مضرات مصرف زیاد آب معدنی

در برخی موارد به ویژه برای افرادی كه در نواحی كلیه، مثانه و مجاری گوناگون بدن مستعد سنگ سازی هستند مصرف دائمی آب معدنی توصیه نمی شود زیرا سنگ سازی بدن به دلیل غلظت املاح تسریع می شود.

همانطور كه كمبود آب در بدن مشكلات خاصی از جمله سردرد- خستگی و نبود تمركز ایجاد می كند، مصرف آب غیرمناسب نیز می تواند موجب بروز مشكلاتی شود.

بنابر همین گزارش انجمن تغذیه بریتانیا اعلام كرد آب معدنی داری املاح فراوان است اما استانداردهای خاص خود را دارد كه در هر كشور متفاوت است و در صورت عدم رعایت این استانداردها توسط شركتهای تولید و بسته بندی كننده نمی توان از سلامت آن اطمینان پیدا كرد.

هم چنین باید توجه داشت كه در آب لوله كشی هم برخی املاح وجود دارد كه میزان آن كمتر است. برای مثال در هر لیتر آب لوله كشی در حدود 2 میلی لیتر فلوراید وجود دارد و چنانچه بخواهید فلوراید بیشتری مصرف نمایید می توانید آنرا از طریق مصرف نمك، برخی از محصولات لبنی و مواد دیگر تامین كرد.

اما مشكل اینجاست كه برخی افراد تصور می كنند مصرف دائمی آب معدنی بهتر است در صورتی كه میزان دقیق املاح موجود در این گونه آبها مشخص نیست و ممكن است سودجویی هایی رخ دهد. و نسبت این مواد در ماركهای تولیدی گوناگون مختلف است.

در كليه شهرها و روستاهايي كه دسترسي به آب تصفيه شده دارند و آب مورد نياز مصرف‌كنندگان از طريق لوله‌كشي و با رعايت تمام استانداردهاي تضمين شده از نظر محتواي ميكروبي، شيميايي و غيره در اختيارشان قرار داده مي‌شود، هيچ لزومي به مصرف آب معدني نيست، زيرا همواره آب تازه و سالم جهت شرب يا ساير مصارف در دسترس آنها مي‌باشد.

اين امر علاوه بر آنكه از بعد اقتصادي به نفع مصرف‌كنندگان آب لوله‌كشي شهرها و روستاها است، از آلودگي‌هاي محيط زيست نيز به طور ثانويه جلوگيري شده و بعضي از عوارض مصرف آب‌هاي بطري را نيز در بر نخواهد داشت.

 

مزيت‌ها و مضرات احتمالي استفاده از آب‌‌هاي معدني عرضه شده در انواع بطري‌ها:

الف: مزيت آب‌هاي معدني:

مضرات مصرف زیاد آب معدنی

آب‌هاي بطري طعم و مزه بهتري نسبت به آب لوله‌كشي دارند و از نظر حمل آب سالم‌تر در مسافرت‌هاي بين شهري و توقفگاه‌ها كه اغلب فاقد آب‌هاي تصفيه شده مي‌باشند، نيز مناسب است.

در صورتي كه براي ضد عفوني نمودن اين نوع آب‌‌ها با رعايت استانداردهاي كامل تامين شده از اشعه مادون قرمز، فيلتراسيون و ضد عفوني نمودن با اوزون انجام پذيرفته باشد، نه تنها محتواي ميكروبي آب از بين مي‌‌رود، بلكه طعم خاصي كه آب‌هاي ضدعفوني شده با كلر دارا مي‌باشند را نخواهد داشت.

بعضي از آب‌هاي معدني محتواي املاح مفيدي مثل كلسيم، منيزيم و ديگر املاحي مي‌باشند كه به تامين نيازهاي مصرف كننده كمك مي‌كند.

 

ب- خطرات احتمالي آب‌هاي معدني

در صورتي كه منابع استحصال اين آب‌ها از منابع پايين دست تامين ‌گردد، در معرض آلودگي با افت‌كش‌ها مي‌باشد. بعضي از اين آب‌ها ممكن است داراي سديم، نيترات و نيتريت بيش از حد مجاز باشند كه لازم است براي انتخاب نوع آب معدني عرضه شده، به  ليست آناليز مندرج در روي شيشه توجه گردد، به خصوص به تاريخ توليد و انقضاي تاريخ مصرف بايد دقت شود.

از همه مهمتر نوع بسته‌بندي اين نوع محصولات است كه در بطري‌هاي تهيه شده از PVC و PET عرضه مي‌گردد. در طول زمان و در صورت نگهداري آب‌هاي معدني در معرض تابش آفتاب، قسمتي از تركيبات بطري‌ها وارد محتواي عرضه شده مي‌شود كه از جمله مواد سرطانزا به حساب آورده مي‌شوند و هر چه از زمان توليد آنها گذشته باشد و در فضاي باز و آفتاب‌‌خير نگهداري شده باشند، بر مقدار مواد ورودي از تركيبات بطري‌ها به آب افزوده مي‌شود. حتي توصيه اكيدي به عمل آمده كه از يخ زدن آب در درون بطري‌ها و فريز نمودن آنها نيز بايد اجتناب نمود كه به نوع ديگري مواد مضر و سرطانزا توليد مي‌شود.

 

 

 

 

 

 

13  مهمان و عضو حاضر هستند

لیمو از جمله میوه ها و یا سبزیجاتی است که بسیار پرطرفدار است و اگر به شکل تازه و اصولی مصرف شود خواص بی نظیر ان برای سلامتی انسان می تواند بسیار اعجاب برانگیز باشد. برای آشنایی با آن با ما همراه باشید.

فصل پاییز و زمستان افراد زیادی درگیر سرماخوردگی و گرفتگی صدا می شوند و دنبال راه حلی برای درمان هستند. اگر شما هم این روزها درگیر این بیماری شده اید برای درمان مطلب زیر را بخوانید.

از مهم ترین مرکبات که برای سلامتی بدن به شدن ضروریست میوه پرتقال است. این میوه خوشمزه و محبوب بسیار لذیذ است و می تواند سلامت بدن انسان را و قدرت دفاعی بدن انسان را در برابر بیماری ها بالا ببرد.

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم مضرات مصرف زیاد آب معدنی

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *