دارو گیاهی سرماخوردگی

خواص دارویی و گیاهی

با عرض پوزش ، هیچ برگه ای برای درخواست شما پیدا نشد.شاید اگر جست و جو کنید به نتیجه برسید.

2 روز پیش

5 روز پیش

6 روز پیش

7 روز پیش

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند.
ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.




خانه

موبایل

 

 

یکی از پزشکان تخصصی فارماکوگنوزی در خصوص گیاهانی که برای تسکین، کاهش و یا درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید هستند، می گوید:

 

زنجفیل یا زنجبیل قسمت زیرزمینی(ریزوم) گیاهی با علمی Zingiber officinalis و با عمومی Ginger است که از زمان باستان به عنوان دارو و غذا مورد استفاده بوده است.

 

زنجفیل دارای طبیعت بسیار گرم بوده و به عنوان فرآورده ای گیاهی، محرک و معرق می باشد.

 

این خواص به همراه اثرات خوب ضد میکروب و ضد درد آن، باعث شده که در تسکین و درمان سرماخوردگی بسیار مفید باشد.

 

زنجفیل دارای خواص دیگری از جمله ضد تهوع و استفراغ در موارد حاملگی، ماشینی شدن و شیمی درمانی است و دارای اثر کاهش تورم مفاصل در آرتروز و دردهای دست، پا، کمر و گردن می باشد.

 

زنجفیل هم چنین دارای خاصیت ضد آلزایمر و کاهش غلظت خون است. این خواص باعث شده اند تا صنایع داروسازی زیادی فرآورده های متنوعی از آن را به بازار عرضه کنند.

 

جدیدا قطره ای از زنجفیل به آرومین(Arheumin) در ایران تولید شده که در آینده نزدیک در داروخانه ها توزیع می گردد و بدون نسخه در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

 

نعناع نیز گیاهی خوراکی و دارویی با علمی Menttha piperita است که در ایران به نعناع فلفلی مشهور است. این گونه نعناع در جهان به (mint) و یا(Pepper mint) یده می شود.

 

اسانس نعناع دارای خاصیت ضد میکروب قوی، ضد درد، ضد احتقان(گرفتگی بینی)، هضم کننده ی غذا، آرام بخش، ضد تهوع، ضد نفخ و اسپاسم می باشد.منتول

 

از نعناع دو نوع فرآورده در بازار دنیا وجود دارد؛ نوعی که به صورت خوراکی مصرف می شود و دارای خاصیت ضد نفخ، درد و اسپاسم است و دوم، فرآورده های موضعی که به صورت لوسیون های پوستی و تنفسی می باشند.

 

از فرآورده های موضعی موجود در بازار قطره منتول(Menthol) می باشد که در داروخانه ها، بدون نسخه عرضه می شود و برای عوارض سرماخوردگی بسیار اثربخش است.

 

موارد استفاده ی منتول که از اسانس نعناع تهیه شده است در سردرد، دردهای اسکلتی، سرفه، گرفتگی بینی، کوفتگی و دردهای حاصل از سرماخوردگی و تنگی نفس حاصل از آسم و یا حساسیت ها می باشد.

 

این محصول می تواند به شکل بخور برای فضاهای بسته با دستگاه بخور و یا بدون وجود دستگاه مورد استفاده قرار گیرد که در این حالت گذشته از ضدعفونی کردن محیط، برای برطرف نمودن عوارض سرماخوردگی در محیط های جمعی بسیار مفید است.

 

وی ادامه داد:

آویشن گیاهی با علمی Thymus vulgaris می باشد که در جهان به Thyme مشهور است. این گونه گیاه در ایران به آویشن باغی مشهور است.

آویشن به علت وجود اسانس، حاوی ترکیبات فنلی با خاصیت بسیار قوی ضد میکروب به خصوص میکروب های تنفسی می باشد.

 

آویشن از قدیم به عنوان دارویی برای تسکین و درمان علایم و عوارض سرماخوردگی مصرف می شده و در سال های اخیر به شکل شربت آویش مصرف می شود.

 

از طرفی، عسل دارای خاصیت ضد سرفه و خلط آور خوبی بوده و برای رفع گرفتگی صدا بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده اند که مخلوط آویشن و عسل، اثرات یکدیگر را تقویت می کنند و به همین دلیل جدیداً شربتی از مخلوط این دو در ایران تولید شده و به هانی تیم (honeythyme) گذاری شده است. این شربت دارای خاصیت خلط آور، ضد سرفه و رفع گرفتگی صدا می باشد. توزیع این شربت از آینده نزدیک در داروخانه ها شروع خواهد شد.

 

 

شلغم گیاهی است با علمی Brassica napus و عمومی turnip از خانواده شب بو. قسمت مورد استفاده ی شلغم، ریشه ی متورم آن است که در ایران به شلغم مشهور می باشد.

 

 

 

 

این گیاه دارای واریته های مختلف است که واریته Esculentha از آن، خوراکی می باشد.

 

شلغم دارای خواص فراوانی از جمله مُدر بودن، حل کننده ی بعضی سنگ های ادراری، ضد التهاب مثانه و ضد نقرس می باشد.

 

بعضی از گیاهان خانواده ی شب بو و از جمله شلغم دارای ترکیبات گوگردی هستند و به همین دلیل دارای خاصیت ضد میکروب و ویروس می باشند، لذا پختن شلغم در مناطق سربسته باعث تبخیر مواد گوگردی آن و در نتیجه کاهش میکروارگانیزم های سرماخوردگی و آنفلوانزا می شود.

 

ضمن این که مصرف خوراکی آن در زمستان می تواند در جلوگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا موثر باشد.

 

همچنین می توان از شلغم محصولی تهیه نمود که به عنوان ضد سرفه و خلط آور مفید باشد برای این کار شلغم را رنده می کنند و با هم وزنش عسل، در ظرفی ریخته و می پزند. از این مخلوط می توان روزی چندین نوبت و هر نوبت یک قاشق غذاخوری مصرف نمود. این مخلوط برای کودکان نیز مفید می باشد.

منبع:ماهه ی دنیای تغذیه


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

آب ریزش بینی، بی حالی، کیپ شدن دماغ و غیره از علائم شایع سرماخوردگی است که احساس ناخوشایند به همه می‌دهد. در این مقاله چند روش سریع برای درمان این علائم ارائه می‌دهیم.

مایعات گرم زیادی بنوشید

نوشیدن آب، بدن را تمیز می‌کند. در واقع نوشیدن آب توکسین‌ها یا همان سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها را دفع می‌کند. لازم است که روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف شود.

در دوره‌ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده‌های مناسب و سوپ مرغ، تهیه و میل کنید.

سوپ داغ با پیاز، سیر و اندکی فلفل مجاری تنفسی را باز می‌کند. توصیه می‌کنیم شربت عسل، لیموترش و آب جوش میل کنید. این شربت حساسیت سینه را تسکین می‌دهد و دارای قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی است.

آویشن دم کنید

آویشن سرشار از «فنول» است برای همین یک ضدعفونی کننده موثر می‌شود که با بیماری‌های مجاری تنفسی مقابله می‌کند. متخصصان معتقدند که این گیاه در درمان التهاب مجاری تنفسی بسیار موثر عمل می‌کند.برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید

دو قاشق چای‌خوری آویشن را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 1 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کنید و روزانه سه مرتبه از این دم کرده میل کنید.

سیر را دریابید

سیر حاوی ماده ایی به «آلیسین» است که خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی است. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد افرادی که روزانه سیر مصرف می‌کنند کمتر سرما می‌خورند و زمانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند علائم سرماخوردگی‌شان خیلی زود از بین می‌رود.

برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید.

شربت پیاز

پیاز ضدعفونی کننده‌ی موثری است. پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد.

1 گرم پیاز را خرد کنید و در 2 سی‌سی لیتر آب و به مدت 2 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره محلول را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید مثل شربت غلیظ شود. روزانه 2 تا 6 قاشق چای‌خوری از این شربت میل کنید.

با اسطوخودوس بخور کنید

بخور دادن در دوره‌ی سرماخوردگی باعث می‌شود که مجاری تنفسی باز شود. به خاطر اینکه گرما باعث انبساط رگ‌های خونی و افزایش سرعت جریان خون می‌شود و به این ترتیب سرعت عکس‌العمل سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. توجه داشته باشید که خود بخار تأثیر مفیدی در درمان سرماخوردگی دارد. حمام، سونا و حتی دوش آب گرم باعث بهبود سرماخوردگی می‌شود.

یکی از بخورهای مفید بخور با اسطوخودوس است. برای این کار 5 قطره روغن اسطوخودوس را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه بخور دهید. اگر سرماخوردگی‌تان شدید بود این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید. در صورتی که سرماخوردگی‌تان خفیف بود یک مرتبه قبل از خواب بخور اسطوخودوس دهید. باید بدانید اسطوخودوس خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد که ترشحات بینی را بهبود می‌دهد.

سینه‌تان را با اکالیپتوس ماساژ دهید

اکالیپتوس به طوری موثر با بیمارهای تنفسی مقابله می‌کند. به خاطر اینکه این گیاه ضدعفونی کننده و خلط آور است. خواص دارویی این گیاه مدیون ماده ایی به اوکالیپتول است. این ماده به طور مستقیم روی سلول‌های برونشیت تأثیر می‌گذارد.پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد

ترکیبات اکالیپتوس ترشحات ریوی را روان کرده و دفع آن‌ها را آسان‌تر می‌سازند. این گیاه التهاب مجاری تنفسی را درمان می‌کند.زمانی که سرما می‌خورید 15 تا 2 قطره روغن اکالیپتوس را در 25 میلی گرم روغن مایع گیاهی ریخته و سینه‌تان را با آن ماساژ دهید. هر روز 3 مرتبه این کار را تکرار کنید.

آب نمک

شستشو دادن بینی با سرم شستشو یا آب نمک معمولی باعث تمیز شدن مجاری بینی و از بین رفتن خلط می‌شود. زمانی که مجاری تنفسی شستشو داده نشود شرایطی به وجود می‌آید که میکروب‌ها در مجاری تنفسی شوند.

برای شستشوی مجاری تنفسی‌تان یک لیتر آب را با یک قاشق چای‌خوری پُر نمک بجوشانید و بگذارید تا خنک شود. آب نمک را در مشتتان ریخته و وارد سوراخ‌های بینتان کرده سرتان را به عقب ببرید به طوری که آب نمک وارد مجاری بینی‌تان شود و مخاط را تمیز کند. هر روز این کار را چندین با تکرار کنید خواهید دید که به زودی علائم بیماری‌تان رفع خواهد شد.

منبع: tebyan.net


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

متاسفانه با نزدیک شدن به فصل‌های سرد سال امکان سرماخوردگی در میان افراد نیز می‌شود. اجازه ندهید چنین شرایطی شما را اذیت کند. به جای اینکه به دنبال داروهای شیمیایی باشید و خود را با چنین مواردی درمان کنید می‌توانید از گیاهانی که در این مقاله بیان می کنیم استفاده کنید. این گیاهان می‌توانند درد گلو را بهتر کنند و احساس خوبی در شما ایجاد نمایند.

هشدار: اگر باردار هستید یا به نوزاد خود شیر می‌دهید، قبل از مصرف گیاهان دارویی با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

این گیاه از تیره نخود است. گون‌ها گیاهانی یک‌ساله یا دائمی‌ هستند. شما می‌توانید از ریشه این گیاه استفاده کنید تا به سیستم ایمنی خود شانس مبارزه با بیماری‌ها را بدهید. ریشه زردرنگ آن حاوی ترکیباتی است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند، تشکیل آنتی بادی‌ها را ترویج نماید، تشکیل سلول‌های تی را افزایش دهد و در نهایت مقدار گلبول‌های سفید مبارزه کننده با عفونت را افزایش دهد. شما می‌توانید ریشه این گیاه را برش دهید و به سوپ و آب سبزیجات اضافه کنید.

نکته مهم: اگر باردار هستید یا در حال شیر دادن به نوزاد خود می‌باشید از مصرف این گیاه خودداری کنید.

ریحان، ( علمی: Ocimum basilicum) گیاهی یک‌ساله از تیره نعناعیان است. برای اینکه بتوانید از خاصیت این گیاه در فصل زمستان نیز استفاده کنید، برگ‌های آن را به صورت ریز خرد کنید و در ظرف مخصوص یخ قرار دهید. سپس این ظرف را با آب پر کنید و در فریزر بگذارید. ریحان به کاهش تب کمک می‌کند و نشانه‌های سرماخوردگی، سرفه و آنفلونزا را کاهش می‌دهد.

این ادویه احتمالا در آشپزخانه همه افراد پیدا می‌شود. در چین که فلفل سیاه با عنوان hu jiao شناخته شده است، برای تسکین سرماخوردگی و نشانه‌های آن بسیار محبوب است. به همین خاطر شما نیز می‌توانید این ادویه را به سوپ یا غذاهای خود بیفزایید و از مزایای آن لذت ببرید.

نعناع گربه‌ای، پونه‌سای گربه‌ای ( علمی: Nepeta cataria) یک گونه از تیره نعناعیان است. این گیاه تنها برای گربه‌های کوچک به کار نمی‌رود. از آنجایی که این گیاه تعریق را تحریک می‌کند، در درمان تب نیز مفید خواهد بود. شما می‌توانید آن را در سالاد خود بریزید یا از این گیاه برای تهیه چای استفاده کنید.

نکته مهم: اگر باردار هستید از مصرف این گیاه خودداری کنید.

زمانی که دچار سرماخوردگی شدید تنها قسمت بیرونی بدن خود را گرم نکنید. در چنین شرایطی گرم کردن درون بدن نیز می‌تواند موثر باشد.دارچین برای گرم نگه داشتن بدن و پاک کردن احتقان مخاطی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته مهم: اگرچه این گیاه به عنوان ادویه آشپزی امن و بی خطر است اما اگر باردار هستید از دارچین به عنوان گیاه دارویی استفاده نکنید.

پریمولا وریس ( علمی: Primula veris) یک گونه از سرده پامچال است. ریشه این گیاه زیبا می‌تواند به هنگام سرماخوردگی به شما کمک کند. ریشه این گیاه حاوی triterpenoid saponins(ساپونین‌‌های تری‌ترپنوئیدی) است که خواص خلط اوری قدرتمندی دارد. از این گیاه برای درمان خلط و احتقان سینه استفاده کنید. ریشه آن را در آب بریزید(یک پیمانه آب برای هر اونس ریشه این گیاه) و سپس بجوشانید. دما را پایین بیاورید و به مدت ۲۰ دقیقه آهسته بجوشانید. سپس آن را ابکشی کنید و بنوشید.

نکته مهم: اگر باردار هستید یا داروهایی همچون اسپرین یا داروهای ضد انعقاد همچون وارفارین را مصرف می‌کنید از مصرف این گیاه باید پرهیز کنید.

سرخار گل( علمی: Echinacea purpurea) یک گونه از زیرخانواده کاسنیان آستروئیده است. این لیست بدون وجود گیاه سرخار گل تکمیل نخواهد بود. این گیاه زمانی که در مراحل اولیه عفونت مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار موثر خواهد بود. شما می‌توانید با جوشاندن ریشه این گیاه در آب به مدت ۱۰ دقیقه، از خواص آن لذت ببرید.

نکته مهم: اگر به گیاهانی که در خانواده کاسنیان قرار دارند حساسیت دارید بهتر است مراقب این گیاه نیز باشید.

آقطی کانادایی( علمی: Sambucus nigra subsp. canadensis) یک زیرگونه از گونه آقطی سیاه است. به خاطر خواص درمانی زیادی که این گیاه دارد در میان افراد محبوب است. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که شربت و عصاره این گیاه می‌تواند نشانه‌ها و دوره آنفلونزا را کاهش دهد. شما می‌توانید از گل این گیاه نیز در تهیه چای استفاده کنید.

در حقیقت این گیاه اغلب برای به عنوان یک داروی بدون نسخه به کار می‌رود. استشمام بخار روغن اکالیپتوس که در آب ریخته شده است می‌تواند سینوس‌ها را تمیز کند و از عفونت آن‌ها بکاهد.

مردم سال‌هاست که از سیر به عنوان یک ماده درمانی استفاده می‌کنند. اینکار دلایل بسیار زیادی دارد. به خاطر وجود خواص آنتی ویروسی، ضد التهابی و ضد قارچی این گیاه، می‌توان از آن به عنوان یک درمان خانگی در سرماخوردگی و آنفلونزا استفاده کرد. به همین خاطر جای تعجب و شگفتی نیست که مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان داده است که مکمل سیر می تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند.

عضویت در خبره مجله سلامت

ممنون از مطلب خوبتون.سایت خیلی خوبی دارید.
من برای سرماخوردگی از چای کارودیب محصول شرکت ادیب اکسیر استفاده میکنم که مخلوط فکر کنم ۱۵ گیاهه و بسیار عالیه.توصیه بنده اینه یه بار هم که شده این چای سرماخوردگی را امتحان کنند.




برای درمان سرماخوردگی هیچ راه حل قطعی وجود ندارد، بخشی از آن به این دلیل است که انواع مختلفی از رینو ویروس ها که باعث سرماخوردگی می شوند، وجود دارد. با این وجود، شما می توانید با درمان گیاهی سرماخوردگی علائم سرماخوردگی را به حداقل برسانید. هدف درمان گیاهی سرماخوردگی، حمایت از سیستم ایمنی است تا بتواند وظیفه خود را انجام دهد. برای حمایت از سیستم ایمنی، می توانید از ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان و سایر مواد مغذی استفاده کنید که باعث تقویت آن می شود.

قبل از استفاده از هر گونه داروهای گیاهی سرماخوردگی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. داروهای گیاهی ممکن است با بعضی داروهای خاص فعل و انفعالاتی انجام دهند و برخی نیز باید قبل از عمل جراحی مصرف نشوند. برای اطمینان از اینکه داروهای گیاهی برای درمان سرماخوردگی شما مفید هستند، با پزشک خود مشورت کنید.

سیر دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است و اعتقاد بر این است که با افزایش سیستم ایمنی بدن، شدت سرماخوردگی را کاهش می دهد. سیر را هنگام طبخ امتحان کنید. یک تا دو حبه از سیر را به سوپ مرغ اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که سیرها تمیز است و سپس آن ها را ریز ریز کنید و اجازه دهید 1 تا 15 دقیقه بماند تا آلیسین ها از سیر آزاد شوند. سیر بهترین دارو برای درمان زود هنگام سرماخوردگی می باشد اگر چه می توانید آن را به شکل مکمل هم استفاده کنید اما باید بدانید سیر تازه موثر تر است.

اکیناسه گیاهی است که به درمان اولیه علائم سرماخوردگی کمک می کند. همچنین تصور می شود که علاوه بر کاهش علائم سرماخوردگی طول دوره ی سرماخوردگی را نیز کاهش می دهد. یک تا دو گرم ریشه خشک شده اکیناسه یا 15 تا 23 قطره عصاره خالص اکیناسه را در چای بریزید و تا سه بار در روز مصرف کنید. اگر می خواهید اکیناسه بخورید، 3 میلی گرم اکیناسه سه بار در روز نیاز دارید. اکیناسه به ندرت با عوارض جانبی مانند تهوع  و سردرد و واکنش های آلرژیک همراه است.

آقطی سیاه گیاهی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد ویروسی است. یک تا پنج گرم گیاه خشک شده انگور کولی را در یک فنجان آب جوش 1 تا 15 دقیقه بجوشانید. و آن را سه بار در روز بنوشید. گیاه آقطی طبق آزمایشات انجام شده در درمان آنفولانزا موثر است. محصولات تهیه شده از این گیاه در بازار برای فروش در دسترس مردم است.

زنجبیل گیاهی ریشه ای است که دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری است. همچنین می تواند باعث کاهش تولید مخاط در بینی شود. شما می توانید آن را به دستور العمل خود برای درمان سرماخوردگی اضافه کنید، آن را در چای بریزید یا آن را به عنوان مکمل مصرف کنید. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید به طور کلی بیش از چهار گرم زنجبیل در روز دریافت نمی کنید. زنجبیل برای زنان باردار و کودکان هم ایمن است، البته زنان باردار نباید بیش از یک گرم در روز زنجبیل مصرف کنند. دوز مصرف زنجبیل برای کودکان متفاوت است، برای تشخیص مقدار لازم برای کمک به درمان سرماخوردگی کودکان با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

مریم گلی گیاهی است که برای درمان گلو درد استفاده می شود. این گیاه در چای و یا در دستور پخت غذا هم می تواند به کار رود. برای هر فنجان آب، 1 قاشق چایخوری مریم گلی اضافه کنید. می توانید دم کرده ی مریم گلی را بنوشید و یا برای غرغره ی گلو از آن استفاده کنید.

اکالیپتوس یک درمان گیاهی عالی است که در بسیاری از داروهای سرماخوردگی مانند قرص های مکیدنی گلو ( lozenges) و شربت سرفه یافت می شود. شما می توانید از عصاره مایع، برگ های خشک شده یا برگ های تازه ی اکالیپتوس استفاده کنید. روغن اکالیپتوس می تواند به صورت موضعی برای درمان تجمع ماده ی مخاطی و تسکین مشکلات سینوسی مفید باشد. روغن اکالیپتوس را فقط وقتی توسط دکتر به شما توصیه شد، مصرف کنید. توجه کنید که استفاده ی بیش از حد از اکالیپتوس می تواند مسمومیت ایجاد کند.

قرص نعناع و اجزای اصلی تشکیل دهنده ی آن برای درمان سرماخوردگی بسیار عالی و مفید است. کمک به کاهش خلط  و تسکین گلو درد از جمله اثرات گیاه نعناع می باشد. نعنا را می توان در داروهای سرماخوردگی، پماد و همچنین به صورت چای دریافت کرد. شما می توانید چای کیسه ای نعناع و یا گیاه نعناع خشک را برای تهیه چای استفاده کنید. همچنین می توانید روغن نعناع استشمام کنید و یا  از بخار نعناع  برای درمان سرماخوردگی استفاده کنید.

جینسینگ به کاهش شدت علائم سرماخوردگی و همچنین جلوگیری از بیماری های دیگر کمک می کند. بیش تر از 4 میلی گرم در روز جینسینگ مصرف نکنید. همچنین زنان باردار یا شیرده نباید جینسینگ مصرف کنند. جینسنگ دارای فعل و انفعالات دارویی بسیاری است، پس قبل از مصرف جینسینگ، با پزشک خود صحبت کنید.

مایعات داغ می توانند به کاهش مخاط بینی کمک کنند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است. همچنین می توانید چای های گیاهی ترکیبی برای درمان سرماخوردگی خریداری کنید.

 

بعدی

قبلی

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *