عفونت گلو را چگونه درمان کنیم

عفونت گلو را چگونه درمان کنیم
عفونت گلو را چگونه درمان کنیم

بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

سالهاست که مطالعات گسترده‌ای در سراسر جهان تاثیر رژیم غذایی بر سلامت کلی بدن را تایید کرده‌اند. این مطالعات به

تقویت سیستم ایمنی بدن نخود سبز مملو از آنتی اکسیدان های است که می‌تواند به پیشگیری از واکنش‌های بدن که

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافتند که سطح استروژن بدن، بر نحوه عملکرد مغز موثر است. به گزارش پزشکین به

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی موفق شدند روشی برای درمان حساسیت به تخم‌مرغ پیشنهاد دهند. پژوهشگران “دانشگاه کارولینای شمالی”(UNC) پسعفونت گلو را چگونه درمان کنیم

روند رو به گسترش شهرنشینی، اشتغال افراد خانواده در بیرون از منزل، گاهی موجب می‌شود که خانواده‌ها و خصوصا زوج‌های جوان به

مشکل نامنظم بودن ضربان قلب اگرچه اغلب بی‌خطر است اما در برخی مواقع می‌تواند با مشکلات قلبی مرتبط باشد. به

باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها دغدغه اصلی در حوزه تحقیقات پزشکی در سراسر جهان به حساب می‌آیند اما چرا آنتی‌بیوتیک‌ها

  عضو هیات علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کم خونی ناشی از کمبود ویتامین

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

خلط ماده‌ای ضخیم و چسبنده است که توسط غشای مخاطی برای حفاظت و حمایت از دستگاه تنفسی تولید می‌شو‌د. این غشا در بخش‌هایی از بدن مثل دهان، بینی، گلو، سینوس و شش‌ها وجود دارد و در تمام ساعات شبانه‌روز خلط و مخاط تولید می‌کند. اما معمولا افراد فقط زمانی تولید و ترشح خلط گلو را در پشت گلوی خود احساس می‌کنند که مریض هستند. همراه ما باشید، می‌خواهیم شما را با راه‌های خانگی درمان خلط گلو آشنا کنیم.عفونت گلو را چگونه درمان کنیم

چسبناکی مخاط کمک می‌کند تا گردوغبار، مواد حساسیت‌زا و ویروس‌ها در آن به‌دام بیفتد. زمانی که سالم هستید، مخاط نازک است و کمتر وجود آن احساس می‌شود. اما هنگامی که بیمارید یا درمعرض محیطی با ذرات معلق زیاد قرار می‌گیرید، خلط برای به‌دام انداختن مواد خارجی، ضخیم‌تر می‌شود و بیشتر محسوس است.

دستگاه تنفسی در حالت عادی خلط تولید می‌کند که ماده‌ی سالمی است. اما هنگامی که برای‌تان ناراحتی ایجاد می‌کند، باید راهی پیدا کنید تا ترشح آن کمتر یا به‌طور کلی حذف شود. روش‌های زیر در درمان خلط گلو به شما کمک می‌کنند.

رطوبت هوای اطراف کمک می‌کند تا مخاط‌تان نازک بماند. شاید شنیده باشید که بخار، خلط و گرفتگی را ازبین می‌برد. برای این کار می‌توانید از دستگاه بخور استفاده کنید. می‌توانید تمام روز بخور را روشن نگه دارید. فقط کافی است که هر روز آب درون دستگاه را عوض کنید و طبق دستورالعمل کارخانه دستگاه بخور را تمیز نگه دارید.

نوشیدن مقدار زیاد مایعات، به‌خصوص مایعات گرم، کمک می‌کند تا مخاط و خلط به‌جریان بیفتد و گرفتگی کم شود. سعی کنید که از انواع مایعات مخصوصا سوپ استفاده کنید. از مایعات مناسب دیگر می‌توان به چای بدون کافئین، آب‌میوه‌ی گرم و آب‌لیمو اشاره کرد.

برای درمان خلط گلو سعی کنید از غذاها و نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که در آنها لیمو، زنجبیل و سیر وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهد که این موادغذایی می‌توانند به درمان سرماخوردگی، درمان سرفه و مخاط اضافی کمک کنند. انواع چاشنی‌های تند مانند فلفل قرمز که محتوی کاپسیسین (capsaicin) است، می‌تواند به‌طور موقت سینوس‌ها را تمیز کند و سبب حرکت مخاط شود.

بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از یک‌سری غذاها و مکمل های غذایی نیز می‌تواند سبب بهبود یا درمان بیماری‌های ویروسی تنفسی شود که بعضی از آنها در زیر آورده شده است:

هرچند برای اطمینان به مطالعات بیشتری نیاز است، اما بسیاری از مردم بدون هیچ مشکلی می‌توانند این مواد را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. درصورتی‌که از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، بهتر است برای مصرف هرکدام از موارد بالا با پزشک خود مشورت کنید (ممکن است بعضی از آنها برای‌تان عوارض جانبی داشته باشند).

غرغره‌کردن آب‌نمک گرم کمک می‌کند تا خلطی که در پشت گلوی‌تان آویزان است تمیز شود. همچنین استفاده از آب‌نمک، سبب از بین رفتن میکروب‌ها و تسکین گلودرد می‌شود.

یک فنجان آب را با نصف قاشق چای‌خوری نمک مخلوط کنید. آب گرم به‌دلیل اینکه به‌سرعت نمک را در خود حل می‌کند، برای این کار مناسب‌تر است. از طرفی بهتر است از آب فیلترشده یا جوشیده استفاده کنید، زیرا فاقد کلر است و گلویتان را تحریک نمی‌کند. کمی از ترکیب را بنوشید و بدون اینکه قورت بدهید اجازه دهید تا فضای گلوی شما را شست‌وشو دهد. بعد از چند ثانیه آب‌نمک را بیرون بریزید. چند بار این کار را انجام دهید.

استفاده از روغن اکالیپتوس برای کاهش تولید خلط و پاک‌سازی قفسه‌ی سینه بسیار مناسب است و به‌راحتی با چند سرفه می‌توانید خلط را از گلویتان خارج کنید. همچنین اکالیپتوس برای برطرف‌کردن سرفه‌های ناخوشایند بسیار مناسب است. می‌توانید از اکالیپتوس در دستگاه‌های بخور استفاده کنید و بخار آن را تنفس کنید یا از کرم‌های حاوی اکالیپتوس استفاده کنید.

قبل از استفاده از روغن اکالیپتوس برای کودکان با پزشک مشورت کنید.

برای مثال استفاده از داروهای ضدگرفتگی‌ (ضداحتقان) می‌تواند تولید مخاط را کاهش دهد و آن را در بینی به‌جریان بیندازید. در‌نتیجه ورم بینی‌تان کاهش پیدا می‌کند و راه‌های تنفسی شما باز می‌شود.

محصولات ضداحتقان به‌صورت قرص یا کپسول، شربت، پودر و همچنین اسپری‌های ضداحتقان برای بینی در داروخانه‌ها وجود دارد.

همچنین برای ازبین بردن خلط گلو می‌توانید از محصولاتی مثل گایافنزین استفاده کنید تا مخاط نازک شود و در پشت گلو یا قفسه‌ی سینه باقی نماند. این نوع از داروها به‌نام اکسپکتورانت (خلط‌آور) شناخته می‌شوند و کمک می‌کنند تا با نازک و کم‌شدن مخاط بتوانید آن را بیرون بیندازید. این داروهای درمانی معمولا باید هر ۱۲ ساعت یک بار استفاده شوند اما برای استفاده حتما دستورالعمل کارخانه را مطالعه کنید. همچنین انواعی از این دارو مخصوص کودکان ۴ سال به بالا وجود دارد.

پاک‌کننده‌های قفسه‌ی سینه مثل کِرمِ ویکسِ محتوی اکالیپتوس می‌تواند سرفه را راحت‌تر کند و به‌راحتی مخاط را از بین ببرد. می‌توانید این پماد را روی قفسه‌ی سینه و گردن خود بمالید و این کار را سه بار در هفته انجام دهید. به‌یاد داشته باشید که برای کودکان از کِرِم‌های مخصوص کودک استفاده کنید.

اگر شرایط یا عفونت خاصی دارید بهتر است از نسخه‌ی پزشک برای درمان ریشه‌ای بیماری خود استفاده کنید. درصورتی‌که شرایط ریه شما وخیم است، مثلا مبتلابه سیستیک فیبروزیس (cystic fibrosis) هستید، داروهای خاصی برای نازک‌کردن مخاط وجود دارد.

استفاده از دستگاه‌های مخصوص برای تنفس سرم‌نمکی روش درمانی دیگری است که با افزایش میزان نمک در مسیر تنفسی شما می‌تواند به درمان کمک کند. این روش با میزان قدرت‌های متفاوت وجود دارد و معمولا برای افراد بالای ۶ سال استفاده می‌شود.

اما بهبودی با این روش درمانی موقت است و احتمال ایجاد عوارض جانبی مثل سرفه، گلودرد و سفتی قفسه‌ی سینه وجود دارد.

داروی پالموزیم یکی دیگر از داروهای نازک‌کننده‌ی مخاط است که برای افراد مبتلابه سیستیک فیبروزیس استفاده می‌شود. این دارو هم ازجمله داروهای تنفسی است و برای افراد بالای ۶ سال استفاده می‌شود.

ازدست دادن صدا یا جوش زدن از عوارض جانبی استفاده از این داروست و دیگر عوارض آن عبارت‌اند از :

خلط گلو همیشه به‌صورت منظم و نازک تولید می‌شود و جای نگرانی نیست. ممکن است اول صبح خلط گلو را احساس کنید زیرا تمام شب تولید، ذخیره و خشک شده است. جریان خلط در بعدازظهر بیشتر می‌شود. همچنین درصورت بیماری، داشتن حساسیت فصلی یا کمبود آب بدن، بیشتر وجود خلط را احساس می‌کنید.

عوامل مختلفی می‌تواند سبب تولید میزان بیشتری از خلط گلو می‌شود که موارد زیر بخشی از آنهاست:

اگر خلط برای ماه‌ها یا حتی مدت‌های طولانی‌تر وجود دارد یا تولید میزان زیاد آن شما را آزار می‌دهد یا زمانی که تولید آن با علائم زیر همراه باشد، برای درمان خلط گلو حتما به پزشک مراجعه کنید:

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

عفونت گلو را چگونه درمان کنیم

بسیا عالی من با بخش اب نمک خیلی خیلی موافقم در ضمن اب نمک را میتوان مانند قطره داخل بینی هم بریزیم

سلام دوست عزیز، ازاینکه نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید از شما ممنونم

عالی بودف بنده خیلی استفاده کردم از مطالب مقاله ، انشالله موفق باشید.

سلام دوست عزیز، از لطفتون ممنونم. سلامت و شاد باشید

بسیار مفید بود ممنون

سپاس

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت


قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

آخرین مطالب

راهنمای جامع راه اندازی سایت در ۵ مرحله

اسهال صبحگاهی؛ علت، روش‌های پیشگیری و درمان آن

آموزش ماساژ کف دست به روش صحیح و اصولی

اورژانس اجتماعی و همه چیز دربارهٔ خدمات و مأموریت‌های آن

درمان خشکی بینی با ۵ روش مؤثر خانگی

ترین های جهان

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید


بهترین رمان های جهان؛ ۹۹ رمان خواندنی


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است


ایمن ترین خودروها در دنیا را بشناسید


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گلودرد معمولا اولین نشانه‌ی سرماخوردگی است، اما ممکن است ناشی از صدمه دیدن تار‌های صوتی نیز باشد. با کنار گذاشتن علت به وجود آمدن گلودرد، مهم‌ترین سؤال این است که درمان گلودرد چیست و چه کار کنیم که زودتر خوب شویم؟ دکتر جافری لیندر، یکی از پزشکان بوستون می‌گوید: «شاید اولین فکری که بعد از گلودرد می‌کنید این باشد که به دکتر مراجعه کنید، ولی بهتر است بدانید که بهترین درمان‌ گلودرد در خانه‌ی شماست.» در ادامه به معرفی ۱۳ روشی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند تا هر زمان که احساس خارش یا درد گلو داشتید، در خانه خودتان را درمان کنید.عفونت گلو را چگونه درمان کنیم

یکی از قوی‌ترین و تأثیرگذارترین داروهایی که به هنگام گلودرد می‌توانید استفاده کنید در سبد دارو‌های خانه‌ی شماست؛ دارویی ضدالتهاب و غیراستروئید به نام ادویل (Advil یا Aleve).

دکتر لیندر می‌گوید: این داروها ترکیبی از مسکن‌ها و ضدالتهاب‌ها هستند، پس می‌توانند حال شما را بهتر کنند و همچنین می‌توانند ورم گلوی شما را کاهش بدهند.

مطالعات نشان داده‌اند که چندین بار قرقره کردن آب گرم و نمک در طول روز، می‌تواند ورم گلو و مخاط سینه را کاهش بدهد و به بیرون راندن محرک‌ها و باکتری‌ها کمک کند.

دکترها توصیه می‌کنند که باید نصف قاشق غذاخوری نمک در یک لیوان آب گرم حل شود. اگر مزه‌ی نمک برای شما قابل تحمل نیست، می‌توانید مقداری عسل به محلول اضافه کنید تا شیرین شود. فقط مواظب باشید که بعد از قرقره آب را قورت ندهید و تف کنید!

دکتر لیندر می‌گوید: «مکیدن قرص‌های مکیدنی باعث افزایش تولید بزاق دهان می‌شود و گلویتان را مرطوب نگه می‌دارد. اما در میان تمام اینها، آب‌نبات‌های سخت، بهترین انتخاب برای شماست. برای تأثیر بیشتر از طعم‌هایی مثل اکالیپتوس یا نعناع استفاده کنید.»

طبق مشاهدات دکتر لیندر، استفاده از اسپری‌‌ها راه درمان گلودرد نیستند و سرماخوردگی پنهان شما را کاهش نمی‌دهند، ولی ناحیه‌ی متورم را موقتا بی‌حس می‌کنند. ماده‌ی اصلی این اسپری‌ها فِنول نام دارد که یک ماده‌ی ضدعفونی‌‌کننده و ضدباکتری است.

یکی از روش‌های درمان گلودرد استفاده از شربت سرفه است. شربت‌ سرفه مانند اسپری و قرص‌های مکیدنی، دیواره‌ی گلو را می‌پوشاند و موقتا درد را کاهش می‌دهد.
اگر مجبورید هوشیار بمانید (به خاطر رانندگی، کارتان و …)، باید شربتی بخرید که در آن از فرمول‌های خواب‌آور استفاده نشده باشد. اگر هم می‌خواهید استراحت کنید و گلودرد به شما اجازه‌ی خوابیدن نمی‌دهد، از شربت‌هایی استفاده کنید که در آنها از مسکن‌ها و آنتی‌هیستامین‌ها استفاده شده است. با استفاده از این کدئین‌ها و مسکن‌ها می‌توانید راحت بخوابید.

احتمالا با فواید نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی آشنا هستید. بسیار مهم است که همیشه آب بدن‌تان را در سطح بالایی نگه دارید، مخصوصا زمانی که سرما خورده‌اید، گلویتان درد می‌کند یا تحریک شده است، باید مایعات کافی بنوشید تا زمانی که ادرار شما زرد روشن یا بی‌رنگ شود. این کار باعث می‌شود که مخاط سینه‌تان مرطوب بماند و بهتر بتواند باکتری‌ها را بیرون براند. اینکه چه می‌نوشید مهم نیست، همیشه آب گزینه‌ی مناسبی است ولی می‌توانید نوشیدنی‌های شیرین یا آبمیوه‌هایی به رنگ قهوه‌ای روشن یا سوپ مرغ هم بخورید.

اگر از آب خوردن خسته شده‌اید، یک لیوان چای سبز گرم هم می‌تواند درمان گلودرد شما باشد. بهتر است به جای چای معمولی، دمنوش های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان مصرف کنید، چون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و عفونت‌ها را از بدن دور نگه می‌دارند. می‌توانید به چای‌تان یک قاشق چای‌خوری عسل هم اضافه کنید تا مزه‌ی چای بهتر شود و زودتر هم خوب شوید.

خوردن سوپ مرغ یک روش قدیمی برای درمان سرماخوردگی است که البته درمان گلودرد هم محسوب می‌شود. دکتر لیندر می‌گوید: «سدیم موجود در آب مرغ دارای خواص ضدعفونت است و گلودرد را نیز درمان می‌کند.» وقتی بیمار می‌شوید، سوپ مرغ مزیت دیگری نیز برای‌تان دارد: زمانی که گلویتان ورم کرده، غذا خوردن برای‌تان دشوار است، ولی خوردن سوپ بسیار راحت‌تر است و همچنین مواد غذایی لازم برای مبارزه با باکتری‌ها را نیز می‌توان در سوپ مرغ یافت.

استراحت کردن ممکن است سریع‌ترین روش نباشد، ولی شاید بهترین وسیله برای مبارزه با عفونتی باشد که موجب گلودردتان شده است. دکتر لیندر می‌گوید: «اکثر گلودردها ناشی از ویروس‌های سرماخوردگی هستند و می‌دانیم که وقتی سرما می‌خورید کار زیادی برای درمانش نمی‌توانید انجام بدهید تا آنکه دوره‌ی سرماخوردگی تمام شود. ولی اگر استراحت کافی داشته باشید حداقل بدن‌تان راحت‌تر می‌تواند با ویروس مقابله کند.»

حدود ۱۰ درصد مواقع در بزرگسالان گلودرد ناشی از عفونت باکتریایی است. اگر و فقط اگر نتیجه‌ی آزمایش شما در مورد عفونت باکتریایی مثبت بود، پزشک باید برای‌تان آنتی بیوتیک تجویز کند چون آنتی‌بیوتیک‌هایی که برای گلودرد ناشی از ویروس تجویز می‌شوند، اثربخش نخواهند بود.
نکته‌ی مهم اینکه همیشه داروها را کامل مصرف کنید تا بیماری‌تان کاملا درمان شود.

با اینکه تصور شست‌وشوی بینی با آب نمک خوشایند نیست، ولی با توجه به مطالعات بسیاری که در این زمینه انجام گرفته است، شست‌وشوی بینی یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان گلودرد در خانه است. مطالعاتی در سال ۲۰۰۸ روی کودکان انجام گرفت و بر طبق آن نشانه‌های سرماخوردگی در کودکانی که ۶ بار در روز بینی خود را با آب نمک شست‌وشو داده بودند، بسیار کمتر شد.

مطالعاتی که در مجله‌های «Annals of Allergy» و «Asthma and Immunology» منتشر شد، نشان داد که شست‌و‌شوی بینی در دفعات خیلی زیاد باعث کاهش مخاطِ محافظ در بینی می‌شود و با کاهش این مخاط، احتمال سرماخوردگی و دیگر عفونت‌ها بیشتر می‌شود. پس اگر قصد دارید که بینی‌تان را شست‌و‌شو بدهید، فقط در مواقع ضروری، با آب استریل‌شده و در محیطی تمیز این کار را انجام بدهید.

اگر گلویتان درد می‌کند، حضور در اتاقی که هوایش خشک است، گلودردتان را بسیار بدتر می‌کند. برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین محیطی، از دستگاه بخور استفاده کنید. این دستگاه باعث می‌شود که هوای اتاق مرطوب شود. تنفس در هوای مرطوب بسیار راحت‌تر است و برای درمان گلودرد هم مفید است.

خواص عسل که معرف حضورتان هست. وقتی از گلودرد صحبت می‌کنیم، یک قاشق عسل می‌تواند بهترین درمان گلودرد شما باشد. عسل خواص ضد عفونی دارد و می‌تواند شما را زودتر خوب کند.

اگر گلویتان به اندازه‌ای درد می‌کند که نمی‌توانید بدون درد چیزی بخورید یا بنوشید، لیس زدن بستنی یخی یا دیگر مواد یخ‌زده مثل یک تکه یخ می‌تواند موقتا گلودردتان را با بی‌حس کردن آرام کند. برای تأثیرگذاری بیشتر می‌توانید از طعم‌های نارگیل، آناناس، نعناع یا لیمو استفاده کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

عفونت گلو را چگونه درمان کنیم

ببخشد میشه از سوپ آماده ای استفاده کرد؟

ببخشید میشه از سوپ آماده ای استفاده کرد؟؟

با سلام مرسي از مطالب سايتتون خيلي مفيد بود

سلامتی

قرص لوراتادین چیست؛ موارد مصرف و عوارض لوراتادین

قرص رانیتیدین چیست؛ نحوه مصرف و عوارض رانیتیدین

قرص ضد استرس؛ معرفی داروهای ضد اضطراب و روش‌های جایگزین برای کاهش…

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری


۹ علت سوزش گلو و راه‌های درمان سوزش گلو

آخرین مطالب

راهنمای جامع راه اندازی سایت در ۵ مرحله

اسهال صبحگاهی؛ علت، روش‌های پیشگیری و درمان آن

آموزش ماساژ کف دست به روش صحیح و اصولی

اورژانس اجتماعی و همه چیز دربارهٔ خدمات و مأموریت‌های آن

درمان خشکی بینی با ۵ روش مؤثر خانگی

ترین های جهان


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

بلندترین آبشار دنیا؛ ۱۰ آبشار حیرت‌انگیز دنیا


گران ترین کشورهای جهان برای زندگی

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

همه ما با آن احساس ناخوشایند گرفتگی و درد و خارش در گلو آشنا هستیم. چنین احساسی ممکن است ناشی از یک آلرژی فصلی یا سرماخوردگی ویروسی یا یک عفونت میکروبی شدید باشد. در میان این حالت ها، چرک و عفونت گلو، اگر درمان نشود، می تواند بسیار خطرناک باشد. این مقاله به شما آموزش می دهد که چگونه به وسیله درمان خانگی با کیسه های چرکی و عفونت گلو مقابله کنید.

۱- از مسکن استفاده کنید

برای مقابله با درد گلویتان شما ممکن است نیاز به استفاده از داروهای مسکن داشته باشید.پزشک شما ممکن است برای کاهش گلو دردتان که به دلیل عفونت گلو ایجاد شده مسکن تجویز کند،شما میتوانید از داروهای بدون نسخه همانند acetaminophen،  ibuprofen، aspirin  استفاده کنید.

۲- آب نمک قرقره کنید

عفونت گلو را چگونه درمان کنیم

یک فنجان آب گرم را با یک قاشق چای خوری نمک مخلوط کنید. تا زمانی که نمک کاملا حل شود مخلوط را هم بزنید.هر یک ساعت یکبار مخلوط را قرقره کنید.ترکیب نمک و آب گرم سبب کاهش درد و ناراحتی گلویتان می شود.

۳- مایعات گرم بنوشید

نوشیدنی های گرم جریان خون گلو را افزایش می دهد این کار سبب آسان شدن مبارزه ی بدن با عفونت گلو می شود.نوشیدن یک فنجان چای قبل از خواب البته بدون کافئین به کم شدن گلودرد در طی شب کمک میکند.

۴- از دستگاه های بخار استفاده کنید

تنفس هوای خشک اصلا کمکی به بهبودی شما نمیکند.گلوی شما ممکن است بیشتر تحریک شود و دردناک تر شود.از یک دستگاه بخار برای مرطوب کردن هوا استفاده کنید این کارسبب کم شدن التهاب و درد گلویتان خواهد شد.اگر دستگاه بخار ندارید،میتوانید از یک ظرف کم عمق در وسط اتاقتان استفاده کنید.آب در هنگام تبخیر شدن هوا را نیز مرطوب می کند.

۱- آب مصرف کنید

علاوه بر استفاده از مایعات گرم شما باید برای هیدراته شدن مقدار زیادی آب مصرف کنید.نوشیدن مقدار زیاد آب عمل بلع را آسان میکند و به مبارزه با عفونت نیز کمک میکند.

۲- به میزان کافی بخوابید

هنگامی که دچار عفونت گلو شده اید ، بدن شما برای مقابله با بیماری به مقدار زیادی استراحت نیازمند است.در طول روز و در شب هنگام سعی کنید به میزان بیشتری استراحت کنید.در هنگام بیماری و گلو درد به خودتان فشار زیاد وارد نکنید،در خانه بمانید و از سرکار رفتن و مدرسه رفتن تا حد ممکن اجتناب کنید.

۳- ازغذاهایی که بلع آسانی دارند استفاده کنید

هنگامی که شما گلو درد و عفونت گلو دارید شما باید از غذاهای که سبب التهاب و تحریک گلو می شوند خودداری کنید مثلا غذاهای اسیدی یا غذاهای حاوی ادویه .از غذاهای که آسان بلعیده می شوند همانند سس سیب ،جوی دوسر ،سوپ ها ، سیب زمینی پوره شده ،ماست ،تخم مرغ پخته استفاده کنید.استفاده از بستنی چوبی و بستنی های کرم دارهم میتواند سبب کم شدن درد و احساس راحتی در گلویتان شود.

۴- از هر نوع ماده ی التهاب دهنده و تحریک کننده ای که سبب خشن شدن گلویتان میشود خودداری کنید

هنگام استراحت و بهبودی از سیگار کشیدن ، استنشاق دود یا مواد تمیزکننده ی قوی خودداری کنید.این چیزها سبب بدتر شدن کیسه های چرکی و ماندگار شدن آنها خواهد شد و زمان بهبودی را به درازا خواهد کشاند.

رسانه دکتر سلامت

فوق العاده بود…

واقعا ممنون به من که خیلی کمک کرد

ممنون عالی بود

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

قاعدگی نامنظم، به عدم وقوع قاعدگی یا وقوع 6 تا 8 قاعدگی در سال اطلاق می گردد. عدم وقوع قاعدگی…

سنگ مثانه، توده سختی از مواد معدنی در مثانه شما است و زمانی ایجاد می شود که مواد معدنی موجود…

زخم معده، اغلب در اثر عفونت هلیکوباکتر پیلوری و یا مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ایجاد می شود. این…

کلسترول، یک ماده چربی است که برای عملکرد طبیعی بدن ضروری است و معمولا در کبد ساخته می شود، اما در…

تفاوت علائم گلودرد ناشی از تورم لوزه‌ها و گلودرد ناشی از سرماخوردگیدر سرماخوردگی، فرد بیمار علاوه‌بر گلودرد دچار علائمی مثل آبریزش یا گرفتگی بینی هم می‌شود، اما در ورم لوزه‌ها معمولا علائمی مثل التهاب لوزه همراه با لکه ها‌ی سفید یا زرد روی لوزه‌ها بروز می‌کند. از دیگر نشانه‌های الهتاب لوزه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

گلودرد و صدای خشک و گرفته

عفونت گلو را چگونه درمان کنیم
عفونت گلو را چگونه درمان کنیم
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *