درمان دمل چرکی بزرگ

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بسیاری از ما در زندگی بارها جوش چرکی یا آکنه را تجربه می‌کنیم. این برآمدگی‌های بزرگ و قرمز که دردآور نیز هستند، در ۸ تا ۵۰ سالگی و در ناحیه‌ی صورت ظاهر می‌شوند. با این حال، قفسه‌ی سینه، پشت، بالای بازوها و شانه‌ها نیز ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند. احتمال ابتلا به جوش در هر دو جنس (زن و مرد) یکسان است. به دلیل ظاهر ناخوشایند این جوش‌ها به‌ویژه در ناحیه‌ی صورت، افراد به طور مداوم در پی امتحان روش‌های مختلف برای درمان آن هستند. در این مطلب، ابتدا به بررسی علل ایجاد جوش چرکی و سپس راه‌های درمان جوش چرکی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

جوش چرکی شکل جدی‌تری از جوش است که سبب به وجود آمدن کیست‌ها و برآمدگی‌های بزرگ و ملتهب روی صورت می‌شود. برخلاف شکل‌های خفیف‌تر جوش، جوش چرکی بسیار دردناک است و زمانی ایجاد می‌شود که چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست به طور عمیق در فولیکول مو یا منافذ پوست نفوذ می‌کنند. با پارگی منافذ زیر پوست، التهاب به سمت بافت اطراف پوست رها می‌شود. این واکنش زنجیره‌ای در پوست ادامه پیدا می‌کند، التهاب گسترده‌تر می‌شود، باکتری‌های مولد جوش رشد می‌کنند و جوش در تمام ناحیه پخش می‌شود. پوست بدن برای جلوگیری از پخش شدن التهاب، یک کیست دور آن منطقه ایجاد می‌کند. جوش چرکی معمولا در دوران بلوغ در پسرهای جوان ایجاد می‌شود، اما می‌تواند در بزرگسالی (به‌ویژه هنگامی که تعادل هورمونی به‌هم می‌خورد) نیز ادامه پیدا کند. در خانم‌های بزرگسال معمولا جوش چرکی در دوران قاعدگی ایجاد می‌شود. فک و چانه بیشترین مناطق تحت تأثیر جوش هستند.

عوامل زیادی در ایجاد جوش چرکی نقش دارند، اما مهم‌ترین این عوامل عبارت‌اند از:

برخی درمان‌های دارویی مانند استفاده از قرص آکوتان می‌تواند برای جوش چرکی مفید باشد، اما متأسفانه عوارض جانبی گزارش‌شده‌ی این دارو مانند نقص مادرزادی، بیماری کرون (یکی از بیماری‌های التهابی روده) و حتی تحریک به خودکشی سبب ایجاد نگرانی‌هایی درباره‌ی مصرف این دارو شده است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به‌جای دست‌کاری کردن جوش‌ها یا استفاده از داروهای خطرناک موضعی یا خوراکی، از روش‌های طبیعی و درمان‌های خانگی برای رفع آنها استفاده کنید.

هرگز به جوش‌هایتان دست نزنید و محتویات آنها را خارج نکنید. ضایعات ناشی از جوش چرکی عمیق و عفونی است و کندن آن می‌تواند دوره‌ی درمان را از چند روز به چند هفته افزایش دهد. علاوه‌برآن، با این کار فقط جوش را دردناک‌تر و ناخوشایندتر می‌کنید. ترکاندن جوش سبب پخش شدن عفونت و سرایت آن به بخش‌های دیگر پوست می‌شود. حتی ممکن است جای خالی آن برای همیشه باقی بماند.

قطعه‌ای یخ را چندین بار به‌طور مستقیم روی جوش خود قرار دهید تا رگ‌های خونی کوچکی که کیست دردناک اطراف جوش را تغذیه می‌کنند منقبض شوند. یخ کمک می‌کند تا بلافاصله اندازه و قرمزی جوش کاهش پیدا کند.

به‌طور مداوم از پوست خود مراقبت کنید و از مرطوب‌کننده‌های سنگین و معطر دوری کنید. قبل از اینکه مرطوب‌کننده‌ی روزانه‌ی خود را به پوست صورت‌تان بزنید، حتما صورت‌تان را لایه برداری و تمیز کنید. بهترین انتخاب، استفاده از مرطوب‌کننده‌ی بدون چربی و غیرمعطر است.

برای حفظ سلامتی و بازسازی پوست‌تان از لایه‌بردار‌هایی استفاده کنید که علاوه بر مؤثر بودن به پوست‌تان آسیب نزنند. نمونه‌های خوب‌ ‌آن استفاده از گلیکولیک اسید و آنزیم‌های موجود در میوه‌هاست. وقتی در معرض تابش آفتاب قرار می‌گیرید، بهترین ضدآفتاب ها، ضدآفتاب‌های کاملا طبیعی هستند که احتمال باقی ماندن جوشگاه را کم می‌کند. برای از بین بردن جای جوش ها بهتر است از مواد طبیعی حاوی ویتامین سی (C) استفاده کنید. متاسفانه از بین بردن جای زخم ناشی از بعضی از جوش چرکی ماه‌ها زمان می‌برد تا خوب شود اما ناامید نشوید.

نسبت به جوش چرکی خود وسواس نداشته باشید. با این کار فقط ظاهر و احساس‌تان بدتر خواهد شد. مثبت فکر کنید و مطمئن باشید افکار مثبت روی پوست‌تان تأثیر مطلوبی خواهد گذاشت.

حوله، روبالشی یا هر چیز دیگری که به طور مستقیم با صورت‌تان در تماس است، باید مرتب شسته یا عوض شود. برای شستن آنها نیز به‌جای استفاده از شوینده‌های قوی از صابون‌های طبیعی و غیرمعطر استفاده کنید.

استرس به‌تنهایی عامل ایجاد همه‌ی مشکلات پوستی به‌ویژه جوش است. استرس باعث آزادشدن هورمون‌هایی در بدن‌تان می‌شود که جوش‌ها را بدتر می‌کند. هرچه آرامش بیشتری داشته باشید، پوست بهتر و زیباتری خواهید داشت. استفاده از روش‌های طبیعی برای رهایی از استرس می‌تواند به بهبود پوست‌تان کمک کند.

داشتن خواب کافیدر طول شب می‌تواند به سلامت کلی شما مثل تعادل سطح هورمونی و کاهش التهابات مرتبط با جوش چرکی کمک کند.

درباره‌ی فواید ورزش برای سلامتی چقدر اطلاعات دارید؟ تمرینات ورزشی منظم برای سلامت دستگاه لمفاتیک و سم زدایی کل بدن بسیار مفید است. ورزش کردن همچنین در ایجاد حس خوب و عزت نفس تأثیر بی‌نظیری دارد. ادامه‌ی این روند در کاهش جوش‌های چرکی نیز تأثیر غیرمستقیم دارد.

با استفاده از روغن‌های ویژه مثل درخت چای یا اسطوخدوس می‌توانید با جوش چرکی مقابله کنید. بهترین روش برای استفاده از روغن‌ها برای جوش این است که دو تا سه قطره از روغن را روی منطقه‌ی مبتلاشده بریزید. روغن اصل درخت چای و اسطوخدوس به‌عنوان پاک‌کننده‌ مناسب است؛ اما اگر پوست حساسی دارید می‌توانید آنها را با روغن دیگری مثل جوجوبا (Jojoba) یا روغن نارگیل ترکیب کنید.

زمانی که از روغن‌های مخصوص برای درمان جوش استفاده می‌کنید، در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید. اشعه‌ی ماورابنفش (UV) می‌تواند پوست‌تان را حساس کند و آثار سوزش و قرمزی روی آن باقی بگذارد.

پوست سالم، بازتاب سلامت درونی انسان است.

رهایی از شر جوش چرکی و جوشگاه‌های باقی‌مانده معمولا زمان‌بر است. ناامید نشوید و اجازه ندهید این موضوع روی اعتماد‌ به نفس و آرامش‌تان تأثیر بگذارد. سعی کنید با داشتن رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب فراوان و استفاده از روش های طبیعی محافظت از پوست با این مشکل مقابله کنید.

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
.asynctrue
‘/rg_woebegone/s/1/rg.complete.js’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

خیلی عالی بود..مرسی*_*

سلام ممنون. امیدوارم براتون مؤثر باشه

مد و زیبایی


کراتینه کردن مو و عوارض خطرناک آن

فواید ماسک شیر و ۵ روش استفاده از شیر برای سلامت پوست

ماسک سیب زمینی؛ طرز تهیه ۵ نوع ماسک مفید برای صورت و بدن


درمان کورک با ۷ روش خانگی مؤثر

علت لکه سفید روی ناخن و روش‌های از بین بردن آن

کتاب بابا لنگ دراز اثر جین وبستر؛ ه‌های یک دختر جوان به قهرمان زندگی‌اش

خواص تخم هندوانه؛ ۱۱ خاصیت این خوراکی سرشار از مواد معدنی

جاهای دیدنی قشم؛ ۱۰ جاذبه دیدنی سرزمین عجایب

آیا رژیم دارچین و عسل برای لاغری مفید است؟

علت قی کردن چشم و روش‌های درمان ترشحات چشمی

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.

جوش ها و دمل ها را نباید بدون دستکش لمس کرد زیرا این کار باعث گسترش عفونت می شود مخصوصا نباید به جوش های چرکی نزدیک بینی یا لب ها دست زد زیرا در این صورت میکروب ها و باکتری ها به طور مستقیم وارد جریان خون شده و باعث ایجاد انواع بیماری ها می شوند.

برای از بین بردن جوش های چرکی یا دمل می توان از یکی از ماسک های زیر استفاده کرد:

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

ممکنه یکم حالتون بد بشه ولی خب برای اینکه بدونید دکترا چطوری یک جوش چرکی بزرگ رو عمل میکنند کاملا جالب می باشد و آدم را کنجکاو می کند، با ما همراه باشید.

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *