راهی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم

سیاهی دور چشم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از دلایل سیاه شدن زیر چشم می تواند از عوامل ارثی، کم خوابی، استرس، سبک زندگی و تغذیه ناسب باشد. اگر می خواهید بدانید دلیل سیاه شدن دور چشم چیست و روش هایی برای از بین بردن سیاهی دور چشم را بدانید، ادامه این مطلب را بخوانید.

سیاه شدن زیر و دور چشم می تواند یکی از دلایل زیر باشد.

همچنین ممکن است به دلیل پارگی مویرگ ها، دور چشم ها سیاه شوند.

اگر چه محصولات شیمیایی برای درمان رفع سیاهی دور چشم کمک کننده است، اما برای بسیاری از افراد که دارای پوست بسیار حساس هستند، تنها درمان های خانگی مناسب می تواند به رفع سیاهی زیر چشم کمک کند.

در ادامه 9 روش برای درمان تیرگی دور چشم را بخوانید:

راهی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم

اگر خشکی مفرط یا اگزما پوستی دارید برخی این مواد التهاب آنها را می کنند در این موارد حتما باید با متخصص پوست مشورت نمایید.

آب سرد باعث شفافیت و روشنی پوست میشود و آب خیلی گرم برعکس پوست را تیره می کند برای همین سعی کنید چه در حمام و چه در طول روز که صورت خود را میشویید با آب سرد این کار را انجام دهید.

یکی دیگر از راه های رفع سیاهی دور چشم در یک هفته، سیب زمینی است. مقداری سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید. یک پنبه را به آن آغشته کنید. چشمانتان را ببندید و این پنبه را روی چشمان خود بگذارید.

اطمینان حاصل کنید که پنبه تمام ناحیه تیره زیر چشم و همچنین پلک ها را پوشش می دهد. اجازه دهید به مدت 1 دقیقه بر روی چشم ها قرار گیرد و سپس با آب سرد شست و شو دهید.

یک روش ساده دیگر برای خلاص شدن از تیرگی دور چشم، استفاده از چای سرد است. یک کیسه چای را ترجیحا چای بابونه یا چای سبز در آب خیس کنید. آن را مدتی در یخچال و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید. از این روش به طور مرتب استفاده کنید تا بهبود قابل توجهی را مشاهده کنید.

روغن بادام حاوی ویتامین E است و این ویتامین برای رفع تیرگی و سایه دور چشم موثر است. روش کار بسیار آسان است. فقط روغن بادام را در نواحی تیره خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید یک شب بر روی چشم ها باقی بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

گوجه فرنگی یک روش عالی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم است، زیرا به طور طبیعی باعث کاهش دایره های تیره اطراف چشم می شود و پوست را نرم و لطیف می کند. کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید و آن را زیر چشمانتان قرار دهید.

اجازه دهید تا حدود ۱۰ دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید. حداقل دو بار در روز این درمان را تکرار کنید. همچنین می توانید به طور روزانه آب گوجه فرنگی را به همراه آب لیمو و برگ نعناع به منظور رهایی از سیاهی دور چشم بنوشید.

خیار مقادیر زیادی آب دارد و به پوست آبرسانی می کند و نوعی مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی هم محسوب می شود. آبرسانی به پوست باعث می شود رگ های خونی بهتر عمل کرده و پوست شفاف به نظر برسد.

خیار بریده شده را به مدت 3 دقیقه در یخچال بگذارید و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید. پس از 1 دقیقه با آب سرد شست و شو دهید. حلقه و تیرگی های اطراف چشم بعد از مدتی کمرنگ می شود و رفع خستگی چشمان خود را احساس خواهید کرد.

موز برای درمان لکه ها و تیرگی های پوستی بسیار موثر است. 1 گرم موز حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک، ویتامین های A ،C ،E ،K، سدیم، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و کاراتن می باشد.

همه این مواد برای پوست ضروری بوده و باعث طراوت و جوانی و شفافیت پوست می شوند. استفاده از موز به صورت ماسک روی پوست صورت و اطراف چشم لکه و سیاهی زیر چشم را به میزان زیادی کمرنگ می کند.

اسفناج حاوی آب ، پروتیین ، نشاسه ، آهن ، سدیم ، پتاسیم و ویتامین های گروه B بوده و به خاطر وجود نشاسه و سایر مواد موجود در آن خاصیت سفید کنندگی دارد .استفاده از اسفناج خام به صورت ماسک روی صورت برای یک مدت باعث سفید شدن پوست و رفع تیرگی ها میشود.

ویتامین C موجود در لیمو ترش تیرگی ها را از بین می برد. لیمو ترش سرشار از ویتامین C بوده و علاوه بر خاصیت ضد باکتری و میکروب کشی آن خاصیت روشن کنندگی هم دارد. ماساژ دادن لیمو ترش روی صورت لکه ها و تیرگی های پوست و دور چشم را کاهش می دهد.

اسپری آب و نمک در بینی تیرگی دور چشم را کاهش می دهد!

آب نمک باعث می شود فشار سینوس های بینی کاهش یافته و رگ ها اگر متورم شده اند از تورم آنها کاسته شود. آب و نمک را در بینی اسپری کنید، از طریق دهان نفس بکشید و از از طریق بینی خارج کنید.

گلاب به جوانسازی پوست کمک می کند و به خاطر خواص زیبایی خود شناخته شده است. همچنین می تواند سیاهی زیر چشم را سریعا از بین ببرد. فقط گلوله پنبه را در گلاب قرار دهید و بر روی چشمان خود بگذارید.

پس از 1 دقیقه با آب سرد بشویید. برای مشاهده نتیجه، هر شب به مدت یک ماه تکرار کنید.

استفاده منظم از شیر سرد نیز تیرگی زیر چشم را کاهش می دهد و همچنین چشم ها و پوست شما را آرام می کند. یک گلوله پنبه را مدتی در یک کاسه ی شیر سرد یا آب یخ قرار دهید و سپس با استفاده از آن کل نواحی تیره دور چشم را پوشش دهید. برای مدتی آن را نگه دارید و سپس با آب معمولی بشویید.

یکی از دلایل اصلی ایجاد سیاهی دور چشم، استرس، افسردگی و سبک زندگی نادرست است.

اگر ذهن شما آرام نباشد، درمان های خانگی جواب نمی دهند. تمرین منظم یوگا و مدیتیسن، نه تنها موجب کاهش تیرگی زیر چشم می شود بلکه ساعت بدن را با آرام کردن ذهن، روح و بدنتان منظم می کند.

نکته ای که در مورد این ماسک های پوست و موادی که به آنها اشاره شد وجود دارد اینکه برخی از این مواد واقعا باعث درمان سیاهی دو چشم و لکه های موضعی پوست می شوند و فقط باید از آنها به طور منظم استفاده کنید.

خشکی پوست؛ 7 روش خانگی رفع خشکی پوست بدن

7 روش محبوب برای زیبایی پوست صورت

مراقبت از پوست در فصل های مختلف

آیا مطلب ” 13 روش از بین بردن سیاهی دور چشم ” برای شما مفید بود؟

ممنون مطلب عالی بود

سلام.بهترین درمان برا سیاهی دور چشم کدام مورد و چند روز و چند بار در روز باید انجام بشه.و طریقه انجام هم اگه توضیح داده بشه ممنون میشم.

همه‌ی افراد در دوره‌ای از زندگی خود دچار آکنه‌ها می‌شوند. آکنه‌های مزاحم []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

سیاهی دور چشم اغلب به عنوان حلقه یا سایه‌ی دور چشم نیز شناخته می‌شود. برای رفع سیاهی دور چشم باید اول دلایل آن را بشناسید. دلایل اصلی ایجاد این حلقه‌ در دور چشم‌ها را می‌توان عوامل ارثی، بالا رفتن سن، خشکی پوست، گریه‌های طولانی‌مدت، ساعات طولانی کار مقابل کامپیوتر، استرس‌ روانی و فیزیکی، کم خوابی و رژیم غذایی ناسب دانست که هم مردان و هم زنان را در گروه‌های سنی مختلف درگیر می‌کند.

راهی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم

برای آشنایی با درمان سیاهی دور چشم همراه این مقاله از «چطور» باشید.

حلقه‌های تیره‌ی دور چشم، مشکل پوستی جدی و مهمی نیستند اما باعث می‌شوند تا افراد خسته، بی‌حوصله، بیمار و پیرتر به نظر برسند، شما می‌توانید به سادگی و با به کارگیری برخی از درمان‌های خانگی از شر حلقه‌های دور چشم خلاص شوید. در ادامه ۱۰ راهکار را برای از بین بردن سریعِ این حلقه‌ها بیان می‌کنیم.

روغن بادام، ترکیبِ طبیعیِ فوق‌العاده‌ای برای رفع سیاهی دور چشم است. چرب کردن اطراف چشم با روغن بادام به حذف این حلقه‌های چشمی کمک می‌کند، علاوه بر روغن بادام باید از ویتامین E هم برای حذف این حلقه‌ها استفاده کنید.

خیار خاصیت روشن‌کنندگی دارد و ماده‌ی جمع‌کننده و معتدلی است که به رفع حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. علاوه بر آن نرم‌کننده است و به پوست طراوت و تازگی می‌بخشد.

سیب‌زمینی خاصیت سفیدکنندگی دارد و به روشن کردن حلقه‌های تیره‌ی دور چشم و از بین بردن پف چشم‌ها کمک می‌کند.

گل رز ترکیبات فوق‌العاده‌ای برای جوان‌سازی پوست دارد و چشم‌های خسته را تسکین می‌دهد. با توجه به خاصیت جمع‌کنندگی و قابض بودن آن می‌تواند به عنوان یک روشن‌کننده‌ی پوست به کار گرفته شود.

گوجه فرنگی خاصیت سفیدکنندگی دارد و تا حد زیادی به رفع سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

ویتامین ‌‌C موجود در آب‌ لیمو به دلیل خاصیت روشن‌کنندگی به برطرف کردن تیرگی دور چشم کمک می‌کند.

توجه: اگر آب‌ لیمو باعث احساس سوزش روی پوست‌تان می‌شود از مصرف آن خودداری کنید.

ماساژ دادن دور چشم با روغن نارگیل روشی مؤثر و طبیعی برای برطرف کردن سیاهی دور چشم است. با توجه به خاصیت مرطوب‌کنندگی این روغن، استفاده از آن باعث نرمی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوستی است و خطوط زیر چشم را محو می‌کند.

کافئین و آنتی‌اکسیدان های موجود در چای از طریق کوچک‌ کردن رگ‌های خونی و کاهش احتباس مایعات موجب از بین رفتن حلقه‌های دور چشم و پف چشم می‌شوند. بخصوص تانین موجود در چای باعث کاهش تورم و تغییر رنگ پوست می‌گردد.

توجه: مراقب باشید چای وارد چشم‌تان نشود.

کمپرس سرد موجب انقباض رگ‌های خونی زیر چشم شده و به کاهش پف چشم و حذف حلقه‌های دور چشم کمک می‌کند.

زردچوبه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که به کوچک شدن حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. همچنین پوست اطراف چشم را نرم‌تر و صاف‌تر می‌کند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

179تومان

15تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم و همون طور که اقتضای گرایش تحصیلیم بوده به مدیریت دانش علاقمندم و دوست دارم دانش خودم رو با بقیه به اشتراک بگذارم و متقابلا از دانش شما هم استفاده کنم.

راهی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم

ممنون. خیلی کاربردی بود واسه من.

سلام خوشحالم که براتون مفید بوده

سلام عالیه مطالبتون خداییش من ازطریق تلگرام دنبال میکنم مطالبتونو
من سیاهی ارثی دارم واسه زیرچشمام انشالله که جواببدن این راهکارها

سلام خوشحالم که با ما همراه هستید امیدوارم این مقاله براتون مفید باشه و مشکل تون حل بشه 🙂

آدرس اینستاگرامتون لطفا

https://www.instagram.com/chetorestan/

مد و زیبایی

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

علت جوش چانه؛ راه‌های پیشگیری و درمان آن

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت


کندر چیست؛ خواص کندر و نحوه مصرف آن

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست و چرا کسب‌وکارتان به آن نیاز دارد؟


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

استروئید چیست؛ کاربردها و عوارض جانبی استروئید

خارش بدن؛ ۳۶ دلیلی که باعث خارش پوست می‌شود

کاخ ورسای فرانسه؛ تاریخچه و حقایقی جالب درمورد بزرگترین قلمرو سلطنتی جهان

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص دارد؟

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

پروسه درمان گودی و سیاهی زیر یا اطرف چشم نسبتا طولانی میباشد . بعضی از این گودی و سیاهی ها کمتر شده و بعضی از آنها کاملا از بین میرود . البته بعضی از آنها که نادر هم هستند کلا نه کم میشوند و نه از بین نمیروند که در ادامه مقاله همه موارد را بررسی میکنیم .

برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم موارد زیر را رعایت کنید : 

 

خواب شبانه کافی داشته باشید . علت رابطه نداشتن خواب کافی با سیاهی دور چشم معلوم نیست اما کم خوابی باعث افزایش کبودی زیر چشم و کاهش جریان خون در آن میشود . نکات زیر را رعایت کنید :

راهی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید .

۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه داشته باشید .

کافئین و سیگار قبل از خواب مصرف نکنید .

آلرژی خود را درمان کنید . آلرژی یکی از علت های شایع درتغییر رنگ پوست زیر چشم میباشد . آلرژی میتواند به مواد غذایی ، مواد شیمیایی ، گرد و خاک و بسیاری از چیزهای دیگر باشد که پیدا کردن آن بسیار سخت است . مواردی که مشکوک به داشتن حساسیت به آنها هستید را حذف کنید و نتیجه را ببینید . اگر به نتیجه خاصی نرسیدید به متخصص پوست مراجعه کنید .

گرفتگی بینی را از بین ببرید . بینی گرفته میتواند باعث سیاهی زیر چشم بشود زیرا رگ های اطراف سینوس بزرگتر و سیاهتر میشوند . از اسپری های بینی برای باز کردن بینی استفاده کنید .

مواد غذایی سالم بخورید و بنوشید . غذای سالم ، رژیم غذایی مناسب ، استفاده از همه ویتامین ها و نوشیدن مقدار مناسب آب میشود یک رژیم غذایی مناسب ، که باید هر روز رعایت کرد . کمبود ویتامین K و B12 ممکن است باعث سیاهی و پف زیر چشم شود . مصرف نمک را کاهش دهید زیرا باعث نگه داشتن آب بدن در مکان های غیر طبیعی و همچنین آبی رنگ تر شدن رگ های خونی میشود .

سیگار نکشید . سیگار باعث واضح تر شدن رگ ها و آبی تر شدن آنها خواهد شد . که یکی از دلایل سیاهی زیر چشم میباشد .

ریلکس باشید . ریلکس بودن باعث می شود خواب شبانه بهتری داشته باشید و درست غذا بخورید . ریلکس بودن باعث سلامتی پوست و چشم میشود .

بعضی از این سیاهی را نمیتوان از بین برد . علت هایی هستند که شما نمیتوانید آنها را تغییر داده و سیاهی زیر چشم را از بین ببرید . عواملی مانند :

بی نظمی های رنگدانه : باعث سیاه تر شدن زیر چشم خواهد شد .

بالا رفتن سن : بالا رفتن سن باعث نازک شدن پوست و باعث نشان دادن رگ ها خواهد شد .

نور آفتاب : باعث افزایش ملانین خواهد شد .

وراثت : اگر در خانواده کسی این مشکل را دارد شما مستعد دچار شدن به آن هستید .

خصوصیات ظاهری : در بعضی از افراد این سیاهی جزئی از خصوصیات ظاهری فرد میباشد .

هورمون : تغییرات هورمونی مانند بارداری و قاعدگی میتواند باعث سیاهی زیر چشم بشود .

روش های خانگی درمان سیاهی دور چشم : 

از خیار استفاده کنید . خیار را حلقه حلقه کنید و داخل یخچال بگذارید تا خنک شود . خیار را روی چشمان و روی سیاهی ها بگذارید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید . خیار باعث کاهش پف چشم و رفرش کردن پوست آن خواهد شد .

از یخ و چای کیسه ای نیز می توانید استفاده کنید . ترجیحا در صبح یک عدد چای کیسه ای خنک و نم دار را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی چشمان خود بگذارید . تانن موجود در چای باعث کاهش تورم و سیاهی دور چشم خواهد شد . میتوانید مقداری یخ را نیز داخل پارچه پیچیده و روی چشمان خود قرار دهید .

از نمک استفاده کنید . ۲ استکان آب ، ¼ قاشق چایخوری نمک دریا و/یا نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید . مخلوط را داخل یکی از سوراخ های بینی ریخته و سعی کنید از سوراخ دیگر آن را خارج کنید .

از سیب زمینی کمک بگیرید . یک سیب زمینی خام را داخل مخلوط کن ریخته یا با گوشت کوب کاملا له کنید . دراز بکشید و مقداری از آن را برداشته سپس روی چشمان بسته و زیر چشم خود بزنید . بعد از ۳۰ دقیقه با آب گرم آبکشی نمایید .

از قاشق سرد شده استفاده کنید . ۲ عدد قاشق را داخل فریزر بگذارید تا خنک شود سپس ترجیحا صبح ها بعد از خیس کردن صورت قاشق را روی چشم خود بگذارید تا زمانیکه گرم شوند .

روغن بادام درمان سیاهی دور و زیر چشم است . ویتامین E موجود در این روغن باعث خنثی کردن سیاهی چشم ، روشن شدن و جوان شدن پوست خواهد شد . برای تاثیر روغن بادام را قبل از خواب استفاده کنید .

راهی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم

حواستان به حساسیت به لوازم آرایشی باشد . بسیاری از افراد به لوازم مصرفی و مخصوصا آرایشی حساسیت دارند که متوجه نمیشوند . همیشه قبل از شروع مصرف آنها را روی پوست دست خود تست کنید .

از کرم های دور چشم حاوی ویتامین K و رتینول استفاده کنید . سیاهی زیر چشم میتواند از کمبود ویتامین K باشد . استفاده از کرم های حاوی این ۲ ماده باعث کاهش پف و سیاهی زیر چشم خواهد شد . برای دیدن اثر بخشی آن ، در دراز مدت مصرف شود .

نکات مهم

آب زیاد بنوشید .

چشمان خود را نمالید . مالیدن چشم باعث تحریک پوست میشود . مالیدن چشم ممکن است باعث پارگی مویرگ و ایجاد پف و سیاه شدن زیر چشم بشود .

آلوورا هم برای سیاهی زیر چشم مفید میباشد .

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ در ۱۰:۱۷ ق.ظ

ممنون از سایتخوب و عالی شما تشکر

پاسخ دادن

مرداد ۱۹, ۱۳۹۷ در ۴:۲۱ ب.ظ

سلام ،ممنون بسیار خوب بود.

پاسخ دادن

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

خوش‌شانسی خیلی فراتر از استفاده از نمادها ، نشانه‌ها ، علامت‌ها و غیره است ، اما استفاده ا

اگر شما یک بچه مرغ عشق تازه به دنیا آمده را دارید میتوانید آن

روش های گفته‌شده به‌صورت کلینیکی آزمایش نشده اند و تاثیرات آن‌ها به‌صورت علمی

امگا۳ به گروهی از اسیدهای چرب اشاره می‌کند که برای سلامتی انسان حیاتی هستند

سوزش ماهیچه از عوارض فعالیت های شدید بدنی میباشد . سوزش عضلات وقتی شروع

دادن غذای خانگی به سگ و یا مانده غذای خود به سگ کار بدی

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار




خانه

موبایل

 

 

راهی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم

سیاهی دورچشم

درمانگران طب رایج و طب سنتی در جهان دلایل مختلفی برای تیرگی دور چشم و حلقه‌های سیاه اطراف چشم سراغ دارند. برخی از آن‌ها خستگی، كار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب و تغذیه ناسب را دلیل بروز این مسئله می‌دانند و گروهی خون‌رسانی ناسب به ناحیه چشم، استرس و ناراحتی‌های كلیوی را عامل بروز این تیرگی‌ها معرفی می‌كنند و متناسب با علت به‌وجود آمدن این تیرگی، نسخه‌هایی را جهت درمان ارائه می‌كنند.

 

 

با وجود این نسخه‌ها و شیوه‌های درمانی عمومی و بدون خطری وجود دارد كه بسیاری از درمانگران طب‌های سنتی و طبیعی از آن برای تسكین و تعدیل سیاهی و كبودی دور چشم استفاده می‌كنند. در این‌جابرخی از این نسخه‌های طبیعی را با هم مرور می‌كنیم.

 

تاثیر چای كیسه‌ای را دست‌كم نگیرید

 

یكی از روش‌های خانگی برای بهبود كبودی و سیاهی دور چشم، استفاده از چای كیسه‌ای مرطوب و سرد شده است. پس از استفاده از چای كیسه‌ای به محض آن‌كه كیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشم‌تان بگذارید. بهتر است از 2چای كیسه‌ای به‌طور همزمان استفاده كنید و اجازه دهید تا به‌مدت 2دقیقه روی چشم‌ها و ناحیه زیر چشم باقی بماند. برگ چای به‌دلیل داشتن ماده‌ای به «تانین» موجب بهبود سیاهی و تیرگی دور چشم شده و همین‌طور از بروز پف و تورم در این ناحیه نیز پیشگیری می‌كند. می‌توانید چای كیسه‌ای را در یخچال بگذارید و حداكثر ظرف مدت 24 ساعت آن را مصرف كنید.

 

بادام و لیموترش كمك می‌كنند

 

یكی از بهترین روش‌ها برای از بین‌بردن تیرگی دور چشم، بهبود جریان گردش خون در این ناحیه است. برای این منظور كافی است ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را با كمك روغن بادام تلخ كه با اندكی آب لیموترش تازه تركیب شده، خوب ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه هر شب پیش از خواب با كمك این روغن علاوه بر آن‌كه به بهبود گردش خون در عضلات اطراف چشم كمك می‌كند موجب بهبود تیرگی‌ها و سیاهی اطراف چشم شده و آن را تعدیل می‌كند.

 

مواظب چشم‌های‌تان باشید

 

یكی دیگر از روش‌هایی كه به تسكین و بهبود سیاهی دور چشم ناشی از خستگی و كار زیاد كمك می‌كند، استفاده از ماسك خیار و گلاب است. برای تهیه این ماسك كافی است؛ یك خیار را با پوست یا بدون پوست رنده كنید و آن را درون 3 تا 4 قاشق غذاخوری گلاب خالص خیس كنید. سپس این تركیب را روی پلك‌ها، اطراف چشم و گودی چشم بگذارید و اجازه دهید به‌مدت 15دقیقه به همین صورت بماند. نكته مهم آن است كه خیار را به‌خوبی بشویید و مراقب باشید كه پلك‌ها را به‌خوبی ببندید تا آب این ماسك وارد چشم‌های‌تان نشود. سپس این ماسك را با دستمال مرطوب از روی چشم‌ها برداشته و صورت‌تان را با آب نسبتا خنك بشویید.

 

گلاب درمانگر

 

یكی از ساده‌ترین و كاربردی‌ترین نسخه‌های خانگی برای از بین‌بردن پف زیر چشم استفاده از یك دستمال نخی تمیز و آغشته كردن آن به گلاب است. این دستمال را روی صورت‌تان بیندازید، به‌گونه‌ای كه چشم‌ها و ناحیه زیر آن را به‌خوبی پوشش دهد. هر چند دقیقه یك‌بار درصورت نیاز با كمك اسپری، مقداری گلاب روی دستمال بپاشید. تكرار این روش به‌مدت یك هفته به شما كمك می‌كند كه برای مدت‌ها از شر پف زیر چشم‌تان راحت شوید. علاوه بر این در طول هفته از مصرف بیش از اندازه نمك نیز پرهیز كنید زیرا نمك موجب حفظ مایعات در بافت‌های بدن شده و در نهایت منجر به بروز پف در نواحی مختلف از جمله زیر چشم می‌شود.

 

نعنا هم می‌تواند مفید باشد

 

استفاده از كمپرس عصاره برگ‌های نعنا تاثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعنا كه از جوشاندن برگ‌های این گیاه دارویی به‌دست می‌آید موجب بهبود این تیرگی می‌شود. بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است كه 2 تا 3 قاشق از برگ‌های نعنا را درون 2‌لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت كم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف كرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعنا آغشته كرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید و درصورتی كه امكان آن را دارید، بگذارید تمام شب روی صورت‌تان باقی بماند.

 

موز و انار بخورید

 

برای از بین بردن تیرگی و سیاهی اطراف چشم علاوه بر رعایت نسخه‌های خانگی ذكر شده باید به توصیه‌های زیر نیز توجه كنید.

 

در طول شبانه روز 8 ساعت را به خواب شبانه و استراحت اختصاص دهید. بی‌خوابی یكی از عوامل مهم در بروز تیرگی اطراف چشم است.

 

مصرف سبزی‌ها به‌ویژه سبزی‌های سبز رنگ مثل اسفناج، جعفری و كاهو را در بره غذایی روزانه خود بگنجانید.

 

راهی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم

نوشیدن آب در طول روز را فراموش نكنید. دریافت میزان كافی آب علاوه بر حفظ رطوبت بدن به تسكین تیرگی دور چشم كمك می‌كند.

 

میوه‌هایی مانند انار و موز از جمله بهترین خوراكی‌ها برای بهبود كبودی دور چشم محسوب می‌شوند.

منبع: برترین ها


رازهای زیبایی

خرید بلیط زیر قیمت بازار

داستان طلایی / آموزش موفقیت آسان

ولنتاین ایرانی-*-

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

شامپو،مایع دستشویی،مواد خوراکی (زیر قیمت بازار)

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– اگر چه محصولات شیمیایی برای درمان رفع سیاهی دور چشم کمک کننده است، اما برای بسیاری از افراد که دارای پوست بسیار حساس هستند، تنها درمان های خانگی مناسب می تواند به رفع سیاهی دور چشم کمک کند. ما لیستی از درمان های خانگی را که آسان و قابل انجام هستند را فهرست کرده ایم:

گوجه فرنگی یک راه حل عالی برای از بین بردن سیاهی دور چشم است، زیرا به طور طبیعی باعث کاهش دایره های تیره اطراف چشم می شود و پوست را نرم و لطیف می کند. کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید و آن را زیر چشمانتان قرار دهید.

راهی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم

اجازه دهید تا حدود ۱۰ دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید. حداقل دو بار در روز این درمان را تکرار کنید. همچنین می توانید به طور روزانه آب گوجه فرنگی را به همراه آب لیمو و برگ نعناع به منظور رهایی از سیاهی دور چشم بنوشید.

یکی دیگر از راه های رفع سیاهی دور چشم در یک هفته، سیب زمینی است. مقداری سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید. یک پنبه را به آن آغشته کنید. چشمانتان را ببندید و این پنبه را روی چشمان خود بگذارید.

اطمینان حاصل کنید که پنبه تمام ناحیه تیره زیر چشم و همچنین پلک ها را پوشش می دهد. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بر روی چشم ها قرار گیرد و سپس با آب سرد شست و شو دهید.

یک روش ساده دیگر برای خلاص شدن از تیرگی دور چشم، استفاده از تی بگ سرد است. یک کیسه چای را ترجیحا بابونه یا چای سبز در آب خیس کنید. آن را مدتی در یخچال و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید. از این روش به طور مرتب استفاده کنید تا بهبود قابل توجهی را مشاهده کنید.

روغن بادام به دلیل آن که حاوی ویتامین E است، به عنوان نرم کننده ای برای پوست عمل می کند. روش کار بسیار آسان است. فقط روغن بادام را در نواحی تیره خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید یک شب بر روی چشم ها باقی بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

استفاده منظم از شیر سرد نیز تیرگی دور چشم را کاهش می دهد و همچنین چشم ها و پوست شما را آرام می کند. یک گلوله پنبه را مدتی در یک کاسه ی شیر سرد یا آب یخ قرار دهید و سپس با استفاده از آن کل نواحی تیره دور چشم را پوشش دهید. برای مدتی آن را نگه دارید و سپس با آب معمولی بشویید.

یکی دیگر از راه های موثر برای حذف سریع سیاهی دور چشم آب پرتقال است. مقداری آب پرتقال را با چند قطره گلیسیرین مخلوط کنید و این مخلوط را روی دور چشم خود قرار دهید. نه تنها تیرگی را کاهش می دهد بلکه باعث درخشش طبیعی چشمان شما می شود.

یکی از دلایل اصلی ایجاد تیرگی دور چشم، استرس، افسردگی و شیوه نادرست زندگی است. اگر ذهن شما آرام نباشد، درمان های خانگی جواب نمی دهند. تمرین منظم یوگا و مدیتیسن، نه تنها موجب کاهش تیرگی دور چشم می شود بلکه ساعت بدن را با آرام کردن ذهن، روح و بدنتان منظم می کند.

خیار درمانی رایج و موثر برای رفع خستگی و تیرگی دور چشم است. خیار بریده شده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید. پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد شست و شو دهید. رفع خستگی چشمان خود را احساس خواهید کرد.

نعنا به دلیل شادابی و طراوت خود برای رفع نواحی تیره چشم استفاده می شود. چند برگ نعناع را در آب له کنید، پس از تشکیل حالت خمیری شکل، آن را بر روی چشمان خود قرار داده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد شست و شو دهید. این کار را هر شب به مدت یک هفته برای دیدن نتایج معجزه آسا انجام دهید.

گلاب به جوانسازی پوست کمک می کند و به خاطر خواص زیبایی خود شناخته شده است. همچنین می تواند سیاهی دور چشم را سریعا از بین ببرد. فقط گلوله پنبه را در گلاب قرار دهید و بر روی چشمان خود بگذارید. پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید. برای مشاهده نتیجه، هر شب به مدت یک ماه تکرار کنید.

زردچوبه به علت مزایای سلامتی بسیاری که دارد شناخته شده است. دو قاشق غذاخوری دوغ و پودر زردچوبه را به خوبی مخلوط کنید. این خمیر را بر روی نواحی تیره اطراف چشم خود اعمال کنید و حداقل ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا بماند. صورت خود را با آب ولرم بشویید.

برخی از افرادی که سیاهی چشم دارند ، گودی چشم را نیز تجربه کرده اند. 

برای درمان خانگی گودی زیر چشم با ما همراه باشید.

تیم ترجمه نبض ما

منبع:

timesofindia.indiatimes.com

همه چیز درباره درمان خشکی مو و موهای وز

8 روش برای درمان شوره سر در طب سنتی

7 روش برتر جوانسازی صورت را بشناسید

ماسک کلاژن ساز خانگی را چگونه تهیه کنیم؟

لیفت صورت با نخ [روش انجام، مزایا و معایب، تفاوت نخ ها، هزینه]

7 علت خاکستری شدن رنگ مو

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

راهی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

سلامبهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *