مجازات دزدی در کانادا

مجازات دزدی در کانادا
مجازات دزدی در کانادا

سارا با ویزای کار در کانادا حضور دارد. وی به همراه دوستانش سری به فروشگاه وینرز Winners می زند تا برای دوستش خرید کنند. هنگام خروج از فروشگاه آژیر به صدا در می آید. کارمندان فروشگاه نگهبانان پاساژ را خبر می کنند. بعد از جستجوی وسایل سارا مشخص می شود وی دو قطعه جواهر و یک دست شلوار جین در کیسه خود حمل می کند بدون آنکه رسید خرید آنها را همراه داشته باشد. نگهبانان پاساژ سارا را به پلیس معرفی می کنند و پلیس وی را به جرم دزدی معادل 1000 دلار کانادا به دادگاه معرفی می کند. فکر می کنید عاقبت سارا در کانادا چه خواهد شد؟

بر کسی پوشیده نیست که دزدی اموال در همه جای دنیا جرم است. کشور کانادا هم از این نظر مستثنی نیست. مواد 322 تا 334 قانون جزای کانادا Criminal Code به تشریح دزدی اموال و عواقب آن می پردازد. بخصوص بند b ماده 334 به مورد سارا اشاره می کند. طبق این بند قانونی اگر قاضی متقاعد شود که سارا دزدی کرده است یا برای او حبس تعلیقی در نظر می گیرد یا آنکه تا دو سال وی را به زندان می اندازد. اگر سارا محکوم به دزدی بشود مسأله به اینجا ختم نخواهد شد.

چنانچه قاضی دادگاه تصمیم بگیرد که سارا به بیش از شش ماه زندان محکوم کند، آن وقت طبق بند 1 ماده 36 قانون مهاجرت کانادا IRPR سارا به کانادا ممنوع الورود Inadmissible خواهد بود. در این صورت پس از خاتمه دوران محکومیت، پرونده سارا به دادگاهی به نام ID (واحد مهاجرت Immigration Division) منتقل می شود و در صورت محکومیت در آن دادگاه وی را از کانادا اخراج Deport می کنند. این دست جرایم که مجرمیت جدی Serious Criminality نامیده می شود نه تنها سارا را به کانادا ممنوع الورود می کنند بلکه حق تجدید نظر را نیز از وی می گیرد. به عبارت دیگر سارا نمی تواند از دادگاه استیناف درخواست تجدید نظر کند. البته به طور معمول امکان تقاضای مرور قضاوت Judicial Review در دادگاه فدرال کانادا وجود خواهد داشت.

حالت دیگر این است که قاضی دادگاه جزایی سارا را به زمانی کمتر از شش ماه محکوم کند یا برای وی حبس تعلیقی در نظر بگیرد. در چنین شرایطی باز هم پس از گذراندن دوران محکومیت، پرونده وی به دادگاه واحد مهاجرت ID ارجاع داده می شود. در این سناریو هم باز به احتمال بسیار قوی سارا ممنوع الورود و از کانادا اجراج می شود. منتها در این شرایط امکان تجدید نظر در دادگاه استیناف IAD وجود دارد. لازم به ذکر است که سناریوی فوق کما بیش برای همه ساکنان موقت کانادا (ویزای کار، ویزای تحصیل، حضور غیر قانونی در کانادا، ویزای توریستی و ….) یکسان خواهد بود.

اگر سارا به جای ویزای کار کانادا، مقیم دائم کانادا PR بود، آن وقت مورد دوم (محکومیت کمتر از شش ماه یا حبس تعلیقی) مشکلی برای وضعیت اقامت وی ایجاد نمی کرد ولی حالت اول (محکومیت بیشتر از شش ماه) همچنان برای وی مشکل ساز می شد و عملا می توانست منجر به ابطال اقامت دائم و اخراج وی از کانادا شود. لازم به ذکر است که دادگاه های جزایی کانادا معمولا خیلی سخت گیر نیستند و بسیار بعید است فردی به خاطر یک دزدی از فروشگاه Shoplifting به بیش از شش ماه زندان محکوم شود (بخصوص اگر قبلا خطایی مرتکب نشده باشد). همچنین اگر دادگاه جزایی وی را ببخشد و محکوم نکند چه اقامت دائم داشته باشد یا اقامت موقت (ویزای تحصیلی، ویزای کار، ویزای ویزیت) مشکلی برای اقامت وی ایجاد نخواهد شد.مجازات دزدی در کانادا

شاید از خود بپرسید پس وضعیت شهروندان (سیتی زن ها یا توابع) کانادا در چنین حالت هایی چه می شود. پاسخ این است که هیچ خلافی در کانادا وجود ندارد که منجر به ابطال شهروندی فردی بشود. تنها یک مورد استثنا هست که مربوط به اصل 10 قانون شهروندی کانادا می شود که شرح آن از حوصله این نوشته خارج است.

از صمیم قلب امیدوارم هیچ گاه مشکلی بین شما و نظام حقوقی کانادا به وجود نیاید.

با آرزوی موفقیت برای یکایک خوانندگان مهاجران کانادا

علیرضا پارسای
مشاور رسمی مهاجرت به کانادا مستقر در شهر تورنتو
استاد رشته مهاجرت کالج اشتون شهر ونکوور

نوشته های دیگر:

سلب مسؤولیت و کپی رایت

ثبت نام در خبرنامه وب سایت

نصب رایگان تولبار “مهاجران کانادا”

تذکر: این نوشته و کلیه نوشته ها و نظرات وب سایت مهاجران کانادا جنبه قانونی، حقوقی یا رسمی ندارد. این نوشته ممکن است مشمول مرور زمان شود. همواره برای مشاوره حقوقی با یک وکیل رسمی مشورت کنید. ما مسؤولیتی در خصوص صحت مطالب یا نظرات موجود در این وب سایت نمی پذیریم.

فرآیند مهاجرت به کانادا (اقامت دائم)، ویزای زیارتی (گردشگری)، ویزای تحصیلی و ویزای کار این کشور تابع قانون مهاجرت کانادا و آئین نامه ها و دستورالعمل های ناشی از آن است. این فرآیند منحصر به پر کردن یک سری فرم ساده و ارائه یک سری مدرک نیست. این فرآیند را جدی بگیرید و اگر از خدمات یک مشاور مهاجرت آگاه و مجرب استفاده نمی کنید، حداقل در این خصوص عمیقا تحقیق کنید و متکی به شایعات موجود یا نوشته های فورام ها نباشید.

 

نمونه خبرنامه

روش های مهاجرت به کانادا

بخشی از برنامه زنده پاسخ به سوالات مهاجرتی با حضور علی مختاری که ظهر روز جمعه 4 اسفند ماه 1396 برابر با 23 فوریه 2018 ساعت 21:۰۰ به وقت تهران اجرا شد، به توضیح در خصوص «اشاره به موضوع دزدی از فروشگاه ها یا همان Shop Lifting و مجازات آن در کانادا» اختصاص یافت. 

سایر موضوعات مطرح شده در این برنامه به شرح زیر است:

برنامه های تجاری استان پرنس ادوارد (داشتن سه سال سابقه مدیریت در پنج سال گذشته و 600 هزار دلار دارایی، این برنامه مناسب پزشکان نیست.)

ویدئوی کامل این برنامه را اینجا ببینید.

در فیسبوک به نشانی:

مجازات دزدی در کانادا

https://www.facebook.com/CanadianIranians

در ایستاگرام در صفحه کنپارس: 

https://www.instagram.com/canpars

در توییتر:

https://twitter.com/parscanada

در یوتیوب:

 https://goo.gl/WRI۳Nr

در تلویزیون اینترنتی پرنیان:

  http://www.parnian.tv

در پریسکوپ:

PSCP.Tv/parscanada

در شبکه GLWIZ کانال ۱۹۵

آیا میدانید اولین گام برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دایم کانادا تکمیل فرم ارزیابی رایگان است!

گروه رسانه ای پرنیان، ناشر و صاحب امتیاز
پر بیننده ترین، به روز ترین، تخصصی ترین و کامل ترین
پایگاه خبری و تحلیلی مهاجرت
یا همان پارس کانادا است!
همچنین ماهنامه پرنیان،
اپلیکیشن موبایل پرنیان و
رادیو پرنیان
به عنوان رسانه های محبوب ایرانیان کانادا از سوی گروه پرنیان منتشر می شود.

بیشتر بخوانید

شرکت خدمات مهاجرت کنپارس (CIS)
شرکتی کانادایی است که طبق قوانین فدرال و نیز مقررات استان کبک کانادا به ثبت رسیده است.
این شرکت افتخار دارد با بهره مندی از تیم همکاران آموزش دیده خود با مدیریت
آقای علی مختاری
، عضو رسمی ICCRC کانادا
و وکیل پایه یک دادگستری در ایران
خدمات مهاجرت خود را به ایرانیان و سایر پارسی زبانان ارائه نماید.
بیشتر بخوانید

علی مختاری تحصیلات خود
را تا دریافت فوق لیسانس حقوق خصوصی در ایران انجام داد و
به کانون وکلای تهران پیوست. وی پس
از مهاجرت به کانادا در دوره فوق لیسانس
حقوق تطبیقی دانشگاه مک گیل و سپس دکتری حقوق دانشگاه مونترآل به تحصیلات خود ادامه داد.
وی عضو رسمی انجمن مشاورین مهاجرت کانادا CSIC
بود و پس ازانحلال این انجمن وایجاد
شورای نظارت بر مشاورین مهاجرت کانادا (ICCRC)
به این موسسه پیوسته است.

بیشتر بخوانید

کلیه حقوق این وب سایت برای شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس محفوظ است.

کلیه حقوق این وب سایت برای شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس محفوظ است.
کلیه محتوای این وب سایت (شامل اخبار، مقالات و سایر مطالب، جز در مواردی که صراحتا
ذکر شده است) توسط تیم متخصص نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس تهیه شده است. نقل
مطالب در سایر سایت ها، تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به خود مطلب مجاز است. چاپ
و نشر مطالب این وب سایت در خارج از محیط اینترنت تنها با اخذ اجازه کتبی از شرکت خدمات
مهاجرتی کنپارس مجاز است. استفاده از مطالب این وب سایت در سایت های دیگر بدون درج
منبع، عملی غیر اخلاقی و غیر قانونی است. در صورت مشاهده، شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس
با استفاده از کلیه ابزار های قانونی در دسترس خود، نسبت به احقاق حقوق خود اقدام خواهد
کرد.
جهت اطلاع از نحوه لینک دادن به مطالب سایت،
این مطلب را مطالعه نمایید.

نوشتار سلب مسئولیت (Disclaimer):
نویسندگان مطالب این وب سایت تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا مطالب هنگام تهیه
بدون اشتباه و کامل باشند. با این وجود، شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس هیچ گونه مسئولیتی
در قبال محتوای مطالب وب سایت و برداشت های شخصی خوانندگان از آنها قبول نمی کند.

بدیهی است مسئولیت شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس در قبال مشتریان شرکت و در چارچوب
قرارداد منعقد شده محفوظ است.

مهاجرت برای ايرانيان

الناز با ویزای کار در کانادا حضور دارد. وی به همراه دوستانش سری به فروشگاه والمارت می زند تا برای دوستش خرید کنند. هنگام خروج از فروشگاه آژیر به صدا در می آید. کارمندان فروشگاه نگهبانان پاساژ را خبر می کنند. بعد از جستجوی وسایل الناز مشخص می شود وی دو قطعه جواهر و یک دست شلوار جین در کیسه خود حمل می کند بدون آنکه رسید خرید آنها را همراه داشته باشد. نگهبانان پاساژ الناز را به پلیس معرفی می کنند و پلیس وی را به جرم دزدی معادل ۱۰۰۰ دلار کانادا به دادگاه معرفی می کند. فکر می کنید عاقبت الناز در کانادا چه خواهد شد؟

بر کسی پوشیده نیست که دزدی اموال در همه جای دنیا جرم است. کشور کانادا هم از این نظر مستثنی نیست. مواد ۳۲۲ تا ۳۳۴ قانون جزای کانادا Criminal Code به تشریح دزدی اموال و عواقب آن می پردازد. بخصوص بند b ماده ۳۳۴ به مورد الناز اشاره می کند. طبق این بند قانونی اگر قاضی متقاعد شود که الناز دزدی کرده است یا برای او حبس تعلیقی در نظر می گیرد یا آنکه تا دو سال وی را به زندان می اندازد. اگر الناز محکوم به دزدی بشود مسأله به اینجا ختم نخواهد شد.

چنانچه قاضی دادگاه تصمیم بگیرد که الناز به بیش از شش ماه زندان محکوم کند، آن وقت طبق بند ۱ ماده ۳۶ قانون مهاجرت کانادا IRPR الناز به کانادا ممنوع الورود Inadmissible خواهد بود. در این صورت پس از خاتمه دوران محکومیت، پرونده الناز به دادگاهی به نام ID (واحد مهاجرت Immigration Division) منتقل می شود و در صورت محکومیت در آن دادگاه وی را از کانادا اخراج Deport می کنند. این دست جرایم که مجرمیت جدی Serious Criminality نامیده می شود نه تنها الناز را به کانادا ممنوع الورود می کنند بلکه حق تجدید نظر را نیز از وی می گیرد. به عبارت دیگر الناز نمی تواند از دادگاه استیناف درخواست تجدید نظر کند. البته به طور معمول امکان تقاضای مرور قضاوت Judicial Review در دادگاه فدرال کانادا وجود خواهد داشت.مجازات دزدی در کانادا

حالت دیگر این است که قاضی دادگاه جزایی الناز را به زمانی کمتر از شش ماه محکوم کند یا برای وی حبس تعلیقی در نظر بگیرد. در چنین شرایطی باز هم پس از گذراندن دوران محکومیت، پرونده وی به دادگاه واحد مهاجرت ID ارجاع داده می شود. در این سناریو هم باز به احتمال بسیار قوی الناز ممنوع الورود و از کانادا اجراج می شود. منتها در این شرایط امکان تجدید نظر در دادگاه استیناف IAD وجود دارد. لازم به ذکر است که سناریوی فوق کما بیش برای همه ساکنان موقت کانادا (ویزای کار، ویزای تحصیل، حضور غیر قانونی در کانادا، ویزای توریستی و ….) یکسان خواهد بود.

اگر الناز به جای ویزای کار کانادا، مقیم دائم کانادا PR بود، آن وقت مورد دوم (محکومیت کمتر از شش ماه یا حبس تعلیقی) مشکلی برای وضعیت اقامت وی ایجاد نمی کرد ولی حالت اول (محکومیت بیشتر از شش ماه) همچنان برای وی مشکل ساز می شد و عملا می توانست منجر بهابطال اقامت دائم و اخراج وی از کانادا شود. لازم به ذکر است که دادگاه های جزایی کانادا معمولا خیلی سخت گیر نیستند و بسیار بعید است فردی به خاطر یک دزدی از فروشگاه Shoplifting به بیش از شش ماه زندان محکوم شود (بخصوص اگر قبلا خطایی مرتکب نشده باشد). همچنین اگر دادگاه جزایی وی را ببخشد و محکوم نکند چه اقامت دائم داشته باشد یا اقامت موقت (ویزای تحصیلی، ویزای کار، ویزای ویزیت) مشکلی برای اقامت وی ایجاد نخواهد شد.

شاید از خود بپرسید پس وضعیت شهروندان (سیتی زن ها یا توابع) کانادا در چنین حالت هایی چه می شود. پاسخ این است که هیچ خلافی در کانادا وجود ندارد که منجر به ابطال شهروندی فردی بشود. تنها یک مورد استثنا هست که مربوط به اصل ۱۰ قانون شهروندی کانادا می شود که شرح آن از حوصله این نوشته خارج است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال و جواب

از آنجا که شغل مدیر اموراداری در همه سازمان ها و شرکت های متوسط و بزرگ لازم است، می توان بازار کار خوبی را برای آن پیش بینی کرد. از آنجا که تجربه و سابقه ادامه مطلب…

شهر کبک مرکز استان کبک در کانادا است، اما به خاطر فرهنگ، معماری و زبان فرانسوی آن، بیشتر شبیه به یک شهر اروپایی بسیار جذاب است. Vieux Quebec  که بخش تاریخی این شهر است بر ادامه مطلب…

در حوزه ساختمان سازی، بخش تاسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. مهندس تاسیسات وظیفه طراحی، پیاده سازی، نصب و تعمیر تاسیسات بهداشتی، حرارتی، برودتی، فاضلاب، تهویه مطبوع و گازرسانی ساختمان های مختلف ادامه مطلب…

“© حق تمامی مطالب و تصاویر منتشر شده در وب سایت و سایر شبکه های اجتماعی مجموعه مهاجرت برای ایرانیان برای مجموعه مهاجرت برای ایرانیان “Iranian Migration ” محفوظ است و بازنشر هر یک بدون اجازه رسمی و یا ذکر منبع، طبق قوانین ، پیگیری قانونی دارد و از نظر شرعی و اخلاقی غیرمجاز است.”

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

Select Page

مه 17, 2012 | مقالات

  در ناامیدی و اندوهی  عمیق مچاله شده است.  صورت با نمک و جذابش یک پارچه اضطراب و ترس است. با دست بر زانوی خود می زند و می گوید:”اصلا  نمی دونم چی شد که این غلط  را کردم”. آه می کشد و با درد می گوید:”کاش دستم شکسته بود و این بی آبرویی پیش نمی آمد”.  صدایش قدری بلندتر می شود:کمکم کنید! و آرامتر می گوید: اگر همسرم بفهمد چه کنم؟ به پسرم چه بگویم؟

۳۸ سال سنش است، یک پسر ۱۱ ساله دارد. شب گذشته وقتی برای خرید به  فروشگاهی در نزدیکی خانه اش رفته بود، مقداری میوه و یک بسته نان برداشته و در سبد گذاشته، و از قفسه لوازم بهداشتی یک خمیر دندان را در جیب بارانی اش انداخته بود. پس از پرداخت قیمت میوه و نان، در حین عبور از در فروشگاه، مورد سئوال نگهبان قرار می گیرد، با خشونت و توهین بارانی را از تنش درمی آورند، خمیر دندان را بیرون می کشند و او را به دفتر فروشگاه می برند. آنجا منتظر می ماند تا افسر پلیس برسد. حالا، برگ زرد رنگ جریمه در دستش، غمگین و شکسته در صندلی  فرو رفته است…

نتایج مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸، توسطthe National Association for Shoplifting Prevention (NASP)  انجام شده است، نشان می دهد که در طول ۵  سال منتهی به انجام این تحقیق ۱۰ میلیون نفر به جرم دزدی از فروشگاه ها در کانادا دستگیر شده اند. تقریبا تعداد زنان و مردانی که گرفتار شده اند برابر است. کودکان ۲۵ درصد و بزرگسالان ۷۵ درصد این جمعیت را تشکیل می دهند. ۳ درصد از این جمعیت را “حرفه ای ها” تشکیل می دهند. حرفه ای ها یعنی افرادی که اجناس دزدی را می فروشند و از آن کسب درآمد می کنند. همین مطالعه نتیجه گیری می کند که تعداد فراوانی از دزدی های غیر حرفه ای توسط افرادی انجام می گیرد که فشارهای اجتماعی و گرفتاری های شخصی و نه مشکلات مالی و یا حرص و طمع مشوق اصلی آنان بوده است.مجازات دزدی در کانادا

اکثر فروشگاه های بزرگ با دوربین های مداربسته مورد نظارت قرار می گیرد

مطالعه دیگری نشان می دهد: در آمریکا سالانه ۲۳ میلیون نفر به بلند کردن کالا از فروشگاه ها مبادرت می کنند. در آمریکای شمالی ارزش کالاهایی که سالانه از فروشگاه های بزرگ و مغازه های کوچک دزدیده می شود، حدود ۱۴ میلیارد دلار  برآورد می شود.

به جز افرادی که ممکن است به دلیل اعتیاد به مواد مخدر و یا اشخاصی که دزدی و فروش کالاهای دزدی وسیله امرار معاش آنان است، اکثر دزدی ها در فروشگاه ها توسط مردمان معمولی و شرافتمندی انجام می گیرد که در غالب موارد از قانون و موازین اجتماعی تخلف نمی کنند. بسیاری از آنان نمی دانند که چرا و چطور “دزد” شده اند، و چرا حتی بعد از دستگیر شدن به این کار ادامه می دهند.

آیا این احتیاج است، حرص و طمع است،  …. یا چیز دیگری که باعث می شود سالانه هزاران نفر تنها در کانادا به جرم دزدی از فروشگاه ها دستگیر شوند.

مطالعه دیگری که در سال ۱۹۹۶ توسط  Shoplifters Alternative  یک سازمان غیرانتفاعی پژوهشی انجام شده است، چنین نتیجه گیری می کند: خرده فروشان، پلیس، دادستان ها و قاضی دادگاه ها سالانه  با هزاران تن به عنوان “دزد”  سر و کار پیدا می کنند. مشاهدات عینی این افراد نشان می دهد که اشخاص دستگیر شده به عنوان “دزد”  شباهتی به متهمان و یا افراد مجرم ندارد. برای مثال آنها وسایل دزدیده شده را مصرف نمی کنند، یا معتاد به الکل و یا مواد مخدر  نیستند،  کارت شناسایی های معتبری دارند، معمولا سابقه کیفری ندارند، (در مورد بعضی تنها پیشینه دزدی از خرده فروشی ها وجود دارد)، با مجرمان و یا  جنایت کاران شناخته شده بی ارتباطند، برای امرار معاش دزدی نمی کنند، معمولا آنقدر متموّل هستند که قیمت شیئی دزدیده شده و حتی جریمه آن را پرداخت می کنند، اغلب دارای شغل و خانواده هستند، چیزهایی دزدیده اند که یا به آن احتیاج مبرمی ندارند و یا اساسا آنرا استفاده نمی کنند، و می دانند کاری که کرده اند اشتباه است و معمولا شرمنده و خجالت زده اند. حاصل اینکه به طور کلی شیوه زندگی آنان به زندگی مجرمان و یا دزدان حرفه ای شباهتی ندارد.

پس از دستگیری، معمولا این افراد مانند سایر خاطیان و یا مجرمان به دستگاه قضایی و کیفری ارجاع داده می شوند، بدون توجه به اینکه چرا این افراد مرتکب دزدی شده و چه تدبیر و واکنش مناسبی می تواند بروز چنین تخلفاتی را کاهش دهد.

در بیانی ساده می توان گفت این افراد برای “هیچ”  دست به دزدی می زنند!  اما راستی در مقابل این دزدی برای “هیچ” چه چیزی عایدشان می شود؟ پاسخ این است که برای بسیاری از این افراد، این “هیچ”  یا شئی دزدیده شده مانند دادن “هدیه”ای به خود است، و حاصل آن احساس خوشایندی است که پس از دریافت یک هدیه پدید می آید!

بسیاری از ما اغلب نیازمند  مشوق ها، انگیزه ها و یا احساسات خوشایندی  هستیم تا بتوانیم با  مسائل و مشکلات جاری کنار بیاییم و یا مصائب روزانه زندگی را تحمل نماییم.

مطالعه ای که اخیرا توسط سازمان مالی مسترکارد Master Card  انجام شده است نشان می دهد که “خرید کردن” و “شام خوردن در بیرون از خانه”، به ترتیب اولین و دومین راه هایی هستند که افراد برای خود به عنوان مشوق و انگیزه فراهم می کنند. شاید کالای دزدی شده همان مشوق و یا احساس خوشایندی را در فرد ایجاد می کند که مثلا شام خوردن در رستوران یا خرید کردن برای بسیاری از افراد به وجود می آورد.

بلند کردن کالا از فروشگاه ها برای بسیاری، عوایدی بیش از قیمت کالای دزدیده شده به همراه دارد. برای افراد مختلف البته این عایدی می تواند  متفاوت باشد:

برای بعضی از افراد، دست زدن به دزدی در واقع جانشین کردن یک حس خوب به جای حس بد ناشی از “کمبود” است. حس “کمبود” می تواند ناشی از وضعیت طلاق یا جدایی یا نبود یک رابطه عاطفی موثر و گرم، یک بیماری لاعلاج، مرگ یک عزیز، از دست دادن شغل و یا  سرمایه،  در وضعیت شغلی و یا مالی ناگوار قرار گرفتن، و یا هر حادثه ای که آدمی را در وضعیت نیازمند بودن قرار می دهد، باشد. دزدیدن یک بسته کرم و یا یک بطری آبجو برای مثال می تواند به طور موقت اضطراب ناشی از یک مشکل ارتباطی، یا شکست مالی و یا کمبود عاطفی را تسکین دهد، و احساسی از اینکه اوضاع در کنترل قرار دارد را به شخص القا نماید.

برای برخی، اقدام به دزدی به معنای دریافت پاداش و یا بازپرداختی است در مقابل خدماتی که به دیگران می دهند و در مقابل چیزی زیادی به دست نمی آورند.

برای بعضی دزدی از خرده فروشی ها، همچون  مکانیزمی تسکین بخش در برابر اضطراب، ناامیدی، خستگی و یا افسردگی عمل می کند. هر دو مطالعه نقل شده در بالا،  نشان داده اند که درصد زیادی از افرادی که مرتکب دزدی از خرده فروشی ها شده اند، دچار افسردگی بوده اند. افسردگی بیشترین بیماری روانی گزارش شده در میان سارقین بوده است. بدین ترتیب شاید بتوان پاسخ این سئوال را پیدا کرد که چرا بسیاری از این افراد در روز تولد خودشان و یا روزهای حوالی عیدها دست به دزدی می زنند.

 به هر شکلی که به این پدیده نگاه کنیم،  دزدی از فروشگاه ها  برای  دزدان غیر حرفه ای راهی است که به خود احساس خوب بدهند و یا روشی است برای تسکین مشکلات عاطفی و یا روحی خود. اما در واقع، نوعی تخریب نمودن “خود” است به جای حس خوب دادن به “خود”. این تناقضی است که اغلب از نظر این افراد مورد توجه قرار نمی گیرد.

بلند کردن جنس از فروشگاه ها برای بسیاری از شهروندان، یکی از راه های کنار آمدن با دشواری ها و استرس های زندگی  محسوب می شود که مانند راه هایی  مثل  سیگار کشیدن، پرخوری، اعتیاد به الکل و یا مواد مخدر، که  توسط خیلی از افراد، چه پیر چه جوان، ثروتمند یا کم پول، مرد یا زن، تحصیلکرده و یا کم  سواد به کار گرفته می شود. و یا وسوسه انجام آن را بسیاری از ما احتمالا تجربه کرده باشیم.  سرقت از فروشگاه ها اساسا انعکاسی است از ناتوانی فرد در کنار آمدن با موقعیت های دشوار و ناخوشایندی که در آن قرار گرفته است. آن موقعیت های ناگوار شاید به سادگی قابل تغییر نباشند، اما آموختن شیوه های سالم برای کنار آمدن با دشواری های زندگی همیشه میسر و شدنی است.

 

* شیدا بامداد، مددکار اجتماعی در زمینه سلامت روان و عضو کالج مددکاران اجتماعی انتاریو است.

Share:

*شیدا بامداد فوق لیسانس جمعیت شناسی از دانشگاه تهران و فوق لیسانس مددکاری اجتماعی از دانشگاه یورک تورنتو و عضو کالج مددکاران اجتماعی انتاریو است و در یکی از مراکز بهداشت شهر تورنتو به عنوان روان درمانگر کار می کند. او با مقالاتش در زمینه ی مسائل زنان و سلامت روان با شهروند همکاری می کند.

اکتبر 22, 2008

آوریل 2, 2015

اکتبر 21, 2009

سپتامبر 24, 2009

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

COMMENT

وبسایت

ناشر: انتشارات شهروند

سردبیر: حسن زرهی

مدیر هیئت تحریریه: نسرین الماسی

ویراستار انگلیسی: سیما سحر زرهی

مجازات دزدی در کانادا

تصویر ساز قصه: محمود معراجی

کاریکاتور: توکا نیستانی

تیم تحریریه و همکاران: دکتر رضا براهنی، دکتر نسترن ادیب راد، دکتر عطا انصاری،  بهرام بهرامی، شهرام تابع محمدی،  محمد رحیمیان، بهرنگ رهبری ، سیما سحر زرهی، علی شریفیان، عباس شکری،  جواد طالعی، فرهاد فرسادی، اسد مذنبی، عزت مصلی نژاد، میرزاتقی خان، شهباز نخعی، مجید نفیسی

Sharvand Publication

SUITE 322- 550 HIGHWAY 7 EAST

Richmond Hill, Ontario, L4B 3Z4

CANADA

Tel: +1 905 764 7022

Email: news@shahrvand.com

Designed by Elegant Themes | Powered by WordPress

پنج‌شنبه ۱۳۹۸/۰۳/۰۲

زیبا بود

کیفیت حجاب امروزه به مراتب بیشتر شده و میتوان گفت که حجاب قدرتمند تر شده است

مجازات دزدی در کانادا

کورش کبیر، گرچه در رابطه با بردگان دست به اصلاحاتی زد اما هیچ‌گاه برده‌داری را لغو نکرد، این است که بردگان همواره در عصر هخامنشیان (حتی در زمان کورش کبیر و پس از آن) بخشی از بدنه‌ی جامعه و طبقه‌ای از طبقات نظام اجتماعی بودند، خرید و فروش می‌شدند و جیره‌ای بسیار اندک داشتند

فقها نیز در رساله‌ها اینگونه نظر دارند که بلند بودن یا پایین بودن ماه (فاصله داشتن یا نزدیک بودن به افق) دلیل بر این نیست که این هلال، هلال شب دوم است یا شب اول.

اگر به عنوان یک ناظر زمینی به آسمان نگاه کنیم، دایره البروج را به صورت خطی منحنی در آسمان می‌بینیم که از سیزده صورت فلکی عبور می‌کند.

هر ساله اول و آخر ماه مبارک رمضان به جهت رویت هلال ماه، در ایران غوغا برپا می‌شود. هر کسی در فضای مجازی عکسی منتشر و ادعا می‌کند هلال ماه را دیده است.بعضا هم شنیده می‌شود که اعلام رویت هلال بیشتر سیاسی است تا فقهی.

در این متن چند پرسش پربسامد در موضوع حجاب را ابتدا بررسی کرده و سپس به یک راه حل اجمالی می‌پردازیم. طبیعی است که همه شبهات منحصر به این موارد نیست.

اینکه میگویند #لعن نکنید شیعیان را میکشندپس قضیه #مرگ_برآمریکا و #مرگ_براسرائیل چیست؟ ….

7030 چیست؟ هفتاد سی یک سامانه پرداخت و خرید محصولات اعتباری مانند شارژ و بسته های اینترنت، پرداخت قبوض، بلیط های فرهنگی (تئاتر، سینما و کنسرت)، بلیط های مسافرتی (هواپیما، اتوبوس، هتل)، انواع بیمه و… می باشد که …

به تازگی صحبت‌هایی در خصوص تحمیل بشیرحسینی به احسان علیخانی مطرح شده است اما اصل ماجرا چیست؟

زنان صالح که از حوريان بهشتي برتر بوده و همسر مردان صالح بهشتي مي شوند، هر چه بخواهند هست

💢حتما شما هم این پیام را خوانده اید:از رییس جمهور ژاپن پرسیدند چرا شما مرگ بر امریکا نمیگویید؟گفت:همین که روی میز رییس جمهور امریکا تلفن پاناسونیک از محصولات ما است، از مرگ بر امریکا بالاتر است. اما واقعیت چیست؟

7030 چیست؟ هفتاد سی یک سامانه پرداخت و خرید محصولات اعتباری مانند شارژ و بسته های اینترنت، پرداخت قبوض، بلیط های فرهنگی (تئاتر، سینما و کنسرت)، بلیط های مسافرتی (هواپیما، اتوبوس، هتل)، انواع بیمه و… می باشد که …

نشانی اصفهان خ عبدالرزاق، ک 18، جامعه المصطفی ص العالمیه، گروه فقه و اصولبرای ارتباط با ما از ایمیل زیر استفاده کنید:mghrobanim@chmail.ir

برخی از مروجین و موافقین کشف حجاب ممکن است علاقه خاصی به غرب و دموکراسی و حقوق بشر و غیره داشته باشند؛ این متن برای آنهاست.

حجت الاسلام دکتر قربانی مقدم با رای مجمع عمومی، به عنوان عضو شورای عالی مجمع مدرسین حوزه علمیه اصفهان، انتخاب شد

▫️ ﷽#زمان_شاه ✖️توهم بزرگِ ارزانی #قبل_انقلاب!✅ نسل امروز با شنیدن نرخ کالاهای زمان #پهلوی حسرت ارزانی آن زمان را می‌خورند. این در حالی است که مقایسه نسبی قیمت‌های آن زمان و اکنون گواه نادرستی ادعای ارزانی قبل از انقلاب است…

به تازگی صحبت‌هایی در خصوص تحمیل بشیرحسینی به احسان علیخانی مطرح شده است اما اصل ماجرا چیست؟

کلیه حقوق برای سایت پاسخ به شبهات فضای مجازی محفوظ است

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

مجازات دزدی در کانادا
مجازات دزدی در کانادا
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *