افت شدید قند خون در بارداری

افت شدید قند خون در بارداری
افت شدید قند خون در بارداری

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

پایگاه خبری تحلیلی تلکسیران

حوزه خبری : اخبارسیاسی، اخباراقتصادی،اخبارورزشی، اخباراجتماعی، اخبارحوادث، اخباراستانی، اخبارفرهنگی، اخبار علمی، اخبار روز، اخبار فناوری، اخباربین الملل، اخبارخودرو،اخبارتصویری، اخبار ویدیویی، سوژه های خبری. روزنامه های ایران، روزنامه های سراسرجهان.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت داده پردازی دیده بان می باشد . استفاده ازتمامی مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد .




 

به طور طبیعی با خوردن غذا و ورود آن به معده، هضم در معده آغاز می‌شود. به دنبال آن غذا در روده باریک به قند تجزیه شده و قند حاصله وارد جریان خون می‌شود. همزمان انسولین نیز توسط لوزالمعده به داخل خون آزاد می‌گردد. نهایتاً گلوکز یا قند با کمک انسولین وارد سلول‌های بدن شده و جهت تولید انرژی و زنده ماندن آن‌ها به کار می‌رود.افت شدید قند خون در بارداری

 

میزان طبیعی قند خون ناشتا برای یک فرد غیر دیابتی 70 تا 100 میلی گرم در دسی‌لیتر است.

مقادیر قند خون مطلوب برای افراد مبتلا به دیابت به شرح زیر می‌باشد:

قند خون ناشتا: 70 تا 130 میلی‌گرم در دسی‌لیتر

قند خون پس از وعده غذایی: کمتر از 180 میلی‌گرم در دسی‌لیتر

قند خون 2 ساعت پس از صرف غذا: کمتر از 140 میلی‌گرم در دسی‌لیتر

قند خون 2 ساعت بعد از صرف غذا در فرد عادی باید کمتر از 120 میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، ولی هدف مطلوب در بیماران دیابتی این است که این قند خون به کمتر از 140 میلی‌گرم در دسی‌لیتر برسد.

زمانی که غلظت گلوکز خون به کمتر از 70-60 میلی‌گرم در دسی لیتر کاهش یابد، افت قند خون یا هیپوگلیسمی رخ خواهد داد.

 

علائم اولیه هیپوگلیسمی شامل حالت گیجی، رنگ پریدگی، عرق کردن، عصبی بودن، گرسنگی و ضعف می‌باشد. چنانچه سطح قند خون به زیر 40 میلی‌گرم در دسی‌لیتر افت کند، اختلال در عملکرد سیستم عصبی مرکزی نظیر سردرگمی، بی‌حالی، صحبت کردن شل و غیرقابل کنترل و تغییرات خلق‌ و خو تظاهر می‌یابد.

 

از علل افت قند خون می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

* مصرف بیش از حد الکل: وجود الکل در خون با ایجاد یک مکانیسم خاص تولید گلوکز در کبد را متوقف می‌کند.

* ورزش طولانی مدت

* گرسنگی طولانی

* مصرف ناکافی مواد غذایی: مثلاً در افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی

* دریافت یک رژیم فقیر از کربوهیدرات

* مصرف برخی از داروها: مانند مصرف داروی کینین در افراد مبتلا به مالاریا، مصرف سالیسیلات‌ها در افراد مبتلا به بیماری‌های روماتیسمی، مصرف داروی پروپرانولول در افراد مبتلا به فشارخون بالا.

* ابتلا به برخی از بیماری‌های کبدی یا کلیوی

* مشکل در غددی که ترشح کننده هورمون‌های تنظیم کننده قند خون هستند: مانند لوزالمعده، هیپوفیز و آدرنال

* وجود توموری در پانکراس (لوزالمعده) : اگر فردی با میزان انسولین طبیعی، قند خون پایینی بعد از صرف یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات داشته باشد، این می‌تواند نمایانگر وجود تومور در پانکراس وی باشد.

در افراد دیابتی که از انسولین و یا دیگر انواع داروهای خاص دیابت استفاده

می‌کنند، فعالیت بدنی می‌تواند سبب افت ناگهانی قند خون گردد


* دیابت: اصلی‌ترین علت هیپوگلیسمی در بیماران دیابتی به قرار زیر است:


– عدم استفاده صحیح از انسولین

– نخوردن میان‌وعده

– افزایش فعالیت بدنی

در افراد دیابتی که از انسولین و یا دیگر انواع داروهای خاص دیابت استفاده می‌کنند، فعالیت بدنی می‌تواند سبب افت ناگهانی قند خون گردد. افت قند خون می‌تواند در هنگام ورزش، بلافاصله پس از تمرین و یا حتی یک روز پس از تمرین آشکار گردد. بنابراین لازم است بیماران دیابتی قبل و بعد از فعالیت بدنی قند خونشان را بررسی کنند. اگر قندخون زیر 80 باشد احتمال افت قندخون بسیار زیاد است و عوارض جانبی خواهد داشت.

– تزریق بیش از حد انسولین

– مصرف بیش از حد داروهای کاهنده قند خون

از بین داروهای بیماران دیابتی، همه باعث افت قند خون نمی‌شوند، مثلاً قرص متفورمین، قرص آکاربوز و قرص گلی تازون از علت‌های افت قند نیستند و به عکس گلی بن کلامید یا گلی بورید، گلی کلازید و ریپاگلیناید در صورتی که بیش از حد مصرف شوند یا فرد بعد از مصرف آن‌ها غذا نخورد، باعث افت قند خون خواهند شد.

 

درمان مناسب، مصرف کربوهیدرات‌های ساده و با جذب سریع است که به سرعت تبدیل به قند شده و جذب خون می‌گردند.افت شدید قند خون در بارداری

به عبارت دیگر، می‌توان برای درمان اولیه در فرد هوشیار مراحل زیر را به کار برد:

1- مصرف 10 تا 20 گرم کربوهیدرات ساده نظیر چند حبه قند، آب پرتقال یا آب سیب

2- صبر کردن به مدت 15 دقیقه و اندازه گیری مجدد قند خون

3- اگر قند خون هنوز زیر 70 میلی‌گرم بر دسی‌لیتر باشد و علائم هیپوگلیسمی مرتفع نشده باشد، باید 15 گرم دیگر کربوهیدرات مصرف نمود و این کار را ادامه داد تا قند خونتان طبیعی گردد. هرگز نباید اجازه داد تا قند خون برای مدتی طولانی پایین بماند.

منابع غذایی تأمین کننده 15 گرم کربوهیدرات عبارتند از:

نصف لیوان آب سیب و یا آب پرتقال، سه چهارم لیوان شربت زنجبیل، نصف لیوان نوشابه، یک قاشق غذاخوری شکر یا عسل، نصف لیوان ژلاتین معمولی، 2 قاشق غذا خوری کشمش، 5 عدد آب نبات سفت.

4- هنگامی‌که سطح قندخون به 70 میلی‌گرم رسید، می‌توان یک لیوان شیر کم‌چربی و نصف یک ساندویچ را مصرف نمود.

 

* مصرف شکلات یا بیسکویت مناسب نیست، چون این غذاها حاوی چربی فراوان هستند که باعث دیر جذب شدن قند موجود در آن‌ها می‌شود.

* هنگام هیپوگلیسمی در مصرف غذاهای شیرین باید اعتدال رعایت شود، زیرا مصرف بیش از حد و پشت سرهم این غذاها باعث بالا رفتن قند خون می‌شود.

* در هیپوگلیسمی شدید هنگامی‌که بیمار قادر به بلعیدن نمی‌باشد تجویز گلوکاگن یا گلوکز وریدی ضروری است.

* گاهی بیماران هوشیار نیستند. در این مواقع تزریق آمپول‌های گلوکاگون به خصوص در مورد بیمارانی که انسولین تزریق می‌کنند ضروری است. تزریق گلوکاگون زیرپوستی است و معمولاً یک‌بار تزریق برای برگرداندن بیمار به وضعیت عادی کافی است، اما اگر به هر دلیلی گلوکاگون موجود نباشد لازم است سرم‌های تغلیظ شده قندی (50 درصد) در اورژانس یا مراکز درمانی تزریق شود.

* بیماری که می‌خواهد ورزش کند، حتماً باید صبحانه یا ناهار خورده باشد و قبل از ورزش یک میان‌وعده مختصر مانند یک عدد سیب یا یک لیوان شیر میل کند و در طول ورزش هر یک ساعت از این مواد غذایی استفاده کند.

* به بیمارانی که تصمیم دارند ورزش کنند توصیه می‌شود که روز قبل میان‌وعده عصر یا آخر شبشان را بیشتر کنند و هنگام ورزش دوز انسولین یا قرص را با نظر پزشک کاهش دهند، زیرا در فعالیت بدنی زیاد افت قندخون در بیمارانی که دارو یا انسولین مصرف می‌کنند، بیشتر است.

* بیماران دیابتی باید در هر شرایطی حتی اگر در سفر باشند دارویشان را به موقع استفاده کنند و نکته مهم دیگر اینکه همیشه باید با خود میان‌وعده همراه داشته باشند. میان‌وعده شامل ساندویچ‌های کوچک، سیب یا هر ماده غذایی است که اگر سر ساعت به غذا دسترسی نداشتند از آن‌ها استفاده کنند.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: دنیای تغذیه – زهرا نادری، کارشناس ارشد تغذیه

 

دیابتی ها می ‌توانند غذای شیرین بخورند؟

تغذیه در دیابت حاملگی

3 دلیل کاهش قند خون بعد از صرف غذا

نكاتی درباره تغذیه دیابت نوع 1

اندیس گلایسمی یعنی چه؟

دیایت بارداری روی جنین اثر سوء دارد نه مادر

ایران آنلاین / خسرو خسروی کردستانی تصریح کرد: دیابت بارداری به شرایطی گفته می‌شود که افزایش قند خون برای اولین بار طی دوران بارداری دیده می‌شود، علت دقیق دیابت بارداری مشخص نیست ولی وجود برخی از سرنخ ها، در تشخیص زودرس این بیماری موثر است. با توجه به عوارضی که دیابت بارداری برای جنین و مادر باردار می‌تواند داشته باشد، پیشگیری دیابت طی دوران بارداری ضروری است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کردستان افزود: دیابت بارداری حالت عدم تحمل گلوکز است و با وجود نارسازگاری با بدن زنان بدون سابقه دیابت ظاهر می‌شود، بعد از 2 بار آزمایش در صورتی که میزان گلوکز موجود در خون سیاهرگی فرد ناشتا بالاتر از 126 میلی گرم در دسی لیتر باشد، فرد مبتلا به دیابت است. دیابت یکی از مسائل مطرح جامعه است و آخرین آمار نشان داده که 6 تا 7 درصد مردم به این بیماری مبتلا هستند و روز به روز مبتلایان به این آمار اضافه می‌شوند.

خسروی کردستانی تصریح کرد: مشکلات این بیماری به علت قندخون بالا است و بر روی اعضای بدن اثر سوء دارد از جمله بر روی چشم، کلیه، کبد، قلب و عروق پا، برخی از اعضای بدن حساس تر هستند در واقع دیابت به تمام بافت بدن همچون پوست، مو، روده و دستگاه تناسلی آسیب می‌رساند.


دیایت بارداری روی جنین اثر سوء دارد نه مادر

افت شدید قند خون در بارداری

وی با اشاره به اینکه دیابت دوران بارداری در مادران به وسیله انسولین کنترل می شود گفت: یک الی 1.5 درصد زنان باردار به دیابت بارداری مبتلا می‌شوند که اثر سوء روی جنین دارد و ناهنجاری های مادرزادی از جمله عقب افتادگی ذهنی، نقص عضو و بیماری دریچه قلب را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه طی دوران بارداری تغییرات هورمونی زنان باردار را در خطر ابتلا به دیابت بارداری قرار می‌دهد، افزود: طی دوران بارداری افزایش یک سری از هورمون های مترشحه از جفت به انتقال مواد غذایی از مادر به جنین و در نتیجه به پیشرفت رشد جنین کمک می‌کنند.

لوزالمعده اگر نتواند انسولین را به میزان کافی ترشح کند، فرد منجر به دیابت می‌شود

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کردستان بیان کرد: سلول های موجود در لوزالمعده مادارن، اغلب توانایی تولید انسولین بیشتر (حدود سه برابر طبیعی) برای غلبه بر اثر هورمون های بارداری افزایش دهنده قند خون را دارند، اگر چنانچه لوزالمعده نتواند انسولین را به میزان کافی ترشح کند، میزان قند خون افزایش می‌یابد و در نهایت فرد منجر به بروز دیابت بارداری می‌شود.

خسروی کردستانی، با اشاره به اینکه دیابت می‌تواند بر روی رشد و نمو جنین طی دوران بارداری اثر سوء داشته باشد، بیان کرد: در اوایل بارداری، دیابت مادر می‌تواند منجر به بروز نقص های مادرزادی و افزایش خطر سقط جنین شود و بسیاری از این نقص های مادرزادی بر روی مغز و قلب جنین تاثیر می‌گذارد. طی دوران بارداری، دیابت مادر منجر به تغذیه و رشد زیاد از حد کودک می‌شود، در واقع داشتن نوزاد بزرگ و با وزن بالا، خطر زایمان های پردرد و سخت را افزایش می‌دهد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کردستان افزود: نوزادهای بزرگ، اغلب برای تولد نیاز به عمل سزارین دارند و اگر به صورت طبیعی متولد شوند به ناحیه شانه آنها آسیب می‌رسد و همچنین وزن بالای نوزاد باعث تاخیر در زمان زایمان و کمبود اکسیژن بر روی مغز نوازد می‌شود.

خسروی کردستانی ادامه داد: تغذیه بیش از حد جنین، موجب می‌شود که سطح انسولین افزایش یابد و بعد از تولد احتمال افت شدید قندخون در نوزاد بوجود می‌آید زیرا دیگر مقدار بالای قند را از خون مادر دریافت نمی‌کند.

وی بیان کرد: عوارضی چون داشتن اضافه وزن قبل از بارداری، سابقه خانوادگی، سابقه تولد نوزاد بیش از 4 کیلوگرم، سابقه دیابت بارداری در گذشته و سابقه نوازد مرده در گذشته از عوارض خطر ابتلا به دیابت بارداری است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کردستان، گفت: زنانی که در معرض دیابت بارداری هستند باید هر چه سریع تر تشخیص داده شود تا پیشگیری و درمان را شروع کنند و سایر زنان باید در هفته 24 تا 28 بارداری آزمایش غربالگری دیابت بدهند.

خسروی کردستانی خاطرنشان کرد: برای کنترل و درمان دیابت بارداری باید زنان رژیم غذایی منظم، فعالیت بدنی، ورزش و مصرف انسولین در صورت نیاز، داشته باشند چون انسولین تنها داروی دیابتی است که مصرف آن طی بارداری در صورت عدم کنترل قند خون توصیه می‌شود.

وی یادآور شد: پرخوری، عدم تحرک و تغذیه ناسالم علت اصلی ابتلای افراد جامعه به دیابت است و انجمن حمایت از بیماران دیابتی با هدف آموزش به جامعه در راستای کاهش بیماری دیابت فعالیت های خود را انجام می دهد./ ایسنا

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پر بازدیدها

آخرین اخبار

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بلامانع است

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

به‌دلیل تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه در سال‌های اخیر، شاید یکی از نگرانی‌های خانم‌های باردار ابتلا به دیابت بارداری باشد. دیابت بارداری درواقع افزایش سطح قند خون در زمان بارداری است که در بعضی از خانم‌ها ایجاد می‌شود و معمولا بین هفته‌های ۲۴ تا ۲۸ بارداری اتفاق می‌افتد. در این مقاله در مورد علائم دیابت بارداری، علت، تشخیص، عوامل افزایش احتمال ابتلا به آن، پیشگیری، درمان و خطرات احتمالی دیابت بارداری صحبت خواهیم کرد. افت شدید قند خون در بارداری

ابتلا به دیابت بارداری به این معنا نیست که شما قبل از بارداری دیابت داشته‌اید یا بعد از زایمان هم دچار دیابت خواهید شد. بااین‌حال دچار شدن به دیابت بارداری احتمال ابتلای شما را به دیابت نوع ۲ افزایش خواهد داد.

علاوه‌بر این با مراقبت نادرست، خطر ابتلای کودک‌تان به دیابت افزایش می‌یابد و درطول بارداری و زایمان احتمال ایجاد خطراتی در شما و کودک‌تان بیشتر می‌شود.

دیابت بارداری معمولا علائم خاصی ندارد. برخی از این علائم خفیف عبارتند از:

علت اصلی دیابت بارداری مشخص نیست. اما احتمالا هورمون‌ها در ایجاد آن مؤثرند. در زمان بارداری بدن شما بعضی از هورمون‌ها را بیشتر تولید می‌کند؛ برای مثال:

این هورمون‌ها روی جفت تأثیر می‌گذارند و مانع از سقط جنین می‌شوند. با گذشت زمان مقدار این هورمون‌ها در بدن‌تان افزایش می‌یابند و درنتیجه ممکن است سبب ایجاد مقاومت به انسولین شوند. انسولین هورمونی است که سطح قند خون بدن‌ را تنظیم می‌کند.

انسولین کمک می‌کند تا گلوکز موردنیاز برای تولید انرژی، از طریق خون وارد سلول‌ها شود. بدن در زمان بارداری کم‌کم نسبت به انسولین مقاوم می‌شود و میزان گلوکز بیشتری در جریان خون باقی می‌ماند. اگر مقاومت به انسولین شدت پیدا کند، سطح قند خون غیرطبیعی می‌شود. این موضوع منجر به دیابت بارداری می‌شود.

احتمال ابتلا به دیابت بارداری در شرایط زیر بیشتر است:

خانم‌های باردار باید به‌طور مرتب تحت مراقبت‌ها و بررسی‌های پزشکی قرار بگیرند. اگر در اوایل بارداری سابقه‌ی دیابت یا قند خون نداشته‌اید، احتمالا پزشک در هفته ی ۲۴ تا ۲۸ بارداری، احتمال وجود دیابت بارداری را در شما بررسی می‌کند.

بعضی از پزشکان بررسی دیابت بارداری را با آزمایش چالش گلوکز شروع می‌کنند. این آزمایش نیازی به آمادگی اولیه ندارد.

برای این آزمایش باید محلول گلوکز را بنوشید و یک ساعت بعد آزمایش خون انجام دهید. اگر سطح قند خون‌تان بالا باشد، ممکن است که پزشک آزمایش تحمل گلوکز خوراکی را برایتان تجویز کند. این آزمایش دو مرحله دارد.

اگر سطح قند خون‌تان با هریک موارد زیر برابر باشد، احتمالا دچار دیابت بارداری هستید:

اگر سطح قند خون‌ شما بیشتر یا برابر با ۱۳۰ یا ۱۴۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، مرحله‌ی بعدی آزمایش در روز دیگری انجام می‌شود. در این مرحله تعیین آستانه‌ی میزان قند خون برای تشخیص بیماری به پزشک‌تان بستگی دارد.

درصورتی‌ که دو مورد از موارد زیر در شما دیده شود دیابت بارداری شما تشخیص داده می‌شود:

لازم است که خانم‌های باردار در ابتدای بارداری از نظر ابتلا به دیابت نوع ۲ بررسی شوند.

اگر عوامل خطرساز برای دیابت نوع ۲ را داشته باشید، پزشک در اولین معاینه‌ی پیش از زایمان شرایط شما را بررسی می‌کند.

عوامل خطرساز شامل موارد زیر هستند:

دیابت بارداری به دو دسته تقسیم می‌شود.

دیابت بارداری دسته‌ی یک، تنها با رژیم غذاییِ مناسب کنترل می‌شود؛ اما در دیابت بارداری دسته‌ی دوم، فرد باید برای کنترل دیابت خود حتما از انسولین یا داروهای خوراکی استفاده کند.

درصورتی‌ که به دیابت بارداری مبتلا باشید، درمان شما وابسته به سطح قند خون بدن‌تان درطول روز خواهد بود.

در بیشتر مواقع، پزشک از شما می‌خواهد که سطح قند خون‌تان را قبل و بعد از مصرف غذا اندازه بگیرید و شرایط شما را با تغذیه‌ی سالم و ورزش‌های منظم مدیریت می‌کند.

در بعضی از موارد تزریق انسولین تجویز می‌شود. براساس گزارش‌ها فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد از زنان مبتلا به دیابت بارداری برای کنترل بیماری‌شان به تزریق انسولین نیاز دارند.

برای اندازه‌گیری سطح قند خون باید از دستگاهی مناسب استفاده کنید که پزشک آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ممکن است که تزریق انسولین تا زمان زایمان ادامه داشته باشد. با توجه به وعده‌های غذایی و تمرینات ورزشی‌تان، درمورد نحوه و زمان تزریق انسولین از پزشک سؤال کنید تا دچار افت قند خون نشوید.

پزشک‌تان به شما خواهد گفت که در زمان افت شدید قند خون یا افزایش آن چه کاری انجام دهید.

رژیم غذایی متعادل، کلید مدیریت دیابت بارداری است. درواقع خانم‌های مبتلا به دیابت بارداری باید توجه خاصی به میزان کربوهیدرات، پروتئین و چربی دریافتی‌شان داشته باشند.

تغذیه‌ی منظم (هر دو ساعت یک‌بار) کمک می‌کند تا سطح قند خون‌تان را کنترل کنید.

کربوهیدرات باید تنها ۴۰ تا ۵۰ درصد از کالری مصرفی شما را تشکیل دهد. سعی کنید ۲۰ تا ۲۵ درصد از کالری موردنیازتان را از طریق پروتئین و ۲۵ تا ۳۵ درصد آن را از مصرف چربی تأمین کنید.

خانم‌های باردار باید روزانه ۱۲۰ تا ۱۹۵ گرم کربوهیدرات دریافت کنند. این مقدار از طریق سه وعده‌ی غذایی و دو میان‌وعده‌ی روزانه تأمین می‌شود. رعایت فاصله‌‌ی مناسب بین غذاهای غنی از کربوهیدرات به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می‌کند.

پزشک برای تعیین میزان کربوهیدرات دریافتی روزانه به شما کمک خواهد کرد. شاید پزشک‌تان شما را به متخصص تغذیه معرفی کند تا از وعده‌های غذایی گیاهی استفاده کنید.

شما می‌توانید کربوهیدرات‌های سالم را از مواد زیر دریافت کنید:

خانم‌های باردار باید روزانه ۶۰ گرم پروتئین دریافت کنند. بهترین منابع پروتئین شامل گوشت کم‌چرب، مرغ، ماهی و توفو (خمیر سویا) است.افت شدید قند خون در بارداری

چربی‌های سالمی که می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید، شامل خوراکی‌هایی همچون آجیل بی‌نمک، دانه‌ها، روغن زیتون و آووکادو هستند.

درصورتی که دیابت بارداری شما به‌درستی مدیریت نشود، فشار خون‌تان درطول بارداری بالا خواهد ماند. این موضوع می‌تواند سبب ایجاد خطرات احتمالی شود و روی کودک‌تان تأثیر بگذارد. به‌عنوان مثال ممکن است کودک بعد از تولد دچار مشکلات زیر باشد:

خطر ابتلا به دیابت در این کودکان بیشتر خواهد بود. به همین دلیل کنترل دیابت بارداری با توجه به توصیه‌های پزشک بسیار مهم است.

سطح قند خون شما باید تا قبل از زایمان به‌حالت طبیعی برگردد. اما پیشرفت دیابت بارداری خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در شما افزایش می‌دهد. با پزشک خود مشورت کنید تا متوجه شوید که چطور می‌توانید از این بیماری پیشگیری کنید و عوارض جانبی آن را کاهش دهید.

پیشگیری کامل از دیابت بارداری ممکن نیست. بااین‌حال داشتن عادت‌های سالم می‌تواند احتمال پیشرفت بیماری را کاهش دهد.

اگر باردار هستید و به یکی از عوامل خطر مربوط به دیابت بارداری دچارید، سعی کنید از رژیم غذایی سالم پیروی کنید و مرتبا ورزش نمایید. حتی تمرین سبکی مثل پیاده‌روی می‌تواند برای سلامت شما مفید باشد.

اگر می‌خواهید در آینده‌ای نزدیک باردار شوید و اضافه وزن دارید، بهترین کار این است که با مشورت پزشک وزن خود را کاهش دهید. حتی کاهش مقدار کمی از وزن‌، کمک می‌کند تا خطر ابتلا به دیابت بارداری در شما کاهش پیدا کند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

7000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

سلامت زنان

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

پره اکلامپسی چیست؛ علت، علائم و راه‌های درمان آن

علت تکرر ادرار در زنان؛ تشخیص و درمان خانگی تکرر ادرار در زنان


جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ خوراکی سالم

آخرین مطالب

مدیتیشن صبحگاهی چه تأثیری بر سلامت جسم و روح شما دارد؟

تجزیه و تحلیل هزینه-فایده چیست و چطور می‌توان از آن استفاده کرد؟

میوه اژدها؛ ۷ خاصیت شگفت‌انگیز و نحوه خوردن میوه اژدها

آموزش تندخوانی با کنار گذاشتن ۶ اشتباه رایج هنگام مطالعه

آموزش ساخت اسلایم؛ ۲ روش برای ساخت اسلایم در خانه

ترین های جهان

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

افت شدید قند خون در بارداری
افت شدید قند خون در بارداری
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *