عوارض چشمی دیابت نوع 2

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض چشمی دیابت نوع 2

سوم مارچ برابر با ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۷، روز جهانی شنوایی با شعار «شنوایی خود را ارزیابی کنید» است. به مناسبت این روز، در سراسر دنیا بره هایی برای

لیپوماتیک یکی از جدیدترین، پیشرفته ترین و ایمن ترین روش های لیپوساکشن در کره ی جنوبی است و همچنین می توان یک روش جدید و نوین برشمرد که

فواید ریشه سنبل الطیب چیست؟ در مورد کاربرد این گیاه دارویی چقدر می دانید؟ سنبل الطیب که از گیاهان بومی اروپاست، به صورت وحشی در مراتع رشد کرده

علت دندان داشتن نوزاد هنگام تولد چیست؟ دندان درآوردن معمولا در اولین سال تولد نوزاد اتفاق می افتد. عمدتا، هنگامی که نوزادان در 6 تا 8 ماهگی خود

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

The requested resource was not found on the server.

You may not be able to find this page because:

If you followed a link on our site, please try it again in a few minutes.

2Xq|

در مطالب گذشته گفتیم که دیابت یک بیماری خطرناک است، باید خطرهای ناشی از بیماری دیابت را جدی بگیرید! اگر از خودتان می‌پرسید که آیا من می‌توانم خطرهای ناشی از بیماری دیابت را نادیده بگیرم، چون فکر کردن به آنها مرا می‌ترساند؟ پاسخ این سوال خیر است.

زیرا اگر حالا و در زمان حال کاری برای آن انجام دهید، جلوی مشکلات از پا درآورنده بیماری دیابت را خواهید گرفت. تنظیم کردن رژیم غذایی، ورزش و تحرک بدی، و دارو (اگر دارو مصرف می کنید) برای آوردن میزان قندخون به حد نزدیک به نرمال، شما را کمک می‌کند که مشکلات این بیماری را به تاخیر اندازید و یا دچار آنها نشوید.

تحقیقات علمی این مسئله را نشان داده است این بسیار عادی است که مردم از پیر شدن و یا علیل شدن بترسند و این ارتباطی با این که آنها دیابت داشته باشند یا نه، ندارد.

ما همه دوست داریم تمام روزهای زندگی خود را به سلامت زندگی کنیم و تا آخرین لحظه کاملاً کارایی و استقلال خود را داشته باشیم. اما این که به عواقب بیماری دیابت فکر نکنیم، باعث نخواهد شد که این مشکلات از بین بروند. اگر کاری کنید که نتیجه را عوض کنید،

عوارض چشمی دیابت نوع 2

این عمل به شما آرامش ذهن خواهد داد، و می توانید بدون ترس به زندگی خود ادامه دهید. دانستن این که دیابت چه مشکلاتی می تواند به همراه داشته باشد، اطلاعاتی است که می تواند به شما این قدرت را بدهد که جلوی وقوع این مشکلات را بگیرید.

عوارض دیابت را می توان به دو نوع عوارض زودرس و عوارض دیررس تقسیم نمود.

عوارض زودرس دیابت شامل موارد زیر هستند:

اقدام لازم:

عوارض دیررس دیابت بتدریج و در صورت عدم کنترل قند خون بالا بوجود می آیند. مهم ترین عوارض به شرح زیر است:

عوارض قلبی عروقی شامل افزایش فشارخون و افزایش احتمال سکته های قلبی و مغزی است. با کنترل مطلوب قند خون می توان از بروز مشکلات قلبی و عروقی پیشگیری کرد.

عوارض عصبی از عارضه های طولانی مدت دیابت است که معمولا نیمی از افراد دیابتی از این عارضه رنج می برند. این عوارض به صورت های مختلف بروز می کنند از جمله:

در سیر بیماری دیابت و عدم کنترل مطلوب آن، احتمال آسیب به کلیه ها زیاد است به طوری که قادر به تصفیه کامل خون نبوده و مواد زاید در بدن تجمع پیدا می کنند و در صورت عدم درمان مناسب، کلیه ها به سمت نارسایی پیش می روند و حتی ممکن است نیاز به دیالیز و پیوند کلیه ایجاد شود.

میزان قند خون، ژنتیک و فشارخون در بروز این عارضه موثر هستند. بنابراین هرچه کنترل قند و فشار خون بهتر باشد، احتمال بروز این عارضه کم تر می شود. نشانه‌ها و علایم این عارضه خیلی دیر خود را نشان می‌دهند و گاه خیلی هم اختصاصی نیستند.

مانند ورم کردن پاها و زیر چشم ها، به اختلال شدید خواب، کم اشتهایی، احساس ناراحتی در معده و ضعف و اختلال تمرکز.

همان طور که گفته شد، دیابت به عروق صدمه می زند و عروق چشمی هم از این قاعده مستثنا نیستند. بنابراین ممکن است آب‌سیاه ( گلوکوم)، کدورت عدسی (آب‌مروارید) و اختلالات عروقی شبکیه (رتینوپاتی)؛ خونریزی در شبکیه چشم و حتی کم بینایی و نابینایی بروز کند.

مشکلات و عوارض ایجاد شده در پا به وسیله دیابت به حدی است که از این عارضه به عنوان پای دیابتی یاد می شود. این عارضه معمولا وقتی ایجاد می شود که مشکلات عصبی در پا رخ داده باشد که به کاهش حس در پا منجر می شود، در واقع در اثر کاهش حس، فرد دیابتی متوجه بروز زخم ها و ضربات وارده بر پاهای خود نمی شود و در صورت غفلت این زخم گسترش می یابد.

از طرفی آسیب عصبی موجب تغییر در ظاهر پاها و انگشتان فرد دیابتی می شود که این امر به افزایش در معرض آسیب قرارگرفتن پاها می انجامد. از طرفی دیابت موجب خشک شدن و ترک خوردگی پوست پا می‌شود.

اگر زخمی در پا ایجاد شود دیرتر از زخم پای افراد سالم خوب می شود و دلیل آن هم کاهش و کندی جریان خون در افراد دیابتی است که بهبود زخم را به تاخیر می اندازد.

5 تفاوت اصلی دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2

1 خواص شگفت انگیز چای سفید

بیماری دیابت را جدی بگیرید!

آیا مطلب ” خطرهای ناشی از بیماری دیابت را جدی بگیرید! ” برای شما مفید بود؟

زیبایی در عمق پوست شماست. وقتی شما از بدن خود مراقبت می‌کنید، تاثیر این مراقبت بر روی []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

دیابت یک بیماری موذی است که سرپنجه هایش را تا بخش های مختلف بدن می رساند و به آنها آسیب می زند. چشم ها هم از این بیماری در امان نیستند و شبکیه بیماران دیابتی، به کارزاری برای آثار سوء دیابت تبدیل می شود. اما نگران نباشید؛ دکتر “هوشنگ فقیهی” فوق تخصص شبکیه اطلاعات مفیدی در اختیارمان می گذارد تا هم حواس مان جمع تر شود و هم خیال مان بابت سلامت شبکیه چشم های مان در صورت ابتلا به دیابت کمی راحت تر باشد.

دیابت علاوه بر عوامل ژنیتکی، در اثر افزایش طول عمر، چاقی، بی تحرکی یا کم تحرکی، بالا بودن فشار خون، کلسترول و تری گلیسیرید و بروز می کند. 

دو نوع دیابت وجود دارد؛ نوع یک و نوع دو. دیابت نوع یک معمولاً در جوانی یا کودکی ایجاد شده و علائمی چون پُرخوری، پُرنوشی و پُرادراری دارد. در این نوع دیابت، به رغم پرخوری، وزن فرد کاهش می یابد. از زمان تشخیص دیابت تا بروز رتینوپاتی (عوارض دیابت بر شبکیه) مدتی زمان لازم است؛ لذا بهتر است معاینه اولیه طی 5 سال اول انجام شود.

دیابت نوع دو معمولاً از سن 3 سالگی به بعد بروز می کند؛ علائم خاصی چون نوع یک ندارد و معمولاً با انجام آزمایش مشخص می شود. به همین دلیل بلافاصله پس از تشخیص، معاینه چشمی الزامی است چون معلوم نیست از چه مدتی قبل فرد مبتلا بوده است. 

نکته دیگری که در مورد این بیماری باید مد نظر قرار گیرد این که برای ظاهر شدن علائم دیابت، حدود 1 سال وقت لازم است. بنابراین پیدا کردن عوارض شبکیه در فردی که به تازگی به دیابت مبتلا شده، بسیار مشكل است. البته لازم است بیماران بدانند که دیابت می تواند قسمت های دیگر چشم را نيز درگیر کند و گاهی کم شدن ترشح اشک، عوارض قرنیه، پیدایش آب مروارید و آب سیاه را نيز در پی داشته باشد ولی مهمترین علت نابینایی در یک فرد دیابتی و شایع ترین علت نابینایی در افراد زیر 6 سال، تورم لکه زرد در اثر دیابت است. مهمترین علت پیدایش عوارض چشمی دیابت، مدت زمانی است که شخص به مرض قند دچار بوده به این معنا که هرچه طول مدت ابتلا به دیابت باشد، احتمال پیدایش عوارض چشمی می شود. 

عوارض چشمی دیابت نوع 2

نکته دیگر آن که بالا یا پایین رفتن ناگهانی قند خون به وخیم تر شدن عوارض شبکیه یا خونریزی منجر نخواهد شد اما می تواند به تاری ناگهانی دید به دلیل ورود قند به داخل عدسی چشم و ایجاد نزدیک بینی بینجامد. به عبارت ساده تر بالا رفتن قند خون، نوعی نزدیک بینی کاذب و موقت ایجاد می کند که با کنترل قند خون، این نزدیک بینی بهبود می یابد.  پایین آمدن ناگهانی قند خون هم می تواند عوارضی مثل تشنج یا اغما به وجود آورد ولی روی شبکیه تأثیری ندارد. 

مهمترین موضوعی که همه افراد مبتلا به دیابت باید به آن توجه داشته باشند این است که اگر قدرت دید بر اثر این بیماری از بین رفته باشد، قابل برگشت نخواهد بود و حداکثر می توان با درمان های مناسب جلو پیشرفت بیماری را گرفت. البته میزان دید بیمار، به هیچ وجه ملاکی برای ضعف یا شدت بیماری دیابت نیست. ممکن است دید بیمار دیابتی فقط با بالا رفتن قند خونش تار شود و با کنترل میزان قند خون، بهبود یابد يا برعکس ممکن است دید کامل باشد ولی به درمان های اورژانسی نیاز پیدا شود. بنابراین مهمترین اقدام درباره بیماران دیابتی، غربالگری، پیگیری دقیق و معاینه مرتب آنها بر اساس دستور چشم پزشک است تا از عوارض وخیم و جبران ناپذیر جلوگیری شود و درمان مناسب به موقع انجام گیرد.   

اگر شما هم دارای قند خون بالا هستید، برای معاینه چشم های تان می توانید به بیمارستان و کلینیک های نور مراجعه کنید. وقت ویزیت را از طریق شماره های زیر دریافت کنید.  

پذیرش بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نور : 824 – 21

پذیرش مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور البرز :  358 – 26

پذیرش مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور مطهری:   42313 – 21

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *