دارو برای هضم غذای کبوتر

خواص دارویی و گیاهی

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

هضم غذا

بعضی
مواقع هست کبوتر بنابه دلایلی که مریض شده توان هضم غذا رو نداره که اصولا
بالا میاره که بعد از چند وقت لاغر میشه راستی اگه هم بالا نیاره و نتونه
هضم کنه ترش میکنه که باعث بدتر شدن حال کبوتر میشه که باید دستی غذا رو
بیرون بیارین در این موقع تنها چیزی که میتوانه کبوتر رو نگه داره دان پارس
هست البته تا موقعی که غذا رو بتونه هضم کنه

پودر تتراساکلین

سعی کنید هر 2 الی 3 ماه یک هفته پودر تتراساکلین با دوز مشخص که روش نوشته تو آب بریزین

دارو برای هضم غذای کبوتر

 پودر لوامیزول

این پودر که در آب حل میشه باعث میشه کرم های داخل معده رو هم از طریق دهان و هم از طریق معقد بیرون ریخته شوند

آبله

این
بیماری که به صورت زائدگی در ناحیه های اطراف چشم ، نوک ، پا و معقد که در
دوران جوجگی معمول هست و باعث لاغر شدن و حتی مرگ رو به دنبال داره . برای
درمان میتوان ابتداروی این زائدگی رو خراش داده تا کمی خون آلود شود و بعد
آب لیمو تازه را روب آن بزنید

مرگ ناگهانی

که معمولا برای سکته یا سل هست البته داروهای زیادی داره که امتحان کردم جواب نگرفتم و کاریش نمیشه کرد

بیماری سل

این
بیماری هم از طریق هوا و هم آب و غذای آلوده که به ترشحات پرندگان آلوده
هست دچار میشوند علایم:کبوتر کم کم ضعیف و لاغر و رنگ پریدگی پوست هست و
کسل بوده و تمایل به حرکت ندارد و مفاصل زانو و مفصل خرگوشی  ورم کرده .
درمان: درمان پذیر نیست و باید کبوتر آلوده رو از بقیه جدا کرد

مگس کبوتر و حشرات زیر پر کبوتر

ابتدا
باید جای کبوتر رو تمیز کرده و با محلول های ضد عفونی کننده تمیز کنید بعد
میتونین از پودر پروپوکسور 1% به کل پر ها و زیر بال کبوتر زده تا این
حشرات نابود شوند

چشم درد

این بیماری باعث عفونت در ناحیه ی چشمی شده که اصولا به صورت چرک های سفید در اطراف چشم دیده می شود . درمان:استفاده از قطره ی چشم انسانی (قطره استریل) است باید روزی 3 مرتبه آن را در چشم آلوده ریخت البته بهتره قبل از ریختن ، چرک ها رو با دستمال کاغذی تمیز کرد و قطره رو ریخت.

عقیمی

این به این صورت است که کبوتر ماده تازه خریده تخم نمیکند به این دلیل است که بعضی از دوستان نمیخواهند کبوتر ماده خوبشان دست کسی بیوفتد دست به شکستن استخوان جناغ می کنند که دیگر کاریش نمیشه کرد و فقط برای پریدن خوبند.

اینها چیز هایی بود که در توانم بود و میدونستم امیدوارم که رضایتتون رو جلب کرده باشم



علت های مختلفی هست که پرنده دچار این مشکل میشه که یکیش نیوکاسل گوارشی هست و تقریبا راه درمان نداره و علت های دیگه ممکنه گرما، زیاد خوردن دان، عفونت چنار دون و

اول چیزی که در مورد درمان این مشکل باید مد نظر داشت تشخیص سریع هست چون اگر دیر بهش برسیم درمان خیلی سخت یا شاید غیر ممکن شود

 وقتی تشخیص دادیم که پرنده مشکل هضم پیدا کرده اول از قرص اکسی وت استفاده میکنیم که در خیلی موارد جواب داده و خیلی بی ضرر و ساده هست

ولی اگر جواب نداد اولین کاری که باید انجام داد خالی کردن چینه دان کبوتر و شستشوی کامل اون هست

دارو برای هضم غذای کبوتر

حتی اگر یک دونه باقی بمونه حکم سم رو داره و شاید پرنده اصلا بهبود پیدا نکنه

 بنا به تجربه و گفته دامپزشکی که باهاش کار میکنم و دلایل عقلانی اولین دارویی که استفاده میکنم استامينوفن و ویتامین هست چرا که پرنده چندین ساعت در فشار و بد حالی بوده بعد از چندین ساعت اکثرا طرف غروب شربت مترونیدازول و فورازولیدون رو به قسمت مساوی مخلوط و به اندازه یک سی سی میدم و از دونه های پارس از نوع شرکتی نه از نوع فله ای خیلی کم به پرنده میدم

در روزهای بعد کم کم مقدار دون رو میکنم که در مواقع دوسه روز حل ميشه

 در بعضی مواقع به غیر از هضم نکردن دون پرنده خیلی زیاد به آب میل داره که ما میگیم آب خوره گرفته که خیلی کار سخت تر ميشه و باید پرنده در جای خنک باشد و آب رو هم از جلوش برمیدارم و در کل روز 4 بار اونم نه خیلی بهش آب میدم

 در طول درمان نباید از دونه های سنگین مثل قره ماش و گاودانه استفاده کرد و بهتره از دونهای سبک و زود هضم استفاده بشه

 اما استامينوفن و ویتامین در درمان فراموش نشه چون  پرنده بسیار تب داره و تو بدترین حال هست و ممکنه از تب و.طاقت نیاره


خبره وب سایت:


آمار
وب سایت:
 

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 92
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 183
بازدید کل : 18588
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات :
تعداد آنلاین : 1

اپک تایمز

21 شهریور 1393

Temps de lecture : [est_time]

(Shutterstock)

 

مشکلات گوارشی هرگز موضوعی نیست که بخواهیم با آن کنار بیاییم. نه تنها دردناک است، بلکه گاهی ممکن است خجالت‌آورنیز بشود. خوشبختانه تعدادی از گیاهان هستند که غالبا‌ً در آشپزی روزانه به کار می‌روند که همچنین به دلیل قابلیت آنها در آرام کردن دستگاه گوارش، باارزش قلمداد می‌شوند.

مریم گلی

دارو برای هضم غذای کبوتر

مریم گلی یک گیاه ضد ویروس قدرتمند است و همچنین به دستگاه گوارش کمک می‌کند که به طور یکنواخت کار کند. علاوه بر کمک کردن به معده در هضم پروتئین، مریم گلی به برطرف کردن گاز نیز کمک می‌کند. این گیاه به عنوان یک گیاه آرام‌بخش و تسکین‌دهنده، در آرام کردن اعصاب و کنترل اضطراب فوق‌العاده است. مریم گلی زمینی، طعمی دارد که ممکن است کمی تلخ باشد، در حالی‌که نوع تازه‌ی این گیاه به سرعت کپک می‌زند. مریم گلی ساییده و پاک شده نوع فراگیر این گیاه می‌باشد.

پونه‌ی کوهی

یک قاشق چایخوری پونه‌ی کوهی دارای قدرت آنتی اکسیدان بیشتری از یک پیمانه‌ی کامل زغال‌اخته است؛ که همچنین باعث می‌شود وقتی که آرام کردن مشکلات دستگاه گوارش مطرح باشد یکی از نیرومندترین گیاهان باشد. پونه‌ی کوهی یک گیاه شدیداً قلیایی است که آن را یک انتخاب ایده‌آل برای مقابله با التهاب و حالت اسیدی می‌کند. بعلاوه، این گیاه می‌تواند دستگاه گوارش را تحریک کرده و از یبوست جلوگیری می‌کند.

رزماری

رزماری یا اکلیل کوهی به دلیل عطر مطبوع آن یک گیاه محبوب است. رشد بیش از اندازه‌ی مخمرها در معده و روده می‌تواند منجر به مشکلاتی شود که رزماری با آن مقابله می‌کند. آن همچنین درمان خوبی برای سوء هاضمه، نفخ، گاز، درد و یبوست می‌باشد. با اینکه مکمل‌هایی برای آن وجود دارد، خوردن تازه و خشک این گیاه بسیار مؤثرتر می‌باشد.

اسطوخودوس

اسطوخودوس به دلیل خواص تسکین‌دهنده‌‌ی آن در جهان شناخته شده است. درواقع وقتی فردی دچار اضطراب و تنش می‌شود، گوارش او شروع به کند شدن می‌کند. این کندی ممکن است باعث بروز برخی ناراحتی‌ها شود. استفاده از اسطوخودوس در غذا به آرام کردن روده کمک کرده و باعث می‌شود حرکتی که باید داشته باشد را نگه دارد. به عنوان یک غذای قلیایی اسطوخودوس همچنین به کاهش حالت اسیدی و التهاب کمک می‌کند.

نعناع

زمانی که مسأله‌ی تحریک دستگاه گوارش مطرح باشد، نعناع به عنوان یکی از بهترین گیاهان مطرح می‌‌‏شود. اسید موجود در معده را آرام می‌کند و واکنش‌های کلی آن را نیز مهار می‌کند. با اینکه نعناع تازه، انتخاب اول در درمان یبوست، اسهال، نفخ، گاز و سوء هاضمه است، استفاده از آن به صورت چای نیز بسیار مفید می‌باشد.

آویشن

این گیاه خواص تسکین‌بخشی طبی دارد که آن را در زمان ناراحت بودن معده تبدیل به یک افزودنی ایده‌آل برای غذا می‌کند. از آنجایی‌که دارای خواص ضد ویروسی می‌باشد، افزوده شدن آن به غذا، به معده در از بین بردن اسید کمک می‌کند. آویشن همچنین با رشد بیش از اندازه‌ی مخمر و باکتری‌های بد که معده را ناراحت می‌کند، مقابله می‌کند.

قبل از اینکه به دنبال دارو در داروخانه بگردید و یا از داروهای تجویز شده که اثرات جانبی بدی می‌تواند داشته باشد استفاده کنید، سعی کنید تعدادی از گیاهان ذکر شده در بالا را به غذای خود اضافه کنید تا به داشتن سیستم گوارشی سالم کمک کند.

اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.



:

كيس ارجاعى به بخش طيور دامپزشکی درین : دكتر حداديان. مشکل: انباشتگى در چينه دان.
چینه دان (Crop): قسمتی از مری در ادامه راه عبور غذا از دهان دارای یک اتساع است که آنرا چینه دان می ند و در قسمت گردن واقع شده. غذای بلعیده شده و آب در این قسمت ذخیره میشود تا اینکه پس از مدتی از بقیه قسمت های دستگاه گوارش عبور کنند، در واقع چینه دان محل ذخیره موقتی غذا میباشد.

هنگامیکه چینه دان خالی است و یا تقریباْ خالی میباشد، سیگنال های گرسنگی به مغز فرستاده میشود و مرغ را ترغیب به خوردن و آشامیدن مینماید.

اگرچه آنزیم های گوارشی مترشحه از دهان عمل هضم را آغاز میکنند اما این عمل در چینه دان بسیار ناچیز بوده و جهت ذخیره مواد غذایی بکار میرود، چینه دان در پرندگانی که معمولاْ توسط حیوانات دیگر شکار میشوند تکامل یافته تر است زیرا این پرندگان میتوانند مقادیر نسبتاْ زیادی از مواد غذایی را بسرعت بخورند و به یک محل امن تر حرکت کنند
گاهی اوقات چینه دان پنهان میشود و به این مشکل نهفتگی چینه دان، چینه دان متحرک یا نوسانی، چینه دان متصل شونده گویند که این مشکل در مواقعی بروز میکند که پرنده به مدت طولانی بدون غذا مانده باشد و سپس دوباره به سرعت مقدار زیادی غذا را در زمان کمی بخورد. دلیل دیگر بروز نهفتگی چینه دان این است که پرنده در یک محدوده آزاد از مواد غذایی سخت، گیاهان دارای مقادیر فیبر بالا و یا اینکه یک تکه نخ یا ریسمان طویلی را ببلعد.

تورم چینه دان منجر به انسداد نای نیز میگردد که منجر به خفگی پرنده میشود.

 

دارو برای هضم غذای کبوتر

 

?بيمارستان دامپزشكى شبانه روزى درّين

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *