فواید خوردن سیر و عسل ناشتا

در این مقاله می خواهیم طرز تهیه معجون شگفت انگیز سیر و عسل و سیر و لیموترش را برای کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن بیان کنیم.

چربی های جمع شده در اطراف شکم دغدغه برخی اشخاصی است که از چاقی رنج می برند.
نسخه ها و رژیم های غذایی مختلفی برای کاهش وزن ارائه شده اما به شکل فعال به لاغر شدن شکم و آب شدن چربی های اطراف آن کمک نمی کند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان تغذیه ، بهترین نسخه برای این موضوع ، مخلوط عسل و سیر است که باعث می شود شخص در یک ماه 1 کیلو وزن کم کند، به این ترتیب که هر روز یک فنجان از این معجون را قبل از خواب بنوشد.
برای تهیه معجون عسل و سیر یک حبه سیر را له کرده و در یک فنجان آب داغ قرار دهید ، سپس یک قاشق عسل طبیعی به آن اضافه نموده و آن را قبل از خواب میل کنید.

بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند معجون سیر و عسل را 7 روز ناشتا بخورید یا با شکم خالی میل کنید. تمام کاری که باید انجام دهیم این است که 2 یا 3 حبه سیر‌ را خرد و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنیم. این ترکیب به ما انرژی و سلامتیِ بیش‌تر می‌دهد. پس از 7 روز اثرات آن بر سلامتی شما آشکار خواهد شد.

از جمله فواید این ترکیب می‌توان به برطرف کردن عفونت‌ها، سرماخوردگی، سرفه، تب، خراش‌ها و زخم‌ها و نیز برای لاغرشدن و تناسب اندام و جلوگیری از ریزش مو و بسیاری فواید اشاره کرد.

به این ترتیب معجون عسل و سیر که هر کدام به تنهایی از معجزات خوراکی ها هستند می توانند ترکیب نیرومندی را با هم افزایی خواص خود ایجاد کنند و شما را در برابر فهرست بلند بالایی از بیماری ها درمان کنند. و به شما موهبت سلامتی را ارزانی دارند.
علاوه بر این بعضی از درمان گران توصیه می کنند برای وزن کم کردن و سوزندان چربی های دور شکم این معجون را پیش از خواب نیز برای فواید بی شمارش نیز مصرف کنید.

فواید خوردن سیر و عسل ناشتا

مواد مورد نیاز

1 عدد لیموی بزرگ آبدار
یک فنجان آب
2-3 حبه سیر

نحوه درست کردن

پس از چکاندن تمامی آب لیمو ترش در فنجان آب سیر ها را به خوبی له کرده و با شربت خود مخلوط کنید.
این شربت چربی سوز را هر روز صبح به مدت دو هفته و ناشتا میل کنید.

بسیاری از سلبریتی ها شروع روز خود را با یک لیوان آب که در داخل آن لیموترش تازه چکانده شده آغاز می کنند.

لیموترش برای کسانی که رژیم لاغری می گیرند، یکی از بهترین خوراکی ها به شمار می آید. پلی فنول های موجود در لیموترش باعث کاهش اشتها می شود. دکتر «اریک پالینسکی وید» در این باره می گوید قبل از هر وعده غذایی نوشیدن ترکیب لیموترش و آب می تواند احساس سیری را در فرد به وجود آورد.

وی می گوید اگر هم می خواهید که روند کاهش وزن را سرعت بخشید در داخل ترکیب لیموترش تازه و آب یخ بریزید. این نوشیدنی خواص مهم دیگری دارید که می توانید در مقاله خواص آب و لیموترش ناشتا آنها را مطالعه کنید.

سیر جلوی اشتها را می‌گیرد. برای همین افرادی که سیر می‌خورند از پرخوری در امان می‌مانند. چون این ماده‌ی غذایی علائم سیری را به مغز ارسال می‌کند. زمانی که شما پرخوری نکنید چاقی و اضافه وزن نیز از شما دور می‌شود.

توجه داشته باشید که سیر متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را نیز بالا می‌برد. به نظر می‌رسد که این ماده‌ی غذایی سیستم عصبی را تحریک می‌کند تا هورمون آدرنالین ترشح کند و به این ترتیب هم متابولیسم بدن بالا می‌رود. زمانی که سوخت و ساز بدن شما بالا باشید کالری‌های بیشتری می‌سوزانید و لاغر تر می‌شوید.

شما می‌توانید به سالادهایتان سیر اضافه کنید. یا از محصولات غذایی دیگری که حاوی سیر هستند استفاده کنید.

برای اینکه از خواص لاغری سیر بهره‌مند بشوید آن را بکوبید تا آلیسین بیشتری آزاد کند. سیر له شده را به سالادها، سوپ، آش، سس و همچنین برای خوش طعم کردن غذاهای دیگر مانند ماهی و غیره استفاده کنید. برای طعم دادن به گوشت، خورش و غذاهای دیگر هم می‌توانید از سیر استفاده کنید. این ماده‌ی غذایی مفید به سس پاستاها نیز طعم خوبی می‌دهد.

اگر از بوی سیر خیلی بدتان می‌آید می‌توانید از مکمل‌هایی که حاوی سیر هستند استفاده کنید. با این قرص‌ها و کپسول‌ها مشکل بوی دهان از بین می‌رود. با این حال متخصصان معتقدند که خاصیت اصلی سیر مدیون همان بوی بد آن است و این گونه مکمل‌های بدون بو تمام خواص سیر را دارا نمی‌باشند.

توجه داشته باشید که امکان دارد مصرف همزمان مکمل‌های این ماده‌ی غذایی با داروهای خودتان مشکل ساز شود برای همین قبل از مصرف هر نوع مکملی اول با پزشک مشورت کنید.

برای رفع یا کاهش بوی سیر بعد از صرف غذا ساقه‌ی جعفری یا برگ‌های نعنا بجوید. همچنین می‌توانید پوست لیموترش یا پرتقال بجوید.

نوشیدن آب لیموترش نیز برای رفع بوی سیر موثر است. می‌توانید با دهان‌شویه قرقره کنید و یا اینکه از اسپری خوش بو کننده‌ی دهان استفاده کنید. جویدن آدامس و مسواک زدن نیز از راه‌های مقابله با بوی بد سیر است.

در ادامه بخوانید : خواص سیر برای پوست صورت

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

فواید خوردن سیر و عسل ناشتا

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

سیر و عسل دارو های طبیعی هستند. ترکیب سیر و عسل را ۷ روز ناشتا بخورید تا تاثیر جادویی آن را ببینید!فیس بوک کانال ما: http://fb.com/BadansaziTVBadansazi TV فقط یک کانال یوتیوبی و آنلاین میباشد.آدرس اینستگرام: badansazitvآدرس تلگرام: BadansaiTVآدرس وب سایت: http://www.BadansaziTV.com

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Playlists werden geladen

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با خواص سیر و عسل آشنایی کامل پیدا کنید


ترکیب سیر و عسل، دو ماده طبیعی شفاگر، یک معجون فوق العاده با خواص فراوان تولید می‌کند. درمان سرماخوردگی، گلو درد، تقویت سیستم ایمنی، کاهش درد مفاصل و خاصیت سم زدایی از مهمترین خواص سیر و عسل در طب سنتی است. همچنین از خواص سیر و عسل برای لاغری و آب کردن چربی‌های دور شکم در مدت زمان کوتاه استفاده می‌شود.

عسل و سیر هریک به تنهایی از مهمترین و شناخته شده‌ترین آنتی‌بیوتیک‌‌های طبیعی هستند که خواص بی‌نظیر آنها بر کسی پوشیده نیست. با این وجود جالب است بدانید ترکیب سیر و عسل معجون قدرتمند دیگری برای درمان بیماری‌ها است و در طب سنتی فواید بیشماری برای آن ذکر شده است. برای آشنایی با خواص سیر و عسل با ما همراه شوید.

فواید خوردن سیر و عسل ناشتا


ترکیب سیر و عسل به دلیل وجود مواد آنتی اکسیدان و سرشار بودن از آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی به درمان بیماری‌ها کمک می‌کند. عسل دارای هیدروژن پروکساید است که می‌تواند بخشی از خاصیت آنتی‌بیوتیکی آن را توضیح دهد. همچنیین محتوای بالای قند طبیعی موجود در عسل، به متوقف کردن رشد برخی از باکتری‌ها کمک کرده، رطوبت باکتری‌ها را از آنها خارج می‌کند و باعث می‌شود باکتری در اثر خشک شدن نابود شود.

سیر نیز دارای ترکیباب سولفوردار متعدد است و خواص ضدقارچی، ضدویروسی و ضد انگلی دارد. خواص سیر برای سلامتی به دلیل ترکیبی به آلیسین است که از طریق دستگاه گوارش وارد خون می‌شود. برخی از مهمترین خواص سیر و عسل عبارتند از:










مواد و وسایل لازم برای تهیه سیر و عسل:


طرز تهیه معجون سیر و عسل

برای تهیه معجون سیر و عسل، ابتدا پوست حبه‌های سیر را جدا کرده و آنها را در دستگاه مخلوط کن مخلوط کنید. حبه‌های سیر خرد شده را داخل ظرف شیشه‌ای مانند یک ظرف مربا بریزید. بهتر است برای بهره‌گیری کامل از خواص سیر و عسل، حتما از سیر خام و تازه استفاده کنید.

با استفاده از قاشق چوبی، چند قاشق عسل به حبه‌های سیر اضافه نموده و آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. برای مخلوط شدن بهتر مواد، می‌توانید عسل را نیز داخل مخلوط‌کن ریخته و چند ثانیه ترکیب فوق را مخلوط نمایید. درب ظرف را بسته و آن را در داخل کابینت در یک مکان خشک و در درمای اتاق به مدت یک هفته نگهداری کنید.

در برخی از نسخه‌های طب سنتی به این ترکیب مواد دیگری مانند سرکه سیب، آب لیمو، زنجبیل، پیاز و فلفل قرمز اضافه می‌کنند که اثرات دارویی آن را افزایش خواهد داد.


برای استفاده بهتر از خواص سیر و عسل توصیه می‌شود، این ترکیب را صبح بعد از بیدار شدن و با معده خالی مصرف کنید. به این منظور دو قاشق چایخوری از معجون سیر و عسل را با نصف فنجان آب مخلوط نموده و میل کنید.

سیر و عسل هر دو ترکیبات مفیدی برای بدن هستند و تا کنون عارضه جانبی خاصی از هیچ یک گزارش نشده است. با این وجود توصیه می‌شود قبل از استفاده از این ترکیب با پزشک متخصص مشورت کنید. همچنین استفاده از ترکیب سیر و عسل با برخی داروهای خاص بایستی با نظر پزشک همراه باشد و افرادی که دارای ناراحتی‌های معده، خونریزی معده و ناراحتی‌های کبد هستند در مصرف آن احتیاط کنند.



وقتی سیر به معده شما می ‌رسد، تولید شیره معده را افزایش می ‌دهد، شیره معده برای جذب صحیح آهن ضروری است.


همچنین، سیرغنی از ویتامین و مواد معدنی است، بنابراین با مصرف آن می توان گردش خون تان را غنی تر و بهتر کنید. علاوه بر موارد ذکر شده، سیر میزان کلسترول و چربی را کاهش می‌ دهد، بنابراین مانع از غلیظ شدن خون شما می ‌شود و به آن اجازه می ‌دهد که به طور طبیعی جریان یابد. این کار می ‌تواند به جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی نیز کمک کند.

سیر یک آنتی‌ اکسیدان قوی است که سلول‌ های شما را باز‌سازی می ‌کند. این به شما کمک می‌ کند که پوستی صاف، نرم و بدون آکنه داشته باشید. با مصرف سیر شما همه این مزایا را بدون نیاز به متوسل شدن به محصولات تجاری به دست می ‌آورید. بسیاری از این محصولات تجاری شامل مواد شیمیایی التهابی هستند که می‌ توانند در طولانی مدت به پوست شما آسیب برسانند.

به لطف سیر سیستم ایمنی شما قوی ‌تر شده و به دفاع از شما در برابر میکروب ‌ها و باکتری ‌ها کمک می ‌کند. همچنین مهم است که سیستم ایمنی خود را در وضعیت سالم نگه دارید تا از شرایط بحرانی مانند سرطان جلوگیری کنید. به همین دلیل است که باید هر کاری که از دستتان بر می آید انجام دهید تا از خودتان محافظت کنید، وگرنه ممکن است درمعرض هر گونه حمله ویروسی یا باکتریایی قرار گیرید.



شاید فکر کنید این دروغی بیش نیست، اما اینطور نیست. به رغم شیرین بودن آن، عسل بسیار رضایت بخش است. وقتی مخلوط سیر و عسل را با معده خالی مصرف کنید، علاوه بر اینکه نیاز غذایی شما را تامین می کند، میل شما به غذا را نیز کاهش می ‌دهد که این امر استرس و ترشح کورتیزول را کاهش می ‌دهد، کورتیزول هورمونی است که زمانی که شما این حالت را تجربه می ‌کنید ترشح می شود، بنابراین تاثیر آن واقعا برای آرام کردن شما است.

اگر میگرن و یا دردهای مزمن دارید، عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. طعم شگفت ‌انگیز آن شما را آرام خواهد کرد. خواهید دید که با مصرف عسل به داروهای مسکن و یا ایبوپروفن کمتری نیاز پیدا خواهید کرد.

این می‌ تواند به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند و شما را در موقعیتی قرار دهد که بدون احساس درد، وقت خود را صرف فعالیت ‌های اوقات فراغت کنید.

روزها بسیار طولانی است، حجم کاری نیز چند برابر می شود و به پایان رساندن روز بدون احساس خستگی امری دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم برای رفع خستگی شان نوشیدنی‌ های انرژی‌ زا یا نوشیدنی ‌های قندی را انتخاب می‌ کنند. با این حال، با گذشت زمان، این نوشیدنی ها به جای مفید بودن عواقب بسیار مضر به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر، عسل به شما این انرژی اضافی را بدون هیچگونه عوارض جانبی ارائه می دهد.


فواید خوردن سیر و عسل ناشتا

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *