عوارض روتارین در بارداری

پذیرش و چاپ تضمینی در معتبرترین مجلات تماس

به هنگام بروز بیماری‌های شایعی مثل سرماخوردگی، سیستم تنفسی انسان دچار عفونت شده و به طبع آن تارهای صوتی ممکن است آسیب ببینند. در چنین شرایطی، می‌توان با بستن شال گردن، ناحیه حنجره و گلو را گرم نگاه داشت تا بهبودی زودتر حاصل گردد. در خیلی از موارد پس از بهبودی، شاهد آثار به جا مانده از بیماری، مثل سرفه و گرفتگی صدا هستیم. این عارضه که توانایی راحت صحبت کردن را از انسان می‌گیرد، گاه بسیار آزاردهنده است. برای رفع گرفتگی صدا می‌توان هم از روش‌های آسان خانگی بهره برد و هم از درمان‌های دارویی خاص در این زمینه استفاده کرد. استفاده از دستگاه بخور در اتاق یا استنشاق هوای مرطوب در یک حمام آب گرم می‌تواند به نرم شدن تارهای صوتی و حنجره کمک کند. اگر چنین روش‌هایی برای برطرف کردن گرفتگی صدا کارساز نبود ناگزیر هستیم به سراغ روش‌های درمانی تجویزشده توسط پزشک برویم. روتارین یکی از داروهای مورد استفاده در این زمینه است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

۱- یک ساشه روتارین را باز کرده ، محتویات آن را در یک استکان آب جوش ریخته ، پس از ۳ دقیقه جرعه جرعه میل نمایید.

۲- مصرف روتارین برای سخنرانان: ۳۰ دقیقه قبل از سخنرانی می باشد.

این دارو را در گروه داروهای تنفسی دسته بندی می نمایند. همچنین توصیه می شود در بارداری دارو با احتیاط مصرف شود.

عوارض روتارین در بارداری

مصرف این دارو برای کودکان زیر ۱ سال ممنوع است.

گرفتگی طولانی مدت صدا یا تغییرات ‌آهنگ صوتی بدون وجود علت بارز، احساس وجود توده‌ای در گلو، برآمدگی در ناحیه گردن، تنگی نفس در اثر فعالیت، سرفه مزمن، سختی یا احساس درد هنگام بلع، سرفه همراه با خلط خونی، غده‌های لنفاوی متورم و سفتی در گردن، احساس درد در هنگام لمس گلو، تنفس صدادار، بوی بد دهان، گوش درد (بدون وجود علت عفونت) و کاهش وزن از علایم هشدار دهنده سرطان حنجره است. همچنین اگر فرد سیگاری به مدت ۲ هفته بدون علت دچار گرفتگی صدا شود، باید برای بررسی علت به پزشک مراجعه کند.

گریه بیش از حد گریه رایج ترین علت گرفتگی صدا در نوزادان است.همه نوزادان برای برطرف کردن نیازهای خود گریه میکنند اما برخی از نوزادان مثل آن هایی که از قولنج رنج می برند، از سایر نوزادان و خارج ازحد طبیعی گریه می کنند.

کودکانی که سوءاستفاده یا استفاده بیش از حد از صدایشان می کنند، گره های کوچکی(ندول یا پولیپ) بر روی چین های صوتی شان پدیدار می شود که باعث گرفته شدن صدایشان خواهد شد. از جمله اقداماتی که برای کمک به بهبود سریع گرفتگی صدا ی کودکان میتوان انجام داد:

در صورت مصرف صحیح، عارضه جانبی خاصی ندارد

اکثر افراد هنگام سردرد، سرماخوردگی های ساده یا از این دست بیماری های جزئی، داروهای بدون نسخه تهیه و مصرف می نمایند. اما در دوران بارداری باید از این کار اجتناب کرد.

در دوران بارداری مقاومت بدن در برابر ابتلا به عفونت و سایر بیماری ها افزایش می یابد؛ با این حال نباید هیچ دارویی را خودسرانه مصرف کرد. در این دوران، متخصص زنان، شما را از مصرف برخی از داروهای بدون نسخه منع می کند؛ زیراممکن است باعث ایجاد اختلالات مادرزادی در نوزاد شوند.

 

به ویژه در هشت هفته اول که ریه ها، مغز و قلب جنین در حال تشکیل شدن هستند. نگران نباشید! ما تعدادی از این داروهای ممنوعه را به شما معرفی می کنیم.

عوارض روتارین در بارداری

 

 

 

هشدارهای لازم:

هنگامی که پزشک، شما را از مصرف برخی داروهای بدون نسخه منع می کند، می توانید برای رفع بیماری به اقدامات غیر دارویی و طبیعی متوسل شوید. برای مثال هنگامی که تحت فشار روانی شدید هستید، می توانید از روش هایی همچون مدیتیشن، ورزش، یوگا یا حتی پیاده روی استفاده کنید. این روش ها ممکن است باعث رفع سردرد و استرس شما گردند.

سعی کنید در دوران بارداری رژیم غذایی متعادلی را دنبال کنید و تمامی مواد مغذی  ضروری و مواد معدنی لازم را در بره غذایی خود بگنحانید. مواد غذایی مغذی به رشد و نمو جنین کمک می نمایند.

استراحت کافی و نوشیدن مایعات به طور مرتب، می تواند برای درمان سرماخوردگی های ساده، موثر باشد.

هرگز در دوران بارداری هیچ نوع از داروهای بدون نسخه را بدون مشورت پزشک مصرف نکنید. زیرا ممکن است پزشک بر اساس نیاز شما دوز پایین تری را تجویز کند.

 

هرگز در مراحل بحرانی بارداری از داروهای ترکیبی استفاده نکنید. این داروها به طور بالقوه برای جنین خطرناک هستند. داروهای رفع همزمان سرماخوردگی و حساسیت، می توانند رشد کودک را مختل کرده و عوارض جدی ایجاد نمایند.

 

برخی از داروهای بدون نسخه، ممکن است حاوی کافئین یا الکل باشند که مصرف آن ها در بارداری اکیدا ممنوع است.

برای مثال ویکس حاوی الکل و آسپرین حاوی کافئین است.

 

منبع: momjunction 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع: نی نی پلاس

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

پودر روتارین قائم دارو مفید برای تارهای صوتی، بازکننده صدا، درمان‌کننده عفونت گلو و التهابات سینه و ریه می‌باشد. این محصول از بذر گیاه کیدونیا ابلانگا گرفته‌شده است. فلاونوئیدهای موجود در این محصول دارای اثر ضدالتهابی بوده و تسکین‌دهنده التهابات تارهای صوتی، گلو، سرفه و سینه‌درد می‌باشد. همچنین ترکیبات موسیلاژی گیاهان موجود در پودر روتارین با داشتن خاصیت التیام بخشی، محافظت‌کنندگی و نرم‌کنندگی و کاهنده تحریکات مخاط اثر خود را می‌گذارد و در مداوای سرفه، برطرف کردن گرفتگی و خشونت صدا مؤثر خواهد بود. اثر درمانی مواد مؤثره موجود در این فرآورده در رفع لانژیت و التهاب حلق به علت وجود سینئول است که اثر میکروب‌کشی و خلط آوری دارد. پودر روتارین همچنین در درمان اختلالات تنفسی، درمان تنگی نفس و سرفه مزمن نقش دارد. با مجله دلگرم در رابطه با سایر مزایای مصرف پودر روتارین همراه باشید .



مقدار مصرف : روزی 3 بار
مدت مصرف : یک هفته
مدت‌زمان نگهداری پس از باز شدن بسته : دو هفته

عوارض روتارین در بارداری


** هشدار و توجه جدی **
این مطلب با توجه به توضیحات سازنده و صرفا جهت اطلاع بازنشر شده و مجله دلگرم هیچگونه مسئولیتی در قبال ادعاهای سازنده و منبع این مقاله ندارد , برای تهیه هر نوع دارویی ( گیاهی یا غیره ) , ابتدا لازم است صحت مجوز سازمان غذا و دارو را در محصول مربوطه بررسی کنید.



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

سبد خرید شما خالی است.

قیمت: ۹,۰۰۰ تومان

پودر روتارین قائم دارو مفید برای تارهای صوتی، باز کننده صدا، درمان کننده عفونت گلو و التهابات سینه و ریه می باشد. این محصول از بذر گیاه کیدونیا ابلانگا گرفته شده است.

پودر روتارین قائم دارو مفید برای تارهای صوتی، باز کننده صدا، درمان کننده عفونت گلو و التهابات سینه و ریه می باشد. این محصول از بذر گیاه کیدونیا ابلانگا گرفته شده است.

✅ التیام بخش و نرم کننده مخاط تنفسی و رفع گرفتگی و خشونت صدا

عوارض روتارین در بارداری

✅ درمان اختلالات تنفسی و تنگی نفس و سرفه مزمن

✅ درمان کننده عفونت گلو، التهابات سینه و ریه

✅ مفید برای تارهای صوتی و باز کننده صدا

✅ رفع لارنژیت و التهاب حلق

پودر روتارین دارویی است که از آن برای بهبود تارهای صوتی، باز شدن صدا، درمان عفونت های گلو و التهابات سینه و ریه استفاده می شود. روتارین، بذر گیاه کیدونیا ابلانگا می باشد.

فلاونوئیدهای موجود در این محصول دارای اثر ضد التهابی بوده و تسکین دهنده التهابات تارهای صوتی، گلو، سرفه و سینه درد می باشد. همچنین ترکیبات موسیلاژی گیاهان موجود در پودر روتارین قائم دارو با داشتن خاصیت التیام بخشی، محافظت کنندگی و نرم کنندگی و کاهنده تحریکات مخاط اثر خود را می گذارد و در مداوای سرفه، برطرف کردن گرفتگی و خشونت صدا موثر خواهد بود. اثر درمانی مواد موثره موجود در این فرآورده در رفع لانژیت و التهاب حلق به علت وجود سینئول است که اثر میکروب کشی و خلط آوری دارد. همچنین در درمان اختلالات تنفسی، درمان تنگی نفس و سرفه مزمن نقش دارد.

برای رفع گرفتگی صدا می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. توصیه هایی در این رابطه به شرح زیر می باشد:

اگر گرفتگی از سرماخوردگی باشد، با بستن شال گردن، ناحیه گلو را گرم نگاه دارید تا زودتر بهبود پیدا کند. تا حد امکان در اماکن بسیار سرد، خشک، بدون رطوبت کافی و دود گرفته خودداری کنید. استفاده از دستگاه بخور در اتاق به نرم شدن تارهای صوتی و حنجره کمک می کند. از مکان های آلوده به دود سیگار، گرد و خاک، مواد شیمیایی و مانند این دور شوید. همه آنها جلوی استراحت تارها و بهبود آن را می گیرد. اگر نمی توانید از صاف کردن صدایتان جلوگیری کنید، حداقل مدام آن را تکرار نکنید. سرفه کردن یا صاف کردن صدا و گلو، زمان بهبود و درمان تارها را افزایش می دهد.

یک ساشه را باز کرده محتویات آن را در یک استکان آب جوش ریخته و ۳ دقیقه بعد میل شود. مصرف این فرآورده برای سخنرانان ۳۰ دقیقه قبل از سخنرانی می باشد.

قائم دارو | Ghaem daru

پودر

1 عدد

باز کننده صدا, درمان اختلالات تنفسی, درمان کننده عفونت گلو و التهابات سینه و ریه

دور از نور مستقیم و در جای خشک و خنک نگهداری شود. در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود. دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

بذر گیاه کیدونیا ابلانگا

یک ساشه را باز کرده محتویات آن را در یک استکان آب جوش ریخته و ۳ دقیقه بعد میل شود. مصرف این فرآورده برای سخنرانان ۳۰ دقیقه قبل از سخنرانی می باشد.

187-81/ت

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما *

فروشگاه آنلاین “پاک تن طب” به عنوان یکی خوش ترین عرضه کنندگان انواع مکمل های گیاهی، روغن های درمانی و چای و دمنوش نیوشا، با گستره ای وسیع از برترین و با کیفیت ترین محصولات از معتبرترین شرکت های تولیدی داخلی و خارجی، همواره برای مشتریان تجربه ی یک خرید موفق، تخصصی و هدفمند را تداعی می کند. ارسال سریع کالا، قیمت های منطقی و ارائه مشاوره تخصصی محصولات پیش از خرید، سه اصل اولیه است که پاک تن طب از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هر روز، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش و تامین کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *