عوارض مصرف زیاد ابجو

آبجو ( Beer) پرمصرف‌ترینو احتمالاً قدیمی‌ترین نوشیدنی الکلی و پس از آب و چای محبوب‌ترین نوشیدنی جهان است. آبجو حاصل تخمیر نشاسته و اساساً انواع دانه غلات است، هرچند دانه جو مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی از دانه‌های برنج، ذرت و گندم نیز استفاده می‌شود.

طعم تلخی آبجو به خاطر رازک است که یک نگهدارنده طبیعی نیز می‌باشد، اگرچه آبجو در برخی موارد طعم‌های دیگری چون سبزیجات و میوه‌ها را نیز شامل می‌شود. در برخی از قدیمیترین نوشته‌های شناخته شده می‌توان اشاراتی به تولید و توزیع آبجو یافت، در قانون حمورابی اشاره ویژه‌ای به قوانین سرو آبجو وجود دارد.

عوارض مصرف زیاد ابجو

آبجو یا ماء الشعیر نوشیدنی پر طرفدار که بسیاری افراد بخصوص آقایان از خوردن آن لذت میبرند .قبل از آنکه در مورد خواص این نوشیدنی صحبت کنیم باید بگوییم که خواصی که ذکر میشود در مورد آبجو بدون الکل است چرا که در ماء الشعیرهایی که دارای ترکیبات الکلی هستند میتواند به سلامتی ضربه های جبران ناپذیری بزند که هر کسی با شنیدنش مطمئنا دست از خوردن آبجو الکل داربرخواهد داشت .

این آبجو به دلیل داشتن الکل یک حلال برای چربیها و بخصوص غشاء سلولی عصبی بدن است که با نوشیدن مداوم آن باعث بروز بیماریهایی از جمله لرزش دستها ، خستگی بی علت ، انقباض مغز در سنین بالا و ایجاد آلزایمر شدید وهمچنین بیماریهای کبدی و ایجاد کبد چرب می باشد .اما آبجو بدون الکل به دلیل وجود مخمر جو در آن که طعمی تلخ نیز به آن میبخشد دارای انواع ویتامین های ب میباشد که برای سلامتی بسیار مفید و لازم است .

اشکال دارویی آبجو

مخمر آبجو به شکل رشته، پودر، قرص، کپسول و محلول وجود دارد.

دوز مجاز مصرفی

معمولاً دوز مصرفی روزانه ی آن 2-1 قاشق غذاخوری (به شکل محلول) و از 8- 2 قرص متغیر می ‌باشد. با اینکه مصرف دوز بالای این مکمل عوارض خطرناکی در بر ندارد، اما بهتر است از مصرف بیش از اندازه ی آن خودداری شود.

درحالی که انواع مختلفی از آبجو در جهان وجود دارد، اصول ابتدایی ساخت آبجو در ملت‌ها و فرهنگ‌های مختلف یکسان است.در مناطقی از اروپا مانند آلمان، بلژیک، بریتانیای کبیر، ایرلند، لهستان، جمهوری چک، هلند و اتریش، انواع مختلفی از آبجو به صورت محلی تهیه می‌گردد. در نقاط دیگر جهان نظیر آمریکا، کانادا و استرالیا آبجو با اقتباس از سبک اروپایی تولید می‌شود.

آبجو دارای شانزده نوع اسیدهای آمینه ؛ کروم، فسفر و سلنیوم می ‌باشد. روی، آهن، مس، منیزیوم، منگنز و پتاسیم میباشد که همگی برای سلامتی بدن از لازمه ها هستند .طبق تحقیقات انجام شده بر روی افرادی که آب جو بدون الکل مصرف میکرده اند نتایج قابل ملاحضه ای به دست آمده و نشان میدهد که افرادی که آبجو مصرف میکنند .

بدنشان در برابر بیماریهای مختلف مقاومت بیشتری نسبت به افرادی که مصرف نکرده اند دارد که از جمله آن بیماریها سکته قلبی ، لخته شدن خون در قسمت های مختلف بدن ، فشار خون ، بیماری دیابت و بالا رفتن قند خون ، پوکی استخوان ، استرس و اضطراب ، اسهال ، سنگ کلیه و مثانه ، سرطان ، سرماخوردگی ، بیماریهای گوارشی میباشد.

شانس سکته قلبی در کسانی که آبجو می نوشند بین 4 تا 6 درصد کمتر از کسانی است که لب به آبجو نمی زنند. نوشیدن نیم لیتر آبجو در روز میانگین این تحقیق می باشد.

مواد سازنده آبجو از شما در مقابل لخته شدن خون محافظت می کنند.

نتیجه آخرین تحقیقات محققین هلندی و دانشگاه هاوارد ثابت می کند که نوشیدن مقدار کم آبجو فشار خون شما را تحت کنترل نگاه می دارد.

نوشیدن آبجو می تواند از دیابت جلوگیری کند. آبجو خورها بندرت دچار مرض قند می شوند

آبجو می تواند حافظه را تقویت کند، کسانی که آبجو می نوشند، کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند

آبجو تاثیر مثبت در استحکام استخوان ها داشته و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

کسی که یک تا دو گیلاس آبجو در روز می نوشد، عمر طولانی تری خواهد داشت.

اسید و میکروب های آبجو مانع از فعالیت میکروب های بوجود آورنده دل پیجه و اسهال می شوند.

محققین دانشگاه مونترال تائید کرده اند که چند گیلاس آبجو در روز فشار ناشی از کار و مشکلات روزانه را سبک می کند. کسانی که آبجو نمی نوشند بسیار دچار استرس هستند.

محققین فنلاندی مدعی هستند که منیزیم آبجو شانس ابتلا به سنک کلیه را تا 4 درصد کاهش می دهد.

یک گیلاس آبجو در شب می تواند به جای قرض خواب آور عمل نماید.

در آبجو عناصری وجود دارند که می توانند در رشد تومورهای سرطانی مانع ایجاد کنند.

بعضی از ویتامین های آبجو از پوست محافظت کرده و برای سلامت آن مفید می باشند. آبجو پوست شما را شفاف و قابل انعطاف تر می کند.

کسانی که آبجو گرم می نوشند دیرتر سرما می خورند. نوشیدن آبجوی گرم به جریان خون و نحوه تنفس کمک می کند..

عوارض مصرف زیاد ابجو

کمبود(Folic Acid) می تواند باعث زایمان زودرس و نارسایی های جنینی بشود. یک لیتر آبجو از حد نیاز بدن به آن مواد را تامین می کند. “نوشیدن آبجوی بدون الکل در این مورد توصیه می شود”.

گازکربنیک و الکل آبجو باعث تحریک اشتها می شوند.

مصرف یک لیتر و نیم آبجو در هفته سدی در مقابل باکتری هایی است که باعث ترش کردن معده می شوند.

مواد آبجو کمک می کنند که تشنگی شما بهتر و سریعتر از نوشیدن آب رفع شود.

تحقیقات نشان می دهد، مردمی که یا اعتدال آبجو می نوشند، به نسبت کسانی که نمی نوشند کمتر دچار اضافه وزن می شوند. یک گیلاس آبجو کالری کمتری هم به نسبت یک گیلاس آب میوه دارد.

مواد معدنی و ویتامین های آبجو از مو محافطت کرده و در زیبایی آن تاثیر می گذارند.

اما نهایتا باید بگوییم همیشه در خوردن حتی بهترین خوراکیها که سرشار از بهترین ویتامین ها و پروتئین ها نیز هستند باز هم باید تعادل رعایت شود و اغراق کردن در آن جایز نیست چرا که هر خوراکی میتواند علیرغم فواید خوب و بسیارش در مصرف مداوم و بیش از حد مشکلاتی را به بار بیاورد که آبجو نیز ازآن مستثنی نیست

و خوردن مداوم آن بخصوص مورد الکل دارش برای مردان میتواند به دلیل داشتن هورمون زنانه آنها را به سمت صفات زنانه بکشاند و ضعف شدید در نیروی جنسی آنها به وجود بیاورد که در مقابل آن میتواند برای خانم ها و در تقویت نیروی جنسیشان بسیار خوب و مفید بوده باشد .

نکته:

از مصرف مخمر نان یا مخمر آبجوی فعال خودداری کنید، چرا که مخمر فعال برخلاف مخمر غیر فعال، ویتامین‌های گروه B و سایر مواد مغذی را از بدن دفع کرده و نفخ ‌آور نیز می ‌باشد.

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم

عوارض مصرف زیاد ابجو

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اداره بازنشستگ

عوارض مصرف زیاد ابجو

سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اداره بازنشستگ

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اداره بازنشستگ

عوارض مصرف زیاد ابجو

سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اداره بازنشستگ

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

 

الكل از دیرباز در بسیاری از تمدنها به عنوان نوعی نوشیدنی استفاده می‌شده است. الكلی كه برای نوشیدن استفاده می‌شود در اصل همان ماده شیمیایی ” اتانول ” است .

اتانول از تخمیر قند‌ها ایجاد می‌شود. هر گرم اتانول در حدود 7 كالری دارد .كالری الكل شاید به ظاهر پایین باشد اما این كالری به همراه خود هیچ ماده مفید غذایی مانند ویتامین، مواد معدنی یا پروتئین ندارد .

نوشیدنی های الكلی، بسته به نوع آنها و ماده‌ای كه از آن تهیه می‌شود دارای مقادیر متفاوتی از الكل می‌باشند و اسامی‌ متفاوتی هم دارند اما چیزی كه در پزشكی اهمیت دارد مقدار الكل خالص موجود در هر نوع نوشیدنی الكلی است .

به طور مثال هر سیصد گرم آبجو در حدود چهار درصد الكل و 15 كالری دارد.نوشیدن الكل بر روی دستگاه عصبی شما تاثیر می‌گذارد و اندكی اثر مسكن و ضد درد دارد. الكل به دستگاه عصبی انسان آسیب می‌زند. استفاده از این ماده می‌تواند باعث وابستگی شود .

عوارض مصرف زیاد ابجو

در كشورهای پیشرفته ، الكل از علل شایع تصادف است چون زمان پاسخ دهی عصبی را كاهش می‌دهد.استفاده زیاد از الكل می‌تواند به كبد آسیب بزند و ایجاد هپاتیت الكلی باشد و یا بیماری كبد چرب را ایجاد كند.

یك كبد چرب می‌تواند به سیروز كبدی تبدیل شود و سیروز كبدی مرحله نهایی بیماری كبد است كه در آن كبد عملكرد خود را از دست می‌دهد.

الكل ، ریسك ابتلا به سرطانهای مری، گلو، حنجره، دهان و سینه را افزایش می‌دهد. نوشیدن الكل می‌تواند به مخاط روده باریك و معده آسیب بزند و این آسیب می‌تواند توانایی بدن را در جذب مواد غذایی تحت تاثیر قرار دهد.

الكل می‌تواند توانایی جنسی را در انسان تحت تاثیر قرار داده و آن را كاهش دهد . خانمهای باردار نباید الكل بنوشند. نوشیدن الكل در دوران بارداری می‌تواند جنین را به سندرم چنین الكلی مبتلا كند.

استفاده بیش از اندازه الكل علاوه بر اینكه انسان را به كمبود ویتامین ب-1 ( تیامین ) مبتلا می‌كند، باعث آسیبهای مغزی برگشت ناپذیر هم می‌شود .

در افرادی كه از الكل استفاده می‌كنند یكی از مشكلات این است كه این افراد سیگاری باشند، استفاده همزمان از سیگار و الكل باعث چند برابر شدن خطر ابتلا به سرطال مری می‌شود.

برخی از منابع پزشكی معتقدند كه استفاده مداوم از الكل برای دستگاه قلب و عروق انسان مفید است اما این موضوع كاملا ثابت نشده است و اگر بخواهیم فایده الكل و زیانهای آن را با هم مقایسه كنیم هنوز هم مشخص نیست كدامیك بر دیگری برتری دارد.

توصیه پزشكان این است كه اگر با دانستن تمام آسیب‌های ناشی از الكل، شما تصمیم به خوردن الكل گرفته‌اید، در خوردن آن زیاده روی نكنید و خود را با الكل مسموم نكنید .از نظر مقدار، شما نباید از یك گیلاس الكل از هر نوع را روزانه مصرف كنید .

مسمومیت با الكل، به خصوص در مواردی كه فرد مقادیر زیاد اتانول را خورده باشد اتفاق می‌افتد و می‌تواند به راحتی انسان را بكشد .

( این مقاله صرفا از نقطه نظر پزشكی غرب و با هدف افزایش آگاهی عمومی‌ به بررسی زیانها و اثرات الكل پرداخته است و واضح است كه دیدگاههای مذهبی و یا فرهنگی، می‌توانند با برخی از مطالب ترجمه شده در تضاد باشند )

با تشكر از توجه شما

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

دیسک کمر دارای علائمی است که درمان آن براساس شدت بیماری دیسک کمر فرق می کند

سرطان سینه یكی از شایع ‌ترین سرطان‌ها در میان زنان ایرانی محسوب می‌شود و سن ابتلا به این بیماری در ایران بین 45 تا 55 سال است. زنانی كه پس از بارداری شیردهی نداشته یا نازا هستند، یكی از فاكتورهای خطر برای ابتلا به این سرطان را دارا هستند

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *