درمان فشار خون پایین با گیاهان دارویی

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

راه های بسیاری برای درمان فشار خون وجود دارد که از جمله آنها تغییر شیوه زندگی و استفاده از دارو است

 

 فشار خون بالا یک بیماری است که طی آن فشار خون، بالاتر از سطح طبیعی یعنی ۱۲۰ / ۸۰ میلی متر جیوه می‌رود، این بیماری به عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود، زیرا در بسیاری موارد علائم آن بروز نمی‌کند، اما با این حال در فشارخون بسیار بالا و در حد خطر برخی از علائم مانند سردرد، خواب آلودگی، تپش قلب، تاری دید، خستگی، سرگیجه، گیجی، احساس زنگ در گوش، اشکال در تنفس، ضربان قلب نظم بروز می‌کند و حتی ممکن است فرد به حتی کما برود.مقدار طبیعی فشار خون ۱۲۰ روی ۸۰ میلیمتر جیوه بوده و مقدار بین ۱۲۰ روی ۸۰ تا ۱۳۹ بر روی ۸۹ به عنوان مرحله پیش از فشار خون بالا و فشار خون ۱۴۰ روی ۹۰ و از آن نیز نشان دهنده ابتلا به فشار خون بالا است.عللی که فشارخون سراغتان می‌آیدفشار خون به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود، فشار خون اولیه علت مشخصی ندارد و ۹۵ درصد افراد مبتلا به این نوع فشار خون هستند. فشار خون ثانویه در اثر علل مشخصی مثل بیماری کلیوی، تومور، نقص مادرزادی قلب و مصرف برخی داروهای خاص مانند قرص‌های ضدبارداری، داروهای ضد احتقان، بعضی داروهای مسکن رخ می‌دهد.همچنین عملکرد بیش از حد غدد آدرنال، سندرم آپنه خواب، مصرف مواد مخدر روان گردان، بیماری‌های مربوط به غده تیروئید، کوآرکتاسیون آئورت، دیابت، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن، مصرف نمک و موادغذایی شور، سابقه خانوادگی، افزایش سن، مسمومیت بارداری، کمبود ویتامین D در بدن و مصرف برخی دارو‌ها از دیگر عوامل افزایش فشارخون محسوب می‌شوند.افرادی که تحرک کافی ندارند ضربان قلب بالاتر بوده و هرچه ضربان قلب باشد یعنی در هر انقباض، قلب سخت‌تر کار کرده و فشار قوی‌تر بر شریان‌ها وارد می‌شود علاوه براین کمبود فعالیت بدنی خطر چاقی و اضافه وزن را نیز افزایش می‌دهد. 

  فشارخونتان را اینگونه پایین بیاوریدکاهش فشارخون با تغییر سبک زندگی و رعایت عادت‌های زندگی سالم مانند اجتناب از مصرف سیگار، مصرف کم نمک بین ۱.۵ تا ۲.۵ گرم در روز، مصرف غذاهای کم چرب و رژیم غذایی با فیبر بالا حاوی میوه‌ها و سبزیجات سبز، ورزش به خصوص ورزش‌های هوازی، وزن مناسب، چک کردن فشار خون، کاهش استرس، کاهش سطح کلسترول بدخون امکان پذیر است.رژیم غذایی، ورزش و وزن بر فشار خون تاثیر می‌گذارد. اگر شما دارای فشار خون بالا، هستید با مصرف مواد غذایی سالم، کاهش وزن و انجام تمرینات ورزشی فشارتان را پایین بیاورید.فشار خون پایین با غذای سالمفشار خون شما تحت تاثیر غذایی که می‌خورید، قرار دارد. با کاهش نمک مصرفی وغذاهای چرب و خوردن میوه و سبزیجات فشار خون کاهش پیدا می‌کند.با ورزش فشار خونتان را تنظیم کنیدفعالیت و ورزش منظم منجر به کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب و عروق می‌شود.وزنتان را کم کنید تا فشار خونتان پایین بیایدوزن بالا یکی از عوامل تهدید کننده سلامت قلب و عروق بوده و موجب افزایش فشار خون می‌شود به همین دلیل کاهش وزن کمک زیادی به پایین آمدن فشار و سلامت قلب و عروق می‌کند.

گیاهان موثر بر کاهش فشار خون راه های بسیاری برای درمان فشار خون وجود دارد که از جمله آن ها تغییر شیوه زندگی و استفاده از دارو است. اما در صورتی که به درمان های سنتی و گیاهی نیز علاقه مند باشید، روش های بسیاری در این زمینه وجود دارد. البته در صورتی که می خواهید از روش های گیاهی استفاده کنید، پیش از شروع با پزشک معالج خود مشورت کنید، زیرا اگر بعضی از گیاهان به مقدار زیاد مصرف شوند، ممکن است اثرات جانبی ناخواسته یا تداخل دارویی داشته باشند. گیاه پنجه گربه (اونکاریا)گیاه پنجه گربه از گیاهانی است که در طب سنتی چینی برای درمان بیماری فشار خون و بیماری های عصبی استفاده می شود. این گیاه با تاثیر بر ورودهای کلسیم در سلول ها، به پایین آمدن فشار خون کمک می کند. 

گیاه پنجه گربه از گیاهانی است که در طب سنتی برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود

 اسطوخودوساسانس اسطوخودوس همواره برای ایجاد آرامش استفاده شده است. همچنین سبب کاهش فشار خون نیز می شود. هرچند به طور کلی از این گیاه در آشپزی استفاده نمی شود، اما می توان از گل های آن به همراه رزماری در تهیه نان و کیک استفاده کرد. 

اسانس اسطوخودوس ، سبب کاهش فشار خون می شود

تخم کرفستخم کرفس برای چاشنی سوپ استفاده می شود. در طب چینی از تخم کرفس برای کاهش فشار خون استفاده می شود، البته مطالعات نیز این موضوع را تایید می کنند. علاوه بر این می توان از آب کرفس نیز برای پایین آوردن فشار خون استفاده کرد. به طور کلی این گیاه ادرارآور است و به همین دلیل در کاهش فشار خون موثر است.  

در طب چینی از تخم کرفس برای کاهش فشار خون استفاده می شود

زالزالکزالزالک یک درمان گیاهی موثر برای کاهش فشار خون که هزاران سال است که در طب سنتی چین به کار می رود؛ جوشانده زالزالک است. این جوشانده تمام خواص مفید برای سلامت قلب و عروق، کاهش فشار خون، پیشگیری از لخته شدن خون در رگ ها و افزایش جریان خون را داراست و مکمل های آن به صورت قرص، شربت و چای در بازار عرضه می شود. 

یک درمان گیاهی موثر برای کاهش فشار خون که هزاران سال است که در طب سنتی چین به کار می رود

 

هلادویه ای هندی است که معمولا در غذاهای جنوب شرقی آسیا استفاده می شود. در یک مطالعه تحقیقی روزانه به تعدادی از افراد مبتلا به فشار خون بالا، پودر هل داده شد که در نتیجه اثرات مفید آن در کاهش فشار خون تایید شد. از دانه های هل یا پودر آن می توان در تهیه سوپ و غذاهای دیگر استفاده کرد. 

هل ادویه ای هندی است که برای درمان فشار خون مفید اشت

 ریحانسبزی بسیار خوش مزه و خوش طعمی است که می توان آن را به همراه انواع غذا استفاده کرد. عصاره ریحان اثرات مفیدی در کاهش فشار خون دارد، هر چند بسیار جزیی است. این سبزی را بدون نگرانی به رژیم غذایی روزانه افزوده و مطمئن باشید که عوارض جانبی نخواهدداشت. 

عصاره ریحان اثرات مفیدی در کاهش فشار خون دارد

  دارچینادویه خوش طعمی است که به کاهش فشار خون کمک می کند. دارچین را به صورت روزانه باید مصرف کرد تا اثرات آن در کاهش فشار خون مشاهده شود. همچنین می توان پودر آن را در انواع غذا یا نان به کار برد یا چوب آن را همراه با چای و دم نوش ها مصرف کرد.

 

ادویه خوش طعمی است که به کاهش فشار خون کمک می کند

 

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

 منابع:

 fa.parsiteb.com

yjc.ir


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

فشارخون پایین-معمولا با فشارخون سیستولیک کمتر از ۹۰ یا فشارخون دیاستولیک کمتر از ۶۰ شناخته می شود-شرایطی پزشکی است که بنا به دلایل گوناگونی از جمله بارداری ، مشکلات قلبی ، برخی عفونت های شدید یا آلرژی ، از دست دادن خون و خونریزی و یا حتی کم آبی بدن ایجاد می شود.
اگر در طولانی مدت تنها با علائم آن سروکار دارید نیازی به نگرانی جدی نیست اما اگر این علائم را همراه با تغییرات و مشکلاتی در فشارخون تجربه کردید کمک پزشکی بگیرید.

۱-آب زیاد بنوشید:

در برخی شرایط بروز فشارخون پایین به دلیل کم آبی بدن است و تنها با نوشیدن آب ، به میزان کافی قادر به افزایش فشارخون هستید.
میزان مناسب و توصیه شده ی آب ۸لیوان در روز می باشد اما اگر فعالیت های ورزشی یا بیرون از منزل دارید و یا اگر پس از نوشیدن این میزان آب این علائم از بین نرفت باید آب بیشتری نوشید.

۲-وعده هایی با حجم کم و در تعداد دفعات بالا مصرف کنید:

خوردن وعده های غذایی در تعداد دفعات بالا و اندازه های کوچک به تنظیم فشارخون و قندخون کمک خواهد کرد اما نسبت به سالم و کم کربوهیدرات بودن غذا توجه داشته باشید.

۳-رژیم متعادل داشته باشید:

یکی از مهم ترین راه های تنظیم فشارخون و حفظ سلامت کلی حفظ یک رژیم سالم متعادل می باشد که شامل گوشت کم چرب و ماهی ، غلات کامل و مقدار زیادی میوه و سبزیجات می شود.

۴-مصرف اسید فولیک و ویتامیB۱۲ را افزایش دهید:

این ویتامین ها تاثیر مثبت در عملکرد و گردش خون و همچنین فشارخون سالم را به همراه دارند ، که غلات کامل هر دو مورد را دارا می باشند و از دیگر منابع ویتامین B۱۲: ماهی و محصولات لبنی مثل پنیر ، شیر و ماست و دیگر منابع اسید فولیک: سبزیجات سبزبرگ تیره مثل کلم بروکلی و اسفناج را می توان برد.

۵-میزان مصرف الکل را کاهش دهید:

مصرف الکل ، حتی به میزان معقول موجب بروز کم آبی می شود ، پس اگر مشکل فشارخون پایین دارید باید از مصرف هرگونه ماده ی حاوی الکل خودداری کنید.

۶-کافئین مصرف کنید:

کافئین با تنگ کردن عروق ، موجب افزایش فشارخون می شود ، پس مصرف میزان متعادلی از کافئین به افزایش فشارخون کمک می کند.

۷-داروهای گیاهی را امتحان کنید:

تاثیر درمان های گیاهی موضوعی اثبات شده نیست اما در مورد تاثیر برخی مواد گیاهی در زمینه ی کاهش عوارض فشارخون پایین نظریه هایی وجود دارد ، که این موارد عبارتند از تخم بادیان رومی و رزماری ، که افزودن آن ها به رژیم غذایی مفید خواهد بود اما پیش از این کار حتما با پزشک خود مشورت کنید.
و این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف این مواد به صورت پخته ممکن نیست نتیجه ی یکسانی داشته باشد.

۱-موقعیت بدن را به آهستگی تغییر دهید:

برای کاهش تاثیرات مشکلات فشارخون ، مثل سرگیجه ، باید به آرامی و حساب شده حرکت کنید و برای تغییر وضعیت از حالت دراز کشیده و نشسته به ایستاده محتاطانه عمل کنید.

۲-پاها را روی هم قرار ندهید:

قرار دادن پاها روی هم موجب محدودیت در گردش خون می شود ، پس برای سلامت گردش خون در حالت نشسته زانوها و ران ها را با فاصله قرار بدید.

۳-به صورت معمول ورزش کنید:

ورزش کردن به صورت معمول تاثیر مثبت زیادی در سلامت کلی بدن دارد اما بر تنظیم فشارخون نیز اثر گذار است و ورزشی مثل ۲۰دقیقه در روز کمک زیادی به سلامت جسمی و ذهنی و حفظ سلامت می کند.

۴-جوراب های بلند و تنگ بپوشید:

جوراب های تنگ در کاهش تجمع خون در بخش های پایینی بدن و بهبود گردش خون نقش مفیدی دارند و به تن داشتن آن در حین انجام فعالیت های روزانه ، گردش خون را به صورت طبیعی حفظ می کند.

۵-از استحمام با آب داغ اجتناب کنید:

آب داغ موجب انبساط عروق و مشکلات فشارخون شده و به مشکلاتی از قبیل سرگیجه و از حال رفتن منتهی می شود ، پس برای جلوگیری از این موارد از آب گرم استفاده کرده و از استحمام ، وان آب داغ و جکوزی اجتناب کنید و شاید استفاده از صندلی در زمان استحمام پیشنهاد مناسبی باشد.

۱-اگر دچار تغییرات ناگهانی در فشارخون شدید به فکر مراقبت های پزشکی باشید:

اگر فشارخونی طبیعی یا بالا داشتید و ناگهان به فشارخون پایین دچار شدید باید سریعا برای گرفتن مراقبت های پزشکی اقدام کنید چرا که ممکن است این حالت نشانه ای از یک بیماری مثل دیابت باشد.

۲-برای تغییر نسخه ی دارو درخواست کنید:

برخی داروها موجب کاهش فشارخون می شوند ، پس در مورد داروی مورد نظر ، که شاید علت بروز این حالت می باشد با پزشک خود مشورت کرده و احتمال تغییر نسخه و پرهیز از داروی مورد نظر را در نظر بگیرید.

۳-نسبت به برخی بیماری های اساسی آزمایش بشید:

فشارخون پایین ممکن است نشانه ای از ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت ، مشکلات قلبی ، کمبود کورتیزون یا مشکلات تیروئید باشد ، پس اگر پس از تغییرات رژیم غذایی و عادات خود این حالت باقی ماند ، در مورد ارزیابی دیگر موارد با پزشک خود مشورت کنید.

۴-در مورد مصرف داروهای افزایش فشارخون تحقیق کنید:

دلروهایی مثل میدودرین و فلودروکورتیز وجود دارند که به بالا رفتن فشارخون کمک می کنند ، پس در مورد این داروها با پزشک خود مشورت کنید.

۵-علائم حساس را شناسایی کنید:

اگر فشارخون پایین همراه با دیگر علائم ظاهر شد و یا اگر تا کنون فشارخون طبیعی داشتید و ناگهان به این حالت دچار شدید باید مراقبت های پزشکی دریافت کنید و اگر این شرایط با علائمی به شرح زیر همراه شد سریعا با پزشک صحبت کنید:

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

سرطان کولون یا روده بزرگ چیست؟، علائم سرطان روده بزرگ چیست؟، چگونه از سرطان کولون پیشگیری کنیم؟، سرطان روده بزرگ به چه

بیماری لکوپلاکی چیست؟، لکوپلاکی مویی چیست؟ لکوپلاکی یا لکوپلاکیا (Leukoplakia) به تکه های سفید و ضخیم شده ای اطلاق می شود که روی

سوختگی، یک آسیب پوستی است که در اثر آب جوش، قرارگیری بیش از حد در معرض نور خورشید و سایر

یبوست چیست؟، چرا دچار یبوست می‌ شویم؟، چگونه یبوست را درمان کنیم؟، برای رفع یبوست چه بخوریم؟ این سوالات معمولا

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای دکتر سلام در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. دکتر سلام برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

امروزه مصرف داروهای گیاهی و استفاده از گیاهان دارویی طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.با وجود اینکه به نظر می رسد این گیاهان بی ضرر هستند ولی در

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مبتلا به درد پشت هستند؟ آیا به دنبال بهترین راه برای جلوگیری و از بین بردن این مشکل می گردید؟

در کیک ها، شیرینی ها، کوکی ها، شکلات ها و غیره میتوان از گردو استفاده کرد. بنابراین راه های زیادی برای مصرف آنها وجود دارد. فواید گردو بر

روز پنج‌شنبه 11 مرداد گردهمایی بنیاد (Tooth friendly توث فرندلی) سوئیس، یکی از معتبرترین بنیادهای بین المللی سنجش سلامت محصولات خوراکی مرتبط با بهداشت دهان و دندان، برگزار

داشتن معده درد عصبی در برخی افراد می تواند یک اتفاق معمولی باشد. با این حال بنا به گفته پزشکان و علوم پزشکی، این یک وضعیت قابل تشخیص

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به



سه شنبه

ویژه ها:

فشار خون پایین یا کم فشاری خون به پایین آمدن فشار خون زیر حد طبیعی گفته می شود. محدوده طبیعی فشار خون از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است. فشار خون پایین همانند فشار خون بالا، برای بدن عوارضی ایجاد می کند که می توان به ضعیف شدن قلب، بی حالی، ضعف، سرگیجه، خستگی و غش اشاره کرد.

علل فشار خون پایین

درمان فشارخون پایین وابسته به این است که بدانیم علت اصلی این کاهش چه بوده است؟

به همین دلیل روش های درمانی از یک نفر به نفر دیگر متفاوت است. پزشک، داروهای مناسب با شرایط فرد را برایش تجویز می کند.

از دست دادن خون و عفونت خونی: گاهی اوقات کاهش فشارخون به دلیل فقدان خون ناشی از خونریزی است. این شرایط می تواند به وسیله تزریق خون و مایعات داخل وریدی درمان شود. اگر علت عفونت باشد، باید توسط آنتی بیوتیک ها و مایعات داخل وریدی درمان شود.

کم آبی بدن: یکی از دلایل کم فشاری خون، کم آبی بدن است. اگر علت کم فشاری خون شما، کم آبی باشد، بایستی با مایعات و املاح درمان شوید. مایعات حجم خون را افزایش می دهند. اگر کم آبی خفیف باشد و با حالت تهوع و استفراغ همراه نباشد، باید با مصرف مایعات و الکترولیت ها از راه دهان درمان شود. کم آبی متوسط تا شدید به درمان تحت نظر پزشک در بیمارستان نیاز دارد.

برادیکاردی (کند شدن غیرطبیعی ضربان قلب) : این مشکل ناشی از تجویز داروهاست، بنابراین با اصلاح دوز یا قطع کردن دارو، درمان خواهد شد.

تاکیکاردی (تند شدن غیرطبیعی ضربان قلب): درمان کم فشاری خون ناشی از تاکیکاردی به ماهیت و طبیعت تاکیکاردی وابسته است. با کمک داروها یا با دِفیبریلاتور (دستگاه الکتریکی ای که با ایجاد شوک، موجب ایست انقباض ماهیچه های قلب می شود) تاکیکاردی قلبی می تواند درمان شود.

تغذیه نادرست: اگر علت کم فشاری خون مشخص نباشد، شما فقط باید کارهایی را انجام دهید که فشارخون تان را بالا ببرد و علائم و عوارض آن را کاهش دهد. تغذیه نادرست و سوء تغذیه نیز ۲ دلیل مهم کم فشاری خون هستند. سوء تغذیه به دلیل فقدان کالری کافی، پروتئین، ویتامین های گروه B مخصوصا ویتامین B5 یا پنتوتنیک اسید و ویتامین C ایجاد می شود.
یکی دیگر از دلایل فشارخون پایین اضطراب است.

درمان فشار خون پایین

فشار خون پایین با روش های مختلفی می تواند درمان شود. یکی از راه های مهم برای پیشگیری از افت فشارخون، پیروی از یک رژیم غذایی صحیح است. زمانی که تغذیه ناسب عامل اصلی افت فشارخون باشد، مصرف کافی و متعادل مواد غذایی، لازم به نظر می رسد. رژیم غذایی شما باید از غلات، سبزیجات، میوه ها، ماهی و مرغ کم چرب غنی باشد. آب سبزیجات (آب هویج یا گوجه فرنگی و)، روغن های مفید و نمک دریایی تصفیه نشده برای شما بسیار مناسب است.

پیشگیری از افت فشار خون

پیشگیری از افت فشار خون، مدت زیادی طول می کشد اما با راهکارهای زیر می توانید نتایج خوبی بگیرید:

*آب بیشتری بنوشید. تا می توانید آب بنوشید و از مصرف الکل بپرهیزید زیرا الکل موجب کم آبی بدن و کاهش فشار خون در افرادی که دچار افت فشار خون هستند، می شود (در اکثر مقالات به نخوردن الکل سفارش می شود و اینجا نیز مخصوصا به آن اشاره شد تا مشخص شود که اسلام به چه دلیل و منطق روشنی، مصرف این ماده را حرام اعلام کرده است).

*وعده های غذایی کمتر و کم کربوهیدرات مصرف کنید. وعده های غذایی کم کربوهیدرات را به میزان چند بار در روز مصرف کنید. به طور کلی از مصرف زیاد مواد کربوهیدراتی اجتناب کنید.

*نمک: استفاده از نمک برای پیشگیری از فشار خون پایین دارای اهمیت بوده و مهم است. نمک را نه از آنچه سفارش شده و نه کمتر، بلکه به میزان توصیه شده مصرف کنید (حداکثر ۶ گرم در روز). توجه داشته باشید که دریافت بیش از اندازه نمک منجر به پرفشاری خون، نارسایی قلبی و دریافت کم آن نیز، موجب بدترشدن کم فشاری خون خواهد شد.

*میوه ها: به مقدار فراوان میوه بخورید. آب میوه ها می توانند موجب جوان شدن شما و درنتیجه جلوگیری از افت فشارخون شوند. اگر برای تان امکان دارد و میوه بخورید. میوه ها برای تنظیم عملکرد بدن شما بسیار سودمند هستند.
موارد فوق از جمله مهم ترین مواردی هستند که باید همیشه در خاطر داشته باشید. با این راهکارها به طور قطع شما می توانید از افت فشارخون جلوگیری کنید.

گیاهان دارویی برای کنترل فشار خون

آب چغندر: با نوشیدن آب چغندر می توانید کاهش فشارخونتان را کنترل کنید. برای نتیجه گیری بهتر به بیماران توصیه می شود که یک فنجان آب چغندر را به میزان ۲ بار در روز بنوشند؛ به این ترتیب بهبودی قابل ملاحظه ای حاصل خواهد شد.

سنبل هندی: سنبل هندی هم یک درمان خانگی بسیار مؤثر برای بهبود کاهش فشارخون است. مصرف این گیاه معمولا به میزان ۳۰ تا ۴۰ دانه توصیه می شود. معمولا مصرف مقدار خیلی کمی کافور و دارچین با این گیاه توصیه می شود. شما همچنین می توانید معجونی را با خیساندن ۱۰ تا ۲۰ گرم از این گیاه در ۲۵۰ سی سی آب جوش تهیه کنید و این مخلوط را ۳ بار در روز مصرف کنید.

حمام نمک فرنگی: این کار یکی از راه های آسان برای درمان فشارخون پایین است. برای این کار حدود یک و نیم کیلوگرم نمک فرنگی(سولفات منیزیم) را در یک وان آب گرم معمولی حل کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در این محلول غوطه ور شوید. بهترین زمان انجام این کار، قبل از رفتن به رختخواب است. فقط مراقب باشید سرما نخورید.

ورزش: یکی دیگر از مهم ترین کارهایی که می توانید برای درمان فشارخون پایین انجام دهید، ورزش است. پیاده روی آرام و دوچرخه سواری مخصوصاً در هوای آزاد و شنا بهترین ورزش ها هستند.

منبع: پارسینه


برای بهبود افت فشار خون چه گیاهانی مفیدند؟

افت فشار خون در بعضی از اشخاص سبب بوجود آمدن علائمی مثل سرگیجه و غش می شود. علاوه بر این، افت فشار خون می تواند به این معنی باشد که مغز مواد مغذی و اکسیژن کافی دریافت نمی کند.
به طور کلی، فشار 9 میلی متر جیوه تا 6 میلی متر جیوه یا کمتر از آن، فشار خون پایین در نظر گرفته می شود که میزان آن در افراد مختلف متفاوت است.
استفاده از دارو و تغییر در سبک زندگی از جمله مصرف داروهای گیاهی، این مشکل را برطرف می کنند. قبل از مصرف مکمل های گیاهی، با پزشک خود مشورت کنید و هیچ گاه گیاهان دارویی را جایگزین درمان های دیگر نکنید.

گیاهانی که به بالا بردن فشار خون کمک می کنند

• شیرین بیان

شیرین بیان گیاهی دارویی است که برای درمان مشکلات گوارشی همچون ترش کردن معده، زخم معده و قولنج استفاده می شود. شیرین بیان می تواند فشار خون را افزایش دهد.
کسانی که مشکل فشار خون بالا دارند، به هیچ وجه نباید زیاد از این گیاه استفاده کنند زیرا در این صورت ممکن است دچار مشکلات قلبی شوند. به گفته ی کارشناسان مصرف روزانه ی 3 گرم یا از این گیاه خطرناک است. قبل از مصرف این گیاه، با پزشک خود مشورت کنید.

• پرتقال تلخ

پرتقال تلخ یکی از گیاهان دارویی سنتی است که برای درمان سوءهاضمه، تهوع و یبوست از آن استفاده می شود. از این گیاه برای درمان ترش کردن معده، گرفتگی بینی و کاهش وزن نیز استفاده می شود.
طبق تحقیقات، این گیاه فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهد. بنابراین، این گیاه نباید جزئی از بره ی غذایی معمول شما باشد به خصوص اگر مشکل فشار خون بالا یا بیماری قلبی داشته باشید. قبل از مصرف آن، با پزشک خود مشورت کنید.

• چای سیاه

چای سیاه از گیاه کاملیا سینسیس گرفته می شود. از این چای برای درمان سردرد، جلوگیری از بیماری های قلبی و فشار خون پایین استفاده می شود.
مصرف چای سیاه احتمال سرگیجه ی بعد از ایستادن (افت فشار خون وضعیتی) در افراد مسن را کاهش می دهد. می توانید برای آگاهی از مفید بودن این چای و میزان صحیح مصرف آن، با پزشک خود مشورت کنید. / baghdaroo.com


ختنه دردناک دختران+عکس

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *