درمان ضعف معده با دارو گیاهی

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

بسیاری از افراد هستند که از تلخی دهان یا حالت تهوع شکایت دارند، همه این علائم از طب سنتی نشانه وجود مشکلی در معده است که به کمک تدابیر پاکسازی معده می‌توان به‌راحتی آن را برطرف کرد.

مصرف رب انار  و رب سیب به تقویت و پاکسازی معده از مواد زائد کمک می‌کنددرمان ضعف معده با دارو گیاهی

* رب انار و رب سیب راهی برای تقویت و پاکسازی معدهوجود تلخی دهان یا احساس تهوع از طب سنتی به دلیل وجود صفرای متعفن در معده است. صفرای عفن موجب بی‌اشتهایی و حالت به جوشش آمدن معده می‌شود.

وجود یکی از این علامت‌هایی که در بالا ذکر کردیم نشانه‌ای از وجود صفرای عفن یا متعفن در معده است که با کمک برخی از تدابیر می‌توان آن را برطرف کرد و کسانی که دچار صفرای عفن هستند معمولاً در ماه رمضان دچار مشکل می‌شوند.

* مصرف شربت انار یا رب انار در رفع علامت صفرای عفن موثر است به این ترتیب که بعد از هر وعده غذا یک قاشق چای‌خوری رب انار ترش و شیرین مصرف کنند.

* تهیه شربتی از رب انار و آب‌غوره همراه با عسل می‌تواند موثر باشد به این ترتیب که رب انار را با آب‌غوره و عسل مخلوط می‌کند و روی حرارت ملایم قرار داده تا به قوام درآید. از این مایه شربت چند با در طول روز تا شروع ماه رمضان با آب رقیق کنند, مصرف کنند.* شربت زرشک نیز از بهترین نوشیدنی‌ها برای این افراد است. به این ترتیب که به میزان دلخواه زرشک آبی را با چند برابر آب از شب تا صبح خیسانده سپس روی حرارت قرار داده و با شکر به قوام درآورند. میزان شکر اضافه شده آن همانند سایر شربت‌هاست به میزانی که قوام پیدا کند.* استفاده از سیب یا آب سیب یا رب سیب نیز توصیه می‌شود.سیب تقویت‌کننده قلب، مغز،کبد و در نهایت دستگاه گوارش است همچنین مانع نزول مواد زائد به سمت معده می‌شود.برای تهیه رب سیب می‌توان به میزان 2 لیتر آب سیب گرفته شود و به روش بن ماری روی شعله غیرمستقیم گاز قرار دهند؛ به این ترتیب که یک ظرف بزرگ پر از آب بر روی شعله گذاشته و ظرف آب سیب را داخل ظرف پر از آب گذاشته تا به‌مرور زمان آب سیب تبخیر شود و رب بسیار خوشمزه و مقوی به دست آید.

خوردن سیب خود موجب تنظیم محیط دهان و دندان می‌شود که به حفظ و سلامت دندان‌ها کمک می‌کند.

* در نهایت برای کسانی که صفرای عفن و تلخی دهان دارند، استفاده از بذری به اسفرزه برایشان مفید است البته بهتر است که خیسانده شود و لعاب آن مصرف شود. 

برای درمان سوءهاضمه، از جوشانده‌های رازیانه استفاده کرد

* هضم غذا و درمان سوءهاضمه* برای درمان سوءهاضمه توصیه می‌شود که از جوشانده‌های سنتی مثل رازیانه استفاده کرد. همچنین مصرف جعفری نیز به هضم غذا کمک می‌کند.

* مصرف فلفل سیاه نیز با ترشح اسید معده به هضم غذا و رفع سوءتغذیه کمک می‌کند.

* استفاده از زردچوبه در غذا برای درمان دردهای معده و نفخ کارساز است و به‌طورکلی مصرف برخی ادویه‌ها مثل زیره سیاه، گلپر، میخک، هل و آویشن برای رفع نفخ و سوءتغذیه موثر است.* خوردن بادرنجبویه به همراه نعناع برای درمان بی‌اشتهایی و رفع سوءهاضمه موثر است.

* مصرف زنجبیل، برگ بو و هل نیز برای درمان سوءهاضمه موثر هستند چون از سوزش معده و دردهای ناشی از عدم هضم غذا جلوگیری می‌کنند.

* خوردن هویج و نعناع و عرق‌هایی مثل زیره و پونه نیز موثر است. همچنین مصرف دارچین ضد استرس بوده و به هضم غذا کمک می‌کند. 

 دارچین برای کاهش درد ناشی از نفخ معده و سوءهاضمه موثر است

 * مصرف دارچین و نعناع دوای درد معدهمعمولاً افرادی که در طول هفته زیاد درد معده را تجربه را می‌کنند با خوردن غذاهای چرب و شور دردشان می‌شود خوراکی‌هایی مثل مایونز و کلم از این مواد غذایی است.

* طب سنتی برای درمان و تسکین دردهای معده مصرف دارچین را توصیه می‌کند چراکه این گیاه‌درمانی برای کاهش درد ناشی از نفخ معده و سوءهاضمه موثر است.

* افرادی که دچار سوءهاضمه و درد معده می‌شوند بهتر است مصرف قهوه، گوشت قرمز، غذاهای سرخ‌شده و نوشابه‌های گازدار را کمتر کنند. قهوه، چای و نوشیدنی‌های گازدار اسید معده را افزایش می‌دهند و باعث بازگشت اسید از معده به مری هم می‌شوند.

* همچنین این افراد بهتر است به‌جای خوردن گوشت قرمز، مصرف مرغ و ماهی را در بره خود جای دهند و خوردن فیبر نیز از نفخ و دردهای معده می‌کاهد.

* مصرف نعناع و زنجبیل به تسکین درد معده کمک می‌کند. همچنین جویدن دانه رازیانه نیز موثر است. منابع:فارستسنیم


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

کامل (هلپ کده)

خواص و مضرات گیاهان و داروها

ترکیبات این چهار قرص (یاسمین – روکین – کنتراسمین – دروسپیل) ، مثل هم بوده و شامل : 3 میلی گرم دروسپیرنون و .3 میلی گرم اتینیل استرادیول می باشد.

بسته بندی قرص یاسمین: قرص 28 تایی شامل 28 قرص فعال + 7 قرص بی اثر می باشد . هم چنین بسته بندی 21 عددی نیز دارد.

بسته بندی قرص روکین و کنتراسمین و دورسپیل: شامل بسته ی 21 عددی فعال می باشد.درمان ضعف معده با دارو گیاهی

مكانیسم اثر كنتراسپتیو تركیبی با اثر مهار گونادوتروپین ها مهار تخمك گذاری و كاهش موكوس سرویكال و اندومتر دروسپیرنون یك آنالوگ اسپیرونولاكتون است كه فعالیت آنتی مینرالوكورتیكوئیدی داردو اما اثرات آندرو‍‍ژ‍نیك، استروژنیك، آنتی گلوكوكورتیكوئیدی و گلوكوكورتیكوئیدی را ندارد. دارو مقداری اثرات آنتی آندروژنیك دارد.طريقه مصرف yaz

مزایای مصرف قرص یاسمین ( روکین – کنتراسمین – دروسپیل): درمان PMS (سندرم پیش از قاعدگی) کاهش موهای زاید : دروسپیرونون یک آنالوگ اسپیرونولاکتون است که دارای هر دو اثر ضد مینرالوکورتیکوئیدی وضد آندروژنی است و مصرف آن به عنوان یک داروی پروژستینی همراه با اتینیل استرادیول مجاز شمرده شده است. ویژگی های این دارو نشان میدهند که میتواند انتخاب ارجح برای درمان هیرسوتیسم باشد . مؤثر در درمان آکنه

موارد منع مصرف قرص یاسمین (روکین – کنتراسمین – دروسپیل): نقص كلیوی، كبدی، آدرنال، بیماری های ترومبو آمبولی وترومبوفلبیت ،بیماری های قلبی و عروقی، دیابت با درگیری عروقی ،سردرد با علائم نورولوژیك ،كارسینوم سینه و آندومتر، نئو پلازی وابسته به استروژن ،خونریزی غیر عادی رحمی، زردی و یرقان، تومور كبدی ،حاملگی یا شك به حاملگی ،افراد سیگاری بالای 35 سال

دوز مصرف قرص جلوگیری از بارداری: یاسمین: روزی یك عدد شروع از روز اول تا 21 روز 7 قرص غیر فعال درادامه مصرف می شود كه رنگ متفاوت دارد مصرف این قرصها درپیشگیری از بارداری كمكی نمی كند اما به جایگزینی استروژن كمك میكند.

کنتراسمین و روکین و دروسپیل: از روز اول قاعدگی ، شبی یک عدد تا 21 شب . سپس 7 روز فاصله تا شروع بسته جدید .

یاز: از روز اول سیکل ،بسته از ابتدا شروع شده و بدون وقفه ،بسته ی دوم شروع شود . قرصهای سفید ،خنثی بوده و دارای هورمون نیستند .

قرص یاز 28 قرص در هر بسته دارد که 24 تای آن صورتی کمرنگ و 4 تای ان سفید رنگ است برای شروع قرص در روز اول سیکل اولین قرص صورتی کمرنگ را بخورید- به کلمه START پشت بسته قرص توجه کنید.- ترجیحا در ساعتی معین- و سپس مصرف قرصها را به صورت شبی یکی ادامه دهید. پس از تمام شدن قرصهای صورتی قرصهای سفید را بخورید تا بسته قرص تمام شود حتی اگر در طی این مدت پریود بشوید یا نه باید شروع بسته جدید را آغاز کنید. این قرص می تواند تاحدودی بدخلقی قبل از پریود PMDD را کاهش دهد. به خاطر داشته باشید در یک هفته اول شروع بسته جدید و ترجیجا در یک ماه اول مصرف هر قرص پیشگیری از بارداری از یک روش کمکی مانند کاندوم نیز استفاده کنید.

موارد منع مصرف قرص و نیز تداخل با داروهای دیگر دقیقا مانند قرص یاسمین است. اگر قبل از قرص یاز از یک قرص پیشگیری 21 تایی استفاده می کرده اید برای شروع یاز ابتدا 1 هفته بین این دو فاصله بیاندازید . اما اگر از قرصهای 28 تایی استفاده می کرده اید می توانید بلافاصله پس از بسته قبلی، قرص یاز را شروع کنید.

عوارض جانبی احتمالی مصرف قرص یاسمین ( روکین – کنتراسمین – دروسپیل): عوارض قلبی عروقی، بیماری های سنگ مثانه ،ترومبوز، عوارض گوارشی، ادم، تغییر درسیكل قاعدگی ،ناباروری موقت بعد از قطع مصرف، ملاسما، تغییر در وزن، كاهش ترشح شیر در هفته های اول بعد از زایمان، میگرن، راش، عوارض قلبی ،كاندیدیاز،عدم تحمل لنزهای تماسی

تداخلات دارویی: زیفامپین، ضد صرع ها، آنتی بیوتیك، آتروواستاتین، اسید اسكوربیك، استامینوفن

نكات قابل توصیه در مورد قرص جلوگیری از بارداری: 1. دارو ریسك بیماری های قلبی عروقی را خصوصا در افراد سیگاری افزایش می دهد در طی مصرف دارو از سیگار كشیدن پرهیز شود.

2. خونریزی یا لكه بینی ممكن است در طی مصرف دارو ایجاد شود در این صورت مصرف دارو را متوقف نكنید اگر خونریزی شدید بود با پزشك مشورت كنید.

3. اثرات دارو ممكن است با آنتی بیوتیك ها وداروهای ضد صرع و یا شرایطی مثل تهوع و استفراغ كم شود.

4. قبل از جراحی با پزشك مشورت شودحداقل 4 هفته قبل از جراحی باید مصرف دارو قطع شود.

5. دارو تا 6-4 هفته بعد از زایمان نباید مصرف شود.

6. دارو ممكن است سبب ایجاد لك روی صورت شود از پوشش مناسب و یك ضد آفتاب دربرابر نور خورشید استفاده شود.

7. بعد از مصرف این دارو بخصوص در افرادی كه پریود نظم دارند ممكن است تاخیر در بارداری ایجاد شود كه معمولا به صورت موقت است.

8. دربیماران دیابتیك دارو ممكن است سبب افزایش قند خون شود. 

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

متاسفانه محتوای مورد در خواست شما در مجله ونوس موجود نیست، البته ممکن است آدرس محتوای درخواستی تغییر کرده باشد. لطفاً در مطالب مجله جستجو کنید.

طريقه مصرف yaz9

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *