دارو تب و لرز

خواص دارویی و گیاهی

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

تب و دمای بالای بدن و هم‌زمان داشتن احساس سرما و لرز یکی از شگفتی‌های بدن انسان است. آيا سیستم تنظیم‌کننده‌ی دمای بدن هنگام تب و لرز دچار مشکل شده است؟ چون میکروب‌ها در دمای بالای ۳۷ درجه‌ی سانتی‌گراد توان رشد و نمو ندارند، بخشی از عملکرد سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن میکروب‌ها، بالا بردن دمای بدن است. درواقع، تب نشانه‌ی مبارزه‌ی بدن با عوامل بیماری‌زا است، اما چرا هم‌زمان با وجود دمای بالای بدن، احساس سرما می‌کنیم؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی علت تب و لرز و مراقبت‌های بعد از آن صحبت کنیم.دارو تب و لرز

زمانی‌که مغز برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا، دمای بالاتری برای بدن تنظیم می‌کند، بدن طبق فرمان مغز تلاش می کند که به دمای جدید برسد. علت احساس سرما هنگام تب این است که دمای فعلی بدن از دمای جدیدی که مغز درنظر گرفته، کمتر است. بدن ما برای تولید گرمای موردنیاز شروع به انقباض و انبساط ماهیچه‌ها می‌کند. این انقباض و انبساط در ما احساس لرز به‌وجود می‌آورد.

مدت زمان تب براساس عامل به‌وجودآورنده‌ی آن متفاوت است. بیشترین عوامل ایجادکننده‌ی تب عبارت‌اند از:

از دیگر عواملی که موجب افزایش دمای بدن و تب می شوند، می‌توان به بیماری‌های خودایمنی همچون آرتریت‌روماتوئید (روماتیسم مفصلی) و بیماری کرون و همچنین سرطان، انعقاد خون و حتی بعضی از داروها اشاره کرد. واکسن‌ها در کودکان باعث تب می‌شوند.

در بیماری‌های ویروسی خفیف، تب به مدت یک روز ادامه می‌یابد و این میزان در عفونت‌های نظام‌مند از یک هفته تا یک ماه متغیر است. اولین قدم در درمان تب، شناسایی عامل آن براساس علائم و نشانه‌های بیماری است.

هنگام بروز علائم زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

اگر بیمار همراه با تب دارای علائم زیر بود، باید با اورژانس تماس گرفته شود

اگر بیمار همراه با تب یکی از علائم بالا را داشت، به مراقبت‌های ویژه نیاز دارد:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

سلام من هر موقع تبِ لرز میگیرم دو تا قرص سرما خوردگی با هم میخورم و میرم زیر چهار پنج تا پتو فقط کافیه سه الی چهار ساعت بگیرم بخوابم و خیسِ عرق بِشم که این کار خیلی خوبه که شب باشه تا صبح تخت بگیری بخوابی به نظرِ من این عرق که از بدن خارج میشه زهرِ اون تبِ لرز هم باهاش خارج میشه واقعا جواب میده

خواص خوراکی ها

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو


چگونه خلق و خوی‌مان را بهتر کنیم؟

نظریه خودتعیین‌کنندگی؛ چطور مشتاقانه اهداف‌مان را دنبال کنیم؟


انواع پیتزا؛ چند نوع پیتزا داریم؟

دارو تب و لرز

تعریف عزت نفس و ۶ توصیه کاربردی برای افزایش عزت نفس

معرفی کتاب مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

تب و لرز از جمله علایم شایع برخی از بیماری ها مانند سرماخوردگی است که در نتیجه واکنش بدن در مقابله با حمله ویروس ها ایجاد می شود. خوشبختانه روش های خانگی بسیاری برای درمان تب و لرز وجود دارد.

تب و لرز یکی از شناخته شده ترین علایم سرماخوردگی یا آنفولانزا است که در اثر حمله ویروس های قوی به بدن ایجاد می شود. در این مطلب به روش های خانگی و سنتی موثر در درمان تب و لرز می پردازیم. این روش های در عین تاثیر فوق العاده هیچ گونه عوارضی برای بدن ندارند و موجب تسریع و بهبود بسیاری از علایم سرماخوردگی می شوند.

در سرماخوردگی و برخی از بیماری های ویروسی که سبب تب و لرز در فرد می شوند, آب فراوانی از بدن دفع می شود, به خصوص اگر تب و لرز با استفراغ و اسهال همراه باشد یا فرد به انجام تمرینات ورزشی و کارهای جسمی مشغول باشد. از آنجایی که حجم عمده بدن از مایعات تشکیل شده و آب مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و موجب دفع عفونت ها از بدن می شود, یکی از موثرترین روش های درمان اسهال و تب و لرز نوشیدن مایعات و آب است. این روش می تواند به دفع ویروس ها از بدن کمک کند و موجب کاهش تب و دیگر علایم بیماری شود.دارو تب و لرز

یکی از ضروری ترین اقدامات در طی سرماخوردگی و دیگر بیماری ها, استراحت است. استراحت کردن موجب تسریع درمان بیماری می شود. روند بهبود بسیاری از بیماری ها بیش از دو هفته است, بنابراین مصرف بیش از حد داروها نمی تواند در تسریع روند بیماری تاثیرگذار باشد. در عوض استراحت کردن و جلوگیری از انجام فعالیت های خسته کننده در حین بیماری, می تواند روند بهبود بیماری به خصوص بیماری آنفولانزا را سرعت بخشد.

در گذشته مادران برای درمان سرماخوردگی سوپ رقیق مرغ طبخ می کردند. بررسی ها نشان داده است سوپ مرغ می تواند با علائم عفونت دستگاه تنفسی مقابله کند. برای طبخ این سوپ توجه کنید از مرغ طبیعی یا ارگانیک استفاده نمایید. در واقع یکی از راحت ترین روش های موثر در درمان تب و لرز استفاده از سوپ مرغ است. به علاوه این سوپ می تواند دیگر علایم سرماخوردگی مانند گلو درد را تسکین دهد.

یکی از شربت های طبیعی بسیار موثر در درمان عفونت های ویروسی و بهبود علایم سرماخوردگی, شربت عسل و آبلیمو است. خواص عسل در دفع عفونت ها شناخته شده است. از طرف دیگر آبلیمو سرشار از ویتامین C است که به مبارزه با عفونت ها در بدن کمک می کند. برای تهیه این شربت, یک چهارم لیوان آبلیمو تازه را به همراه 1 قاشق چای خوری عسل مخلوط نموده و لیوان را از آب پر کنید. در طی سرماخوردگی از این شربت استفاده نمایید.

برخی از گیاهان از جمله زنجبیل, تاثیر فوق العاده ایی در درمان تب و لرز دارند. یکی از مهمترین خواص زنجبیل, دفع عفونت ها از بدن است. برای این منظور توصیه می شود یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را با یک لیوان آب داغ مخلوط کرده و مصرف نمایید.

با توجه به مطالب بیان شده, درمان تب و لرز به سادگی با مصرف برخی از مواد غذایی طبیعی صورت می گیرد. استفاده از این مواد در اولین مراحل بیماری, تاثیر بیشتری در پیشگیری و بهبود تب و لرز دارد.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!





با انواع مدل مبلمان 219 آشنا شوید




نشانی شما منتشر نخواهد شد.





1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *