انواع قرص چربی سوز

خواص دارویی و گیاهی

قرص چربی سوز چیست؟ انواع چربی سوز ها چیستند؟ و چرا استفاده می شوند؟ این ها سوالاتی هستند که در رابطه با چربی سوز ها به ذهن ما خطور می کند.در یک تعریف ساده می توان گفت،به هر ماده ای که بتواند انرژی متابولیسم پایه را افزایش دهد چربی سوز گویند.چربی سوز ها انواع مختلفی دارند که نحوه کار و تأثیر گذاری هر کدام از آن ها بر چربی های بدن متفاوت است.در این مطلب با انوع چربی سوز آشنا می شوید.


۱- ترموژنیک ها

این چربی سوزها شامل دو دسته هستند. دسته اول از طریق اثر بر روی غده تیروئید و افزایش ۳T و ۴T و در نهایت افزایش تیروکسین منجر به شدت متابولیسم و سوخت و ساز می شود که باید زیر نظر پزشک مصرف شود. زیرا در صورت استفاده خودسرانه ممکن است فرد به هیپرتیروئیدیسم دچار شود. دسته دوم ترموژنیک ها از طریق اعمال اثر بر روی عصب سمپاتیک اعصاب خودمختار باعث افزایش کاتکول آمین ها که مشتقات آمینی بنزن هستند، می شود که این مشتقات کاتکول آمینی شامل هورمون های آدرنالین و نورآدرنالین می باشد که از قسمت مرکزی غدۀ فوق کلیوی ترشح می شود و از این قبیل می توان به مکمل افدرین که از گیاه افدرا از خانوادۀ افدراسه تهیه شده اشاره کرد.

رازهایی نظیر آتروپین و هیوسین را سکوپولامین نیز در این دسته قرار می گیرند که باید زیر نظر پزشک مصرف شوند.با مصرف مکمل افدرین بدن در حالت ستیزوگریز قرار می گیرد. در این حالت خون بیشتری به بافت ها می رسد و سوخت و ساز سلول به ویژه کاتابولیسم را افزایش می یابد در زمان مصرف افدرین فرد دچار تپش قلب می شود.

برخی از ورزشکاران به علت مشاهدۀ اثرات افدرین در چربی سوزی به مصرف بیش از حد و خودسرانۀ آن اقدام می ورزند و دچار بعضی بیماری های روانی مانند خشونت بیش از حد و عدم تعادل رفتاری می شوند که باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند  تا پزشک با آزمایشات مربوطه داروهایی نظیر، پروپرانولول- اوکسپرنولول و سوتالول و را به شخص تجویز کند.این داروها مسدود کنندۀ « گیرنده » بتای قلبی هستند. زیرا اثر افدرین بر روی گیرنده های بتا قلبی می باشد.
انواع قرص چربی سوز


۲- بلوکه کننده ها

این دسته چربی سوز نیستند ولی مانع جذب چربی در بدن می شوند. به این طریق که سلول چربی را فارگوسیت می کند و دور تا دور سلول چربی را فرا می گیرد تا از طریق بدن جذب نشوند. از بلوکه کننده ها می توان به چیتوسان و گوارانا اشاره کرد که این دو مولکول از جلبک های دریایی ساخته شده اند و جزء بی ضررترین چربی سوزها به حساب می آیند و با مجوز وزارت بهداشت عرضه می شوند.


۳- دفع کننده ها

این دسته نیز چربی سوز نیستند و فقط مانع جذب چربی در بدن می شوند. مثلاً زنیکال باعث می شود آب بدن به همراه سدیم و پتاسیم از طریق ادرار دفع شود و نیز مقدار کمتری از مواد غذایی جذب بدن شود و یا «تریامترن H» که پتاسیم را در بدن نگه می دارد و فقط سدیم را به همراه آب از بدن دفع می کند و فشار کمتری را به قلب وارد می کند و در اصل با مصرف دیورتیک ها وزن بدن از طریق دفع آب کم می شود و چربی ها مصرف نمی شوند و دیورتیک ها جزء خطرناک ترین داروها به حساب می آیند. زیرا تعادل الکترولیتی بدن را به هم می زنند.

در دسته دفع کننده ها مکملی به زینکال وجود دارد که آنزیم لیپاز معده را از بین می برد و فرد با مصرف چربی هم چاق نمی شود زیرا چربی ها جذب بدن نشده و از راه مدفوع دفع می گردند و فرد همیشه دارای مدفوع چرب می باشد که مصرف آن نیز خطراتی به همراه دارد.


۴- آنابولیک ها

شامل: یوهیمبین- DHEA– تریبولوس دلتا۴ ، آندروستن دیون می باشند. از مکمل های برده شده DHEA و دلتا  آندروستن دیون پروهورمون می باشند. یعنی یک یا دو مرحله قبل از ساخت تستوسترون اند و با مصرف آن ها بدن به صورت طبیعی تستوسترون تولید می کند و از طریق خواص آنابولیک آن ها چربی سوزی اتفاق می افتد. یوهیمبین و تریبولوس ترستریس ( علمی فارفاسک ) باعث افزایش تستوسترون به صورت طبیعی می شوند. این دسته در دوران رژیم ورزشکاران مصرف می شود تا علاوه بر چربی سوزی بافت عضله شان حفظ شود. استفاده پروهورمون ها مدتی است در مسابقات ورزشی ممنوع شده است.


۵- ترکیبات آلی اکتیو

شامل آنزیم ها- کوآنزیم ها و ویتامین ها و بعضی ترکیبات آلی می باشند. مثل مکمل هایی چون کوآنزیم ۱۰Q کرومیوم- آنتی اکسیدان ها- ال کارنیتین که این دسته جزء بی ضررترین چربی سوزها می باشد.


۶- چربی های مفید

این دسته LDL را کاهش و HDL را افزایش می دهد، سریع تر به انرژی تبدیل شده و متابولیسم بدن را افزایش می دهد.شامل مکمل هایی نظیر CLA که از شیر گاو به دست آمده و روغن های MCT مثل روغن کنجد- زیتون و روغن های گیاهی می باشد. این دسته نیز جزء بی ضررترین چربی سوزها محسوب می شود که برخی از آن ها مجوز وزارت بهداشت ایران را دارا است.


مراحل چربی سوزی

مرحله اول: کافئین مستقیماً از طریق فعل و انفعال با گیرنده ها و اسیدهای چرب آزاد، آزاده شده از سلول ها بر روی بافت چربی عمل می کند. White Willow Bark شامل Salycin است که سطح آنزیم  PGE۲ را کاهش می دهد.  PGE۲، از انتشار  triglyceride از طریق بلوکه کردن عمل چیزهایی که باعث تحریک انتشار  چربی می شوند مانند کافئین جلوگیری می کند.

مرحله دوم: تئوبرومین HCL و Citrus Aurantium با تبدیل تری گلیسرید به اسید های چرب + glycerol و انتقال آنها به درون سلول عضلانی همکاری می کنند.

مرحله سوم:  Carnitine تنها ماده مغذی است که می تواند چربی را به میتوکندری، محلی از سلول که سوزانده می شود انتقال دهد. لیزین سنتز کارتنین را فراهم می سازد و نتیجه آن تبدیل اسیدهای چرب به انرژی است.

مرحله چهارم: فومارات به سوخت و ساز اسیدهای چرب در چرخه کربس میتوکندری ( کوره سلولی) کمک می کند.

تصویر زیر به خوبی بیانگر این چهار مرحله می باشد.


ترجمه: elmezesh.com


supplementkingdom.com

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

سلام وقت خوردن چربی سوز برای ورزش کار بدنسازی چی تایم ها بهتر است ممنون..

سلام، ما چون موافق مصرف چربی سوز نیستیم در این زمینه هم متأسفانه راهنمایی نمی کنیم

سلام
نظر شما در رابطه با مصرف ال کارنیتین برای خانمی که وزنش تو محدوده طبیعیه ولی یکم چربی شکمی داره چیه؟منظورم مصرف کوتاه مدت برای رفع چربی شکم هست.

سلام
بهتر است از رژیم غذایی کم کالری و تمرینات هوازی و مخصوص شکم برای کاهش وزن و رفع چربی شکم استفاده کنید. مصرف ال کارنتین پیشنهاد نمی شود چون عوارض مخصوص به خود را دارد.

با سلام وخسته نباشید بابت مطلب مفید و جالبتون.
من هر روز صبح سی دقیقه قبل از هوازی یک فنجان قهوه +ال کارنتین + پروتین وی و ۲۰۰ میلی لیتر آب مصرف میکنم آیا این سه مورد باهم تداخل ندارند و یا مصرفشون با هم موردی نداره ویا تاثیر هم رو کم نمیکنند؟


سلام، خیر مشکلی ندارد

خیلی سایتتون زیباست.هز اطلاعاتتون ممنونم.

سلام ضمن تشکر از شما میشه لطفا مطالبی راجب تاثیر کافیین و قهوه بر چربی سوزی در بدن و مصرف ان قبل ورزش مطالبی رو بزارید و اینک ایا واقعا در کمک به لیپولیز میکنه یا خیر؟؟

سلام.سعی می کنیم به درخواست شما رسیدگی شود.البته عضو خبره شوید تا اگر مطلبی در این خصوص منتشر شد برای شما شود

با سلام و تشکر فراوان از سایت وزین شما
ضمنسپاس از مطالب ورزشی علمی شما عزیزان خصوصا جناب اقای فیروزهای
من کارشناس تغذیه هستم خواهشی که دارم اینستکه در مورد نظرات کارشناسی در مورد لاغری و. که مربوط به علم تغذیه میشود دقت بیشتری داشته باشید زیرا نظزات شخصی کارشناسان شما میتواند گاهی غیر علمی باشد مثل حذف نان وبرنج جهت لاغری و. در پایان آرزوی موفقیت شما را دارم.

سلام.ضمن تشکر از نظر شما که بیانگر اهمیت به حوزه تخصص شما همچنین حوزه فعالیت های سایت است.در خصوص موردی که مطرح کرده اید، اگر منظورتان مطالب مننشر شده در سایت است.مطالب ما یا از منابع کتابخانه ای تهیه شده اند،یا توسط خود نویسندگان سایت بوده و یا ترجمه مطالب معتبر.همچنین از نظرات متخصصین و اساتید بهره می بریم. در هر کدام از مطالب چنانچه شبهه ای وجود دارد لطفا از طریق تماس با ما مطرح کنید تا سریعا اقدام شود.

برخی برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‏ آل، به دنبال سریع ترین راه ممکن هستند بدون اینکه عوارض آن را در نظر بگیرند و چه راهی راحت تر از مصرف قرص های چربی سوز؛ آن هم قرص ونوستات ! تحرک نداشته باشید و لاغر شوید! به گفتهانواع قرص چربی سوز

مواد اصلی و موثر قرص های چربی سوز اغلب شامل کافئین و افدرین است. مصرف این قرص ها گاهی دارای عوراض جانبی و حتی خطر مرگ است. لذا از مصرف بی رویه و خودسرانه آن ها باید جدا خودداری کرد. در این مطلب نظرات کارشناسان را در خصوص عوارض

با اراده زیاد به خودتان قول می دهید که چند کیلو وزن اضافه را کم کنید. با رژیم و ورزش کارتان را شروع می کند. در هفته های اول همه چیز به خوبی پیش می رود و بابت این موفقیت به خودتان تبریک می گویید. اما بعد از مدتی

بدن مواد غذایی مازاد مانند کربوهیدرات ها را به شکل چربی ذخیره می کند، یعنی به شکل مولکول های تری گلیسرید ذخیره می شوند. تا کنون تصورات مختلفی در خصوص این چربی ها رایج بوده است، بر این باور بوده اند کسانی که چربی سوزی می کنند، این چربی

در شرایط کنونی، زانو درد از جمله دردهای شایعی است که نه تنها افراد مسن بلکه جوان را نیز درگیر می‌کند.  پزشکان برای درمان درد زانو علاوه بر تجویز دارو، انجام حرکات ورزشی را نیز توصیه می‌کنند. چرا که ورزش یکی از بهترین راه حل ها برای کسانی است

پیاده روی یکی از بهترین روش‌های ورزش کردن برای کسانی است که قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی شدید نیستند یا علاقه دارند با پیاده روی به سلامت خود کمک کنند. مخصوصاً برای افراد مبتدی یا افرادی که بعد از گذشت مدت طولانی بدون تمرین دوباره به ورزش کردن روی

زانو درد به معنی کنار گذاشتن ورزش‌ های هوازی نیست. کسانی که مشکل زانو درد دارند به خوبی می‌دانند در تمرینات طولانی کاردیو چه احساس ناخوشایندی در ناحیه زانو به وجود می‌آید و درد ناشی از ضربه به مفصل آن‌ها را از ادامه ورزش باز می‌دارد. بسیاری از ما

درد جلو زانو یک مسئله متداول است که افراد اهل ورزش را  تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال این مسئله مختص به این گروه نیست، زیرا این مشکل در کسانی که فعالیت کمتری دارند نیز دیده می‌شود. از این رو ورزش تنها بخشی از علت زانو درد می‌باشد.

دهیدراته شدن می‌تواند برای هر کسی پیش بیاید و در برخی موارد ممکن است شرایط اورژانسی ایجاد کرده و نیاز به بستری شدن در بیمارستان باشد. تا پنجاه سال پیش راه مناسبی برای هیدراته کردن فوری فرد دهیدراته شده وجود نداشت. اما حالا با ساخته شدن پودر ORS، هیدراسیون

برای اینکه عضلات‌تان رشد کنند یا هایپرتروفی داشته باشند باید به طور مرتب، فشار وارد بر عضلات فعال را افزایش دهید تا به تمرین‌ها عادت نکنند. فیبر عضلانی در جواب به این استرس کنترل شده، تخریب شده و مجددا جوری بازسازی می‌شوند که بزرگتر و قوی‌تر شوند. این یک

با عضویت در خبره مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به شما ارسال می‌شود.

تاثیرات سریع و آشکار قرص چربی سوز بر روی کاهش وزن سبب شده تا عده زیادی بدون توجه به عوارض این قرص به مصرف روی آورند. از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با معایب و مزایا و بهترین نوع این قرص ها آشنا کنیم.

داروی ونوستات یا ارلیستات و زنیکال جزء قرص های چربی سوز می باشند. این داروها از داروهای مهار کننده جذب چربی هستند و در داخل و خارج کشور تهیه می شوند. قرص چربی سوز از انواع مختلفی برخوردار است و بعضی از این قرص ها عوارض چندانی ندارند. مواد اصلی و موثر قرص های چربی سوز شامل کافئین و افدرین می باشد.

این گروه از داروها به گونه ای متفاوت در بدن اثر می کنند و همه آن ها مضر نیستند. به عنوان مثال، داروهایی که موجب تجزیه نشدن چربی در روده شده و منتهی به اسهال چرب می شوند، در طولانی مدت موجب دفع ویتامین های محلول در چربی می شوند و فرد را با سوء تغذیه مواجه می سازند. گروه دیگری از انواع قرص چربی سوز مهار کننده جذب چربی هستند و این عمل موجب می شود چربی وارد چرخه سوخت بدن نشود. در کل داروی چربی سوز که سوخت و ساز بدن را بالا می برد، چند مشکل به وجود می آورد. بی احتیاطی و ناآگاهانه مصرف کردن آن ممکن است موجب به مرگ شود. به عنوان مثال بر روی داروهایی که روی غده تیروئید کار می کنند، اثر گذاشته و سوخت و ساز روی آن را بالا می برند. در افرادی که مشکلات قلبی و عروقی دارند نیز ممکن است موجب مرگ شوند.


قرص های چربی سوز موجب از بین رفتن چربی های سلولی می شوند و به بدن آسیب می زنند. همچنین باعث بالا رفتن سوخت و ساز دستگاه گوارش شده و موجب ناراحتی های گوارشی می شوند. پزشکی که برای افراد چاق(BMI بالاتر از 3) این دارو را به صورت ترکیبی یا تنها تجویز می کند، باید درباره عملکرد داروها توضیح دهد تا بیمار با اطلاع، مصرف قرص چربی سوز را انتخاب کند.
در شرایط اکنون، این فرص ها از چرخه نظارت بهداشت و درمان در بازار توزیع می شوند. این قرص ها از کشور هند و پاکستان وارد ایران می شوند و از نظر سلامت نمی توان به آن ها اطمینان کرد. ضمن اینکه تضمینی نیز برای لاغری وجود ندارد.انواع قرص چربی سوز

قرص چربی سوز توزیع شده در بازار استاندارد نیست. این قرص ها فقط افراد چاق را به سمت خود می کشانند و منابع چربی را در بدن آن ها آزاد می کنند. قرص «ونوستات»تنها قرص چربی سوز استاندارد و تایید شده در وزارت بهداشت و درمان است. این قرص فاقد عوارض بوده و برای افراد مصرف کننده مشکلی به وجود نخواهد آورد. ونوستات(ارلیستات) یک مهار کننده برگشت پذیر آنزیم لیپاز است که با برقراری اتصال با این آنزیم، آن را غیر فعال می کند. بنابراین این دارو از هیدرولیز چربی تری گلیسرید به شکل قابل جذب (اسید چرب و مونوگلیسرید) جلوگیری می گند. این دارو از طریق خوراکی به مقدار ناچیزی جذب می شود و به همراه یک غذای کم کالری و یک رژیم غذایی کنترل شده کاهش وزن و به منظور نگه داری این وضعیت و نیز کاهش خطر برگشت چاقی به کار می رود. 

قرص های چربی سوز معمولاً چربی بدن را می سوزانند. ترکیب اصلی در قرص های اخیر بازار، اورلیستات می باشد. این قرص چربی سوز به همراه غذا مقدار زیادی از چربی غذا را دفع می کند. این دارو به طور معمول جذب نمی شود و جزء آن دسته از داروهایی است که عوارض کمی دارد. چون متابولیسم آن روی اندام های بدن است اما زمانی که جذب نمی شود، عوارض جانبی آن کمتر است.
قرص های آنتی لیپاز، جذب چربی را مختل می کنند و در نتیجه در جذب ویتامین های محلول در چربی نیز اشکال پدید می آورند. جذب ویتامین ای، دی، آ و کا با مصرف این قرص ها انجام نمی شود. اگر قرار باشد فرد به صورت کوتاه مدت از این داروها استفاده کند، دچار مشکل نمی شود اما اگر در دراز مدت مورد مصرف  قرار گیرند، عوارض جانبی پدیدار خواهد شد. این دارو باعث کمبود ویتامین های محلول در چربی، افزایش خونریزی ماهانه در خانم ها به دلیل اختلال در انعقاد خون(به دلیل کمبود ویتامین کا) می شود.

از طرفی نیز کمبود ویتامین های محلول در چربی مانند E نیز عوارض خاص خود را دارند. به عنوان مثال، باعث جذب کمتر مواد مغذی آنتی اکسیدان در بدن می شود. در بعضی از غذاهای سرخ شده مانند کتلت، کوکو و فست فودها چربی زیادی وجود دارد. بعضی اوقات می توان بعد از خوردن این غذاها از قرص چربی سوز استفاده کرد. البته فقط مصرف محدود این قرص ها توصیه می شود. مصرف خودسرانه هر نوع دارویی از جمله این قرص ها به هیچ عنوان صحیح نمی باشد.

قرص های چربی سوز دارای کافئین و افدرین می باشند و این دو ماده باعث افزایش مصرف کالری می شوند. افدرین باعث انبساط ریه ها می شود و  ضربان قلب و فشار خون را بالا می برد. اشتها را کم می کند و مثل یک دیورتیک عمل می کند. بدین معنی که منجر به افزایش ادرار می شود. البته اگر شما به کافئین حساسیت دارید یا یک نوع داروی قلبی یا داروی ضدآسم(غیر از افدرین) مصرف می کنید، نباید از قرص چربی سوز استفاده کنید. چون باعث بی نظمی در ضربان قلب، بروز حملات دردناک و اشکال در تنفس خواهد شد.

کافئین مانند افدرین در بدن گرما تولید می کند و اضافه کردن آسپیرین به مواد دارای کافئین و افدرین، تولید این گرما را افزایش می دهد و زمانی که دمای قسمت مرکزی بدن افزایش می یابد، شما به طور اتومات انرژی بیشتری می سوزانید.

داروهای چربی سوز به دلیل کاهش سریع وزن بسیار مورد مصرف و توجه قرار می گیرند. البته افرادی نیز هستند که به مصرف این داروها، پاسخ خوبی نمی دهند. بنابراین باید در مصرف این داروها احتیاط کرد و از مصرف خودسرانه و بی رویه آن اجتناب نمود و زیر نظر پزشک یا متخصص آن ها  را مصرف کرد.

در پایان از اینکه با اطلاعات دارویی قرص های چربی سوز همراه ما بودید، خرسندیم. همچنین می توانید انواع میوه های چربی سوز و نوشیدنی های چربی سوز را جایگزین قرص های چربی سوز نمایید. و یا از ورزش های چربی سوز استفاده کنید تا در وضعیت سلامتی بهتری به کاهش وزن دست یابید.

منبع : آرگا



چه عواملی به زیبایی پوست شما صدمه می زنند


تجربه یک تور خوب، هم تفریح، هم خرید با تور استانبول آژانس مسافرتی زیما سفر پارس



جشنواره های پاییزی چین





کرم نرم کننده دست و صورت جوجوبا مای


نشانی شما منتشر نخواهد شد.





عوارض قرص های لاغری
بسیاری از ما عادت داریم به محض اینکه می‌خواهیم برای سلامت بدن‌مان فکری بکنیم، به داروخانه می‌رویم و به انواع و اقسام قرص و دارو که اتفاقا از اینجا و آنجا در موردش بسیار شنیده‌ایم، متوسل می‌شویم.

در مورد مسائل پیچیده‌تر و اساسی‌تر مثل لاغر کردن، باید کمی تحقیق کنیم وگرنه نه‌تنها مشکل‌مان حل نمی‌شود، بلکه ممکن است مشکلات جدیدی سراغ‌مان بیاید که خودمان هم از آن بی‌خبریم. اینجا با هم می‌خواهیم ببینیم که تا چه حدی در مورد لاغر‌تر شدن‌مان با قرص و دارو به راه درست می‌رویم و تا چه حدی اشتباه می‌کنیم.

ونوستات، زنیکال، زنولیپ

عملکرد: این قرص ها چربی‌ها را به سرعت دفع می کنند. ماده موثر این قرص‌ها در بدن مهارکننده آنزیم لیپاز هستند، مانع از جذب چربی شده و دفع مستقیم آن را ممکن می‌کنند.

عوارض: این قرص حین روند دفع چربی در بدن، ویتامین‌های محلول در چربی نظیر ویتامین‌های A، E، KوD هم که برای جذب شدن در بدن به محیط چرب احتیاج دارند، دفع می‌کنند.انواع قرص چربی سوز

همچنین میزان چربی در مدفوع فرد را هم افزایش می‌دهند و اسهال چرب ایجاد می‌کنند و ممکن است مدفوع به شکل غیر ارادی دفع ‌شود. ایجاد نفخ در معده یکی دیگر از عوارض ناخواسته آن است.

دوز مصرف : این دارو عوارض زیادی دارد اما معمولا روزی سه بار و هر بار دو عدد با وعده غذای چرب تجویز می‌کنند.

قیمت: قیمت تمام‌شده این دارو به نسبت دوز مصرفی آن بسیار بالاست درنهایت روزی 6 عدد از این قرص‌ها را باید خورد که باتوجه به قیمت حدود 25 هزار تومانی هر بلیستر آن، هفته‌ای 25 هزار تومان و ماهی 1 هزار تومان خواهد شد.

قرص چای سبز

عملکرد: مهم‌ترین ویژگی چای سبز خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن است. این ماده آنتی‌اکسیدان بالایی دارد و متابولیسم و روند سوخت و ساز را افزایش می‌دهد.. هم دمنوش و هم قرص این خاصیت را دارا هستند اما قرص‌ها در مقایسه با دم‌نوشها، دوز بالاتری دارند.

عوارض : برای این قرص عوارض خاصی ذکر نشده است .

دوز مصرف : دوزی که از این نوع دارو تجویز می‌شود روزانه بین چهار تا شش عدد است و باید با هر وعده غذایی دو عدد از این قرص‌ها خورده شود. ادعای شرکت تولید کننده این است که با مصرف چنین دوزی، فرد می‌تواند یک تا 5/1 کیلو گرم طی یک دوره 15 روزه از وزن خود را کم کند و اثرگذاری‌شان بهتر خواهد بود.

قیمت : هزینه تهیه این نوع قرص‌ها، برای هر بسته‌، حدود 1 تا 12 هزار تومان است.

گرین تی دایت (green tea diet)

عملکرد : این محصول ترکیبی از چای سبز، پیکولینات کروم، کافئین و کاتچین است. پیکولینات کروم ماده‌ای است که در بدن مقاومت به انسولین را کم می‌کند و سبب می‌شود سلول‌ها بتوانند به راحتی گلوکز موجود در خون را بسوزانند. به این ترتیب روند سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها را در بدن کم می‌کند .کاتچین موجود در چای سبز هم سبب افزایش متابولیسم می‌شود.

قرص لاغری

عوارض : برای این قرص عوارض خاصی ذکر نشده است .

دوز مصرف : بهترین نتیجه وقتی به دست می‌آید که دو بار در روز به صورت یک ساعت قبل از وعده‌های ناهار و شام، استفاده شود.

قیمت: این قرص‌ها با قیمت بسته‌یی 31هزار و 7 تومان توزیع می‌شوند. یک بسته از این قرص‌ها برای 15 روز کافی است .

ویتامین پلاس

عملکرد: از سرکه سیب قرص‌های ترکیبی تهیه شده که ازجمله معروف‌ترین آنها، ویتامین پلاس است. سرکه سیب روند هضم و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و کاهش اشتها را هم در افراد ایجاد می‌کند، درنتیجه مصرف سرکه سیب چربی‌ها می‌سوزن. این قرص، حاوی سرکه سیب، لسیتین، ویتامین‌های گروه B و کلپ است. کلپ، حاوی ید است و می‌تواند روی فعالیت غده تیروئید اثر مثبت بگذارد.

عوارض: در صورت مصرف خارج از دستور پزشک مشکلات گوارشی و متابولیک را در پی دارد .

دوز مصرف: مصرف 6 قرص در روز همراه با غذا و طی سه وعده صبحانه و ناهار و شام

قیمت: قرص‌های ویتاتین پلاس در قوطی‌های 1 عددی با قیمت 23هزار تومان عرضه می‌شوند

ریداکتیل

عملکرد: سیبوترامین، ریداکیتل و مریداکتیل همه درواقع از یک خانواده‌اند. این قرص‌ها از طریق کاهش اشتها عمل می‌کنند. اثربخشی این ریداکتیل در افراد مختلف، فرق می‌کند. در بعضی افراد، مصرف این قرص اشتها را واقعا کم می‌کند و در بعضی افراد اصلا تاثیر قابل توجهی ندارد.

عوارض : این قرص حدود سال 21 در ایالات‌متحده به‌دلیل گزارش بروز خونریزی داخل مغزی، ممنوع و کنار گذاشته شد.

دوز مصرف : به هیچ وچه مصرف این گروه از دارو پیشنهاد نمی شود .

قیمت : چنین دارویی در حال حاضر مورد تایید نیست ولی متاسفانه برخی افراد باز هم سرخود این قرص را از خارج کشور تهیه و مصرف می‌کنند.

ال کارنیتین (L CARNITIN)

عملکرد : ماده موثره آن شبه‌ویتامینی است که در بدن به شکل طبیعی ساخته می‌شود. البته در کل بدن نیازی به وارد کردن آن ندارد و برای افرادی تجویز می‌شود که کمبود این اسید آمینه را در بدن نشان می‌دهند. این ماده با تسهیل ورود اسید‌های چرب به سلول‌های عضلانی، سبب چربی‌سوزی می‌شود.

قرص لاغری

عوارض: مصرف خارج از دستور پزشک عوارض گوارشی و متابولیک را در پی دارد .

دوز مصرفی: این دارو معمولا در دوز‌های خاصی همراه با ورزش تجویز می‌شود. با توجه شرایط بدنی و میزان چاقی هر فرد دوز مصرف متفاوت است .

قیمت : 6 عدد از این کپسول، قیمتی برابر 26دلار دارد.

پودر‌های فیبر و فایبر کلییرها

عملکرد : این مدل ترکیبات اول اشتها را کاهش می‌دهند و دوم اینکه روند دفع را افزایش می‌دهند. این پودر‌ها باید در آب یا هر نوشیدنی غیرشیرین دیگری حل شده و به‌صورت شربت خورده شوند.

عوراض: در صورت مصرف خارج از دوز مپیشنهادی و یا دستور پزشک عوارض گوارشی گزارش شده است .

دوز مصرف: توصیه می‌شود یک قاشق چای‌خوری از آن در یک لیوان آب حل شود و روزی حداقل یک لیوان مصرف شود .

قیمت: این پودر‌ها در بسته‌های 358 یا 368 گرمی تهیه شده و در بازار وجود دارند. به دلیل تعدد شرکت های تولید و توزیع کننده قیمت دقیقی از این محصول در بازار موجود نیست

اسلیم فول – اسلیم مکس- اسلیم کوئیک

عملکرد : ماده موثره این نوع داروها، از گروه افدرین‌هاست که جزء داروهای محرک هستند و کاهش اشتها را به‌دنبال دارند. اسلیم فول ترکیباتی از چای سبز، سرکه سیب و جلبک‌های دریایی در آنها استفاده می‌شود و برای بیماری‌های قلبی- عروقی و کاهش وزن تجویز می‌شود. مکانیسم آن کاهش جذب مواد غذایی در روده و افزایش دفع است. همراه با این قرص هم، متخصص تغذیه ممکن است برحسب شرایط بدنی بیمار، مولتی ویتامین تجویز کند.

عوارض: عوارض خاصی برای این دارو گزارش نشده است .

دوز مصرف: به‌طور معمول دو عدد در روز یکی، دو ساعت بعد از صبحانه و یک تا سه ساعت بعد از ناهار، توصیه می‌شود.

قیمت: 6 عدد کپسول اسلیم فول، قیمتی حدود 3هزار تومان دارد.

آلگومد

عملکرد: ترکیبی که این روزها به‌شدت بین مصرف‌کنندگان محصولات لاغری رواج پیدا کرده ترکیبی گیاهی با آلگومد است. این محصول به‌طور مستقیم روی کاهش وزن اثر ندارد بلکه بر پایه میزان فیبر بالایی که دارد، می‌تواند روی لاغر شدن موثر باشد. آلگومد محصولی است غنی از اسید‌های آمینه که از یک نوع جلبک به Colora Volgaris تهیه می‌شود. این ترکیب هم شامل املاح معدنی است و هم آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی را در بر دارد و با داشتن طیف وسیعی از ویتامین‌ها، یک ترکیب منحصر به فرد برای حفظ سلامت عمومی بدن است.

عوارض: این محصول باتوجه به طبیعی بودنش حداقل تاکنون، هیچ نوع عارضه‌ای در بر نداشته است.»انواع قرص چربی سوز

دوز مصرف: مصرف این قرص‌ها به‌منظور کاهش وزن 6 عدد در روز است و توصیه شده برای کسب بیشترین اثر آن، بهتر است یک ربع قبل از هر وعده غذایی استفاده شود. در هر صورت حتی مصرف آن هم باتوجه به طبیعی بودنش برای بدن زیان‌آور نیست.

قیمت: این قرص در بسته های 1 عددی عرضه می شود که با قیمتی 6 تا 9 هزار تومان بسته به کشور سازنده قابل تهیه است.

6-ABS+

عملکرد : ترکیبی از چای سبز و اسید لینولئیک است. چای سبز متابولیسم را افزایش می‌دهد و اسید لینولئیک چربی‌ها را می‌سوزاند. سازندگان این نوع کپسول‌ها ادعا می‌کنند که این ترکیب در کاهش چربی‌های ناحیه شکمی موثرتر است. طبق نظر هانیه جباریان متخصص تغذیه، این مسئله تا حدودی با واقعیت فاصله دارد، ضمن اینکه از آن هم برای کاهش وزن و هم برای ثابت نگه داشتن وزن استفاده می‌شود.

عوارض: عوارض خاصی برای مصرف این قرص ذکر نشده است .

دوز مصرف : معمولا پیشنهاد مصرف برای کسانی که کاهش وزن را مدنظر دارند، 6 کپسول در روز همراه با سه وعده غذایی است و کسانی که قرار است وزن‌شان را ثابت نگه دارند، مجاز هستند که یک کپسول را با هر وعده غذایی مصرف کنند.

قیمت : می‌توانید بسته‌های شامل 9 عدد قرص را با قیمت 63هزار و 5تومان تهیه کنید./ مجله سیب سبز

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *