چه داروهایی برای زن باردار ضرر دارد


تاریخ : 1397 / 8 / 7 -13:49


تاریخ : 1397 / 3 / 21 -8:19


تاریخ : 1397 / 2 / 26 -9:19


تاریخ : 1397 / 2 / 26 -9:17


تاریخ : 1397 / 2 / 6 -13:4

چه داروهایی برای زن باردار ضرر دارد


تاریخ : 1397 / 2 / 2 -11:12


تاریخ : 1397 / 2 / 1 -13:4


تاریخ : 1396 / 12 / 27 -1:15


تاریخ : 1396 / 5 / 21 -14:9


تاریخ : 1396 / 3 / 13 -8:41


 

مجمع خیرین سلامت
کارکنان دانشگاه
مـــاهه حـــیات دانشگاه
کانون دانش آموختگان دانشگاه
نظام جامع پیشنهادات دانشگاه 
پرسش های متداول
روش انجام خدمات
فهرست خدمات قابل ارائه
کمیته ها و شوراها
دانشگاه های علوم پزشکی
پورتال دستگاه های اجرایی استان
 

 

 


صفحه اول دانشگاه معرفی دانشگاه کارکنان  تماس با دانشگاه امور مشترکین تماس با مدیر سایت
 


  @219 ” KAUMS
دانشگاه علوم پزشکی کاشان 

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

خانم‌ها در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری نگران مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا هستند، چون می‌ترسند سلامت کودک دلبندشان تحت تأثیر بیماری آنها قرار بگیرد. علاوه‌براین به‌علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در دوره‌ی بارداری، احتمال بیمار شدن زنان باردار نسبت به قبل افزایش می‌یابد و این مسئله هم به نگرانی آنها می‌افزاید. اما نیازی به ترسیدن نیست. برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در دوره‌ی بارداری نیز روش‌ها و داروهای بی‌خطری وجود دارد. مطلب زیر به معرفی داروهای مطمئن و خطرناک برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در بارداری و همچنین ارائه‌ی روش‌های خانگی برای درمان آنها می‌پردازد.

چه داروهایی برای زن باردار ضرر دارد

هر چیزی که در دوره‌ی بارداری برای شما اتفاق بیفتد، نه‌تنها روی بدن خودتان بلکه روی سلامت کودک متولدنشده‌تان نیز اثر می‌گذارد. آگاهی از این مسئله می‌تواند مقابله با بیماری را پیچیده‌تر کند.

درگذشته اگر شما به آنفولانزا یا سرماخوردگی مبتلا می‌شدید، می‌توانستید از یک داروی ضداحتقان بدون نیاز به نسخه (OTC) استفاده کنید اما حالا ممکن است نگران باشید که آیا داروی مصرفی شما در دوره‌ی بارداری بی‌خطر است یا نه. اگرچه داروها می‌توانند علائم بیماری شما را کاهش دهند اما شما نمی‌خواهید که به‌خاطر مصرف آنها مشکلی برای کودک‌تان به‌وجود بیاید.

داروهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید در دوره‌ی بارداری مصرف کنید، بنابراین درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا در طول بارداری لزوما نباید تجربه‌ی استرس‌زایی باشد.

با توجه به سیستم سلامت دانشگاه میشیگان و اکثر پزشکان زنان و زایمان، بهتر است در ۱۲ هفته‌ی اول بارداری از مصرف هرگونه دارویی اجتناب کنید. چون این زمانی حیاتی برای رشد اندام‌های مهم کودک‌تان است. همچنین بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که پس از هفته‌ی ۲۸ بارداری نیز مراقب داروهای مصرفی‌تان باشید. بنابراین اگر درحال‌حاضر باردار هستید یا سعی دارید باردار شوید، قبل از مصرف هرگونه دارویی حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

از مصرف داروهای همه‌کاره که در آنها مواد تشکیل‌دهنده‌ی مختلف برای مقابله با علائم بسیار باهم ترکیب شده‌اند، اجتناب کنید. درعوض برای برطرف کردن علائمی که دارید، داروهای تکی (واحد) را انتخاب کنید. همچنین شما باید از مصرف داروهای زیر در دوره‌ی بارداری پرهیز کنید، مگر آنکه خود پزشک‌تان آنها را تجویز کرده باشد. این داروها احتمال بروز مشکلات مختلف را در دوره‌ی بارداری افزایش می‌دهند:

هنگامی‌که شما در دوره‌ی بارداری بیمار می‌شوید، اول باید کارهای زیر را انجام دهید:

اگر علائم شما بدتر شدند، ممکن است لازم باشد موارد زیر را امتحان کنید:

سرماخوردگی و آنفولانزا دارای علائم مشترک بسیاری هستند، مانند سرفه و آبریزش بینی. بااین‌حال چند تفاوت وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آنها را از هم تشخیص دهید. اگر علائم شما به‌طور کلی خفیف هستند، پس احتمالا سرما خورده‌اید، اما علائمی مانند داشتن لرز و احساس خستگی شدید معمولا مربوط به آنفولانزا هستند.

همان‌طور که می‌دانید بدن در طول بارداری دچار تغییراتی می‌شود. یکی از آن تغییرات، این است که سیستم ایمنی بدن در این دوره، ضعیف می‌شود. یک سیستم ایمنی ضعیف‌تر باعث می‌شود که بدن مادر، نوزاد متولدنشده را پس نزند. بااین‌حال با ضعیف شدن سیستم ایمنی زنان باردار، آنها نسبت به عفونت‌های ویروسی و باکتریایی آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

همچنین زنان باردار در مقایسه با زنان غیرباردار هم‌سن‌شان، احتمال دارد که به عوارض ناشی از آنفولانزا دچار شوند. این عوارض می‌توانند شامل پنومونی (سینه پهلو یا ذات الریه)، برونشیت یا عفونت‌های سینوسی باشد.

دریافت یک واکسن آنفولانزا، خطر ابتلا به عفونت و عوارض ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، دریافت واکسن آنفولانزا می‌تواند تا ۶ ماه پس از تولد به محافظت از زنان باردار و نوزادان آنها کمک کند. بنابراین مهم است که زنان باردار درمورد دریافت واکسن آنفولانزا با پزشک‌شان مشورت کنند.

سایر کارهایی که شما می‌توانید برای پیشگیری از سرماخوردگی انجام دهید، عبارت‌اند از:

اگرچه اکثر سرماخوردگی‌ها مشکلی برای نوزاد متولد‌نشده ایجاد نمی‌کنند اما آنفولانزا باید جدی گرفته شود. عوارض ناشی از آنفولانزا، خطر زایمان زودرس و نقایص زمان تولد را افزایش می‌دهند. اگر متوجه‌ی علائم زیر شدید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید:

CDC توصیه می‌کند زنانی که علائم شبه‌آنفولانزا دارند، بلافاصله با داروهای ضدویروسی درمان شوند. مثل همیشه اگر هرگونه سؤال یا ابهامی درمورد بیماری‌تان داشتید، با پزشک‌تان تماس بگیرید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

بسیار مفید و حالب. مرسی

لطف دارید دوست عزیز.

چه داروهایی برای زن باردار ضرر دارد

ممنون از مطالب مفیدتون

خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده.

جالب بود، ممنون

لطف دارید دوست گرامی.

علائم عفونت واژن؛ علت، انواع و درمان عفونت واژن

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

علت تکرر ادرار در زنان؛ تشخیص و درمان خانگی تکرر ادرار در زنان


جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ خوراکی سالم

پارک های جنگلی تهران؛ طبیعت‌گردی در دل پایتخت

یادداشت برداری؛ مزایا و روش تهیه یادداشت‌های مفید و کارآمد

چطور با کمک تکنیک ABC، خوش بینی را جایگزین افکار منفی کنیم؟

کمبود ویتامین b1 (تیامین) و منابع آن

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

نولپازا (Nolpaza ) متعلق به گروهی از داروهایی است که به عنوان مهارکننده های پروتون پمپ (PPI) شناخته می شوند. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

چه داروهایی برای زن باردار ضرر دارد

. وی گفت: تعادل یعنی مادر باردار باید مانند بقیه گروه های دیگر از رژیم اصولی برخوردار باشد و تمام پنج گروه غذایی نان و غلات، شیر و لبنیات گروه گوشت، میوه، سبزی ها و چربی در حد نیاز مصرف کند و اصل تنوع یعنی در هر وعده، از مواد غذایی متنوع استفاده کند. زن باردار نباید 2 برابر غذا مصرف کند حیدری بیان کرد: برخلاف تصور عامه مردم که فکر می کنند زن باردار باید 2

پتروشیمی مانند انواع پلاستیک ها، پروپلین ها یا بخشی از مواد اولیه فولادی که درحال حاضر صادر می کنیم، اگر در صنایع پایین دستی مورد استفاده قرار گیرند و تبدیل به محصول شوند، علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزآوری بیشتری نیز خواهند داشت. بنابراین ما برای توسعه اقتصاد و توسعه صادرات غیرنفتی باید بره ریزی و استراتژی داشته باشیم. شترسواری دولا دولا نمی شود حال در مورد اینکه چرا تراز

. درمان این شکستگی در اغلب موارد غیر جراحی است و البته موارد استثنایی مانند شکستگی گردن استخوان ران یا شکستگی های جابه جا شده ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد. درد شکمی شدید: این درد که با احساس شی ء تیز در معده یا گلوله ای در شکم همراه است، در ناحیه دنده ها نیز گسترش می یابد و می تواند نشانه ای از آپاندیسیت، پانکراتیت و یا التهاب کیسه صفرا باشد. در هر سه مورد علت می تواند عفونت

پزشکی مورد نیاز جهت درمان بیماران در مراکز ملکی برحسب نیاز و سطح بندی با رویکرد استفاده حداکثری از کالای ایرانی گفت: به روزرسانی تجهیزات پزشکی و نیاز سنجی در حوزه های مختلف درمان براساس عملکرد و سطح بندی ارائه خدمات و تطابق با ورژن مصوب تجهیزات پزشکی به صورت سالیانه و موردی حسب درخواست مراکز درمانی تابعه در این معاونت انجام می گیرد. وی با بیان اینکه جراحی های بزرگ و سنگین در بیمارستان های

تناسلی به هیچ وجه توصیه نمی شود و بهترین ماده برای تمیز کردن ناحیه تناسلی، استفاده از آب معمولی یا ژل های مخصوص شستشوی واژن (در صورت لزوم)است که در همه داروخانه ها موجود بوده و باعث می شود محیط واژن برای رشد میکروب های غیر بیماری زا مناسب و برای رشد میکروب های بیماری زا ناسب باشد. عفونت زنانه طی بارداری در دوران بارداری هم ممکن است عفونت ها رخ دهد و از آنجا که در این زمان محدودیت مصرف دارویی وجود دارد و محیط واژن نیز تغییر می کند، درمان عفونت مشکل تر می شود. این عفونت ها ممکن است سبب سقط جنین یا زایمان زودرس شود، ولی به طور معمول عارضه ای برای جنین ندارد.

یک مرد قادر به دستیابی یا حفظ نعوظ نیست. اگر چه اختلال نعوظ ممکن است به علت انواع مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، دیابت، سطوح پایین تستوسترون و یا مسائل روانشناختی باشد، ولی هیپرپلازی خوش خیم پروستات می تواند اختلال نعوظ را بدتر کند. بعضی از داروها برای درمان پروستات بزرگ شده ممکن است باعث ایجاد اختلال نعوظ شوند. با این حال، برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان اختلال نعوظ می توانند

تعداد اسپرم ها را کاهش می دهد. 4- از مصرف بیش از حد الکل و دارو ها اجتناب کنید. تعداد مطالعاتی که رابطه ی بین سلامت اسپرم و داروها را بررسی می کنند با توجه به ملاحظات اخلاقی محدود است. هر چند که، برخی محققان مصرف جهانی داروهائی مانند الکل، ماریجوانا و کوکائین را به کاهش تولید اسپرم ربط داده اند. 5- از برخی تجویزات دارویی اجتناب کنید. برخی داروهای تجویزی می

تغذیه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) درباره باقلا که ساق ها را محکم و خون تازه در بدن تولید می کند، گفت:مصرف این خوراکی از ابتلا به پوکی استخوان و یبوست جلوگیری کرده و درحقیقت مغز قلم استخوان ها را تقویت می کند، همچنین پتاسیم آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. وی یادآور شد:پختن باقلا با آب سرکه و آب و خوردن آن با پوست در درمان اسهال مزمن موثر است. گفتنی است؛ مصرف زیاد باقلا موجب نفخ و سنگینی معده می شود و در برخی افراد به دلیل نقص وراثتی کمبود آنزیمی یا فاویسم، می تواند باعث تشدید کم خونی شود به همین دلیل این افراد باید در مصرف باقلا جوانب احتیاط را رعایت کنند. منبع: نمناک

فرد سازگاری نداشته باشد و برای فرد عوارضی را ایجاد کند. امروزه با تبلیغات وسیعی که درباره دمنوش های گیاهی برای لاغری در رسانه ها و اینترنت وجود دارد،روبه رو شده ایم که بسیاری از افراد با انگیزه کاهش وزن و درمان چاقی خود یکی از این محصولات را سفارش داده و با انگیزه لاغر شدن آن را مصرف کرده و نتیجه مطلوب را دریافت نکرده اید. راحله میری،یکی از بانوانی است که از این دمنوش ها استفاده کرده و

&gt نکاتی که باید آویزه گوش کنید اگرچه رفلکسوتراپی یکی از شیوه های درمانی طبیعی، غیرتهاجمی و بی نیاز از مصرف انواع و اقسام داروها محسوب می شود اما استفاده ناسب و خودسرانه از آن می تواند عوارضی جدی به همراه داشته باشد. به گفته متخصصان این شیوه درمانی، استفاده از این شیوه بهتر است در جلسات اولیه درمان با مشاوره و حضور متخصص رفلکسوتراپی صورت گیرد و پس از آن با آموزش این تکنیک ها

کمک کند. با وجود اینکه طعم شیرینی دارد اما چون نود درصد آن را آب تشکیل می دهد، کالری کمی دارد؛ پس با خیال راحت در بره های کاهش وزن خود می توانید از آن استفاده کنید. منبع تغذیه ای مفید برای کودکان و نوجوانان است. میوه هایی مانند طالبی و موز و پرتقال که پتاسیم بالایی دارند، از بروز نارسایی قلبی جلوگیری می کنند. مصرف یک فنجان از این میوه در روز، حدود

بتوانید با اورولوژیست فرزند خود در مورد گزینه های درمانی مشورت کنید. علائم اپیسپادیاس عبارتند از: – خروجی غیر طبیعی دهانه مثانه در بالای سوراخ طبیعی مجرای ادرار. – برگشت ادرار در کلیه – بی اختیاری ادرار – عفونت های دستگاه ادراری – بازشدگی استخوان ناحیه شرمگاهی مردان مبتلا به این بیماری دارای آلت تناسلی کوتاه و عریض، همراه با کجی و انحنای غیر طبیعی

برطرف می کند، ایمپلنت دندانی هم یک شیوه درمانی است که به رفع این نیاز ضروری کمک می کند. همچنین مستندات پزشکی حاکی از آن است که عدم وجود دندان سالم یا بی دندانی کامل در انسان می تواند موجب بروز بیماری ها و اختلالات شدید گوارشی مانند التهاب یا زخم معده شود که خود این اختلال در صورتی که ژنتیک و عوامل محیطی فرد نیز مستعد باشد یکی از پیش فاکتورهای ابتلا به سرطان معده در انسان است؛ بنابراین ضرورت وجود

آلوده به تب مالت به شیرخوار، از طریق انتقال جنسی از فرد مبتلا به بیماری به فرد دیگر، انتقال خون یا پیوند مغز استخوان هم منتقل شود. 2- چه کنیم تا تب مالت نگیریم ؟ به گفته ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت مردم باید از مصرف مواد لبنی مشکوک مانند شیرخام ، پنیر تازه ، خامه و سرشیر غیرپاستوریزه خودداری کنند. از شیر و فرآورده های لبنی به صورت پاستوریزه استفاده کنند. درصورت در

شدن در سر با احساس بی حسی منجر شود. این در افرادی که از شلاق زدن رنج می برند و دچار ضربه مغزی جدی شده اند شایع تر است. 5. اثر برخی داروها: پارستزی سر می تواند یک عارضه جانبی از دارو باشد. از دکتر خود بپرسید اگر شما فکر می کنید تجربه یک احساس سوزن سوزن شدن در سر را پس از آغاز مصرف داروی خاص داشته اید. این ممکن است هنگام استفاده از مواد مخدر رخ دهد به ویژه کسانی که در خانواده

اسپرماتیک است که رگ ها، عصب ها و لوله ای در آن قرار دارد که سمن (مایع منی) را از بیضه به آلت تناسلی می برد. این عارضه دردناک باعث می شود خون به بیضه نرسد. – اگر پیچ خوردگی بیضه به موقع درمان نشود، ممکن است بیضه از بین برود. احتمال پیچ خوردگی بیضه در در صورت پایین نیامدن بیضه ده برابر افزایش می یابد. – آسیب دیدن بیضه: اگر بیضه در کاله ران قرار داشته باشد، ممکن است به دلیل فشرده شدن به استخوان

کاهش علائم مربوط به دوران یائسگی استفاده می کنند. اکثر زنان پس از شروع HRT هیچ مشکلی با تیروئید ندارند. با این حال، برخی از زنان که در حال حاضر برای کم کاری تیروئید خود، دارو مصرف می کنند ممکن است که نیاز به تنظیم دوز دارو تیروئید داشته باشند. مهم است که سطوح هورمون های ترشحی تیروئید را از در زمان های مختلف بررسی کنیم، به ویژه اگر یک زن در معرض هر کدام از علائم مرتبط با تیروئید و یا

کافی است یک روز صبح که از خواب بیدار می شوید، متوجه شوید وضعیت سلامتی تان مثل همیشه نیست. بخشی از طحال یا معده یا قلب تان درد می کند و به همین راحتی هم دردش خوب نمی شود. وقتی به پزشک مراجعه می کنید او برای تان انواع و اقسام آزمایش ها را می نویسد و آن وقت شما می مانید و هزینه آزمایش ها. اگر بیماری تان جدی باشد که آن قدر باید آزمایش ها را ادامه دهید تا دلیل بیماری معلوم شود. اما این

بیماریهای مختلف را شناسایی کرده اند، خاطر نشان کرد: با الگوی ژنتیکی می توان، طرح درمان متناسب را برای افراد داشته باشیم؛ با توجه به فراگیر بودن بیماریهای تالاسمی و هموفیلی، شناسایی شده اند و الگوی ژنتیکی آنها را داریم. به گفته موحدین، یک سری از بیماری ها مانند سرطان هستند که در آینده خودشان را نشان می دهند؛ هر یک از انواع بیماری های سرطانی، الگوهای ژنتیکی خاصی دارند که می توان با مارکر های

می خواهد ابزار ابدی می طلبد. مگر انسان میوه است که بپوسد؟ مگر انسان میوه است که فاسد بشود؟ انسان آن قدر، قَدَر و مقتدر است که مرگ را می میراند. اگر ما در ایران گویندگان، نویسندگان، سرایندگان سرآمد داشته و داریم، اینها محصول قرآن و وحی است. شما یک شاعر و ادیب مثل مولوی پیدا کنید که قبل از اسلام در این سرزمین بگوید: مرگ اگر مرد است گو نزد من آی[2] این حرف هرگز مولوی به آن نمی رسد، هرگز مولوی ها به

. شروع فیزیوتراپی باید در مدت دو هفته از شروع کمردرد باشد تا ریسک نیاز به درمان های بعدی کاهش یابد و هزینه های کلی سلامت نیز کمتر شود. درمان دستی استخوان و عضله در درمان دستی استخوان و عضله، آسیب شناس استخوان و عضله یا کارشناس کایروپرکتیک با استفاده از تکنیک های عملی مانند کشش، فشار کم و مقاومت، عضلات پشت و کمر شما را حرکت می دهد. یک پژوهش مشخص کرده که افرادی که این تکنیک ها را

شفاآنلاین سلامت بسیاری از ما گمان می کنیم هنگام بازگشت از مطب پزشک باید کیسه ای از قرص های رنگارنگ یا حداقل چند شربت و آمپول به همراه داشته باشیم یا احتمالاً پزشکی که نسخه تجویز نکرده نتوانسته بیماری ما را تشخیص دهد و توصیه او برای مدیریت استرس و مدیتیشن نشان از ناتوانی اوست. به گزارش شفاآنلاین ،اما تحقیقات جدید این تصور را کاملاً رد و ثابت کرده که بسیاری از بیماری ها ریشه در اعصاب و

آفتابگردان و دانه کدو تنبل و غذاهای غنی از کلسیم نیز شامل شیر، ماست و پنیر هستند. آیا رژیم غذایی تعیین کننده جنسیت، زیان آفرین است؟ شاید یک رژیم غذایی ساده، در نگاه اول بی خطر به نظر برسد؛ اما لازم است قبل از اقدام به انجام آن با پزشک مشورت کنید. زیرا حذف کامل یا افزودن یک ماده غذایی به رژیم غذایی شما ممکن است مضراتی برای کودک و یا شما به همراه داشته باشد. علاوه بر رژیم غذایی

انجام شده است. وی تأکید کرد: این ماده آنقدر خطرناک است که با یک بار مصرف نکردن فرد دچار اضطراب شدید،بی قراری،وحشت زدگی وتپش قلب شدید می شود. این مددکار اجتماعی بیان کرد:یکی از دلایل گرایش به مصرف مواد گل، تبلیغاتی است که در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و فیس بوک و سایر رسانه ها مبنی بر تشویق استفاده از این ماده برای به دست آوردن نشاط و شادی در میان جوانان صورت می گیرد. انتهای پیام/

تاثیرگذار بر میزان تمایلات و سلامت جنسی، داروها هستند. سردمزاجی ممکن است یکی از عوارض ناخواسته برخی از داروها باشد و متقابلا داروهایی وجود دارند که جهت درمان سردمزاجی و افزایش تمایلات جنسی و رفع اختلالات آن مورد استفاده قرار می گیرند. این عارضه ناشی از داروها گاها خفیف بوده و بروز نمی کند اما ممکن است به دلیل اینکه عوامل دیگر مانند افزایش سن، آب و هوا، فصول سال، تغذیه و مصرف مواد غذایی و

میخک را می جوید چند دقیقه صبر کنید و از نوشیدن و مصرف دیگر مواد غذایی خودداری کنید تا عصاره و روغن استخراج شده از گل میخک بتواند اثر خود را بگذارد. 2. نمک نمک را نیز می توان برای درمان حفره های ایجاد شده در دندان ها با توجه به خواص آنتی سپتیک و ضد باکتری مورد استفاده قرار داد. استفاده از این ماده می تواند باعث کاهش التهاب و درد ناشی از دندان شود. البته از دیگر مزایای استفاده از

را کاهش می دهد. در صورت استفاده از پساری باید مراقب بروز علائم عفونت واژن و مجرای ادرار بود و به طور منظم به پزشک مراجعه کرد. تزریق عامل های حجیم کننده متعددی مانند کلاژن و کربن را می توان در نزدیکی اسفنکتر مجرای ادرار تزریق کرد. پزشک عامل حجیم کننده را در بافت های اطراف گردن مثانه و میزراه (مجرای خروج ادرار) تزریق می کند تا بافت ها ضخیم تر شود و بی اختیاری استرسی با بسته شدن دهانه

، و ممکن است برای درمان نیاز به دوزهای بالاتر آنتی بیوتیک یا آنتی بیوتیک های قوی تر باشد که طبیعتا عوارض حانبی شدیدتری خواهد داشت. آنتی بیوتیکی را که برای شما تجویز نشده است مصرف نکنید. اگر پزشک تان برای شما آنتی بیوتیک تجویز کرد، دوره ی درمان را کامل کنید. همیشه از پزشک تان در مورد عوارض جانبی دارو سوال کنید. هرگز برای عفونت های ویروسی آنتی بیوتیک مصرف نکنید، چون در مقابل ویروس ها کارساز نخواهند بود. انتهای پیام/

گیری بحران ارزی اخیر اشاره کرد و گفت: بخشی از بحران کنونی ریشه در وقایع سال 1395 دارد مانند فعال شدن FATF و مشکلاتی که برای انتقال ارزهای حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی ایران در چین پدید آمد. همچنین بخش عمده ای از مبادلات ارزی ما در دبی صورت می گرفت که با توجه به برخی شرایط، این نقل وانتقالات بسیار کمرنگ شد و پس از آن هم توافق ه ای میان وزارت خزانه داری آمریکا، عربستان و ابوظبی در رابطه با

به گزارش ایسنا، دکتر کبارفرد در حاشیه کارگاه بین المللی “آموزش روش های شناسایی سریع آنتی بیوتیک در مواد غذایی با استفاده از روش های کشت میکروبی” که با حضور متخصصان انستیتو سلامت غذای دانشگاه واخنینگن هلند در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به استفاده از انواع آنتی بیوتیک ها در تولید غذا و فرآورده های آن به عنوان فاکتور رشد گفت: با توجه به افزایش جمعیت و نیاز به مواد غذایی استفاده از آنتی بیوتیک ها به عنوان محرک رشد در تغذیه دام، طیور و گیاهان اجتناب ناپذیر ش

“),t.close},t.write(‘

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *