عوارض کم خونی در بارداری بر روی جنین

هر زن بارداری در این دوران به طور طبیعی حد خون بدن او تا 5 درصد افزایش می یابد و نیاز بدن وی به آهن بالا می رود و آهن به عنوان تولید کننده هموگلوبین نقش اساسی در خون سازی دارد. بدن این آهن اضافی را برای مصارف جفت و جنین نیاز دارد. ما در این مقاله از کم خونی در بارداری می گوییم.

اکثریت زنان، بارداری را با کم خونی موجود از گذشته آغاز می کنند و این کم خونی در بارداری تا بعد از تولد نوزاد ادامه پیدا می کند و در نهایت برای بانو مشکل ساز می گردد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

علل بروز کم خونی در بارداری به شرح زیر می تواند باشد:

کم خونی در بارداری را می توان با استفاده از دو آزمایش هماتوکریت و سنجش میزان هموگلوبین تشخیص داد:

عوارض کم خونی در بارداری بر روی جنین

آزمایش هماتوکریت: این آزمایش درصد وجود گلبول های قرمز را در سطح پلاسما می سنجد.

آزمایش میزان هموگلوبین: در این آزمایش وزن هموگلوبین خون را اندازه گیری می کنند و چون با افزایش طول بارداری کم خونی می شود در پایان سه ماهه دوم و یا اوایل سه ماهه سوم باید مجددا آزمایش تکرار شود.

علائم کم خونی در بارداری:

در نظر داشته باشید که هر کدام از این نشانه ها می تواند از علائم بارداری باشد و ربطی به کم خونی نداشته باشد اما باید بررسی شوند.

جنین نیاز مصرفی خود به آهن را از بدن مادر باردار برداشت می کند و این عمل قبل از برطرف شدن نیاز مادر است. کم خونی در سه ماهه اول و سه ماه دوم بارداری، احتمال تولد زود رس و یا تولد جنین کم وزن را زیاد می کند. فقر آهن شدید موجب کاهش ذخیره آهن بدن نوزاد به موقع تولد می گردد و باعث کم خونی نوزاد در دوران کودکی می شود.

سعی داشته باشید برای حفظ سلامت خود و جنینتان در طول بارداری یک بره غذایی مقوی و پر انرژی و سالم و مفید را رعایت کنید و از مکمل هایی که پزشک متخصص در این دوران تجویز می کند به اندازه مصرف نمایید. مکمل های آهن و سولفات آهن که دکتر برای مادر می نویسد میزان نیاز مادر و جنین را به آهن برآورده می کند اما نباید در مصرف آن زیاده روی شود و بهتر است هر شب قبل از خواب این دارو مصرف گردد و به همراه یک لیوان آب پرتقال باشد تا جذب بهتری صورت بگیرد و برای رفع عوارض قرص آهن تا می توانید مایعات بنوشید و میوه و سبزی و آلو که یک منبع غنی از آهن است، بخورید.

ذکر این نکته در این مقاله ضروری می باشد که برای درمان کم خونی از مصرف جگر در بارداری به شدت خودداری کنید. زیرا ویتامین آ موجود در آن موجب پیدایش یک مشکل مادرزادی جدی در جنین می شود.

منبع : آرگا







با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

در دوران بارداری جنین داخل رحم دچا تغییرات زیادی می شود که با بررسی های صورت گرفته می توان از روی وضعیت جنین فهمید که حال او چگونه است

اگر می خواهید با یکی از خویشاوندان و نزدیکان در فامیل وصلت کنید پیشنهاد می کنیم آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج را از یاد نبرید.

با خوشحال کردن زن و یا همسر خود میتوان وجود عشق در قلب خود نسبت به اورا یادآوری کنیم که چقدر دوستش داریم

با استفاده از مواد غذایی خاصی می توان تقویت قوای جنسی را در مردان تجربه کرد

اولین شب ازدواج را شب زفاف می گویند که اعمال مخصوص به خود دارد و زن و شوهر جوان باید در این شب کارهای خاصی را انجام دهند که باید برای این کارها آموزش دیده باشند

عوارض کم خونی در بارداری بر روی جنین

در تغییرات بارداری هفته به هفته بیشترین میزان تغییرات به هفته ی دهم بارداری تعلق دارد در این هفته رویان به جنینی دست و پا دار تبدیل شده و رفته رفته شبیه به انسان می شود

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *