ایا خوردن ماهی در دوران بارداری مضر است

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این ایا خوردن ماهی در دوران بارداری مضر است

محققان قرص جدیدی را تولید کرده اند که می تواند انسولین را مستقیما به دیواره معده بیاورد. سوال اینجاست که آیا تزریق انسولین به زودی تنها بخشی از

چه اصول و قوانینی برای فنگ شویی خانه و محل کار وجود دارد؟ چگونه میتوان انرژی مثبت بیشتری را به سوی خانه و یا محل کار خود فرستاد؟

در مورد فنگ شویی آشپزخانه چقدر می دانید؟ آیا محل قرار گیری آشپزخانه تان از اصول فنگ شویی طبعیت می کند؟ اگر می خواهید به زودی مشغول خانه

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی میوه ها چقدر اطلاعات دارید؟ ممکن است بخواهید در تزئین منزل خود از نماد میوه ها استفاده کنید. آیا می دانید کدام یک

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه


اگر باردار هستید سعی کنید ماهی‌ها و غذاهای دریایی متنوعی راکه سطح جیوه‌شان پایین بوده و اسید چرب امگا سه زیادی دارند در بره غذایی خود بگنجانید.

این غذاهای دریایی شامل سالمون، کیلکای آنچوی، شاه ماهی، ساردین، ماهی سفید، قزل آلا، کفال، کیلکا، شاه میگو، میگو و است. اگر چه بهتر است مصرف ماهی تن سفید به 17 گرم در هفته محدود شود.

از مصرف ماهی‌های بزرگ و شکارچی خودداری کنید. برای کاهش دریافت جیوه از کوسه ماهی، ماهی خال مخالی و اره ماهی استفاده کنید.

سطح جیوه ماهی کپور و کاد و انواع ماهی تن در حد متوسط است و بهتر است در بارداری محدود شود.ایا خوردن ماهی در دوران بارداری مضر است


خوردن ماهی سالمون یا قزل‌آلا در بارداری

این ماده غذایی بهترین منبع DHA ، اسید چرب مفید و امگا3 است که به رشد مغزی کودک و سیستم عصبی او کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد اگر در طول دوران حاملگی ماهی بخورید، می‌توانید قدرت مغزی نوزادتان را افزایش دهید. با این که میزان جیوه سمی موجود در ماهی سالمون بسیار ناچیز و کم است، مصرف مقدار کم آن به طور روزانه می‌تواند تبدیل به خطر شود، بنابراین حداکثر میزان مصرف آن در هفته به صورت پخته حدود 4 گرم یا 12 اونس است. یعنی یك یا دو بار در هفته.

ماهی‌ها و غذاهای دریایی ممنوعه در دوران بارداری!

از خوردن ماهی خام در بارداری خودداری کنید. برای پیشگیری از ورود باکتری‌ها و ویروس‌های مضر به بدنتان از خوردن مواد غذایی حاوی ماهی خام یا نیم پز مانند سوشی پرهیز کنید و ماهی دودی نخورید. اگر ماهی رودخانه‌ای یا دریاچه‌ای میخورید, بهتر است میزان مصرف‌تان را درحدود دو واحد در هفته نگه دارید و زیاده‌ روی نکنید.

ماهی را پیش از مصرف خوب بپزید. برای اینکار باید بخش داخلی بدن ماهی تا دمای 63 درجه سانتی گراد گرم شود. ماهی زمانی خوب پخته است که بافت آن تا حدی از هم باز شود. میگو را تا حدی حرارت دهید که گوشت آن حالت مات پیدا کند.


غذاهای ممنوعه در بارداری


کافئین مصرف نکنید

مصرف کافئین برای مادر و جنین بسیار خطرناک است، چه از طریق نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی زا باشد و چه از طریق چای و قهوه سبب بروز خطرات جدی در سه ماهه اول بارداری می‌شود و مادران باید توجه داشته باشند که به هیچ وجه کافئین بیش از اندازه مصرف نکنند.

ممنوعیت خوردن پنیرهای نرم در سه ماه اول بارداری

پنیر‌های نرم به دلیل آنکه ممکن است پاستوریزه نباشند و آلوده باشند برای مادران باردار خطرناک است و این پنیر‌ها سبیب ایجاد مسمویت غذایی برای مادر می‌شود به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن بانوان حداقل در سه ماه‌ها اول بارداری مادران به هیچ وجه نباید پنیر نرم بخورند.


ماهی‌های که حاوی جیوه هستند را نخورید

در ساختار ماهی جیوه به کار رفته است و این ماده برای جنین بسیار خطرناک است، زیرا سبب ایجاد اختلال در مغز جنین می‌شود ماهی‌هایی مانند کوسه، شیر ماهی، شاه ماهی و خال مخالی از جمله ماهی‌های ممنوعه هستند توجه به این نکته ضروری است که تمام ماهی‌ها برای مادر و جنین مضر نیستند بسیاری از ماهی‌ها مانند سالمون و یا ماهی آزاد نه تنها حاوی جیوه نیستند بلکه سرشار از امگا ۳ هم هستند.


تخم مرغ عسلی نخورید

تخم مرغ منبع مفیدی از پروتئین و مواد غذایی است و اغلب پزشکان به بانوان باردار توصیه می‌کنند که در روز حداقل یک عدد تخم مرغ بخورند، اما برای خوردن تخم مرغ باید به نکات بسیاری توجه کرد، اول اینکه تخم مرغ به هیچ وجه شکسته و یا ترک برداشته نباشد ، زیرا در این صورت باکتری‌های بسیاری به خود جذب می‌کند همچنین از خوردن تخم مرغ عسلی هم خود داری کنید و حتما آنرا بپزید.

از مصرف الکل وتوتون در دوران بارداری پرهیز کنید

الکل و توتون برای جنین بسیار خطرناک است واغلب مادرانی که در دوران بارداری الکل مصرف کرده اند و یا سیگار کشیده‌اند زایمان زودرس و خطرناکی داشته‌اند.


ادویه سبب بروز حساسیت در جنین می‌شود

بانوان باردار باید از خوردن غذا‌های خیلی چرب و غذا‌های پر ادویه خود داری کنند زیرا سبب ایجاد حساسیت های مختلف برای جنین می‌شود.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.


بارداری
8,328 بازدید

در دوران بارداری مصرف غذاهای مفید بسیار تاکید شده اما این در حالی است که مصرف بیش از اندازه ماهی و یا مصرف بعضی ماهی های خاص مضرر شناخته شده . در دوران بارداری چه مقدار ماهی و از چه نوعی باید مصرف کرد ؟ ماهی های مضرر کدامند ؟ با ما همراه باشید.

 

 

ایا خوردن ماهی در دوران بارداری مضر است

غذاهای دریایی از جمله ماهی می‌توانند منابع عالی پروتئین، آهن و روی در بره غذایی روزانه باشند که همگی جز مواد مغذی ضروری برای رشد نرمال جنین در رحم شما هستند. همچنین اسیدهای چرب امگا سه موجود در ماهی از جمله دی اچ ای می‌تواند به رشد بهتر مغز جنین کمک کند.

اما بعضی از انواع غذاهای دریایی از جمله کوسه ماهی و اره ماهی و ماهی خال مخالی که جزو ماهی‌های بزرگ و شکارچی محسوب می‌شوند، جیوه زیادی دارند. اگرچه میزان جیوه موجود در غذاهای دریایی برای اغلب بزرگسالان مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، اما اگر قصد بارداری دارید یا در حال حاضر باردار هستید باید در مصرف این مواد غذایی احتیاط کنید. اگر به طور مرتب از ماهی‌هایی استفاده می‌کنید که جیوه بالایی دارند، این عنصر در خون شما افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند روی سیستم عصبی جنین و رشد مغزی او تاثیر منفی داشته باشد.

 

در بارداری چقدر ماهی یا غذای دریایی بخوریم؟

بر اساس توصیه انجمن غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۱۵، خانم‌های بارداری باید حداقل ۲۶۰-۳۲۰ گرم غذای دریایی با جیوه پایین در طول هفته مصرف کنند و این یعنی ۲ تا ۳ واحد در هفته.

 

مصرف کدام ماهی‌ها در بارداری مجاز است؟

اگر باردار هستید سعی کنید ماهی‌ها و غذاهای دریایی متنوعی را که سطح جیوه‌شان پایین بوده و اسید چرب امگا سه زیادی دارند در بره غذایی خود بگنجانید. این غذاهای دریایی شامل سالمون، کیلکای آنچوی، شاه ماهی، ساردین، ماهی سفید، قزل آلا، تیلاپیا، کفال، کیلکا، شاه میگو، میگو و است. اگرچه بهتر است مصرف ماهی تن سفید به ۱۷۰ گرم در هفته محدود شود.

 

نکات مهم در مصرف غذاهای دریایی در بارداری

از مصرف ماهی‌های بزرگ و شکارچی خودداری کنید. برای کاهش دریافت جیوه از کوسه ماهی، ماهی خال مخالی و اره ماهی استفاده کنید.

سطح جیوه ماهی کپور و کاد و انواع ماهی تن در حد متوسط است و بهتر است در بارداری محدود شود.

از خوردن ماهی خام در بارداری خودداری کنید. برای جلوگیری از ورود باکتری‌ها و ویروس‌های مضر به بدن‌تان از خوردن مواد غذایی حاوی ماهی خام یا نیم پز مانند سوشی پرهیز کنید و ماهی دودی نخورید.

 

بهترین ماهی برای زنان باردار

 

اگر ماهی رودخانه‌ای یا دریاچه‌ای می‌خورید، بهتر است میزان مصرف‌تان را در حدود ۲ واحد در هفته نگه دارید و زیاده‌روی نکنید.

 

ماهی را پیش از مصرف خوب بپزید. برای این کار باید بخش داخلی بدن ماهی تا دمای ۶۳ درجه سانتی گراد گرم شود. ماهی زمانی خوب پخته است که بافت آن تا حدی از هم باز شود. میگو را تا حدی حرارت دهید که گوشت آن حالت مات پیدا کند.

 

چه می‌شود اگر ماهی با جیوه بالا مصرف شود؟

مصرف یک تا دو واحد ماهی یا غذای دریایی آلوده به جیوه در بارداری اشکالی ندارد و مشکلی برای شما یا جنین‌تان ایجاد نمی‌کند اما مصرف مرتب آن در بارداری روی رشد مغزی جنین اثر منفی دارد.

 

 خوردن ماهی جیوه دار در دوران بارداری و آسیب به مغز جنین

ممکن است شنیده باشید که انواعی از ماهی ها حاوی آلاینده هایی مانند جیوه هستند، خوردن ماهی در دوران بارداری اگر دارنده جیوه در دوزهای بالا باشد، می تواند به تکامل مغز جنین و سیستم عصبی جنین آسیب برساند. اکثر کارشناسان معتقدند که خوردن ماهی در دوران بارداری مفید است اما باید نوع کم خطری انتخاب شود، اما کشف اینکه کدام یک امنیت بیشتری دارد و چه مقدار باید خورد، کار سختی است.

 

خوردن چه مقدار ماهی جیوه دار در دوران بارداری مضر است؟

کارشناسان در حال بررسی دقیق این هستند که چه مقدار از جیوه مضر است، اما اکثر آنها موافق این ایده هستند که زنان باردار و خردسالان، باید از مصرف ماهی هایی که حاوی مقدار زیاد جیوه هستند، اجتناب کنند و مصرف دیگر ماهی ها را نیز کمتر کنند ولی هیچ گاه نباید آن را از رژیم غذایی خود به صورت کامل حذف نکنند.

 

کدام ماهی ها جیوه بیشتری دارند؟

زمانی که جیوه با آب حل می شود، باکتری ها، آن را به یک شکل دیگر از جیوه تبدیل می کنند (متیل)، ماهی ها این ماده را از آبی که در آن شنا می کنند و نیز از غذایی که می خورند جذب می کنند، این ماده به طور محکم به پروتئین موجود در عضلات ماهی متصل شده و حتی بعد از پخت ماهی نیز در بدن ماهی باقی خواهد ماند و خوردن این ماهی ها در دوران بارداری کمتر توصیه می شود.

 

تقریبا تمام ماهی ها و صدف ها حاوی مقداری جیوه هستند، پس لازم است برای خوردن ماهی در دوران بارداری حساسیت به خرج دهید، مقدار خیلی بیشتری جیوه در بدن ماهی های درنده عظیم الجثه وجود دارد، دلیلش این است که این ماهی ها، ماهی های دیگر را می خورند یعنی ماهی هایی که خودشان حاوی جیوه جذب شده هستند و چون ماهی های بزرگتر و غول پیکر، تعداد بیشتری ماهی می خورند، عمر طولانی تری نسبت به ماهی های کوچکتر دارند بنابراین زمان بیشتری برای ساخت جیوه در بدن، دارد.

 

ایا خوردن ماهی در دوران بارداری مضر است

خوردن ماهی جیوه دار در دوران بارداری، چه عواقبی دارد؟

بدن شما به سادگی جیوه متیل ماهی را جذب می کند، خطر اصلی در دوران بارداری این است که، این ماده از جفت عبور می کند. مطالعات نشان داده که غلظت بالای متیل جیوه در دوران بارداری می تواند موجب مختل شدن رشد مغز و سیستم عصبی جنین شود، این نتایج و تاثیرات ممکن است شدید و یا خفیف باشد. طبق گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست، مهارت های شناختی (مانند حافظه و توجه)، زبان، مهارت های حرکتی و دیداری تحت تاثیر این ماده قرار دارند، پس در خوردن ماهی در دوران بارداری بسیار دقت کنید. زنان باردار، یا کسانی که خواهان اقدام برای بارداری هستند، خردسالان و کودکان، در معرض سطوح بالاتری از جیوه می باشند.

 

چرا خوردن ماهی در دوران بارداری را نباید به طور کامل قطع کرد؟

خوردن ماهی در دوران بارداری یک انتخاب غذایی بسیار مغذی است خصوصا در دوران بارداری، اکثر کارشناسان موافقند که مزایای خوردن ماهی معمولا از خطرات آن است.

مقدار کمی از جیوه اصلا مضر و خطرناک نیست، چارلز سانتر استاد سم شناسی تغذیه و کارشناس آلاینده های موجود در ماهی، اشاره می کند که اگر زن باردار به منظور جلوگیری از مواجهه با جیوه مصرف ماهی را قطع کند، نوزاد او ممکن است که مواد مغذی سالمی که ماهی دارد را از دست بدهد.

 

تکامل مغز و بینایی کودک شما، اکثرا مربوط به اسیدهای چرب سالم موجود در ماهی است، پس خوردن ماهی در دوران بارداری لازم است. در یک مطالعه بزرگ و طولانی مدت در دانمارک، نشان میدهد،کودکانی که مادرانشان مقدار ماهی بیشتری در طول دوران بارداری خورده اند (به طور متوسط ۳۹۶ گرم در هفته)، نسبت به آنهایی که مادرانشان مقدار ماهی کمتری مصرف کرده بودند، در ۶ ماهگی و ۱۸ ماهگی از نظر مهارت های شناختی و حرکتی وضعیت بهتری داشتند و آنهایی که مادرانشان ماهی کمتری مصرف کرده بودند، کمترین نمرات رشد را کسب کردند. برخی مطالعات نیز نشان داده اند که خوردن ماهی در دوران بارداری ممکن است از زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد جلوگیری کند.

 

مصرف ماهی قزل آلا در دوران بارداری

منبع: ninisite.com – نی نی بان – بیتوته

 

برچسب هابارداری‌ ماهی جیوه دار ماهی در بارداری

“علائم بارداری پسر در ماه اول از روی ظاهر زن حامله3.4 امتیاز از 87 رای

چگونه خودم را دوست داشته باشم

بیوگرافی

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

پروفایل اسفند ماهی

عکس حضرت زهرا

عکس پروفایل روز مادر

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *