داروی گیاهی برای درمان ویار بارداری

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

ویار بارداری و تهوع در دوران بارداری به عنوان یک بیماری صبحگاهی شناخته می شود و برای درمان ویار بارداری از داروهای مختلفی استفاده می کنند. اولین پارامتری که هر خانم باردار می بایست منتظرش باشد ویار صبحگاهی است که معمولا در سه ماهه نخست بارداری مادران را درگیر می کند.

ویار بارداری و تهوع در دوران بارداری به عنوان یک بیماری صبحگاهی شناخته می شود و برای درمان ویار بارداری از داروهای مختلفی استفاده می کنند. اولین پارامتری که هر خانم باردار می بایست منتظرش باشد ویار صبحگاهی است که معمولا در سه ماهه نخست بارداری مادران را درگیر می کند. هرچند که کنترل مواد غذایی مورد مصرف و کم و زیاد کردن یک سری مواد غذایی از رژیم روزانه می تواند کمک کننده باشد اما شاید بتوان گفت که سخت ترین مرحله دوران بارداری ویار صبحگاهی است که ۸۰ % زنان باردار به آن مبتلا خواهند شد.

حالت تهوع و استفراغ هایی که معمولا در ساعات اولیه روز و گاهی هم در بین روز مادران باردار را درگیر می کند به بیماری صبحگاهی یا ویار صبحگاهی شناخته می شود که بین ۱۶ الی ۲۰ هفته از شروع بارداری به طول خواهد انجامید. این حالت هیچ گونه ضرری برای مادر یا جنین نخواهد داشت اما یک بیماری سخت و ناخوشایند است که می بایست تحت کنترل قرار گیرد. این بار در نت نوشت به شما کمک می کنیم اگر به این بیماری مبتلا شده اید بتوانید با یک سری مواد غذایی به درمان ویار بارداری بپردازید تا دوران بارداری برای شما تلخ نشود.

بخوانید: علت تجمع چربی در زنان چیست؟ چرا زن‌ ها زودتر و از مردان چاق می شوند؟

بخوانید: عوارض داروهای ضد تهوع در بارداری

داروی گیاهی برای درمان ویار بارداری

درمان ویار بارداری و بیماری صبحگاهی

بیماری صبحگاهی بعضی اوقات با تهوع و استفراغ همراه است هر چند که حالت تهوع ممکن است در طول مدت بارداری وجود داشته باشد. این حالت در صبح هنگام نشانه خوبی به حساب می آید به طوری که می تواند در کاهش سقط جنین یا نوزاد نارس یا کم وزن موثر واقع شود. در بیماری صبحگاهی که بسیار ناخوشایند است، علت و عوامل کاملا دقیقی وجود ندارد ولی می توان گفت که نوسانات قند خون و توده بدنی بالا یا همان BMI بی تاثیر نخواهد بود.

بخوانید: تهوع و ویار بارداری می تواند محافظ کودک باشد، به این دلیل

چه کارهایی برای درمان ویار بارداری می توان انجام داد که این حالت ناخوشایند کمتر شود یا به طور کلی از بین برود؟

رسیدن به یک وزن متعادل قبل از بارداری، خوردن وعده های غذایی سالم و منظم در طی روز و ورزش در درمان ویار بارداری موثر است. یک سری مواد غذایی هم وجود دارند که بیماری صبحگاهی زنان باردار را بدتر می کنند برای مثال مواد غذایی مانند گوشت که به راحتی فاسد یا سمی می شوند بهتر است زیاد مصرف نشود کافئین و هر ماده غذایی که میزان کافئین بالایی داشته باشد نیز باید کمتر مصرف شوند.

بخوانید: حالت تهوع پس از غذا خوردن نشانه چیست؟ علت ها و درمان‌های طبیعی

اگر چه سبزیجات غذاهایی مغذی و سالم در رژیم های غذایی مخصوصا برای زنان باردار محسوب می شود ولی گاهی برخی از سبزیجات ممکن است سبب از دست دادن اشتها یا استفراغ شوند. مانند کلم بروکلی، قارچ، گل کلم، کدو و یا گوجه فرنگی و هویج نیز از این دسته سبزیجات هستند.

بخوانید: درمان استفراغ : علت، علائم و درمان

درصد بالایی از زنان باردار صبح هنگام دچار کاهش اشتها به خصوص در غذاهای حیوانی دارند به دلیل آنکه باکتری ها در غذاهای حیوانی بهتر رشد می کنند. این دسته غذاها در زنان باردار طرفدار ندارد و میل مادران باردار به این نوع غذاها همواره بسیار اندک است. چربی ها هم بخشی از مواد تشکیل دهنده غذاهای روزمره هستند. چربی های هیدروژنه به خصوص ترانس و غذاهای سرخ شده همچنین پنیر و ذرت و روغن آفتابگردان حالت بیماری صبحگاهی را تشدید می کنند. بهتر است اگر بیماری صبحگاهی دارید اصلا از این مواد استفاده نکنید.

بخوانید: علائم اولیه سرطان دهانه رحم را بشناسید و زود اقدام کنید

بهتر است اگر میل به خوردن غذایی را ندارید اصلا آن را میل نکنید چرا که خود سیستم بدنی میزان نیاز به مواد تشکیل دهنده غذاها را به شما گوشزد می کند. در صورت عدم تمایل حتما شما نیازی به مصرف آن ندارید.

یک سری مواد غذایی می توانند جلوی پیشرفت و اذیت های بیماری صبحگاهی را بگیرند.

بخوانید: درمان اختلالات هورمونی زنان با گیاهان دارویی و بدون مصرف داروهای هورمونی!

بیماری صبحگاهی از ترشح هورمون تیروکسین و استروژن و دیگر هورمونها حاصل می شود باعث کاهش اشتها به خصوص در صبح می شود. این عامل خود سبب تولید هورمونهای خاصی برای جنین می کند که رشد جفت جنین را کنترل و تغییر می دهد.

یک رابطه بین شدت بیماری صبحگاهی زنان باردار و سلامت جنین وجود دارد. تراتوژیک یک ماده شیمیایی است که یکی از عوامل سقط جنین محسوب می شود. این ماده شیمیایی در سبزیجات قوی مزه، نوشابه های کافئین دار، گوشت و الکل وجود دارد. با مصرف بسیاری از مواد غذایی از جمله موارد برده تراتوژیک به شدت تولید می شود. بدن با استفراغ صبحگاهی میزان هورمون ها و این ماده را در بدن متعادل می سازد. این یک دلیل برای عدم سقط جنین محسوب می شود.

پس زنانی که بیماری صبحگاهی دارند باید خوشحال باشند که میزان سقط جنین در آنها به حداقل می رسد. با استفاده از این نوع غذاها می توانید تا حد بسیار زیادی مشکل صبحگاهی را در دوران بارداری حل کنید. ولی با همه این موارد می توان گفت ویار بارداری یا بیماری صبحگاهی حالتی است که معمولا در سه ماهه نخست بارداری گریبان گیر زنان باردار خواهد بود.

بخوانید: علائم افزایش هورمون استروژن و علت ها و درمان آن!

درمان ویار بارداری و بیماری صبحگاهی زنان باردار

اگر ساعات اولیه صبح از خواب بیدار می شوید و ویار صبحگاهی دارید سعی کنید مقداری از کراکرها و یا خمیرهای خشک مانند انواع بیسکوئیت کنار تخت خود داشته باشید و چند تایی بخورید و سپس آرام آرام تخت را ترک کنید. این کار به شما کمک می کند کمتر احساس تهوع داشته باشید.

بخوانید: نشانه های فیبروم ، درمان طبیعی فیبروم رحم بدون جراحی و داروهای شیمیایی

در دوران بارداری مصرف وعده های غذایی سنگین ممنوع است. رژیم خود را به چندین وعده غذایی کوچک و کم حجم تقسیم کنید چرا که اگر یک باره معده را پر و سنگین کنید بی شک به حالت تهوع دچار خواهید شد که ممکن است منجر به استفراغ نیز شود. در خوردن آب آشامیدنی خودتان را محدود نکنید. تا می توانید و اذیت نمی شوید نوشیدنی به خصوص آب خوردن میل کنید. آب نارگیل، آب میوه و یا سبزیجات و حتی شیر از بهترین مایعات در دوران بارداری محسوب می شوند.

بخوانید: داروی گیاهی برای افزایش میل جنسی : آشواگاندا (جنسینگ هندی) سلامت جنسی را تضمین می کند!

اگر می خواهید یک وعده غذای داغ بخورید فراموش نکنید که این کار برای ویار صبحگاهی شما اصلا خوب نیست. عطر و بوی بسیاری از غذاها به خصوص غذاهای داغ می تواند منجر به حالت تهوع شما شود. سعی کنید صبح ها از غذاهایی که عطر و بوی زیادی دارند به خصوص غذاهای داغ هرگز استفاده نکنید.

بخوانید: بهبود علائم یائسگی با داروی جدید، خبر خوشی که در راه است!

بسیاری از خانم های بارداری بر این باورند که غذاهای چرب  و تند می تواند انرژی بیشتری برایشان داشته باشد در صورتی که غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و یا غذاهای تند و تیز فقط حالت تهوع و ویار صبحگاهی را تشدید می کند. بهتر است این غذاها را کاهش داده و برای دریافت انرژی از مواد غذایی که شامل کربوهیدرات و پروتئین بالاتر است استفاده کنید.

بخوانید: علت اصلی آکنه چیست و راه حل درمان آن چه می باشد؟

گاهی یک خواب کوتاه می تواند ویار را کم کند و حال بهتری به شما بدهد.

حرکت بسیار و خستگی در صبح می تواند عامل تشدید ویار صبحگاهی باشد. زمان کافی برای استراحت داشته باشید و سعی کنید خودتان را به هیچ وجه زیاد خسته نکنید. حتی گاهی یک خواب کوتاه می تواند ویار را کم کند و حال بهتری به شما بدهد.

در یک مطالعه مشخص شد زنان بارداری که اسانس لیمو را استنشاق می کنند کمتر به حالت تهوع و ویار صبحگاهی مبتلا می شوند. بنابراین می توانید یک یا چند قطره اسانس لیمو را در اتاق خواب همراه داشته باشید تا احساس آرامش کنید. حتی می توانید با این اسانس آروماتراپی کنید. به خاطر داشته باشید در آروماتراپی روغن نعنا جهت مبارزه با تهوع به کار گرفته می شود ولی شما می توانید ترکیب زنجبیل و لیمو و حتی کمی روغن ملیسا را با هم به کار ببرید.

بخوانید: درمان رفلاکس معده در خانه با گیاهان دارویی

این گیاه شامل یک ترکیب شیمیایی به گینگرول است که به راحتی حالت تهوع را از بین می برد.

تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل یکی از عوامل از بین برنده حالت تهوع است. این گیاه شامل یک ترکیب شیمیایی به گینگرول است که به راحتی حالت تهوع را از بین می برد. برای از بین بردن حالت تهوع و ویار صبحگاهی دوران بارداری می توانید یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده را در یک فنجان آب گرم دم کنید و بنوشید. این کار علاوه بر این که انرژی شما را مضاعف می کند منجر به از بین رفتن ویار می شود.

میوه های تازه همانند توتها، کیوی، مرکبات،خربزه و تمامی میوه جات حاوی فیبر و آب سبزیجات نشاسته ای همانند سیب زمینی، شلغم و کدو که سرشار از کربوهیدراتها هستند.

سوپ و آبگوشت ها مواد مغذی که شامل کلاژن و الکترولیت هستند.

چربی های سالم همانند آجیل، دانه ها، روغن زیتون و نارگیل که هضم غذا را آسان می کنند.

داروی گیاهی برای درمان ویار بارداری

مواد غذایی بسیار مانند ماهی، سیب زمینی، غلات همانند گندم، بلغور جو، و انواع نان ها و شیر برای دوران بارداری و از بین بردن حالت تهوع بسیار مفید می باشند. علاوه بر این مواد غذایی به کار گرفتن تمرینات یوگا مناسب خانم های باردار نیز یک راهکار مفید جهت از بین بردن اضطراب و استرس و همچنین اختلالات خواب و کمر درد دوران بارداری است که همچنین به از بین بردن ویار صبحگاهی نیز کمک می کند.

بخوانید: نفخ شکم در زنان که غیر عادی است نشانه چیست؟

بخوانید: بهترین قرص برای رفع کیست تخمدان چیست؟

بخوانید: سرماخوردگی رحم چیست؟ درمان سرماخوردگی رحم

بخوانید: خواص مریم گلی برای زنان : خانم ها مریم گلی را دست کم نگیرید !

بخوانید: درمان کیست تخمدان بدون دارو و روش های هورمونی

بخوانید: از خوردن قرص ضد بارداری نترسید؛ راجع به این قرص‌ها بدانید!

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای من داده شد مرا از طریق با خبر کن

Current ye@r *

Leave this field empty

فیلم Hostiles متخاصمان، ساخته ی اسکات کوپر، محصول سال ۲۰۱۷ است که در ژانر وسترن تاریخی ارائه شده است. داستان این فیلم

گوشی های سری Galaxy J هیچ وقت لوکس نبوده اند، ولی در عوض عملکردی خوب، دوربینی مناسب و باتری های قدرتمندی دارند.

در گفتگو هایی که با چندین نفر از از کارآفرینان و مدیران اجرایی موفق و خلاق در عرصه های جهانی در زمینه

اگر شما تصمیم به خرید یکی از اسمارت فون های سری A یا J گرفته اید، معیار شما برای انتخاب چه چیزی

چهارراه استانبول جدیدترین ساخته مصطفی کیایی در ادامه کارهای پیشینش مانند خط ویژه و بارکد قرار می گیرد. در این فیلم هم

1+ صادق چوبک (زاده تیر ۱۲۹۵ بوشهر – درگذشته تیر ۱۳۷۷ برکلی) نویسنده ایرانی بود. او را همراه صادق

© 218 – Netnevesht

کاربری

رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

ثبت | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری

یک رمز عبور به شما فرستاده خواهد شد.

ورود | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری یا :

ورود| ثبت


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید

داروی گیاهی برای درمان ویار بارداری

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *