موارد مصرف شربت لوراتادين

لوراتادین جزء داروهای آنتی هیستامین است که در بهبود عطسه, درمان آبریزش بینی, اشک چشم, کهیر, جوش پوستی, خارش بدن و دیگر علائم سرماخوردگی و آلرژی استفاده می شود. همچنین این دارو در درمان کهیر و خارش پوست در افراد مبتلا به واکنش های پوستی مزمن نیز کاربرد دارد.

لوراتادین آنتی هیستامین جدیدی است که در مقایسه با اعضای دیگر این گروه، اثر خواب آوری کمتری دارد. لوراتادین به شکل قرص و شربت تولید می شود.

مهمترین موارد مصرف این دارو رينيت آلرژيك (به منظور بهبود علائم نازال و غیر نازال) و کهیر مزمن ايديوپاتيك می باشد.

اثرات آنتی هیستامین این دارو به علت رقابت با هیستامین در اتصال به گیرنده H-1 است . کاربرد آن در کاهش علائم ناشی از آسم آلرژیک ممکن است به دلیل جلو گیری از اثرات انقباضی هیستامین بر برونش ها در این بیماران باشد.موارد مصرف شربت لوراتادين

این دارو بعد از تجویزخوراکی سریعا ازدستگاه گوارش جذب می شود ودر مدت یک ساعت به حداکثر غلظت پلاسمایی خود می رسد. درصورتیکه با غذا استفاده شود، فراهمی زیستی آن افزایش می یابد.این دارو در کبد توسط سیتوکروم P45 و ایزوآنزیمهای 3A4 و 2D6 متابولیزه می شود. مهمترین متابولیت این دارو دزلوراتادين (Desloratadine) است که یک متابولیت فعال و قوی است. نیمه عمر لوراتادین، 28 ساعت بوده و حدود 98% به پروتئین های پلاسما متصل می شود. لوراتادین و متابولیت آن در شیر ترشح می شوند ولی عبور آنها از سد خونی – مغزی ناچیز است. قسمت اعظم دارو بصورت متابولیت از طریق ادرار و مدفوع دفع می گردد.

زمان لازم برای شروع اثر ان 1-3 ساعت و طول مدت اثر آن حدود 24 ساعت است . متابولیسم دارو کبدی و به متابولیت فعال تبدیل می شود.


اگرچه به نظر نمی رسد مصرف این دارو در دوران بارداری به جنین آسیب برساند, اما در صورت بارداری توصیه می شود قبل از مصرف قرص لوراتادین وضعیت خود را به پزشک اطلاع دهید. مصرف لوراتادین در زنان شیرده, به کودک شیرخوار آسیب می رساند چرا که این دارو به درون شیر منتقل می شود. به همین دلیل به زنان شیرده توصیه می شود قبل از مصرف این دارو, وضعیت خود را به پزشک اطلاع دهند.

برای جذب بهتر لوراتادین آن را 1 ساعت قبل یا 2 ساعت پس از غذا میل نمایید. لوراتادین را با آب پرتقال، آب گریپ فروت یا آب سیب مصرف نکنید، چرا که ممکن است سطح خونی دارو را کاهش دهند. ممکن است پزشک شما مصرف برخی غذاها یا میوه ها را که سبب تشدید علایم آلرژی می شوند، ممنوع کند.

داروهاى شیمیایى بدون عوارض نیستند و از این رو باید احتمال بروز واکنش هاى عجیب و غریب را در هر فردى داد. اما پاره اى از این واکنش ها از احتمال بیشترى برخوردارند از این رو آن ها را به عنوان عوارض اصلى یک دارو در نظر مى گیرند اما در مورد لوراتادین مى توان به عوارض جانبى زیر اشاره کرد.

عوارض عصبى: این دسته از عوارض معمولا کمتر در مورد لوراتادین صادق است چرا که یکى از مهم ترین مزیت هاى لوراتادین به عنوان نسل جدید داروهاى ضدآلرژیک، این است که این دارو عوارض عصبى کمترى نسبت به سایر داروهاى این رده دارد.

در هر صورت واکنش هایى همچون سردرد، سرگیجه، خواب آلودگى بسیار خفیف، احساس خستگى و کسالت در پاره اى از افراد که حساسیت بیش از اندازه به این دارو دارند دیده شده است.

عوارض گوارشى: اگر بخواهیم در مورد عوارض گوارشى صحبت کنیم مى توانیم به مواردى همچون تهوع، استفراغ، نفخ شکمى، یبوست، اسهال و مواردى از این قبیل اشاره کرد که البته این عوارض همچون عوارض عصبى زیاد نگران کننده نیستند و پس از مدتى برطرف مى شوند.

عوارض کبدی: کسانى که از بیمارى کبدى رنج مى برند احتمال دارد در مصرف این دارو دچار مشکل شوند چرا که متابولیسم این دارو کبدى است و بیماران کبدى دچار عوارض طلوب از جمله خواب آلودگى هاى شدیدى مى شوند که در این خصوص باید با پزشک شان مشورت کنند.


تداخل این دارو با داروهای تضعیف کننده CNS ناچیز است و به نظر می رسد اثر آن ها راتشدید کند. تجویز هم زمان داروهایی که آنزیم های کبدی مسئول متابولیسم لوراتادین را مهار می کنند یا خودشان به وسیله همین آنزیم ها متابولیزه می شوند، باعث افزایش سطح پلاسمایی لوراتادین می شوند. این داروهای عبارتند از: سایمتیدین، ضد قارچ های آزولآنتی بیوتیک های ماکرولیدی، کینیدین و فلوکستین. غذا جذب دارو را تا یک ساعت به تاخیر می اندازد ولی بر غلظت های حداکثر تاثیر ندارد.



لوراتادین را با آب پرتقال، آب گریپ فروت یا آب سیب مصرف نکنید، چرا که ممکن است سطح خونی دارو را کاهش دهند.




بخوانید:


همه چیز در مورد مصرف شربت کوآموکسی کلاو


با موارد مصرف شربت مینو ماگ ۸ درصد آشنا شوید


همه چیز در مورد شربت زینک پلاس



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بسیاری از ما با انواع آلرژیها و حساسیت فصلی به گل‌ها، گیاهان و مواد غذایی مختلف آشنا هستیم. عطسه، خارش بینی، آب‌ریزش چشم و علائم مشابه که واقعا کلافه‌کننده هستند، به‌دلیل آزادشدن هیستامین در بدن ایجاد می‌شوند. هیستامین ماده‌ای شیمیایی است که با قرارگرفتن درمعرض عامل حساسیت‌زا به‌شکل طبیعی در بدن تولید می‌شود. ترکیباتی که از آزادسازی هیستامین جلوگیری می‌کنند، آنتی‌هیستامین‌ یده می‌شوند. قرص لوراتادین یکی از معروف‌ترین آنتی‌هیستامین‌هاست. در این مقاله شما را با مقدار و موارد مصرف لوراتادین، موارد منع مصرف قرص لوراتادین، تداخل دارویی لوراتادین، عوارض لوراتادین و پرسش‌های متداول درباره قرص لوراتادین آشنا خواهیم کرد.موارد مصرف شربت لوراتادين

لوراتادین که با ‌های تجاری کلاریتین و کلاریتین-دی (که حاوی لوراتادین و سودواِفدرین (Pseudoephdrine) است) به‌فروش می‌رسد، یکی از انواع داروهای آنتی‌هیستامین یا ضد حساسیت است و بدون نسخه‌ی پزشک می‌توان آن را از داروخانه تهیه کرد. از این دارو اغلب برای درمان حساسیت بینی (التهاب مخاط بینی)، کهیر، قرمزی و خارش پوست استفاده می‌کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال ۱۹۹۳ لوراتادین را تأیید کرد. شرکت محصولات مراقبت‌های بهداشتی بایر (Bayer Healthcare) اولین شرکت سازنده‌ی این دارو است.

قرص لوراتادین از داروهای گروه B است که مصرف آنها برای جنین خطر ندارد. بااین‌حال، خانم‌های باردار یا کسانی‌ که قصد بارداری دارند، بهتر است قبل از مصرف این دارو یا هر داروی دیگری با پزشک صحبت کنند.

مصرف این دارو در دوران شیردهی توصیه نمی‌شود؛ اگر پزشک‌تان آن را برای‌تان تجویز کرده، حتما به او اطلاع دهید که در دوران شیردهی هستید.

برخی از عوارض جانبی که جدی‌تر هستند، عبارت‌اند از:

قرص لوراتادین ممکن است با داروهای دیگر تداخل ایجاد کند. هر چند تعداد این داروها انگشت‌شمار است، بااین‌حال در صورت مصرف انواع داروهای نسخه‌ای، داروهای بدون نسخه، داروهای غیرمجاز، گیاهی، رژیمی، مکمل‌های تغذیه و مکمل‌های ورزشی باید پزشک یا داروساز را در جریان قرار دهید.

مصرف هم‌زمان لوراتادین و رانکسا (Ranexa) که به رانولازین هم معروف است و برای درمان آنژین صدری (نوعی از بیماری های قلبی عروقی) به‌کار می‌رود خطرناک است. همچنین اگر هر یک از داروهای زیر را مصرف می‌کنید، پیش از مصرف لوراتادین به پزشک‌تان اطلاع دهید:

تا زمانی‌که تحت درمان با قرص لوراتادین هستید، الکل مصرف نکنید. الکل و لوراتادین هر دو سبب خواب‌آلودگی، خشکی دهان و خشکی چشم (تاری دید) می‌شوند.

کبد لوراتادین و گریپ‌فروت را از طریق واکنش شیمیایی مشابهی تجزیه می‌کند، بنابراین مصرف هم‌زمان آنها ممکن است خطرناک باشد. بهتر است در این باره با پزشک‌تان مشورت کنید.

قرص لوراتادین به‌شکل قرص، کپسول و شربت به بازار عرضه می‌شود. مصرف این دارو برای کودکان زیر ۶ سال ممنوع است. برای بزرگ‌سالان، مصرف روزانه بیش‌از ۱۰ میلی‌گرم معادل بیش‌از یک عدد قرص، کپسول یا دو قاشق چای‌خوری از شربت آن توصیه نمی‌شود. مگر این‌که پزشک تشخیص داده باشد که باید از آن مصرف کنید.

درصورتِ مصرف از دوز روزانه‌ی مجاز (۱۰ میلی‌گرم) این دارو، احتمال سردرد، تپش قلب و خواب آلودگی شدید وجود دارد. همچنین مصرف بیش‌از ۱۰ میلی‌گرم در کودکان می‌تواند عارضه‌ای موقت شبیه به بیماری پارکینسون ایجاد کند. درصورتی‌که به مصرف بیش‌ازحد دارو مشکوک هستید، با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید.

درصورت فراموش‌کردن یک دوز دارو، به‌محض اینکه یادتان آمد، آن را مصرف کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی دارو رسیده است، دیگر آن دوز را مصرف نکنید و طبق بره‌ی عادی پیش بروید.

ازآنجایی‌که میزان خواب‌آلودگی لوراتادین به‌اندازه‌ی بنادریل (Bnaderyl) یا دیفن‌هیدرامین نیست، با نظر دام‌پزشک می‌توانید از آن در درمان آلرژی سگ استفاده کنید. قبل از خوراندن لوراتادین، باید از این‌که سگ‌تان بیماری کبدی ندارد مطمئن شوید. از مصرف هم‌زمان لوراتادین و انواع دیگر آنتی‌هیستامین‌ها مانند سایمتیدین (Cimetidine)، اریترومایسین (Erythromycin) و کتوکونازول (Ketoconazol) خودداری کنید. دوز مصرف سگ را دام‌پزشک باید تعیین کنید.

برای سگ‌ها قرص یا کپسول لوراتادین بهتر است، زیرا ممکن است میزان الکل موجود در شربت این دارو برای سگ قوی باشد.

پاسخ: اصولا هیچ دارویی را نباید پس از گذشتن تاریخ انقضایش مصرف کرد. همه‌ی داروها پس از تاریخ مصرف، ایمنی و تأثیرشان را از دست می‌دهند. همیشه پیش‌از مصرف هر دارو، اطلاعات مندرج روی بسته‌بندی یا بروشور را با دقت بخوانید و به هشدارها و موارد احتیاطی توجه کنید. برای استفاده از داروهای بدون نسخه، با پزشک‌تان صحبت کنید.

پاسخ: براساسِ پژوهش‌های انجام‌شده، تاکنون عوارضی مانند افزایش وزن یا احساس تورم به‌دنبال مصرف این دارو گزارش نشده است. درصورتی‌که بدون تغییردادن رژیم غذایی یا سطح فعالیت روزانه چنین علائمی در شما بروز کرده‌اند، بهتر است برای یافتن دلیل اصلی آن به پزشک‌تان مراجعه کنید.

پاسخ: قرص لوراتادین دارویی ضدحساسیت است که علاوه‌بر کاهش سطح هیستامین در بدن، برخلاف بسیاری از آنتی‌هیستامین‌ها خواب‌آلودگی ایجاد نمی‌کند. هیستامین به‌شکل طبیعی دراثرِ تحریک عوامل خارجی در بدن تولید می‌شود و علائمی مانند عطسه، خارش ، آبریزش بینی و چشم را ایجاد می‌کند. از این دارو می‌توان برای بهبود کهیر و خارش پوستی در افراد مبتلا به حساسیت‌های مزمن پوستی استفاده کرد. آنتی‌هیستامین‌های غیرخواب‌آور دیگری هم در بازار موجود است که می‌توانید آنها را هم با تجویز پزشک و هم بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید. تأثیر انواع مختلف این داروها برای هر فرد با دیگری متفاوت است. بعضی از آنها ممکن است برای برخی بیماران مؤثرتر باشد. اگر با وجود مصرف دارو، باز هم علائم‌تان بهتر نشده است به پزشک‌تان اطلاع دهید.

پاسخ: ممکن است این مشکل به‌دلیل عوارض جانبی احتمالی آلاورت ایجاد شده باشد. بهتر است درباره‌ی هر عارضه‌ای از هر دارویی با پزشک مشورت کنید.

پاسخ: این دارو اثر هیستامین را که عامل بروز علائم آلرژی در بدن است، از بین می‌برد. بنابراین در برخی موارد که سردردهای سینوزیت به‌خاطر آلرژی ایجاد می‌شوند، می‌تواند کمک‌کننده باشد. در برخی از بیماران پس‌از مصرف لوراتادین، خشکی مخاط بینی و دهان گزارش شده است. بااین‌حال، لوراتادین در مقایسه با سایر آنتی‌هیستامین‌ها عوارض جانبی کمتری دارد.

پاسخ: لوراتادین (کلاریتین) و آلگرا هر دو آنتی‌هیستامین غیرخواب‌آور هستند که در درمان آلرژی‌ها استفاده می‌شوند. این دو دارو از یک گروه و بسیار شبیه هم هستند، اما یکسان نیستند. بدن بعضی بیماران ممکن است به یکی از آنها پاسخ بهتری نسبت به دیگری نشان دهد. جایگزین‌کردن آنها با یکدیگر ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. هنگامی‌که پزشک داروی جدیدی برای‌تان تجویز می‌کند، باید او را در جریان تمام داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید قرار دهید. برای اینکه هیچ‌یک از آنها را فراموش نکنید، فهرستی از آنها تهیه کنید و هنگام مراجعه به پزشک همراه‌تان داشته باشید.

پاسخ: قرص لوراتادین ارتباطی با وجود خون در مدفوع ندارد؛ اما بهتر است نظر پزشک‌تان را بپرسید. ممکن است عامل آن بواسیر باشد. احتمالا هنگام بلند کردن اجسام سنگین به مقعد خود فشار وارد کرده‌اید.

پاسخ: لوراتادین آنتی‌هیستامینی است که برای تسکین موقت علائمی چون آب‌ریزش چشم و بینی، کهیر، خارش چشم، عطسه و خارش گلو در مبتلایان به تب یونجه و سایر آلرژی های مجاری تنفسی فوقانی مفید است. مصرف این دارو یک دوز در روز است که در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توان آن را مصرف کرد. اگر این دارو به‌اندازه‌ی مجاز (۱۰ میلی‌گرم معادل یک عدد قرص، کپسول یا دو قاشق چای‌خوری شربت آن) مصرف شود، خواب‌آلودگی ایجاد نمی‌کند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

موارد مصرف شربت لوراتادين

واقعا عالی بود ،خیلی استفاده کردم .ممنونم

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید


قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

کاشت مژه؛ همه‌چیز درمورد رو‌ش‌های کاشت مژه و عوارض آن

انواع بلیچ دندان و هرآنچه قبل از انجام آن باید بدانید

علائم، دلایل و درمان آب آوردن زانو

قرص سیتالوپرام؛ عوارض و نحوه مصرف آن

میوه های استوایی؛ ۸ میوه‌ٔ عجیب، خوشمزه و پرخاصیت

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

قهرمانان شطرنج جهان؛ با ۱۰ نابغه شطرنج دنیا آشنا شوید

نئوتادین

شربت ۲/۵ میلی گرم در ۵ میلی لیتر

 

داروسازی دکتر عبیدی که در عرضه داروهای نوین و اثربخش در کشور پیشرو است، برای اولین بار در ایران داروی دس‌لوراتادین را با تجاری نئوتادین به دو شکل قرص برای بزرگسالان و شربت برای کودکان بالای 6 ماه تولید کرده است. این اولین آنتی‌هیستامینی است که عوارض ناخواسته سایر آنتی هیستامین‌های موجود به ‌ویژه اثر خواب‌آلودگی را نداشته، در کوتاهترین زمان ممکن اثر کرده و اثر آن بیش از یک شبانه‌روز باقی می‌ماند.

شربت نئوتادین به‌صورت شربت شفاف، زرد کم‌رنگ و با طعم و بوی میوه است که هر ۵ میلی‌لیتر آن حاوی 2.5 میلی‌گرم دس لوراتادین است و در شیشه‌های قهوه‌ای‌رنگ ۱۲۰ میلی‌لیتری توسط داروسازی دکتر عبیدی عرضه می‌شود.موارد مصرف شربت لوراتادين

قرص نئوتادین ۵ به‌صورت قرص‌های خوراکی، روکش‌دار، آبی، گرد و محدب است. هر قرص حاوی ۵ میلی‌گرم دس لوراتادین است و در نوارهای ۱۰ عددی قرص و جعبه ۲۰ عددی توسط داروسازی دکتر عبیدی عرضه می‌شود.

 

راهنمایی‌های عمومی:

این دارو برای بیماری فعلی شما تجویزشده است، لذا از مصرف آن در موارد مشابه و یا توصیه آن به دیگران خودداری نمایید. قبل از مصرف این دارو موارد زیر را به اطلاع پزشک یا داروساز برسانید:

موارد منع مصرف:

مصرف در بارداری و شیردهی:

هشدارها:

در صورت ابتلا به بیماری‌های دیگر بخصوص موارد زیر پزشک خود را مطلع نمایید:

موارد احتیاط :

تداخل‌های دارویی:

قبل از مصرف این دارو، چنانچه از داروهای زیر استفاده می‌نمایید، پزشک خود را مطلع سازید:

مقدار و نحوه صحیح مصرف دارو:

مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می‌کند، اما میزان مصرف این دارو به‌طورکلی به‌صورت زیر است:

در خصوص نحوه صحیح مصرف این دارو به نکات زیر توجه کنید:

عوارض جانبی : هر دارو به‌موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته نیز شود، اگرچه همه این عوارض در یک فرد دیده نمی‌شود. در صورت بروز عوارض زیر سریعاً با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید:
کمتر شایع یا نادر – شوک آنافیلاکتیک (سرفه؛ اشکال در بلع؛ گیجی؛ ضربان سریع قلب؛ کهیر، خارش؛ ورم پلک‌ها یا اطراف چشم‌ها، صورت، لب‌ها یا زبان؛ تنگی نفس؛ بثورات جلدی، تنگی در قفسه سینه، خستگی یا ضعف غیرعادی؛ خس‌خس سینه)؛ آریتمی قلبی؛ تپش قلب؛ ضربان سریع قلب و کهیر. برخی عوارض جانبی به‌مرورزمان و تطبیق بدن با دارو از بین می‌روند. به‌هرحال در صورت ادامه یا مزاحمت عوارضی مانند سردرد، التهاب گلو؛ گیجی خواب‌آلودگی؛ خشکی دهان، بینی و گلو؛ دیسمنوره؛ سوءهاضمه؛ خستگی؛ میالژی (درد عضله)؛ تهوع و هماهنگی غیرطبیعی با پزشک خود تماس بگیرید. توجه . در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقدار توصیه‌شده توسط پزشک و مشاهده علائمی نظیر ضربان سریع یا نظم قلب، خواب‌آلودگی شدید، توهم، حملات تشنجی، اشکال در خواب، کاهش فشارخون و خواب‌آلودگی غیرعادی، بیمار باید سریعاً به پزشک و یا مراکز درمانی منتقل گردد.

شرایط نگهداری :

 

درباره ما

بیماری‌های مربوط به سیستم تنفسی نه‌تنها از شیوع بالایی در جوامع برخوردارند بلکه به علت ماهیت مزمن بودن در اغلب موارد، برای بیماران بسیار آزاردهنده می‌شوند. این بیماری‌ها می‌توانند شامل حساسیت یا آلرژی‌های تنفسی، آسم و یا حتی عفونت‌های سیستم تنفسی باشند. هدف از این اطلاع‌رسانی درباره این بیماری‌ها و نحوه برخورد و آشنایی با راهکارهای درمانی برای عموم است. همین‌طور به‌روزرسانی علمی و معرفی داروهای شرکت داروسازی دکتر عبیدی نیز جهت همکاران و پزشکان محترم صورت می‌گیرد.

تازه‌ها

44522451(9821+)    فکس:4454787(9821+)

آدرس: تهران، کیلومتر 8 بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج)، بلوار عبیدی، پلاک 72، کارخانه داروسازی عبیدی

داروسازی دکتر عبیدیwww.abidipharma.com

گروه کوبل داروwww.cobeldarou.com

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت داروسازی عبیدی می باشد.

موارد مصرف و عوارض لوراتادین : لوراتادین یکی از داروهای است که برای بزرگسالان تجویز می شود و در واقع از پرکاربردترین داروها و پراستفاده ترینهاست. این دارو جز آنتی هیستامین ها به شمار می رود و سبب کاهش علائم سرماخوردگی مثل آبریزش بینی می گردد. در رابطه با مصرف این دارو باید بدانید که اگر مبتلا به آسم هستید نباید از این دارو استفاده نمایید.

علاوه بر آنچه که ذکر کرده ایم ،لوراتادین در درمان کهیر و خارش برای افرادی که به واکشنهای پوستی مزمن مبتلا هستند نیز کاربرد داشته است.

1)در رابطه با میزان مصرف این دارو باید حتما پزشک برای شما میزان دوز دارو را تعیین کنید. 2)این دارو برای کودکان زیر 6 سال نباید استفاده شود 3)اگر بیماری کبدی، کلیوی یا آسم دارید اصلا نباید این دارو را استفاده کنید 4)اگر به قرص یا شربت لوراتادین حساسیت دارید نباید آن را مصرف نمایید 5)قرص متلاشی شدن این دارو فنیل آلانین داشته است و در صورت خرد شدن دارو برای مصرف آن حتما باید با پزشک مشورت نمایید. 6)لوراتادین به desloratadine شبیه است توصیه می شود اگر از لوراتادین  استفاده می نمایید این داروها را مصرف نکنید. 7)در صورتی که باردار هستید حتما برای مصرف لوراتادین با پزشک مشورتهای لازم را داشته باشید 8)خانمهای شیرده نباید از این دارو استفاده کنند چون وارد شیر شده و ممکن است به کودک آسیب برساند(حتما خانمهای شیرده پیش از مصرف دارو با پزشک مشورت کنند).

به صورت کلی می توان گفت که مصرف لوراتادین می تواند عوارض جانبی زیر را به همراه داشته باشد:موارد مصرف شربت لوراتادين

لوراتادین جز داروهای رایج در  درمان سرماخوردگی است ولی استفاده بدون تجویز دکتر می تواند منجر به تشدید بیماری یا بروز عوارض جدی برای بیمار گردد.

مشکلات تنفسی، ایجاد کهیر، وجود تورم صورت و لب و گلو و زبان از مواردی می باشند که جز عوارض حساسیت به  لوراتادین به شمار می رود. اگر این علائم را در خودتان مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

اگر علائمی مثل احساس سرگیجه، سردردهای شدید، ضربان قلب سریع یا نظم شدن آن را در خودتان مشاهده نمودید باید مصرف لوراتادین را قطع کرده و حتما به پزشک مراجعه کنید.

موارد مصرف و عوارض لوراتادین : به صورت کلی می توان گفت این دارو جز آنتی هیستامینها می باشد که در بهبود علائم زیر تجویز می شود:

معمولا قرص لوراتادین به صورت بسته های 2 تایی در داروخانه ها عرضه می شود و بدون نسخه پزشک نیز به فروش می رسد چون یک داروی ضد حساسیت است ولی هیچ وقت شما بدون نسخه پزشک و تجویز او اقدام به خریداری هیچ دارویی نکنید.

با وجود اینکه مصرف داروی لوراتادین سبب ایجاد حس خواب آلودگی برای بیمار نمی شود ولی بهتر است پس از مصرف دارو از انجام فعالیتهای که نیاز به هوشیاری کاملی دارند خودداری نمایید.

قبل از انجام هر گونه آزمایشهای پوستی پزشک را از مصرف چنین دارویی مطلع نمایید.

در صورت مصرف همزمان دارو با فرآورده های الکلی یا داروی های سیستم عصبی حتما پزشک را مطلع کنید.

نکته) معمولا میزان مصرف دارو در بزرگسالان و کودکان بالای 6 سال در روز 1 میلی گرم است.

اگر به صورت اتفاقی از میزان تعیین شده دارو، زیادتر مصرف نمودید حتما سریعا به پزشک اطلاع دهید یا به بخش مسمومیت بیمارستان مراجعه نمایید.

موارد مصرف و عوارض لوراتادین : مانند دیگر داروها باید به دور از نورمستقیم خورشید، رطوبت باشد چون رطوبت سبب تجزیه دارو می گردد و همچنین دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

طراحی سایت و اجرا توسط اینتن

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *