پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور سال ۹۷

روزهای آخر سال احتمالاً خیلی‌ها شهرها و کشورهایی در اطراف‌واکناف ایران را برای مسافرت انتخاب می‌کنند. شاید هم برخی برای کسب‌وکار به کشورهای همسایه و همسایگان همسایه‌هایمان در اطراف‌واکناف مسافرت کنند. برخی مسافرت کار همیشگی‌شان است و هدفشان از مسافرت تفریح و توریسم نیست؛ بلکه با اهداف کاری مدام به کشورهای مختلف سفر می‌کنند. هر کسی باشید و با هدف توریستی یا زیارتی بخواهید پا از مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران بیرون بگذارید طبق قانون باید هزینه‌ای را پرداخت کنید که ش هست عوارض خروج از کشور. این عوارض خروج از کشور یکی از نقش اول‌های سال گذشته در رسانه‌ها بود. در سال گذشته در بودجه پیش‌بینی افزایش پلکانی این عوارض دیده‌شده بود که باعث شد برخی از این عوارض تعبیر به جریمه خروج از کشور کنند. اعتراض‌هایی هم در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها انجام شد که درنتیجه آن تغییراتی رخ داد. در حال حاضر عوارض خروج از کشور برای مقاصد زیارتی کم‌تر از عوارض خروج برای مقاصد توریستی و کاری است. عوارض خروج از کشور مبلغی است که از مسافران سفرهای خارجی (زمینی، هوایی و دریایی) حین خروج از کشور دریافت و به‌حساب درآمد عمومی واریز می‌گردد. مطابق با ماده‌واحده «قانون دریافت عوارض خروج از کشور» مصوب ۱۳۶۵، دولت مکلف است از هر مسافری که با گذره دولت جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور مسافرت می‌کند مبلغی را تحت عنوان عوارض خروج از کشور اخذ و به‌حساب درآمد عمومی کشور منظور نماید. مبلغ عوارض خروج از کشور در سال‌های گذشته متغیر بوده است منتها شیوه پرداخت این عوارض تا سال‌ها به سنتی‌ترین شکل ممکن انجام می‌شد.

روند تغییرات مبلغ عوارض خروج از کشور در طول سال‌های مختلف را در ادامه مشاهده می‌کنید:

پرداخت عوارض خروج از کشور (سال‌های ۸۷-۹۰)

سفرهای هوایی (تمامی مقاصد توریستی و گردشگری): ۲۵ هزار تومان

سفرهای زمینی و دریایی: ۵ هزار تومان

پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور سال ۹۷

پرداخت عوارض خروج از کشور (سال‌های ۹۰-۹۳)

سفرهای هوایی (تمامی مقاصد توریستی و گردشگری): ۵۵ هزار تومان

سفرهای زمینی و دریایی: ۱۱ هزار تومان

سفرهای زیارتی: ۲۵ هزار تومان

پرداخت عوارض خروج از کشور (سال‌های ۹۳- تا اکنون)

امسال با توجه به نوع مسافرت که زیارتی یا گردشگری است و با توجه به مقصد و شیوه حمل‌ونقل مبلغ عوارض خروج از کشور متفاوت بود. اگر باهدف توریستی از مرز کشور به‌صورت زمینی خارج می‌شدید عوارض خروج ۲۵ هزار تومان بود و اگر به‌صورت هوایی خارج می‌شدید این عدد ۷۵ هزار تومان بود. برای سفرهای زیارتی هم عوارض با توجه به مقصد و شیوه مسافرت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان بود. بر اساس ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده تغییرات اعمال‌شده بر عوارض خروج از کشور هر سه سال یک‌بار و با توجه به نرخ تورم با تصویب هیئت‌وزیران انجام می‌گیرد. آخرین تغییرات توسط این هیئت در اردیبهشت‌ماه سال ۹۳بوده است که با اتمام این دوره سه‌ساله در سال ۹۷ شاهد افزایش قیمت در این پرداختی خواهیم بود. البته رسیدن به این مبلغ هم داستان‌های زیادی داشت که احتمالا در جریان کم و کیف آن هستید.

 

نکته مهم در همه این سال‌ها این بود که راه پرداخت این عوارض بسیار سخت، وقت‌گیر و طاقت‌فرسا بود. ایرانی‌ها تا مدت‌ها باید عوارض خروج از کشور خود را به‌حساب ۲۱۱۰۱۰۰۲۵۰۰۰۹ نزد بانک ملّی ایران به اداره کل امور مالیاتی پرداخت و فیش واریزی را به هنگام خروج به مأمور کنترل پاسپورت ارائه می‌کردند. با وجود رشد ابزارها و روش‌های پرداخت این بخش به سنتی‌ترین شکل ممکن کار می‌کرد. باید چند ساعتی وقت می‌گذاشتید و به شعبه‌های بانک ملی می‌رفتید و عوارض خروج را آنجا پرداخت می‌کردید. ولی اکنون مدتی است که کسب‌وکارهای مختلف راه پرداخت عوارض را ساده‌تر کردند.

پیش‌ازاین در گزارشی در راه پرداخت به موضوع پرداخت عوارض از طریق درگاه‌های شرکت سداد پرداخته بودیم.

 

ببینید: انواع شیوه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور

 

آن راه پرداخت آنلاین است. منتها بسیاری ممکن است تا پیش از رسیدن به فرودگاه نتوانسته باشند عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند. پیش‌ازاین بانک ملی شعبه‌ای در فرودگاه و نقاط مرزی داشت و صف‌های طولانی آنجا درست می‌شد که مردم عوارض خروج را در فرودگاه یا در مرز پرداخت کنند. شرکت جی‌اس‌اس در سال گذشته با تجهیز فرودگاه امام خمینی به دستگاه‌های Cashless ATM زمینه تسهیل پرداخت عوارض را فراهم کرده است. طبق گفته مدیران شرکت جی‌اس‌اس در حاضر در از ۸۰۰ نقطه از کشور دستگاه‌های Cashless ATM نصب‌شده و عوارض خروج بر روی تمام آنها قابل پرداخت است. در ادامه تصاویری از این دستگاه‌ها در فرودگاه امام خمینی را مشاهده می‌کنید.

ببینید: نسل سوم خودپردازهای غیرنقد شرکت جی‌اس‌اس، مفهوم تازه‌ای از خودپردازهای غیر نقد

ببینید: چرا به دستگاه کیوسک غیرنقدی نیاز داریم؟

 

دولت ابتدا در زمان تنظیم لایحه بودجه سال ۹۷، عوارض خروج از کشور را حدود سه برابر کرد و به ۲۲۰ هزار تومان برای سفرهای خارجی رسانده بود. البته برای سفرهای زیارتی مبلغ ۱۱۰ هزار تومان پیش‌بینی‌شده بود. این رقم برای سفر دوم ۵۰ درصد و برای سفر سوم ۱۰۰ درصد افزایش می‌یافت. مجلس اگرچه اصل پیشنهاد را رد نکرد اما در این پیشنهاد دولت هم تغییراتی اعمال کرد:

۱-اولاً قرار شد در سال ۱۳۹۷ عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات براساس قانون بودجه سال ۱۳۹۶ دریافت شود؛ یعنی همان مقدار ۳۷ هزار ۵۰۰ تومان در سفر هوایی و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در سفر زمینی.

۲- ثانیاً برای مسافران اربعین، عوارض خروج صفر شد؛ یعنی زائران اربعین که از تاریخ سوم مهر لغایت ۲۲ آبان ۱۳۹۷ از مرزهای زمینی به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

۳-مجلس رقم ۲۲۰ هزار تومانی برای سفرهای خارجی را حفظ اما افزایش پلکانی آن را حذف کرد.

رضا قربانی هستم؛ بنیان‌گذار شبکه راه پرداخت؛ یک B2B Digital Media در حوزه فین‌تک ایران. با کمک همکارانم کتاب‌هایی درزمینهٔ فین‌تک منتشر کردیم، مثل بانک ۳.۰، بانک دیجیتال، بانکداری مجازی، گسست بانک‌ها، دانشه پرداخت و بانکداری الکترونیکی و چند کتاب دیگر. انتشار این کتاب‌ها علاقه شخصی من است که افراد بیشتری با فین‌تک آشنا شوند. سردبیر ماهه عصر تراکنش هم هستم که به‌صورت تخصصی درزمینهٔ فین‌تک منتشر می‌شود. تولید ویدیو و پادکست یکی دیگر از کارهایی است که با کمک همکارانم انجام می‌دهم. روزه‌نگاری با آفتابگردان همشهری در من شروع شد و با گنبد کبود ابرار جدی شد و در روزه شریف به نتیجه رسید. در رسانه‌هایی مثل عصر ارتباط، پیوست، دنیای اقتصاد و تجارت فردا، مدیریت ارتباط و چند جای دیگر چیزهایی نوشته‌ام و در هفته‌ه شنبه دبیر صفحه فین‌تک هستم. اگر می‌خواهید درباره من بدانید لطفا وبلاگ مدیر رسانه را ببینید.

دیدگاه

وب سایت

صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مینا والی

مشاور مدیرمسئول: رضا قربانی

تمامی حقوق مادی و معنوی پایگاه خبری راه پرداخت متعلق به شبکه راه پرداخت است.

با توجه به اینکه طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران کلیه اتباع ایرانی که قصد خروج از کشور را دارند می بایست پیش از مراجعه به پلیس کنترل گذره مستقر در فرودگاه، مبلغی که میزان و توضیحات مربوطه آن در ذیل همین صفحه نیز آورده شده است را تحت عنوان عوارض خروج از کشور به حساب دولت واریز نمایند، تسهیلاتی مانند دستگاه های خودپرداز اختصاص یافته جهت انجام پرداخت عوارض خروج از کشور در نقاط مختلف ترمینال مسافری فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) فراهم گردیده است، لازم بذکر است علاوه بر امکانات فوق الذکر جهت پرداخت عوارض خروج از کشور در ترمینال مسافری فرودگاه، مسافران محترم می توانند قبل از مراجعه به فرودگاه نیز با مراجعه به درگاه پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور بصورت اینترتی جهت پرداخت عوارض اقدام نموده و یا با استفاده از اپلیکیشن های بله و ایوا عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند. لازم بذکر است مسافران محترم می بایست فیش عوارض خروج از کشور را هنگام مراجعه به پلیس گذره در فرودگاه بهمراه داشته باشند و یا در صورت واریز مبلغ بصورت اینترتی، حتماً از تراکنش خود پرینت تهیه فرمایند.

*اطلاعیه مهم بانک ملی*

به منظور تحقق اهداف دولت الکترونیک و سهولت در انجام امور بانکی و پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی و با توجه به فعال شدن سامانه پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور، از  14 آذر ماه عوارض به صورت نقدی دریافت نخواهد شد. 
 

هموطنان عزیزی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند باید مطابق با جدول زیر عوارض خروج را به حساب 2111259 نزد بانک ملّی ایران به اداره کل امور مالیاتی پرداخت و فیش واریزی را به هنگام خروج از کشور به همراه سایر مدارک ( پاسپورت و بلیط و ) به همراه داشته باشند.

امکان پرداخت عوارض بصورت اینترنتی از طریق بانک ملی هم وجود دارد

قیمت و شماره حساب عوارض خروج از کشور سال 97

مرز هوایی 375.

مرز زمینی و دریایی

پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور سال ۹۷

125.

 

فقط ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کاره شغلی از وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف می باشند.
خاطرنشان می سازد ارائه کاره شغلی صادره توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای این قبیل مسافرین در هنگام کنترل گذره در مبادی خروج از کشور به همراه سایر مدارک سفر ( گذره، کارت پرواز ) جهت برخورداری از این معافیت الزامی است.

 

.

 

فروش ویژه بلیط سوتو SOTO

سوتو ( بلیط دو سر خارجی )

نظرات مشتریان قاره پیما

بلیط هوپیما مقاصد خاص قاره پیما :

اکوادور – کوبا – مکزیک – کانادا – ونزوئلا 

افغانستان – کره جنوبی – تایوان – ویت – استرالیا 

بلاروس – ازبکستان – قزاقستان – روسیه – ارمنستان – قرقیزستان – اکراین 

گرجستان – صربستان – قبرس – فنلاند – فرانسه – یونان – اتریش

و اخذ بلیط تمام کشورهای جهان

 بلیط ارزان

پروازهای چارتر قاره پیما :

 چارتر تایلند ( پوکت – بانکوک ) 

چارتر هند ( دهلی نو – بمبئی – گوا )

چارتر گرجستان

چارتر ترکیه ( استانبول – آنتالیا – کوش آداسی – بدروم – آنکارا ) 

چارتر مالزی ( کوالالامپور ) 

چارتر ارمنستان 

چارتر دبی

چارتر چین ( گوانگجو )

چارتر صربستان ( بلگراد )

ارزانترین قیمت خرید بلیط چارتر تهران مشهد

آژانس مسافرتی – آژانس هواپیمایی در کرج

ایکس ال ایرویز

ویزا مقاصد خاص قاره پیما :

اکوادور – کوبا – مکزیک – کانادا – ونزوئلا

افغانستان – کره جنوبی – تایوان – ویت – استرالیا

آسان ویزا – بلاروس – ازبکستان – قزاقستان – روسیه – ارمنستان – قرقیزستان – اکراین

گرجستان – صربستان – قبرس – فنلاند – فرانسه – یونان – اتریشپرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور سال ۹۷

و اخذ ویزا تمام کشورهای جهان

 ویزا ارزان

هتل مقاصد خاص قاره پیما :

اکوادور – کوبا – مکزیک – کانادا – ونزوئلا

افغانستان – کره جنوبی – تایوان – ویت – استرالیا

بلاروس – ازبکستان – قزاقستان – روسیه – ارمنستان – قرقیزستان – اکراین

گرجستان – صربستان – قبرس – فنلاند – فرانسه – یونان – اتریش

و در تمام کشورهای جهان

HOW TO GET AN IRANIAN E VISA

بره پروازهای خارجی ایرلاین های ایرانی :

بره پروازهای خارجی ایران ایر ( هما ) Iran Air Airlines

بره پروازهای خارجی ماهان ایر Mahan Air Airlines

اطلاعات مفید برای سفر :

مبلغ و شماره حساب عوارض خروج از کشور سال 97

کشورهایی که با پاسپورت ایرانی بدون ویزا می توانید به آنها سفر کنید

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و میلادی به شمسی

مقررات ورود و خروج کالا و طلا و ارز تلگرام

لیست کالاها و اشیا ممنوعه جهت ورود و خروج به کشور

راهنمای مدارک و قوانین جدید دریافت ارز مسافرتی

هتل ارزان  اینستاگرام

قاره پیما

www.GharePeyma.com

بلیط سوتو SOTO

تماس با ما :

کرج مهر شهر بلوار ارم پلاک 214 طبقه دوم واحد 5 ( آژانس مسافرتی سفر نیلی )

شماره تماس :

26-34252774

26-33321642

موبایل :9121931613

: GharePeyma.com@gmail.com

ساعات کاری و مراجعه حضوری : 2:3 – 8:3

استخدام در قاره پیما

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *