اثر قهوه سبز برای لاغری

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما–  از دست دادن وزن می تواند فوق العاده دشوار باشد. به همین دلیل، مردم به همه انواع مکمل ها روی آورده اند تا این دشواری را آسان تر کنند. حال ببینیم خواص قهوه سبز برای لاغری چیست؟

همانطور که از ش بر می آید، این مکمل از دانه های قهوه سبز استخراج می شود. مصرف این ماده  توسط دکتر اوز در سال ۲۰۱۲ ترویج شد. این مقاله نگاه دقیق تری قهوه سبز و عملکرد آن می اندازد.

دانه های قهوه سبز اساسا همان دانه های قهوه ای هستند که گرما ندیده است. دانه های قهوه به طور طبیعی سبز هستند، اما قبل از اینکه به مصرف کننده فروخته شوند، معمولا آن را گرما می دهند. این فرآیندی است که آنها را قهوه ای می کند.

اثر قهوه سبز برای لاغری

دانه های قهوه حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فعال دارویی است. دو مورد مهم خواص قهوه سبز ، کافئین و اسید کلرژنیک هستند. اعتقاد بر این است که کلرژن اسید، عامل اصلی فعال در دانه های این ماده است. به این معنی که ماده ای است که تاثیراتی در کاهش وزن دارد. متاسفانه اکثر کلرژنیک اسید ها زمانی که قهوه ها گرمادیده می شوند، از بین می رود. به همین دلیل، دانه های قهوه معمولی اثر مشابهی نخواهند داشت.

خواص قهوه سبز بسیار زیاد است در ادامه می خواهیم شما را با خواص قهوه سبز آشنا کنیم:

یکی از خواص قهوه سبز درمان دیابت است . این دانه های سبز رنگ قادرند تا دیابت نوع ۲ را درمان کند. عصاره ی این دانه ها هم قند خون را کاهش می دهد و هم چربی سوزی را سرعت می بخشند. هر دوی این موارد برای درمان دیابت نوع دوم ضروری است.

از دیگر خواص قهوه سبز می توان به کاهش سطح کلسترول بد اشاره کرد. سطح کلسترول بدن با قهوه ی سبز تنظیم می شود. چربی کم چگال (LDL) یا همان کلسترل بد عامل اصلی است که ما را تحت تاثیر مشکلات قلبی عروقی خطرناک نظیر حمله قلبی است. مطالعات ثابت می کند که کلسترل خون را می توان با مصرف عصاره ی قهوه ی سبز تنظیم کرد و از خطرات و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کرد.

یکی از خواص قهوه سبز کنترل فشار خون است. فشار خون بالا منجر به مشکلات و بیماری های کشنده ای نظیر سکته، نارسایی قلبی، نارسایی مزمن کلیوی و بیماری های این چنینی شود. اما محققین کشف کرده اند که ترکیب آسپرین مانند قوی و فعالی در قهوه ی سبز وجود دارد که اثر مثبتی را بر روی رگ های خونی می گذارد. بطوریکه از انباشته شدن پلاکت های خون جلوگیری می کند. در نتیجه ی آن سرخرگ های ما سخت نمی شوند و جریان خون در سرتاسر بدن بهبود بی نظیری خواهد داشت.

سم زدایی یکی از خواص قهوه سبز است. این نوع قهوه کبد را عاری از سمومی نظیر کلسترل بد، چربی های غیر ضروری و سمومی از این قبیل می کند. زمانی که سموم موجود در کبد دفع شوند، عملکرد کبد بسیار بهبود می یابد که در نهایت متابولیسم و سلامتی کل بدن را ارتقا می دهد.

به علت وجود کافئین، دانه های قهوه سبز برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید هستند. این دانه ها می توانند انرژی شما را افزایش داده و شما را در طی روز فعال و پر انرژی نگه دارد. همچنین قهوه ی سبز برای پوست بسیار مفید است.

اسید کلروژنیک موجود در دانه های قهوه ی سبز می تواند اثر رادیکال های آزاد را تا ۱۰ برابر از چای سبز کاهش دهد. زمانی که این دانه ها بو داده نشوند، برخی از عوامل دیگر آنتی اکسیدانی از خانواده ی پلی فنول ها نظیر اسید فرولیک در آن ها وجود دارد که از سرعت فرآیند پیری کاهش داده و به ما پوستی جوان می دهد.

دانه های قهوه برای ارتقای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. به علت اثر بسیار قوی رادیکال های آزاد قوی در دانه ی قهوه سبز می تواند تمامی سموم و عوامل آسیب رسان را از بین ببرد. در نتیجه ی استفاده از قهوه ی سبز مشکلات پوستی نظیر آکنه بر طرف می شوند.

همچنین دانه های قهوه سبز حاوی مقدار بالایی مواد فرار است چون بو داده نمی شود. اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA) تئوفیلین، اپی گالوکتشین گالات و غیره ترکیباتی هستند که برای حفظ سلامتی پوست مفید و از بروز چین چروک های پوستی جلوگیری می کند.

جدا از عوامل آنتی اکسیدانی، دانه ی قهوه ی سبز سرشار از اسید های چرب و استر ها نظیر اسید آراشیدونیک، اسید لینولئیک و اسید اولئیک است که برای پوست ما مغذی بوده و مرطوب کننده ی پوست است که از شل شدن، تغییر رنگ و دیگر آسیب های شدید پوستی جلوگیری می کند.

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در دانه های قهوه ی سبز یکی از بارزترین خواص قهوه سبز است که برای سلامتی مو بسیار مفید است. این ترکیبات به ما کمک می کند تا در برابر تمامی مواد سمی و مخرب مقابله کرده و موی ما قوی، سلامت و زیبا باقی بماند.

آندروژنتیک آلوپسی یا ریزش موی زنانه را می توان با استفاده از خواص قهوه ی سبز درمان کرد. عصاره ی این لوبیا ها رشد مو را ارتقا داده و مو را ضخیم تر می کند که کمک شایانی به استحکام مو می کند.

در کل دانه ی قهوه ی سبز ارزشمند است و اگر شما می خواهید که بدن و پوست و مویی سلامت داشته باشید، استفاده از قهوه ی سبز به شما توصیه می شود.

مطالعات متعدد نشان داده است که کافئین می تواند سوخت و ساز بدن را از ۳ تا ۱۱٪ افزایش دهد. با این حال، ماده اصلی فعال، اسید کلرژنیک اسید است.

برخی مطالعات انسانی نشان می دهد که این ماده می تواند جذب کربوهیدرات را در دستگاه گوارش کاهش دهد، که باعث کاهش قند خون و ترشح انسولین می شود. اگر این مطلب درست باشد، مصرف قهوه سبز مانند داشتن رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین است.

مطالعات دیگری (بر موش های آزمایشگاهی) نشان داده اند که اسید کلروژنیک می تواند وزن بدن را کاهش دهد، چربی جذب شده از رژیم غذایی را کاهش دهد، چربی ذخیره شده در کبد را کاهش دهد عملکرد چربی سوزی هورمون ادیپونکتین را بهبود بخشد. علاوه بر این نشان داده شده است که اسید کلرژنیک به طور چشمگیری میزان کلسترول و تری گلیسیرید را در موش های صحرایی بهبود می بخشد.

مطالعات انسانی بر روی دانه های این ماده شده است. این مطالعات به اصطلاح کارآزمایی های تصادفی کنترل شده ای است که استاندارد طلایی آزمایش های علمی در انسان هستند.

یکی از آنها شامل ۳۰ فرد با اضافه وزن بوده که ۱۲ هفته طول کشید. دو گروه وجود داشتند. یک گروه قهوه به صورت منظم قهوه فوری مصرف می کرد، در حالی که گروه دیگر قهوه ای که ۲۰۰ میلی گرم عصاره دانه قهوه سبز غنی شده به آن اضافه شده بود مصرف می کرد. در هیچ گروهی تغییرات در رژیم غذایی و عادات و تمرین ها صورت نگرفت.

نتایج بدین صورت شد که: گروهی که قهوه فوری را با عصاره دانه های قهوه سبز مصرف کرده بودند، ۵.۴ کیلوگرم را از دست دادند، در حالی که گروهی که قهوه ساده مصرف می کردند فقط ۱.۷ کیلوگرم را از دست دادند. علاوه بر این درصد چربی بدن نیز در گروهی که قهوه سبز مصرف کرده بودند، ۳.۶٪ کاهش یافت که در مقایسه با آن گروه دیگر ۰.۷٪ کاهش چربی داشت.

چندین مطالعه دیگر نیز کاهش وزن را در افرادی که قهوه سبز مصرف می کنند نشان داده است. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که برخی از این مطالعات توسط شرکت هایی که از فروش قهوه سبز سود می برند، حمایت می شوند. این لزوما به این معنی نیست که نتایج عتبر است، اما قابل درک است که منبع تامین مالی یک مطالعه می تواند تاثیر قابل توجهی بر نتیجه داشته باشد.

با توجه به شواهد محدود موجود، قهوه سبز دارای ویژگی های ایمنی بسیار خوبی است. با این حال، برخی از شرکت کنندگان در یک مطالعه به علت سردرد و عفونت مجاری ادراری کنار گذاشته شدند. این مطالعه بیش از حد کوچک است تا نشان دهد که عوارض جانبی توسط خود مکمل ایجاد شده است، یا این که فقط یک تصادف بوده است.

قهوه سبز حاوی کافئین است که می تواند عوارض جانبی فراوانی در هنگام مصرف در مقادیر زیاد داشته باشد. این عوارض شامل اضطراب، خستگی، ضربان قلب سریع و غیره می شود. اگر شما نسبت به کافئین حساس هستید، باید در مصرف قهوه سبز مراقب باشید.

اسید کلروژنیک نیز ممکن است اثر ملین و و یا اسهال داشته باشد. برخی از افراد واکنش آلرژیک به دانه های این ماده داشته اند. اگر شما به قهوه آلرژی دارید، قطعا از آن اجتناب کنید. همچنین قهوه سبز برای زنان باردار و شیرده ایمن نیست و نباید توسط کودکان مصرف شود.

برای و بدون عوارض قهوه سبز بهتر است یا چای سیاه؟ روی لینک کلیک کنید.

آیا چای سیاه لاغر می کند؟

 ترجمه:حسین مقدس زاده

زردچوبه برای لاغری؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

۷ خاصیت درمانی نارنج و تداخل آن با داروها

نکاتی درباره تغذیه پیش از بارداری که باید بدانید

طرز تهیه قهوه‌ ترک و خواص درمانی آن

اثر قهوه سبز برای لاغری

۵ خواص درمانی خرمالو که نمی دانید

۱۲ فواید شگفت انگیز خرما

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام بسیار عالی است .

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره ۳۷/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

خواص قهوه و مضرات آن برای مدت‌ها موضوع بحث کارشناسان بوده و هنوز جواب قطعی‌ای درباره‌ی مصرف کردن یا نکردن آن وجود ندارد. این امر در مورد قهوه سبز نیز صادق است. پس از «شوی تلویزیونی دکتر آز» قهوه سبز به‌عنوان مکملی برای کاهش وزن نظرها را به‌ خود جلب کرد. عصاره‌ی قهوه سبز از قهوه‌ی رُست‌نشده (قهوه‌ای که بوداده نشده) تهیه می‌شود. دانه‌ی قهوه محتوی ماده‌ای به‌ «اسید کلروژنیک» است. برخی معتقدند اسید کلروژنیک خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به کاهش فشار خون و کاهش وزن کمک می‌کند. بودادن قهوه مقدار اسید کلروژنیک را کاهش می‌دهد. ازاین‌رو به‌نظر نمی‌رسد نوشیدن قهوه‌ی بوداده به اندازه‌ی قهوه‌ سبز در کاهش وزن مؤثر باشد. مکمل‌های قهوه سبز معمولا به‌شکل قرص در بازار وجود دارند و مقدار معمول مصرف آن بین ۶۰ تا ۱۸۵ میلی‌گرم در روز است. همراه ما باشید تا با حقایق بیشتری درباره‌ی خواص قهوه سبز و تاثیر آن بر کاهش وزن آشنا شوید.

اثر قهوه سبز برای لاغری

درباره‌ی اسید کلروژنیک و تأثیر مکمل‌های آن بر کاهش وزن مطالعات کمی انجام شده است. براساس یک مطالعه‌، عصاره‌ی قهوه سبز می‌تواند به‌طور بالقوه به کاهش وزن کمک کند، اما شواهد موجود دراین‌باره کم است و مطالعه‌ای برای بررسی تأثیرات درازمدت آن صورت نگرفته است. همچنین مطالعات صورت‌گرفته چهارچوب و پشتوانه خوبی نداشتند. بنابراین برای گفتن اینکه این مکمل‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند یا برای ادعای بی‌خطربودن آنها، مدارک کافی وجود ندارد و به تحقیقات بیشتری نیاز است.

ازجایی‌که عصاره‌ی قهوه سبز نیز مانند قهوه‌ی معمولی محتوی کافئین است، می‌تواند همان عوارض جانبی قهوه را داشته باشد. تعدادی از این عوارض عبارت‌اند از:

باتوجه به افزایش محبوبیت قهوه سبز، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) در بررسی‌ها، حداقل از یک شرکت به‌خاطر بازاریابی دروغ و ادعاهای غیرواقعی شکایت کرد. سناتورهای کنگره‌ی امریکا دکتر آز را به‌خاطر ترویج قهوه سبز و سایر محصولات کاهش وزن معجزه‌آسا بدون مدارک علمی کافی بازخواست کردند.

کمیسیون تجارت فدرال و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از مصرف‌کنندگان می‌خواهند درباره‌ی مصرف مکمل‌ها، تحقیق و احتیاط کنند. پژوهش‌های علمی باید پشتوانه‌ی ادعاهای کاهش وزن مکمل‌ها باشند. شما باید به محصولات شرکت‌هایی که ادعای سریع کاهش وزن‌ را بدون تغییر عادات زندگی‌تان دارند، مشکوک باشید.

کمیسیون تجارت فدرال ادعاهای شرکت‌ها را بررسی می‌کند تا دروغ نباشند و مشتریان را فریب ندهد. سازمان غذا و دارو ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ی محصول و لیبل آن را بررسی می‌کند. اما مکمل های غذایی پیش از عرضه‌شان به بازار به تأیید سازمان غذا و دارو نیازی ندارند. مسئولیت انجام آزمایش‌ها و تحقیقات درباره‌ی محصولات‌ برعهده‌ی شرکت‌های تولیدکننده‌ی آنهاست. ممکن است سازمان غذا و دارو تا زمانی‌که گزارش‌هایی مبنی بر ادعاهای دروغ محصولات و عوارض جانبی آنها دریافت نکند، خود را درگیر موضوع نکند.

مانند بسیاری از مکمل‌ها، معمولا مکمل‌های قهوه سبز هم باعنوان «طبیعی» فروخته می‌شود، اما عنوان طبیعی که در صنعت مکمل‌ها رایج است، الزاما به‌معنای بی‌خطربودن محصول نیست. درواقع هیچ تعریف قانونی از طبیعی‌بودن محصول وجود ندارد. بسیاری از گیاهانی که در طبیعت می‌رویند، ممکن است کشنده باشند. همچنین ممکن است مکمل‌های طبیعی محتوی ترکیبات غیرطبیعی باشند.

اگر می‌خواهید از قهوه سبز به‌عنوان بخشی از بره‌ی کاهش وزن‌تان استفاده کنید، شرکت تولیدکننده‌ی محصول را در کمیسیون تجارت فدرال یا سایر ‌های مربوط بررسی کنید. مطمئن شوید که محصول موردنظرتان متهم به تقلب یا استفاده از ترکیبات غیرمجاز نباشد. همچنین پیش از مصرف هر مکملی ابتدا با پزشک مشورت کنید؛ مخصوصا اگر بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا یا دیابت دارید و یا از داروهای دیگر استفاده می‌کنید.

تجربه‌ی کاهش وزن دائمی از طریق ایجاد سبک زندگی سالم و ادامه‌ی آن امکان‌پذیر است. شاید عصاره‌ی قهوه سبز بتواند به کاهش وزن‌تان کمک کند، ولی متخصصان معتقدند هیچ جایگزینی برای رژیم غذایی سالم و ورزش‌ منظم وجود ندارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها برای کاهش وزن، کاهش ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری از رژیم غذایی روزانه و ۶۰ تا ۹۰ دقیقه تمرین فیزیکی ملایم را در روزهای هفته توصیه می‌کند.

برای تأیید تأثیر قهوه سبز بر کاهش وزن به مطالعات بیشتری نیاز است. پیش از خرید و مصرف این مکمل‌ها مانند یک مشتری شکاک و جست‌وجوگر باشید و درباره‌ی محصول موردنظرتان تحقیق کنید.

قبل از مصرف هر مکملی ابتدا با پزشک مشورت کنید. آنها می‌توانند شما را درباره‌ی لزوم استفاده از مکمل‌ها راهنمایی و با ارائه نکاتی به کاهش وزن مناسب کمک کنند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

1

14تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

خواص روغن حیوانی؛ ۱۱ خاصیت درمانی و طرز تهیه ماسک روغن حیوانی

رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب چگونه به ‌تر کمک می‌کند

ویتامین ب کمپلکس چیست؛ فواید، موارد مصرف و عوارض احتمالی آن

بارداری دوقلو؛ ۱۱ نکته برای مراقبت از مادر و جنین‌های دو یا چندقلو

اثر قهوه سبز برای لاغری

نوروفیدبک چیست و چطور به درمان اختلالات روانی کمک می‌کند؟

کتاب قاف، بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از سه متن کهن فارسی

ماتریس بازخورد؛ چطور از بازخوردها نهایت استفاده را ببریم؟

سردرد سینوسی؛ نشانه ها و راه‌های درمان آن

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *