عوارض مصرف آب سیب

عوارض مصرف آب سیب

آرایش

مدل مو

مدل لباس

بدون شک همه ما در هر سنی که باشیم می توانیم از نوشیدن آب میوه ها و سبزیجات لذت ببریم و به عنوان صبحانه یا حتی به عنوان یک نوشیدنی درمانی از آنها استفاده کنیم اما در این میان آب سیب یکی از بهترینهاست.

ارزش غذایی: ۲۵۰ گرم آب سیب شیرین نشده حدود ۱۱۴ کالری انرژی دارد که این انرژی بخاطر قندهای طبیعی موجود درآن است. آب سیب اگرچه به اندازه آب پرتقال و مرکبات دیگر ویتامین C ندارد اما ۱۰۰ درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین می کند. علاوه براین آب سیب حاوی پتاسیم و منیزیم است.

طرز تهیه آب سیب در کارخانه: ابتدا سیبها شسته می شوند و سپس خرد می شوند. بعد کاملا فشرده و له می شوند تا آبشان کاملا گرفته شود . در نهایت از یک صافی ریز رد می شوند تا تقاله ها کاملا گرفته شوند و بعد پاستوریزه و بسته بندی می شوند.

استفاده از آب سیب به عنوان ملین:
مصرف آب سیب توسط نوزادان و کودکان باعث می شود که یبوست آنها از بین برود. البته قبل از دادن آب سیب به نوزادان زیر ۶ ماه ، حتما با پزشک مشورت کنید.

عوارض مصرف بیش از حد آب سیب:
مصرف بیش از حد آب سیب در کودکان و حتی بزرگسالان باعث اسهال می شود . مضاف براین مصرف دائمی و بیش از حد این نوشیدنی مفید ممکن است به مینای دندانها آسیب بزند و حتی ممکن است در کودکان موجب بروز مرض چاقی شود.

منبع : pardad.ir

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

سیب فواید بسیاری برای سلامتی دارد. این میوه سرشار از فیبر و ویتامین بوده که حاوی میزان کالری پایینی است و به افزایش حس سیری کمک می کند. اما مصرف زیاد سیب نیز مانند سایر موادغذایی می تواند منجر به اثرات منفی از جمله افزایش وزن یا بالا رفتن قند خون شود. بنابراین بهتر است نسبت به مضرات مصرف زیاد این میوه آگاه باشید.

سیب حاوی کربوهیدرات بوده، البته مصرف آن در یک رژیم غذایی متعادل باعث افزایش سریع قند خون نمی شود. مصرف سیب به عنوان یک میان وعده سالم یا بخشی ازغذای اصلی توصیه می شود. اگرچه بدن از کربوهیدرات برای سوخت و انرژی استفاده می کند، اما مصرف مقدار زیاد سیب مانع از سوزاندن چربی در بدن خواهد شد، زیرا دریافت مقدار زیاد کربوهیدرات از کاهش وزن جلوگیری می کند. یک سیب با اندازه متوسط حاوی ۲۵ گرم کربوهیدرات بوده که ۵ گرم آن مربوط به فیبر است. بنابراین میزان کربوهیدرات خالص این میوه ۲۰ گرم می باشد.

اگرچه سیب میوه ی سالمی برای یک میان وعده بوده، اما حاوی کالری و قند است. به طور کلی یک سیب اندازه متوسط حدود ۹۰ تا ۹۵ کالری دارد. بنابراین مصرف ۱۰ سیب اندازه متوسط بیش از ۹۰۰ کالری برای بدن فراهم می کند. مصرف موادغذایی علاوه بر این میزان سیب می تواند باعث افزایش کالری دریافتی و در نهایت جلوگیری از کاهش وزن شود.

سیب فواید فراوانی دارد. یک سیب اندازه متوسط ۵ گرم فیبر سالم دارد. فیبر قابل هضم نبوده و می تواند به حرکت سایر موادغذایی از سیستم گوارشی و افزایش حجم مدفوع کمک کند. همچنین مصرف فیبر زیاد می تواند باعث کاهش سطح کلسترول خون و خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونری، سکته و فشارخون بالا  شود.

به طور متوسط بهتر است مردان روزانه ۳۸ گرم فیبر و بانوان ۲۵ گرم فیبر مصرف کنند.عوارض مصرف آب سیب

ترجمه شده از وب سایت: www.livestrong.com


آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را

خربزه ها جزء خانواده کدویی می باشند  که شامل کدو مسما ، خیار ، کدو تنبل و کدو قلیانی و []

در این راهنما چگونگی مصرف انواع مختلف پروتئین را بیان می‌کنیم تا از سلامتی خود اطمینان پیدا کنید. میزان پروتئین لازم برای بدن شما چقدر است؟ و از چه راهی آن را کسب کنید

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین برای متابولیسم چربی ها، اسیدهای آمینه و کربوهیدرات ها ضروری بوده و برای ساخت اسیدفولیک و []

میوه انار دانه­ ای یاقوتی و آبدار دارد و طعم تازه آن مخلوطی از طعم ­های ترش و شیرین است. []

مصرف سبزیجات خام یا افزایش مقدار آن در رژیم غذایی می ­تواند به تلاش شما برای کنترل وزن کمک شایانی []

چرب، سیر کننده، حاوی مواد مغذی و بسیار چند منظوره؛ مواد غذایی کمی وجود دارد که به اندازه آووکادو شما []


وارد کردن موارد ستاره دار الزامی است




خانه

موبایل

 

 

عوارض مصرف آب سیب

 

 

آب سیب یکی از انواع آب میوه‏هاست که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. دانشمندان معتقدند نوشیدن آب سیب نسبت به‌ ‌خود سیب، در حفظ ‌سلامتی موثرتر است.

 

محققان‌ ‌دریافتند كه مواد شیمیایی موجود در آب سیب، فرد را در ‌برابر سكته، بیماری ‌های‌ ‌قلبی و سرطان مصون می‌كند.‌

 

‌آب سیب همچنین مملو از آنتی‌‌ ‌اكسیدان‌هایی به‌ “فنولیكس” ‌است. فنولیكس نقش مهمی در طعم و رنگ‌ دهی به آب سیب دارد، ولی محققان در ‌مورد مزایای عمده‌ سلامت بخشی آن تردید دارند.

 

مطالعات قبلی حاكی از ‌وجود ارتباط بین فنولیكس و مصونیت در برابر‌ ‌چند بیماری عمده بود.‌ به گفته وی، آب سیب نسبت به خود سیب، فنولیكس‌‌ ‌بیشتری دارد.

 

در اینجا تعدادی از فواید آب سیب را برای تان می‏گوییم:

1- آب سیب دارای انواع ویتامین‏ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن است که از بروز برخی بیماری‏ها جلوگیری می‏کنند مثل سرماخوردگی.

2- دارای آنتی‏ اکسیدان است، در نتیجه از بروز انواع سرطان و بیماری‏های قلبی جلوگیری می‏کند.

3- اگر در حد اعتدال آب سیب بنوشید، آنتی‏اکسیدان‏های موجود در آن باعث کاهش وزن اضافی می‏شوند.آب سیب

4- تحقیقات علمی نشان داده که آب سیب عملکرد مغز را بهبود می‏بخشد، در نتیجه باعث بهبود هوشیاری و قدرت درک و فهم می‏شود.

5- به علت داشتن آنتی‏اکسیدان فراوان، میزان کلسترول خون را کاهش می‏دهد.

 

 

آب سیب طبیعی یا مصنوعی:

برای کسب فواید بالا سعی کنید خودتان در منزل آب سیب طبیعی تهیه کنید و از خرید آب میوه‏های حاضری خودداری کنید، زیرا این آب‏میوه‏ها دارای مقدار زیادی قند هستند و مصرف آنها باعث افزایش وزن و افزایش قند خون می‏گردد.

 

اگر هم ناچار بودید از آب میوه‏های حاضری استفاده کنید، آنهایی را بخرید که روی آنها نوشته شده است: صد در صد آب میوه‏ی خالص و طبیعی، بدون مواد افزونی و قند اضافی.


خوراکی های پرخاصیت

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

پرسش: فواید و مضرات مصرف زیاد آب هویج را ذکر نمایید و آیا برای درمان یبوست مفید است یا خیر؟

 

پاسخ: مصرف زیاد هر ماده غذایی بیش از حد مضر است. هویج حاوی بتا کاروتن است که به ویتامین آ تبدیل میشود و ویتامین آ محلول در چربی است و در بدن ذخیره می شود و میزان زیاد آن مسمومیت ایجاد میکند. در ضمن یک لیوان آب هویج از 4-5 عدد هویج درست شده که حاوی قند زیادی هست و برای افراد دیابتی اصلا مجاز نیست. مصرف بیش از حد آب میوه هم میتواند چاق کننده باشد.

 

آب هویج، آب گوجه فرنگی و آب سایر سبزی ها یا میوه های حاوی ویتامین A ، رنگ زرد در پوست ایجاد می نماید. برخی از افراد تصور می کنند که مصرف این مواد موجب اختلالات کبدی، مسمومیت و بروز یرقان در شخص می شود. این تصور صحیح نیست و مصرف منابع گیاهی ویتامین A به طور معمول هیچ گونه عارضه ای در کبد ایجاد نمی کند و مسمومیت ایجاد نمی کند و رنگ زرد حاصله، ارتباطی با یرقان ندارد، بلکه این زردی در پوست به علت تجمع کاروتن (که زرد رنگ است) می باشد. در این حالت، مخاط پوست زرد نمی شود، در حالی که در یرقان رنگ زرد مخاط ها علامت مشخصی است.عوارض مصرف آب سیب


خوب است بدانید که یک لیوان آب هویج (24سی سی)، بیش از 8 برابر نیاز روزانه ی افراد به ویتامین A را تامین می‏کند.


ویتامین A برای رشد اندام‏ها به‏ خصوص استخوان‏ها لازم و ضروری است. همچنین برای حفظ قدرت بینایی خیلی مهم است.


اینکه از قدیم گفته می‏شد خوردن هویج باعث می‏شود بهتر ببینید، صحیح است، زیرا کمبود ویتامین A باعث بروز مشکلات بینایی مثل شبکوری می‏شود.

 

اسفناج نیز دارای مقدار زیادی ویتامین A است. مخلوط آب هویج و آب اسفناج، نوشیدنی را به وجود می‏آورد که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است.

 

ویتامین A همچنین برای ماداران باردار و جنین خیلی مهم است. (البته خانم‏های باردار درمورد مصرف آب هویج باید با پزشک خود مشورت کنند، زیرا دریافت اضافی ویتامین A ممكن است باعث بروز ناهنجاری های جنینی شود.)

 

هر چند که ویتامین A برای حفظ سلامت بدن خیلی ضروری است، ولی باید در حد متعادل مصرف شود، زیرا مصرف مقادیر زیاد ویتامین A باعث مسمومیت کبدی و سایر مشکلات سلامتی می‏شود.

 

آب هویج، برای رفع یبوست خوب است. آب هویج و عصاره آن را با هم مخلوط کنید و درون 1 لیوان بریزید. سپس، یک قطره روغن زیتون در لیوان بریزید و با مقداری عسل مخلوط کنید. 8 میلی لیتر از مخلوط حاصل را در صبح و شب بنوشید.

 

مشاور پاسخگو: آیت اللهی

تنظیم: مرکز مشاوره

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *