ادامه تحصیل تخصص پزشکی در کانادا

خواص دارویی و گیاهی

قدم اول برای اخذ ویزا

فرم ارزیابی تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و با پاسخ میدهیم!

از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا مدرک بگیرید تا درهای جدیدی را به سوی آینده خود باز کنید.

با بررسی روش‌های مختلف مهاجرتی، هدف خود را تبدیل به واقعیت کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های کارشناسی سیستم جدید جذب مهاجر به کانادا را دنبال کنید.ادامه تحصیل تخصص پزشکی در کانادا

اقوام و دوستانتان را بازدید کرده و کانادا و فرصت‌های آن را کشف کنید.

فرصت تحصیل در بهترین سیستم آموزشی دنیا را به فرزندانتان بدهید.

سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و خود اشتغالی در یکی از آزادترین و پایدارترین اقتصادهای دنیا بهره‌مند شوید.

Morteza Homapour Verify Status with ICCRC

تحصیل با کیفیت بالا و مقرون به صرفه در قاره سبز، سالیانه بیش از ۱.۵ میلیون دانشجو را راهی این قاره می‌کند. پس از ادامه تحصیل در اروپا مسیر پیشرفت برای شما هموارتر خواهد شد. داشتن ویزای شنگن امکان سفر به تمامی کشورهای اروپا را در حین تحصیل فراهم می‌کند.

با اخذ ویزای دانشجویی آلمان به بیش از ۳۵۰ هزار دانشجوی بین المللی، جهت تحصیل رایگان در آلمان بپیوندید.

ادامه تحصیل با کیفیت بالا و قیمت مناسب با امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان در کشور اتریش.

ادامه تحصیل در پرتغال مسیری برای اخذ پاسپورت این کشور گرم اروپایی می‌باشد.

تحصیل در ایتالیا، کشور هنر و مد، به زبان انگلیسی از لیسانس تا دکترا ممکن است.

اول از همه تشکر میکنم از تیم ویزا موندیال برای تمام زحماتی که واسه من کشیدن.من از طریق ویزا موندیال برای کالج کلومبیا کانادا اقدام کردم و خیلی سریع این موسسه کارای منو انجام دادن.من این موسسه رو به تمام کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارن توصیه میکنم.

با توجه به اینکه من قبل از اینکه به ویزا موندیال مراجعه کنم موفق به دریافت ویزا نشده بودم ، آرامش و اطمینان بچه های شرکت واسم خیلی لذت بخش بود. من از اصفهان برای ویزا اقدام کردم و حتا یک بار هم به دفتر شرکت مراجعه نکردم اما با این وجود با توجه به تجربه بالای دوستان با خیال نسبتا آسوده ای تمام مراحل کارم انجام شد. بعد از ارسال مدارک و انگشت نگاری هم همه چیز بسیار خوب بود و خبر خوبی در نهایت شنیدم. ممنونم از ویزا موندیال.

من جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا پاییز 95 با موسسه آشنا شدم و بعد از چند مرحله مشاوره مسیر تعیین شد. تو تمام مراحل از تجربه نفرات موسسه استفاده کردم و در نهایت مهر ماه امسال تونستم نه تنها برای خودم بلکه برای همسرم هم ویزا بگیرم. بی نهایت از زحمات موسسه سپاسگزارم. امیدوارم تو رسالتشون پایدار باشند.

من واقعا از مجموعه ویزا موندیال تشکر می‌کنم که در زمان کوتاهی با توجه به اطلاعات و تجربه خوبی که کادر ویزا موندیال دارند توانستن پذیرش و ویزا در رشته MBA از کانادا را برای من بگیرند و همچنین باید از نظم و اطلاع رسانی و پیگیری به موقع این مجموعه که کمک شایانی به شرایط زندگی و بره ریزی من کردند تشکر ویژه کنم.

تجربه بسیار خوب و کاملا حرفه ای بود، چرا که من به علت شرایط شخصی، پرونده ام با تعویق می افتاد و این ویزا موندیال بود که با کار درست، به من آرامش لازم رو میداد تا به خواسته ام برسم. واقعا از همکاری با این موسسه بسیار راضی هستم.

با تشکر فراوان از ویزا موندیال که واقعاً در کارشون حرفه‌ای و خبره هستند، من قبل از ویزا موندیال چند تجربه وفق با دفاتر مهاجرتی اسم و رسم داری داشتم که وقت ام و پول ام را هدر دادند، ولی ویزا موندیال در زمان کوتاه و با روش درست من را به هدف ام و گرفتن ویزا تحصیلی کانادا رساند، ویزا موندیال را به همه پیشنهاد می‌کنم، ممنون

من تجربه خیلی عالی با ویزا موندیال داشتم. علاوه بر اینکه توانستم برای خودم در دانشگاه کنکوردیا پذیرش بگیرم و ویزای تحصیلی ام به سرعت آماده شد بلکه ویزای خانواده ام ظرف مدت چهار روز بعد از بیومتری آماده شد. از همه دوستان تیم ویزا موندیال نهایت تشکر را دارم.

سلام
من از طریق استاد زبانم با ویزا موندیال آشنا شدم. سال قبل برای پذیرش از دانشگاههای کانادا اپلای کرده بودم ولی متاسفانه همه اپلیکیشن های من ریجکت شد. خرداد ماه سال 96 به ویزا موندیال مراجعه کردم و با اینکه زمان پذیرش بسیاری از دانشگاهها برای ترم پاییز تموم شده بود موفق شدم با کمک این موسسه در عرض سه ماه برای ترم پاییز هم پذیرش و هم ویزا بگیرم کاری که اگر خودم میخواستم انجام بدهم تقریبا غیر ممکن بود.
برخورداری از کارشناسان و مشاوران مجرب، اطلاع رسانی های به موقع و پیگیری های دلسوزانه این موسسه باعث میشه همکاری با ویزا موندیال رو به همه کسانی که میخواهند وارد پروسه مهاجرت شوند توصیه کنم

مشاوره و راهنمایی کامل و تشریح جمیع جهات در. خدمت مورد. تقاضا مشتری
پی گیری به موقع امور. و گزارش مدون و منظم در هر مرحله از. انجام کار.
دسترسی سریع مشتری به پرسنل و دریافت راهنمایی های لازم از. ایشان
و در. نهایت فرآهم امدن بستر. اعتماد صد. درصدی در مشتریان به نحوی که اینجانب قطعا در. مشاوره های بعدی و یا به سایر. دوستان موسسه ویزا موندیال را معرفی خواهم کرد.
باسپاس فراون از. زحمات تک تک عزیزان

تیم بسیار قوی و مسلط ویزا موندیال خیال منو از بابت گرفتن ویزا خودم و همسرم راحت کرد و خوشحالم که با این گروه کار کردم. باز هم از تمام زحماتتون تشکر میکنم

اخبار آزمون دستیاری پزشکی, اخبار آزمون ها, اخبار دانشگاه ها, اخبار صنفي, اخبار علمی پزشکی

ادامه تحصیل پزشکی در کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ دنیا واقع در آمریکای شمالی با 1 ایالت، دارای دو زبان رسمی و کشوری چندفرهنگی است. شرايط ادامه‌ی تحصیل پزشکی در کانادا، برخلاف دیگر کشورهای مهاجرپذیر، محدود به گذراندنِ امتحان‌های ورودی نيست.

به همین دلیل، پزشکان علاوه بر چالش‌های مربوط به مهاجرت و تغییرِ سیستم تحصیلی، درگیر مشکلات متفاوتی می‌شوند که به تفصیل مورد بحث قرار میگیرد.

پذیرش:
برای ورود به دوره‌ی تخصصِ پزشکی در هر رشته و هر دانشگاهی در کانادا، نیاز به گذراندنِ امتحان‌های زیر و کسب نمره‌ی حداقلی است که نمره‌ی مذکور برای هر دانشگاه و رشته‌ای متفاوت است:ادامه تحصیل تخصص پزشکی در کانادا

2. MCCEE

امتحان Medical Council of Canada Evaluating Examination برای ارزیابی دانشِ علوم بالینی.

پس از گذراندنِ این امتحان‌ها، هر فارغ‌التحصیل رشته‌ی پزشکی اجازه دارد از طریق (CaRMS) Canadian Residency Matching Service برای ورود به دوره‌ی تخصص اقدام کند. اما به علت رقابتِ فشرده معمولاً شانسی—حتی برای دعوت شدن به مصاحبه—وجود ندارد. بنابراین بهترین و امن‌ترین شيوه‌ی اقدام برای رزیدنتی، قوی‌تر کردن رزومه از طریق روش‌های زیر است:

گذراندن امتحان Medical Council of Canada Qualifying Examination1 1MCCQE گذراندن امتحان Objective Structured Clinical Examination (OSCE) یا امتحانِ مهارتِ بالینیِ ایالتی که در اولویت انتخاب داوطلب قرار دارد. چاپ مقاله اشتغال به کارِ بالینی یا تحقیقاتی در بیمارستان‌های آموزشی کانادا گذراندن دورهObserver ship در رشته‌ی تخصصی مورد علاقه گرفتنِ توصیه‌ه از استادانِ دانشکده‌های پزشکی کانادا با گذراندنِ این مراحل داوطلب می‌تواند شانس قبولی خود را در رشته‌ی مورد نظرش افزایش دهد.

با این‌که هر یک از دپارتمان‌های رشته‌های تخصصی در کانادا، شرایط مخصوصی برای پذیرش داوطلب دارند، تقریباً در همه‌ی رشته‌ها و دانشگاه‌ها، داوطلبانی که مراحل بالا را طی کرده باشند در اولویت قرار می‌گیرند.

تازه بودنِ زمانِ فارغ‌التحصیلی و یا اشتغال به کارِ بالینی از زمان فارغ‌التحصیلی تا هنگام اقدام برای ورود به دوره‌ی تخصص از اهمیت ویِِژه‌ای برخوردار است.

به منظور کسب اطلاع دقیق تر از شرایط مورد نیاز جهت اقدام برای هر رشته ی تخصصی در هر یک از دانشگاه های کانادا میتوانید به CaRMS رجوع کنید.

رشته‌های تخصصی:
هر سال تعدادی ظرفیت برای پزشکانی که از دانشکده های پزشکی خارج از کانادا یا آمریکا فارغ التحصیل شده اند در نظر گرفته میشود. در حدود نیمی از این ظرفیت به تخصص پزشکی خانواده تعلق دارد و از تعداد باقیمانده بیشترین ظرفیت را به طور معمول تخصص های داخلی، پاتولوژی، روانپزشکی، اورژانس و اورتوپدی دارا هستند.

دانشگاه‌های پزشکی کانادا:
اُنتاریو: (Ontario)

ایالت اُنتاریو دارای 6 دانشگاه پزشکی زیر است و معمولا بیشترین ظرفیت را در تخصص های مختلف به خود اختصاص میدهد. تورونتو از این جهت که مقصد اکثریت مهاجرین می باشد، در طی سال ها بیشترین امکانات را جهت آمادگی پزشکان خارجی برای گذراندن امتحان های مختلف و آشنایی با سیستم کلی کانادا دارا شده است.

University of Ottawa Queen’s University Northern Ontario School of Medicine University of Toronto McMaster University University of Western Ontario

کبک:(Quebec)

کبک دارای 4 دانشگاه پزشکی است. ایالت کبک از این جهت که فارغ التحصیلان خارجی را در رقابتی یکسان برای تمام ظرفیت ها و رشته های موجود با فارغ التحصیلان بومی قرار میدهد، شانس بسیار بالایی در اختیار پزشکان مهاجر میگذارد. اما نکته قابل ذکر در اینجا لزوم تسلط به زبان فرانسه و اقدام جهت گذراندن امتحانOffice québécois de la langue française QQLF برای گرفتن پذیرش در هر یک از دانشگاه های این ایالت میباشد.

Université Laval Université de Sherbrooke Université de Montréal McGill University

آلبرتا: (Alberta)

برای اقدام به گرفتن پذیرش در هر یک از دو دانشگاه این ایالت، گذراندن امتحان مهارت های بالینی این ایالت الزامی است. آلبرتا در حال حاضر تنها ایالت کانادا است که برای دادن پذیرش به پزشکان خارجی، از طریق بره مخصوص خودAlberta International Medical Graduate program (AIMG) عمل میکند و هنوز ظرفیت های جدا جهت پذیرش دانشجوی دوره تخصص داراست.

University of Alberta University of Calgary بریتیش کلمبیا: (British Columbia)

University of British Columbia نیو فوندلند: (Newfoundland)

Memorial University of Newfoundland نوا سکوچیا و نیو برینزویک: (Nova Scotia and New Brunswick)

Dalhousie University مانیتوبا: (Manitoba)

University of Manitoba ساسکاچوان: (Saskatchewan)

University of Saskatchewan

جدول زمان‌بندی:
سیستم پذیرش وزارت بهداشت کانادا طی دو مرحله داوطلبان رشته‌های تخصصی مختلف را مورد بررسی قرار داده و تصمیم‌گیری می‌کند.

جزئیات روند به این صورت است: طی مرحله‌ی اول (First Iteration) معمولاً 5 برابر ظرفیت رشته‌ی تخصصی را از ميانِ داوطلبان به مصاحبه دعوت می‌کنند. پس از مصاحبه و اعلامِ نتایج، درصورتی‌که ظرفیت هر یک از رشته‌های تخصصی پر نشده باشد، در مرحله‌ی دوم (Second Iteration) داوطلبانی که مجاز به شرکت در مرحله‌ی اول نبودند یا شرکت کرده بودند اما در هیچ یک از انتخاب‌های خود پذیرفته نشده بودند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

زمان اقدام برای مرحله‌ی اول پذیرش معمولاً اوایل ماه نوامبر است.

به همین دلیل درصورتی‌که فردی به عنوان مثال مایل به شرکت در مرحله‌ی اول پذیرش سال 27 است، باید قبل از نوامبر آن سال امتحان‌های لازم را گذرانده و رزومه و مدارک خود را آماده کرده باشد. به همین دلیل امتحان‌های شفاهی ایالات مختلف کانادا معمولاً در ماه‌های جولای و سپتامبر برگزار می‌شود.

برآورد هزینه‌ها:
دانشجویان دوره‌ی تخصص پزشکی در کانادا، مانند اغلبِ دیگر کشورها، حقوق می‌گيرند، که تقریباً در همه‌ی ایالت‌ها و برای رشته‌های مختلف یکسان است.

اما پیش از وارد شدن به دوره‌ی تخصص پرداخت هزینه‌ی امتحان‌ها و کلاس‌های آمادگی به خصوص برای آن گروه از افراد که پیش‌بینی‌های لازم را در این زمينه نکرده‌اند. می‌تواند مشکل‌زا باشد.

در دو جدول زیر خلاصه‌ای از برآورد هزینه‌های لازم پیش از ورود به دوره‌ی تخصص و نيز مقدارِ حقوقِ دانشجویانِ دوره‌ی تخصص آورده شده است:
جدول میزان حقوق سالانه دانشجویان دوره تخصص پزشکی در کانادا (بر حسب دلار کانادا)

جدول هزینه‌های امتحان‌های پزشکی کانادا

 iBT

USD $16

MCCEE

CAD $1

ادامه تحصیل تخصص پزشکی در کانادا

MCCQE1

CAD $68

MCCQE2

CAD $145

OSCE*

CAD $8

OSCE Preparation Course

CAD $9-$18

*هزینه‌ی ثبت‌ امتحان OSCE در هر ایالت کمی با مبلغ ذکرشده متفاوت است.

متخصص افتادگی ارگان های لگن گفت: در بین افراد 5 سال در دنیا از هر

پزشکان در مطالعه‌ای تازه دریافتند که خواب زیاد می‌تواند با بیماری‌ قلبی مرتبط باشد. متخصصان


کاربری و یا آدرس *


رمز ورود *


Lost your password?


Sign Up

ادامه تحصیل تخصص پزشکی در کانادا


آدرس *


رمز ورود *

Login


کاربری و یا آدرس *


رمز ورود *


Lost your password?


آدرس *


رمز ورود *

موسسه حقوقی ملک پور Malekpour Institute Of Elites ،سیستم جدیدی در خصوص مشاوره مهاجرتی بنا نهاد که امروزه الگوی انتخاب مسیر حقوقی و مهاجرتی برای بسیاری از سروران عزیز میباشد .مهاجرت از طریق کار ، مهاجرت از طریق تحصیل ، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ، موارد حقوقی تعارض قوانین ایرانیان با خارجی ها ، آثار تابعیت مضاعف برای ایرانیان از جمله مواردیست که ما تحلیل نموده و به آن میپردازیم ، موسسه حقوقی ملک پور با نگرشی متفاوت برای موارد مختلف وکلای متخصص و مقیم کشورهای دیگر را به شما معرفی مینماید ، و به این ترتیب شما برای موضوع بین المللی خود همیشه از بهترین متخصصین و وکلای جهان بهره میبرید .

شما میتوانید لیست خدمات مهاجرتی ما را در پایین صفحه مشاهده بفرمایید.

با وب سایت و شبکه های موسسه حقوقی ملک پور MIE همراه باشید و از ما

در زمینه های اقامت و تابعیت کشورها ، طرح تمکن مالی ، خود حمایتی ، ویزای جستجوی کار

بهترین و تخصصی ترین مشاوره ها را دریافت کنید

ما از بهترین وکلا و مشاورین در راستای ارائه خدمات برتر مشاوره ای، مهاجرتی، تجاری و حقوقی استفاده می کنیم




نکته مهم: به علت حجم بالای تماس ها لطفا از شماره خط ویژه ( ۴۹۱۹۶۰۰۰ ۰۲۱) جهت تماس استفاده نمایید. خطوط دیگر به علت تماس های مکرر ممکن است اشغال باشد و یا پاسخ داده نشود. پیشاپیش ممنون از صبر و شکیبایی شما

شما میتوانید از آخرین اخبار و اطلاعات وب سایت و همچنین موسسه حقوقی ملک پور

به سادگی مطلع شده و یا با ما به صورت آنلاین در ارتباط باشید.

  

اقامت و تابعیت کشورها

طرح تمکن مالی

خودحمایتی

ویزای جستجوی کار


خدمات موسسه حقوقی ملک پور

حقوق و وکالت

خدمات اقامتی تابعیتی

مشاوره رایگان

موسسه حقوقی ملک پور بنیانگزار تفکرات نوین آماده  ارائه خدمات حقوق بین المللی به شما عزیزان میباشد .در ذیل به صورت خلاصه وار به عرض شما میرسانیم که چرا موسسه حقوقی ملک پور را بایستی برگزید.

و دلایل بسیاری که به سادگی قابل دریافتن است شما حق انتخاب دارید.ادامه تحصیل تخصص پزشکی در کانادا

این به لحاظ محتوا در جهان و در خصوص امر مهاجرت بی اغراق برترین سایت مهاجرتی حقوقی فارسی است . در بالای صفحه اگر گزینه مهاجرت به کشورها را انتخاب کنید ، کشورهای مورد خدمات ما ظاهر میشود ، به سادگی هر کشور را که مایلید انتخاب کنید و در صفحه کشور مذکور شش تقسیم بندی اصلی دارید . تقسیم بندی های مهاجرتی و اقامتی شامل

 

          راهنمای تحصیلات رایگان

              تحصیل در آلمان

ادامه تحصیل تخصص پزشکی در کانادا

                تحصیل در فنلاند

               تحصیل در فرانسه

            تحصیل در اتریش

تحصیل در نروژ

 

               مهاجرت کاری

 

 

اساتید ، مدرسان و کارشناسان با تجربه در دپارتمان زبان با بکارگیری به روزترین و موثرترین متدهای آموزش زبان انگلیسی شما دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل در دوره های زبان انگلیسی را در دستیابی به اهدافتان یاری مینماید.

مشاورین زبده دپارتمان مهاجرت موسسه بین المللی راد با ارائه به روزترین و مناسب ترین مشاوره ها در رابطه با روشهای مختلف مهاجرت شما را در دستیابی به اهدافتان یاری مینماید.

 

36 و 44159634-21

937-954-64-52

921–91-21

912-4594

 

شرکت بین المللی راد یکی از موسسات با سابقه و دارای مشاور حقوقی در ایران، کانادا، استرالیا و بسیاری از کشورها می باشد.

این شرکت با جمع آوری اطلاعات کامل در مورد کلیه رشته ها و گردآوری کارشناسان حرفه ای در زمینه مهاجرت بیشترین و بهترین خدمات را به موکلین خود ارائه می نماید.

 

بررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در خارج از کشور

همزمان با اعزام دانشجویان برای تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی به خصوص جهت تحصیل رایگان موسسه بین المللی راد خدماتی را نیز در اختیار پزشکان قرار میدهد

تا بتوانند که بهترین مقصد را برای ادامه تحصیل و هم چنین کار در کشورهای مختلف انتخاب نمایند؛ بدین منظور توصیه میکنیم که پزشکان محترم این نوشتار را تا انتها مطالعه نمایند و مقایسه ای که بین کشورهای مختلف از نظر تحصیل و کار برای پزشکان انجام شده را مطالعه نمایند تا بهترین گزینه برای مهاجرت را بتوانند در پیش گیرند. و برای مشاوره با مشاوران موسسه بین المللی راد تماس برقرار نمایند.

پزشکی یکی از رشته هایی است که معمولا ادامه تحصیل دادن در رشته های تخصصی پزشکی در کشورهای اروپایی و آمریکایی و همچنین در استرالیا با فراز و نشیب هایی همراه میباشد بدین معنی که یک پزشک ایرانی نمیتواند به راحتی در یک کشور دیگر ادامه تحصیل دهد . بدین علت که پزشکی رشته حساسی میباشد و معمولا در هر کشوری  برای وارد شدن به دوره تخصص و یا وارد شدن به بازار کار در آن کشور باید در امتحاناتی شرکت کرد و با موفقیت امتحانات را گذراند .در این نوشتار سعی کرده ایم تا در چند کشور این روند را توضیح دهیم و نهایتا بهترین راه ها را برای ادامه تحصیل و کار پزشکان در خارج از کشور را پیشنهاد دهیم .

بررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در کشور انگلستان:انگلستان یکی از کشورهایی هست که برای ادامه تحصیل و همچنین کار کردن و اخذ ویزای کاری نزد پزشکان بسیار محبوب میباشد. برای پزشکان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در انگلستان را دارند و یا قصد دارند که وارد بازار کار انگلستان شوند باید امتحاناتی با اختصاری  PLAB   را بگذرانند، PLAB   در واقع اختصار کلمه (Professional and Linguistic Assessments Board  ) میباشد و پشت سر گذراندن موفقیت آمیز آزمون PLAB  در انگلستان به منزله نشان دادن دانش کافی و توانائیهای لازم پزشکان خارجی برای اشتغال به عنوان پزشک در این کشور است. یعنی وقتی پزشکی از ایران به انگلستان مهاجرت میکند حتما باید این آزمون را بگذراند تا به عنوان یک پزشک مورد قبول واقع شود.  بعد از  گذراندن این امتحان ابتدا شخص باید در مرکزی به   شورای عمومی پزشکی (General Medical Council ) که به اختصار به آن GMC   گفته میشود ثبت کند و مدارک خود را تحویل این مرکز دهد. این مدارک شامل مدارک تحصیلی ، گواهی قبولی در آزمون  PLAB  و همچنین مدرک آیلس ( نمره آیلس باید 7 و بالاتر باشد ) میباشد . بعد از تحویل این مدارک به شخص شماره پزشکی یا همان نظام پزشکی اعطا میشود و شخص میتواند وارد دوره های تخصص شود و یا این که جذب بازار کار گردد و به عنوان یک پزشک مشغول به کار گردد. در نظر داشته باشید که دوره تخصص در انگلستان نه تنها رایگان میباشد بلکه حتی در بسیاری موارد به دانشجوی دوره تخصص حقوقی نیز اختصاص داده میشود.امتحان PLAB  دارای دو بخش است که به آن PLAB 1  و PLAB 2  میگویند  که شخص بعد از قبولی در آزمون PLAB1 میتواند در آزمون  PLAB2  شرکت نماید . لازم به ذکر است که برای شرکت در این آزمون نیز ارائه مدرک آیلس الزامی میباشد. آزمون PLAB1  را میتوان در خارج از انگلستان نیز شرکت کرد ولی برای شرکت در آزمون PLAB2  شخص حتما باید در انگلستان حضور داشته باشد ( بدین علت که موارد امتحانی این آزمون به صورت بالینی میباشد) . مسئله چالش برانگیز برای پزشکان در این مورد این است که چگونه و از چه راهی باید شخص وارد انگلستان شود تا بتواند در این آزمون شرکت کند چون تنها کسانی میتوانند برای این آزمون وارد انگلستان شوند که یکی از شرایط زیر را داشته باشند •    شخص یک بریتانیایی باشد و از یک دانشگاه در خارج از بریتانیا فارغ التحصیل شده باشد.•    شخص مورد تایید شورای عمومی پزشکی (General Medical Council ) باشد.•    دانشجوی دوره کارشناسی ارشد مرتبط باشید.در غیر این صورت معمولا به شخص مجوز شرکت در این آزمون داده نخواهد شد. معمولا پزشکان ایرانی با ویزای تحصیلی و اقامت تحصیلی وارد انگلستان شده و بعد از گذراندن آزمون وارد بازار کار میگردنند و یا  این که در دوره تخصص به تحصیلات خود ادامه میدهند. برای مشاوره در این زمینه میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از راهنماییهای آنان بهره مند شوید.

بررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در آمریکاپزشکانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت نمایند باید بدانند که برای این که مدرک آنها مورد تایید کشور آمریکا باشد باید در آزمونی شرکت نمایند و آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند تا مدرک آنها مورد تایید آمریکا باشد و در خاک آمریکا اجازه طبابت داشته باشند . این آزمون USMLE  میباشد که در واقع خلاصه کلمات آزمون صدور مجوز پزشکی در ایالات متحده آمریکا (United States Medical Licensing Examination ) میباشد. این آزمون از سه مرحله تشکیل شده است . که برای شرکت در مرحله اول و بخشی از مرحله دوم میتوان در کشورهای نزدیک به ایران (مانند ترکیه ) اقدام به ثبت نمود ولی برای ادامه بخشها حتما باید شخص داخل خاک آمریکا باشد . مراحل امتحان USMLE  به صورت زیر است:1)     USMLE STEP 12)    USMLE STEP 2   i.    STEP 2 CKii.    STEP 2 CS3)    USMLE STEP 3مرحله اول امتحان USMLE  شامل اطلاعات علوم پایه میباشد که معمولا دانشجویان پزشکی ایرانی در 4 ترم اول دوران تحصیل خود در دانشگاه آشنا میشوند و شامل مطالبی چون آناتومی و فیزیولوژی و میباشدمرحله دوم امتحان USMLE  و البته بخش اول آن یعنی STEP2 CK شامل امتحانات بالینی میباشد مسئله ای که در این قسمت امتحان وجود دارد این است که حتما شخص باید برای گذراندن این آزمون  از 1 امتیاز کل آزمون ، 9 امتیاز را کسب کند که این مسئله کمی دشوار به نظر میرسد.بخش دوم آزمون  یعنی STEP2 CS    کمی دشوارتر است و مستلزم ارتباط مستقیم پزشک با بیمار و معاینه بیمار در حالت اورژانسی میباشد. در صورتیکه تا این مرحله آزمون USMLE  گذرانده شود به شخص اجازه کار در داخل آمریکا داده خواهد شد بدین معنی که شخص میتواند در داخل خاک آمریکا طبابت نماید . و مرحله بعدی آزمون یعنی STEP3  مخصوص کسانی میباشد که میخواهند در آمریکا در دوره های تخصص شرکت نمایند که در این صورت باید این قسمت از آزمون را نیز باید با موفقیت پشت سر بگذارند . این مرحله شامل مدیریت کردن یک بیمار تا بهبودی کامل بیمار میباشد. و آزمون توسط کامپیوتر انجام میشود بنابراین هر تصمیم اشتباه بر روی آزمون تاثیر میگذارد . توجه داشته باشید که برای موفقیت در آزمونهای USMLE  آمریکا شخص باید به زبان انگلیسی مسلط باشد، به خصوص در مراحلی که ارتباط مستقیم با بیمار برقرار میشود.نکته دیگری که لازم است به آن توجه نماییم این است که زمانی که شخص با موفقیت STEP2  را پشت سر میگذارد ، اجازه طبابت در خاک آمریکا را دارد و این بدین معنا نیست که به آنان ویزای کاری H1  داده خواهد شد. بلکه شخص باید برای دریافت ویزای H1  از روشهای معمول اقدام نماید.

بررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در استرالیاپزشکان برای ادامه تحصیل در استرالیا و یا برای این که به عنوان یک پزشک جذب بازار کار استرالیا شوند حتما باید در ابتدا به عنوان پزشک عمومی ثبت (Register ) کنند . که این کار به دو صورت انجام میشود که در ادامه هر دو روش آن توضیح داده میشود. برای ثبت به عنوان پزشک در استرالیا ، شخص حتما باید دارای مدرک آیلس با نمره 7 باشد ( توجه بفرمایید که هیچ کدام از مهارتهای آیلس نباید کمتر از 7 باشد) و باید در امتحانات AMC  شرکت نماید و با موفقیت این امتحانات را بگذراند . قابل ذکر است که امتحانات AMC  در دو مرحله برگزار میشود . مرحله اول آن به صورت تئوری میباشد و در کشورهای مختلفی این امتحانات برگزار میشود ولی مرحله دوم به صورت عملی میباشد و فقط باید داخل خاک استرالیا باشید . بسیاری از پزشکان برای شرکت در مرحله دوم این آزمون در کلاسهای آمادگی این آزمون که در برخی از دانشگاه ها  (مانند دانشگاه موناش ) برگزار میشود شرکت میکنند و دوره هایی را مانند دوره های انترنی میگذرانند؛ تا بتوانند در آزمون موفق شوند. بدیهی است که شرکت در این دروه ها دارای هزینه هایی نیز میباشد. بعد از این مرحله با در دست داشتن مدرک AMC   و مدرک آیلس شخص میتواند یک کارفرما در استرالیا داشته باشد و ویزای کاری دریافت نماید. به این روش که توضیح داده شد روش ثبت غیر مشروط (Full Medical Registration )  میگویند .و اما روش دوم ، ثبت مشروط (Conditional Medical registration ) میگویند که در این حالت شخص 2 تا 3  سال فرصت دارد تا  هر زمان آمادگی لازم را به دست آورد در آزمون AMC  شرکت نماید.لازم به ذکر است که پزشکان برای اقامت دائم باید از روش اول امور خود را پیگیری نمایند.انواع ویزاهایی که برای پزشکان صادر میشود به شرح زیر میباشد:الف ) ويزاهای موقت ویزای Temporary Business ( ساب کلاسه  457 )ویزای Medical Practitioner  ( ساب کلاسه 422 ) ویزای Occupational Trainee ( ساب کلاسه 442 )نکته مهم در مورد این ویزاها این است که  ويزا های موقت احتياج به يک اسپانسر یعنی یک شخص حقوقی دارد ، که  با این شخص حقوقی برای کار یک قرارداد تنظیم شده باشد و یا این که برای گذراندن دوره های آموزشی رسمی این ویزاها صادر میشود ( که در این صورت سازمانی که دروه را برگزار میکند اسپانسر تلقی میشود .)در این نوع ویزاها پس از طی دوره موقت ويزا و اخذ کليه گواهی ه ها همگی امکان تبدیل به ویزاهای دائم را دارا هستند.ب ) ويزاهای دائمويزای  Employer Nomination Scheme ( ساب کلاسه 856 )این ویزا مخصوص پزشکانی است که در سيستم نظام پزشکی ثبت و تاييد شده اند و یک اسپانسر جهت استخدام دائم آنها موافقت کرده و قراردادهای لازمه منعقد شده است .ويزای Regional Sponsored Migration ( ساب کلاسه 857 )این ویزا مخصوص پزشکانی است که در سيتستم نظام پزشکی ثبت و تاييد شده اند و يک اسپانسر جهت استخدام دائم يا موقت وجود دارد که فقط در مناطق حومه شهری میباشد و پيشاپيش با استخدام آنها موافقت کرده است.ويزای General Skilled Migration ساب کلاسه 175این ویزا مخصوص پزشکانی میباشد که کليه مدارک و تاييديه لازم را از نظام پزشکی دريافت کرده و  هيچ اسپانسر يا موقعيت شغلی پيشاپيش در اختيار ندارند اين نوع ويزا معروف ترين و پرطرف دارترين ويزای مهاجرت ميباشد  بدین علت که بعد از دريافت آن هيچ گونه محدوديت زمانی يا مکانی يا کاری يا تحصيلی جهت ادامه زندگی متقاضی و ورود و خروج شخص از کشور وجود ندارد. بعد از دریافت اين ويزا شخص اقامت دائم کشور استراليا را کسب خواهد کرد و بعد از 3 الی 5 سال میتواند برای دریافت پاسپورت استرالیایی اقدام نماید. طبیعتا دریافت این ویزا با محدودیتهایی همراه میباشد .

بررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در آلمانکشور آلمان به این علت که برترین اقتصاد حوزه اروپا محسوب میشود همواره مورد توجه بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند میباشد. در این میان پزشکان نیز بسیار مشتاق هستند که برای تحصیل و کار به کشور آلمان مهاجرت کنند . در این نوشتار سعی خواهیم کرد که چگونگی ادامه تحصیل پزشکان به خصوص در دوره های تخصص را بررسی نماییم. طبق قوانین کشور آلمان، پزشکانی که تبعه‏ ی اتحادیه‏ ی اروپا نیستند و فارغ‏ التحصیل پزشکی‏ عمومی از خارج از اتحادیه‏ ی اروپا هستند، با قوانینی که شامل حال پزشکان آلمانی و پزشکان تبعه‏ ی کشورهای اتحادیه‏ ی اروپا می‏شود، متفاوت است. در مورد پزشکان ایرانی نیز چنین هست و پزشکانی که آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب میکنند در واقع دو راه پیش رو دارند . اولین گزینه که بسیار محبوب میباشد و بسیاری از پزشکان در این مورد معمولا تحقیق میکنند، ادامه‏  تحصیل در مقاطع تخصص بالینی یا کلینیکال در رشته‏ های مختلف میباشد و گزینه دوم  ادامه‏ تحصیل در مقطع دکترا یا (PhD) در رشته‏ های پایه‏ ی علوم پزشکی در دانشگاه‏های مختلف آلمان است که هرکدام از آن‏ها شرایط خاص خود را دارد و سیستم ورود به آن متفاوت است. مدرک دکتری پزشکان ایرانی در هنگام ارزیابی در آلمان معادل کارشناسی ارشد ارزیابی میشود و فارغ التحصیلان پزشکی در ایران میتوانند در رشته مختلف مرتبط با پزشکی ادامه تحصیل دهند و مدرک PhD   را دریافت نمایند. همان طور که گفته شد گزینه اول یعنی تحصیل در دوره های تخصص پزشکی در آلمان بسیار محبوب است و بسیاری از پزشکان و دندان پزشکانی که از ایران فارغ ‏التحصیل شده ‏اند، علاقه دارند تخصصی از دانشگاه ‏های آلمان دریافت کنند، و با توجه به این‏که دوره ‏های تخصص پزشکی در آلمان، برخلاف رشته‏ های علوم پایه‏ ی پزشکی به زبان آلمانی است و نه به زبان انگلیسی، آشنایی با زبان آلمانی لازم و ضروری است. و متقاضیان باید مدرک C1  آلمانی را داشته باشند .زمانی که یک پزشک می‏خواهد وارد سیستم تخصص آلمان شود و پذیرش بگیرد، باید چند مرحله طی شود ، مرحله‏ ی اول گرفتن پذیرش از یک بیمارستان یا کلینیک است. یعنی یک پزشک متخصص و پروفسوری که بر اساس قوانین آلمان، اجازه ‏ی گرفتن دستیار یا رزیدنت را دارد، باید حاضر شود شخص را به عنوان دستیار یا رزیدنت خود، در کلینیک، بیمارستان و یا مطب خود بپذیرد. به این ترتیب، اولین مرحله، گرفتن پذیرش از پروفسور یا استاد مربوطه در یک کلینیک یا بیمارستان است. یعنی یک پزشک ایرانی وقتی می‏خواهد در آلمان وارد سیستم تخصصی بشود، باید از کلینیک یا بیمارستان پذیرش گرفته شود و این مدرک را در دست داشته باشد، و سپس وارد مرحله بعدی شود . مرحله بعدی، گرفتن اجازه‏  کار طبابت یا اجازه‏  کار پزشکی در آن بیمارستان و کلینیک خاص است. یعنی باید به اداره‏  مربوطه در آن ایالت مراجعه شود تا اجازه کار دریافت گردد. قدم سوم، بعد از گرفتن این دو مدرک، مراجعه به اداره‏ ی کاری آن شهری است که بیمارستان یا کلینیک در آن‏جا واقع شده و گرفتن اجازه‏ ی کار، یعنی “Arbeitserlaubnis است. این امر بدین علت میباشد که در آلمان ، سیستم تخصص ، علاوه بر تحصیل، کار هم هست. یعنی وقتی یک پزشک ایرانی می‏خواهد وارد سیستم تخصص در آلمان ‏شود، تحصیل و کار در کنار هم است. بعد از این‏که برای پزشک ایرانی، هرسه‏ ی این مدارک را تهیه کردیم، با دردست داشتن آنها، یعنی پذیرش از بیمارستان یا کلینیک، اجازه‏ی کار پزشکی (Berufserlaubnis) و اجازه‏ ی کار از اداره‏ی کار آن شهر (Arbeitserlaubnis)، به سفارت آلمان در ایران و یا در کشور دیگری که سکونت دارد مراجعه می‏کند و از آن‏ طریق درخواست ویزا می‏نماید. بدین مفهوم که اگر پزشکی فقط از بیمارستان و یا کلینیک پذیرش داشته باشد، ولی اجازه‏ی طبابت و یا کار پزشکی و همین‏طور اجازه‏ ی کار نداشته باشد، سفارت آلمان به او ویزا بابت مراجعه  به آلمان و شروع کردن دوره‏ ی تخصص را نخواهد داد. بدیهی است که دریافت اجازه کار از آلمان بسیار دشوار است و یادآوری میکنیم که برای دریافت اجازه کار حتما شخص باید در امتحانات معادل سازی مدرک خود شرکت نماید تا شخص به عنوان یک پزشک مورد قبول واقع شود.

بررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در سوئد:در کشور سوئد مرجعی که مسئول رسیدگی به مدارک پزشکانی که خارج از سوئد فارغ التحصیل شده اند ارگانی دولتی به socialstyrelsen  است . این ارگان به مدارک پزشکان رسیدگی میکند و مجوز کار برای پزشکان را صادر میکند. این مرکز بعد از رسیدگی به مدارک دریافتی و قبولی درخواست شخص دو راه را پیش روی پزشکان میگذارد . در حالت اول از شخص خواسته میشود که مدرک قبولی امتحانی به   Tulen  را ارائه نماید و بعد از ارائه این مدرک باید در دوره هایی به   AT  که معادل دوره انترنی در ایران میباشد را به مدت 18 ماه  را در بیمارستان بگذراند ، پس از طی دوره مذکور متقاضی مجوز کار یا همان نظام پزشکی سوئد را دریافت خواهد نمود.مسیر دوم عبارت است از گذراندن دوره آموزشی- امتحانی به مدت 6 ماه در مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان است. پس از طی این مدت و بر اساس گواهی که فرد مسئول در بیمارستان یا مرکز بهداشتی درمانی در خصوص توانایی و دانش پزشک متقاضی ارائه می کند، تصمیم گیری در خصوص لزوم انجام امتحان تولن، دوره های تکمیلی و گرفته شده و در صورت تایید، مجوز کار صادر می گردد. پس به نظر میرسد راه اول روش مطمئن تری میباشد. نکته بسیار مهم این است که ارائه مدرک زبان سوئدی در حد C1 در ابتدای امر الزامی میباشد که این مسئله یکی از چالشهای مهم برای پزشکان میباشد.

بررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در اتریشهمان طور که میدانید اتریش یکی از کشورهایی میباشد که بسیاری از افراد علاقه مند مهاجرت به آن هستند . مهاجرت به اتریش نزد پزشکان نیز محبوب است . بسیاری از پزشکان برای ادامه تحصیل کشور اتریش را انتخاب میکنند ، ادامه تحصیل پزشکان در اتریش برای دوره های PhD  میباشد . زیرا دوره های به زبان انگلیسی برگزار میشود که این خود مزیت بزرگی است و همچنین این دوره ها 3 ساله میباشد . بنابراین پزشکان در طول 3 سال نه تنها مدرک PhD  دریافت میکنند بلکه میتوانند در کلاسهای زبان آلمانی نیز شرکت کنند و هنگامی که از نظر تسلط به زبان آلمانی به حد قابل قبولی رسیدند میتوانند در امتحان معادل سازی مدرک خود شرکت کنند و به عنوان یک پزشک بتوانند مشغول کار شوند . لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در دروه های PhD  در اتریش بسیار اندک هست (75 یورو در هر ترم ) و دانشجویان در هنگام تحصیل اجازه کار 3 ساعت در هفته را نیز دارند. که بسیاری از دانشجویان جذب کارهای تحقیقاتی یا کار در بیمارستانها میشوند. در سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز وضعیت ادامه تحصیل و کار برای پزشکان به صورتی است که علاوه بر این که تسلط به زبان آن کشور الزامی میباشد،  بلکه باید مدارکی که دال بر معادل سازی مدارک پزشکی میباشد را نیز اخذ نمود تا بتوان اجازه ادامه تحصیل و طبابت در آن کشور را دریافت نمود . بنابراین به نظر میرسد که شاید بهترین گزینه برای مهاجرت پزشکان کشور اتریش باشد علل ارجحیت کشور اتریش برای  مهاجرت پزشکان میتوان به موارد زیر اشاره نمود.1-  در اتریش همزمان با تحصیل دوره PhD   میتوان به راحتی زبان آلمانی را آموخت ( با توجه به این که آموزش زبان در محیط بسیار ساده تر و سهل تر میباشد .)  2-  امتحاناتی که برای معادل سازی مدرک انجام میشود امتحانات دشواری نمیباشد و عمدتا منوط به برقراری ارتباط با بیمار میباشد. 3-علاوه بر موارد ذکر شده تحصیل رایگان و هزینه های زندگی پایین در اتریش عامل دیگری میباشد که این گزینه را مناسب جلوه میدهد و با توجه به اجازه کار دانشجویان و عملا دریافت حقوق توسط دانشجویان باعث شده بسیاری از پزشکان کشور اتریش را برای ادامه تحصیل و مهاجرت انتخاب نمایند.ادامه تحصیل تخصص پزشکی در کانادا

معرفی اتریشتحصیل و اخذ ویزای تحصیلی اتریشمعرفی دانشگاه های برتر اتریشکار در اتریش و اخذ ویزای کاری اتریش اخذ ویزای سرمایه گذاری اتریشهزینه های زندگی اتریشاقامت از طریق ازدواج در اتریشکار و ادامه تحصیل پزشکان در اتریش

 



معرفی آلمانتحصیل و اخذ ویزای تحصیلی آلمانمعرفی دانشگاه های برتر آلمانکار در آلمان و اخذ ویزای کاری آلماناخذ ویزای سرمایه گذاری آلمانهزینه های زندگی آلماناقامت از طریق ازدواج در آلمانکار و ادامه تحصیل پزشکان در آلمان   




 




معرفی ایتالیاتحصیل در ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیامعرفی دانشگاه های برتر ایتالیاکار در ایتالیا و اخذ ویزای کاری ایتالیااخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیاهزینه های زندگی ایتالیااقامت ایتالیا از طریق ازدواج

 

معرفی فرانسهتحصیل در فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی فرانسهمعرفی دانشگاه های برتر فرانسهکار در فرانسه و اخذ ویزای کاری فرانسهاخذ ویزای سرمایه گذاری فرانسههزینه های زندگی فرانسهاخذ اقامت از طریق ازدواج در فرانسه

معرفی هلندتحصیل در هلند و اخذ ویزای تحصیلی هلندمعرفی دانشگاه های برتر هلندکار در هلند و اخذ ویزای کاری هلنداخذ ویزای سرمایه گذاری هلندهزینه های زندگی در هلنداخذ اقامت هلند از طریق ازدواجاخذ ویزای توریستی هلند

 

معرفی اسپانیاتحصیل در اسپانیا و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیامعرفی دانشگاه های برتر اسپانیاکار در اسپانیا و اخذ ویزای کاری اسپانیااخذ ویزای سرمایه گذاری اسپانیاهزینه های زندگی در اسپانیااخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواجویزای توریستی اسپانیا

معرفی آفریقای جنوبی اخذ ویزای تحصیلی در آفریقای جنوبیمعرفی دانشگاه های برتر آفریقای جنوبیدوره های زبان انگلیسی در آفریقای جنوبی اخذ ویزای کاری آفریقای جنوبیاخذ ویزای سرمایه گذاری آفریقای جنوبیهزینه های زندگی در آفریقای جنوبیویزای توریستی آفریقای جنوبی

 

 

معرفی مالزیتحصیل در مالزی و اخذ ویزای تحصیلی مالزیآموزش زبان انگلیسی در مالزیمعرفی دانشگاه های برتر مالزیکار در مالزی و اخذ ویزای کاری مالزیاخذ ویزای سرمایه گذاری مالزیهزینه های زندگی در مالزیاخذ اقامت مالزی از روش خانه دوم مالزی


 

معرفی نیوزلندتحصیل در نیوزلند و اخذ ویزای تحصیلی نیوزلندمعرفی دانشگاه های برتر نیوزلندکار در نیوزلند و اخذ ویزای کاری نیوزلندسرمایه گذاری در نیوزلندهزینه های زندگی در نیوزلند

تعریف تابعیتتابعیت از طریق ازدواجتعریف کلمات متداول در امر مهاجرتحوزه شینگن و ویزای شینگنتعریف بورس تحصیلی و شرایط دریافت بورس تحصیلیاساس رتبه بندی دانشگاه های دنیارده بندی کشورها از نظر رفاه اجتماعیتحصیل در اروپا و تحصیل رایگان در اروپاویزای تحصیلی اروپاتعریف ویزا و معرفی انواع مختلف ویزاحوزه کشورهای اسکاندیناویکار در سوئد و اخذ ویزای کاری سوئدمعرفی بخش اسکاتلند

بررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در خارج از کشوربررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در آلمانبررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در انگلستانبررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در آمریکابررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در استرالیابررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در سوئدبررسی ادامه تحصیل و کار پزشکان در اتریش

 

 

 

شرکت بین المللی راد یکی از موسسات با سابقه و دارای مشاور حقوقی در ایران، کانادا، استرالیا و بسیاری از کشورها می باشد که فعالیت خود را از سال 1385 در تهران آغاز نموده است. این شرکت با جمع آوری اطلاعات کامل در مورد کلیه رشته ها و گردآوری کارشناسان حرفه ای در زمینه مهاجرت بیشترین و بهترین خدمات را به موکلین خود ارائه می نماید.

 

36 و 44159634-21

937-954-64-52

921–91-21

912-4594

 

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *