دارو برای پارگی گوش

خواص دارویی و گیاهی

%PDF-1.5
%
1 obj
&gt&gt&gt
endobj
2 obj
&gt
endobj
3 obj
&gt/Pattern&gt/Font&gt/XObject&gt/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] &gt&gt/Annots[ 19 R 2 R 21 R 29 R 3 R 31 R] /MediaBox[ 841.92 595.32] /Contents 4 R/Group&gt/Tabs/S/StructParents &gt&gt
endobj
4 obj
&gt
stream
x][q~kـp3s$F
aƫ?,{d9CX$ݑج⥊uӛoOo߾’x:?_No~Q~+6Q dBӗ^’:~%88A~e]~%q?^PLO~&gt֝~Wda4~P{4Ni!Vӿ?t7~w{?|/ɯ7&gt8&gt.o{|oc8QO9}’Z
OiGèwM63DE+]K{ƴo^z9hh:: #^@* 9eg+rҹ@e__U3OXvd*sL?f I q`~-V~ {#oQ%ڠbmzO 18sxp{d@u~Gыwl|QB742b~87Y͈6″UbYx4bЇK(‘D
qWf

پارگي پرده گوش كه بيشتر از سه ماه طول بكشد اغلب با تغييرات مخاط و استخوانچه هاي گوش مياني، ترشح چركي و كاهش شنوايي همراه است. جهت بهبود علايم فوق و جلوگيري از عوارض، ترميم پارگي پرده گوش ضروري است.

ترميم مي تواند به روش جراحي ميرنگوپلاستي سرپايي و يا روش هاي مختلف تمپانوپلاستي انجام گيرد، در برخي مواقع با جلوگيري از عفونت گوش مياني به روش درمان طبي دارويي، امكان ترميم خودبخود نيز وجود دارد.

هدف مطالعه حاضر قياس ميزان بهبود خودبخود توسط درمان دارويي با روش جراحي ميزنگوپلاستي سرپايي است.

دارو برای پارگی گوش

بيماران مورد مطالعه 68 نفر بوده كه دچار پارگي پرده گوش، با شرايط يكسان در هر دو گوش بودند، در اين بيماران علاوه بر درمان دارويي، درمان جراحي ميرنگوپلاستي سرپايي در يك گوش انجام گرفت، با پيگيري بيماران در فاصله زمان چند ماهه الي 8 ساله، ميزان بهبودي در گوش جراحي شده 86% و در گوش جراحي نشده 76/% با Pv&lt.1 كه نمايانگر اختلاف معني داردر بين دو روش درماني بود.

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

پرده گوش یا پرده صماخ اولین بخش از گوش میانی است. درواقع این پرده گوش میانی را از گوش خارجی جدا می‌کند. پارگی پرده گوش، ناشی از ایجاد حفره یا چاک در بافت پرده‌ صماخ است. در این مقاله شما را با علت پاره شدن پرده گوش، علائم، تشخیص و درمان پارگی پرده گوش آشنا خواهیم کرد.

دارو برای پارگی گوش

پاره شدن پرده گوش، ایجاد یک حفره یا چاک در پرده‌ی گوش یا پرده‌ی صماخ است. پرده‌ی صماخ یک بافت نازک است که گوش میانی و کانال گوش خارجی را جدا می‌کند. زمانی که امواج صوتی وارد گوش می‌شود، این پرده به لرزه در می‌آید. این لرزش در استخوان‌های گوش میانی جریان می‌یابد. همین لرزش، عامل شنیدن صداهای مختلف است در نتیجه اگر پرده‌ی گوش آسیب ببیند، شنوایی شما با اشکال مواجه می‌شود.

پارگی پرده گوش را «پرفوراسیون» پرده گوش هم می‌ند. در موارد نادر، این شرایط ممکن است برای همیشه به از دست‌دادن شنوایی منجر شود.

عفونت گوش یکی از رایج‌ترین دلایل پارگی پرده گوش است، بخصوص در کودکان. به هنگام عفونت گوش، مایعات، پشت پرده گوش انباشته می‌شود. فشاری که از طریق این مایعات به پرده وارد می‌شود، باعث پارگی آن می‌شود.

بعضی از فعالیت‌های دیگر نیز می‌تواند موجب تغییرات فشار در گوش و پاره شدن پرده‌ گوش شود. این فرایند، «باروتروما» یده می‌شود که عبارت است از آسیب فیزیکی ناشی از تغییرات فشار محیط اطراف روی فضاهای هوایی موجود در حفرات بدن انسان. این شرایط در اصل، زمانی اتفاق می‌افتد که فشار فضای بیرون از گوش، تغییرات قابل توجهی با فضای داخل گوش داشته باشد. فعالیت‌هایی که موجب «باروتروما» می‌شود، عبارت‌اند از:

جراحات نیز می‌توانند موجب پارگی در پرده‌ گوش شوند. هر تروما یا آسیب که به گوش یا یک طرف از سر وارد شود، می‌تواند پارگی پرده گوش را ایجاد کند. اتفاقات زیر می‌تواند پارگی پرده گوش را ایجاد کنند:

واردکردن هر شی مانند گوش پاک کن، ناخن بلند یا مداد و خودکار اگر از حد معمول بگذرد، می‌تواند به پرده‌ی گوش آسیب بزند.

ترومای صوتی یا آسیب‌رسیدن به گوش بر اثر صداهای بسیار بلند می‌تواند به پرده‌ی گوش آسیب بزند. با وجود این، مواردی شبیه این، زیاد رایج نیست.

گوش درد از شایع‌ترین علائم پارگی پرده گوش است. برای بعضی از افراد، درد ممکن است، شدید باشد. این درد ممکن است در طول روز ثابت و شدید بماند یا شدت آن، کمتر یا شود.

معمولا، به محض اینکه درد از بین می‌رود، گوش، کم‌کم توانایی خود را از دست می‌دهد. در این مرحله، پرده‌ی گوش، پاره شده است. مایعات آبکی، خون‌آلود یا چرکی ممکن است از گوش آسیب دیده خارج شود. پارگی که ناشی از عفونت گوش میانی باشد، معمولا سبب خونریزی می‌شود. این عفونت‌های گوش معمولا در بچه‌های کوچک، بزرگسالانی که زیاد دچار آنفولانزا و سرماخوردگی می‌شوند یا در محیط‌هایی که کیفیت هوا مناسب نیست، دیده می‌شود.

ممکن است گوش آسیب دیده، شنوایی را از دست بدهد یا شنوایی‌ آن کاهش پیدا کند. همچنین ممکن است دچار وزوز گوش یا صدای زنگ‌زدن مداوم و حتی سرگیجه بشوید.

پزشک از روش‌های مختلفی برای تشخیص پاره شدن پرده گوش استفاده می‌کند.

پزشک، مایع خارج شده از گوش را بررسی می‌کند در صورتی که عفونت در آن باشد، ممکن است عفونت گوش میانی باعث پاره شدن پرده گوش شده باشد.

پزشک با استفاده از وسیله‌ای خاص به «اتوسکوپ» که دارای چراغ قوه است، داخل کانال گوش را معاینه می‌کند.

پزشک با تست‌های شنوایی مخصوص، میزان سطح شنوایی بیمار و ظرفیت پرده‌ی گوش را بررسی می‌کند.

«تمپانومتری»، آزمایشی برای مشخص‌کردن عملکرد گوش میانی و سلامت حرکت پرده گوش است. در این تست، پزشک با استفاده از «تمپانومتر» و قراردادن آن در گوش، پاسخ‌های پرده‌ی گوش را به تغییرات فشار بررسی می‌کند.

اگر به آزمایش‌های خاص یا درمان‌های ویژه برای پارگی پرده‌ی گوش نیاز داشته باشید، پزشک ممکن است شما را به متخصص گوش و حلق و بینی ارجاع دهد.

درمان‌ پاره شدن پرده گوش معمولا برای بهبود یا کاهش درد و کم‌کردن یا از بین بردن عفونت است.

اصطلاح «پچینگ» به معنای قراردادن یک لایه‌ی نازک مثل وصله روی پرده‌ی گوش است. اگر پرده‌‌ی گوش، خودبه‌خود ترمیم نشود، پزشک از این روش استفاده می‌کند. در این روش، پزشک، صفحه‌ای نازک و مخصوص را روی پارگی این غشا قرار می‌دهد. این وصله، غشای پرده‌ی صماخ را تحریک می‌کند که مجددا رشد کند و پیوند بخورد.

آنتی بیوتیک، عفونت‌ها را از بین می‌برد که ممکن است این عفونت‌ها عامل پارگی پرده‌ی گوش باشد. این داروها از بروز عفونت‌های جدید پیشگیری می‌کنند؛ عفونت‌هایی که ممکن است ناشی از «پرفوراسیون» باشد. پزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک های خوراکی یا قطره‌ گوش تجویز کند. حتی ممکن است هر دو را برای‌تان تجویز کند.

در موارد نادر، ممکن است لازم باشد که حفره‌ پرده‌ گوش، کاملا ترمیم شود. ترمیم جراحی پرده‌ گوش، «تمپانوپلاستی» دارد. در جریان «تمپانوپلاستی»، جراح بافت‌هایی از سایر نواحی بدن برمی‌دارد و به پارگی و حفره‌‌ی پرده‌ی گوش پیوند می‌زند.

در خانه می‌توانید با کمک گرما یا داروهای مسکن، درد پارگی پرده‌ی گوش را کمتر کنید. قراردادن کمپرس گرم و خشک روی گوش، چند بار در روز، می‌تواند باعث کاهش درد شود.

تاجایی‌که ضرورتی ندارد، از فین‌کردن (خارج‌کردن باد از بینی) فرایند ترمیم پرده‌ی گوش را می‌توانید، بهبود ببخشید. فین کردن، به پرده‌ گوش فشار وارد می‌کند. افزایش فشار روی گوش می‌تواند دردناک باشد و فرایند ترمیم پرده‌ گوش را به تأخیر بیاندازد.

از قطره‌هایی که بدون تجویز پزشک ارائه می‌شود، استفاده نکنید، مگر اینکه پزشک آنها را توصیه کند. اگر پرده‌ گوش شما پاره شده است، این قطره‌ها ممکن است، عمیقا وارد گوش شود. همین مسئله ممکن است باعث آسیب‌های بعدی شود.

پارگی پرده‌ گوش در کودکان رایج‌تر است، زیرا بافت پرده‌ گوش و کانال‌های باریک داخل گوش آنها حساس‌تر است. استفاده از گوش‌پاک‌کن با شدت زیاد و واردکردن زیاد آن به گوش، به راحتی می‌تواند به پرده‌ی گوش کودک آسیب بزند. هر شی خارجی کوچک مانند گیره‌ی مو یا مداد اگر عمیقا وارد کانال گوش شود، می‌تواند آسیب شدیدی به پرده‌ی گوش بزند.

عفونت های گوش، رایج‌ترین دلیل پارگی پرده‌‌ی گوش در بچه‌ها است. تا سه سالگی از هر ۶ کودک، پنج نفر حداقل یکبار به عفونت گوش دچار می‌شوند. احتمال ابتلا به عفونت گوش در بچه‌هایی که گروهی نگهداری می‌شوند یا به جای تغذیه شیر مادر، به صورت خوابیده و با شیشه شیر می‌خورند، است.

اگر هر کدام از علائم زیر را در کودک مشاهده کردید، بدون معطلی به پزشک مراجعه کنید:

اگر پزشک تشخیص داد که پارگی پرده‌ گوش به درمان‌های و جدی‌تری نیاز دارد، فرزندتان را پیش متخصص گوش و حلق و بینی ببرید.

از آنجایی که پرده‌ گوش کودکان، حساس است، آسیب‌های درمان‌نشده‌ی پرده گوش آنها، ممکن است تأثیرات طولانی‌مدت بر شنوایی آنها داشته باشد. به کودکان آموزش بدهید که هرگز هیچ شیء خارجی را وارد گوش نکنند. علاوه‌براین، اگر فرزندتان سرماخوردگی یا عفونت سینوس دارد، از مسافرت هوایی اجتناب کنید. تغییرات فشار می‌تواند به پرده‌ گوش آنها آسیب بزند.

پاره شدن پرده گوش معمولا بدون درمان‌های تهاجمی، ترمیم می‌شود. افرادی که دچار پاره شدن پرده گوش می‌شوند، معمولا فقط به‌طور موقتی شنوایی خود را از دست می‌دهند. حتی بدون درمان، پرده‌ گوش باید در عرض چند هفته ترمیم شود.

دارو برای پارگی گوش

بعد از جراحی پرده‌ گوش می‌توانید در عرض یک تا دو روز بیمارستان را ترک کنید. ترمیم کامل به خصوص بعد از درمان یا جراحی معمولا در عرض هشت هفته اتفاق می‌افتد.

برای پیشگیری از پارگی‌های آتی پرده‌ی گوش، می‌توانید چند نکته را همواره در نظر داشته باشید:

با اجتناب از ورود اشیای خارجی و هرگونه آسیب به گوش، به راحتی می‌توان از پارگی پرده گوش پیشگیری کرد. با حفاظت از گوش و استراحت، بسیاری از عفونت‌هایی را که پارگی ایجاد می‌کنند، می‌توانید در منزل درمان کنید. اگر بیش از چند روز درد جدی و ترشح از گوش دارید، فورا به پزشک مراجعه کنید. برای تشخیص و درمان پارگی پرده‌ گوش، روش‌های بسیار زیاد وجود دارد که پزشک متخصص، بهترین راه را با توجه به شرایط‌تان، انتخاب می‌کند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

کتاب جنایت و مکافات؛ اثر بی‌نظیر و ماندگار نویسنده پرآوازه روسی

مدل اهداف آموزشی ABCD؛ چطور به دیگران آموزش دهیم؟

جاهای دیدنی ابوظبی، شهری با برج‌های بی انتها

۱۱ اشتباه رایج در تبلیغات کلیکی که بودجه شما را بر باد می‌دهد

افسردگی پنهان چیست و چه علائمی دارد؟

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

قهرمانان شطرنج جهان؛ با ۱۰ نابغه شطرنج دنیا آشنا شوید

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *