عوارض مصرف زیاد قرص دزوسپتیو

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بسیاری از زوج‌ها در اوایل ازدواج به بچه‌دارشدن فکر نمی‌کنند و به‌دنبال روش مناسبی برای پیشگیری هستند. یکی از روش‌های بسیار ساده‌ و همچنین مطمئن‌ برای پیشگیری از بارداری، مصرف قرص‌های ضد بارداری است. قیمت این قرص‌ها نسبت‌به سایر روش‌های پیشگیری، بسیار ارزان‌تر است. همین موضوع باعث می‌شود اکثر خانم‌ها به آنها روی بیاورند. اما فراموش نکنید قرص ضد بارداری مانند شمشیر دولبه است، یعنی درعین‌حال که در پیشگیری از بارداری و درمانِ برخی شرایط دیگر پزشکی مؤثر است، ضررهای خاص خودش را دارد. در مطلب زیر با عوارض قرص ضد بارداری و همچنین سایر روش‌های پیشگیری از بارداری آشنا می‌شوید.عوارض مصرف زیاد قرص دزوسپتیو

قرص ضد بارداری، نوعی روش هورمونی برای پیشگیری از بارداری است که سالانه حدود ۱۲میلیون زن در ایالات متحده از آن برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند.

اگر قرص ضد بارداری به‌درستی مصرف شود، یعنی هر روز در زمانی مشخص، روشی بسیار مؤثر برای پیشگیری از بارداری است. به‌گفته‌ی انجمن متخصصان بهداشت باروری (ARHP) فقط ۰٫۱درصد از زنان علی‌رغم مصرف این قرص باردار می‌شوند. در نخستین سال مصرف این قرص‌ها، از هر ۱۰۰ زن تقریبا فقط ۱ نفر دچار حاملگی ناخواسته می‌شود. بااین‌حال نرخ بارداری در زنانی که بعضی اوقات مصرف قرص را فراموش می‌کنند، به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. به‌گفته‌ی ARHP، این میزان ۳۰ تا ۸۰ برابر می‌شود.

دو نوع قرص ضد بارداری وجود دارد که هر دوِ آنها حاوی فرم‌های مصنوعی از هورمون‌های استروژن و پروژسترون (پروژستین) هستند. قرص‌های ترکیبی حاوی هر دوِ این هورمون‌ها هستند، درحالی‌که قرص‌های کوچک (mini pills) که به «قرص‌های شیردهی» معروف‌اند، فقط هورمون پروژسترون دارند.

قرص‌ ضد بارداری ممکن است برای سایر اهداف پزشکی، به‌جز پیشگیری از بارداری نیز مورد استفاده قرار گیرد، مواردی ازقبیل:

قرص‌های ضد بارداری به‌عنوان روشی برای پیشگیری از سرطان تخمدان و آندومتر (پوشش داخلی رحم) نیز به‌کار می‌روند. قرص‌های ضد بارداری از بیماری‌های مقاربتی پیشگیری نمی‌کنند.

عوارض جانبی رایج پس از مصرف قرص‌های ضد بارداری عبارت‌اند از: لکه‌بینی بین دو قاعدگی، تهوع، حساس‌شدن سینه‌ها، سردرد، افزایش وزن، تغییرات خُلقی، تأخیر در عادت ماهیانه، کاهش میل جنسی، ترشح واژن و تغییرات بینایی در هنگام استفاده از لنزهای تماسی.

در اینجا هریک از این عوارض جانبی را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد:

تقریبا ۵۰درصد افرادی که قرص ضد بارداری مصرف می‌کنند، بین دوره‌های قاعدگی‌شان دچار خون‌ریزی واژینال می‌شوند. این خون‌ریزیِ جزئی که به «لکه‌بینی» نیز معروف است، اغلب در طی ۳ ماه اول از شروع مصرف قرص ضد بارداری اتفاق می‌افتد. معمولا این مسئله در بیش از ۹۰درصد مواقع با مصرف سومین بسته‌ی قرص برطرف می‌شود. قرص ضد بارداری تا زمانی که به‌درستی مصرف شود و هیچ‌یک از دوزهای آن فراموش نشود، در طول لکه‌بینی نیز همچنان مؤثر است. افرادی که در حین مصرف قرص‌های فعال به‌مدت ۵ روز یا خون‌ریزی دارند یا ۳ روز یا دچار خون‌ریزی شدید می‌شوند، باید برای مشورت به پزشک زنان مراجعه کنند. لکه‌‌بینی بین قاعدگی‌ها ممکن است به‌علت سازگارشدن رحم با پوشش آندومتر نازک‌تر یا به‌خاطر عادت‌کردن بدن به داشتن سطوح متفاوتی از هورمون‌ها اتفاق بیفتد.

برخی افراد هنگامی که برای اولین بار قرص ضد بارداری مصرف می‌کنند، حالت تهوع خفیف پیدا می‌کنند، اما این حالت معمولا بعد از مدت کوتاهی برطرف می‌شود. مصرف قرص با غذا یا در هنگام خواب ممکن است به کاهش احتمال تهوع کمک کند. اگر با مصرف قرص ضد بارداری به تهوع مداوم یا شدید دچار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید.

قرص‌های ضد بارداری ممکن است باعث بزرگ‌شدن یا حساس‌شدن سینه‌ها شوند. این عارضه‌ی جانبی معمولا چند هفته پس از شروع قرص برطرف می‌شود، اما اگر متوجه شدید در سینه‌‌تان توده وجود دارد یا درد و حساسیت مداوم یا شدید داشتید، به پزشک مراجعه کنید. کاهش مصرف نمک و کافئین و همچنین پوشیدن سینه‌بند حمایت‌کننده (ساپورتیو) می‌تواند میزان حساسیت سینه‌ها را کاهش دهد.

هورمون‌های جنسی در بروز سردرد و میگرن نقش دارند. قرص‌هایی با انواع و دوزهای متفاوتی از هورمون ممکن است به سردردهای مختلف منجر شوند. قبلا برخی تحقیقات نشان داده‌اند قرص‌هایی که حاوی دوزهای پایینی از هورمون‌ها هستند، به‌احتمال بسیار کمتری باعث بروز سردرد می‌شوند. سردردهای ناشی از قرص‌های ضد بارداری احتمالا به‌مرورزمان بهبود می‌یابند، اما اگر در هنگام مصرف این قرص‌ها به سردردهای شدید یا مداوم دچار شدید، به پزشک مراجعه کنید.

پژوهش‌های بالینی هیچ‌گونه ارتباط واضحی بین استفاده از قرص‌های ضد بارداری و نوسانات وزنی پیدا نکرده‌اند. بااین‌حال بسیاری از افرادی که این قرص‌ها را مصرف می‌کنند، از احتباس مایعات خصوصا در نواحی سینه و باسن شکایت می‌کنند. سلول‌های چربی نیز ممکن است تحت‌تأثیر استروژن موجود در قرص‌های ضد بارداری قرار بگیرند، هرچند این هورمون باعث می‌شود سلول‌های چربی صرفا بزرگ‌تر شوند و تعداد آنها را افزایش نمی‌دهد.

به افرادی که سابقه‌ی افسردگی دارند، توصیه می‌کنیم این مسئله را با پزشک‌شان در میان بگذارند، چون برخی افراد در هنگام مصرف قرص‌های ضد بارداری به افسردگی یا سایر تغییرات عاطفی دچار می‌شوند. اگر در طول استفاده از قرص‌های ضد بارداری به نوسانات خُلقی دچار شُدید، به پزشک مراجعه کنید.

در سال ۲۰۱۵ پژوهشی درباره‌ی ۹۰ زن انجام گرفت که نتیجه‌ی آن در مجله‌ی نقشه‌برداری انسانی منتشر شد. براساس این تحقیق، استفاده از قرص ضد بارداری با اندازه‌های کمترِ ضخامت قشری در قشر اوربیتوفرنتال جانبی و قشر خلفی سینگولت مرتبط است. این مناطق مغز به پاسخ پاداش و ارزیابی محرک‌های ورودی مربوط می‌شوند. این پژوهشگران می‌گویند برای تأیید ارتباط بین «ضخامت قشری در این نواحی مغز و تغییرات خلقی» و «استفاده از قرص‌های ضد بارداری» به تحقیقات بیشتری نیاز است.

بعضی اوقات ممکن است علی‌رغم استفاده‌ی درست از قرص‌های ضد بارداری، عادت ماهیانه به‌تأخیر بیفتد. عوامل متعددی می‌توانند بر این مسئله تأثیر بگذارند، ازجمله استرس، بیماری، مسافرت و اختلالات هورمونی یا تیروئید. اگر در حین مصرف قرص‌های ضد بارداری، یک دوره‌ی قاعدگی‌تان به‌تأخیر افتاد یا بسیار سبک بود، توصیه می‌کنیم قبل از شروع بسته‌ی بعدیِ قرص، حتما تست بارداری انجام دهید و اگر این روند، بیش از یک دوره ادامه داشت، به پزشک مراجعه کنید.

هورمون‌های موجود در قرص‌های ضد بارداری ممکن است بر میل جنسی برخی افراد تأثیر بگذارند. بااین‌حال بسیاری از عوامل دیگر نیز در این امر دخیل‌اند. اگر کاهش میل جنسی شما ادامه‌دار و آزاردهنده است، حتما دراین‌مورد با پزشک‌تان صحبت کنید. بااین‌حال قرص‌های ضد بارداری در برخی موارد باعث افزایش میل جنسی می‌شوند. این افزایش میل جنسی ممکن است به‌علت کاهش علائم دردناک مانند درد شکم در قاعدگی، سندرم پیش از قاعدگی، آندومتریوز و فیبروئیدهای رحم باشد.

برخی افراد در هنگام مصرف قرص ضد بارداری، تغییراتی در ترشحات واژن مشاهده می‌کنند. این مسئله ممکن است نمودهای متفاوتی داشته باشد: از افزایش یا کاهش میزان رطوبت واژن تا تغییر در نوع ترشحات و سایر تغییراتی که ممکن است بر رابطه‌ی جنسی اثر بگذارند. در صورت کاهش رطوبت واژن، استفاده از روان‌کننده‌های واژینال به داشتن رابطه‌ی جنسی راحت‌تر کمک می‌کند. معمولا تغییرات در ترشحات واژینال خطرناک نیستند، بااینحال اگر درمورد چنین تغییراتی نگرانید یا می‌ترسید دچار عفونت شده باشید، به پزشک مراجعه کنید.

تغییرات هورمونیِ ناشی از قرص ضد بارداری ممکن است به احتباس مایع منجر شود. این موضوع نیز ممکن است به‌نوبه‌ی‌خود باعث تورم یا تغییر شکل قرنیه شود. هنگامی که چنین تغییری در قرنیه اتفاق می‌افتد، ممکن است لنزهای تماسی، دیگر به‌خوبی روی چشم قرارنگیرند. افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، در صورت مشاهده‌ی هرگونه تغییر در بینایی یا در پذیرش لنز در طول استفاده از قرص ضد بارداری، باید به چشم‌پزشک مراجعه کنند.

اگر در حین مصرف قرص ضد بارداری به هریک از علائم زیر را برخوردید، با پزشک‌تان تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید، چون ممکن است نشان‌دهنده‌ی وضعیتی خطرناک باشند. عوارض جانبی زیر هنگام مصرف قرص ضد بارداری باید مورد بررسی قرار بگیرند:

قرص‌های ضد بارداری همچنین با علائمی همچون افزایش فشار خون، تومورهای خوش‌خیم کبدی و افزایش جزئی در خطر ابتلا به سرطان دهانه‌ی رحم نیز مرتبط‌اند.

قرص‌های ترکیبی، خطر عوارض قلبی‌-عروقی را اندکی افزایش می‌دهند، عوارضی مانند: حمله‌ی قلبی، سکته‌ی مغزی و لخته‌های خون که ممکن است باعث مرگ شوند. لخته‌های خون نادرند، اما اگر سابقه‌ی لخته‌ی خون، حمله‌ی قلبی یا سکته‌ی مغزی دارید، توصیه می‌کنیم از قرص‌های ترکیبی استفاده نکنید و درمورد استفاده از روش جایگزین برای پیشگیری از بارداری با پزشک‌تان صحبت کنید. همچنین توجه داشته باشید که بارداری ناخواسته نیز عوارض جانبی خاص خودش را دارد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) درمورد مصرف قرص‌های ترکیبی در زنان سیگاریِ بالای ۳۵ سال هشدار می‌دهد. سایر عواملی که خطر لخته‌شدن خون را افزایش می‌دهند، عبارت‌اند از چاقی یا سابقه‌ی خانوادگی بیماری‌های قلبی. اگر سابقه‌ی بیماری قلبی یا کبدی، سرطان رحم یا سرطان سینه، فشار خون کنترل‌نشده یا میگرن با اورا (اختلال حسی‌بینایی) دارید، توصیه می‌کنیم از قرص‌های هورمونی ضد بارداری استفاده نکنید.

ممکن است قرص‌های ترکیبی از نوع پروژسترون مصنوعی که «دروسپیرنون» یده می‌شوند، خطرات بیشتری در ارتباط با لخته‌شدن خون ایجاد کنند، ازجمله ترومبوز ورید عمقی و آمبولیس ریوی. برای مشورت درمورد مناسب‌ترین روش پیشگیری از بارداری حتما به پزشک مراجعه کنید.

روش‌های بسیارِ دیگری برای جلوگیری از بارداری وجود دارند که پزشک‌تان می‌تواند به شما توصیه کند، به‌خصوص اگر عوارض جانبی قرص ضد بارداری برای شما شدید باشند. موارد زیر فقط برخی از جایگزین‌های قرص ضد بارداری هستند.

کاندوم ازجمله وسایل پیشگیری از بارداری است که مانند سد، مانع تماس اسپرم با سلول‌های تخمک می‌شود. کاندوم‌های مردانه پوشش‌هایی هستند که روی آلت تناسلی مردان قرار می‌گیرند، درحالی‌که کاندوم‌های زنانه، کیسه‌های کوچکی هستند که در هر دو سرشان حلقه دارند و داخل واژن قرار می‌گیرند. کاندوم‌ها اغلب از جنس لاتکس هستند که ممکن است در برخی افراد باعث بروز آلرژی شود. بعضی کاندوم‌ها نیز از پُلی‌اورتان یا روده‌ی گوسفند ساخته می‌شوند.عوارض مصرف زیاد قرص دزوسپتیو

دیافراگم، یک کاپ (کلاهک) کم‌عمق، گنبدی‌شکل و لبه‌دار است که در وا‌ژن قرار می‌گیرد و دهانه‌ی رحم را مسدود می‌کند. دیافراگم را باید به‌همراه اسپرمیسید (اسپرم‌کُش) استفاده کرد. اسپرم‌کُش‌ها موادی شیمیایی هستند که جلوِ حرکت اسپرم‌ها را می‌گیرند و باعث می‌شوند آنها نتوانند با سلول‌های تخمک تماس پیدا کنند. افرادی که از دیافراگم استفاده می‌کنند، ممکن است به عفونت ادراری یا سوزش واژن دچار شوند. عارضه‌ی جانبی دوم ممکن است مربوط باشد به ماده‌ای که دیافراگم از آن ساخته می‌شود یا اسپرم‌کُشی که در کنار آن استفاده می شود.

حلقه‌‌ای پلاستیکی است که داخل واژن قرار می‌گیرد و هورمون‌هایی برای سرکوب تخمک‌گذاری آزاد می‌کند. عوارض جانبی حلقه‌ی واژنال ممکن است مشابه قرص‌های ضد بارداری باشد، ازجمله: لکه‌بینی بین دو قاعدگی، سردرد و کاهش میل جنسی.

آمپول‌هایی مانند دپوپروورا ممکن است تخمک‌گذاری را سرکوب و مخاط دهانه‌ی رحم را غلیظ کنند و از این طریق، امکان رسیدن اسپرم به سلول‌های تخمک را کاهش دهند. ممکن است عوارض جانبی این تزریق‌ها مانند قرص‌های ضد بارداری باشند. علاوه‌براین، دپوپروورا ممکن است باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان شود و خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی استخوان را در سال‌های بعد افزایش دهد.

میله‌ی پلاستیکی کوچکی است که زیر پوست بازو کاشته می‌شود و هورمونی برای غلیظ‌شدن مخاط دهانه‌ی رحم، نازک‌شدن پوشش آندومتر و سرکوب تخمک‌گذاری آزاد می‌کند. عوارض جانبی این کاشت‌ها نیز ممکن است مشابه قرص‌های ضد بارداری باشند. علاوه‌براین، کاشت‌های ضد بارداری ممکن است باعث ایجاد درد شکم و پشت شوند یا خطر کیست‌های غیرسرطانی تخمدان را افزایش دهند.

دستگاه کوچکی است که از پلاستیک و مس ساخته شده است و داخل رحم قرار می‌گیرد. آی‌یو‌دی‌ها دو نوع دارند: هورمونی و غیرهورمونی. آی‌یو‌دی‌های هورمونی، مخاط دهانه‌ی رحم را غلیظ و تخمک‌گذاری را سرکوب می‌کنند، درحالی‌که انواع غیرهورمونی موجب شکل‌گیری پاسخ یا واکنشی التهابی در رحم می‌شوند که برای اسپرم‌ها سمی است. آی‌یودی‌ها ممکن است باعث لکه‌بینی شوند و عادت ماهیانه‌ را نظم کنند. برخی از آی‌یو‌دی‌ها نیز ممکن است به پریودهای سنگین‌تر با گرفتگی عضلات شدیدتر منجر شوند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

مفید واقع شد. ممنون. ولی یه انتقادی داشتم از سایت.ربطی به ترجمه نداره. خیلی شلوغه. ایکونهای مزاحم و تبلیغات خیلی تو دست وپاست. لطفا درستش کنید. گاهی ادمو عصبی میکنه.

وقت بخیر. حتما نظر شما رو به اطلاع همکارام می رسونم. .

خیلی مطالب تون کامل و آموزنده بود ممنون

ممنون از شما فهیمه عزیز.

از مطالب مفيدتون

خوشحالم که براتون مفید بود..

جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ خوراکی سالم

علائم عفونت واژن؛ علت، انواع و درمان عفونت واژن

علت تکرر ادرار در زنان؛ تشخیص و درمان خانگی تکرر ادرار در زنان

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

آفت دهان کودکان؛ علت، درمان و نکات مهمی که باید بدانید


معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

ارتودنسی و ۱۰ نکته مهمی که باید درباره آن بدانید


گندم سیاه چیست و چه خواصی دارد؟

خواص خار مریم؛ ۸ خاصیت مهم و عوارض احتمالی آن

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

۲۴ کشور جهان با بیشترین نرخ امید به زندگی را بشناسید

“),t.close},t.write(‘

قرص دزوسپتیو (Desoceptive) از داروهای جلوگیری از بارداری است که ترکیبی از دو ماده “دزوژسترل” و “اتینیل استرادیول” است. تهوع، استفراغ، سردرد، بزرگی و حساس شدن سینه ها، تغییرات وزن، درد معده، آکنه و لکه های قهوه ای پوست برخی از عوارض مصرف قرص دزوسپتیو است. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض مصرف زیاد قرص دزوسپتیو

. افزایش سطح آنتی اکسیدان های بدن ایده خوبی است و مصرف برنج بهترین راه برای انجام اینکار است. از پوست مراقبت می کند: متخصصان بر این باورند که پودر برنج را می توان به صورت موضعی برای درمان برخی از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار داد. در برخی از قسمت های هند، آب برنج برای درمان پوست ملتهب مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات فنولی موجود در برنج و به خصوص برنج قهوه ای

مریم گلی وتاثیر مثبت آن بر درمان عرق کف دست و پا چای مریم گلی بنوشید هر روز صبح با معده خالی چای مریم گلی بنوشید. البته زیاده روی در نوشیدن این چای، موجب سردرد می شود. چای دارای خاصیت قابضی است که روغن اضافی را خشک می کند و مانع از تعریق می شود. اگر علاقه ای به نوشیدن چای مریم گلی ندارید، چای سبز بنوشید. چای سبز خواص دیگری نیز دارد که شامل خنثی کردن سم هایی است که

طول پرواز کمی دست و پایتان را بکشید، در صندلی خود حرکت های ساده انجام دهید و البته لباس گشاد و راحت بپوشید. کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید خشکی پوست یکی از عوارض معروف پرواز با هواپیماست. پس برای اینکه موقع فرود احساس خارش و گرفتگی نداشته باشید، حتماً کرم مرطوب کننده همراه ببرید. همچنین کمی هم کرم ضدآفتاب بزنید تا پوستتان زیر نور آفتاب از پنجره در امان باشد.

ها و مکمل های غذایی که افراد همراه با وعده های غذایی مصرف می کنند ممکن است باعث ایجاد تپش قلب شوند، از جمله: نارنج. برخی افراد از نارنج برای سوزش معده، کاهش وزن و مشکلات پوستی استفاده می کنند. گیاه افدرا. برخی افراد از این گیاه برای سرماخوردگی، سردرد و افزایش سطح انرژی خود استفاده می کنند. جینسنگ. برخی افراد از آن برای افزایش انرژی ذهنی و جسمی استفاده می کنند.

معمول آلرژی گوشت مرغ است. دیگر نشانه های این نوع حساسیت شامل خس خس سینه، قرمزی و تحریک پوست، گلودرد یا تورم گلو، تورم زبان یا لب ها، عطسه کردن، حالت تهوع یا استفراغ، گرفتگی عضلات معده، اسهال، تورم و آبریزش چشم ها است. چگونه آلرژی گوشت مرغ را کنترل کنیم؟ افرادی که به این نوع آلرژی مبتلا هستند باید از هرگونه تماس با گوشت مرغ خام و یا پخته شده پرهیز کنند. همچنین برخی افراد باید از

– سختی در بلع سختی در بلع (دیسفاژی) یکی از نشانه های رفلاکس اسید معده است و همچنین می تواند از علائم اولیه ی یک بیماری آلرژیک یا احتمالا سرطان مری باشد. رفلاکس مزمن اسید معده می تواند باعث ایجاد تغییرات سرطانی در مری شود. مراجعه ی به موقع به پزشک، به درمان مؤثرتر این سرطان کمک می کند. 3- کاهش ناخواسته ی وزن کاهش وزن ناگهانی، چشمگیر و ناخواسته نشانه ی خوبی نیست. این

، کندتر کردن فرآیند پیری است. با اینحال برنج می تواند منابع ضروری ویتامین B1 برای سلامت انسان را نیز فراهم آورد. سایر فواید برنج شامل توانایی آن برای افزایش سلامت پوست، افزایش متابولیسم، کمک به هضم، کاهش فشار خون، کمک به کاهش وزن، بهبود سیستم ایمنی و محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی و سرطان است. برنج در فرهنگ ها یک ماده غذایی اصلی است و برای افراد مهم است. مزایای

&gt ازجمله مواد خوراکی که اثر های ضد درد دارند می توان مصرف اسفناج، اسطوخدوس و زردچوبه را برد. آغشته کردن پوست ناحیه پیشانی به روغن اسطوخدوس سبب کاهش سردرد و میگرن در عرض کمتر از پانزده دقیقه در بیماران می شود. رایحه روغن اسطوخدوس نیز اثرآرام بخشی دارد و افراد با بوییدن این رایحه می توانند به سرعت سردرد خود را مهار کنند. منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

غذا در یک روغن سالم نیز می تواند برای کاهش وزن و سلامت قلب مضر باشد. روغن ها از چربی تهیه می شوند که دو برابر کالری نسبت به غذاهایی دارند که از پروتئین یا کربوهیدارت تهیه شده اند. گریپ فروت در شرایطی که پس از یک حمله قلبی به افراد توصیه می شود هرچه میوه مصرف کنند، اما بهتر است پیش از مصرف گریپ فروت با پزشک خود درباره عوارض جانبی احتمالی آن صحبت کنید. گریپ فروت می

. برخی افراد از نارنج برای سوزش معده، کاهش وزن و مشکلات پوستی استفاده می کنند. گیاه افدرا. برخی افراد از این گیاه برای سرماخوردگی، سردرد و افزایش سطح انرژی خود استفاده می کنند. جینسنگ. برخی افراد از آن برای افزایش انرژی ذهنی و جسمی استفاده می کنند. زالزالک . برخی افراد از آن برای بیماری های قلبی از جمله آنژین استفاده می کنند. سنبل الطیب. برخی افراد از آن برای

غذایی که بتواند مواد مغذی را بدون داشتن اثرات منفی فراهم اورد تاثیرات زیادی برای سلامتی خواهد داشت. سطح پایین چربی، کلسترول و سدیم به کاهش چاقی کمک می کند و می تواند عوارض مرتبط با اضافه وزن را کاهش دهد. برنج یکی از مواد غذایی است که به طور گسترده در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا می تواند افراد را در مقادیر کم سیر کند و سالم نگه دارد. از سرطان پیشگیری می کند

چای مریم گلی وتاثیر مثبت آن بر درمان عرق کف دست و پا چای مریم گلی بنوشید هر روز صبح با معده خالی چای مریم گلی بنوشید. البته زیاده روی در نوشیدن این چای، موجب سردرد می شود. چای دارای خاصیت قابضی است که روغن اضافی را خشک می کند و مانع از تعریق می شود. اگر علاقه ای به نوشیدن چای مریم گلی ندارید، چای سبز بنوشید. چای سبز خواص دیگری نیز دارد که شامل خنثی کردن سم

به گزارش بهداشت نیوز : گلو درد در هر موقع از سال ممکن است به سراغ شما بیاید و همچنین ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. گلو درد میتواند یکی از اولین نشانه های سرما خوردگی ، عوارض جانبی تارهای صوتی خسته یا نشانه ی چیزی جدی تر باشد ( مثلا استرپتوکوکی گلو ). صرف نظر از علت، نگرانی زمان گلو درد این است که چگونه میتوان سریع تر درد را کم کرد. گلو درد بسیار مسری است و این بسیار مهم است که به

علائم اولیه ی یک بیماری آلرژیک یا احتمالا سرطان مری باشد. رفلاکس مزمن اسید معده می تواند باعث ایجاد تغییرات سرطانی در مری شود. مراجعه ی به موقع به پزشک، به درمان مؤثرتر این سرطان کمک می کند. 2- کاهش ناخواسته ی وزن کاهش وزن ناگهانی، چشمگیر و ناخواسته نشانه ی خوبی نیست. این مسأله ممکن است از نشانه های بیماری های مهمی مثل ایدز، سرطان، اختلال تیروئید، دیابت و افسردگی باشد. در

معمول آلرژی گوشت مرغ است. دیگر نشانه های این نوع حساسیت شامل خس خس سینه، قرمزی و تحریک پوست، گلودرد یا تورم گلو، تورم زبان یا لب ها، عطسه کردن، حالت تهوع یا استفراغ، گرفتگی عضلات معده، اسهال، تورم و آبریزش چشم ها است. چگونه آلرژی گوشت مرغ را کنترل کنیم؟ افرادی که به این نوع آلرژی مبتلا هستند باید از هرگونه تماس با گوشت مرغ خام و یا پخته شده پرهیز کنند. همچنین برخی افراد باید از

؛ بعضی از این عوارض در واقع، حساسیت نیستند بلکه پرزهای ریز میوه گل هستند که مانند پشم شیشه بر روی پوست تحریکات مکانیکی پوستی ایجاد می کنند. طریقه و میزان مصرف میوه گل نسترن 1 تا 3 قاشق میوه خرد شده را در آب جوش ریخته و 15 تا 2 دقیقه بگذارید به همان حال بماند؛ سپس آن را صاف و مصرف کنید؛ این مقدار را می توان روزی سه بار تکرار کرد و میزان مصرف می تواند بر حسب وزن تا روزی 12 گرم باشد

توان به وخیم تر شدن شرایط زخم های معده و ابتلا به بیماری بازگشت اسید معده به مری اشاره کرد. بیماری بازگشت اسید معده به مری به واسطه مصرف غذاهای اسیدی مانند آبلیمو تحریک می شود و می تواند موجب سوزش سردل، حالت تهوع، و استفراغ شود. پوست لیمو میزبانی برای ارگانیزم های مضر است در مطالعه ای که در سال 27 در نشریه Journal of Environmental Health منتشر شد، پژوهشگران پوست و

&gt بخش فوقانی سیستم دستگاه تنفسی بدن در برگیرنده بینی، حنجره، حلق و نای است و بخش تحتانی این دستگاه در برگیرنده ریه و اجزای آن. بنابراین با توجه به بروز عفونت در هر یک از قسمت ها آن بخش گذاری می شود. رایج ترین عفونت ریه در بدن رایج ترین عفونت ریه نوع باکتریایی آن است که از عوارض و علائم آن سوزش پوست است؛ برای درمان این دسته از عفونت ها از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود. از دیگر

، چه تغییراتی در بدنتان روی خواهد داد. تا انتهای مطلب همراهمان باشید. شفاف شدن پوست عسل یک آنتی اکسیدان طبیعی است که با مصرف صحیح و به اندازه ی آن می توانید به پاکسازی بدن از سموم بپردازید. بعلاوه، خاصیت آنتی باکتریال عسل به بهبود پوست و شفاف و روشن شدن آن کمک شایانی می کند. از دست دادن وزن اضافه اگر دنبال رژیم غذای لاغری باشید، پزشک متخصص تغذیه، شما

اکسیدان های بدن ایده خوبی است و مصرف برنج بهترین راه برای انجام اینکار است. از پوست مراقبت می کند: متخصصان بر این باورند که پودر برنج را می توان به صورت موضعی برای درمان برخی از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار داد. در برخی از قسمت های هند، آب برنج برای درمان پوست ملتهب مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات فنولی موجود در برنج و به خصوص برنج قهوه ای یا برنج وحشی، خاصیت ضد

ایجاد می کنند. این داروها شامل رقیق کننده های خون یا ضد انعقادها، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین و ایبوپروفن هستند. هر شخصی که هر یک از این انواع داروها را مصرف کند، ممکن است در معرض خطر بالاتری از خونریزی بینی قرار بگیرد. خونریزی بینی هم چنین یکی از عوارض جانبی برخی از اسپرهای بینی مانند اسپرهای حاوی استروئیدها برای درمان آلرژی ها است. هنگام استفاده از اسپرهای بینی با دقت دستورالعمل

بارداری مولار، حالت تهوع و استفراغ شدید و بزرگ شدن سریع اندازه رحم می باشد. 5- تغییرات گردن رحم در بارداری، جریان خون به سمت گردن رحم زیاد می شود. در نتیجه داشتن رابطه جنسی با همسر در این دوران و یا آزمایشات رحمی باعث ایجاد لکه بینی می شود. این لکه بینی جای نگرانی ندارد. 6- عفونت هر گونه عفونت در فضای داخلی رحم یا دستگاه تناسلی و یا عفونت ناشی از روابط جنسی

لباس منجر به حساس شدن و درد نوک سینه می شود که راه حلش تغییر لباس زیر و کنار گذاشتن نیم تنه های ورزشی است. تغییرات هورمونی اولین نکته ای که بعد از احساس درد در نوک سینه باید به آن توجه کنید احتمال باردار بودن شماست. گاهی اوقات حساس شدن نوک سینه اولین نشانه بارداری است پس بهتر است با بیبی چک از این موضوع اطمینان حاصل کنید. ضمن این که استفاده از قرص های ضد بارداری یا روش جیدید

با این وجود، بخشی کوچکی از افراد ممکن است برخی عوارض جانبی خفیف را در دوزهای بالا تجربه کنند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: مشکلات گوارشی افراد ممکن است مشکلات گوارشی خفیف مانند نفخ، رفلاکس اسید معده و اسهال را در دوزهای بالاتر از 1، میلی گرم تجربه کنند. سردرد و حالت تهوع دوز 45 میلی گرم یا ممکن است موجب سردرد و حالت تهوع در تعداد

می توانید هنگام خوردن سیر با آن مواجه شوید. این نوع مسمومیت موجب درد معده و در نهایت مرگ میشود. بر این اساس، خطر مسمومیت با سیر اغلب زمانی اتفاق می افتد که سیر در روغن در دمای اتاق مانده باشد یا به مدت طولانی در یخچال نگهداری شود. عوارض جانبی با داروهای تجویزی: سیر می تواند با داروهای تجویزی خاص، به ویژه برخی از ضد انعقادها استفاده شده و در طول عمل جراحی دخالت کند.

ایکس برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می شود. در طول پرتودرمانی باید روی تختی دراز بکشید و دستگاه بزرگی در حوالی بدن تان حرکت می کند تا اشعه ها را به نقاطی که لازم است، روی بدن تان ارسال کند. ابن روش درمان معمولا برای افرادی است که به سرطان از نوع سِمینوما دچارند. احتمالا از پرتو درمانی بعد از برداشتن بیضه ها نیز استفاده می شود. عوارض پرتو درمانی شامل خستگی و حالت تهوع است. علاوه بر اینها

در چند هفته اول ممکن است علائم متعددی از بارداری، مانند درد سینه ها، خستگی، حالت تهوع و قطع شدن پریودی را مشاهده کنید. آزمایش حاملگی خانگی می تواند مشخص کند بارداری هستید یا خیر و سونوگرافی نیز دوقلو بودن جنین را نشان میدهد. در طول این هفته ها و ماه ها، جنین از یک خوشه سلولی به یک جنین کوچک با قلب، نخاع، سر و اندام ها تبدیل می شود. هفته سوم بارداری دوقلویی دوقلوهای ناهمسان

متفاوت است . در فردی می تواند چیز ساده ای مانند نوشیدن کافئین بیش از حد در طول روز بی خوابی ایجاد کند در فرد دیگر بی خوابی نشان دهنده یک بیماری یا اضطراب است. خبر خوب این است که بسیاری از موارد بی خوابی را می توان با تغییراتی در خود، بدون تکیه بر متخصصان خواب و یا مصرف بیش از حد قرص های خواب آور درمان کرد. به منظور درمان درست بی خوابی، شما باید به یک کارآگاه خواب تبدیل شوید

. دسموپرسین هورمونی مصنوعی است که می تواند به صورت قرص، اسپری بینی یا تزریق استفاده شود. دسموپرسین شکل مصنوعی هورمون وازوپرسین است. هنگام مصرف این دارو، مهم است که مصرف آب خود را تنظیم کنید و تنها زمانی که تشنه هستید، نوشیدنی مصرف کنید. دسموپرسین برای درمان دیابت بی مزه مرکزی استفاده می شود و ممکن است برای دیابت بی مزه شدید بارداری نیز تجویز شود. داروها در دیابت بی مزه

&gt تومور یا سرطان تخمدان تومور غده فوق کلیوی آزمایش تستوسترون و سطوح نرمال و غیر نرمال آن آمادگی برای آزمایش تستوسترون چگونه است؟ داروهای خاصی می توانند بر میزان هورمون تستوسترون اثر بگذارند و نتیجه آزمایش تستوسترون را تغییر دهند.لازم است که با پزشکتان در مورد همه داروهایی که مصرف می کنید از جمله داروهای بدون نسخه و داروهای تجویز شده توسط پزشک، صحبت کنید. ممکن است

“),t.close},t.write(‘

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *