کاربرد پلیمرها در سیستمهای دارورسانی نوین

خواص دارویی و گیاهی

%PDF-1.7
%
8 obj
&gt /Annots [ 7 R ] /PZ 1 &gt&gt
endobj
9 obj
&gt stream
xZoU?,at^gfnYUJjhظdkrojO’}^̲Ӣe/g5+’Z걲agXʢ-ٞަW]T)]KvH6Zu^ת3$(
bDksp,&gtvC(fE^”L9,]YvlszSqnNHa 8H



نویسندگان

سودابه داوران

علی اکبر انتظامی

چکیده

کاربرد پلیمرها در سیستمهای دارورسانی نوین

جستجوی کلمه کلیدی

برای دسترسی به متن کامل این مقاله و 6 میلیون مقاله دیگر در
ویراساینس مشترک شوید. ثبت اشتراک کمتر از یک دقیقه زمان می برد.

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

ناشر
پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با همکاری انجمن پلیمر ایران

ISSN
116-3255


دوره
6

شماره
4

1993

برای دریافت آخرین مقالات و مطالب سایت در خبره عضو شوید

درباره ما

تماس با ما

وبلاگ ویراساینس

قوانین و مقررات

بیانیه حریم خصوصی

سوالات متداول

آدرس: تهران – چهارراه ولیعصر کوچه بالاور پلاک 7 مرکز فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر طبقه سوم. ‌۰۲۱-۲۸۴۲۴۳۳۶

basparnull@nulliranpolymer.com+98-21-77523553

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق گزارش منتشر شده توسط Ceresana بازار جهانی لوله های PE تا سال ۲۰۲۵ در هر سال 4/3 درصد پیشرفت خواهد داشت.

بسپار/ ایران پلیمر تورم کالاهای صادراتی در تابستان ٩٧ نسبت به فصل مشابه سال قبل، ٣٧.٢٧ درصد و تغییر مجموع چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز، برابر با ٢٠.٩ درصد بوده است. نرخ تورم کالاهای وارداتی هم در تابستان، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه ) ٧٣.٣ درصد و تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم ) ٢٨.٥ درصد بوده است.

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت آلمانی Dr. Collin GmbH ، تولیدکننده ی خطوط تولیدی آزمایشگاهی و نیمه صنعتی (Pilot) است. این شرکت اخیرا یک خط تولید رانشگری میکرونی را راه اندازی کرده که می تواند برای تولید نخ های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. این خط تولید توسط شرکتی در تایلند خریداری شده است.

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر Covestro در eMove 36° Europe 218 که در Munich آلمان برگزار شد یکی از جوایز بخش MATERIALICA Design + Technology را برای توسعه  هاردنر زیستی به خود اختصاص داد. اهدا این جوایز از سال 23 آغاز شده است.

کاربرد پلیمرها در سیستمهای دارورسانی نوین

بسپار/ ایران پلیمر وزیر علوم گفت: براساس طرح ساماندهی مراکز آموزشی احتمال ادغام واحدهای کوچک در واحدهای بزرگ دانشگاه های علمی کاربردی و پیام نور وجود دارد.

بسپار/ ایران پلیمر شب گذشته 27 آذرماه مراسم رونمایی از دستگاه­های جدید شرکت نکو بهینه ماشین NBM به همراه قرعه کشی یک خودروی BMW X3 در هتل المپیک تهران برگزار شد.

بسپار/ ایران پلیمر ​نمایندگان مردم در خانه ملت مؤدیان مالیاتی را مکلف به ارائه شماره حساب به سازمان مالیاتی کردند.

خبرگزاری خانه ملت اعلام کرد نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 27 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با ماده 1 با 171 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بسپار/ ایران پلیمر دکتر نکومنش، ریاست پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در گفت و گو با خبرنگار بسپار از تولید غشایی برای جذب گاز دی اکسید کرین آلاینده هوا در این پژوهشگاه و در راستای فعالیت های زیست محیطی خبر داد. 

بسپار/ ایران پلیمر معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی نیازمند بره ریزی کلان و توسعه افقی مبتنی بر تولید محصولات استراتژیک و کاهش چشمگیر واردات است.

بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جلسه دیدار با مدیران ستادی و مدیران عامل شرکت های تابعه هلدینگ خلیج فارس، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گذشته به عنوان توسعه دهنده صنعت پتروشیمی شناخته شده بود، اما امروز این شرکت با واگذاری و خصوصی سازی شرکت ها، وظیفه حاکمیتی، سیاست گذاری و هدایت صنعت را بر عهده دارد.

بسپار/ ایران پلیمر سهم شاغلان کارفرمای بخش خصوصی از کل شاغلان کشور از ۴.۹درصد در سال ۸۷ به ۳.۲ درصد در سال ۹۶ کاهش یافته است. تازه‌ترین گزارش‌ها از ۱۳۵۶بنگاه‌ مشکل‌دار کشور منتهی به شهریور ۹۷ نشان می‌دهد، «کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش» بیشترین عوامل بروز بنگاه‌های مشکل دار هستند.

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت Evonik یک واحد تولیدی سیلیکا به روش ته نشینی (Precipitated Silica)  با سرمایه گذاری ای بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار در پاسخ به نیاز شدید صنعت تایر به این محصول را راه اندازی می کند.

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت KRAIBURG تولیدات گوناگونی دارد. اما در نمایشگاه Fakuma 218 تمرکز این شرکت بر محصول جدید طراحی شده بود. این محصول دارای یک فناوری نوین در زمینه ی لاستیک های گرمانرم ترکیبی (thermoplastic elastomer hybrid)  یا TEH بود.

تهران، خیابان شریعتی، پایین تر از بهار شیراز، کوچه سلطانی، پلاک 2، واحد 2

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

در سال های اخیر طراحی سیستم های دارو رسانی نوین با کمک تکنولوژیهای جدیدی همچون نانو و نیز سنتز نانو داروها جهت درمان بیماری ها، به طور چشم گیری مورد توجه محققان بوده است. هدف اصلی از طراحی این سیستمهای نوین کاهش اثرات جانبی داروها با کنترل میزان دوز مناسب داروی مصرفی و رسیدن هدفمند دارو به نقطه مورد نظر می باشد. جهت دستیابی به این هدف حاملهای مختلفی برای داروها با خواص منحصر بفرد پیشنهاد شده اند که یکی از نمونه های مهم آنها نانوذرات می باشند. به منظور اتصال بهتر دارو با سطح نانوذرات می توان از پوشش های پلیمری زیست سازگار و زیست تجزیه پذیر که دارای سمیت کم هستند ، استفاده نمود. این پلیمرهای زیست تجزیه پذیر ، باعث افزایش پایداری شیمیایی و کنترل سرعت رهایش دارو در بدن، می شوند. از اینرو خود بایستی دارای خواص منحصر بفرد ساختاری ، فیزیکی و شیمیایی باشند. با توجه به اهمیت موضوع مورد بحث ، در این پژوهش به بررسی انواع پلیمرهای قابل کاربرد در دارورسانی های هدفمند با تمرکز ویژه بر پلیمر های سه بعدی پرداخته شده است و سه دسته بزرگ این پلیمرهای سه بعدی شامل دندریمرها، پلیمرهای پرشاخه و پلیمر های ستاره ای به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته اند.

کاربرد پلیمرها در سیستمهای دارورسانی نوین

@article{paperid:149421,author {زارعی بایگی, فاطمه and فرهادیان, نفیسه and مقصود, زهرا},title {کاربرد پلیمر های سه بعدی به عنوان حامل های دارویی},journal {بسپارش},year {215},volume {5},number {2},month {August},issn {2252-449},pages {49–59},
numpages {1},keywords {پلیمرهای سه بعدی ، دارورسانی ، درمان سرطان ، زیست تجزیه پذیر},}

[Download]

% Journal Article%T کاربرد پلیمر های سه بعدی به عنوان حامل های دارویی%A زارعی بایگی, فاطمه%A فرهادیان, نفیسه%A مقصود, زهرا%J بسپارش%@ 2252-449%D 215

[Download]

© تمامی حقوق برای این سایت محفوظ است.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *