فقر آهن به انگلیسی

فقر آهن به انگلیسی
فقر آهن به انگلیسی

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

Ferritin فریتین

So when we want to talk about blood’s iron should we say ferritin or hemoglobin?

فکر کنم اگه بحث تخصصی نباشه همون Iron میتونه مفید باشه چه بسا که به کم خونی فقر آهن Iron-deficiency anemia هم میگند : 

https://en.wikipedia.org/wiki/Iron-deficiency_anemia

The term in American Heritage Dictionary is Defined As:

فقر آهن به انگلیسی

he·mo·glo·bin ( h¶“m…-gl½”b¹n) n. Abbr. hg hgb. Hb 1. The iron-containing respiratory pigment in red blood cells of vertebrates, consisting of about 6 percent heme and 94 percent globin.

So Hem is the Iron part of the pigment or molecule.

با زبان دانان ایران زمین آشنا شوید

@chiMigan ارتباط با ادمین های چی میگن در تلگرام

با زبان دانان ایران زمین آشنا شوید

@chiMigan ارتباط با ادمین های چی میگن در تلگرام

در سایت چی میگن صد ها نفر به شما
در ترجمه جملات یا
اصطلاحات فارسی به انگلیسی و
ترجمه فارسی اصطلاحات
تکنیکی انگلیسی کمک میکنند .

app chiMigan اپ چی‌ میگن


app chiMigan اپ چی‌ میگن


30,123 پرسش


50,469 پاسخ


44,439 نظر


9,410 کاربر

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در
تبدیل جملات فارسی
به انگلیسی، تبدیل اصطلاح
های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی
چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی،
آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن
معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی
انگلیسی است.

در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده است، واحد ترجمه این پایگاه آمادگی دارد با همکاری مترجمان با سابقه، مقاله مورد نظر شما را با هزینه مناسب و کیفیت مطلوب ترجمه نماید.

کم خونی(به انگلیسی: Anemia) اختلال خونی شایعی است که در آن گلبول‌های قرمز یا هموگلوبین کافی در خون وجود ندارد. کاهش تولید گلبولهای قرمز بدلایل مختلف ارثی، محیطی، تغذیه ای، عفونی و خود ایمنی رخ می دهد که بسته به علت ایجاد اشکال، طول مدت بیماری ونحوه معالجه ودرمان هم متفاوت خواهد بود.
از جمله بیماری هایی که منجربه کاهش تولید گلبولهای قرمز می شوند می توان به نارسائی کلیوی، بیماری تیروئید، مصرف داروهایی مثل داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی ( داروهای شیمی درمانی)، برخی آنتی بیوتیک ها مثل کلرامفنیکل، نمکهای طلا وسمومی همچون بنزن وپرتوهای یونیزان اشاره کرد. به علاوه برخی عفونتهای ویروسی نظیر ایدز، هپاتیت های ویروسی، سوء تغذیه و کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی مثلاً کمبود آهن، ویتامین B12،اسید فولیک و. . . درگیری مغزاستخوان بوسیله بیماری های بدخیم وبرخی اشکالات ژنتیکی در مراحل ساخت گلبولهای قرمز نظیر بیماری تالاسمی از دیگر علل قابل ذکر جهت کاهش تولید گلبولهای قرمز خون می باشند.
از علل مهم افزایش تخریب ویا از دست دادن گلبولهای قرمز می توان به خونریزی بدلایل مختلف از جمله حادثه وتصادف، خونریزی های گوارشی، خونریزی های ماهیانه در زنان و. . . اشاره کرد علاوه بر این تخریب گلبولهای قرمز در بیماریهای ارثی بیماریهایی مثل اختلالات متابولیسم کلسترول وبیماری شدید کبدی وکمبود آنزیم G6PD ( بیماری فاوویسم ) دیده می شود.
برخی عفونت ها مثل مالاریا وسمومی مثل سم عقرب، سم مار، نیتروفورانتوئین، فنازوپیریدین، نفتالین، آب اکسیژنه و هم در تخریب گلبولهای قرمز نقش دارند. بعضی بیماریهای عروقی که تحت عنوان واسکولیت از آنها یاد می شود و نیز بزرگی طحال، از علل دیگر تخریب گلبولهای قرمز است. مدت و نحوه درمان و توصیه های لازم به بیماران و اطرافیان، بسته به علت و منشأ کم خونی، متغیر است.
هموگلوبینی که در گلبول‌های قرمز خون وجود دارد باعث می‌شود تا اکسیژن به گلبول قرمز متصل شده و توسط مویرگ‌ها به بافت‌های مختلف بدن برسد. ازآنجایی که تمام سلول‌های بدن انسان برای زنده ماندن به اکسیژن وابسته‌اند، کمبود آن باعث هیپوکسی شده و گسترهٔ وسیعی از مشکلات را به‌همراه دارد.
کم‌خونی انواع گوناگونی دارد که هر یک علت خاص خود را دارند. این بیماری بر اساس‌های گوناگونی طبقه‌بندی می‌شود، مثل ریخت‌شناسی گلبول‌های قرمز، مکانیسم‌های اتیولوژیک و غیره. سه دستهٔ اصلی عبارتند از: ازدست رفتن حجم زیادی از خون (خون‌ریزی‌های حاد یا مزمن)، ازبین‌رفتن سلول‌های خونی (همولیز) و کمبود تولید سلول‌های خونی.
از علل مهم افزایش تخریب ویا از دست دادن گلبولهای قرمز می توان به خونریزی بدلایل مختلف از جمله حادثه وتصادف، خونریزی های گوارشی، خونریزی های ماهیانه در زنان و. . . اشاره کرد علاوه بر این تخریب گلبولهای قرمز در بیماریهای ارثی بیماریهایی مثل اختلالات متابولیسم کلسترول وبیماری شدید کبدی وکمبود آنزیم G6PD ( بیماری فاوویسم ) دیده می شود. برخی عفونت ها مثل مالاریا وسمومی مثل سم عقرب، سم مار، نیتروفورانتوئین، فنازوپیریدین، نفتالین، آب اکسیژنه و هم در تخریب گلبولهای قرمز نقش دارند. بعضی بیماریهای عروقی که تحت عنوان واسکولیت از آنها یاد می شود و نیز بزرگی طحال، از علل دیگر تخریب گلبولهای قرمز است. مدت و نحوه درمان و توصیه های لازم به بیماران و اطرافیان، بسته به علت و منشأ کم خونی، متغیر است.
آنمی ناشی از دفع خون
بعد از خونریزی سریع، بدن پلاسما را در ظرف 3 – 1 روز جایگزین می‌کند اما این امر یک غلظت پایین گویچه‌های سرخ خون را به جای می‌گذارد. اگر خونریزی دومی بوجود نیاید، غلظت گویچه‌های سرخ خون معمولا در ظرف 6 – 3 هفته به حد طبیعی باز می‌گردد. در خونریزی مزمن، شخص بکرات نمی‌تواند مقدار کافی آهن از روده جذب کند تا هموگلوبین را به همان سرعتی که از دست می‌دهد، تشکیل دهد. در این حال گویچه‌های سرخ با هموگلوبین بسیار کم در داخلشان تولید می‌شوند و منجر به بروز آنمی هیپوکرومیک میکروسیتی می‌شوند.
آنمی آپلاستیک
آپلازی مغز استخوان به آن معنی است که مغز استخوان فاقد عمل طبیعی خود است. به عنوان مثال، شخصی که در معرض تشعشع گاما از یک انفجار هسته‌ای قرار می‌گیرد ممکن است دچار تخریب کامل مغز استخوان و متعاقب آن در ظرف چند هفته مبتلا به آنمی کشنده شود. به همین ترتیب درمان بیش از حد با اشعه ایکس، بعضی مواد شیمیایی صنعتی و حتی داروهایی که شخص ممکن است نسبت به آنها حساس باشد می‌توانند همین اثر را ایجاد کنند.
آنمی مگالوبلاستی
فقدان ویتامین B12، اسید فولیک و فاکتور داخلی مخاط معده می‌توانند منجر به تولید مثل بسیار آهسته اریتروبلاستها شوند. در نتیجه، این سلولها بسیار بزرگ شده و شکلهای غیر عادی پیدا می‌کنند و مگالوبلاست نامیده می‌شوند.

پایگاه دانشیاری تلاش دارد با ارائه محتوا و خدمات مورد نیاز جامعه علمی ایران، اهالی دانش و اندیشه این سرزمین را در راه پیشرفت و اعتلای ایران عزیز یاری نماید.

در صورتی که پیشنهادی برای همکاری با پایگاه دانشیاری دارید، با کمال میل آمادگی داریم پیشنهاد شما را از طریق فرم تماس دریافت نماییم.

مراجعه به دیکشنری یکی از ضروریات زبان‌آموزان و محققان است. البته اکثر افراد هم به تناوب به دیکشنری مراجعه می‌کنند. در این سایت یک دیکشنری کاربردی، آنلاین و رایگان به نام آبی دیکشنری در اختیار شماست. از جستجو در دیکشنری لذت ببرید!

سایت آبی دیکشنری، جامع ترین لغت نامه تخصصی آنلاین

The dictionary is a reference book containing words usually alphabetically arranged along with information about their forms, pronunciations, functions, etymologies, meanings, and syntactical and idiomatic uses. Abi Dictionary is a reference site listing terms or names important to a particular subject or activity along with discussion of their meanings and applications.

می‌توانید

آبی دیکشنری

را به راحتی در گوشی همراه خود نصب کنید.

برای غنی‌تر کردن نتایج جستجو و آوردن معانی بیشتر برای کلمات، در سایت آبی دیکشنری علاوه بر استفاده از منابع متداولی نظیر آکسفورد و لانگمن، از منابع ارزشمند دیگری به شرح زیر استفاده شده است:
فقر آهن به انگلیسی

این دیکشنری پوشش کاملی از اصطلاحات آمریکایی را پوشش می‌دهد و مرجع کاملی برای زبان‌آموزان ESL است. بیش از 24,000 اصطلاح در این دیکشنری آورده شده است.

این دیکشنری شامل بیش از 10,000 اصطلاح است. اصطلاحاتی که نقشی بیش از آنچه به نظر می‌آیند در کلیت زبان ایفا می‌کنند. این اصطلاحات شامل افعال دو کلمه‌ای، ضرب‌المثل‌ها، اصوات و پاره‌های سخن هستند.

به کمک این دیکشنری می‌توان جملات انگلیسی را به صورت اصیل و آن‌طور که خود انگلیسی زبانان می‌گویند، بیان کرد. بیش از 250,000 هزار هم‌آیی و 75,000 مثال در این اثر از انتشارات آکسفورد بیان شده‌است.

در ویرایش جدید این دیکشنری معنی کامل بیش از 6,000 فعل به صورت کامل تشریح شده‌است، تا زبان‌آموزان بتوانند به دشواری‌هایی موجود در یادگیری این افعال غلبه کنند.

روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی – مقطعی بوده که هدف آن تعیین شیوع کم خونی فقر آهن در میان دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر سمنان در سال 1381 بوده است. در این مطالعه از میان 4900 نفر دانش آموز دختر دبیرستانی از 14 دبیرستان سطح شهر سمنان، تعداد 402 نفر از مقاطع تحصیلی اول تا چهارم دبیرستان به صورت تصادفی و متناسب با حجم هر دبیرستان انتخاب شدند. این پژوهش طی دو مرحله انجام گردید. در مرحله اول از تمام 402 نفر دانش آموز، نمونه خون به منظور انجام آزمایش تعیین هموگلوبین دریافت گردید. پس از تجزیه و تحلیل اولیه، دانش آموزان با هموگلوبین کمتر از 12 گرم در دسی لیتر را به عنوان مبتلایان به کم خونی در نظر گرفته و سپس در مرحله دوم طرح، برای آنان آزمایشات فرتین، آهن و ظرفیت پیوستگی کل آهن بدن سرم انجام گردید. در نهایت دانش آموزانی که دارای فرتین کمتر از 15 نانوگرم در لیتر و یا اشباع ترانسفرین کمتر از 16 درصد بودند، به عنوان مبتلایان به کم خونی فقر آهن در نظر گرفته شدند. در این پژوهش همچنین ارتباط بین شیوع کم خونی فقر آهن با سن تقویمی، سن شروع قاعدگی و فعالیت ورزشی معمول دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که تعداد 38 نفر (9.5 درصد) مبتلا به کم خونی بوده، که از بین آنان تعداد 18 نفر (4.5 درصد) دارای کم خونی فقر آهن بودند. بین شیوع کم خونی فقر آهن با سن تقویمی، سن شروع قاعدگی و فعالیت ورزشی دانش آموزان ارتباط معنی داری نیز مشاهده نگردید.

فقر آهن به انگلیسی

نتیجه گیری: در نهایت علیرغم شیوع کم خونی فقر آهن در دانش آموزان دختر دبیرستانی و عدم ارتباط کم خونی مذکور با سن تقویمی، سن شروع قاعدگی و فعالیت ورزشی در آنها، چنین استنباط می شود که احتمالا عوامل دیگری در بروز کم خونی فقر آهن دخالت داشته که نیاز به بررسی های بیشتری خواهد داشت.

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و دورنگار: 44265001 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

فقر آهن به انگلیسی
فقر آهن به انگلیسی
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *