قرض پول اینترنتی

خواص دارویی و گیاهی

۱۳۹۷-۰۵-۲۹
ویدیوها

نظرات

در مطلب و ویدیوی پیش رو به یک سوال بسیار مهم و پرتکرار در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی پاسخ می‌دم. سوالی که می‌خوام پاسخ بدم «آیا با قرض گرفتن پول و دریافت وام، کسب و کار آنلاین خود را ایجاد کنیم؟» هست.

قرض گرفتن ایده بسیار وسوسه انگیزیه وقتی که می‌خوایم یک کسب و کار آنلاین راه اندازی بکنیم و در حساب بانکی و جیب‌مون چیز خاصی نیست و سرمایه زیادی نداریم. ولی می‌خوام به شما بگم که این باور اشتباهه و نیاز به سرمایه خاصی هم نیست. اتفاقا یکی از مزیت‌های کسب‌و‌کار آنلاین اینه که نیاز به سرمایه بسیار کمی برای راه اندازی داره.

در محتوای حاضر (ویدیو-مقاله) این موضوع رو از چندین بُعد بررسی می‌کنم. یک بُعدش اصول و قواعد و مسائل اینچنینی درباره کسب و کار و کارآفرینی هست. و یک بُعدش هم بُعد معنوی و روحی و روانی و روانشناسی.

ویدیوی زیر رو تماشا کنین. پیشنهاد می‌کنم حتما توضیحات تکمیلی من درباره این ویدیو رو هم پایینتر از ویدیو بخونین. این ویدیو با چند کیفیت متفاوت برای شما دوستان عزیز آماده شده. می‌تونین کیفیت رو از تنظیمات پلیر (پخش‌کننده) تغییر بدین. نسخه صوتی ویدیو هم برای شما پایین‌تر قرار داده شده. لطفا نظر خودتون رو ثبت کنین.

قرض پول اینترنتی

تماشای آنلاین ویدیو

پخش آنلاین صوتِ ویدیو

می‌تونین با کلیک راست و یا لمس طولانی روی دکمه‌های زیر و انتخاب Save Link As یا Download Link فایل‌ها رو دانلود کنین

کیفیت 48p  کیفیت 18p  صوتِ ویدیو

می‌تونین این ویدیو رو دانلود کنین، دوباره تماشا کنین و به همراه لینک کوتاه مطلب برای دوستان‌تون بفرستین. لینک کوتاه رو اینجا برای شما می‌نویسم: https://shamsi.co/?p25779 می‌تونین این لینک رو به اشتراک بذارین.

پاسخ من به این سوال، قطعا خیر هست. بله، قطعا خیر! به هیچ وجه و در هیچ حالتی کسب و کار خودتون رو با پول قرضی (قرض گرفتن) و دریافت وام و بدهکار شدن آغاز نکنین.

وقتی شما از کسی پول قرض می‌گیرین یا از بانک وام دریافت می‌کنین اولین حسی که در شما ایجاد می‌شه استرس و عدم آرامش هست. فقط همین‌ احساسات کافیه تا شما رو از پا در بیاره و ایده‌های خلاقانه و خوب شما رو نابود بکنه.

یکی از توصیه‌های بسیار مهم آقای وارن بافت (Warren Buffett) از ثروتمندترین افراد، و بزرگترین سرمایه‌گذاران دنیا هم دقیقا همینه. آقای وارن بافت درباره وام و قرض می‌گه: “زندگی با کارت اعتباری و وام شما را ثروتمند نمی‌کند.

گفته شده که وارن بافت هرگز برای سرمایه‌گذاری و انجام هیچ‌گونه معامله ای مبلغ قابل توجهی وام و قرض نگرفته و از سرسختان جدی این مورد هست.

جالبه که امام علی علیه السلام در هزاران سال قبل درباره قرض گرفتن جمله بسیار جالب و متفکرانه ای گفتن: “از قرض كردن دورى كنید زیرا موجب ذلّت در روز و حزن در شب و پرداختن آن در دنیا و آخرت می‌‏باشد!

خودم از مخالفین پول قرض گرفتن برای راه اندازی کسب و کار هستم. معتقدم اگر زمانی نتونم با تکیه بر توانایی‌ها و سرمایه‌های فعلی و خلاقیت خودم کسب و کارم رو ایجاد بکنم، با وام گرفتن و سرمایه و پول قرضی هم نمی‌تونم!

نمی‌دونم چطور این باور در ذهنم شکل گرفت. باوری که درست و مفیده. بعدها فهمیدم باوری که به تجربه‌ در زندگی بهش رسیدم دقیقا جزو توصیه‌های جدی دو تا از ثروتمندترین مردان تاریخ (وارن بافت و امام علی ع!) هست.

وقتی که شما پول قرض می‌کنین، مثلا برای خرید وسایل. یعنی دارین به خودتون می‌گین که من دارم چیزهایی رو بدست میارم که شایستگی داشتن اونها رو ندارم. و هنوز ظرفیت داشتن اونها رو ندارم و به اندازه کافی رشد نکردم!

حس بدهکار بودن حس خوبی نیست و وقتی احساسات شما احساسات ناسبی باشه و از آرامش شما کاسته بشه، در نتیجه از خلاقیت و توانایی‌های شما هم کاسته می‌شه. و در این شرایط نمی‌شه یک کسب‌و‌کار موفق ایجاد کرد.

کَسی که در زندگی اصلا قرض نگرفته باشه نمی‌تونه توصیه بکنه که این کار، کار بدیه. در موارد معدودی قرض گرفتن رو هم برای انجام کارهای دیگر تجربه کردم. و در همون تعداد کم هم هیچ‌وقت از قرض گرفتن حس خوبی نداشتم.

در پاراگراف قبلی گفتم که من از مخالفان قرض گرفتن هستم و نمی‌دونم از کجا شروع شد. ولی فکر می‌کنم شاید به خاطر اینه که کارم رو با دستان خالی شروع کردم و اون زمانی که قرض می‌خواستم هم هیچ کسی بهم قرض نداد!

و همین باعث شد که سعی بکنم روی ذهنم کار بکنم، بر روی افزایش توانایی‌های خودم کار بکنم و حتی اگر شده با کارگری کردن سرمایه اولیه کسب و کارم رو تامین بکنم و این به من احساس قدرت و اعتماد به نفس داد.

این کار مخصوصا زمانی می‌تونه به ضرر شما تمام بشه که تجربه کافی هم در بازار کار، در فروشندگی، در کارآفرینی، در بازاریابی اینترنتی و در راه اندازی کسب و کار اینترنتی نداشته باشین. و کسب‌و‌کار شما نتیجه کافی در زمان لازم نده.

من که هر کسب‌و‌کاری ایجاد می‌کنم با تمام تجربیات موفق قبلی و اطمینان می‌رم سراغ انجام کار جدید. و تا جایی که یادمه مدام آدم مثبت و خوشبینی هستم. با این حال باز معتقدم ایجاد کسب‌و‌کار با قرض و وام اصلا صحیح نیست.

این مشکل گریبانگیر خیلی از استارت‌آپ هاست و یکی از دلایل اصلی شکست اونها. بسیاری از افراد قبل از اینکه حتی یک طرح کسب و کار برای استارت آپ خودشون ایجاد بکنن، به فکر تامین سرمایه و پیدا کردن سرمایه‌گذار هستن!

به نظر من زمانی باید به دنبال سرمایه‌گذار گشت که کار، استارت خورده باشه. که کار آغاز شده باشه. طرح کسب و کار وجود داشته باشه. و زمانی که اولین درآمدها ایجاد شده. و یا حتی زمانی که کسب و کار به نقطه سر به سر رسیده.

فرض کنین شما یک سرمایه‌گذار ثروتمند هستین. آیا فقط روی چند تا حرف و یک هیجان سرمایه‌گذاری می‌کنین؟ هیچ سرمایه گذاری این کار رو انجام نمی‌ده. پس باید بدونین که خیلی مهمه که کار شروع بشه و ایده معرفی بشه.

و نسخه‌های اولیه و ساده‌تری از خدمات و محصولات عرضه بشه. بسیاری از کسب‌و‌کارهای آنلاین و آفلاین موفق دنیا از اول این چیزی نبودن که الان هستن. در زیر تصاویری از اولین دفاتر کار فروشگاه اینترنتی آمازون (amazon.com) بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا و از موفق‌ترین و پردرآمدترین کسب‌و‌کارها و شرکت‌های دنیا رو برای شما قرار می‌دم.

چند تصویر هم از چند ساختمان جدید شرکت آمازون و آقای جف بزوس یا جف بیزوس (Jeff Bezos) برای شما در زیر قرار می‌دم تا انگیزه شما بسیار بشه. امروز آمازون تبدیل به بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا شده. جف بیزوس هم تبدیل به یک بیلیونر، و جزو ثروتمندترین و موفق‌ترین افراد دنیا.

هر زمانی خواستین کار خودتون رو شروع بکنین و احساس کردین که امکانات و سرمایه شما محدود هست و خوب نیست و شروع‌تون کوچک و ضعیفه، حتما بیاین و این مطلب رو دوباره مطالعه بکنین، تصاویرش رو ببینین و ویدیو رو تماشا بکنین. ببینین که می‌شه از کجا، به کجا رسید! باید رویاهای بزرگ، شروعی کوچک و اراده ای پولادین داشت.

نویسنده و مدرس: احمد شمسی

منبع: شمسی دات کو

قرض پول اینترنتی

پی‌نوشت: تصاویر این مطلب رو از twitter.com, recode.net, whiskeyriff.com و cnbc.com برداشتم.

برچسب ها راه اندازی کسب و کار اینترنتی سرمایه راه اندازی کسب و کار آنلاین

۱۳۹۷-۰۶-۱۸

۱۳۹۷-۰۶-۰۵

۱۳۹۷-۰۵-۳۱

سلام اقای شمسی.

من خودم یک تجربه جالب داشتم از هزینه خرید هاست خرید یک قالب معبتر و افزونه ها لازم برای طراحی

شاید باور تون نشه اما من توی پول اینترنت خودم هم مونده بودم و راستش یک دانش اموز بودم و اصلا درامدی نداشتم. و پدر و مادرم هم اصلا برای این چیزا پولی نمیدادن و اعتقادی بهش نداشتن

اما من به خودم به خدای خودم میگفتم خدایا چیکار کنم که بتونم هزینه اینارو بدست بیارم. شاید باورتون نشه یه ایده خیلی خیلی ساده افتاد به دلم. این که یک قلک بخرم بله یک قلک و هر پولی رو به هر مقداری از ۵۰۰ تا تک تومنی گرفته تا هر چقدر که اومد توی دستم ذخیره کنم برای هزینه سایت و همینکارو هم میکردم

هر پولی که خرد میشد هر پولی که اضافه میشد توی جیبم . هر چیزی رو ذخیره میکردم و جالب اینجاس که جهان هم اصلا مامور میشد تا این پول رو من بدست بیارم یعنی در طول این مدت واقعا اتفاقاتی میوفتاد که هر بار باعث میشد من پول بیشتری توی دستم بیاد . اتفاقات طبیعی بودا . اما خوب حضور شون پر رنگ تر میشدن انگار جهان داشت نسبت به اراده من واکنش نشون میداد

اقای شمسی جالب اینجاس که با همین روش در عرض یک ماه و نیم من بیش از ۳۰۰ ۴۰۰ هزارتومن تونستم پول برای خرید قالب وردپرسیم افزونه های متعدد . یک میکروفون یقه ایی ارزان قیمت که کیفیتشم خیلی خوب بود و هزینه های تا الان هاستم بیش از هشت ماه
رو به دست بیارم به همین سادگی با یک ایده ساده. واقعا نیازی نیست برای شروع کار های زیادی بکنیم

از طرفی کتاب چه کسی پنیر مرا جابه جا کرد برای غلبه بر ترس های درونیم واقعا توی این مسیر بهم کمک کرد

از شما اقای شمسی عزیز بابت تولید فایل های زیباتون ممنونم

و در واقع من یک سایت حرفه ایی رو تونستم داشته باشم

این سایت. سیستم پرداخت داره پروفایل کاربری گرافیکی و زیبا داره . افزونه حرفه ایی برای نمایش پست گرید ها افزونه های رولوشن اسلایدر و لایر اسلایدر. افزونه مداد زرد برای طراحی و شخصی سازی حرفه ایی با کد های سی اس اس . افزونه convert plug افزونه کامنتاتور. افزونه های wp smash pro برای بهینه سازی تصاویر سایت افزونه های یوست سئو افزونه های یوست سئو برای ویدیو و سیستم عضویت التیمت ممبر و افزونه هامینگ برد پرو برای بهینه سازی سرعت سایت . قالب ۷ وردپرسی که بعضی از افزونه های بالا همراه خود این قالب بود و

سیستم تیکت پشتیبانی حرفه ایی که رایگان هست و بسیار با امکانات خوب و با ارزش ولی کد های سی اس اسش رو با همون افزونه مداد زرد طراحی کردم که واقعا حرفه ایی شده از نظر گرافیکی

برای اول کار من هیچ علم و دانشی از طراحی وردپرسی نداشتم حتی من اول یه مقاله هم بلد نبودم توی سایت بزارم اما قدم به قدم با قدم های کوچک تونستم طراحی رو یاد بگیرم و بمرور هی حتی تجربم بهتر و بهتر بشه. و الان واقعا یک سایت کامل و حرفه ایی رو از نظر دارم

میخوام بهتون بگم مهم نیست که الان چه شرایطی رو دارید. مهم اینه که شما تمرکز تون رو بزارید روی این که با شرایط الان تون چه راهکار هایی رو داشته باشید چه خلاقیت هایی رو خرج بدید که بتونید از دل همین موقعیت ها شرایط بهتر رو واسه خودتون خلق کنید
برای همتون ارزوی موفقیت رو دارم

سلام آقا سعید عزیز. متشکرم.
خوشحالم که توی کارِت داری پیشرفت می‌کنی. ممنونم از شما بابت اینکه و تجربیات قشنگ و ارزشمندت رو ثبت کردی و با سایر دوستان خودت به اشتراک گذاشتی. آرزو می‌کنم که همیشه موفق و سلامت باشی.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات احمد شمسی «فقط» برای فردی‌ست که «بهای آن را از همین پرداخت کرده است» در غیر این صورت هرگونه استفاده از تمام یا بخشی از محصولات، شرعاً حرام و قانوناً غیرمجاز است.

شمسی دات کو – کسب و کار اینترنتی به زبان ساده

به‌تازگی اپلیکیشنی به Chummy در دسترس شهروندان آمریکایی قرار گرفته است که با استفاده از آن می‌توانند از کاربران این اپلیکیشن در اطراف محل زندگی خود پول قرض بگیرند و یا به آن‌ها پول قرض دهند!

به گزارش اکوسیستم، به‌تازگی یک استارتاپ آمریکایی به Chummy اپلیکیشنی به همین طراحی کرده است که ساده‌ترین اپلیکیشن برای درخواست پول از دیگران و قرض دادن به آن‌ها است. در واقع این اپلیکیشن یک اپلیکیشن اجتماعی شهری بوده و یک پل ارتباطی بین افراد نیازمند پول و افراد متمایل به قرض دادن پول به نیازمندان اطراف خود است.

افرادی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، می‌توانند افراد نیازمند اطراف خود را به‌راحتی پیدا کرده و با قرض دادن پول به آن‌ها مشکلاتشان را به‌راحتی برطرف کنند و با این کار تبدیل به قهرمان شهر خود شوند. همچنین افراد نیازمند پول هم می‌توانند با این اپلیکیشن شهروندان بخشنده و با سخاوت اطراف محل زندگی خود را یافته و با یاری گرفتن از آن‌ها، مشکلات خود را تاحدودی برطرف کنند.

استفاده از این اپلیکیشن کاملا رایگان است و هیچ نوع تبلیغاتی یا هر چیز دیگری که تنها برای جلب توجه و جذب مخاطب است، نیز در این اپلیکیشن نمایش داده نمی‌شود. هدف طراحان این اپلیکیشن تنها افزایش سطح رفاه مردم و تبدیل جهان به جایی بهتر برای زندگی کردن بوده است و در‌حال‌حاضر این اپلیکیشن برای آن‌ها هیچ درآمدی ندارد. تاکنون هیچ سرمایه‌ای هم برای گسترش استفاده از این اپلیکیشن صرف نشده است.

این اپلیکیشن درحال‌حاضر تنها برای شهروندان آمریکایی و به‌خصوص برای افرادی با گروه سنی بین ۲۵ تا ۳۵ سال طراحی شده و برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل استفاده است. در ضمن امکان استفاده از این اپلیکیشن برای کاربران فیس‌بوک و افرادی که از خدمات و کالاهای برندهای مطرح مانند اپل، قهوه‌خانه‌های استارباکس، شرکت حمل‌ونقل Lyft، فروشگاه‌های زنجیره‌ای Trader Joe’s و کفش TOMS استفاده می‌کنند، نیز فراهم شده است. افرادی که خواستار قرض دادن پول به افراد نیازمند هستند، می‌توانند درست هم‌زمان با درخواست نیازمندان، به آن‌ها کمک کنند.

قرض پول اینترنتی

اکوسیستم، رسانه ای برای اطلاع رسانی اخبار، رویدادها و نقد و بررسی استارتاپ ها، کسب و کارها و به طور کلی اکوسیستم کارآفرینی ایران است.

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رسانه اکوسیستم کارآفرینی ایران می باشد

© 218 Balatarin, LLC


رمز عبور را فراموش کرده‌ام

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *