قرص ویتامین آ برای پوست صورت

خواص دارویی و گیاهی

قرص ویتامین آ برای پوست صورت
قرص ویتامین آ برای پوست صورت

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– ویتامین آ یکی از ویتامین های مورد استفاده بدن است که دارای خواص زیادی است و مصرف آن در طول روز حتما توصیه می شود.

در ادامه به برخی از فواید ویتامین آ اشاره می شود.

ویتامین A ایمنی بدن را در مقابل عفونت افزایش می دهد و پاسخ های لنفوسیتی علیه آنتی ژن های ایجاد کننده بیماری را افزایش می دهد. این ویتامین غشاهای مخاطی را برای ایمنی بیشتر مرطوب نگه می دارد و همچنین فعالیت سلول های سفید خون را افزایش می دهد.

ویتامین آ می تواند به بهبود بینایی کمک کند. این ویتامین چشم شما را قادر می سازد تا با تغییرات نور تنظیم شود. چشم ها را مرطوب نگه می دارد و همچنین دید شبانه را بهبود می بخشد. این ویتامین می تواند از بسیاری از شرایط مانند خشکی چشم و کوری شب را با افزایش سازگاری چشم انسان به نور روشن و تاریکی، جلوگیری کند.قرص ویتامین آ برای پوست صورت

این ویتامین ضروری باعث تقویت استخوان ها و دندان ها می شود. ویتامین A به تشکیل عاج دندان کمک می کند، در نتیجه قدرت آن را افزایش می دهد.

با سالم نگه داشتن و حفظ فرم عضلات، ویتامین A نقش مهمی در اطمینان از رشد عضلانی مناسب در کودکان و نوجوانان در حال رشد دارد، در نتیجه مانع ایجاد نقص دیستروفی عضلانی می شود.

ویتامین A یک آنتی اکسیدان قوی نیز است که می تواند انواع خاصی از سرطان را از بین ببرد.

 

ویتامین A نقش مهمی در جایگزینی بافت های قدیمی و فرسوده با عناصر جدید و همچنین حفظ قوت استخوان ها و دندان های شما دارد.

از آنجایی که ویتامین A باعث ارتقای کراتین سازی طبیعی می شود، به شرایطی همچون آکنه، اگزما و پسوریازیس کمک می کند. بدون این ویتامین، پوست بسیار خشک و کسل کننده می شود.

در طبیعت، ویتامین A (رتینول) گیاهان را از آسیب های رادیکال های آزاد ناشی از UV محافظت می کند. در محصولات پوستی، ویتامین A به عنوان یک آنتی اکسیدان توصیف شده است که با تقویت هر سلول در مقابل آسیب های درمعرض قرار گرفتن رادیکال های آزاد، پوست را در مقابل پیرشدگی در برابر نور محافظت می کند.

در غلظت های بالاتر، ویتامین A می تواند به عنوان یک روان کننده عمل کند که آب را به سطح پوست می رساند. علاوه بر این، ویتامین A به عنوان بهبود دهنده ای خوب برای چروک های همراه با پیری توصیف شده است.

ویتامین A به کاهش تولید بی اندازه دانه های چربی کمک می کند، بنابراین خطر آکنه را کاهش می دهد. همچنین بافت محافظ پوست را تقویت می کند و درنتیجه باعث افزایش سلامتی و عمر بالای پوست می شود.

ویتامین A ویتامین محلول در چربی است که در کبد ذخیره می شود. ویتامین A برای رشد جنین نوزاد شما، از جمله رشد قلب، ریه ها، کلیه ها، چشم ها و استخوان ها و همچنین سیستم گردش خون، تنفسی و سیستم عصبی مرکزی مهم است.

ویتامین A به ویژه برای زنانی که در حال زایمان هستند ضروری است، زیرا به بهبود بافت پس از زایمان کمک می کند. همچنین به حفظ بینایی طبیعی، مبارزه با عفونت، حمایت از سیستم ایمنی و سوخت و ساز بدن نیز کمک می کند.

میزان مصرف ویتامین A در زنان باردار بدین صورت توصیه شده است:

ویتامین آ در روغن ماهی، ماهی قزل آلا، هویج، محصولات لبنی، اسفناج و بروکلی یافت می شود. میوه ها و سبزیجات (به خصوص نارنجی و زرد و سبزیجات برگی) دارای مقادیر سرشار از بتا کاروتن هستند که بهترین منابع ویتامین A است. شما نیز احتمالا میزان قابل توجهی از ویتامین A را از شیر و غلات غنی شده دریافت خواهید کرد.

ده مورد از غذاهای سرشار از ویتامین آ به شرح زیر هستند.

قیمت قرص ویتامین آ ۳۰هزار تومن و قیمت کرم ویتامین آ ۱۱۵هزار تومن می باشد .

نبض ما- ترجمه:حسین مقدس زاده

منابع: Sharecare- babycenter- draxe- organicfacts

تمام نکات مهم در رابطه با “قرص آلوپورینول”

قرص مجسترول برای چه بیماری هایی است؟

نکاتی درباره ماینوکسیدیل داروی ریزش مو

قرص زغال برای چه استفاده می شود؟

۱۱ نکته مهم که درباره شربت و قرص زادیتن باید بدانید

تداخلات دارویی با قرص آهن چیست؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

قرص ویتامین آ برای پوست صورت


ببخشید کیوی هم ویتامین آ دارد.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


تاثیر چاقی در فشار خون بالا


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت


فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


شایع ترین سرطان در بین زنان


آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

ویتامینA یکی از ویتامین های محلول در چربی می باشد که برای داشتن چشم ها، پوست و غشاهای مخاطی سالم، حیاتی است. ویتامینA در چشم در فرایند بینایی شرکت کرده، همچنین در رشد طبیعی پوست و غشاهای مخاطی نیز نقش دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی می گردد. زنان باردار، افراد سیگاری و افراد سالخورده نیاز بیشتری به ویتامینA دارند. کپسول های ویتامینA یوروویتال برای رفع نیاز بدن به این ویتامین ضروری تولید شده اند.

اطلاعات کلی در مورد ویتامین A:

ویتامین A با خانواده ای از مولکولها با شکل مشابه بنام رتینوئید ها مرتبط است و در شکل های مختلف یافت می شود:

– رتینول، شکلی از ویتامینA می باشد که به هنگام مصرف منابع غذایی حیوانی جذب بدن می شود، ویتامین محلول در چربی و زردرنگ می باشد که در بینایی و رشد استخوان نقش دارد.قرص ویتامین آ برای پوست صورت

– سایر رتینوئیدها، گروهی از ترکیبات که از نظر شیمیایی با ویتامینA ارتباط دارند و در پزشکی استفاده میشوند. حدود ۸۰% از ویتامینA در بدن انسان جذب می شود. این ویتامین به همراه چربی از طریق سیستم لنفاوی وارد جریان خون می گردد. میزان جذب در مردان سریعتر از زنان صورت می گیرد. به هنگام اسهال، زردی و اختلالات معده ای این ویتامین کاهش می یابد. ویتامینA در کبد ذخیره می گردد. یک فرد سالم می تواند در حدود ۲/۹۷ میکروگرم ویتامین A در هر گرم از کبد ذخیره نماید. بنابر این یک کبد با وزن میانگین ۱۵۰۰ گرم می تواند ۰۰۰/۱۵۰ میکروگرم ویتامینA در خود ذخیره کند.

میزان نیاز بدن به ویتامین A چقدر است؟ 

نقش ویتامین A در سلامت انسان :

– برای سلامت چشم:

این ویتامین را با اسم رتینول نیز می خوانند چون تولید رنگدانه هایی در شبکیه یا رتینا چشم می کند.

ویتامینA موجب تقویت بینایی، بویژه در نور کم می گردد. نقش ویتامینA در چرخه بینایی با شکل رتینال آن مرتبط است، بطوریکه در چشم ۱۱-سیس رتینال در ریشه های لیزین به رودوپسین و یدوپسین اتصال می یابد. با ورود نور به چشم ۱۱-سیس رتینال به شکل همه ترانس ایزومریزه می شود. این شکل از اوپسین جدا شده و موجب القای یک پیام عصبی در طول عصب بینائی می گرددکه نهایتا به سوی مرکز بینائی در مغز می رود.رودوپسین برای دید سفید و سیاه در شب مورد نیاز می باشد و به همین جهت است که کمبود در این ویتامین موجب مهار تشکیل مجدد ردوپسین شده و شب کوری بروز خواهد کرد.

– در داشتن پوست سالم:

ویتامینA برای داشتن پوست سالم ضروری می باشد. مکانیسم هایی که داروهای درمانی رتینوئیدی بواسطه آنها موجب درمان بیماری های پوستی می گردد، مورد بررسی دانشمندان قرار گرفته اند. مؤثرترین دارو جهت درمان اکنه، ۱۳-سیس رتینوئیک اسید (ایزو ترتینوئید) می باشد. ایزوترتینوئین تعداد باکتری ها را در مجاری و سطح پوست کاهش می دهد. همچنین با مهار واکنش های شیمیایی منوسیت ها و نوتروفیل ها موجب کاهش التهاب می گردد.

– رشد، تولید مثل و افزایش توان:

مقادیر کم و زیاد ویتامینA هر دو موجب بروز نقایص تولد در نوزدان می گردند. رتینول و رتینوئیک اسید (RA) جهت تکامل جنینی ضروری می باشند. رتینوئیک اسید، به هنگام تکامل جنینی در تکامل اعضاء و تشکیل قلب، چشم ها و گوش های جنین نقش دارد. همچنین مشخص شده است که رتینوئیک اسید در تنظیم بروز ژن کد کننده هورمون رشد انسانی نیز نقش دارد.

– در تقویت سیستم ایمنی:

ویتامینA را به خاطر داشتن نقش در عملکرد سیستم ایمنی بعنوان ویتامین ضد عفونت می شناسند. همانطور که می دانیم پوست و سلول های موکوسی (سلول هایی که مجاری هوایی، لوله گوارشی و مجرای ادراری را می پوشانند) بعنوان یک سد عمل کرده و اولین خط دفاعی بدن در مقابل عفونت می باشند. رتینول و متابولیت های آن جهت حفظ تمامیت و نیز عملکرد این سلول ها مورد نیاز می باشند. ویتامینA و اسید رتینوئیک در تکامل و تمایز سلول های سفید خونی مانند لنفوسیت ها که نقش مهمی در واکنش های ایمنی ایفا می کنند نقش مرکزی دارد.

– در جلوگیری از فرایند پیری:

درمان هایی که امروزه در جهت کند کردن فرایند پیری بکار می روند، اغلب حاوی مکمل های ویتامینی و معدنی می باشند. بسیاری از این ویتامین های ضد پیری، آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد یا محصولات جانبی متابولیسم که به سلول ها آسیب رسانده و در فرایند پیری و نیز بیماری ها نقش دارند را از بدن حذف می کنند. از آنجا که رادیکال های آزاد همواره در بدن تولید می شوند، لذا داشتن ذخیره مناسبی از آنتی اکسیدانها جهت جلوگیری از آسیب سلولی ضرورت دارد. ویتامین هایی که در گروه ویتامین های آنتی اکسیدان قرار می گیرند عبارتند از: E , C , B12 , B6 , A .

– نقش در تنظیم ژن:

ویتامینA در شکل اسید رتینوئیک در رونویسی ژن ها نقش مهمی ایفا می کند. تبدیل رتینال به رتینوئیک اسید یک مرحله برگشت ناپذیر می باشد لذا تشکیل اسید رتینوئیک به شدت کنترل می گردد، چون این ترکیب بعنوان لیگاند برای گیرنده های هسته ای عمل می کنند.

– نقش در تشکیل گلبول های قرمز خون:

سلول های قرمز خونی همانند سایر سلول های موجود در خون، از پیش سازهایی بنام سلول های بنیادی ایجاد می شوند. سلول های بنیادی برای تمایز طبیعی خود به گلبول های قرمز خونی به رتینوئیدها نیازمند هستند. علاوه بر این، ویتامینA موجب تسهیل انتقال آهن از محل ذخیره خود در بدن به گلبول های قرمز در حال تکامل و شرکت در ساختار هموگلوبین می گردد. هموگلوبین حامل اکسیژن در سلولهای قرمز خونی می باشد.

 

کمبود ویتامین A

کمبود طولانی مدت ویتامین A می تواند موجب التهاب چشم ها، ضعف بینایی و شب کوری شود. حساسیت در برابر عفونت ها افزایش یافته و بویژه به خاطر ضعف لایه مخاطی تنفسی، سرماخوردگی بطور مکرر بروز می کند. کمبود ویتامینA موجب عدم اشتها، ناتوانی، دندان ها و لثه های ناسالم، اختلالات پوستی مانند اکنه، جوش و چین و چروک می گردد. زمانی که مقادیر ویتامین A در بدن کافی نباشد، غشاهای مخاطی بینی، گلو و دهان، لوله های برونشی، ریه ها، مجرای روده ای، کلیه ها و واژن در زنان در معرض عفونت های مکرر قرار می گیرند. نهایتاً غشاهای مخاطی در تمام بدن توانایی ترشح مقادیر طبیعی موکوس مورد نیاز جهت محافظت در مقابل عفونت ها و تحریکات را از دست داده و بلافاصله دژنره می شوند. سایر علائم ناشی از کمبود ویتامین A عبارتند از: عقب ماندگی رشد در کودکان، خستگی و شکنندگی در موها، شوره سر و نیز ریزش مو، ناخن های غیر طبیعی و علائم دیگر.

 

منابع غذایی برای ویتامین Aکدامند؟

ویتامینA در منابع غذایی حیوانی مانند تخم مرغ، گوشت، پنیر، خامه، جگر و کلیه حیوانات به وفور یافت می شود. منابع بتاکاروتن نیز عبارتند از: هویج، کدو، سیب زمینی، طالبی، گریپ فروت، زردآلو، اسفناج و سبزیجات

 

چه کسانی نیاز بیشتری به ویتامین Aدارند؟

به خاطر داشته باشیم:

(ویتامین A بعلت داشتن فواید متعدد برای بدن انسان در هر سنی مورد نیاز می باشد.)

– نوزادان و کودکان

– زنان باردار و شیرده

– افرادی که دچار ضعف و یا اختلال در بینایی هستند

– افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی داشته و مکرراً دچار عفونت و سرماخوردگی می شوند

– افرادی که اختلالات پوستی در آنها وجود دارد

 

قرص ویتامین آ برای پوست صورت

تحقیقات علمی صورت گرفته درباره ویتامین A؟

۱- تأثیر ویتامینA در درمان اکنه

۲- تأثیر درمانی رتینوئیک اسید در بیماری لوکمیای پرومیلوسیستیک حاد

۳- تأثیر ویتامینA در بیماری ها و اختلالات چشمی

۴- تأثیر ویتامینA در بیماری سرخک

۵- تأثیر ویتامینA در اگزروافتالمیا (چشم خشک)

۶- تأثیر مصرف ویتامینA در کاهش علایم بیماری مالاریا

۷- تأثیر ویتامینA در بیماری رتینیت پیگمنتوزا

۸- ویتامینA و اثرات آنتی اکسیدانی آن

۹- تأثیر ویتامینA در سرطان سینه درزنان

۱۰-تأثیر ویتامینA در جلوگیری از بروز بیماری کاتاراکت (آب مروارید) در چشم

۱۱- تأثیر ویتامینA در جلوگیری از اسهال

۱۲- تأثیر ویتامینA در ممانعت از عفونت ایدز

۱۳- تأثیر ویتامینA در عملکرد سیستم ایمنی

۱۴- تأثیر ویتامینA در کاهش میزان مرگ و میر نوزادان

۱۵-نقش ویتامینA در جلوگیری از بروز کم خونی وابسته به آهن

۱۶- تأثیر ویتامینA درکاهش خطر سرطان پانکراس

۱۷- تأثیر ویتامینA در کاهش عفونت های انگلی

۱۸- تأثیر ویتامینA در کاهش ذات الریه (پنومونی) در کودکان

۱۹-نقش ویتامینA در جلوگیری از بروز پولیپ

۲۰-نقش ویتامینA در کاهش ناراحتی های ناشی از بارداری

۲۱- تأثیر ویتامینA در جلوگیری از پیری و چروک خوردگی پوست

۲۲-نقش ویتامینA در جلوگیری از سرطان پوست

۲۳- تأثیر ویتامینA در بهبود زخم ها

با سلام
نزدیک دوماهی هست چشمام ضعیف شدن،ضمن اینکه چشم سمت راستم از عمق خیلی درد میکنه
رفتم پیش یه دکتر گفت چشمات حدودا یک و نیم هستن و کمی خشک هم شده
شما برای تقویت بینایی و بهبود ضعیف شدن چشم چه دارو هایی پیشنهاد میدین
خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید
ممنون از لطفتون

سلام
روزانه یک عدد توصیه می شود.

با سلام و احترام
بنده ۲۶ سالمه و به خاطر پوست خیلی چرب و مستعد آکنه دکتر برام ایزوترتینوئین۲۰ هفته ای دوتا تجویز کرده، اما به دلایلی از جمله گرانی نمیتونم مصرف کنم.
حال میخواستم بدونم که حداقل برای کنترل و تا حدودی بهبودی. اگر روزی یک کپسول ویتامین آ ی شما رو مصرف کنم ،در بلند مدت (مثلا دو سال) مشکلی برام پیش نمیاد؟؟
در ضمن سبزیجات خیلی کم مصرف میکنم و میوه جات مصرف نمیکنم و ماهی و میگو هم اصلا مصرف نمیکنم، و گوشت قرمز هم خیلی خیلی کم مصرف میکنم.
با سپاس

سلام
بله
تغذیتون هم بهتر کنید

سلام خسته نباشید
چشم سمت راست من ۷۵%وچشم چپ۱% ضعف‌دارن
میتونم ویتامین آ ویژل ۲۵۰۰۰ استفاده کنم

سلام
این ویتامین محصول شرکت حکیمان نیست.
برای تقویت بینایی کپسول ویتامین آ و یا کپسول اوژن پیشنهاد می شود.

سلام.
من خشکی چشم دارم دکترم گفته همیشه باید اشک مصنوعی استفاده کنم و مراقب باشم و از گوشی و مطالعه زیاد خودداری کنم که از این بدتر نشه و یک بار هم موی رگ چشمم پاره شد ولی شدید نبوده و گفته با میوه و غذا و ویتامین ها جلوگیری کنم از خشکی بیشتر و رفع زردی چشمم حالا میخواستم بدونم چه نوع ویتامینهای رو بخرم و استفاده کنم؟

سلام
همین محصول روزانه یک عدد.

سلام خسته نباشید من قرص جوشان ویتامین Aرو دو هفتس مصرف میکنم حس میکنم بینایی من رفته رفته بیشتر میشه و اکثرا سردرد دارم بعد مصرف و ادرارم به رنگ زرد متمایل به قرمز به نظر شما مصرف رو متوقف کنم؟

سلام
سر درد و تغییر رنگ ادرار مربوط به مصرف ویتامین A نیست.
باعث بهبود بینایی می شود.

سلام من آزمایش کمبود ویتامین آ دادم جواب آزمایشم بر حسب روش hplcانجام شده و مقدار آن ۳۲.۹۳۳می باشد می خواستم بدونم که آیا نرمال هست یا نیاز به مصرف ویتامین آ دارم اگه نیار دارم چه ویتامینی و مصرفش به چه صورته با سپاس

سلام
روزانه یک عدد کپسول همراه غذا وبا مقدار آّب کافی یا مطابق دستور پزشک

سلام موی سر من ریزش داره قرص ویتامین aمیتونه ریزششو کم کنه

سلام
بله ریزش رو کم میکند ولی قطع نمی کند.

سلام پوست صورتم به شدت خشک و التهاب داره خیلی قرمز میشه و خارش شدید داره و پوسته پوسته میشه ودر قسمت چانه هم جوش زیاد میزنم،موهامم خشک و شکننده ست و خشکی چشم هم دارم پیش چندتا دکتر پوست هم رفتم آزمایش هم دادم همه چی سالم بوده ولی خوب نشدم، آیا ممکنه از کمبود ویتامین a باشه؟ چه قرصی و به چه صورت باید مصرف کنم

سلام
در صورتی که مکمل دارویی دیگری، که حاوی ویتامین آ است،استفاده نمیکنید،میتوانید روزانه یک عدد از محصول ویتامین آ یوروویتال استفاده کنید.

سلام من ۱۷ سالمه و هفته ای دوبار قرص ویتامین آ ۲۵۰۰۰ می تونم بخورم؟ دکتر نمیتونم برم اگه میشه جواب بدید

سلام
این محصول فعلا موجود نیست.

سلام من یکی از چشمام ۲۵ درصد ضعیفه یکی دیگه نیم اما بیناییم خیلی کمه چندبارم رفتم متخصص میگه شماره چشمت همونه حتی ام ار ای و دوتا آزمایش دیگه هم که مخصوص چشم بود انجام دادم نرمال بود احساس میکنم شبا دیدم کمتر میشه میشه بگید چه مکملی برام خوبه ممنونم

سلام
میتونید از کپسول اوژن روزانه یک عدد استفاده کنید

سلام پوستم چند ساله لک داره. میدونم که ویتامینهای بدنم پایینه. چه قرص ویتامینی بخورم که شاید رو لک تاثیر داشته باشه. هیچ مشکل دیگه ای ندارم چک کردم

قرص مولتی ویتامین + مینرال یوروویتالhttp://hakimanteb.com/products/%D9%85%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-30%D9%8860%D9%88100-%D8%B9%D8%AF%D8%AF%DB%8C/قرص مولتی ویتامین + مینرال یوروویتال

برای شفافیت پوست و سفیدی چشم ویتامینA کپسولشو استفاده کنم اشکالی نداره؟؟؟؟در روز چند عدد مصرف کنم؟؟؟۴۸سال سن دارم

سلام
ببخشید برای ورزشکارا هم مناسب هست؟یعنی میشه ما که بدنسازی میریم استفاده کنیم؟بهمون توصیه میکنن.نظر شما چیه؟
سوال بعد اینکه خوردنش با ویتامین سی همزمان تداخلی نداره؟به عنوان مثال قرص جوشان ویتامین سه همرا با یک کپسول ویتامین آ.خوبه یا نه؟
ممنون از اینک راهنمایی میکنید.تشکر

سلام من پشت بازو و روی بازو و کمرم جدیدا داره ترک های پوسای درمیاد بعضیا میگن ب خاطر کمبود ویتامین آ و ب بدنته
ب نظرشما چیکار باید بکنم؟!

از کپسول ویتامین E 400 یوروویتال که کاملا گیاهی است استفاده کنید. هفته ای ۲ عدد همراه با غذا مصرف شود

البته این رو هم بگم که تا به حال سابقه شوره نداشتم و بقیه علائم کمبود ویتامین آ مثل جوش صورت و بعضی وقتام عدم اشتها رو دارم

سلام روزتون بخیر من مدتیه که به شوره سر مبتلا شدم و هرکار میکنم کم میشه ولی درمان نشده تا حالا، جایی خونده بودم که شوره به خاطر کمبود ویتامین آ هست میخواستم ببینم برای خرید کپسول ویتامین آ باید حتما آزمایش بدم و کمبودش تایید بشه یا میتونم همینجوری ی بسته ۶۰ تایی بگیرم و بخورم؟

بهتر است از کپسول ب-کمپلکس یوروویتال استفاده کنید. روزانه ۱ عدد

سلام من سفیدی چشمام شفاف نیست برای سفید و شفاف شدن چه دارویی مناسب هست .

متخصص چشم مراجعه کنید.

سلام .. ببخشید قوای جنسی خیلی ضعیفی داره . لطفا راهنمایی کنید که از چه ویتامینهایی میتونه استفاده کنه و روش استفادش چطوریه…
مرسی

کپسول اسنشیال و یا کپسول ارکتاویتال

سلام.پسر من سه سال و سه ماهش هست وقای بردمش پیش اپتومتریست گفت چشماش ضعیفه و براش عینک تجویز کرد و این خیلی منو ناراحت کرده ایا امکان داره با مصرف ویتامین آزودتر بهبود پیدا کنه؟و اینکه چه ویتامین آ یی برای این سن میتونه مصرف کنه؟از داروخانه که پرسیدم فقط قطره ویتامین اد رو پیشنهاد دادن.ممنون

مصرف ویتامین آ در بینایی کودک تاثیر مثبت دارد. اما نه به این معنا که به حالت اول برگردد. با پزشک متخصص مشورت کنید و روزانه بیشتر از ۱۵۰۰ واحد ویتامین آ ندهید.

سلام من پوستم این ۲ سال خیلی خشک میشه به حصوص چانم و زیر چشام کدوم قرصا رو توصیه میکنید؟

برای پوست خشک مصرف شربت امگا ۳ مکس روزانه ۱۰ سی سی بعد از غذا توصیه می شود.

سلام خسته نباشید توی مقاله نوشته بودید که برای نوزادان ۶-۱۲ ماه ۵۰۰ میکروگرم مناسبه برای بچه ام ویتامین آ ۵۰۰۰۰ نوشتن دکترش ولی نگفتن چند قطره استفاده کنم میشه راهنمایی کنید

سلام. از انجایی که محصولی که گفتید جزء محصولات شرکت حکیمان طب نیست متاسفانه امکان راهنمایی دقیق نسیت. با پزشک متخصص صحبت کنید

سلام
وقتتون بخیر
من ی بیمار مبتلا به hpv هستم و همینطور ک میدونید باید سیستم ایمنی قوی بشه
من قرص ایموئنس میخورم به همراه زینک پلاس
ایا خوردن قرص ویتامین a مشکلی نداره با این داروها

مصرف ویتامین A به صورت طولانی مدت و سرخود مشکل ایجاد خواهد کرد. شما می توانید از شما اول از همه با انجام آزمایش نوع ویروس hpv را باید تشخیص دهید.

سلام مصرف همزمان کپسول ویتامین سی زینک پلاس با اسپرین تداخل دارد خطری ندارد.باسپاس

عالی و مفید بود.

سلام من ۱۹سالمه صورتم رو سه ماه پیش اصلاح کردم جوش زدم وتا این سه ماه خوب نشده…واینکه من تغذیه ام خیلی خوب نیست احساس میکنم ویتامین بدنم کم شده از ماه رمضان به بعد هم ریزش موهام خیلی بیشتر شده میخوام ویتامین بگیرم ولی نمی دونم چه ویتامین های که پوستم شاداب وریزش موهام خوب بشه

کپسول زینک پلاس ۱۰ میلیگرم روزانه ۱ عدد بعد غذا

ممنون که پاسخ دادید
واینکه قرصی هست که مژه هارو پرپشت کنه؟من مژه هام خیلی کم پشته

سلام من۱۹سالمه و هفته ای یه بار بدون نظر پزشک ویتامینDمصرف میکنم میخواستم ببینم میشه هفته ای یک بار ویتامین Aبدون نظر پزشک مصرف کنم بخواتر کمی چشم درد و تعداد جوش های کمی که میزنم . باید به دارو خانه چه نوع ویتامینAای رو بگم که به درم بخوره من پوستم سفیده ولی یه خرده زردی در پوستم مشاهده میشه قرص اهنم مصرف میکنم ممنون میشم اگه پاسخمو بدین

بستگی به دوز ویتامین A دارد. می توانید با داروساز (دارو پزشک) مشورت کنید.

با عرض سلام و آرزوی موفقیت برای شما
میخواستم بدونم من میتونم قرص ویتامین های آ ب و ث رو هر روز استفاده کنم،در یک دوره ی یک ماهه
چون کمبود این ویتامین ها رو دارم
به نظر شما بهترین برنامه برای مصرف این ویتامین ها چی هستش،با توجه به اینکه ماه رمضان هم در پیشه و فقط وعده های غذایی افطار و سحر رو داریم.ممنون میشم راهنماییم کنید.

مصرف ویتامین ب و ث هر روز مانعی ندارد. حتما همراه با یک لیوان آب مصرف کنید. همراه غذا یا بدون غذا هم فرقی نمی کند.
اگر ویتامین آ کمبود دارید باید تحت نظر پزشک و یا داروساز(دارو پزشک) مصرف کنید. زیرا دوز ویتامین آ در محصولات شرکت های مختلف متفاوت است.

سلام خسته نباشید پسرم مشکل شبکوری داره چه دارویی مصرف کنه تا این مشکلش بر طرف بشه.واقعا ازاین مشکل هم خودش رنج میبره وهم ما.لطف میکنید منو راهنمایی کنین.باتشکر

شب کوری نشانه ای از کمبود ویتامین A می باشد. فرزند شما حتما باید تحت نظر متخصص چشم باشد

سلام. من چشمام ضعیف بود، سه سال پیش عمل PRK انجام دادم. اما باز جدیدا چشام یه مقدار کمی ضعیف شده. میخواستم بدونم چه قرصی مصرف کنم تا بیشتر ازین ضعیف نشه؟

می توانید از کپسول اوژن روزانه ۱ عدد بعداز غذا استفاده کنید. در کنارش تمرینات زیر را هم انجام دهید.

این تمرینات هیچ خطری برای چشم ندارد و اگر به مدت چند هفته متوالی انجام دهید، آثار آن را در بهبود بینایی خود درخواهید یافت.

*پلک زدن: پلک زدن به عنوان یک راهکار ساده برای تمرکز طولانی تر و تمیز کردن چشم است. کاربران رایانه معمولا عادت به پلک زدن ندارند و اغلب وقتی پای تلویزیون می نشینند پلک نمی زنند.

*ماساژ با کف دست ها: برای این کار چشم ها را ببندید. با کف دست چشم ها را بپوشانید. دست ها را به اندازه ای به چشم نزدیک کنید که بتوانید به راحتی پلک بزنید و فشار زیادی روی ماهیچه چشم وارد نکنید. ۲دقیقه به همین حالت بمانید. اگر در یک روز پرکار چند دقیقه این کار را انجام دهید، متوجه تاثیر شگفت انگیز آن بر عضله چشم خواهید شد.

*عدد هشت: این تمرین باعث افزایش انعطاف پذیری ماهیچه چشم می شود.در فاصله ۷متری خود یک عدد هشت بزرگ انگلیسی را قرار دهید. به مدت چند دقیقه با چشم های خود عدد هشت را که به صورت یک مارپیچ است، دنبال کنید.

*دور و نزدیک: این تمرین را تقریبا در هر مکانی می توان انجام داد. در یک صندلی راحت بنشینید. انگشت شست خود را در فاصله ۱۰سانتی متری از چشم ها قرار دهید. به انگشت خود نگاه کنید سپس به یک شیء با فاصله دورتر بنگرید. با هر بار تنفس عمیق، زاویه دید خود را تغییر دهید به گونه ای که یک بار به شیء نزدیک و یک بار به شیء دور نگاه کنید. این کار باعث تقویت ماهیچه چشم و بهبود بینایی می شود.

*زوم کردن: روی یک صندلی راحت بنشینید به یک شیء نزدیک متمرکز شوید و سپس چشم ها را به پایین بدوزید. پس از چند دقیقه با تکرار این کار متوجه انعطاف پذیری عضلات چشم خود خواهید شد. این تمرین نیز به تقویت ماهیچه ها و بهبود کارکرد چشم منجر می شود.

سلام خسته نباشید.خیلی ممنون ازسایت خوبتون.من یه دختر۲۰ساله هستم متآهلم اشتهام خیلی کمه،لاغری شدید دارم.به زورمیتونم نصف وعده های اصلی یک فردغذا بخورم.سوالم ازشمااینه که میتونم ویتامینAبخورم اشتهام زیادبشه؟یاچه ویتامین دیگه ای مصرف کنم که اشتهام زیادبشه ودرنهایت وزنم زیادبشه؟ممنونم ازمشاوره های خوبتون

سلام.
۱- آزمایش تیروئید بدهید.
۲- از کپسول زینک پلاس ۱۰ میلی گرم روزانه ۱ عدد بعد از غذا استفاده کنید.

با سلام
مادرم ام اس داره همینطور اختلال پوستی اگزما میتونه ویتامین آ بخوره ؟لطفا دوز مصرفی را ذک. کنید

باید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید

سلام.این قرص ویتامین آ برا ریزشو رشد موهم تاثیراتی دارد؟

این محصول موجود نیست

درود
۶سته نباشید از همراهی شما سپاسگذارم من بیماری هوچگین داشتم مدتی بعد از درمان بهتر شدم ولی دوباره مثل اینکه بازگشته غذا نمی خورم دیدم کم شده ناخن هایم از کمر می شکند ریزش مو هایم بسیار زیاد شده چه ویتامینی مصرف کنم تا این حالت ها کم شود نگویید به پزشک مراجعه کنم چون دیگر پولی باقی نمانده خودتان بهتر می دانید چه می گویم با تشکر از همراهی شما

پیشرفت های جدید در زمینه تشخیص و درمان این بیماری باعث شده است که تعداد زیادی از بیماران بهبود یابند. در این بیماران با تشخیص زودرس و درمان مناسب، میزان بهبود افزایش خواهد یافت. این بیماری با جان شما بازی خواهد کرد اگر به متخصص مراجعه نکنید.

با سلام مصرف روزانه ۵۰۰۰ واحد ازین ویتامین درروز بعد جه مدتی اثر خودرا نشان میدهد؟۱ماه یا باید همچنان ادامه داد؟

سلام من صورتم خیلی جوش میزنه و ١٨ سالمه میتونم از قرص ویتامینa استفاده کنم؟؟

سلام

من مدتی است که لیکن پلان و پسوریازیس دارم چند روز میشه که چشمام هم سوزش داره عفونت کرده لبام هم زخم میشه وقتی پماد ویتامین آ استفاده میکنم بهتر میشه و بیست و شش سالمه

قرص ویتامین آ تهیه کردم میتونم هر دو روز ۸۰۰ میکرو گرم مصرف کنم ؟

سلام. حتما با متخصص پوست مشورت کنید

سلام. متاسفانه این محصول دیگر وارد نمی شود.

سلام خسته نباشید .
من یه کپسول ۲۵۰۰۰ خریدم نمیدونم چطور مصرف کنم خواهشا راهنمایی کنید

سلام. حتما و حتما با پزشک مشورت کنید.

من چشمام ضعیفه تاز میبینه بعد یه مدت هم رژیم بود فکر کنم کبود ویتامین a دارم اینو بخورم خوبه

سلام. بهتر است از شربت امگا-۳ مکس استفاده کنید که هم ویتامین A دارد و هم اینکه امگا-۳ برای سلامت چشم بسیار مفید است.

سلام خسته نباشید
من پوستم پر از جوش و آکنه شده و چرب در برخی قسمت ها مانند بینی شده است و ملتهب میشود.
پیشنهاد شما برای بهبود استفاده از کدام مکمل ها است؟

سلام. باید علت ایجاد آکنه را تشخیص داد که بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص است

سلام ببخشید من قرص ال دی مصرف میکنم میخوام قرص آ ویتین ۵۰۰۰۰ واسه پوستم بخورم ایرادی داره؟

سلام. مصرف ویتامین آ حتما با تجویز و توصیه پزشک صورت بگیرد.

سلام خسته نباشین من ۲۶ سالمه و به خاطر ضعف در بینایی ویتامین A50000استفاده میکنم میشه بگین به چه شیوه وتا چه مدت استفاده باید کنم ممنونم

سلام. این دوز را به هیچ عنوان سر خود مصرف نکنید مگر تحت نظر پزشک.

سلام
من به شدت چشام ضعیف میشه و جوش هم میزنم
به چه صورت لازمه قرص مصرف کنم
روزی یکی کافیه ؟؟

سلام. بهتر است شما حتما به متخصص چشم پزشک مراجعه کنید.

سلام،برای رفع زگیل های زیاد هم میشه از قرص ویتامین Aاستفاده کرد؟با تشکر

من ۱۶ سالمه ماهی ۱ دونه میتونم بخورم؟؟

سلام. بله .

سلام ممنون از راهنمای های مفیدتان
هرچند روزمیتوان مصرف کرد ؟یا هرروز باید مصرف کرد؟

سلام.
بهتر است مصرف طولانی مدت حتما تحت نظر پزشک باشد.

سلام مرسی از سایت خوبتون من قرص ژله ای ویتامین آ۲۵۰۰۰٫ رو از داروخانه برای پوستم گرفتم ولی نحوه مصرفش رو نمیدونم من روزی یک بار میخورم ایا درسته

سلام.
اولا : این محصولی که شما تهیه کردید کپسول ویتامین A یوروویتال نیست.
دوما : از آنجایی که ویتامین A جزء ویتامین های محلول در چربی است باید در مصرف آن بسیار دقت شود. شما حداکثر هفته ای دو عدد و نهایتا تا مدت ۳ ماه استفاده کنید مصرف طولانی تر و بیشتر از آن پیشنهاد نمی شود.

شما برای حفظ سلامت پوست و مو می توانید از املاح و ویتامین های دیگر هم همچون کپسول زینک پلاس ، کپسول ویتامین C + روی و یا مولتی ویتامین یوروویتال استفاده کنید.

با سلام ایا کودک ۵ ساله به خاطر تنبلی چشمش میتونه روزی یه کپسول بخوره

سلام
بله می تواند مصرف نماید .

سلام ممنون از توجه به دیدگاه ها
میخواستم بدونم مقدار مصرف به چه میزانه ،چه تعداد قرص میباشد
در دور مصرف باید استراحت کرد یانه یا آزمایش میخواد یا نه
درمور قرص های زینک،کلسیم و ویتامین a وایزن پلاس

سلام آیا با زینک پلاس تداخل دارد روز درمیان استفاده کنیم و یا میشود هردو را در یک روز مصرف کرد

سلام
مصرف همزمان این دو فرآورده تداخلی نداشته و امکان پذیر است .

متشکرم ازتون – لطفا طریقه مصرف را هم بنویسین که همراه غذا بعد غذا بین غذا…..بازم ممنونم ازشما

سلام
همراه غذا یا پس از غذا مصرف شود(با معده خالی مصرف نشود).

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

 
 
 
 

کانال تلگرام حکیمان طب

ویتامین A یکی از انواع ویتامین های محلول در چربی است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد و یکی از بهترین ویتامین ها برای تقویت بینایی، حفظ سلامت چشم ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.

ویتامین آ فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص ویتامین a برای سلامتی نوزادان و کودکان، چشم ها و پوست صورت را شرح داده ایم. با ما همراه باشید!

کارشناسان زیبایی معتقدند که ویتامین A باعث افزایش رطوبت پوست صورت شده و با کاهش چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

یک مطالعه در دانشگاه میشیگان آمریکا نشان داده که استفاده از ویتامین A به فرم رتینول می تواند باعث کاهش چین و چروک دور چشم شود.

ویتامین A دارای خواص آنتی اکسیدانی است که تولید بیش از حد سبوم در پوست صورت را کاهش داده و با پاک سازی پوست از سلول های مرده باعث درمان آکنه و جوش صورت می شود.قرص ویتامین آ برای پوست صورت

ویتامین A خواص ضد التهابی قوی دارد و می تواند، آکنه و جوش صورت را درمان کند.

خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین A باعث سم زدایی و پاک سازی پوست صورت شده و به روشن تر و سفید تر شدن رنگ پوست کمک می کند.

ویتامین A به دلیل خواص ضد التهابی قوی که دارد یکی از بهترین روش ها برای درمان اگزما و پسوریازیس محسوب می شود.

ویتامین A باعث رطوبت رسانی به پوست لب شده و به درمان خشکی لب ها کمک می کند.

ویتامین A یکی از ویتامین های ضروری برای افزایش رشد استخوان ها و عضلات در نوزادان و کودکان محسوب می شود و خطر ابتلا به دیستروفی عضلانی را کاهش می دهد.

ویتامین A یکی از ویتامین های ضروری برای تولید مثل خانم ها می باشد؛ ویتامین A به حفظ سلامت اندام های جنسی و افزایش باروری در زنان کمک می کند.

ویتامین A به رشد طبیعی جنین در رحم زنان باردار کمک می کند؛ ویتامین A باعث رشد و توسعه اسکلت، سیستم عصبی، قلب، کلیه ها، چشم ها، ریه و پانکراس در جنین می شود.

ویتامین A یکی از ضروری ترین ویتامین ها برای تولید مثل در مردان است؛ ویتامین A به حفظ سلامت اندام های جنسی آقایان کمک کرده و با افزایش میزان اسپرم، باروری در مردان را بهبود می بخشد.

ویتامین A یکی از ضروری ترین ویتامین ها برای تقویت بینایی و حفظ سلامت چشم ها می باشد. در واقع کمبود ویتامین A می تواند باعث شب کوری شود و خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مربوط به سن (AMD) را که عامل اصلی نابینایی در جهان است، افزایش می دهد.

مطالعات نشان داده که مصرف مقادیر کافی ویتامین A به صورت بتا کاروتن (در منابع گیاهی ویتامین A) خطر ابتلا به سرطان لنفوم هاجکین و همچنین سرطان دهانه رحم، ریه و مثانه را کاهش می دهد.

ویتامین A به طور طبیعی با افزایش گلبول های سفید خون، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش می دهد.

مطالعات نشان داده که کودکانی که کمبود ویتامین A دارند بیشتر به سرخک و مالاریا مبتلا می شوند.

مصرف مقدار کافی ویتامین A برای رشد و توسعه استخوان ها ضروری است و کمبود این ویتامین احتمال شکستگی استخوان ها و پوکی استخوان را افزایش می دهد.

تحقیقات اولیه در ژاپن نشان می دهد که یکی از مشتقات ویتامین A با نام رتینوئیک اسید باعث کاهش قند خون در موش های مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.

تحقیقات نشان می دهد که اضافه کردن ویتامین A به رژیم غذایی از تشکیل سنگ های فسفات کلسیم و اگزالات کلسیم در کلیه ها و مجاری ادراری جلوگیری کرده و به درمان سنگ کلیه و سنگ مثانه کمک می کند.

مصرف منظم ویتامین A باعث تقویت دندان ها می شود؛ در واقع ویتامین A باعث تقویت عاج دندان یا دنتین شده و خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و سوراخ شدن دندان ها را کاهش می دهد.

ویتامین A یکی از بهترین ویتامین ها برای پیشگیری و درمان بیماری سرخک بوده و علائم این بیماری مانند اسهال و تب را کاهش می دهد.

متخصصان معتقدند که مصرف مقادیر کافی ویتامین A باعث کاهش کلسترول بالای خون شده و با بهبود جریان خون در رگ ها، خطر لخته شدن خون و سکته قلبی را کاهش می دهد.

ویتامین A دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است و خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آلزایمر، پارکینسون، بیماری های قلبی، آرتریت روماتوئید و بیماری کرون را کاهش می دهد.

مصرف بیش از حد ویتامین A در فرم مکمل ها و مواد غذایی حیوانی باعث مسمومیت می شود که با نام هیپرویتامینوز  A شناخته می شود و با علائمی از جمله تهوع، سرگیجه، سردرد، کاهش اشتها، اختلالات کبدی، ریزش مو و حتی مرگ بروز می کند.

ویتامین A ممکن است با دارو های ضد بارداری، رقیق کننده های خون و برخی دارو های درمان سرطان، تداخل دارویی داشته باشد.

زنان باردار نباید بیشتر از میزان توصیه شده ویتامین A موجود در غذا های حیوانی را مصرف کنند چرا که باعث بروز ناهنجاری هایی در جنین می شود.

ویتامین A به دو فرم در مواد غذایی یافت می شود؛

ویتامین A پیش ساخته یا رتینول که فرم فعال ویتامین A می باشد و در منابع حیوانی مانند گوشت قرمز، ماهی و محصولات لبنی یافت می شود.

پرو ویتامین A یا بتاکاروتن که در میوه ها، سبزیجات و سایر محصولات گیاهی ذخیره می شود، بتاکاروتن در بدن به فرم فعال ویتامین A یعنی رتینول تبدیل می شود.

با مشورت پزشک

مصرف توصیه شده ویتامین A بر حسب سن و جنس متفاوت است.

از 14 سال به بالا : 900 میکروگرم

سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، اسفناج، هویج خام، طالبی، فلفل دلمه قرمز، پاپایا، انبه، لوبیا چشم بلبلی، زردآلو و برگه زردآلو و کلم بروکلی از مواد غذایی سرشار از ویتامین A هستند.

جالب است بدانید که متخصصان معتقدند، بهترین روش استفاده از ویتامین A، مصرف آن به فرم بتاکاروتن است که در منابع غذایی گیاهی یافت می شود.

منابع : healthline – naturalfoodseries – draxe

فال حافظ

قرص ویتامین آ برای پوست صورت

سلامت و پزشکی
سبک زندگی
گیاهخواری
اطلاعات دارویی
خواص ها
مد و فشن

سرگرمی
چهره ها
عکس های جالب و دیدنی
اشعار زیبا
آهنگ
ویدیو کلیپ
آهنگ تولدت مبارک

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

 

اغلب افراد هویج را به عنوان منبع غنی ویتامین A می شناسند، اما غیر از هویج این ویتامین در داروخانه نیز یافت می شود. ویتامین آ محلول در چربی است و برای عملکرد طبیعی شبکیه چشم و رشد طبیعی استخوان، پوست، بیضه ها و تخمدان ها لازم است. در داروخانه ویتامین آ به شکل کپسول، قرص، قرص های جویدنی، قطره خوراکی و تزریق در دسترس است.

 

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

اگر نگران این هستید که چشمهایتان زیبایی خود را با ایجاد چین و چروک اطراف آن از دست بدهد از کپسول های ویتامین استفاده کنید.

پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است و این امر نیز باعث ایجاد چین و چروک می گردد. چین و چروک دور چشم، چهره را خسته و پیرتر نشان می دهد. برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و یا به تاخیر انداختن ایجاد آن باید بیشتر از پوست مراقبت کرد. یک روش عالی برای مراقبت از پوست استفاده از کپسول ویتامین است. در این مقاله بیشتر به این مقوله می پردازیم.

روغن ویتامینE هم یک ماده‌ی مغذی و هم یک آنتی‌ اکسیدان است. بر اساس گفته‌های دفتر مکمل‌های غذایی در انستیتوی ملی این روغن می‌تواند رادیکال‌ های آزاد را که باعث آسیب‌رسانی به سلول‌ها و بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان و سایر امراض می‌شوند را خنثی کند. دکتر مانوج آهوجا از بیمارستان Fortis می‌گوید: روغن ویتامینE یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی قدرتمند است که می‌تواند وضعیت کلی سلامت وپوست شما را جلایی دوباره ببخشد. این روغن حاوی گروهی از هشت ترکیب مختلف، ازجمله توکوفرول‌ها و توکوترینول‌ها می‌باشد. روغن ویتامین E در خالص‌ترین نوع خود، تنوع گسترده‌ای دارد. می‌توانید آن را روی پوست خود پخش کنید یا کپسولش را میل نمایید

خواص روغن ویتامین E

دکتر دیپالی باردواج، از متخصصان پوست در دهلی می‌گوید:  ویتامینE اعصاب را قوی‌تر کرده و پوست را از درون تغذیه می‌کند. کپسول‌های ویتامین E را با استفاده از سنجاق پاره کرده و آن را بر روی صورتتان بمالید تا پوست نرم و درخشان دلخواهتان را پیدا کنید.قرص ویتامین آ برای پوست صورت

نشانه های کشیدگی را درمان می کند

پس از بارداری یا زمانی که چاقی و لاغری ناگهانی را تجربه می‌کنید، نشانه‌های کشیدگی روی پوستتان ظاهر می‌شوند. دکتر موکش گیردهار، متخصص پوست در بیمارستان Max Super Speciality می‌گوید: روغن ویتامین E را روی پوستتان بمالید تا مواد مغذی موجود در بافت پوست افزایش پیدا کند. به منظور کاهش این نشانه‌ها، می‌توانید به صورت منظم و موضعی نیز از این روغن بهره بگیری.

زخم ها را کمرنگ می کند

دکتر موکش گیردهار می‌گوید: روغن ویتامین E به نوسازی سلول‌های پوست کمک کرده و لکه‌های قهوه‌ای یا زخم‌های صورت را کم‌رنگ می‌کند.

اسپاسم های عضلانی را درمان می کند

دکتر مانوج آهوجا می‌گوید: ویتامین E برای آرام‌کردن عضلات بسیار خوب بوده و می‌تواند اسپاسم‌های عضلانی را درمان کند.

ضد پیری است

دکتر دیپالی می‌گوید: اگر نشانه‌هایی از پیری زودرس نظیر چروک دور چشم را مشاهده می‌کنید، دو تا سه بار در هفته روغن ویتامینE را در کنار کرم‌های معمول استفاده کنید تا بهترین نتایج را مشاهده نمایید. با این روند پوستتان سالم شده و نشانه‌های افزایش سن را از بین می‌برد.

همانند مرطوب کننده عمل می کند

دکتر آهوجا می‌گوید: «روغن ویتامین E یک ماده مغذی محلول در چربی است و بدین‌ترتیب از محصولات محلول در آب سنگین‌تر است. می‌تواند رطوبت ازدست‌رفته را برگرداند و به همین دلیل بهترین عملکرد را برای پوست‌‎های خشک و آسیب‌دیده در پی دارد». می‌توانید چند قطره از روغن ویتامین E را با لوسیون مرطوب‌کننده ترکیب کنید و قبل از رفتن به رختخواب روی بدنتان بمالید.

دایره های مشکی را درمان می کند

استفاده از روغن ویتامین E به دور چشم‌ها، یکی از بهترین راه‌ها برای رهایی از دایره‌های مشکی است. ۲-۳ روز از این روغن در کنار کرم معمول استفاده کنید و به آرامی دور چشم را ماساژ دهید.

آفتاب سوختگی را درمان می کند

چند قطره روغن ویتامین E را روی محل آفتاب‌سوخته ریخته و به آرامی آن را بمالید. دکتر آدارش کومار به عنوان پزشک داخلی می‌گوید: «ویتامین E نیروگاهی از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد حاصله از تشعشع فرابنفش خورشید را خنثی کند و بدین‌ترتیب، آفتاب‌سوختگی را ترمیم می‌کند».

به عنوان یک واسط تمیز کننده عمل می کند

روغن ویتامین E یک نرم‌کننده‌ی سنگین بوده و بهترین راه برای رهایی از غبار، دوده و سایر ناخالصی‌ها می‌باشد و به صورت همزمان می‌تواند تعادل چربی پوست را حفظ کند. چند قطره از روغن ویتامین E را روی یک توپ نخی ریخته و آن را روی صورتتان بمالید.

لب های خشک شده را درمان می کند

دکتر دیپالی باردواج می‌گوید: «روغن ویتامین E به عنوان مرطوب‌کننده عمل کرده و لب‌های خشک را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند». می‌توانید آن را به تنهایی یا در ترکیب با عسل استفاده کنید.

چگونگی استفاده از قرص ویتامین Eبرای درمان چین و چروک دور چشم

به دلیل حساس ونازک بودن پوست زیر چشم  این ناحیه از صورت به مراقبت بیشتری نیاز دارد وهمیشه باید مرطوب نگه داشته شود  به همین منظور اغلب افراد از کرم های دور چشم استفاده می کنند که بسیار گران قیمت هستند و همه افراد توان خرید این کرم ها را ندارند. ما در اینجا ماده ای طبیعی و ارزان قیمت را به شما معرفی می کنیم که جایگزین خوبی برای کرم های گران قیمت دور چشم هستند .

اکثر خانمها با چروک هایی که زیر چشم شان وجود دارند درگیرند اما راه حل هایی دارد:

ما در این مطلب تمامی راه حل ها برای رفع چین چروک دور چشم را به شما معرفی خواهیم کردیکی از این روش ها استفاده از قرص ویتامین ای است که قابل دسترس وارزان قیمت می باشد .

برای از بین بردن خطوط وچین چروک دور چشم استفاده مرتب از روغن ویتامین ای وماساژمحل مورد نظر راه حل بسیار مناسبی است.

بهترین روش رفع چین و چروک دور چشم

شما می توانید هر شب قرص ویتامین ای را با روغن این ویتامین ترکیب کرده ودور چشمان تان ماساژ دهید این کار را تکرار کنید تا چین وچروک دور چشمان تان بهبود یافته وپوستی صاف داشته باشید .

ماسک کردن

می توانید از این ترکیب به عنوان ماسک برای از بین بردن چین وچروک وخطوط زیر چشم استفاده کنید این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه در ناحیه مورد نظر قرار دهید

ترکیب ان با روغن

روش دیگر مصرف آن مخلوط کردن با روغن های دیگر است از جمله روغن بادام وروغن زیتون . :اگر استفاده بدین صورت برایتان مطلوب نیست می توانید به صورت کپسول استفاده کنید .

قهوه

مخلوط کردن با پودر قهوه روش دیگر استفاده از قرص ویتامین ای است بدین ترتیب که مقداری پودر قهوه را با روغن ویتامین ای به صورت ژلی درست کرده وصبح ها زیر چشمان خود بمالید .کافئین موجود در قهوه موجب پف زیر چشم می شود 

 

کلیه حقوق متعلق به
پایگاه خبری فرتاک نیوز
است.


Copyright 2016
fartaknews.
All Right Reserved.

قرص ویتامین آ برای پوست صورت


 


استفاده از ویتامین A برای درمان آکنه


 

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

پوست وسیع‌ترین و گسترده‌ترین ارگان بدن است که باید در برابر تابش اشعه‌‌‌‌‌های فرابنفش خورشید محافظت شود. نخستین توصیه‌ی متخصصان پوست این است که از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید. علاوه‌بر استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، ویتامین‌ها نیز در حفظ سلامت پوست و نیز حفظ جوانی پوست نقش بسزایی دارند. بهترین ویتامین ها برای پوست عبارت‌اند از ویتامین E، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین K که هم در مکمل های غذایی و هم در محصولات مراقب از پوست یافت می‌شوند. در ادامه قصد داریم به معرفی این ویتامین‌های ضروری و اهمیت‌شان برای پوست بپردازیم.قرص ویتامین آ برای پوست صورت

ویتامین D یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست است. این ویتامین بیش از هر روش دیگری بر اثر جذب پوستیِ نور آفتاب در بدن ساخته می‌شود. طی این فرایند، کلسترول پوست به ویتامین D تبدیل می‌شود. ویتامین D سپس توسط کبد و کلیه‌ها جذب می‌شود و جهت کمک به ساخت سلول‌های سالم به نقاط مختلف بدن انتقال می‌یابد. رنگ پوست ازجمله عوامل متأثر از ویتامین D است. همچنین ویتامین D به درمان پسوریازیس (بیماری پوستی مزمن خودایمنی) کمک می‌کند.

کَلسیتریول نسخه‌ی مصنوعی نوعی ویتامین D است که به‌طور طبیعی در بدن انسان تولید می‌شود. این کرم موضعی در درمان مبتلایان به پسوریازیس مؤثر واقع شده است. درنتیجه‌ی پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، پژوهشگران دریافتند که مصرف موضعی کلسیتریول موجب کاهش التهاب و تحریک پوستی در مبتلایان به پسوریازیس شد و عوارض جانبی خیلی کمی برجای گذاشت.

طبق توصیه‌ی مؤسسه‌ی لینوس پاولینگ واقع در دانشگاه ایالتی اورِگان، مقدار مجاز دریافت ویتامین D در روز ۶۰۰ IU (واحد بین‌المللی) است. این مقدار در زنان باردار یا افراد بالای ۷۰ سال می‌تواند بیشتر باشد. راهکارهای تأمین ویتامین D مورد نیاز بدن عبارت‌اند از:

ویتامین C به‌فراوانی در اِپیدِرم (لایه‌ی بیرونی پوست) و دِرم (لایه‌ی داخلی پوست) یافت می‌شود. ویتامین C به‌دلیل برخورداری از خواص آنتی اکسیدانی و درنتیجه ضدسرطانی‌بودن و نیز نقشی که در تولید کلاژن ایفا می‌کند، در حفظ سلامت پوست مؤثر است. از همین‌روست که ویتامین C ازجمله محتویات اصلی محصولات ضدپیری به‌شمار می‌رود.

مصرف ویتامین C به‌شکل خوراکی موجب افزایش تأثیر کرم ضدآفتاب در محافظت از پوست در برابر تابش اشعه‌های فرابنفش خورشید می‌شود، چراکه ویتامین C از تخریب سلولی می‌کاهد و نیز در فرایند التیام زخم و جراحات مؤثر است. همچنین ویتامین C به‌دلیل نقشی که در سنتز کلاژن طبیعی بدن ایفا می‌کند، در به‌تأخیر انداختن علائم پیری مؤثر است. التیام پوست‌های آسیب‌دیده و حتی در مواردی کاهش ظاهر چین و چروک ها از دیگر فواید ویتامین ‌C به‌شمار می‌رود. مصرف کافی ویتامین C در ترمیم و پیشگیری از خشکی پوست نیز کارساز است.

ازآنجایی‌که این ماده در بسیاری از مواد غذایی و مکمل‌ها وجود دارد، کمبود ویتامین C به‌ندرت اتفاق می‌افتد. طبق توصیه‌ی رایج، روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C باید مصرف کرد. اگر احساس می‌کنید که ویتامین C کافی به بدن‌تان نمی‌رسد، به راهکارهای زیر توجه داشته باشید:

ویتامین E مانند ویتامین C از آنتی‌اکسیدان‌هاست و در محافظت از پوست در برابر اثرات زیانبار نور آفتاب نقش بسزایی دارد به همین دلیل یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست به شمار می‌آید. ویتامین E از خاصیت فوتوپروتِکشِن برخوردار است. فوتوپروتکشن به قابلیت بدن در کاهش صدمات ناشی از تابش اشعه‌های فرابنفش خورشید گفته می‌شود. این قابلیت به پیشگیری از بروز چین‌ و چروک و لکه‌های تیره نیز کمک می‌کند.

ویتامین E در بدن معمولا از طریق ماده‌ای چرب موسوم به «سِبوم» که از منافذ پوست انتشار می‌یابد، تولید می‌شود. این ماده درصورتی‌که به‌مقدار متعادل در بدن وجود داشته باشد، به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. به‌ویژه اگر پوست‌تان خشک است، ویتامین E احتمالا می‌تواند اثرات کمبود سبوم را خنثی کند. ویتامین E همچنین در درمان التهابات پوستی مؤثر است.

ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد، اما مشکل اینجاست که هرگونه تأثیر ویتامین E می‌تواند بر اثر مواجهه با نور آفتاب کاهش پیدا کند. بدن اغلب بزرگسالان به روزی حدود ۱۵ میلی‌گرم ویتامین E نیاز دارد. راهکارهای دریافت ویتامین E عبارت‌اند از:

ویتامین K یکی دیگر از بهترین ویتامین ها برای پوست و ازجمله ویتامین‌های ضروری جهت تسهیل فرایند انعقاد خون است و به‌همین‌دلیل در التیام زخم‌ و کوفتگی و نیز بهبود نواحی جراحی‌شده نقش مؤثری ایفا می‌کند. ویتامین K همچنین به بهبود علائم کشیدگی پوست، رگ‌‌های تارعنکبوتی، زخم‌ها، لکه‌های تیره و نیز بهبود حلقه زیر چشم کمک می‌کند.

ویتامین K در بسیاری از کرم‌های موضعی پوست یافت می‌شود و در درمان انواع مختلفی از مشکلات پوستی کاربرد دارد. معمولا به بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، کرم‌های حاوی ویتامین K تجویز می‌شود، چراکه ویتامین K به کاهش کبودی و ورم و نیز التیام سریع‌تر پوست کمک می‌کند.

اثر ویتامین K روی پوست هنوز به‌اندازه‌ی ویتامین‌ C و E بررسی جامع نشده است. بدن بزرگسالان به روزی حدود ۹۰ تا ۱۲۰ میکروگرم ویتامین K نیاز دارد. مواد غذایی حاوی ویتامین K عبارت‌اند از:

ویتامین‌ها در حفظ سلامت پوست ضروری‌اند. از این‌رو، کمبود هریک از ویتامین‌های نام‌برده می‌تواند روی سلامت پوست اثر سوء برجای بگذارد. ویتامین C و E هردو در محافظت از پوست در برابر نور آفتاب مؤثرند و کمبود هرکدام‌شان موجب تخریب پوست و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می‌شود.

این روزها مکمل‌های ویتامین به‌راحتی در دسترس‌اند، اما مصرف خودسرانه‌ی هیچ مکملی توصیه نمی‌شود، بلکه مکمل‌های ویتامین باید متناسب با نیاز بدن و بنابر تشخیص پزشک مصرف شوند. تشخیص کمبود ویتامین به‌طور قطعی نیز معمولا نیازمند انجام آزمایش خون است. خلاصه اینکه جهت پیشگیری از اُوِردُز ویتامینی از مصرف خودسرانه‌ی داروهای مکمل اکیدا خودداری کنید. درمورد محصولات مراقبت از پوست نیز توصیه می‌شود از محصولاتی استفاده کنید که غنی‌شده با ویتامین‌های ضروری باشند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

;!( function( w, d ) {
'use strict';
var ad = { user: "1563102114", width: 728, height: 90, id: 'adro-' + ~~( Math.random() * 999999 ) },
h = d.head || d.getElementsByTagName( 'head' )[ 0 ],
s = location.protocol + '//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js';
if ( typeof w.adroParams != 'object' )
w.adroParams = {};
d.write( 'div#’ + ad.id + ‘ {margin:0 0 20px 0;} @media only screen and (min-device-width: 1200px){div#’ + ad.id + ‘ {float: none !important;margin: 0 12px!important;}}

کتاب الکترونیکی

۱۱ دلار

PDF

۲۴۷

۱۳۹۸

TarcherPerigee

۱ فایل PDF

اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

مترجم گروه دانش و سلامت روزنامه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

قرص ویتامین آ برای پوست صورت

نام و ایمیل مرا در این مرورگر برای افزودن دیدگاه در آینده، ذخیره کن.

بزرگسالان باید روزانه ۹۰ میلی گرم ویتامین سی دریافت کنند (نه ۱۰۰۰)؛ گرچه به خاطر آنکه محلول در آب است مصرف آن تا ۲۰۰۰ میلی گرم مشکلی ایجاد نمیکند

مد و زیبایی

جوش صورت نوزاد؛ عوامل، راه‌های تشخیص و درمان

درمان جوش صورت با گلاب؛ ۱۱ روش فوق‌العاده برای درمان جوش

ژلیش ناخن؛ مراحل،‌ مزایا، معایب و هرآنچه باید بدانید

خواص آب برنج برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن

خواص خیار برای پوست؛ ۱۲ خاصیت خیار برای شادابی و زیبایی پوست

آخرین مطالب

بهترین آب سبزیجات برای لاغری که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

۱۰ درس مهم رهبری که مدیران باید از آپولو ۱۱ یاد بگیرند

۳ کتاب ترجمه عادل فردوسی پور در حوزه جامعه‌شناختی و موفقیت فردی


آیا شما فرد برونگرایی هستید؟‌


چطور در دانشگاه دوست پیدا کنیم؟

ترین های جهان

بهترین هتل های جهان؛‌ ۲۵ هتل حیرت‌انگیز دنیا

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

آزمایش زندان استنفورد؛ خطرناک‌ترین آزمایش روانشناسی تاریخ

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

قرص ویتامین آ برای پوست صورت
قرص ویتامین آ برای پوست صورت
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *