گاه اینترنتی دارویی

خواص دارویی و گیاهی

راهنمای استفاده از کد QR

گاه اینترنتی دارویی

++++ دیجی دارو : دسترسی به بزرگترین بانک اطلاعات پزشکان و آدرس اماکن درمانی ایران بر روی تلفن همراه + سلامت

 

مراحل نصب را به صورت گام به گام ببینید  http://digidaroo.ir/faq.aspx

***** نکات مهم درهنگام نصب :

1) پس از نصب دیجی دارو، در منو بغل ارتقا به نسخه کامل را انتخاب نمایید.

2) خرید خود را انجام دهید.

3) گزینه عضویت را انتخاب نمایید

4) اطلاعات مربوط به پست الکترونیکی، ، خانوادگی،رمز عبور و را تکمیل نمایید.

5) به آدرس پست الکترونیکی که با آن ثبت نموده اید مراجعه کرده و از طریق فعالسازی ارسال شده حساب کاربری خود را فعال کنید.(این در حساب های کاربری Gmail در قسمت  Promotions و در آدرس های دیگر ممکن است در پوشه Spam,Bulk,Junk قرار داشته باشد)

به اپلیکیشن باز گردید.

6) در قسمت ارتقا به نسخه کامل کاربری و پسورد را وارد نمایید و ورود را لمس کنید.

 

***** درصورت بروز هرگونه مشکل با  support@tenthwindow.com تماس حاصل فرمایید.

 

———————————————————————–

 

جامع ترین اپلیکیشن بانک اطلاعاتی دارویی

مجموعه ی کاملی متشکل از اطلاعت 1 هزار داروی شیمیایی و گیاهی  از 5 شرکت دارویی برتر ایران و جهان  با توضیحات داروها به زبان فارسی به همراه امکاناتی نظیر گروه های دارویی و درمانی ،42 مجموعه پزشکی به همراه آدرس و شماره تلفن از 3 شهر ایران،اطلاعات 79 پزشک به همراه نوع تخصص ، نشانی و تلفن مطب، ابزار پیشنهاد جستجوی آنلاین و به روز رسانی منظم و می باشد.

 

این اپلیکیشن در  نسخه اندرویید  اکنون در دسترس کاربران می باشد. 

 

برخی از ویژگیهای اپلیکیشن دیجی دارو عبارتند از :

جستجو سریع داروها بر اساس گروههای دارویی‌ شرکت سازنده، شرکت وارد کننده 

اطلاعات تخصصی دارو نظیر :

نحوه مصرف

مکانیسم اثر  

عوارض جانبی

گیاهان دارویی

اخبار پزشکی و سلامت

ارسال گزارش نقص فنی

معرفی و اطلاعات کامل مجموعه های پزشکی شهرهای مختلف ایران

معرفی و اطلاعات کامل پزشکان  شهرهای مختلف ایران

یادآور مصرف دارو

معرفی شرکت های دارویی

راهنمای اپلیکیشن با توضیحات کامل

گاه اینترنتی دارویی

 اطلاعات بیماری :  ،علائم و روش تشخیص, روش های پیشگیری و راه حل درمان بیماری ها 

 اصطلاحات و تعاریف : اصطلاحات پزشکی و آزمایشگاهی و توضیحات مرتبط با نحوه تشخیص و درمان آنها

نحوه مصرف: کلیات داروها، روش های صحیح نگهداری دارو و

 

* معرفی شده در سایت «دیجیاتو»* معرفی در سایت «زومیت»*معرفی در «appreview»

 

به امید دیدار مجدد

پنجره دهم

 

 

تولید کننده

http://Tenthwindow.com

http://Digidaroo.ir

instagram: https://www.instagram.com/digiidaroo/?hlen

telegram: https://t.me/digiidaroo 

 

رفع ایرادات

ظاهر زیبا و رابط کاربری آسان تر 

مدیریت ریمایندر

رفع ایرادات 

داروخانه آنلاین – دیجی دارو زیر ذره بین

بسیاری از مردم ایران برای درمان بیماری هایی که اطلاعات کاملی از آن ها ندارند به مصرف خودسرانه دارو روی می آورند. این درحالیست که استفاده از داروهای مختلف بدون تجویز دکتر نه تنها سودی ندارد، بلکه گاهی اوقات برای سلامتی انسان، ضرر و زیان هایی نیز به دنبال خواهد داشت؛ ضررهایی که شاید هیچ گاه نتوان آن ها را جبران کرد. اپلیکیشن دیجی دارو که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت، اطلاعات انواع داروهای شیمیایی و گیاهی را فراهم نموده تا سطح دانش شما را در این زمینه افزایش دهد. از طرفی با استفاده از این بره می توانید مراکز درمانی شهر خود را نیز به راحتی پیدا کنید. با ذره بین همراه باشد.

نقد و بررسی دیجی دارو

ابتلا به بیماری های مختلف، موضوعی است که انسان در تمام طول تاریخ با آن دست به گریبان بوده و همواره راه چاره ای برای مقابله با بیماری ها اندیشیده که نتیجه آن، پیشرفت علم پزشکی در عصر حاضر میباشد. هرچند پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری، بهترین راه چاره به نظر میرسد اما به هرحال امکان ابتلا به انواع امراض برای هر کس وجود دارد و اینجاست که داروها وارد عمل میشوند. امروزه بیماری های متنوعی در اطراف ما هستند و از این رو تنوع داروهای شیمیایی یا گیاهی بسیار زیاد بوده و بد نیست اگر راجب آنها اطلاعاتی داشته باشیم.
در ادامه شما را با اپلیکیشنی به “دیجی دارو آشنا میکنیم که مرجع خوبی برای کسب اطلاعات دارویی و درمانی است. با ما در نقد و بررسی این بره اندرویدی همراه شوید.

معرفی دیجی دارو؛ بانک اطلاعات دارویی و مراکز پزشکی برای کاربران ایرانی

“دیجی دارو با دربرگیری اطلاعات مربوط به بیش از 1 هزار داروی شیمیایی و گیاهی، یکی از بزرگترین بانک های اطلاعات دارویی است که می توانید در موبایل هایتان نصب کنید. علاوه بر اطلاعات دارویی، با دیجی دارو می توانید از آدرس و شماره تلفن مراکز پزشکی معتبر در سراسر کشور و اخبار حوزه سلامت مطلع شده و به امکانات خوبی مثل یادآور مصرف داروها هم دسترسی داشته باشید.

دانلود فایل

تاریخ آخرین بروز رسانیچهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴

ضابطه فروش اینترنتی اقلام غیرداروئی در داروخانه های کشور

عنوان

تهیه کننده

گاه اینترنتی دارویی

تایید کننده

تصویب کننده

سمت

هماهنگ کننده کمیته تدوین

دکتر سعداله پرویزی

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر

دکتر مهدی پیرصالحی

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو

دکتر رسول دیناروند

مقدمه

 به استناد ماده 33 قانون برۀ چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ماده 4 بره جامع
توسعه تجارت الکترونیک مصوب سال 1384و ماده 3 اساسه مرکز توسعه تجارت الکترونیک و به منظور تسهیل در دسترسی آحاد مردم به کالاهای سلامت محور در تمامی نقاط کشور بصورت آسان، عادلانه و یکسان تدوین گردیده است.

ماده 1 ـ داروخانه های دارای مجوز فروش اینترتی کالاهای سلامت محور غیر داروئی داروخانه هائی هستند که برای فروش اینترنتی این اقلام از سازمان غذا و دارو و یا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مربوطه مجوزهای لازم را اخذ کرده باشند. وب سایت فروش اینترنتی این داروخانه ها باید نماد اعتماد الکترونیک را از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ کرده باشند.

ماده 2 ـ کلیه قوانین و مقررات نظارتی حاکم بر داروخانه های کشور در داروخانه های دارای مجوز فروش اینترنتی نیز حاکم می باشد.

ماده 3- داروخانه های دارای مجوز فروش اینترنتی صرفا مجاز به فروش کالاهای بهداشتی، آرایشی، مکملهای تغذیه ای، شیرخشک، فرآورده های طبیعی وسنتی و ملزومات مصرفی پزشکی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو از طریق اینترنت هستند.

تبصره 1: فروش هر گونه دارو از جمله داروهای OTC از طریق اینترنت ممنوع است.

تبصره 2: این داروخانه ها موظف هستند شناسه رهگیری فرآورده های فروخته شده از طریق اینترنت را نیز در پورتال سازمان غذا و دارو ثبت نماید.

ماده 4 ـ درج مشخصات دقیق هویتی و مکانی داروخانه ( داروخانه، آدرس، تلفن، موسس و شماره مجوز تاسیس) و نماد اعتماد الکترونیکی و مشخصات مسوول فنی در وب سایت داروخانه الزامی است.

ماده 5- اطلاع رسانی دقیق در مورد کالاهای قابل فروش از طریق اینترنت شامل تصویر کالا، حجم یا وزن، جنس و نوع بسته‌بندی و قیمت مصرف کننده و همچنین اطلاعات دقیق از موارد مصرف و عدم مصرف و نیز درج هشدارهای ضروری مطابق با برچسب یا بروشور محصول به گونه ای که خریدار بطور کامل و دقیق از ماهیت، کیفیت و مقدار کالای مورد نظر خود مطلع گردد و پس از دریافت آن کالا بتواند مشخصات درج شده در سایت را با کالای دریافتی تطبیق دهد، الزامی است.

ماده 6- درج هرگونه تبلیغات در وب سایت داروخانه ممنوع است.

ماده 7ـ درصورت مشاهدۀ هر گونه تخلف از این ضابطه برابر دستورالعمل ابلاغی، مجوز فروش اینترنتی داروخانه بنا به تشخیص سازمان غذا و دارو یا دارو یا دانشگاه علوم پزشکی مربوطه تعلیق یا لغو می گردد. عدم رعایت مفاد این ضابطه در مرحله اول منجر به تذکر کتبی با درج در پرونده ارزشیابی داروخانه و درصورت تکرار، مجوز فروش اینترنتی داروخانه به تشخیص سازمان غذا و دارو یا دانشگاه علوم پزشکی بین شش ماه یا یکسال تعلیق خواهد شد.

ماده 8 – کلیه مسئولیتهای قانونی ناشی از عدم رعایت مفاد این ضابطه برعهده مؤسس و مسئول فنی داروخانه خواهد بود.

ماده 9– نظارت بر رعایت مفاد ضابطه مجوز فروش اینترنتی بر اساس دستورالعمل ابلاغی بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور می باشد.

ماده 1- این ضابطه در ششمین جلسه مورخ 27/7/93 کمیسیون قانونی ماده 2 داروخانه ها به تصویب رسیده و از تاریخ ابلاغ توسط سازمان غذا و دارو قابل اجرا است.

صنایع وتولیدکنندگان

داروسازان و پزشکان

بیماران و مصرف کنندگان

توزیع کنندگان و واردکنندگان

داروخانه هلال احمر

داروخانه ۱۳ آبان

داروخانه شبانه روزی

داروخانه ۲۹ فروردین

داروخانه پاسداران

گاه اینترنتی دارویی

داروخانه صبا

درخواست آنلاین دارو

داروهای کمیاب هلال احمر

داروخانه شبانه روزی مشهد

داروخانه شبانه روزی قلهک

داروخانه شبانه روزی ونک

داروخانه شبانه روزی جنت آباد

داروخانه شبانه روزی در استانبول

داروخانه شبانه روزی اصفهان

داروخانه شبانه روزی کرج

داروخانه شبانه روزی عباس آباد

برای دانلود اپلیکیشن  و نصب بر روی گوشی موبایل خود کلیک نمایید

کار خود را از دی ماه1396 در تهران و کرج آغاز کرد تا بتواند به مردم خوب ایران جهت راحتی و سهولت و کاهش مصرف سوخت و زمان به شما ایرانی های عزیز در فراهم نمودن دارو کمک کند. امروز  با ثبت داروخانه های روزانه و شبانه روزی قصد دارد فعالیت خود را در تمام نقاط کشور با قدرت ادامه دهد.میخواهد هر خانواده ایرانی یک داروخانه آنلاین در دستانشان داشته باشند.و تمامی مشکلات از قبیل پیدا کردن داروخانه و قیمت دارو و حتی پیدا کردن داروهای کمیاب به شما عزیزان کاربر کمک کند.

داروMedicine در کانادا به دو شکل بدون نسخه Over the counter و با نسخه Preion drug فروخته می شود. در این نوشته ضمن معرفی روش خرید هر دو نوع دارو برخی مسایل جانبی نظیر داروخانه ها، قیمت دارو، سیستم سفارش دارو، نحوه پرداخت هزینه دارو و امثال آن را مورد بررسی قرار می دهم.

مغازه های زیادی به فروش دارو می پردازند. یک سری از مغازه های موجود در کانادا تحت داروخانه Pharmacy فعالیت می کنند. از جمله می توان به Shoppers Drug Mart، Pharma Plus و  Rexall اشاره کرد. این فروشگاه ها معمولا در کنار دارو اقلام دیگری هم می فروشند، نظیر لوازم آرایش، پوشک و غذای بچه، شیشه شیر، مجله و روزه  و حتی گاه مواد خوراکی نظیر چیپس و نوشابه و هزار و یک چیز دیگر.

نحوه چیدن دارو و سایر اقلام در اغلب این داروخانه ها شبیه سوپرمارکت هاست. به عبارت دیگر تعدادی قفسه Rack به صورت موازی در کنار هم قرار دارند. خریداران از راهروهای Aisle (بخوانید آیل) میان این ققسه ها عبور می کنند و داروی مورد نیاز خود را بر می دارند. بعد هم به صندوق Checkout  مراجعه می کنند تا پول دارو و سایر اقلام را پرداخت نمایند.

اگر داروی مورد نیاز به نسخه Preion احتیاج داشته باشد باید به محل خاصی از داروخانه مراجعه شود که پیشخوان دارد و امکان دسترسی مشتری به پشت آن موجود نیست. مشتری نسخه را به فردی که پشت دخل است تحویل می دهد و آنها پس از مدتی دارو را آماده می کنند و پس از دریافت مبلغ دارو، آن را به مشتری تحویل می دهند. در ادامه در خصوص این داروها توضیح می دهم.

کسی که مسوول اداره این بخش از داروخانه (یعنی داروهای نسخه ای) است، Pharmacist دارد که همان دکتر داروساز خودمان باشد.گاه اینترنتی دارویی

علاوه بر داروخانه ها، فروشگاه های زنجیره ای نیز معمولا بخش داروخانه دارند. از جمله می توان به Zellers، Wal Mart و Canadian Super Store اشاره کرد.

معمولا دکتر خانواده شما و همین طور دکتر های متخصص از طریق اینترنت و یا فاکس با داروخانه در تماس هستند. وقتی پزشک، قصد نسخه نوشتن داشته باشد از شما داروخانه ای که می خواهید از آن خرید کنید را می پرسد. پس از مشخص شدن داروخانه، پزشک نسخه را از طریق اینترنت و گاه فاکس (نمابر؟) به داروخانه می فرستد تا هنگام مراجعه به داروخانه نسخه تان آماده باشد و معطل نشوید. همین طور اگر دارویی نیاز به تمدید Refill داشته باشد، به دو شکل عمل می شود. یا دکترتان از قبل داروخانه را از بابت تمدید دارو مطلع کرده است یا خیر. اگر داروخانه مطلع باشد، با یک تماس تلفنی نسخه را برایتان آماده می کنند تا سر فرصت مراجعه کنید و داروها را تحویل بگیرید Pick up. اگر هم داروخانه مطلع نیست، به پزشکتان تلفن می زنید تا دارویتان را سفارش دهد و بعد هم به داروخانه می روید و دارو را تحویل می گیرید.

جالب است بدانید که بسیاری از داروخانه سرویس تحویل در منزل هم دارند که در اصطلاح Home Delivery گفته می شود. خیلی از داروخانه ها این سرویس را به رایگان ارائه می کنند تا در رقابت با سایرین پیش بیافتند. حتی بامزه تر اینکه بعضی از داروخانه ها Drive-through (یا Drive-thru) دارند؛ یعنی اینکه پنجره ای خارج از داروخانه وجود دارد که با خودرو به آن مراجعه می کنید و دارویتان را تحویل می گیرید. به این ترتیب برای تحویل دارو نیازی به پیاده شدن از خودرو ندارید.

اگر از قبل هماهنگ نکرده باشید ممکن است مدت زمانی (معمولا بین 1 الی 2 دقیقه) معطل شوید تا نسخه تان حاضر شود. اشکال این معطلی آن است که وسوسه می شوید چرخی در فروشگاه بزنید. چرخی در فروشگاه زدن همان و دلار از کف رفتن همان!!

داروهای نسخه ای به شکل های مختلف نظیر قرص Pills و شربت Syrup و آمپول Shots فروخته می شوند. داروخانه ها معمولا این نوع داروها را در حجم زیاد و به صورت فله Batch می خرند. وقتی به داروخانه مراجعه می کنید تعداد یا حجم مورد نیاز شما را بسته بندی می کنند و تحویلتان می دهند. مثلا قرص ها را به تعداد مورد نیاز در قوطی می ریزند و برروی قوطی برچسبی می زنند که مشخصات دارو و همین طور بیمار و میزان Dosage مصرف نوشته شده است. اگر لازم باشد دارو در شرایط خاصی نگهداری شود، برروی برچسب توضیح می دهند. بسته به نوع دارو ممکن است در کنار قوطی یا جعبه دارو چند برگ کاغذ هم تحویلتان دهند که برروی آنها توضیحات بیشتری درباره دارو و بیماری یا بیماری های مرتبط با آن داده شده است. همچنین خیلی اوقات دکتر داروساز شما را در زمینه نحوه مصرف دارو راهنمایی می کند.

داروخانه ها علاوه بر قیمت پایه داروهای نسخه ای، مبلغی را هم تحت عنوان حق فرانشیز که Dispensing Fee می گویند دریافت می کنند. این مبلغ خیلی اوقات به مراتب از قیمت داروست. در داروخانه ها حق فرانشیز بین 7 تا 1 دلار است و معمولا برای هر دارو جداگانه دریافت می شود. این در حالی است که ممکن است آنتی بیوتیک مورد نیاز یک کودک بیمار کمتر از 3 دلار باشد.

بسیاری از داروهای مورد نیاز برای بیماری های سبک متداول،نظیر سرماخوردگی، سر درد، بعضی انواع حساسیت ها و امثال آن بدون نسخه فروخته می شوند. این داروها در بسته بندی های اصلی خود برروی قفسه های داروخانه قرار دارند و بابت آنها حق فرانشیز دریافت نمی شود. از جمله این داروها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

جالب است بدانید که بعضی از این داروها فقط مختص مصرف شبانه یا روزانه هستند. معمولا داروهای شبانه قوی تر هستند و ممکن است خواب آلودگی به همراه داشته باشند.

پوشش سراسری پزشکی کانادا Universal Health Care معمولا پول دارو را پوشش نمی دهد. به طور معمول دارویی که در بیمارستان مصرف می کنید از این نظر مستثناست. بجز این مورد، پیش فرض بر آن است که پول دارو را باید از جیب خودتان بدهید. اغلب استان ها بره های خاصی برای کمک کردن به کسانی دارند که وضع مالی شان مناسب نیست، یا آنکه پول داروهایشان بخش قابل توجهی از درآمدشان است. این بره ها تمام یا بخش قابل توجهی از پول دارو را پرداخت می کنند. از جمله می توان به Trillium Drug Program استان انتاریو اشاره کرد.

بعضی شرکت ها در بسته استخدامی خود Drug Plan هم به کارمندانشان ارائه می کنند. بدین مفهوم که شرکت مذکور کارمند خود را در مقابل هزینه های دارویی بیمه می کند و در صورت نیاز به خرید دارو تمام یا بخش قابل توجهی از هزینه آن به وسیله شرکت بیمه پرداخت می شود. نظر به اینکه این نوع قراردادها بسیار متنوع هستند، شرح آن را به نوشته ای دیگر واگذار می کنم. فقط این نکته را ذکر می کنم که اغلب این بره ها تنها داروهای نسخه ای را پوشش می دهند.

نوشته های مرتبط:

حقوق قانونی و کپی رایت

ثبت در خبره وب سایت

نصب رایگان تولبار “مهاجران کانادا

:

دنباله

نمونه خبره

روش های مهاجرت به کانادا

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *