گیاهان دارویی برای طبع سرد

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

گیاهان دارویی مؤثر در سردمزاجی

 

در حدیثی از امام صادق علیه‌السّلام آمده است: «ناشتا کشمش خوردن باعث روییدن گوشت و محکمی استخوان و نازکی پوست و تقویت نیروی جنسی می‌شود.» همچنین می‌فرمایند: «خربزه بخورید؛ چرا که در آن، ده ویژگی است: پیه زمین است؛ نه دردی در آن هست و نه فسادی؛ خوراک است؛ آب است؛ میوه است؛ سبزی خوش است؛ شست‌وشو دهنده است؛ خورش است؛ توان جنسی را می‌افزاید؛ مثانه را می‌شوید؛ و ادرارآور است.»

 

داروهای گیاهی مفید برای درمن سرد مزاجی

سنجد یکی از گیاهان دارویی که می تواند به پیشگیری و درمان یکی از رایج ترین اختلالات زندگی زناشویی غلبه کند،  مصرف دمنوش تهیه شده از سنجد یا جوشانده سنجد در درمان برخی از اختلال های جنسی به ویژه در زنان موثر است. اثرگذاری سنجد بر درمان اختلال جنسی زنان و حتی اضطرابی که آنها ممکن است حین رابطه زناشویی تجربه کنند تا حدی است که تحقیقات زیادی در این باره انجام شده و تاثیر  گل گیاه سنجد و میوه آن و میزان اثرگذاری سنجد را بررسی کرده اند و کپسول هایی به صورت صنعتی در داروخانه های برخی از کشورهای اروپایی به مردم عرضه می شود.

 

ریوند چینی زن های جوان زیادی وجود دارند که بعد از ازدواج به دلیل تجربه  درد حین زناشویی به مرور دچار ترس ها و استرس هایی می شوند که این حالت های روحی- روانی مشکلاتی را برای آنها فراهم می کند و روابط زناشویی زن و شوهر را تحت تاثیر قرار می دهد. مشکلاتی که ممکن است در صورت عدم درمان در کوتاه مدت موجب بروز مشکلات و اختلاف هایی میان زن و شوهر شود. گیاه و ریشه ریوند چینی  و نوشیدن دمنوش تهیه شده از آن تاثیر زیادی در کاهش درد به ویژه دردهایی دارد که ممکن است زنان در ناحیه لگن تجربه کنند. البته نباید فراموش کرد زنانی که به تازگی فرزند آنها متولد شده و مراحل شیردهی به نوزاد را تجربه می کنند نباید از این گیاه یا مشتقات آن استفاده کنند.

 

گیاهان وسبزیجات مفید برای درمان سرد مزاجیچغندر، شاهی، فلفل سبز، پیاز، ترب، کشمش و تمشک استفاده کنید. نوشیدن شیره نارگیل و آب انگور نیز از جمله خوراکی هایی است که می تواند به تقویت توانایی جسمی زنان کمک کند. عسل طبیعی و خالص را حتما به وعده صبحانه خود اضافه کنید و فراموش نکنید که خوردن حب هایی که از ترکیب خرما، گردو و دارچین تهیه شده در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد. برای تهیه این حب به 6خرما و 3 مغز گردو و کمی دارچین احتیاج دارید. هسته خرما را جدا کرده و مغز گردو و خرما را بکوبید تا نرم شود. دارچین را به آن اضافه کنید و حب هایی تهیه کنید و هر روز 4 تا 5 حب بخورید. این حب ها را روزانه تهیه و مصرف کنید. 

برخی از مفردات مؤثر برای تقویت غریزه جنسی و درمان سردمزاجیبذرها: بذر شلغم، بذر کلم، بذر گیاه گزنه، بذر لوبیا گرگی، بذر ترتیزک آبی، بذر هویج، بذر مارچوبه، بذر ترب، بذر یونجه، بذر خربزه، بذر کرفس، بذر شنبلیله، بذر کتان، بذر شاهی.حبوبات: نخود، لوبیا، باقلا و دانه های نفاخ و دارای غذائیت زیاد.میوه‌ها: نارگیل، انگور شیرین، مویز، کشمش، انجیر، انار شیرین، گلابی، خربزه شیرین، خرما. برای افراد گرم مزاج هندوانه، خیار و شفتالو مفید است.سبزیجات: پیاز، شاهی، نعناع، مارچوبه، هویج، تره، شلغم، ترب، کلم، کرفس، خارخاسکمغزها: بادام، گردو، پسته، فندق.ادویه‌ها: زعفران، کنجد، عسل، شکر سرخ، سیر، شقاقل و مربای شقاقل، جوز هندی، خولنجان، زرمباد، سورنجان، زنجبیل، مربای زنجبیل، دارچین، فلفل، داروفلفل، آقرقرها، بوزیدان، سیاهدانه، کندر، جینسینگ، تودری سرخ و سفید، انیسون، قسط شیرین، زنیان، مربای آمله، انقوزه، بهمن سرخ و سفید، دانه‌های داخل میوه کاج، فلفل سفید، فلفل سیاه، فلفل دراز، هل بوا.داروهای فوق را می‌توان به طور جداگانه یا چند عدد از آن‌ها را انتخاب کرده و به صورت کفلمه یا با نبات یا با عسل مخلوط کرده و هر روز میل شود.  

زعفران، کنجد، عسل، شکر سرخ، سیر،زنجبیل و برای درمان سرد مزاجی مفید هستند

 

  سایر نکاتبرای گرم مزاجان هندوانه، خیار، شفتالو، کاهو، کدو، خرفه مفید است.پیه هندوانه ابوجهل برای سردمزاجان و خشک مزاجان در هر حالتی خوب است و توان جنسی شان را تقویت می کند.شربت مویز کاملاً شیرین و پرمایه، شربت هر مویزی که باشد مفید است.دانه انیسون را با ریشه شیرین‌بیان دم کرده و آب صاف‌کرده آن نوشیده شود.اگر مغز به دانه را بدون پوست خوب جویده و خورده شود در گرم‌مزاج‌ها برای تقویت نیروی جنسی مفید است.خوردن دانه خردل قهوه ای با عسل.خورد دانه خردل سفید با شیر و شکر.خوردن زنجبیل با خولنجان و پسته.خوردن دانه کنجد با بذر کتان.خوردن مخلوط تخم شوید و بادیان رومی به یک اندازه.5 تا 1 گرم پیاز را روزی دو مرتبه همراه با غذا میل کنید.پیاز خوردن /5 – 1 گرم زعفران با غذا.خوردن 2 – 5 گرم کرفس خام با غذا.خوردن 1 تا 2 گرم تخم تره با شیر به مدت چند روز متوالی.خوردن 1 تا 2 گرم موسیر همراه غذا.2 تا 5 گرم پوست دارچین را کوبیده. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بماند تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل شود.2 تا 4 گرم گیاه مارچوبه را کوبیده. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بماند تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل شود.3 گرم مغز فندق را کوبیده با عسل مخلوط کرده و خورده شود.نخود را در آب تازه آن خیسانده تا پرورده شود سپس خورده شود.بهمن سرخ و سفید را به مقدار مساوی ساییده و هر روز مقدار ده گرم از آن را با شربت سیب مخلوط کرده و خورده شود. برای تقویت نیروی جنسی و زیاد کردن اسپرم بسیار مفید است و شهوت مردان را تا حد بی‌قراری زیاد می‌کند.مغز به دانه بدون پوست را خوب جویده و خورده شود به خصوص برای گرم مزاجان مفید است.5 گرم جینسینگ، 1 گرم خولنجان، 5 گرم زنجفیل را آسیاب کرده روزی 2 گرم دم‌کرده با عسل شیرین نموده میل شود.

احتیاطاستعمال گلاب، بوییدن گل سرخ، بوییدن شکوفه بادام شیرین در زنان، مداومت در خوردن ترشی‌ها و سردی‌ها و رطوبت زاها مگر در گرم مزاجان، خوراکی های بادشکن مانند زیره سبز و سیاه، اسفند، مرزنجوش، خوراکی‌های خشک کننده مانند شاهدانه، ارزن، عدس و چیزهای سرد و خشک مانند نیلوفر، کافور، گشنیز، اسفرزه، ترشیجات مخصوصاً چیزهای ترش و قابض مثل سماق، ریواس، سیب ترش، به ترش و نارنج از عوامل ضعیف کننده نیروی جنسی به شمار می روند. بوییدن اسانس گل سنجد اصلاً به مردان توصیه نمی شود چرا که موجب کاهش توانایی جسمی آن‌ها می‌گردد.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

 

منبع:

tebyan.net

 

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

Welcome back. Just a moment while we sign you in to your Goodreads account.

نغمه جواهری(5)

 

تغذیه
سالم زندگی سالم,خواص غذاهای طبع گرم وسرد ,خواص دارویی غذاهای طبع گرم
وسرد ,فواید غذاهای طبع گرم وسرد ,خاصیت غذاهای طبع گرم وسرد ,غذاهای طبع
گرم وسرد در طب سنتی ,فواید درمانی غذاهای طبع گرم وسرد ,مضرات غذاهای طبع
گرم وسرد ,فوائد غذاهای طبع گرم وسرد , غذاهای طبع گرم وسرد ,طب سنتی ,خواص
غذاهای طبع گرم وسرد ,خواص میوه جات , خواص غذاهای طبع گرم وسرد در طب
سنتی ,فواید غذاهای طبع گرم وسرد در طب سنتی

 

در
مورد سردی و گرمی مزاج آدما و روش تشخیص اون باید بگم معمولا آدمایی که
مزاج گرم دارن با خوردن گرمی ها به شدت واکنش نشون می دن مثل زدن جوش
و و آدمای سرد مزاج با خوردن چیزای سرد دچار بهم ریختگی سیستم
گوارشی می شن ادمای معتدل هم واکنش عادی نسبت به خوردن مواد گرمی و سردی
دارن مثلا اگه من خیلی گرمی بخورم مثلا یک هفته روزی 1 تا خرما و آجیل و
شیرینی بخورم جوش می زنم و گرمیم می شه و در غیر این صورت معمولی هستم
البته بحث آلودگی های درونی بدن برای زدن جوش یا جوش غرور با این قضیه قاطی
نشه اینم فهرست مواد غذایی گرم و سرد :

میوه ها و دانه های گرم وتر : انجیر ، انگور
، بادام زمینی ، بادام شیرین ، بادام کوهی ، به ، تخم خربزه ، توت (شاه
توت) ، انواع توت ها ، خربزه ، هویج ( زردک) ، سیب ، شلغم ، کدو ، کنجد ،
گلاب ، لوبیا قرمز

میوه ها و دانه های گرم و خشک. انبه
، بادام کاغذی ، بادمجان (خیلی گرم و خشک) ، تخم شربتی ، بولاغ اوتی ،
پرتقال ، پسته ، پونه (خیلی گرم و خشک) ، پیاز (خیلی گرم و خشک) ، پیه (
دمبه) ، ترب (خیلی گرم و خشک) ، تره ، جعفری، دینارویه ، چای ، خردل ها ،
خرما ، خرمالو
، دارچین ، روغن ، ریحان ، زرد چوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زنیان ، زیتون ،
زیره سیاه ، سیر ، شنبلیله ، فلفل (خیلی گرم و خشک) ، فندق ، کرفس ، کشمش انگور
سیاه ( مویز) ، کلم ، کنگر ، گردو ، گل سرخ (خیلی گرم و خشک) ، لپه ، مرزه
، موسیر ، موم عسل ، نارگیل ، نخود ، نعناع ، عرق بهار نارنج ، هل .

غذاهای
گرم و تر :عسل ، نخود ، آب آبگوشت ، گوشت بوقلمون ، شیر میش ، گوشت غاز
(پرنده) ، گوشت گوسفند ، گوشت مرغ خانگی ، گوشت مرغابی و اردک ، میگو
(روبیان) ، گوشت بلدرچین ، گوشت کله ، جگر ، خورشت بادمجان ، خورش قورمه سبزی ، آبگوشت به ، آبگوشت کلم قمری ، آب شور ، کره ، خامه ، روغن ، نیمرو ، تخم مرغ ، گوشت بز ،غذاهای
گرم و خشکگوشت آهو ، شیر شتر ، گوشت شتر ، گوشت شتر مرغ ، گوشت کبوتر ،
کوهان شتر(خیلی گرم و خشک) ، گوشت گاومیش ، گوشت گنجشک ، گوشت لک لک ، نمک
طعام (خیلی گرم و خشک) ، گوشت اردک ، خورش فسنجان .

میوه ها و دانه های معتدل :برگ چغندر ، برنج ، تمشک ، چغندر ، عدس ، عناب ، گرمک ، گندم ، قهوه ، کاسنی ، کاهو ، موز .

غذاهای معتدل :شیر گاو ، گوشت کبک ، گوشت کبک دری ، کوکو سبزی ، فرنی ، کوفته ، کشک بادنجان ، شیر برنج ، نان فطیر .

میوه ها و دانه های سرد و تر :اسفناج ، آلو ، انار ، باقلا ، بالنگ ، بامیه ، خرفه ، پنیر ، خیار ، دوغ ، زردآلو ، کدو (تخم) ، کدو حلوایی ، گلابی ، هلو ، هندوانه ،

میوه و دانه های سرد و خشک ارزن ، ازگیل ، انار
ترش ، تمبر هندی ، جو ، ذرت ، ریواس ، زرشک ، سرکه ، سنجد ، شاه بلوط ،
گشنیز ، گیلاس ، لیمو امانی ، لیمو ترش ، لیمو شیرین ، ماش ، نارنج ،
نشاسته ، ولیک .

غذاهای سرد و تر :شیر بز ، ماست ، دوغ ، مرغ ماشینی ، قره قروت ، شیر بز ، ماهی ،

غذاهای
سرد و خشککشک ، گوشت گاو . (این قانون مصرف سردیهاست : اگر پنیرمیخورید
حتما با گردو خورده شود ، اگر ماست و دوغ میخورید حتما با یک قاشق چایخوری
زنیان خورده شود ، اگر ماهی میخورید با خرما خورده شود ، اگر برنج میخورید
با زیره خورده شود ، مرغ را حتما با گرمی خورده شود ، و هر چیز سرد دیگر با
گرمی هائی مثل عسل و خرما و دیگر غذاهای گرم .)

تهیه و تنظیم :محمد علیانسب کارشناس گیاهان دارویی


عطّاری طبّ الرّضا (علیه السّلام ).

قزوین – خیابان عارف – نبش کوچه 16

روبروی کوچه مهرگان

 

تلفن :۰۹۱۲۷۸۶۴۸۲۷ (مهندس عبدالوهّاب بهرامی نژاد)

 

تلفن عطّاری طبّ الرّضا(ع) : ۰۲۸۱ – ۳۳۵۷۵۶۴

 

{گیاهان دارویی}

 

{ نمایندگی عرقیجات وگلاب کعبه(قمصرکاشان)}


آیا می دانید قیمت روغن ها مایع مثل آفتابگردان اگر واقعی باشد حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهد بود ولی الان در بازار 9 الی 8 تومان است که از یک کیلو تخم آفتابگردان ارزانتر است.

·   آیا می دانید محتوای روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاهای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و می شود که کشنده است.

·   آیا می دانید در اکثر کارخانه های آبلیموهای صنعتی حتی یک عدد لیمو هم وارد نمی شود و آب لیمو صنعتی از (( آب کاه)) بعلاوه برخی اسانسها و جوهر نمک تولید می شود که همین امر موجب ته نشین نشدن محتوای آب لیمو می باشد

·   آیا می دانید کره گیاهی دروغی بیش نیست و با مواد پایه ای نفت و در برخی کشورها فضولات انسانی تولید می شود و موجب تشکیل پلاک اتروم در عروق کرونر قلب و بیماری های ایسکمیک قلبی می شود و شعار ((کره مارگارین(گیاهی)دوست قلب شما)) فریب افکارعمومیست.

·    آیا می دانید مواد قندی موجود در نوشابه ها موجب پوسیدگی دندانها می شود (دندان شکسته داخل نوشابه پس از 7 ساعت حل می شود).

·        آیا می دانید سس مایونز از همه غذاها مضرتر برای صدمه به پوست و جوش صورت است.

·   آیا می دانید پنیر پفک اغلب پنیر تلخ( پنیر فاسد) و گندیده تاریخ مصرف گذشته می باشد چسبندگی پفک براساس تحقیقات تا 7 بار مسواک هم تمیز نمی شود و موجب بی اشتهایی میشود و آمار مصرف پفک در ایران روزانه هر نفر 2 عدد می باشد

 

  و اما چه کنیم؟

بهترین غذا آبگوشت با گوشت گوسفند است و بهترین روغن, روغن حیوانی است. روغن کنجد و زیتون هم بهترین روغن گیاهیست.

بهترین نان نانهاي سبوس دار است مثل نان سنگک بهترین نوشابه سکنجبین است که ترکیب مقداری عسل سرکه و می باشد بیش از صد نوع چای هم اکنون در کشور ما موجود است که متناسب با مزاجها مصرف انواع آنها توصیه می شود مثل( چای کوهی, گل گاو زبان, سنبل الطیب, گزنه, زنجبیل, گل نسترن, پونه, بابونه, دارچین, آویشن, استخودوس,) همراه کمی نبات بجای قند وشکر استفاده از خرما, ارده شیره انواع میوه ها کشمش, توت خشک, عسل بسیار بجاست.

بهترین ظرف که هم کمبودهای خون بدن را جبران کرده و هم موجب میکروب زدائی از غذا می شود ظرف سنگی و مسی می باشد

بهترین تنقلات آجیل های طبیعی هستند که به جهت طبع گرمشان بسیار مفید می باشند( مصرف آجیل ها جزء فرهنگ عمومی بوده است) غذاهای خورشی سنتی, غذاهای سرخ نشده، سبزی خوردن بویژه نعنا بجای سالادهای امروزی, لبنیات پرچرب و دست نخورده(شیر و لبنیات باید جوشانده شود) حبوبات بخصوص نخود( اگر خیس شده و آب آن بدور ریخته شود موجب نفخ نمی شود) سس دست ساز طبیعی(مخلوط تخم مرغ وسرکه) بطور تازه قابل استفاده است. کلیه غذاهای طبیعی بطور تازه استفاده شود از خوردن میوه در غیر فصل آن خودداری شود. ضمناً عمده میوه در محل جغرافیای رویش طبیعی آن مفیدتر است. پوست میوه ها بعنوان ماسک جهت نرمی و زیبایی پوست بسیار مفید است میو ها و سبزی جات هرچه در معرض نور خورشید قرار بگیرند مفیدترند و فقط سنگ نمک و پودر آن, نمک سالم و قابل استفاده هستند استفاده از چوب مسواک(ب چوب اراک) بعد از خلال دندان بهترین مسواک و ضدعفونی کننده طبیعی و مالش دهنده لثه ها خواهند بود

 

..مهم..16 : روش درمان : مهم

برای زدودن سموم از بدن یک رژیم آش درمانی ضروری

 است .

طرزتهیه : بجز کشنیز،بادمجان،گوشت از هر نوع،لوبیا ،

عدس،روغن،نمک،ادویه جات ،نان،سایر مواد غذایی طبیعی

 بلامانع است که از آن نوع میشود به ماش،برنج،نخود،غوره،میوه،

 اشاره کرد.در صورت ضعف میتوان از برنج طبخ شده بدون روغن با

دوتا زرده تخم مرغ عسلی استفاده کرد.

**تذکر: بعد از آش درمانی یک حجامت خورشیدی در بهار و پاییز

لازم و ضروری است.

 

افاده های غذایی برای طبع سرد (بلغمی ) :

گوشت گوسفند،خروس،شتر،نمک دریا،نبات سفید،نعنا،روغن کنجد،

ماهی اردک،ماهی سنگسر،سبزی خوردن بجای سالاد،کلم،جوانه ،

 گندم،ماش پسته،بادام،گردو،چای دارچین وبطور کل هر چیز گرم با

 دستور پزشک معالج.

 

ممنوعات غذایی برای طبع سرد (بلغمی ) :

گوشت گاو وگوساله،مرغ،ماهی،بوقلمون،عدس،کشنیز،لوبیا،

نمک بسته بندی شده(بدلیل وجود یدات سرطان زاست) ،

خیار ، کوجه فرنگی ،موز،کیوی،بادمجا ن ، اجناس کارخانه ای

 ( سس،رب کوجه فرنگی،ساندیز،نوشابه و)،روغن نباتی ،

شیر(بجای شیر ماست)،پنیر(پنیر محلی میل نمایید)،قند

وشکروانواع چای بجز چای چینی (چای سفید)،کاهو،پرهیز

از سرخ کردنی ، سوسیس و کالباس، نان فانتزی و بطورکلی

هر چیزی که سرد و مرطوب باشد.

 

4-سوداوی(سرد وخشک):

***از پوست خود در هوای خشک محافظت نمایندوپوست

خود را با روغن زیتون و کنجد چرب کنند.

حدود15 دقیقه پیاده روی بعد از شام مفید است،از مایعات

بخصوص آب هویج و سیب استفاده کنند-حمام کردن با آب

ولرم وماساژبدن با روغن سیاه دانه مناسب می باشد-

هر 12 ساعت بینی خود را با روغن بادام شیرین چرب نمایند-

ورزشهای خفیف مانند:پیاده روی و سفرهای کوتاه به منطق

 مرطوب و معتدل توصیه میشود-تنفس طبی را صبح ها و بعداز

 ظهرها انجام دهید.حدود ساعت 1شب به رختخواب روید-6-7

ساعت خواب شبانه مفید است-از هوا ومحیط سرد وخشک

خودداری کنند-از مصرف غذاهای یخ زده،انواع کنسروها خودداری

شود-از بی خوابی و کم خوابی خودداری شود.

.

 

 

 

3-بلغمی(سردوتر):   

***سعی کنند روزی دو وعده غذا میل کنند زیرا توانایی

گوارشی افراد بلغمی کم است و لازم است حدود 12 ساعت

 فاصله بین 2 وعده غذایی باشد و چنانچه احساس گرسنگی

 شد از میوه ها استفاده نمایند-غذاها باید سرشار از پروتئین و

 فیبر باشد مانند : تخم مرغ عسلی-گوشت گوسفند،جگر و در

فصل زمستان از غذاهای سرد پرهیز شود.از مصرف آب 1 ساعت

قبل از غذا و 2 ساعت بعد از غذا خودداری شود-ورزش و فعالیت

جسمی منظم داشته باشند-پیاده روی به مدت 2 دقیقه بعد از

 شام مفید است،8ساعت خواب مفید داشته باشند-قبل از طلوع

 آفتاب از خواب بر خاسته تا از تولید بلغم اضافه جلوگیری شود-

از هوای سرد،ازمحیط سرد وخواب بیش از اندازه پرهیز نمایند-

پوشیدن لباس گرم در زمستان توصیه میشود-از کم تحرکی خودداری شود

1روز در میان حمام گرم برای رفع بلغم توصیه میشود-خوابیدن

در طول روز ونزدیک غروب آفتاب هم از لحاظ شرعی مکروه وبسیار

 مضر است و سنگینی سر و التهاب سینوزها وکند شدن رفتارهای

 مغزی را موجب میشود.

.

 

 

 

-دموی(گرم وتر):

*** در هوای گرم خود راسرد ودر هوای سرد خود را گرم نگه دارند.

 مقادیر مساوی میوه جات-سبزی جات و گوشت وغذاهای دریایی

 استفاده کنند-پیاده روی ویا دویدن صبحگاهی حدود 15-3 دقیقه

 لازم است . 6-7 ساعت خواب شبانه داشته باشند-زودتر به

 رختخواب رفته و زود بیدار شوند-از غذاها با فیبر بالا استفاده کنند-

حجامت سالی 2تا 3بار برای این افراد بسیار مناسب است-

ازهواومحیط و فعالیتهایی که موجب افزایش گرما ورطوبت

 می شود پرهیز نمایند-ورزش زیاد برای آنها مفید نیست- نگرانی ،

 خشم وهیجان بیش از اندازه نداشته باشند.

.

 

 

-صفراوی(گرم وخشک):

***از هوای تازه و خنک استفاده نمایند.در رژیم غذایی از میوه ها و

سبزیجات استفاده  نمایند،مصرف مایعات زیاد، 6تا7ساعت خواب شبانه ،

فعالیتهای ورزشی در صبح یا شامگاه – هر 12 ساعت بینی خود را با 

روغن بادام شیرین چرب کنید . از هوا ومحیطهای روانی که موجب افزایش گرمی

و خشکی می شود پرهیز شود- از پر حرفی ،عصبانیت وهیجانات

خودداری کنند- از مصرف غذاهای گرم وخشک خصوصا در هوای گرم

 خودداری ننمایند.

.

 

** توجه :

افراد سودایی مزاج در صورت عدم رعایت دستورات فوق علایم

بیماری ذیل را دارا میباشند :

افسردگی-بی خوابی-لخته شدن خون-اترو اسکروز-بواسیر-نفخ-

درد معده- یبوست-خشکی پوست-ترک پوست.

 

 


1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *