درمان سوزش معده گلودرد

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

درمان سوزش معده گلودرد

آیا از سوزش معده رنج می‌برید؟ آیا احساس می‌کنید معده‌تان آتش گرفته است؟ اگر با این مشکلات مواجهید، بدانید تنها نیستید. بسیاری از افراد این مشکل را دارند. علاوه بر سوزش معده ممکن است در قسمت بالایی شکم یا پایین قفسه‌ی سینه‌ احساس ناراحتی کنید. نفخ، باد معده، آروغ‌ زدن، احساس سیری زودهنگام و حالت تهوع سایر علائم احتمالی این بیماری هستند. وجود بیش‌ازحد اسید در معده می‌تواند موجب سوزش معده شود. در این مطلب با درمان‌های خانگی برای رفع این مشکل آشنا می‌شوید.

گاستریت (ورم معده)، بازگشت اسید به مری (ریفلاکس گاستروازوفاژیال)، حساسیت‌های غذایی، زخم‌ها، بیماری سلیاک، سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر و عفونت‌های باکتریایی ناشی از هلیکوباکتر پیلوری از علل اصلی سوزش معده هستند.

سایر علل سوزش معده عبارتند از عوارض جانبی برخی داروها، استرس‌های عاطفی، مصرف زیاد نوشیدنی‌های الکلی، مصرف سیگار، چاقی، مصرف زیاد آنتی‌بیوتیک‌ها، مصرف آبی که کلر زیاد دارد و رژیم غذایی ناسب.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم سوزش معده علل مختلفی دارد. برای انتخاب روش درمانی مناسب، ابتدا باید علت سوزش معده را شناسایی و سپس با پزشک‌تان در مورد روش درمانی مناسب مشورت کنید. برای تسکین درد می‌توانید از درمان‌های خانگی استفاده کنید. حالا با ۱۰ درمان خانگی سوزش معده آشنا شوید.

سرکه‌ی سیب (خواص سرکه سیب) دارویی مناسب برای درمان سوزش معده است. با اینکه سرکه‌ی سیب طبع اسیدی دارد، ولی در معده خاصیت قلیایی پیدا می‌کند و موجب تنظیم سطح اسید معده می‌شود.

سرکه‌ی سیب به گوارش کمک می‌کند و مانع تشکیل اسید اضافی در معده می‌شود. در نتیجه از دردهای معده جلوگیری می‌کند و باعث تنظیم pH معده می‌شود.

جوش شیرین (بی‌کربنات سدیم) درمانی خوب برای مشکلات گوارشی مانند سوزش معده است. جوش شیرین به‌ عنوان ضداسیدی طبیعی، محیط اسیدی معده را خنثی می‌کند و موجب تسکین فوری سوزش معده می‌شود.

توجه: با معده‌ی پُر، جوش شیرین مصرف نکنید و این درمان را بیش از یک هفته ادامه ندهید.

غذاهای دارای پروبیوتیک احساس سوزش معده، درد و ناراحتی ناشی از اسیدیته‌ی بالا و مشکلات دستگاه گوارش را بهبود می‌دهند. پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های مفیدی هستند که سلامت روده‌ و سلامت کل دستگاه گوارش را افزایش می‌دهند.

مصرف غذاها و نوشیدنی‌های محتوی پروبیوتیک‌ها موجب توازن باکتری‌های مفید دستگاه گوارش می‌شود و از تشکیل اسید اضافی در معده جلوگیری می‌کند.

آب خیارشور سرشار از سرکه است و می‌تواند مانند سرکه‌ی سیب تشکیل اسید را در معده کاهش دهد. مصرف آب خیارشوری که به‌طور طبیعی تخمیر شده‌، راهی مناسب برای دریافت پروبیوتیک‌های غیرلبنی و کاهش احتمال هرگونه عوارض جانبی است.

آب خیارشور نسبت به سرکه طعم بهتری دارد و افراد ترجیح می‌دهند به‌ جای سرکه از آب خیارشور استفاده کنند. اگر اسید معده آزارتان می‌دهد، چند جرعه یا چند قاشق چای‌خوری آب خیارشور را بعد از وعده‌های غذایی‌تان مصرف کنید. می‌توانید به‌ همراه آب خیارشور، خود خیارشور را هم بخورید.

مصرف زنجبیل راهی مناسب برای بهبود سلامت دستگاه گوارش و کمک به درمان انواع مشکلات معده (از رفلاکس یا ترش کردن گرفته تا زخم‌ معده) است.

زنجبیل به افزایش جذب مواد مغذی و هضم بهتر غذا، و نیز به ترشح مخاط در معده کمک می‌کند و تأثیر اسید را بر معده کاهش می‌دهد. در حقیقت زنجبیل اسید معده را خنثی می‌کند.

توجه: ممکن است زنجبیل با داروهای ضدانعقاد و فشار خون بالا تداخل دارویی داشته باشد. بنابراین اگر از این داروها استفاده می‌کنید، پیش از مصرف زنجبیل با پزشک‌تان مشورت کنید.

بابونه درمانی عالی برای خنثی‌ کردن اسید معده است زیرا به کاهش التهاب و خنثی کردن اسیدها کمک می‌کند. بابونه می‌تواند خطر بروز زخم‌ها را نیز کاهش دهد.

استرس‌ها از عوامل تشدید رفلاکس هستند. بابونه با کمک به کاهش استرس‌، از ترش‌ کردن و رفلاکس معده جلوگیری می‌کند.

توجه: بابونه را روی حرارت نجوشانید. زیرا اجزای فعال آن از بین می‌روند.

آب آلوئه‌ورا خاصیت ضدالتهابی دارد و محتوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه‌ای است که علاوه بر سم‌زدایی بدن، گوارش را بهبود می‌بخشند.

براساس مطالعه‌ای که نتایج آن در سال ۲۰۱۵ در مجله‌ی طب سنتی چینی به‌ چاپ رسید، آب آلوئه‌ورا علائم رفلاکس اسیدی را بدون هرگونه عوارض جانبی کاهش می‌دهد. آب آلوئه‌ورا با خاصیت ضدالتهابی‌اش تولید اسید را کاهش می‌دهد.

توجه: اگر ناراحتی معده دارید، از آب آلوئه‌ورا استفاده نکنید.

جویدن آدامس بدون‌شکر راهکاری ساده برای مبارزه با سوزش معده است. جویدن آدامس، ترشح بزاق دهان را افزایش می‌دهد. بزاق خاصیت قلیایی دارد. وقتی آب دهان را قورت می‌دهید، خاصیت قلیایی آن اسید معده را خننثی می‌کند و فورا سوزش معده را تسکین می‌دهد.

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۱ در مجله‌ی بیماری‌های گوش، حلق و بینی به چاپ رسید، جویدن آدامس تاثیرات مثبتی بر pH دهان و مری دارد و می‌تواند درمانی طبیعی برای جلوگیری از رفلاکس و ترش‌ کردن باشد.

براساس مطالعه‌ی دیگری که در سال ۲۰۰۵ در مجله‌ی تحقیقات دندانپزشکی به چاپ رسید، مصرف آدامس بدون شکر نیم ساعت پس از صرف غذا می‌تواند رفلاکس اسید گوارشی پس از صرف غذا را کاهش دهد.

پس از وعده‌های غذایی یک آدامس بدون‌ شکر را ۳۰ دقیقه بجوید تا با کاهش اسید، از سوزش معده و سینه جلوگیری کنید. از مصرف آدامس‌های محتوی شکر یا طعم‌دهنده‌ی نعناع خودداری کنید.

موز سرشار از فیبر است و سرعت گوارش را افزایش می‌دهد. بنابراین با کاهش اسید معده از سوزش معده جلوگیری می‌کند. در حقیقت موز نوعی ضداسید طبیعی است که مانند محافظی در مقابل رفلاکس اسیدی عمل می‌کند. پتاسیم موجود در موز نیز تولید اسید معده را کنترل می‌کند.

نارون قرمز (دردار) با خاصیت ضدالتهابی‌ خود لایه‌ای روی دیواره‌ی مری و معده ایجاد می‌کند و مانند مانعی در برابر اسید عمل می‌کند. نارون قرمز، روده را نیز به تولید مخاط تحریک می‌کند. این امر می‌تواند به محافظت در برابر زخم‌ها و اسید اضافه کمک کند.

توجه: بدون مشورت با پزشک به کودکان نارون قرمز ندهید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39) درمان سوزش معده گلودرد

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

خیلی خیلی مفید دستتون درد نکنه از درد معده مدتی بود ممیردم .با اینا زدم پستش رفت که رفت

خواص خوراکی ها

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

خودنظم‌دهی؛ چطور اهداف بلندمدت‌مان را فدای لذت‌های کوتاه‌مدت نکنیم؟

۶ مزیت به‌کارگیری تبلیغات بنری آنلاین نسبت به بنرهای سنتی

درمان التهاب لثه؛ انواع درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری

نظریه هدف گذاری لاک؛ ۵ اصل برای تعیین اهداف معنی‌دار و چالش‌برانگیز

چطور بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم؟

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟



رفلاکس معده (GERD)  وقتی رخ می دهد که اسید معده از معده به مری باز می گردد و باعث معده درد یا سوزش سر دل یا ترش کردن معده می شود. این اتفاق زمانی می افتد که اسفنکتر مری (LES) تضعیف شده یا آسیب دیده است. به طور معمول، LES بسته می شود تا از انتقال مواد غذایی در معده و حرکت به سمت مری جلوگیری کند.

غذاهایی که می خورید میزان اسید معده شما را تحت تاثیر قرار می دهد. خوردن مواد غذایی مناسب کلید اصلی کنترل رفلاکس معده GERD است .

 علائم رفلاکس ممکن است از اسید معده زیاد یا بیش از حد کم باشد. در اینجا غذاهای خاصی وجود دارد که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا علائم رفلاکس اسید معده را کنترل کنید.درمان سوزش معده گلودرد

سبزیجات به طور طبیعی کم چربی و دارای قند کم هستند و به کاهش اسید معده کمک می کنند. گزینه های خوب عبارتند از: لوبیا سبز، کلم بروکلی، مارچوبه، گل کلم، سبزیجات برگ دار، سیب زمینی و خیار.

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی طبیعی است و روشی طبیعی برای درمان سوزش معده و سایر مشکلات گوارشی است. شما می توانید ریشه زنجبیل رنده شده را به غذاهایتان اضافه کنید یا چای زنجبیل را به منظور کاهش علائم مصرف کنید.

جو دوسر، یک غذای صبحانه، یک دانه کامل و منبع عالی فیبر است. جو دوسر می تواند اسید را در معده جذب کند و علائم ریفلاکس را کاهش دهد و باعث درمان معده درد ناشی از آن شود. دیگر گزینه های فیبر عبارتند از: نان سبوس دار و سبوس برنج.

میوه های غیر مرکبات، از جمله خربزه، موز، سیب و گلابی، احتمال اینکه باعث تحریک معده شوند را نسبت به دیگر میوه ها کمتر دارند.

گوشت های کم چرب مانند مرغ، بوقلمون، ماهی و غذاهای دریایی، علائم رفلاکس اسید را کاهش می دهند. آنها را کباب کنید یا آب پز کنید.

سفیده تخم مرغ یک گزینه خوب است. از زرده تخم مرغ دوری کنید چراکه دارای چربی زیاد است و ممکن است باعث بروز نشانه های رفلاکس معده شود.

منابع چربی های سالم عبارتند از: آووکادو، گردو، تخم کتان، روغن زیتون، روغن کنجد و روغن آفتابگردان. مصرف چربی های اشباع شده و چربی های ترانس را کاهش دهید و آنها را با این چربی های غیر اشباع سالم جایگزین کنید.

سوزش سر دل از علامت های رایج رفلاکس اسید معده و GERD است. بعد از خوردن یک وعده غذایی یا غذاهای خاص، ممکن است که احساس سوزش در معده یا قفسه سینه شما ایجاد می شود. GERD همچنین می تواند به دلیل حرکت اسید به مری باعث استفراغ نیز شود. سایر علائم عبارتند از:

بسیاری از افراد مبتلا به GERD دریافتند که غذاهای خاصی باعث علائم آنها می شوند. هیچ رژیم منفردی نمی تواند تمام علائم رفلاکس معده را برطرف کند و عوامل مختلف برای همه متفاوتند.

اگر چه پزشکان سر این که چه مواد غذایی در واقع علائم رفلاکس را ایجاد می کنند بحث می کنند، نشان داده شده که  برخی از غذاها مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد می کند. برای کنترل علائم شما می توانید با حذف مواد غذایی زیر از رژیم غذایی خود شروع کنید.

غذاهای سرخ شده و چرب باعث می شود که LES آرام شود و اجازه بدهد تا اسید معده بیشتری به مری باز گردد. این غذاها باعث تاخیر در فرآیند تخلیه معده می شوند. خوردن غذاهای پرچرب باعث می شود که شما در معرض علائم رفلاکس  معده  باشید بنابراین کاهش چربی در کل روزانه می تواند کمک کند.

غذاهای زیر دارای چربی بالا هستند. از آن ها اجتناب کنید یا به ندرت از آن ها استفاده کنید.

میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی سالم مهم هستند. اما میوه های خاص مخصوصا میوه های دارای اسید بالا می توانند علائم رفلاکس معده را ایجاد کنند. اگر رفلاکس اسید معده مکرر دارید، باید مصرف خود را از غذاهای زیر کاهش دهید یا از بین ببرید:

شکلات حاوی ماده ای به methylxanthine است. نشان داده شده است که ماهیچه LES را آرام می کند و رفلاکس را افزایش می دهد.

غذاهای تند، مانند پیاز و سیر، علائم سوزش معده را در بسیاری از افراد ایجاد می کنند.

این غذاها در همه افراد محرک رفلاکس معده نیستند بعضی از این غذاها، همراه غذاهای تند، ممکن است شما را از دیگران تحریک کنند.

نعناع و محصولات با طعم نعناع، مانند آدامس و خشبو کننده ها، همچنین می توانند رفلاکس معده را ایجاد کنند.

افراد مبتلا به رفلاکس معده علائم خود را بعد نوشیدن قهوه در هنگام صبحانه میبینند. این به این دلیل است که کافئین یک عامل شناخته شده رفلاکس اسید معده است.

علاوه بر کنترل علائم ریفلاکس با رژیم غذایی و تغذیه، شما می توانید علائم را با تغییر شیوه زندگی کنترل کنید. این نکات را امتحان کنید:

هیچ رژیم غذایی برای جلوگیری از رفلاکس معده ثابت نشده است. با این حال، برخی از غذاها ممکن است برخی از علائم را کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد که افزایش مصرف فیبر، به ویژه میوه ها و سبزیجات، ممکن است فرد را از بازگشت اسید یا GERD محافظت کند.

افزایش فیبر رژیمی شما به طور کلی یک ایده خوب است. علاوه بر کمک به علائم GERD، فیبر نیز خطر ابتلا به موارد زیر را کاهش می دهد:

اگر سوالی در مورد اینکه آیا غذاهای خاصی باید بخشی از رژیم غذایی شما باشند، با پزشک خود صحبت کنید. به طور کلی نمی توان یک درمان قطعی رفلاکس را برای همه افراد پیشنهاد کرد چرا که غذاهایی که به بهبود رفلاکس اسید کمک می کنند برای یک فرد ممکن است برای فرد دیگری مشکل ساز باشد. همکاری با دکتر شما می تواند به شما در ایجاد رژیم غذایی برای کنترل یا کاهش علائم کمک کند.

افراد مبتلا به GERD معمولا علائم خود را با تغییرات شیوه زندگی و داروهای بدون نسخه کنترل می کنند. اگر تغییر سبک زندگی و داروها علائم را بهبود ندهد، با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما می تواند داروهای تجویزی یا در موارد شدید جراحی را توصیه کند.

درمان سوزش معده گلودرد


‌ کاربری یا


گذرواژه

مرا به خاطر بسپار

اشکال در بلع، سوزش در گلو و احساس گرما، شوری، ترشی در پشت گلو از علائم ریفلاکس معده هستند.

سوزش معده چگونه است؟

سوزش معده به علت بازگشت اسید معده (زمانی که اسید معده از معده به داخل مری پاشیده می شود) به وجود می آید. علت ایجاد سوزش معده (ریفلاکس معده) از شخصی به شخص دیگر متفاوت است اما بسیاری از مردم علائم سوزش معده ی مشابهی دارند.

احساس سوزش در قفسه ی سینه، دقیقا پشت جناغ که بعد از خوردن غذا رخ می دهد و از چند دقیقه تا چند ساعت طول می کشد.
درد در قفسه ی سینه مخصوصا بعد از خم شدن، دراز کشید و یا غذا خوردن. به یاد داشته باشید که برای هر گونه درد غیر قابل توضیحی که در قفسه ی سینه احساس کردید باید به پزشک مراجعه کنید. هر دردی در قفسه ی سینه را تا زمانی که به پزشک مراجعه نکرده اید و پزشک آن را تایید نکرده است، به سوزش معده نسبت ندهید.
سوزش در گلو و یا احساس گرما، شوری، ترشی در پشت گلو
اشکال در بلع
حس این که غذا به وسط قفسه ی سینه و یا گلوی شما چسبیده است.
سوزش معده می تواند باعث سرفه ی شدید، گلو درد و یا گرفتگی مزمن صدا شود.

گزارش این علائم برای تشخیص سوزش معده (ریفلاکس معده) به طور کامل می تواند پزشکتان را قانع کند. با این حال، ممکن است پزشکتان برای تشخیص شدت بیماری و یا برای پیگیری فرایند درمان، از آزمایش های ویژه ای استفاده کند. در صورتی که بازگشت اسید معده ی شدید و یا علائم غیر معمولی مانند کاهش وزن داشته باشید، ممکن است پزشک آزمایش های خاصی را برای شما تجویز کنید.درمان سوزش معده گلودرد

تفاوت سوزش معده با حمله ی قلبی

درد در قفسه ی سینه یکی از شایعترین دلایلی است که افراد به اورژانس مراجعه می کنند. این در حالی است که احساس درد در بسیاری از این افراد به علت حمله ی قلبی رخ داده و در برخی دیگر در واقع تنها یک ریفلاکس شدید اسید معده بوده است.

اغلب تشخیص حملات قلبی ای که به صورت همزمان با سوزش معده ی شدید رخ می دهند، بسیار مشکل بوده و تشخیص این قضیه که شما دچار حمله ی قلبی شده اید یا خیر، مستلزم انجام آزمایش های پیچیده ایست. شباهت علائم این دو عارضه و این قضیه که معمولا این بیماری در دسته ی خاصی از افراد اتفاق می افتد (به عنوان مثال هر دو عارضه در افراد مسن و یا افراد چاق رخ می دهد)، باعث شده است که تشخیص عارضه پیچیده تر شود.

علائم رایج سوزش معده عبارتند از:

یک احساس سوزش شدید دقیقا زیر جناغ و یا دنده ها.
درد می تواند به شانه ها، گردن و بازوها منتقل شود اما معمولا این اتفاق نمی افتد.
درد معمولا بعد از خوردن غذا، ورزش کردن، به پشت دراز کشیدن و یا اضطراب داشتن به وجود می آید.
درد معمولا به سرعت به ضد اسیدها پاسخ می دهد و آرام می شود.
درد با یک عرق سرد همراه است که این علامت به ندرت قابل مشاهده است.

علائم رایج آنژین صدری (Angina pectoris) (درد شدید در قفسه‌ی سینه که به علت مشکلات قلبی به وجود می آید) عبارتند از:

احساس پر بودن، گرفتگی، و یا یک احساس فشار طاقت فرسا و یا احساس یک درد کلی در قفسه ی سینه.
احساس اینکه انگار یک کمربند را محکم دور قفسه ی سینه ی شما بسته اند.
احساس فشار و یا درد ناگهانی در قفسه ی سینه که با گذشت زمان بدتر می شود.
سرگیجه
درد ممکن است در شانه ها، گردن، فک و یا بازوها پخش شود.
درد معمولا به سرعت به نیتروگلیسیرین پاسخ داده و بهتر می شود.
تنگی نفس
اغلب با عرق سرد همراه است.
احساس سبکی سر و گیجی

اگر شما هر گونه دردی را تجربه کردید که بعد از چند دقیقه بهبود نیافت و یا اگر هر کدام از علائم هشدار دهنده ی حمله ی قلبی را مشاهده کردید، بلافاصله به مرکز فوریت های پزشکی مراجعه کنید. در صورتی که در مورد تشخیص علائم سوزش معده و حمله ی قلبی دچار ابهام شدید و نتوانستید آنها را از هم تشخیص دهید نیز بلافاصله به مرکز فوریت های پزشکی مراجعه نمایید.

سوزش معده (ریفلاکس معده یا GERD) هنگامی رخ می دهد که عضلات پایین مری به درستی عمل نکنند. این عارضه باعث می شود که غذا و اسید معده به داخل مری نشت (ریفلاکس) کنند. سوزش معده (که یکی از علائم GERD به حساب می آید) می تواند با مصرف برخی مواد غذایی، دارو ها و یا سایر عوامل تشدید شود.

چند روش برای کاهش عوارض ناشی از سوزش معده:

با شکم پر وارد رختخواب نشوید. وعده های غذایی را حداقل دو تا سه ساعت قبل از اینکه بخواهید دراز بکشید صرف کنید. این کار به غذا فرصت کافی برای هضم و تخلیه از معده به روده را می دهد و به اسید معده این امکان را می دهد تا قبل از آنکه شما دراز بکشید به سطح پایینتری بیاید. شانس وقوع سوزش معده (ریفلاکس معده) در حالت درازکش است.
پرخوری نکنید. مقدار غذای مصرفی در هر وعده ی غذایی را کاهش دهید و یا سعی کنید تعداد وعده های غذایی را تا 4 یا 5 وعده بالا برده و از میزان غذای هر وعده کم کنید.
آهسته غذا بخورید. عجله نکنید، برای غذا خوردن زمان صرف کنید. سعی کنید بعد از برداشتن هر لقمه، چنگال و یا قاشق را زمین بگذارید. این کار به شما کمک می کند تا از سرعت غذا خوردن خود بکاهید.
لباس های گشاد بپوشید.
از عوامل تحریک کننده ی سوزش معده اجتناب کنید. از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی هایی مانند پیاز، نعناع، شکلات، نوشیدنی های حاوی کافئین مانند قهوه، مرکبات و یا آب مرکبات، گوجه فرنگی، و یا غذا های چرب خودداری کنید. برای پیدا کردن غذاهایی که ریفلاکس معده ی شما را تحریک می کنند، بره ی غذایی و دفعات مواجهه با این اختلال را یادداشت کنید. پس از مدتی با بررسی این یادداشت ها می توانید به رابطه ی مواد غذایی مصرفی و سوزش معده تان پی ببرید.
وزن کم کنید. اگر اضافه وزن دارید، کم کردن وزن می تواند به تسکین علائم سوزش معده کمک کند.
سیگار را ترک کنید. نیکوتین یکی از مواد اصلی فعال در سیگار است که می تواند دریچه ی مری را تضعیف کند و ضعف این عضله باعث می شود که اسید معده به راحتی وارد مری شود.
از مصرف الکل اجتناب کنید. اگر می خواهید بعد از یک روز پر استرس به حالت عادی خود برگردید، به جای مصرف الکل، کارهایی مانند ورزش کردن، پیاده روی، مدیتیشن، حرکات کششی، و چند نفس عمیق را امتحان کنید.
از زمان های وقوع سوزش معده ی خود یادداشت برداری کنید و سعی کنید فعالیت هایی که به نظر می رسد عامل تحریک و شروع سوزش معده تان بوده است را پیدا کرده و کنار آن بنویسید.

اگر سوزش معده ی شما با دراز کشیدن بدتر می شود:

بالای تخت خود را به شکلی که سر و سینه ی شما بالاتر از پاهایتان قرار بگیرد، بالا ببرید. برای این کار می توانید بلوک های 6 اینچی را زیر پایه های قسمت بالایی تخت قرار دهید. سعی نکنید برای این کار از قرار دادن چند بالش زیر سرتان استفاده کنید. این کار باعث می شود که سر شما در حالت ناسبی قرار گیرد که این حالت می تواند به معده ی شما فشار وارد کرده و سوزش معده ی شما را بدتر کند.
شبها، زودتر شام بخورید. سعی کنید در سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب چیزی نخورید.

اگر سوزش معده (ریفلاکس معده) شما با ورزش کردن بدتر می شود:

زمان غذا خوردنتان را با بره ی ورزشیتان تنظیم کنید. حداقل تا دو ساعت بعد از غذا خوردن ورزش نکنید. اگر زودتر از این زمان فعالیت خود را آغاز کنید، ممکن است سوزش معده ی شما آغاز شود.
آب بیشتری بنوشید. برای جلوگیری از کم آبی بدن، قبل و در حین ورزش آب کافی بنوشید./ شفاجو

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *