درمان کم خوابی کودک ده ماهه

در مقاله قبل، عادت های خواب کودک را در شش تا 9 ماهگی توضح دادیم و حالا که کودک شما به 9 ماهگی رسیده است، عادت های خواب او نیز متحول می شود. در 9 ماهگی نوزادان عموما حدود 14 ساعت در روز میخوابند که شامل چرت زدنهای متعدد در طول روز برای یکی دو ساعت است.

اگر نوزاد شما هنوز الگوی خوابی نگرفته است که مناسب زندگی خانواده شما باشد زمان خوبی است که آموزش خواب را امتحان کنید. روشهای آموزشهای خواب میتواند به نوزاد شما کمک کند آسانتر بخوابد و زمانهای طولانی تری با ساعات منظم تری در شب به خواب رود.

اگر اکنون نوزادتان 8 الی 1 ساعت در شب میخوابد یعنی یاد گرفته چطور به خواب رود ؛ نشانه ای برای اینکه شما او را برای خوابیدن درست تربیت کردید. اگر هنوز نوزادتان شبها برای غذا خوردن بیدار میشود احتمالا آماده است که شبها از شیر گرفته شود البته اگر شما این را انتخاب کنید اما نوزادان این سن لزوما به خاطر گرسنگی بیدار نمیشوند.

ما دفعات متعددی برای زمانهای کوتاه هر شب از خواب بیدار میشویم ولی به عنوان بزرگسال هر بار مجدد به خواب میرویم. این کار انقد سریع است که که صبح حتی آن را به یاد نداریم. اگر نوزاد شما هنوز این مهارت را بدست نیاورده اگر هم گرسنه نباشد، بیدار میشود و شب گریه میکند.

درمان کم خوابی کودک ده ماهه

اگر بچه ای که خوب میخوابد ناگهان در این سن تبدیل به جغد شب شد یا برای اینکه مجددا به خواب رود مشکل دارد تعجب نکنید. اما چرا؟ آشفتگی خواب غالبا همزمان با دستیابی به تکمیل موتور مغزی و شناخت و اضراب جدایی است.

در 9 تا 12 ماهگی احتمالا نوزاد شما چار دست و پا می‌رود، می ایستد و یاد میگیرد راه برود و چون این مهارتها را اصلاح میکند و گسترش میدهد ممکن است شب بیدار شود تا تمرین کند و انقدر هیجان داشته باشد که خوابیدن سخت شود، اگر نتوانست خود را آرام کند و بخوابد شروع میکند برایتان گریه کردن.

اضطراب جدایی میتواند دلیل بیداری های نوزادتان باشد: بیدار میشود و میبیند شما نیستید و آشفته میشود، اما احتمالا تا شما وارد اتاق شوید و نگاهش کنید آرام میشود.

زمان آن است که بر تکنیکهایی که شما و نوزادتان در 9ماه اول یاد گرفتید تمرین کنید:

هرچقدر بگوییم کافی نیست: شما و نوزادتان هر دو از بره منظم زمان خواب شب سود میبرید شما میتوانید هر کاری که جواب خوبه داده انتخاب کنید: حمامش کنید، داستان شب برایش بخوانید و در لباس و ملافه خواب بپیچانیدش یا بازی آرامی را با این کارها ترکیب کنید.

اطمینان حاصل کنید که بره همیشگی برای بچه شما آرامش بخش است مثلا اگر از حمام متنفر است آن را زودتر هنگام روز قرار دهید یا اگر او دوست دارد با کتاب ور برود تا اینکه برایش کتاب بخوانید، شما آواز بخوانید فقط باید هر شب بره یکسانی دنبال کنید. بچه ها با ثبات پیشرفت میکنند و وقتی بدانند منتظر چه هستند احساس امنیت دارند. بعلاوه بره وقت خواب را در ساعت منطقی آغاز کنید تا خیلی خسته نشود چون باعث میشود مشکلتر به خواب رود

اگر تلاش کنید بقیه بره نوزاد را هم ثابت نگه دارید زمان خواب راحت تر میشود. اگر هر روز ساعت معینی چرت بزند بخورد بازی کند و آماده خواب شود احتمالا بدون مشکل خیلی راحت میخوابد.

اگر میخواهید نوزادتان مستقل بخوابد، نیاز دارد در موقعیتهایی این مهارت مهم را تمرین کند ، به جای اینکه پرستاری کنید و خودتان او را بخوابانید اجازه دهید خوابیدن را خودش تمرین کند. مثلا وقتی آرام و خواب آلو است او را به تختش ببرید. در غیر این صورت وقتی شب بیدار شود گریه میکند و به کمک شما احتیاج دارد تا دوباره بخوابد. مقاله آموزش خواب به کودکان می تواند تا حدی شما را کمک کند.

شما می توانید در کانال تلگرام ما ، نی نی کده و اینستگرام ninikadeh ما را دنبال کنید و یا در خبره نی نی کده عضو بشین تا مقالات برای شما شود.

lمرسی از راهنماییهاتون.اما یک سوال داشتم اگه به کودک یک ساله تا خابش تنظیم بشه شربت خواب اور بدیم مشکلی نیست؟

دادن داروی اضافی به کودک، معمولا عوارض دارد. قبل از دادن هرگونه دارو (بخصوص داروهای خواب آورد) با پزشک کودکتان مشورت کنید.

با سلام.کودک من 11ماهشه.تا ماه پیش به راحتی میخوابید.ولی الان حدودا یه ماهه که شبا بخاطر اینکه نخوابه تمام گریه میکنه و بهونه میگیره تا ساعت 3صبح.من واقعا کلافه ام و نمیدونم باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟

خواهش میکنم منو راهنمایی کنید من باردارم و۳ماهمه سزارین خیلی میترسم طبیعی نمیتونم بچمو به بیارم,میگن سرسزارین میمیر ی اخه خیلی ضعیف وکم خونم خواهش میکنم کمکم کنین

سلام دوست عزیز . نمی تونم بگم راحته یا سخت . چون برای بعضیا واقعا راحته و برای بعضیا سخت . برای من خیلی سخت بود . چون تا چند روز از درد کمر و سر داشتم می مردم و خیلی ضجر کشیدم . تازه بچه مم بیمارستان بستری بود مجبور بودم پیشش بمونم . خیلی روزای سختی بود ولی بخاطر دخترم همه چیو تحمل می کردم . وای خب کسایی هم بودن اونجا که اصلا انگار نه انگار سزارین شده بودن خیلی راحت

نگران نباش، منم سزارين كردم با روش بي حسي و فوق العاده خوب بود و درد نداشتم (هيچ دردي)، فكر كنم همه چيز بستگي به متخصص بيهوشي و زايمان داره

تورو خدا کمکم کنین دخترم ۶ ماهشه فقط باید شیرش بدم بخوابه من کارمندم و ۳ ماه دیگه باید برم سر کار چی کار کنم مدل خوابش عوض شه؟؟

سلام. دختر من یازده ماهشه.شب ساعت ده میخوابه تا یک یا دو بعدش بیداره تا صبح . صبحم ساعت هفت هشت خواب اصلیش شروع میشه. خیلی خسته شدم از این وضعیت. خیلی. خواهش میکنم راهنماییم کنین. ممنونم

سلام .دختر 9 ماهه من هم همینطوره اول شب یکی دو ساعت میخوابه بعدش بیداره تا ساعت 7_8..دیونم کرده

سلام پسر من سه ماهشه سرفه میکرد بردمش دکتر بهش شربت ستریزین داد یه هفته خورد قبلش خیلی خوب میخوابید شبا ولی حالا به زور میخوابونمش چیکار کنم؟

سلام دخترم 9 ماهشه اصلا شبها خوب نمیخوابه. کوچکتر که بود 11 میخوابید تا 5 صبخ ولی الان 11 میخوابه و تا صبح بارها و بارها بیدار میشه. گریه میکنه و حتما باید از تختش برش دارم بغلش کنم و مجدد بخوابه. دیگه کلافه شدم و نمیدونم چکار کنم . ممنون میشم راهنمایی کنین. ضمناً 3 ماه میشه که تو اتاق خودش میخوابه

سلام مامان عزیز؛ خسته نباشی. باتوجه به توضیحاتی که دادید تا قبل از دو سالگی بهم ریختگی و عدم نظم در خواب اکثر کودکان دیده میشود و این طبیعی است . من معمولا به والدین پیشنهاد میکنم ساعت خواب خود را با کودک تنظیم کنند .یعنی هروقت بخواب رفت شما هم بخوابید . اینکه شما کلافه شده اید چون سعی دارید کودک ، بر اساس نظم و ساعت خواب شما بخوابد و این غیرممکن است . خیلی خوبه که اتاق خواب کودک را جدا کرده اید . ولی این دلیل نمیشه مثل افراد بزرگسال کودک رفتار کند و سرساعت بخوابد و یا بیدار شود . معمولا در این سن کودک چندین بار ازخواب بیدار میشود . اگر شیر شما را میخورد حتما آخرین وعده شیردهی شما بین ساعت 1 تا یازده شب باشد، بنحوی که مطمئن از سیر بودن او باشید تا بخواب برود. اصراری بر خواب در طول روز نداشته باشید.
حتما تاکید میکنم در طی روز و قبل از خواب و بعد از بیدار شدن کودک را ماساژ دهید .
ماساژ دان یک روش جهت نظم دهی در تداخلات خواب کودکان است .
.

خانم زهرا صادقیان درمانگر و مشاور خانواده

سلام دخترم ۱سالشه از وقتی بدنیا اومد کم خواب بود باید ۲ ۳ ساعت بزارمش رو پا تکون بدم تا بخوابه
وقتی هم خوابید نمیتونم بزارمش پایین زود بیدار میشه
دیگه خسته شدم حمومش میبرم بد خوابتر میشه
خیلی اذیت شدم با کوچکترین صدا بیدار میشه
تا ۸ماهگی خوابش ۵دقیقه ای بود الان دوباره همون طوری شده

فاطمه جان شما به زور بچه رو نخوابونین که مجبورباشین دو الی سه ساعت تکونش بدین شما یک روز کامل با بچتون کاری نداشته باشین بزارین خودش خسته بشه بخوابه نیازی هم نیس تکون بدین من با دخترم همین کارو کردم الان یک سالشه خودش خسته میشه چشاشو میبنده میخوابه,باید صبور باشین.

باسلام خانم دکترعزیزمن کودک12ماهه ای دارم که بعداینکه کلی بازی میکنه وخسته میشه بایدتوی بغلم راهش ببرم اونم همش لباسشوتوی تنش بافشارمیکشه به قدری تلاش میکنه که خیلی عرق میکنه بعدخوابش میبره چرا اینطوریه چکارش کنم توروخداکمکم کنین کمرم داغون شده خودشم اذیت میشه

کودک شما را افتاده ؟
نوع لباسی که بر تن داره چطور است یعنی کودک احساس راحتی دارد ؟ آیا لباسش را دوست دارد . گاهی نیاز است کودک را به جلوی در بکمدش ببرید و 2 رنگ لباس در جلوی او قرار دهید تا یکی را انتخاب کند . در مورد نحوه به خواب رفتن ؛کودک شما شرطی شده است و با این روش به خواب می رود حرکت را دوست دارد از روش های دیگری باید بعنوان روش جایگزین استفاده کنید . کنارش بخوابید ، اگر بدخوابی زیادی دارد حتما از روش ماساژ بدن کودک استفاده کنید. کودک شما به نظر از نظر حسی ضعیف است و با روش ماساژ دادن و لمس کردن بدن کودک کمک به بهبود خواب او میشود .
.
خانم زهرا صادقیان مشاور و درمانگر خانواده

سلام خسته نباشید.بچه من یکسالشه وقتی میخوابه ساعت ۱۲شب میخوابه تا یازده صبح اشکالی نداره اینقدر میخوابه عصرم بازم میخوابه

سلام ممنون
اگه همیشه اینطوری میشه حتما قطره آهن و مولتی ویتامین بهش بدید تا سرحال تر بشه،البته اگر یه دوره اینطوری شد میتونه بعلت سرماخوردگی یا مریضی باشد

با سلام
من یک پسر یک ساله دارم که زمان خواب بیش از حد بد خلق میشه در ضمن پسرم از حرکت ناگهانی به شدت میترسه . مشکل من اینه که نمیدونم چطور بخوابونمش در حالی که میدونم خوابش میاد ولی هرچی بغلش میکنم یا نوازشش میکنم فقط گریه میکنه تا بی حال بشه و بخوابه . میشه منو راهنمایی کنین ؟

سلام
پسر یکساله شما دچار ترس شده بنابراین شرایط خواب را برای او محیا کنید یعنی صدایTV و یا هر صدای بلندی که باعث شود کودک در آرامش نباشد را جلوگیری به عمل آورید در عین حال از یک روش شرطی شدن برای خواب کودک استفاده کنید بر روی پا خواباندن و یا کنار خودتان خواباندن و نوازش دادن بسیار موثر است . نور اتاق تاریک باشد . حمام کردن قبل از خواب به کودک کمک می کند تا خواب آرامی را تجربه کند .

خانم زهرا صادقیان درمانگر و مشاورخانواده

سلام
پسر من 9 ماهشه در طول روز 2 تا چرت یکساعت داره که بعد از هر 2 دقیقه بیدار میشه و سینه میخواد ( حالت پستونک ) تا دوباره بخوابه. شب هم به همین منوال تقریبا از نیم ساعت تا دو ساعت یکبار بیدار میشه و گریه میکنه و باید سینه باشه تا دوباره بخوابه. یکماه دیگه باید برگردم سرکار . استرس دارم که صبح زود میخوام از خونه برم بیرون و میمونه پیش مادرم چه کار کنم؟ شیشه هم نمیگیره. ممنون میشم راهکار بدین
ضمنا تمام اصولی که در این زمینه گفته شده رعایت میکنم به جز دمای اتاقش که 23 درجه است چون 18 درجه سرده.
تشکر

مامان عزیز
شما استرس دارید و در حال انتقال آن به کودکتان هستید به خاطر اینکه کودکان از 6 ماهگی مستعد اضطراب جدایی هستند. باید حضوری تشریف بیاورید مشاوره ت پس از بررسی بالینی خود شما دستورالعمل اجرایی برای فرزندتان را دریافت کنید.
پنجشنبه ها صبح و سه شنبه ها عصر درحال ویزیت هستم با شماره 66975382 تماس بگیرید و از واحد پذیرش وقت ویزیت خود را هماهنگ کنید . و یا به شماره 9123541829 جهت هماهنگی ویزیت پیام دهید.

خانم زهرا صادقیان درمانگر و مشاورخانواده

درمان کم خوابی کودک ده ماهه

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

دانشه فرزند: شما اگر بهترین بره را هم برای خواب کودک در این سن پایه ریزی کنید، باز هم نمی توانید خیلی روی آن تاکید داشته باشید، زیرا هر آن چه که در گذشته انجام داده اید اکنون برای او تبدیل به عادت شده و ترک آن سخت می باشد. همیشه کار هایی را بر حسب سن کودک در بره اش بیافزایید.

یک کودک نه ماهه به طور معمول حدود 14 ساعت می خوابد، که این شامل چرت زدن چند بار در روز و هر بار به مدت یک تا دو ساعت می باشد. بسیاری از کودکان هنگامی که به یک سالگی خود نزدیک می شوند یکی از وعده های خواب روز خود را حذف می کنند. شما با توجه به خلقیات کودک خود می فهمید که آیا یک وعده کافی است یا خیر. اگر زمان ناهار بد خلق و بسیار خسته باشد احتمالا به علت نیاز او به خواب صبح است. اگر با خواب مبارزه می کند، شاید بهتر باشد بلافاصله بعد از ناهار او را بخوابانید. به طور طبیعی دوره های خواب کودک در حدود ده ماهگی بسیار منظم می شود، به شکلی که هر روز در یک ساعت مشخص می خوابد و بیدار می شود و هنوز هم برای تکمیل زمان خواب خود به چرت های روزانه نیاز دارد.

هر گاه بره ای برای خواب کودک در نظر می گیرید، بهتر است بره ای هم برای قبل از آن در نظر بگیرید تا بتواند کم کم به آرامش رسیده و برای خواب آمادگی پیدا کند. راه هایی که می توان با به کار گیری آن ها از آمادگی کودک برای خواب اطمینان پیدا کرد عبارت اند از:

از بره های هیجان انگیز قبل از خواب اجتناب ورزید. به عنوان مثال تماشای تلوزیون یک ساعت قبل از فرا رسیدن بره خواب بره مناسبی نیست. به جای آن بره هایی مانند مطالعه یک کتاب می تواند آرامش بخش باشد.

از دادن غذای سنگین و مایعات زیاد قبل از خواب خودداری کنید.

درمان کم خوابی کودک ده ماهه

هیچ گاه کودک را در حالی که شیشه شیر به دهان دارد به رختخواب نبرید، چون همین موضوع می تواند موجب عفونت گوش و فاسد شدن دندان هایش گردد.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«خواب»
واقع در بخش
«نوزاد»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

کانال تلگرام دانشه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌ه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4. در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
21-219 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *