داروی گیاهی قوی برای زود پریود شدن

خواص دارویی و گیاهی

داروی گیاهی قوی برای زود پریود شدن
داروی گیاهی قوی برای زود پریود شدن

پریود نشدن و تاخیرهای طولانی یکی از مشکلات شایع در میان خانم هاست. میدانم که اولین کار استفاده از درمان های خانگی برای باز شدن پریود است، در این مقاله مواد گیاهی و ورزش هایی که به زودتر پریود شدن شما کمک میکند را معرفی کنیم:

مواد لازم

1 قاشق پاپایا یا یک لیوان آب پاپایا تازه

چه کاری باید انجام دهید:

داروی گیاهی قوی برای زود پریود شدن

پاپایا را یک یا دو هفته قبل از شروع پریودی بخورید.

چرا این ماده اثر می کند؟

پاپایا باعث انقباض عضلات رحم می شود. این انقباض به طور عمده به دلیل حضور کاروتن در آنها است که برای تحریک هورمون استروژن، که باعث پریودی زودهنگام می شود، معروف می باشد.

 مواد لازم

2000 تا 3000 میلی گرم ویتامین C

چه کاری باید انجام دهید؟

زمانی که می خواهید پریودی زودتر رخ دهد مصرف ویتامین C را افزایش دهید (انواع رنگ خون در پریود: قهوه ای، قرمز روشن، صورتی و سیاه).

چرا این ماده اثر می کند؟

ویتامین C باعث افزایش تولید استروژن در بدن شما می شود. استروژن هورمونی است که مسئول تنظیم چرخه قاعدگی است. ویتامین C همچنین باعث کاهش سطح پروژسترون می شود که به نوبه خود باعث ریزش زودتر پوشش رحم و قاعدگی زودهنگام می شود.

احتیاط: توصیه می شود قبل از مصرف مکمل های ویتامین C با پزشک خود مشورت کنید. با این حال، می توانید مصرف غذاهای غنی از ویتامین C مانند میوه های مرکبات و سبزیجات سبز را افزایش دهید.

مواد لازم

1 کاسه آناناس تازه 

چه کاری باید انجام دهید؟

آناناس تازه را هر روز بعد از ظهر به مدت چند روز قبل از شروع پریودی مصرف کنید.

چرا این ماده اثر می کند؟

آناناس مواد معدنی بدن را به ویژه در منطقه لگن تولید می کند. این ماده موجب انقباضات رحم می شود و باعث می شود پریودی شما زودتر از حد معمول رخ دهد.

مواد لازم

یک کاسه هویج پخته یا یک لیوان آب هویج تازه

چه کاری باید انجام دهید؟

هویج پخته شده را مصرف کنید یا آب هویج را 1-2 بار در روز بخورید.

چرا این ماده اثر می کند؟

هویج منبع غنی از بتا کاروتن است که در شل شدن ماهیچه های شکمی موثر است. همچنین هویج می تواند به گشاد شدن رگ های خونی رحم کمک کند، در نتیجه به پریودی زودرس کمک می کند.

مواد لازم

چه کاری باید انجام دهید؟

چرا این ماده اثر می کند؟

دانه های رازیانه جریان قاعدگی را افزایش می دهند. بنابراین به پریودی زودهنگام کمک می کند.

مواد لازم

1 لیوان آب انار یا یک کاسه انار پوست شده

چه کاری باید انجام دهید؟

انار را 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید.

داروی گیاهی قوی برای زود پریود شدن

چرا این روش اثر می کند؟

انار دارای فعالیت استروژنیک است که به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند. همچنین جریان خون را به رحم بهبود می بخشد، به این ترتیب به شما کمک می کند پریودی را زودتر تجربه کنید.

مواد لازم

چه کاری باید انجام دهید؟

چرا این روش اثر می کند؟

زردچوبه گرما را در رحم افزایش می دهد و باعث تحریک جریان خون به رحم می شود.

مواد لازم

6 گرم برگ جعفری خشک 

چه کاری باید انجام دهید؟

چرا این ماده اثر می کند؟

جعفری منبع غنی از ترکیبات مانند apiol و میریستیکین است که باعث انقباض رحم می شود. این ترکیبات می توانند به قاعدگی سریع کمک کنند.

 مواد لازم 

1 فنجان قهوه تازه 

چه کاری باید انجام دهید؟

یک هفته قبل از تاریخ پریودی مصرف قهوه را شروع کنید.

چرا این ماده اثر می کند؟

قهوه حاوی کافئین و دارای خواص استروژن تحریک کننده است. همانطور که می دانیم، استروژن در تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند و بنابراین افزایش تولید آن می تواند باعث شود دوره های شما زودتر از حد انتظار رخ دهد.

احتیاط

پس از گذشت دوره پریودی از مصرف کافئین اجتناب کنید زیرا مصرف بیش از حد کافئین برای سلامتی شما بد است.

مواد لازم

چه کاری باید انجام دهید؟

چرا این روش اثر می کند؟

روغن کرچک حاوی اسید ریکینولئیک است که باعث انقباض رحم می شود. (برای پریود شدن چه بخوریم)

مواد لازم

چه کاری باید انجام دهید؟

چرا این ماده اثر می کند؟

زنجبیل گرما را در بدن افزایش می دهد و باعث پریودی زودرس می شود. همچنین زنجبیل دارای خواص ضد اسپاسم است که از امراض و درد در طی قاعدگی می کاهد (39 خواص زنجبیل | نحوه مصرف زنجبیل).

 مواد لازم

1 قاشق چایخوری شکر زرد

چه کاری باید انجام دهید؟

یک قاشق چای خوری شکر زرد را با آب مخلوط کنید و دو بار در روز بنوشید. ترجیحا این محلول را یک یا دو هفته قبل از تاریخ واقعی پریودی مصرف کنید.

چرا این ماده اثر می کند؟

به غیر از منبع غنی از مواد مغذی، شکر زرد دارای خواص افزایش حرارت بدن است که می تواند به زودتر اتفاق افتادن پریودی شما کمک کند. 

مواد لازم

1 قاشق چایخوری دانه کنجد

چه کاری باید انجام دهید؟

یک قاشق چایخوری دانه کنجد را با عسل مخلوط کنید و دو بار در روز بخورید. حداقل 15 روز قبل از تاریخ شروع پریودی این ماده را مصرف کنید.

چرا این ماده اثر می کند؟

دانه های کنجد داراي ویژگی های استثنایی می باشند که می توانند باعث پریودی قبل از تاریخ مورد انتظار شوند.

چند روز عقب افتادن پریود نشانه بارداری است

چگونه اثر می کند؟

ورزش های پایین تنه مانند اسکات باعث تحریک ماهیچه های شکم و لگن می شود. این ورزش ها باعث انقباض رحم می شود که منجر به پریودی های زودهنگام می شود.

تکرارها: 12 تا 15

چگونه اثر می کند؟ بشین پاشو ورزش عضلات شکم است و موجب انقباض ماهیچه های رحم می شود.

تکرارها : 12 تا 15

چگونه اثر می کند؟ کرانچ دوچرخه یا پیچ خورده عضلات شکمی را به کار می اندازند. این ورزش ها به نوبه خود باعث انقباض رحم و پریودی زودهنگام می شوند.

تکرارها:12 تا 15

چگونه اثر می کند؟ پیچ و تاب های ایستاده، عضلات شکمی فوقانی و کمر را تحت فشار قرار می دهند که این امر موجب پریودی زودهنگام می شود.

تکرارها: 12 تا 15

حتما بخوانید: احتمال بارداری بعد از پریود چقدر است؟

چگونه اثر می کند؟ دویدن روشی دیگر است که عضلات لگن را به کار می اندازد. فشار روی عضلات لگن باعث پریودی زودهنگام می شود.

مدت زمان: 25 تا 30 دقیقه

چگونه اثر می کند؟ پیچش شکم شامل چرخیدن شکم شما به عقب و جلو و تحریک عضلات لگن می باشد.

تکرارها: 8 تا 10

چگونه اثر می کند؟ کرانچ معکوس باعث ایجاد فشار بیشتر بر شکم و لگن می شود. این فشار باعث پریودی زودهنگام می شود.

تکرارها: 15 تا 20

چگونه اثر می کند؟ این ورزش سرگرم کننده است و بر روی شکم و کمر اثر می گذارد و باعث پریودی زودرس می شود.

تکرارها: 15 تا 20

چگونه اثر می کند؟ قیچی بر روی عضلات شکمی و لگن شما تاثیر می گذارد. این ورزش دشوار است اما یکی از بهترین روش ها برای پریودی زودهنگام می باشد.

تکرارها: 12 تا 15

چگونه اثر می کند؟ حرکت سگ سر بالا یک حرکت یوگا است که به تقویت عضلات شکمی و لگن کمک می کند. همچنین گردش خون را به ناحیه شکم بهبود می بخشد. فشار شدید بر عضلات شکم باعث می شود پریودی زودتر از تاریخ واقعی رخ دهد.

مدت زمان: هر حرکت را 15 تا 20 ثانیه نگه دارید.

چگونه اثر می کند؟ این حرکت به افزایش انعطاف پذیری بدن کمک می کند و ماهیچه های شکمی و لگن را تقویت و سفت می کند. این ورزش به نوبه باعث پریودی زودرس می شود.

مدت زمان: باید این حالت را از 30 تا 60 ثانیه نگه دارید.

چگونه اثر می کند؟ حرکت کمان باعث می شود ماهیچه های شکمی کشیده شوند و جریان خون را به قسمت شکم افزایش می دهد. این حرکت به پریودی زودرس کمک می کند.

مدت زمان: این پوزیشن را برای 15 تا 20 ثانیه نگه دارید.

چگونه اثر می کند؟ این حرکت باعث کشش عضلات شکمی و لگن می شود و باعث سریع تر اتفاق افتادن پریودی می شود.

مدت زمان: این حالت را برای 60 ثانیه نگه دارید.

 چگونه اثر می کند؟ ماتسایانا یک حرکت یوگا است که عضلات شکم و کمر را به همراه عضلات لگن فعال می کند. فعال سازی این عضلات باعث تحریک ماهیچه های رحم می شود که به زودتر رخ دادن پریودی شما کمک می کند.
مدت زمان: شما باید 30 تا 60 ثانیه این حالت را حفظ کنید.

تمام این درمان ها و تمرینات راهی عالی برای زودتر پریود شدن می باشند که حداقل باید یک هفته زودتر از تاریخ پریودی انجام دهید. در حقیقت، می توانید این درمان ها را با داروهای ترکیبی برای نتایج سریعتر و موثرتر استفاده کنید. فراموش نکنید یک رژیم سالم و محیط بدون استرس نیز در حفظ چرخه قاعدگی منظم موثر می باشد. 

اگر چه ممکن است گرفتگی و خونریزی را تا 3 یا 4 روز بعد از سقط جنین نبینید اما پریودی واقعی شما 3 تا 6 هفته بعد از سقط جنین شروع می شود.

می توانید رژیم غذایی مقوی و تمرینات و ورزش های یوگا را استفاده کنید تا به طور طبیعی از بارداری جلوگیری کنید. از آنجا که این روش ها به زودتر رخ دادن پریودی کمک می کنند از حاملگی نیز جلوگیری می کنند.

قرص میزوپروستول معمولا برای سقط جنین و پریودی استفاده می شود (برای سقط جنین چه باید کرد). با این حال، بهتر است از روش های طبیعی ذکر شده در این مقاله استفاده کنید تا عوارض جانبی را نیز تجربه نکنید.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع: www.stylecraze.com

من یک هفته مونده به پریودم و در حال اقدامم امشب رفتیم مهمونی هم آب هویج خوردم هم مرکباتی که توش ویتامین ث داره خداکنه این ماه پریود نشم و باردار باشم

انشاالله

خانه » زنان و کودکان » معرفی 7 گیاه قاعده آور قوی که فوق العاده موثر هستند (کاملا طبیعی)

گیاهان قاعده آور برای منظورهای مختلف می توانند مورد استفاده خانم ها قرار گیرند که عمدتا دلیل آن تمیزی خون و بهبود سلامت عمومی بدن می باشد. در این مطلب قوی ترین گیاهان قاعده آور طبق تحقیقات جدید روز دنیا را به شما معرفی می کنیم.

موادی که قاعده آور هستند، به اصطلاح emmenagogue  گفته میشوند. برخی از این مواد میتوانند موجب تولید مواد سقط جنین در زمان بارداری شوند پس باید مراقب باشید. اگر پریودی شما بعلت بارداری عقب افتاده باشد، باید بدانید که استفاده از این مواد برای پریود شدن میتواند موجب از بین رفتن بارداری و سقط جنین گردد که این امر میتواند بسیار خطرناک باشد. پس اگر احتمال میدهید باردار هستید، اصلا از روشهای گفته شده در این متن استفاده نکنید. اگر از گیاهان دارویی استفاده میکنید، از یک منبع معتبر آنها را خریداری کنید. وزرات بهداشت نظارت آنچنانی بر این گیاهان ندارد، پس در مورد کیفیت و خلوص آنها نگرانی هایی وجود دارد، بخصوص اگر این گیاهان در کشورهای دیگر تولید شده باشند.

پیدا کردن شواهد علمی مبنی بر قاعده آور بودن ویتامین C –که آسکوربیک اسید هم نامیده میشود، دشوار است. بهرحال یک باور عمومی وجود دارد که ویتامین C این خاصیت را دارد. تصور میشود که ویتامین C باعث افزایش سطح استروژن و کاهش سطح پروژسترون میشود؛ که این با تاثیری که بر رحم میگذارد موجب شروع قاعدگی میگردد.

داروی گیاهی قوی برای زود پریود شدن

حتما بخوانید: ۱۰ تا از جدیدترین و بهترین روشهای کاهش درد پریود که باید بدانید

برای امتحان این روش از مکمل ها و غذاهای حاوی ویتامین C استفاده کنید. از جمله منابع ویتامین C میتوان به مرکبات، انواع توت ها، کلم بروکلی، اسفناج، فلفل قرمز و سبز، گوجه فرنگی و… اشاره کرد. اگر از مکمل ها استفاده میکنید، مواظب باشید که در حد مجاز از آنها استفاده کنید، استفاده بیش از حد آن میتواند خطرناک باشد.

برخی افراد معتقدند که خوردن ۲ آسپرین خرد شده در نصف فنجان آب با کمی شکر و عسل، قاعده آور است. بهرحال شواهد علمی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد و منطق این موضوع مشخص نیست. آسپرین بعنوان منعقدکننده ی خون عمل میکند و موجب پریودهای سنگینتر میشود؛ اما بعید بنظر میرسد که بتواند زمان قاعدگی را تحت تاثیر قرار دهد.

زنجبیل یک درمان سنتی برای پریود شدن است و این باور وجود دارد که موجب انقباض رحم میشود. بهرحال این هنوز اثبات نشده است، اگرچه تحقیقاتی مبنی بر تاثیر زنجبیل بر پریودهای دردناک انجام شده است. مصرف زنجبیل بصورت خام زیاد خوشایند نیست و راه آسانتر برای استفاده از آن چای زنجبیل میباشد. برای استفاده از این متود، کمی زنجبیل تازه ی خرد شده یا قطعه شده را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه در آب بجوشانید. میتوانید قبل از خوردن، کمی عسل یا شکر به آن اضافه کنید.

جعفری حاوی مقدار زیادی ویتامین C و apiol است که به تحریک انقباضات رحم کمک میکند؛ اما apiol در مقادیر مشخص سمی است و مخصوصا برای زنان باردار خطرناک است. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی میباشید یا مشکلات کلیوی دارید، از خوردن چای آن اجتناب کنید. برای درست کردن چای جعفری، به آسانی دوقاشق غذاخوری جعفری تازه را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا جعفری ها خیس بخورد و دم بکشد، سپس چای را میل کنید.

زردچوبه از دیگر درمانهای سنتی برای قاعده آوری است. تصور میشود که این برروی سطح استروژن و پروژسترون اثرگذار است اگر چه برای اثبات آن تحقیقات علمی باید صورت گیرد. برای وارد کردن زردچوبه به رژیم غذایی راههای زیادی وجود دارد. میتوانید زردچوبه را به غذاها، برنج، سبزیجات، همچنین به آب و شیرهمراه با دیگر شیرین کننده ها و… اضافه کنید.

دم‌نوش زعفران اساساً ضدافسردگی و نشاط‌آور بوده و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند؛ همچنین مدر (ادرار آور) بوده و نتیجتاً برای شست‌وشوی کلیه‌ها و مثانه مفید است؛ اما قاعده آور بسیار قوی می باشد که اثر آن کاملا اثبات شده است. برای این کار می توانید آن را همراه با غذا و برای اثر بیشتر آن را به صورت دمنوش مصرف کنید.

گیاه کوهوش سیاه از دیگر مکمل های گیاهی ست که میتوانید برای منظم شدن سیکل قاعدگی خریداری کنید؛ اما این را بدانید که کوهوش سیاه با بسیاری از داروها تداخل پیدا میکند. برای افرادی که فشار خون بالا دارند و آنهایی که داروهای قلب مصرف میکنند و همچنین افراد دارای مشکلات کبدی، توصیه نمیشود.

استرس گاهی اوقات میتواند دلیل تعویق پریودی یا جلوگیری از آن باشد. وقتی استرس داریم، بدن هورمون هایی مانند کورتیزول یا آدرنالین ترشح میکند. این میتواند مانع تولید هورمون هایی مانند استروژن و پروژسترون که برای سیکل قاعدگی منظم ضروری هستند، گردد. راههای زیادی برای دوری از استرس و ریلکس شدن وجود دارد که بهترین راه برای هر نفر، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. از جمله این راهها عبارتند از:

یک حمام گرم به آرامش عضلانی و کاهش استرس کمک میکند. شاید بتوان با استناد به این مورد بگوییم که این روش قاعده آور است. استفاده از روغن های معطر میتواند اثر این روش را بیشتر کند. میتوانید از کیسه آب گرم هم استفاده کنید. گرما نه تنها آرامش بخش است بلکه موجب افزایش جریان خون در آن منطقه میشود و بنابراین سیکل قاعدگی را بهبود میبخشد.

هنگامیکه یک زن به ارگاسم میرسد، باعث میشود که دهانه ی رحم او منبسط شود و خون قاعدگی پایین بیاید. سکس منظم همچنین موجب کاهش اثر استرس و تعادل هورمونی سالم میشود.

ورزش بیش ازحد موجب پریودی نامنظم، عقب افتاده یا از دست رفته میگردد. دونده ها، وزنه بردارها و دیگر ورزشکارانی که ورزش زیاد هرروزه دارند، ممکن است این مشکل را تجربه کنند. این بخاطر این است که ورزش سطح استروژن را پایین می آورد و از قاعدگی جلوگیری میکند.

یک راه حل بلندمدت برای مشکل پریودهای نامنظم استفاده از وسایل ضدبارداری هورمونی است. با کنترل سطح هورمون ها در بدن، این داروهای ضد بارداری میتوانند موجب پریودی منظم شوند. اینکار عوارض جانبی بهمراه دارد. اگر مایل به امتحان این روش هستید، از قبل با پزشک مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که تاخیر پریودی یا پریود نشدن، میتواند علامت یک مشکل جدی باشد. به همین دلیل مراجعه به پزشک میتواند یک کار عاقلانه باشد. درصورتیکه:

حتما بخوانید: ۱۴ نکته بسیار مهم درباره روش درمان عفونت رحم که باید بدانید

باز هم هرگونه سوال یا نظری درباره گیاهان و روش های قاعده آور قوی دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

شرکت لوتوس

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات پزشکی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

تبلیغــات  تماس با ما

تماس با ما

تهران-خیابان انقلاب  تلفن تماس 09193226326 تلفن ثابت ۲۸۴۲۶۹۲۹ -۰۲۱

ایمیل maxer.ir@gmail.com

© استفاده از مطالب سالم زیبا تنها با کسب اجازه از مدیریت امکان پذیر می باشد.

مطالب وبسایت سالم زیبا تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

داروی گیاهی قوی برای زود پریود شدن

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttps://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttps://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

 

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

 

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

داروی گیاهی قوی برای زود پریود شدن

آرایش

مدل مو

مدل لباس

 

در صورتی که در حال شیردهی هستید زمانی را باید سپری کنید تا هورمون هایتان به حالت طبیعی برگردد و چرخه قاعدگی تان هم منظم شود.

چنانچه در ماههای اخیر دچار اضافه وزن شده اید از طرفی دچار قطع قاعدگی هم شده اید باید بدانید این 2 مساله به هم ارتباط دارند و احتمالا هورمون هایتان دچار اختلال شده اند و شما باردار نیستید. و اما کاهش وزن ؛ این حالت هم امکان ایجاد اختلال در هورمون ها را به وجود می آورد پس نگران نباشید می تواند دلیل پریود نشدن شما لاغری و کاهش وزن تان باشد.

استرس عامل اختلال هورمون هاست پس اگر این روزها دچار استرس شدید بوده اید بهتر است بدانید وقتی دچار استرس می شوید، هورمون ها مانع تخمک گذاری و ایجاد چرخه قاعدگی تان می شوند و قطعی قاعدگی طبیعی است.

گاهی اوقات مصرف نوعی داروی خاص می تواند چرخه قاعدگی را به هم بریزد یا حتی دچار توقف کند.

تخمدان پلی کیستیک، نتیجه عدم تعادل هورمون هاست که در روند تخمک گذاری دخیل است در نتیجه خانم هایی با این عارضه، ممکن است چرخه طولانی قاعدگی یا توقف را تجربه کنند.

ماتسیاسانا یا ژست ماهی، عضلات شکمی بالا و پایین شما را همراه با عضلات لگن را فعال می کند. فعال سازی این عضلات باعث تحریک ماهیچه های رحم می شود، که به درمان عقب افتادگی پریود کمک می کند ؛ 30 تا 60 ثانیه این ژست را نگه دارید.

اوستراسانا یا ژشت شتر، به افزایش انعطاف پذیری بدن کمک می کند و ماهیچه های شکمی و لگن را تقویت و تنگ می کند. این به نوبه خود باعث درمان عقب افتادگی پریود و باعث پریود زودتر می شود ، شما باید این ژست را برای 30 تا 60 ثانیه انجام دهید.

دهانوراسانا یا ژست کمان ماهیچه های شکمی کش می دهد و جریان خون را به منطقه شکم افزایش می دهد. این کمک می کند تا زودتر پریود شوید و عقب افتادگی پریود درمان شود ، 15 تا 20 ثانیه این ژست را نگه دارید. 

آدهو موخا سواناسانا یا ژست سگ رو به جلو یک روش یوگا آسانی است که به تقویت عضلات شکمی و لگن کمک می کند. همچنین گردش خون در ناحیه شکمی شما را بهبود می بخشد. فشار شدید و فشار بر عضلات شکمی شما به درمان عقب افتادگی پریود کمک می کند ؛ 15-20 ثانیه این کار را انجام دهید. 

مالاسانا یا ژست حلقه گل عضلات شکم و لگن شما را کش می دهد و در نتیجه باعث درمان عقب افتادگی پریود می شود ؛ این ژست را برای 60 ثانیه نگه دارید. 

روغن کرچک حاوی اسید ریکینولئیک است که باعث انقباض رحم می شود و به نوبه خود می تواند به زمان پریود شما کمک کند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

کمی روغن کرچک را برداشته و به آرامی با آن پایین شکم خود را ماساژ دهید. یک پد گرم را بر روی پایین شکم خود قرار دهید و اجازه دهید 15-20 دقیقه بماند. این کار را دو بار در روز، برای حداقل یک هفته قبل از تاریخ پریود خود انجام دهید.

آناناس حرارت را بدن، به خصوص در ناحیه لگن شما تولید می کند ، این حرارت موجب انقباضات رحم می شود، بنابراین پریود های شما زودتر اتفاق می افتد.

1 قاشق آناناس تازه بریده شده را هر روز بعد از ظهر، کمی بخورید.

داروی گیاهی قوی برای زود پریود شدن

 

دانه های رازیانه به عنوان قاعده آور عمل می کنند و جریان قاعدگی را افزایش می دهند. که به شروع زودتر پریود کمک می کند.

مواد لازم:

دانه های رازیانه و آب را در ظرف کوچکی بریزید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید ؛ سپس صافش کنید و اجازه دهید خنک شود و این راه حل را در فواصل منظم در طول روز تکرار کنید.

 

انار دارای فعالیت استروژنیکی است که به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند ؛ آنها همچنین جریان خون را به رحم بهبود می بخشند، به این ترتیب به شما کمک می کند عقب افتادگی پریود های خود را حل کنید و زودتر پریود شوید.

آنچه نیاز خواهید داشت:

 

دانه های کنجد دارای ویژگی های استثنایی هستند که می توانند عقب افتادگی پریود شما را حل کنند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

کنجد را با کمی عسل مخلوط کرده و دو بار در روز، حداقل 15 روز قبل از تاریخ پریود خود بخورید.

 

پاپایا باعث انقباض عضلات رحم می شود و به طور عمده به دلیل حضور کاروتن موجود در پاپایا است که برای تحریک هورمون استروژن عمل می شود و به نوبه خود برای درمان عقب افتادگی پریود مفید است.

هفته ای یک یا دو بار ، قبل از شروع پریودتان 1 کاسه پر از پاپایا خرد شده یا 1 لیوان آب پاپایا تازه بخورید.

زردچوبه گرما را در رحم افزایش می دهد و باعث تحریک رحم می شود و به این ترتیب موجب درمان عقب افتادگی پریود شما می شود.

آنچه نیاز خواهید داشت:

پودر زردچوبه را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و 1 تا 2 بار در روز مصرفش کنید، ترجیحا 10 روز قبل از تاریخ پریود مورد انتظارتان این کار را انجام دهید. 

جعفری یک منبع غنی از ترکیباتی مانند آپیول و میریستیکین است که هر دو باعث انقباض رحم می شوند. این ترکیبات می توانند در درمان عقب افتادگی پریود کمک کنند و باعث زودتر پریود شدن شوند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

2 گرم از جعفری خشک شده را در آب داغ خیس شده را سه بار در روز بخورید. شما باید این کار را حداقل یک هفته یا 10 روز قبل از تاریخ پریود واقعی خود انجام دهید.

قهوه حاوی کافئین و خواص تحریک کنندگی استروژن است. همانطور که از قبل می دانیم، استروژن به تنظیم چرخه پریودی کمک می کند و بنابراین افزایش تولیدش می تواند باعث زودتر پریود شدن شما و به درمان عقب افتادگی پریود شما کمک کند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

یک هفته قبل از تاریخ دقیق پریودتان قهوه بیشتری بنوشید. 

احتیاط : پس از پریود شدن، از کافئین دوری کنید، زیرا مصرف زیادش به سلامتی شما آسیب می رساند. 

زنجبیل حرارت بدن را افزایش می دهد و باعث درمان عقب افتادگی پریود و زودتر پریود شدن می شود. همچنین دارای خواص ضد اسپاسم است که از امراض و درد در طول قاعدگی جلوگیری می کند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

آب زنجبیل را بگیرید و کمی عسل را اضافه کنید وروزانه یک هفته قبل از تاریخ واقعی پریود خود مصرفش کنید.

 

شکرزرد به غیر از اینکه منبع خوبی از مواد مغذی است، باعث حرارت بدن نیز می شود، که می تواند به درمان عقب افتادگی پریود کمک کند ، شکر زرد همچنین از بارداری نیز جلوگیری می کند.

آنچه نیاز خواهید داشت:

یک قاشق چایخوری شکر زرد را خالی بخورید یا آن را با کمی آب مخلوط کنید و دو بار در روز، ترجیحا یک یا دو هفته قبل از تاریخ پریود خود بنوشید. 

 

ویتامین C باعث افزایش تولید استروژن در بدن می شود. استروژن یک هورمونی است که مسئول تنظیم چرخه قاعدگی می باشد. ویتامین C همچنین سطح پروژسترون را کاهش می دهد که به نوبه خود باعث می شود که شانس درمان عقب افتادگی پریود افزایش یابد و دیواره خونی رحم زودتر فرو میریزد.

مواد لازم:

ویتامین C را هر زمانی که خواستید عقب افتادگی پریودتان را جلو بیندازید، بخورید. 

احتیاط:توصیه می شود قبل از مصرف مکمل های ویتامین C با پزشک خود مشورت کنید با این حال، می توانید مصرف خود را از غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات و سبزیجات سبز افزایش دهید.

هویج یک منبع غنی از بتا کاروتن است که در تسکین ماهیچه های شکمی کمک می کند. این نیز می تواند به رگ های خونی رحم شما کمک کند، در نتیجه به شما کمک می کند تا عقب افتادگی پریودیتان حل شود.

هویج پخته شده یا آب هویج را 1-2 بار در روز مصرف کنید.

 

این یک ورزش سرگرم کننده است که بر روی شکم فوقانی و کمر کار می کند و به بهبود پریودهای شما کمک می کند پس 15-20 بار تکرار کنید. 

کرانچ معکوس باعث اعمال فشار زیاد بر پایین شکم و لگن شما است. این فشار باعث درمان و جلو افتادن پریود می شود پس 15-20 بار تکرار کنید.

دویدن یک راه دیگر برای کار کردن عضلات لگن شماست. فشار در عضلات لگن کمک می کند تا عقب افتادگی پریودها درمان شوند پس 25-30 دقیقه انجام دهید.

 

چرخش شکمی شامل چرخاندن شکم به عقب و جلو برای تحریک عضلات لگن است که به اندازه کافی درمان عقب افتادگی پریود کمک می کند و پریودها را جلو می اندازد پس 8-10 بار تکرار کنید.

کرانچ دوچرخه و یا کرانچ پیچ خورده عضلات شکمی را به کار می اندازند، که باعث انقباض رحم می شوند و پریودهای تاخیر دار شما را جلو می اندازد پس 12-15 بار این را تکرار کنید.

ایستادن پبچ دار عضلات شکمی فوقانی و پایینی شما را تحت فشار قرار می دهند که این امر دوباره باعث درمان عقب افتادگی پریود می شود پس 12-15. بار تکرار کنید.

ضربه قیچه بر روی عضلات شکمی و لگن تمرکز دارد و ممکن است عادت کردن به آن کمی دشوار باشد. با این حال، هنگامی که عادت کردید، آنها یکی از بهترین گزینه هایی خواهند بود که برای درمان عقب افتادگی پریود خود انجام داده اید پس 12-15 بار تکرار کنید. 

تمرینات پایین بدن مانند اسکات زدن باعث تحریک ماهیچه های شکمی و لگن می شود ؛ این کار باعث انقباض زودرس رحم می شود که منجر به جلو افتادن پریودهای عقب افتاده می شودپس 12_15 بار این حرکات را انجام دهید .

بشین پاشو ها شامل تمرین های عضلات شکمی می شوند و همچنین موجب انقباض ماهیچه های رحم، بنابراین باعث درمان عقب افتادگی پریود می شود ؛ 12-15 بار این کار تکرار شود .

 

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی



       

اگر می خواهید زودتر پریود شوید و یا با مشکل تاخیر در پریود مواجه شده اید،این قرص ها می توانند به شما کمک کنند.البته فراموش نکنید که حتما قبل از مصرف هر نوع دارویی با پزشکتان مشورت کنید.

دوران قاعدگی، یکی از مهم­ترین چرخه ها در زندگی خانم ­هاست.قاعدگی چیزی­ست که مشخص می­کند آیا یک زن وارد بارداری شده است یا نه. معمولا تخمک­هایی که از تخمدان آزاد می­شوند،برای بارور شدن،خودشان را به دیواره­های رحم می­چسبانند.در صورتیکه این تخمک­ها بارور نشوند،دیواره­های رحم به همراه تخمک­ها شروع به تخریب می­کند و به همراه خون از بدن زن خارج می­شود.اینکه نوع خون خارج شده غلیظ یا رقیق باشد و یا شدت خون ریزی چگونه باشد،به بدن زن بستگی دارد.

داروی گیاهی قوی برای زود پریود شدن

اگرچه،با وجود اینکه خیلی از خانم ها از عادت ماهانه و خون­ریزی های شدید این دوره شکایت دارند،؛روزهایی هم هست که به دلیل شرایط خاص،ممکن است چرخه قاعدگی قطع شود و یا به تاخیر بیافتد.در چنین مواقعی،داروهایی برای کمک به پریود شدن وجود دارد که در این مقاله،الودکتر به بررسی 10 قرص قوی برای پریود شدنمی پردازد.

این دارو،اولین دارو در لیست ماست که برای پریود شدن استفاده می­ شود.این دارو در اصل برای تنظیم هومورن­ های زنانه استفاده مصرف می­شود.ترکیب اصلی این دارو مدروکسی پروژسترون است که خودش نوعی هورمون زنانه محسوب می­شود.این دارو در زنانی که باردار نیستند و چرخه قاعدگی منظم دارند استفاده می­ شود.با استفاده از این دارو،مشکل پریودهای نامنظم با نرمال کردن خونریزی حل می­ شود و یک چرخه قاعدگی سالم را برای خانم ها به ارمغان می­آورد.

مپرات:

مپرات نوعی دیگر از داروهای حاوی مدروکسی پروژسترون است که برای درمان مشکل پریودهای نامنظم و یا پریود نشدن استفاده می­شود.این دارو خودش نوعی هورمون پروژسترون است و معمولا باعث فعال شدن چرخه قاعدگی می­شود.این دارو برای درمان سرطان سینه و جلوگیری از بارداری نیز استفاده می­شود.

این دارو که به صورت کپسول است یکی از راه های آیوردیک برای حل مشکل پریودهای نامنظم است و در بسته بندی های 60تایی که باید به صورت روزانه مصرف شود،ارائه می­شود.این کپسول­ها برپایه اصول آیورودا و به صورت کاملا گیاهی تولید شده اند و هیچ تاثیر جانبی ای ندارند.این دارو به تنظیم عادت ماهانه شما کمک می­کند.

 

این دارو از همان کمپانی داروی قبلی است.این کپسول ها، هورمون های زنانه را تنظیم می کند.در واقع این دارو با تعادل رساندن هورمون هایی که باعث بی نظمی در چرخه قاعدگی می شوند،به شما کمک می کنند.

این دارو نوعی داروی گیاهی است که شامل عصاره های طبیعی گیاهان است.یکی از کاربردهای این دارو،تنظیم هورمون­های زنانه ی بدن است.

بلک کوهوش:

این دارو از ریشه های گیاهی تهیه شده است که در در درمان مشکل بی نظمی قاعدگی تاثیر گذار است و می تواند هورمون های بدن زنان را تنظیم کند.این دارو در فرمولاسیون های مختلفی تهیه شده،مانند پودر،قرص و کپسول.می توانید هر شکلی از این دارو که برایتان مناسب تر است را تهیه کنید و برای همیشه مشکل پریودهای نامنظم تان را حل کنید.

قرص جیناون:

این قرص یکی دیگر از داروهای آیورودا است که می تواند برای حل مشکل بی نظمی قاعدگی شما استفاده شود.این دارو شامل مکمل های گیاهی ای است که گردش خون را تحت تاثیر قرار می دهد و پریودهای شدید و دردناک را متوقف می کند.با وجود اینکه این دارو جزو داروهای گیاهی و آیورودیک است،بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشکتان در مورد دوز مصرف مشورت کنید.

این دارو می تواند هم برای تنظیم پریود استفاده شود و هم برای جلوگیری از پریودهای شدید.این دارو نوعی تونیک است که برای زودتر پریود شدن هم استفاده می شود.این دارو با تنظیم کردن هورمون های زنانه،پریودهایتان را به حالت طبیعی باز می گرداند.

این دارو هم مانند داروهای دیگر،نوعی کپسول است که به شما کمک می کند که پریودهایتان را به حالت عادی بازگردانید.

این دارو با استفاده از بهترین محصولات هاوایی تمام مشکلات قاعدگی در خانم ها را حل می کند.این دارو در خانم هایی که هنوز باردار نشده اند و مشکل بی نظمی در پریود دارند،استفاده می شود.

امتياز 4 از 5 بر اساس نظر72 نفر

| 1397/04/26 | چرخه قاعدگی پریود قاعدگی

الو دکتر یک سایت جامع برای ارائه جدیدترین مطالب و اطلاعات پزشکی است. الو دکتر همچنین بانک کامل اطلاعات تمام بیماری ها، علائم و نشانه ها و علل و عوامل خطرساز آن ها را به همراه راه های ساده پیشگیری و نیز عوارض و درمان بیماری ها در اختیار شما قرار می دهد. سایت الو دکتر جایگزین پزشک نیست و تنها برای بالا بردن فرهنگ سلامت و اطلاعات عمومی در خدمت شماست.

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883 – 09128333237

کلیه حقوق این سایت متعلق به الو دکتر بوده و استفاده از مطالب آن فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

یکی از مشکلات عمده بانوان تاخیر و یا قطع پریودی آنها می باشد که با وجود پیشرفت فراوان علم دارویی هنوز هم به دنبال راه های درمان خانگی و استفاده از گیاه قاعده آور در این زمینه می باشند.

تمامی گیاهان قاعده آور منجر به سقط جنین نیز می شوند. به همین لحاظ قبل از شروع به استفاده از این درمان های خانگی باید از عدم بارداری اطلاع حاصل نمود و بعد شروع به مصرف گیاه قاعده آور بکنید.

تاخیر قاعدگی در بانوان یک مشکل اساسی به شمار می آید که سبب نگرانی های وجود بارداری در زنان می شود اما با استفاده از چند گیاه قاعده آور بعد از اطمینان از عدم بارداری می توان استفاده و این مشکل را رفع کرد.

داروی گیاهی قوی برای زود پریود شدن

تمام گیاهان ذکر شده در این متن را می توانید از عطاری ها تهیه نمایید و از مسوولین آنجا طرز تهیه و شکل و مدت استفاده از هر کدام از این گیاهان را جویا شوید و به درستی از آنها مصرف نمایید تا نتیجه بگیرید.

منبع : آرگا



موهاتو ابریشمی کن !



روغن خراطین و خواص شگفت انگیز آن !



چطور ارزان به آنتالیا سفر کنیم؟


معرفی بهترین رستوران های کوش آداسی مناسب با ذائقه شما


تبلت جدید و خوش قیمت سامسونگ را با 8 درصد تخفیف بخرید



ایده های جذاب برای تزیین تم تولد مردانه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

داروی گیاهی قوی برای زود پریود شدن
داروی گیاهی قوی برای زود پریود شدن
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *