عوارض قرص janssen

خواص دارویی و گیاهی

عوارض قرص janssen
عوارض قرص janssen



مشاوره دارویی داروپین

در صورت بارداری، شیردهی، دیابت، نقص کلیوی یا کبدی قبل از مصرف دارو به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.اگر هم زمان داروهای
دیگری مصرف می کنید برای جلوگیری از تداخلات احتمالی به پزشک یا داروساز اطلاع دهید. پزشک از عوارض احتمالی داروی شما
آگاه است بنابراین دوره درمان دارو را مطابق تجویز پزشک تکمیل و از قطع خودسرانه دارو پرهیز کنید.عوارض قرص janssen


خرید از داروپین

خرید گالانتامین کپسول انتریک کوتد خوراکی 16 mg

دارو های بدون نیاز به نسخه پزشک

خرید به هنگام و ارسال با حداقل تاخیر

محصولات آرایشی و بهداشتی

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

چنانچه در خصوص “قرص پاریت 20 میلی گرم – پریت” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

InChI=1S/C12H21NO8S/c1-10(2)18-7-5-16-12(6-17-22(13,14)15)9(8(7)19-10)20-11(3,4)21-12/h7-9H,5-6H2,1-4H3,(H2,13,14,15)/t7-,8-,9+,12+/m1/s1 YKey:KJADKKWYZYXHBB-XBWDGYHZSA-N Y

توپیرامات (به انگلیسی: Topiramate)

رده درمانی: مشتق کاربامات .

توپیرامات ( با مارک تجاری Topamax ) از داروهای روانپزشکی ابتدا به عنوان یک داروی ضدتشنج طراحی شد . بعدها معلوم گشت که در درمان انواع اختلالات روانی و عارضه های نورولوژیک مفید واقع می شود ، از جمله در پیشگیری از میگرن ، درمان چاقی ، بولیمیا ، بینج ایتینگ ، و اعتیاد به الکل .[۱]

اشکال دارویی: قرص

عوارض قرص janssen

درمان تشنج و صرع.در تشنجات پارشیال ، تشنجات تونیک، کلونیک ژنرالیزهٔ اولیه در بزرگسالان و کودکان با سن بالاتر از ۲ سال، انواع سندرم‌های صرعی، پیشگیری از حملات میگرن و درمان اختلالات دو قطبی، افسردگی، اسکیزوفرنی،PTSD و اختلالات مربوط به خورانش eating disorder مصرف می‌شود.

مکانیسم اثر این دارو به‌طور دقیق شناخته نشده‌است. مهار کانال‌های سدیمی حساس به ولتاژ در نورون‌های مغزی، مهار آزاد سازی اسیدهای آمینه تحریکی مانند گلوتامات در مغز و مهار گیرنده‌های نوع کاینیک اسید، افزایش میزان GABA در مغز، افزایش اثر مهاری نوروترانسمیتر GABA از طریق اتصال به گیرنده هایGABA A ، مهار اختصاصی ایزوآنزیم‌های کربنیک انهیدراز و مهار کانال‌های کلسیمی نوع L از مکانیسم‌های پیشنهادی در خصوص عملکرد دارو می‌باشد .

تهوع و استفراغ، یبوست، اسهال، پارستزی، اختلالات شناختی، سردرد، سرگیجه، آتاکسی، خواب آلودگی، ضعف، ریزش مو ،تاری دید، دوبینی، نیستاگموس، کاهش اشتها، کاهش وزن، سنگ‌های کلیه، استئومالاسی.

از عوارض نادر دارو می‌توان به اسیدوز متابولیک، هیپرترمی، گلوکوم حاد، الیگوهیدروز و تضعیف مغز استخوان اشاره کرد.

صرع

 تأیید مصرف INVOKAMET(™)توسط سازمان غذا و داروی آمریکا

12 اوت 2014- شرکت داروسازی Janssenاعلام کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا داروی INVOKAMET(™)را تایید نموده است.

داروی INVOKAMET(™) دوز ثابت ترکیبی از Canagliflozinو متفورمین هیدروکلراید است  که در یک قرص عرضه شده و برای درمان بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 تایید شده است.

 Canagliflozinاولین داروی ممانعت کننده ی ترانس پورتر سدیم گلوکز 2 است که در ایالات  متحده آمریکا  همراه با متفورمین معمولاً در اوایل  درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 تجویز می شود. داروی Canagliflozinبا تأثیر بر کلیه موجب دفع گلوکز از ادرار می گردد درحالیکه متفورمین  تولید گلوکز درکبد را کاهش داده و سبب بهبود پاسخ بدن به انسولین می شود.

داروی INVOKAMETهمراه با رژیم غذایی سبب بهبود کنترل گلایسمیک در بیمارانی می شود که درمان آنها بوسیله ی متفورمین یا Canagliflozinبه تنهایی یا همزمان بصورت دو داروی مجزا نتایج خوبی نداشته است.عوارض قرص janssen

از دارویINVOKAMET  برای درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 یا درمان کتواسیدوز دیابتی نباید استفاده شود. نتایج تحقیقات نشان می دهد تجویز INVOKAMET(™)معادل تجویز همین دوز از دو داروی Canagliflozinو Metfornlinبصورت قرصهای مجزا است.

این دارو در قرص هایی که حاوی 50 یا 150 میلی گرم کاناگلیفلوزین همراه با 500 یا 1000 میلی گرم متفورمین است، ارائه می شود. دوز توصیه شده از این  دارو دو بار در طی روز است. بروی جعبه ی  این دارو هشداری درباره ی لاکتیک اسیدوز( lactic acidosis) که یک وضعیت نادر اما جدی است دیده می شود لاکتیک اسیدوز  می تواند بر اثر تجمع متفورمین در بدن بروز کند. لاکتیک اسیدوز یک اورژانس پزشکی است که در صورت بروز  باید بیمار را برای مداوا به بیمارستان منتقل کرد. درصورت مشاهده ی هر یک از علایم زیر مصرف داروی INVOKAMET(™)را قطع و بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید: احساس ضعف شدید یا خستگی ، داشتن درد عضلانی غیر معمول، مشکل در تنفس، خواب آلودگی غیر عادی یا خواب طولانی و بیش از حد معمول، درد معده ، حالت تهوع، تهوع، احساس سرگیجه و سبکی سر ، کندی ضربان قلب یا ضربان قلب غیرمعمول.

اگر به بیماریهایی نظیر: مشکلات کلیوی مبتلا هستید یا برای عکسبرداری اشعه ی  Xاز کلیه ها ماده ی حاجب به شما تزریق شده است یا به مشکلات کبدی ونارسایی احتقانی قلب مبتلا هستید یا چنانچه دچار دهیدرشین (کم آبی) ، عفونت شدید، حمله ی قلبی و سکته شده اید یا چنانچه قبلا یک عمل جراحی داشته اید یا سن شما هشتاد سال یا بالاتر است و کلیه های شما مورد آزمایش  قرار نگرفته اند و چنانچه غالباً مقادیر زیادی الکل می نوشید(یا مقدار زیادی الکل در مدت زمان  کوتاه نوشیده اید)، بیشتر در معرض خطر لاکتیک اسیدوز قرار خواهید گرفت.

مانند  مصرف داروی INVOKANA®، داروی INVOKAMET(™)موجب کاهش قند خون، کاهش وزن بدن و فشار خون سیستولیک می شود.

به گفته ی پرفسور Renاز شرکت داروسازی جانسن این دارو به پزشکان اجازه می دهد تا بر اساس نیازهای فردی بیمار یکی از این دو دوز را برای آنها تجویز کنند به این ترتیب تعداد داروهای خوراکی که بیماران در طول روز مصرف می کنند، کاهش می یابد.

توجه: درصورتیکه دارای مشکلات زیر هستید از داروی INVOKAMET(™)استفاده  نکنید :

مشکلات  کلیوی شدید یا دیالیز، ابتلا به اسیدوز یا کتواسیدوز دیابتی (افزایش کتون درخون یا ادرار)، آلرژی به Canagliflozinیا متفورمین  یا هر یک از مواد موجود در داروی INVOKAMET(™)(برای اطلاع از مواد موجود به بروشور دارد مراجعه کنید)

*علائم واکنش آلرژیک شامل: دانه های پوستی قرمز، کهیر، تورم  صورت، لبها، زبان وگلو که ممکن است بلع یا تنفس را مشکل کند.

 قبل ازمصرف INVOKAMET(™)به دکتر خود موارد زیر را اطلاع دهید:

·        مشکلات کلیوی، مشکلات کبدی، رژیم کم سدیم، داشتن واکنش آلرژی به داروی INVOKAMET(™)، چنانچه ماده ی حاجب یا رنگی برای عکسبرداری Xتزریق نموده اید(در این صورت  مصرف داروی INVOKAMET  را باید برای مدت کوتاهی متوقف کنید)، مشکلات  قلبی(شامل نارسایی احتقانی قلبی)، مصرف الکل یا سایر بیماریها.

·        در صورتیکه قصد بارداری دارید یا کودکتان را با شیرخود تغذیه می کنید به پزشک خود اطلاع دهید زیرا هنوز مشخص نشده است که آیا این دارو برای جنین مضر است و آیا این دارو از شیر مادر عبور می کند.

·        به پزشک خود درباره ی تمام داروهایی که مصرف می کنید چه تجویز شده و چه داروهایی که از داروخانه خریداری کرده اید، ویتامین ها و مکمل های  گیاهی صحبت کنید، بخصوص  چنانچه از قرص های دیورتیک، rifampin(درمان یا پیشگیری از توبرکولوسیز)، phenytoin، یا phenobarbitol(برای کنترل صرع)، ritonavir(NorviR®، kaleta®، lopinavir®که برای درمان عفونت  HIVبکار می رود) و digoxin(Lanoxin®برای درمان مشکلات قلبی) استفاده می کنید.


عوارض جانبی احتمالی INVOKAMET(™)

این دارو می تواند عوارض جانبی شامل کم آبی یا دهیدریشن (از دست دادن آب و نمک) در برخی افراد همچنین مشکلات کلیوی، افزایش مقدار پتاسیم درخون (hyper kalemia)، مشکلات کبدی، افت قند خون را ایجاد کند.

اگر شما از داروی INVOKAMET(™)همراه با سایر داروهای کاهنده ی قند خون مانند سولفونیل اوره یا انسولین استفاده می کنید خطر افت قندخون درشما افزایش خواهد یافت. دوز داروی سولفونیل اوره یا انسولین هنگام مصرف داروی INVOKAMET(™) باید کاهش یابد.

مصرف INVOKAMETدر زنان ممکن است سبب ایجاد عفونت قارچی واژینال شود که علایم آن: بو، ترشحات سفید  یا زرد رنگ و خارش واژن است.

 مصرف این دارو درمردان می تواند سبب ایجاد عفونت قارچی در پوست اطراف اندام تناسلی مردانه گردد که علایم آن قرمزی، سوزش، تورم، دانه های پوستی قرمز، خروج ترشحات بد بو یا درد در پوست اطراف اندام تناسلی است.

مصرف این داور ممکن است سبب ایجاد واکنش آلرژیک شدید شود که در صورت مواجه شدن  با این واکنش آلرژیک مصرف دارو را قطع کرده و بلافاصله به اولین مرکز پزشکی مراجعه کنید.

مصرف طولانی مدت این دارو به دلیل داشتن متفورمین ممکن است  سبب کمبود ویتامین  B12 شود پزشک معالج باید مقدار ویتامین B12را درخون شما چک کند.

عمومی ترین عارضه ی جانبی INVOKAMETشامل عفونت مجاری ادراری، تغییر در ادرار شامل تکرر ادرار، افزایش مقدار ادراریا افزایش ادرار درشب، اسهال، حالت تهوع، نفخ، ضعف، سوءهاضمه، درد معده و سردرد است .


 منبع:


http://www.medicalnewstoday.com/releases/280877.php


 

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

عوارض قرص janssen

Messenger

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

مسئولان مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرائم، مسکرات و مواد مخدر افغانستان گفته‌اند که در حال بازنگری قانون مبارزه با مواد مخدر هستند تا زمینه‌های قانونی جلوگیری از قاچاق قرص روانگردان مشهور به “تابلت کَ” فراهم شود.

به گفته این مقام‌ها، قاچاق قرص‌های روانگردان از جمله قرص «ک» از بیرون به داخل کشور در حال افزایش است و جلوگیری از این امر نیازمند بازنگری قانون مبارزه با مواد مخدر کشور است.

بر اساس طرح بازنگری این قانون، مقابله با قاچاق این قرص‌ها جدی‌تر و مجازات قاچاق آن بیشتر می‌شود.

قرص‌های روانگردانی که اغلب به صورت آزمایشگاهی و با فرمول‌های شیمیایی تهیه می‌شوند، در سال‌های گذشته به عنوان الگوی جدیدی از اعتیاد در نقاط مختلف جهان معرفی شده‌اند.

در سال ۲۰۰۸ یک قرص چهار گرمی روانگردان از نوع شیشه در ولایت هلمند در جنوب افغانستان به‌دست نیروهای امنیتی افتاد. مسئولان این رویداد را «شوک‌آور» توصیف کردند.

مواد روانگردان قاچاقی در افغانستان از چهار گرم در سال ۲۰۰۸ به ۴۰ کیلوگرم در سال ۲۰۱۵ افزایش یافت، یعنی افزایش چندهزار درصدی قاچاق مواد مخدر صنعتی به افغانستان. در بین این قرص‌ها، «تابلیت کَ» هم حضور پررنگی داشته است.

برای پیگیری داستان آمدن و افزایش عرضه قرص «کَ» به آزمایشگاه مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرائم، مسکرات و مواد مخدر در کابل رفتم.

در همان دقایق اول حضورم خبر رسید که یک نفر دیگر را در فرودگاه کابل به دلیل حمل مواد مخدر صنعتی دستگیر کرده‌اند؛ آیا در زمان خواندن این گزارش آمار دستگیری قاچاقچیان و ضبط مواد مخدر صنعتی افزایش بیشتری یافته است؟

محمدخالد نبی‌زاده، مدیر آزمایشگاه مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرائم، مسکرات و مواد مخدر قبل از مصاحبه، آزمایشگاه نسبتاً مجهزی را به من نشان داد. در این آزمایشگاه، مواد مخدر شیمیایی تشخیص می‌شود.

قرص‌های روانگردان ترکیبی از چند ماده هستند، از جمله متیل دی اکسی‌آمفتامین (MDMA). این قرص‌ها حالت‌های روحی و روانی را تغییر می‌دهد.

آقای نبی‌زاده می‌گوید در افغانستان استفاده از مواد مخدر شیمیایی به جای مواد مخدر سنتی، افزایش یافته است. از جمله قرص “کَ”.

این قرص از تاجیکستان به افغانستان قاچاق می‌شود. نامش‌ را هم از آن‌جا با خود آورده است. در کابل با قیمت‌های متفاوتی به‌دست می‌آید. گاهی حدود ۲۰ دلار و گاهی هم ۵۰ دلار، هر قرص.

آن‌چه که برای مسئولان مراکز مبارزه با مواد مخدر افغانستان نگران‌کننده است، پیامدهای ویرانگر و کشنده این قرص است.

مدیر آزمایشگاه مرکز قضایی مبارزه با مواد مخدر می‌گوید که کاهش بینایی، افزایش خواب، اختلالات عصبی، آسیب‌های پوستی و بزرگ‌شدن پستان مردها از جمله پیامدهای مصرف این قرص‌ها است. برخی از مصرف‌کنندگان آن اقدام به خودکشی کرده‌اند.

واردات این قرص‌ با چنین تاثیرات به افغانستان در حال افزایش است. اظهارات آقای نبی‌زاده بیانگر آن است که افزایش قاچاق این نوع قرص‌ها، چندهزار درصدی بوده است.

به گفته‌ او، در سال ۱۳۹۱ نیروهای امنیتی دو عدد از این قرص‌ها را ضبط کردند. این رقم در سال بعد به هشت و در سال ۱۳۹۳ به ۲۰ قرص رسید. در سال ۱۳۹۴ نیروهای امنیتی ۴۲۴ قرص کَ را ضبط کردند و در سال ۱۳۹۵ بیش از دوهزار قرص را به‌دست آوردند.

دسترسی به قرص‌ “کَ” دست‌کم در کابل چندان دشوار نیست. این موضوع را از صحبت‌های فردی دانستم که از این نوع قرص‌ها در گذشته مصرف کرده است. او می‌گوید دوستانش نیز چنین قرص‌هایی مصرف می‌کنند.

به گفته‌ او، قاچاق قرص‌های کَ به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود و مصرف‌کنندگان از خرده‌فروش‌ها به آسانی می‌توانند آن‌را به‌دست آورند.

تا حال آماری در مورد معتادان به قرص‌های روانگردان در افغانستان ارائه نشده است.

گسترش مبارزه

افزایش قاچاق قرص «کَ» سبب شده که مسئولان عدلی و قضایی آستین بالا بزنند و به‌دنبال مقابله جدی با آن باشند؛ از جمله کار روی طرح بازنگری قانون مبارزه با مواد مخدر است.

احمدخالد موحد، سخنگوی مرکز قضایی مبارزه با مواد مخدر می‌گوید در طرح جدید این قانون، جرم قاچاق قرص‌های روانگردان از جمله قرص کَ افزایش می‌یابد. در صورت تصویب قانون جدید، جرم قاچاق دوصد گرم این قرص‌ها برابر با دو کیلوگرم هیروئین دانسته خواهد شد؛ یعنی زندان درازمدت که تا بیشتر از ده سال می‌رسد.

به گفته‌ آقای موحد، در کنار اقدامات قانونی، مسئولان مرکز قضایی مبارزه با مواد مخدر در تلاش هستند تا با راه‌اندازی کمپین‌ها و برنامه‌های آگاهی‌دهی، جوانان را از پیامدهای منفی مصرف مواد روانگردان آگاه کنند.

حالا پرسش این است که بازنگری قانون مبارزه با مواد مخدر و راه‌اندازی برنامه‌های تبلیغاتی، چنان‌که در پانزده سال گذشته در افغانستان رایج بوده، می‌تواند مشکل قاچاق و مصرف مواد روانگردان را حل کند. برای دانستن پاسخ این پرسش نیاز به زمان داریم.

پشتیبانی

شماره تماس : 31315495 – (031)

داروی اینفلکسی مب باعث کاهش اثرات موادی در بدن می‌شود که می‌توانند باعث التهاب در بدن شوند.

از این دارو برای درمان بیماری‌های آرتریت روماتوئید، آرتریت پسوریازیس، کولیت اولسراتیو (التهاب زخمی شونده روده بزرگ)، بیماری کرون و اسپوندیلیت انکولیوز استفاده می‌شود. همچنین از داروی رمیکید برای درمان پلاک پسوریازیسی سخت یا غیرفعال استفاده می‌شود.

این دارو ممکن است برای اهداف غیر از مواردی که در این راهنمای دارویی ذکرشده، استفاده شود.عوارض قرص janssen

اینفلکسی مب (Remicade)

 

اعصاب مرکزی: افسردگی، گیجی، خستگی، تب، سردرد، بی‌خوابی، درد، درد عضلانی، واسکولیت سیستمیک و پوستی.

قلبی ـ عروقی: درد قفسه سینه، گر گرفتگی، افزایش و کاهش فشار خون، افیوژن ریه، ادم محیطی، تاکیکاردی(تُندتپشی).

چشم، گوش، حلق و بینی: کونژکتیویت(التهاب ملتحمه)، فارنژیت(التهاب گلو)، آبریزش بینی، سینوزیت(آماس حاد یا مزمن لایه مخاطی در یک یا چند حفره اطراف بینی).

دستگاه گوارش: درد شکم، یبوست، اسهال، سوء‌هاضمه، نفخ، انسداد روده، تهوع، استفراغ، درد دهان، استوماتیت اولسراتیو(نوعی التهاب مخاط دهان یا زخم‌های سطحی).

ادراری ـ تناسلی: سوزش ادرار، تکرر ادرار، عفونت ادراری.

خون: آنمی، هماتوم(جمع شدن خون در بخشی از بدن ولی بیرون از رگ‌های خونی)، لکوپنی(کاهش تعداد گلبول‌های سفید در گردش خون)، نوتروپنی(یک نارسایی ایمنی ناشی از نقص نوتروفیل)، پان‌سیتوپنی(کاهش گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها).

عضلانی ـ اسکلتی: درد مفاصل، آرتریت، درد کمر، درد عضلانی.

تنفسی: برونشیت(التهاب نایژه‌ها در شش)، سرفه، دیس پنه(تنگی نفس)، پنومونی(سینه‌پهلو یا ذات‌الریه)، واکنش آلرژیک دستگاه تنفسی، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی.

پوست: آکنه، ریزش مو، کاندیدیاز(برفک، نوعی عفونت قارچی)، خشکی پوست، کبودی، اگزما، قرمزی، راش اریتماتوز(نوعی ضایعه پوستی)، افزایش تعریق، راش ماکولوپاپولار، راش پاپولار (نوعی ضایعه پوستی)، خارش، راش، بثورات جلدی.

سایر عوارض: آبسه، لرز، علائم شبه آنفلوانزا، گرگرفتگی، درد دندان، عفونت ویروسی.

 

ازدیاد حساسیت به این دارو و ترکیبات آن

نارسایی قلبی

حساسیت به پروتئین های موش و یا سایر ترکیبات مرتبط با آن

بیمارانی که عفونت فعالی دارند که از لحاظ بالینی حائز اهمیت است مثل سل فعال و عفونتهای فرصت طلب

 

نارسایی شدید قلبی، یا سایر مشکلات قلبی

عفونت فعالی که اخیرا به آن مبتلا شده باشید، تب، سرفه، علائم آنفلوانزا، زخم های باز یا زخم های پوستی

سابقه عود عفونت

سابقه ابتلا به سل و یا احتمال ابتلا به آن

بیماری دیابت

بیماری کبدی (به ویژه هپاتیت B)

سابقه تشنج (صرع)

بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)

سابقه سرطان

سابقه اختلالات خونی

دارا بودن یک سیستم ایمنی ضعیف (به طور موقت سرکوب شده)

بی خوابی یا سوزش در هر جایی در بدن شما

ابتلا به یک بیماری که بر عصب یا عضلات تاثیر می گذارد، مانند مولتیپل اسکلروزیس یا سندرم گیلن باره (syndrome Guillain-Barre )

اگر اخیرا با واکسن BCG (سل) واکسینه شده اید (Bacille Calmette-Guerin).

اگر شما به طور برنامه ریزی شده در حال دریافت واکسن هستید.

بیماران دارای پسوریازیس (صدفک، نوعی بیماری پوستی مزمن خودایمنی) بخصوص کسانی که نوردرمانی نشده اند

در بیماران سالمند

عوارض قرص janssen

واکسنهای زنده نبایستی همراه با اینفلکسی مب استفاده شود.

اگر همراه داروهایی شبیه به آناکینرا استفاده استفاده شود ممکن است خطرات عوارض جانبی را افزایش دهد.

هر نوع داروی “بیولوژیک” برای درمان بیماری شما مانند آدالیموآمب، سرتولیزوماب، اتانرپت، گولیمامب، ناتالیوزوبام، ریتوکسیماب و …

فتوتراپی برای درمان پسوریازیس

هر دارو دیگری که برای درمان بیماری کرون، کولیت اولسراتیو (التهاب زخمی شونده روده بزرگ)، آرتریت روماتوئید، اسپوندیلیت انکیلوز، آرتریت پسوریازیس یا پسوریازیس می‌شود.

 

دارو هایی که می توانند موجب تداخل با اینفلکسی مب شوند:

آمیکاسین، اسپیرونولاکتون، آزاتیوپرین، اتانرسپت، تراستوزوماب، جنتامایسین، داکاربازین، دفریپرون، دنوسومب، فینگولیمود، ملفالان، ناتالیزومب، کلرامبوسیل، اینترفرون بتا- ۱a، زیدوودین، مرکاپتوپورین، ایدلالیزیب، تنی پوزاید، لنالیدوماید، آدالیمومب، گولیمومب، واکسن هموفیلوس آنفلوانزا نوع بی، آباتاسپت (Orencia)، آناکینرا (Kineret)، توسیلیزومب (Actemra)

میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. ولی مقدار مصرف معمول این دارو به شرح زیر می باشد:

 

بزرگسالان:

۵ mg/kg وریدی طبق برنامه کاهنده در هفته های ۶،۲،۰ و با برنامه نگهدارنده ۵ mg/kg هر ۶ هفته ادامه یابد.

بزرگسالان:

۵ mg/kg وریدی طبق برنامه کاهنده در هفته های ۶،۲،۰ و با برنامه نگهدارنده ۵ mg/kg هر ۸هفته، برای بیمارانی که به درمان پاسخ داده اندوبعد آن را از دست داده اند ۱۰mg/kg در نظر گرفته شود.

بیمارانی که بعد از گذشت ۱۴ هفته پاسخ مناسبی نگرفته اند مصرف اینفلیکسی ماب قطع شود.

کودکان بالای ۶ سال:۵ mg/kg وریدی طبق برنامه کاهنده در هفته های ۶،۲،۰ و با برنامه نگهدارنده ۵ mg/kg هر

هفته ادامه یابد.

بزرگسالان:

۵ mg/kg وریدی طبق برنامه کاهنده در هفته های ۶،۲،۰ و با برنامه نگهدارنده ۵ mg/kg هر ۸ هفته ادامه یابد. (در درمان آرتریت پسوریاتیک میتواند همراه متوتروکسات استفاده شود.)

بزرگسالان:

۳ mg/kg وریدی طبق برنامه کاهنده در هفته های ۶،۲،۰ و با برنامه نگهدارنده ۵ mg/kg هر ۸هفته ادامه یابد بهمراه متوتروکسات برای بیمارانی که پاسخ به درمان کامل نیست، یا به ۱۰ mg/kg افزایش می یابد یا درمان هر ۴ هفته تکرار شود.

بزرگسالان:

۵ mg/kg وریدی طبق برنامه کاهنده در هفته های ۶،۲،۰ و با برنامه نگهدارنده ۵ mg/kg هر ۸هفته ادامه یابد.

 

 

داروسازی تهران شیمی – JANSSEN

 

Remicade – Remsima – Inflectra

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

سفارشات به صورت رایگان

30 ضمانت بازگشت وجه

24 ساعت 7 روز هفته

تیم هایتونیکس از همراهی علاقه مندان حوزه سلامت و دارو و عاشقان فناوری، با هدف آشنایی و به اشتراک گذاری تجربیات عوارض داروها ایجاد شده است.تیم هایتونیکس قصد دارد فناوری را در جهت بهبود خدمات دارویی کشور بکار گیرد.

باعضویت در خبرنامه از اخرین تخفیفات و کد های کوپن سایت با خبر شوید.
(function() {
if (!window.mc4wp) {
window.mc4wp = {
listeners: [],
forms : {
on: function (event, callback) {
window.mc4wp.listeners.push({
event : event,
callback: callback
});
}
}
}
}
})();

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تیم هایتونیکس میباشد.

پشتیبانی

شماره تماس : 31315495 – (031)

تاپنتادول (Tapentadol) یک داروی مخدر است که برای درمان دردهای متوسط تا شدید مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده ی خودسر و نادرست از تاپنتادول ممکن است باعث اعتیاد، مسمومیت و یا حتی مرگ شود. بدون تجویز پزشک از این دارو استفاده نکنید.عوارض قرص janssen

تاپنتادول (nucyreta)

عوارض شایع:

در صورت مشاهده ی علائم زیر مصرف تاپنتادول (Tapentadol) را قطع کرده و به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

عوارض در افراد سالمند، افرادی که اضافه وزن دارند، کسانی که سوءتغذیه دارند و کسانی که ضعیف هستند ممکن است شدیدتر باشد.

مصرف طولانی مدت داروهای مخدر روی قدرت باروری زنان و مردان موثر است. از مصرف طولانی مدت این دارو به صورت خودسرانه پرهیز کنید.

منع مصرف:

احتیاط (مشورت با پزشک):

داروهای مخدر میتوانند با داروهای زیادی تداخل داشته باشند که باعث بروز عوارض جانبی جدی یا منجر به مرگ شوند. در صورتی که هر یک از داروهای های زیر را استفاده می کنید به پزشک خود اطلاع دهید:

تاپنتادول (Tapentadol) ممکن است با داروهای دیگر (مانند داروهای گیاهی یا ویتامین ها) تداخل داشته باشد. داروهایی را که استفاده می کنید به پزشک اطلاع دهید.

Depo Nf Sub, Llc | Stat Rx USA | Janssen Pharmaceuticals, Inc | Endo Ventures Ltd

Tapentadol hydrochloride | Nucynta | تاپنتادل | تپنتادول | تپنتادل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

سفارشات به صورت رایگان

30 ضمانت بازگشت وجه

24 ساعت 7 روز هفته

تیم هایتونیکس از همراهی علاقه مندان حوزه سلامت و دارو و عاشقان فناوری، با هدف آشنایی و به اشتراک گذاری تجربیات عوارض داروها ایجاد شده است.تیم هایتونیکس قصد دارد فناوری را در جهت بهبود خدمات دارویی کشور بکار گیرد.

باعضویت در خبرنامه از اخرین تخفیفات و کد های کوپن سایت با خبر شوید.
(function() {
if (!window.mc4wp) {
window.mc4wp = {
listeners: [],
forms : {
on: function (event, callback) {
window.mc4wp.listeners.push({
event : event,
callback: callback
});
}
}
}
}
})();

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تیم هایتونیکس میباشد.

درمان دمانس آلزایمرخفیف
دمانس عروقی
اختلالات عصبی، عضلانی و جهت کوتاه کردن دوره استراحت عضله که به وسیله بلوکرهای رقابتی نوروماسکولار ایجاد شده است

Oral solution : 4 mg/ml
Tab : 4 , 8 ,12 mg

B – مطالعات کافی درباره مصرف داروی این گروه در حیوانات خطری را برای جنین نشان نداده است.. ولی مطالعات کافی در زنان حامله وجود ندارد. یا اینکه مطالعات در حیوانات بیانگر ایجاد عارضه جانبی در جنین بوده است.ولی مطالعات کافی در زنان حامله خطری را برای جنین در سه ماهه اول حاملگی نشان نداده است. وشواهدی از خطر در مورد مصرف دارو در بقیه دوران حاملگی وجود ندارد

در دوران بارداری در صورتی که منافع دارو بر مضرات آن ارجحیت داشته باشد تجویز شود.
هیچ اندیکاسیون مصرفی در شیردهی وجود ندارد.

جذب: گوارشی
دفع: ادرار
مکانیسم اثر: مهار کننده رقابتی و برگشت پذیر استیل کولین استراز است
نیمه عمر: 7 الی 8 روزعوارض قرص janssen

مصرف همزمان مهار کننده های کولین استراز و سوکسینیل کولین بتانکول اثر سینرژیستیک دارد.
مصرف همزمان سایمتیدین، کتوکونازول، پاروکستین و اریترومایسین با این دارو سطح پلاسمایی گالانتامین را افزایش می دهد.

حساسیت به دارو، آسم، نارسایی کلیه و کبدی، بیماران قلبی

در دمای 15 الی 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

برای استفاده از خدمات مشاوره و نوبت دهی آنلاین با عضویت در دکتر ساینا به خانواده ی بزرگ سلامت الکترونیک ایران بپیوندید.

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا میباشد.

عوارض قرص janssen
عوارض قرص janssen
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *