داروی ضد استرس و اضطراب

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

مدام دچار استرس هستید؟ زندگی روزانه‌تان تحت‌الشعاع این غول سیاه قرار گرفته است؟ درصورتی‌که مدام اضطراب دارید و استرس به بخشی جدانشدنی در زندگی‌تان بدل شده است، احتمال دارد که به یکی از نواع اختلال اضطراب دچار شده باشید. در اغلب موارد، اختلالات اضطراب و استرس از طریق مشاوره، مصرف قرص ضد استرس و ترفندهای تراپی مانند رفتار درمانی شناختی (CBT) درمان می‌شوند. البته روش‌های دیگری مانند تغییر در سبک زندگی هم به درمان استرس کمک می‌کند. در این مقاله شما را با انواع داروی ضد استرس و ضد اضطراب، داروهای ضد افسردگی و همچنین راهکارهای تغییر سبک زندگی برای درمان استرس آشنا خواهیم کرد.داروی ضد استرس و اضطراب

داروهای ضد استرس با اثراتی که بر مغز و بدن می‌گذارند، باعث کاهش نشانه های اضطراب مانند ترس، نگرانی و حملات پانیک می‌شوند. داروهای ضداسترس را پزشک و گاهی‌اوقات روانپزشکان تجویز می‌کنند. داروهای ضداسترس درمان قطعی برای رفع اختلالات اضطراب و استرس نیستند، اما می‌توانند به کاهش علائم کمک کنند. انواع قرص ضد استرس در بازار موجود است. اما نوع قرص ضداضطراب و استرسی که هر فرد باید مصرف کند، وابسته به نوع اختلالی است که به آن دچار شده و البته در این میان، باید شرایط و وضعیت عمومی جسمانی هم درنظر گرفته شود. اگر شخصی از داروهای دیگر هم استفاده می‌کند، باید به تداخل دارویی توجه داشته باشد. درادامه، تعدادی از قرص های ضد استرس معرفی شده‌اند:

گاهی‌اوقات، از انواع بنزودیازپین مانند والیوم (دیازپام)، زاناکس (آلپروزولام)، کلونوپین (کلونازپام) و آتیوان (لوازپام) برای درمان استرس در کوتاه‌مدت استفاده می‌شود. این قرص‌ها برای رفع اختلال اضطراب فراگیر و گاهی به‌عنوان مرحله دوم درمان برای رفع اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال حملات پانیک تجویز می‌شوند. برای درمان این اختلالات در مرحله نخست از قرص‌های ضدافسردگی کمک گرفته می‌شود.

بنزودیازپین باعث تسکین ماهیچه‌ها و از بین بردن سایر علائم اضطراب می‌شود. اگر انواع قرص ضد استرس را به‌طور مداوم و در طولانی‌مدت مصرف کنید، احتمال اعتیاد به آنها وجود خواهد داشت.

مسدودکننده‌های بتا برای کنترل بیماری‌های قلبی استفاده می‌شوند و با کاهش ضربان قلب و فشار خون مانع از اثرگذاری اپی‌نفرین در بدن می‌شوند. اپی نفرین هورمونی است که در بدن به‌طور طبیعی ایجاد می‌شود و روی ضربان قلب و اثراتی به‌جای می‌گذارد. مسدودکننده‌های بتا، نشانه‌های استرس و اضطراب مانند لرزش، تعریق و دیگر علائم را کاهش می‌دهند. این داروها برای درمان استرس در کوتاه‌مدت تجویز می‌شوند.

سکترال (آسبوتولول)، تنورمین (آتنولول) و ایندرال (پروپرانولول) ازجمله مسدودکننده‌های بتا هستند. از عوارض جانبی مصرف این داروها می‌توان به افزایش وزن، خستگی و سردشدن دستان و پاها اشاره کرد. در‌صورتی‌که به دیابت یا آسم مبتلا باشید، نباید از مسدودکننده‌های بتا استفاده کنید.

بوسپار (بوسپیرون) برای درمان بلندمدت استرس مزمن و رفع اختلال اضطراب فراگیر استفاده می‌شود. این قرص ضد استرس، روی افزایش عملکرد سروتونین اثر می‌گذارد. سروتونین هم نوعی انتقال‌دهنده عصبی است که به بهبود خلق‌وخو و کاهش اضطراب کمک می‌کند. روزها طول می‌کشد تا اثرات مثبت بوسپار مشخص شود؛ به‌همین‌خاطر در درمان حملات آنی مانند حملات پانیک مفید نیست. برای اینکه این قرص ضد استرس اثرگذاری خود را نشان بدهد، باید به‌طور منسجم و پیوسته مصرف شود. در این صورت می‌تواند از علائم اضطراب بکاهد.

بوسپیرون نوعی قرص ضد استرس است که مانند سایر داروهای کاهنده اضطراب، اعتیاد ایجاد نمی‌کند، میزان آرام‌‌بخشی کمتری دارد و خطر بیش‌مصرفی (اُوردوز) آن هم کمتر است. از عوارض جانبی مصرف آن می‌توان به سرگیجه، سردرد، برافروختگی و اختلالات خواب اشاره کرد.

داروهای مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین هم گروه دیگری از داروهای مورداستفاده برای رفع استرس و اضطراب هستند. این داروها، ضدافسردگی به‌شمار می‌روند و از نمونه‌های آن می‌توان بونلافاکسین (افکسور)، سیمبالتا (دولوکستین) و پریستیک (دیس ونلافاکسین) را برد. مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین باعث افزایش ترشح سروتونین و نوراپی نفرین می‌شوند. در نتیجه خلق‌وخو را بهبود می‌بخشند. اثرگذاری این داروها شبیه بازدارنده‌های بازجذب سروتونین (SSRIs) است.

یکی از کاربردهای داروهای ضدافسردگی سه‌حلقه‌ای، درمان استرس است. از جمله انواع مشهور این نوع از دارو و قرص ضد استرس می‌توان به توفرانیل (ایمی پرامین)، اِلاویل (آمی‌تریپتیلین)، پامِلور (نورتریپتیلین) و آنافرانیل (کلومی‌پرانیل) اشاره کرد. یبوست، خشکی دهان، تاری دید، کاهش فشار خون هنگام سرپا ایستادن و کاهش توان در ادرار کردن از عوارض جانبی داروهای ضدافسردگی سه‌حلقه‌ای است.

تمام قرص‌های ضداضطراب، عوارض جانبی دارند. اگر آنها را درست مصرف نکنید یا میزان دوز مصرفی بیش‌ازحد لازم باشد، نتایج عکس به‌همراه خواهند داشت و بهبودی حاصل نمی‌شود. قرص ضد استرس و سایر داروهای رفع اضطراب روی ضربان قلب، فشار خون و سطح هوشیاری تأثیر می‌گذارند. اگر قرص ضد استرس را بیش‌ازحد تجویزشده مصرف کنید، احتمال از دست دادن هوشیاری و حتی مرگ وجود دارد.

مصرف این قرص‌ها با داروهای دیگری که به سیستم مرکزی اعصاب مربوط هستند نیز خطراتی مشابه به‌همراه دارد. استفاده از الکل و داروهای فعال‌کننده روان به‌صورت هم‌زمان با قرص‌ ضد استرس هم می‌تواند منجر به فقدان هوشیاری و مرگ بشود. ناگفته نماند که بسیاری از داروهای ضدافسردگی که برای درمان استرس استفاده می‌شوند، افکار موهومی چون میل به خودکشی در فرد به‌وجود می‌آورند.

برای درمان استرس می‌توانید از قرص ضد استرس استفاده کنید؛ البته دارو و قرصی که پزشک متخصص تجویز کرده باشد. به‌جز مراجعه به درمانگر و روانپزشک، با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و تزریق آرامش به روزهای خود نیز می‌توانید از اضطراب‌های گوناگون دور شوید. مثلا:

اگر استرس دارید، قرص ضد استرس و داروهای مربوط به اضطراب می‌توانند به شما کمک کنند، زیرا این داروها قادر به ایجاد تغییراتی در بدن و مغز هستند و به کاهش علائم استرس، تمرکز بر چیزهای دیگر و ایجاد آرامش در شما کمک می‌کنند، البته یادتان باشد که این قرص‌ها را هرگز بدون نسخه و مشورت پزشک مصرف نکنید و هرگز دوز مصرفی‌تان را بدون مشورت با پزشک عوض نکنید.

ترفندهای دیگر مانند مراجعه به روان‌درمانگر و مشاور یا تکنیک‌های ریلکسیشن هم مفید هستند. برخی‌اوقات، ترکیب روش‌های ‌برده هم مؤثر خواهند بود.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

روانشناسی

آزار جنسی کودکان؛ هر آنچه والدین باید بدانند

آیا قانون جذب واقعیت دارد؛ ۱۵ حقیقتی که باید بدانید

علائم اوتیسم در بزرگسالان؛ ۱۰ نشانه تشخیص و ۵ روش درمان آن

بی انگیزه بودن؛ ۱۰ دلیل بی انگیزگی و راهکارهای مقابله با آن‌ها
داروی ضد استرس و اضطراب

۹ نشانه که می‌گوید کمال گرایی شما از کنترل خارج شده است


انواع پیتزا؛ چند نوع پیتزا داریم؟

تعریف عزت نفس و ۶ توصیه کاربردی برای افزایش عزت نفس

معرفی کتاب مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد

چرخه برقراری ارتباط؛ ۶ مرحله برای برقراری ارتباط موثر

در زمان بی حوصلگی چطور کارهایمان را انجام دهیم؟

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

قبل از معرفی داروهای ضداضطراب در سایت آسمونی ابتدا باید با مفهوم اضطراب و عوامل ایجاد آن آشنا شویم:

اضطراب عبارت است از یک احساس منتشر، ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشاء ناشناخته، که به فرد دست می‌دهد و شامل عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی است. وقوع مجدد موقعیت‌هایی که قبلاً استرس زا بوده‌اند یا طی آن‌ها به فرد آسیب رسیده است باعث اضطراب در افراد می‌شود. همهٔ انسان‌ها در زندگی خود دچار اضطراب می‌شوند، ولی اضطراب مزمن و شدید غیرعادی و مشکل‌ساز است. تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که اضطراب در خانم‌ها، طبقات کم‌درآمد و افراد میان‌سال و سال‌خورده دیده می‌شود.

عوامل ایجادکننده اضطراب :

به طور کلی علل اضطراب به سه عامل زیر برمی‌گردد:داروی ضد استرس و اضطراب

عوامل زیست شناختی و جسمانی :

در افراد مضطرب، میزان بعضی از هورمون‌های موجود در خون غیرعادی است. بنابراین هر آن‌چه که باعث اختلال در سیستم هورمونی شود، برای بدن خطر محسوب می‌شود. بارداری، کم‌کاری یا پرکاری تیروئید، پایین بودن قند خون، وجود غده‌ای در غدد فوق کلیوی که هورموناپی نفرین تولید می‌کند و بی‌نظمی ضربان‌های قلب از این عوامل هستند.

عوامل محیطی و اجتماعی :

عوامل اجتماعی و ارتباطی بسیاری باعث به‌وجود آمدن اضطراب در افراد می‌شود، مانند مشکلات خانوادگی، احساس جدایی و طردشدگی، از عوامل محیطی می‌توان تغییرات ناگهانی و غیرمنتظره را، همچون زلزله، بیماری، مرگ یکی از نزدیکان، برد. 

عوامل ژنتیکی و ارثی :

یکی از مهم‌ترین عوامل اضطراب ژنتیک است و احتمال اضطراب در فرزندان افراد مضطرب بسیار بالا است. البته الگو قرار دادن رفتار پدر و مادر و یادگیری و تکرار کارهای آنان نقش مهمی در اضطراب فرزندان دارد (عامل اجتماعی)، ولی تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده بر روی حیوانات و دوقلوهایی که با هم یا جدا از هم زندگی می‌کنند و از والدین مضطرب به دنیا آمده‌اند، نشان می‌دهند که عوامل ژنتیکی نیز بسیار مؤثرند. با این وجود باور نمی‌رود که ژن به خصوصی در این مورد نقش داشته باشد، بلکه ترکیب بعضی از ژن‌ها چنین پیامدی را به دنبال دارد. طبق آخرین تحقیقات به نظر می‌رسد که عوامل ژنتیکی در بعضی انواع اضطراب مانند اختلال هراس و ترس از مکان‌های باز نقش زیادی دارد.

 

اکنون که با مفهوم و علل ایجاد استرس آشنا شدیم به معرفی و بررسی دارو های ضداضطراب می پردازیم :

داروهای ضد اضطراب (antianxiety)‏ علاوه بر ایجاد احساس بر طرف شدن تنش عضلانی، احساس آرامش و آسودگی را نیز به همراه می‌آورند. این داروها در درمان اختلال‌های اظطراب مورد استفاده قرار گرفته‌اند. داروهای ضد اضطراب مانند :دیازپام ، اکسازپام، آلیرازولام(زاناکس) (Xanax) فعالیت سمپاتیک مغز را به اندازه‌ای کاهش می‌دهند که پاسخ‌های اضطراب کاهش یابند یا باز داری می‌شوند. بنزودیازپینها مانند کلرودیازیوکساید، دیازپام، اکسازپام و آلپرازولام از جمله داروهای ضد اضطراب هستند.

دیازپام (Diazepam)‏ :

دیازپام دارویی مسکن و خواب آور است که در رده درمانی بنزودیازپین ها قرار می‌گیرد. از اشکال دارویی آن می‌توان به قرص ،آمپول و شیاف اشاره کرد.

موارد مصرف:

این دارو جزوبنزودیازپینهای طولانی اثر است و متابولیتهای کبدی آن نیز فعال هستند. از دیازپام برای درمان انقباض عضلانی و تشنج (تب و تشنج در کودکان یا حمله صرع) نیز استفاده می‌شود. دیازپام برای تسکین اضطراب، اختلالات خواب، و اختلالات هراس تجویز می‌شود. این دارو همچنین به‌عنوان ضد تشنج و شل‌کننده ماهیچه اسکلتی استفاده می‌شود.

مکانیسم اثر:

مانند سایر بنزودیازپین‌ها آگونیست گیرنده‌های بنزودیازپینی بوده که با اثر بر روی گیرنده‌های گابا و در نهایت ورود یون کلر به نورونها اثرات خود را اعمال می‌کند.

چگونگی مصرف:

دیازپام بسته به شرایط متفاوت و در افراد متفاوت با مقادیر متفاوتی تجویز می‌شود. از دستورات پزشکتان به دقت پیروی کنید. شکل‌های مایع دیازپام را می‌توان با غذاهای مایع یا نیمه جامد مثل پوره مخلوط کرده نگذارید دیازپام مایع یخ بزند. اگر یک نوبت را فراموش کردید، به مجردی که آن را به یاد آوردید مصرفش کنید. اگر تقریباً موقع نوبت بعدی مصرف دارو رسیده‌است، نوبت فراموش شده را رها کرده به بره دارویی منظمتان بازگردید. مقدار دارو را دوبرابر نکنید. تجاری معروف دیازپام والیوم است.

هشدارها و عوارض جانبی:

در صورت بروز هریک از علایم نادر ولی جدی زیر، مصرف دیازپام را قطع کرده، با پزشکتان تماس بگیرید: افت قوای ذهنی؛ خواب‌آلودگی شدید؛ تکلم فهوم؛ ضربان قلب کند؛ تنگی‌نفس؛ عدم تعادل؛ بثورات جلدی؛ گلودرد؛ تب؛ لرز؛ کبودی یا خونریزی غیرعادی؛ زخم‌های دهانی؛ زردی پوست یا چشمان؛ از دست رفتن حافظه؛ بی‌خوابی؛ اضطراب؛ یا تحریک‌پذیری. دیازپام می‌تواند اعتیادآور باشد، و علایم ترک دارو ممکن است در صورت قطع ناگهانی آن روی دهد؛

علایم ترک دارو عبارتند از:

گیجی، افت قوای ذهنی، دردهای شکمی، افزایش تعریق، تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و صدا، یا احساس سوزن‌سوزن شدن یا گزگز. اگر می‌خواهید مصرف دیازپام را قطع کنید با پزشکتان تماس بگیرید تا شاید این کار تدریجی انجام گیرد. علایم زیر ممکن است مشاهده شوند اما فقط در صورتی که مشکل‌ساز شوند نیاز به گزارش دارند: سرگیجه، خواب‌آلودگی، خشکی دهان، سردرد، تهوع، یبوست، اسهال، ضربان قلب سریع و شدید، یا لرزش.

کلردیازپوکساید ( Chlordiazepoxide)‏ :

کلردیازپوکساید یکی از بنزودیازپینهای‌های پرمصرف است که در درمان اضطراب و بیخوابی موثر است. این دارو همچنین در درمان قطع مصرف الکل و اضطراب قبل از جراحی مصرف می‌شود.کلردیازپوکساید به صورت ترکیب با داروهای دیگر نیز کاربرد دارد مانند کلدینیوم سی که ترکیب کلردیازپوکساید و کلدینیوم است.

تاریخچه :

کلردیازپوکساید اولین دارو از خانواده معروف بنزودیازپینها است که در سال ۱۹۵۷ خواص درمانی آن کشف شد و درسال ۱۹۶۰ با تجاری لیبریوم وارد بازار شد.

عوارض جانبی:

خواب آلودگی طولانی مدت (کلردیازپوکسایداز بنزودیازپینهای طویل الاثر است)سرگیجه، سردرد، تحریک‌پذیری، ضعف و خستگی، یبوست، خشکی دهان، تهوع، استفراغ، بی‌اشتهایی، خارش، کاهش فشارخون، تاری دید و وزوز گوش(بسیاری از عوارض این دارو بعدا مشخّص می‌شود مثل بی تفاوتی شدید نسبت به تغییرات محیط)مصرف این قرص در زمان بارداری عوارض جانبی متعددی دارد.

سلام من 18ساله همش احساس سنگینی سمت چپ قفسه سینه دارم وگاهی وقتا پشت شانه ام درد میکنه ناخن هام هم میجویم دست و پاهامم میلرزه وباید پام بلرزونم تا یکم بهترشم،، احساس میکنم که مغژ یا قلبم میخاد بترکه یا قلبم یه لحظه نمیزنه و یا وایسه و.سرمم درد میکنه و سبک یا سنگین میشه البته بعضی وقتا و گوشم وزوز میکنه فکر میکنم ادمای اطرافم خیالی هستن اصلا انگار تو فضا نیستم تپش قلبم زیاده تو این چیزایی گفتم فقط سنگینی قفسه سینه همیشه برام اتفاق میفته بقیش گاهی وقتا،،، دکترم رفتم میگن استرس اخه چه استرسیه که ولم نمیکنه،،،ایا کسی درد منو داره؟؟ هرکی داشته یا داره بگه بهم درمان داره؟؟واقعا خیلی ازار میده منو از زندگی سیر شدم حتی دلم میخاد خودکشی کنم تا راحت شم تورو خدا هرکی مثل منه راهنمایی کنه کمکم کنه واقعا خیلی به کمک نیاز دارم شاید دیگه روزای اخرم باشه امیدوارم تا هستم یه همدرد پیداشه بیاد راهنماییم کنه

کلومیپرامین بهترین داروی ضد استرس

قرص کلونازپام برای استرس وترس خوب است

سلام من یه شکست عشقی نافرم خوردم وامکان رفتن ب دکتر روانشناس رو ندارم از بس فکر و خیال میاد بسرم دارم روانی میشم حالم خیلی بده وهمش اضطرابو دلشوره دارم میشه یه قرصی معرفی کنید شاید حالم بهتر شه

یک کلام استرس پدر من رو در آورده . هر سایتی هم که سر میزنی میگه روش زندگی باید عوض بشه !!! چخ جوری عوض بشه ؟!! وقتی برای یک کار ساده استرس دارم چطوری میتونم زندگیم رو عوض کنم ؟

کاش می مردم .

داروی ضد استرس و اضطراب

سلام عزیز برو دکتر یه آزمایش چک اپ بده بعد قرص های صد استرس رو که تجویز کرد یسریاشون دو هفته ای طول میکشه که به صورت مفید عمل کنند بعد با مصرف اونا کامل خوب میشی من خودم از دیشب شروع کردم قرص های من اینان: نورتریپتیلین_آلپرازولام_پروپرانولول_ویتامین b1

استرس از نظر بنده حقیر نجواهای شیطان است که گاه باکلماتی در ذهن وگاه با احساساتی از درون سینه یا دل شروع می شود همراه شدن بت آنها اشتباه ترین کار است بلکه خاندن قرآن و توکل بر خدا صحیحترین مسیر را به شما نشان خواهد داد فقط در خاندن قرآن پایداری کنید تا علم آن برای شما روشن شود اینکه چرا خیلیها از چنین آسیبهای شیطانی به نظر در امان هستند در کتابی با گام در واقعیت که به زودی به بازار کتاب عرضه خواهد شد وجود دارد این کتاب به همه ما کمک خواهد کرد

کتاب بخونید

سلام شماهم ایا مثل من هستی؟بگو موقع استرس چطور میشی منم دلم میخاد خود کشی کنم

سلام من 8سالی دچاروسواس موکنی شدم خیلی خسته شدم به هرکاری زدم که درمانش کنم نشد که اخرین کارم مجبور شدم موهام از ته زدم

سلام عزیزان روزی دو بار یا نیم ساعت پیاده روی کنید یا پانزده دقیقه یواش بدوید. بدون عوارض و مفید برای سیستم کل بدن و نشاط آور

قرص متادون. کشنده و خطرسازه

راهکارهایی که مخاطبین در نظرات را گفتن بردارید از نمایش. شوخی شوخی بعضی از داروهای کشنده را معرفی کردن.. یکی ندونه و اینها را مصرف بکنه خیلی خطر سازه

قطعا این داروها رو نمیشه بدون تجویز دکتر از داروخانه گرفت باید دکتر برات بنویسه بله مصرف خودسرانه این داروها کشنده میتونه باشه ولی وقتی دکتر بگه چقدر بخور وماهی یه بار هم بری پیش دکترت برای تجویز دوبارش بهش میگه اثرات دارو در این مدت چی بوده سه حالت داره یا همونجور ادامه میدی یا دوز مصرفت رو کم یا زیاد میکنه

سلام.من اینجوری بودم آلوونتا و آسنترا و پرو پرونالول دکتر با دوز پایین شروع کرد اول تاثیری نداشت بعد از شش ماه که گذشت دوزش رو بالا برد عالی محشر.پر رویی شدم برا خودم.راحت رانندگی میکنم و خیلی کارای دیگه

سلام می شوددستورمصرفی که دکتردادندرابرای من بفرستید

سلام.چطوری باهاتون.تماس بگیرم

راه عملی عملی. خودم کشف کردم و زندگیمو تغییر دادم من 24 ساعت استرس داشتم بدنم این قدر استرس داشتم جوش های زیادی میزد و همیشه می خارید سرم و گردنم درد می گرفت. و خودتون میدونید بعد یه روز گفتم هرچی می کشم از ذهن خودمه توی خودمه فکر خودمه فکرمو کنترل کردم من این کشفو کردم تو زندگیم که قکر منفی سمیه هیچ موقع در بد ترین شرایط فکر منفی نکنید بدتر میشه برای افراد که از موقیعت اجتماعی می ترسن باید فکر کنن که یه انسان دیگه ای هستن شکل و حرکاتشونم مثل اون فرد میشه حتی بدن باور کنین راست می گم امتحان کنید این یک ترفند خفنه خودم کشفش کردم

..فقط وفقط مرگ علاج وچاره کار ما هستش .تازه اگه اون دنیا بدتر از اینجا نباشه .تازه میگن زمانی که انسان رو تو قبر میگذارن ..تا هفت هشت روز زنده میمونه هر چی میگه بیارنم بیرون کسی نمی فهمه .. من این حرفها رو زدم تا دوستان روان پریش با این صحبت های من سر بزارن به بیابون جیغ زنان وگریه کنان ومویه کشان .

افسردگی درمان داره دوستان ، باید فقط شروع کنید به درمانش و تحمل داشته باشید چون پروسه زمانبری هست و بستگی به روحیات و مدت افسردگس فرد داره مدت درمان . فقط خواهش میکنم شروع کنید به درمان و تحمل داشته باشید و پشتکار و از همه مهمتر مثبت اندیشیدن . حتی اگه خیلی سخت و ازار دهنده هست. این گروه هم جالب هست ، با تعامل دارن و کمک میکنن به هم

راه حل دایمی واساسی خواسته باشید حالتون یه لحظه یا یک مدتی خوب باشه مطمعنا راه اشتباه میروید.و منکنه سمت داروهای اعتیاد آور بروید. ..همواره به بهبود از راه طبیعی و تدریجی اعتماد کنید چون به بدن و فکر شما اجازه تطبیق تدریجی میده و نیز چون ملایم و طبیعی هست پس به مدت طولانی و حتی تا آخر عمر میتوانید به عنوان یک عادت مثب آن را جزو زندگی قرار دهید. یک معجون معرفی میکنم و اگر کسی راهنمایی خواست به ای میل من پیام بده ..برگ آلوورا را گرفته آب آن را با دم کرده بابونه قاطی کنید و با یک قاشق عسل آن را سه وعده و مخصوصا شب دولیوان میل کنید..چایی سیاه را کم کم کنار بگذارید و قهوه و نوشابه رابجاش از دم کرده نعناع یا چای ترش استفاده کنیدمطمعن باشید تا دو هفته نشده اثر ملموس قابل مشاهده خواهد بود..و حتما ادامه دهید.. امید زندگی مفید واسه همه ws13955931@gmail.com

سلام خوب هستین توروخدا ی راهی نشونم بدین منم تازه شکست خوردم حالم افتضاحه پر از استرس و تنشم حتی نفس سخت میکشم همش میشینم گریه

شما باید با یکی حرف بزنید که پر از احساس مثبت باشه . هیچ کس بهتر از همخون ادم یا یه دوست شوخ نیست .

سلام نترس دوست عزیز من هم شرایط شما رو داشتم فقط برو پیش یه دکتر روان پزشک (نه روانشناس) حتما و مطمئنا بهبودی کامل پیدا میکنی . من هم اول خیلی وحشت داشتم از اینکه دکتر برم ولی بعد از رفتنم فهمیدم چقدر اشتباه میکردم . حتما برید . براتون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم .

آلپرازلام فقط

nashe baziye alprazolam

دارو معرفی کردین یه سود داره صدتا ضرر، خوردنشون خودکشیه ک

سلام دو پیک آبشنگولی بزن درست میشی

like

تنها راهت قرص متادونه اگه سقوطم کنیم هیچ خیالی نی برات

خاک به سرت با یان راه کارت

سلام فریبا جان ، خوش به حالت ، من عاشق هواپیما هستم ، تو عمرم فقط یک بار سوار شده ام . اگه برات سخته به نظر من شغلت رو عوض کن چون به سلامتیت لطمه می زنه .

سلام من اویل اصلا از پرواز نمی ترسیدم الان در حدود 1 سال هست که واقعا یکهفته مونده به پرواز عصبی میشم و در زمان پرواز هم دایم دسته های صندلی رو میگیرم و دعا میخونم و از ترس حتی نجی تونم حرف بزنم صربان قلبم بالا میره دستهام پاهام یخ میکنه و نفسم تنگ میشه بخصو زمانی که هواپیما اعلام کنه کمربندها رو ببنید دیکه واقعا میخوام حون بدم تو رو خدا کمکم کنید اخه بخاطر زندگیم هم شده باید پروهز کنم اونهم پروهزهای طولانی تو رو خدا یک دارو ارامبخش یا خواب اور معرفی کنید ممنون

سلام اگه یک بار سقوط کنید دیگه خوب میشوید

اصلا سمت قرص های والیوم و دیازپام و نرو حتی یه دونه رو مغز تاثیر میزاره. من حاضرم کل سفر دعا بخونم ولی اینارو نخورم. یه ساعت قبل پرواز دوتا قرص استامینفون کدیین 25 بخور بشین رو صندلی چشاتو ببند. تو پرواز استامینفون کدیین همراهت نباشه.

سلام.فریبا خانوم ازنظرمن درمانت مساوی بامرگته چون دیگه دردی نمود تونگیری

ترامودول ٥٠بنداز. دوساعت قبل إز پرواز حتما با نوشابه مشكي

سلام من دانشجوی ارشدم و درسمم خیلی خوبه . ولی همیشه یه استرس همراهمه که من نمیتونم قبول شم ،من هیچی یاد نمیگیرم ،واسه چی خودمو علاف میکنم . از این جور سوالا . در ضمن شبها اصلا نمیتونم بخوابم و همش میترسم از یه چیزی که نمیدونم چیه . خمیشه به خودم میگم الان نه الان یه خبر بد بهم میگن . و خیلی چیزای دیگه . تقریبا یک سالی میشه به این بلا دچار شدم . ترو خدا اگه دارویی هست و ضرر نداره بهم معرفی کنید . با تشکر .

داداش اسهل یا یبوست یا درد تو ناحیه شکم نداری؟ دکترای ما نمیتونن زود تشخیص بدن منم اینطوریم ibs دارم خیلی سختمه درس خودن ولی تا جاییی که شده مبارزه میکنم باهاش استرسم به قدری شدیده که فکم میلرزه با دندو. اما چاره چیه تا شقایق هست زندگی باید کرد.

سلام،من چند سالی است ک استرس و تپش قلب دارم،پاهام داغ میشه کف دستام عرق میکنه،روزانه چندتا قرص میخورم ولی دیگه تاثیر نداره،از کار بیکار شدم فقط گوشه گیرم و خوابم میگیره،اگر دوستان کسی راه حلی داره یا داروی ک بتونه از این وضیعت نجاتم بده،

خواهش میکنم سریع کمکم کنید چونکه تا چند روز اینده باید پرواز کنم و یک پرواز رو هم لغو کردم هفته پیش واقعا ابرها رو می بینم وصع هوا استرس دهرم وحشت تو رو خدا یک دارو بمن معرفی کنید حداق تو 1 ساعت پرواز بخوابم و اعتیاد نیاره خواهش

پنجره هواپیما رو باز کن با دست ابرا رو کنار بزن

5 سی سی آب شنگولی 15% برات تجویز میکنم و اینکه صندلی جلو هم نشین عقب بشین دیدش کمتره

شما باید بیای با ماساژ درمانی درمانت کنم شمارت چنده ؟

سلام.یک مقداری از ترس شما وسایر افرادناشی از فرسودگی ناوگان هوایی است.از نطر پزشگی میتونی برای کاهش استرس نصف قرص الپرازولام قبل از سفر مصرف کنی ولی باید بدونی که در سفر به کشورهای خارجی همراهتون نباشه.ولی در کل اگه فکر کنی که بالاتر از سیاهی رنگی نیست وبه خدا توکل کنی دیگه نمیترسی.

دوست عزیز منم مثل شما این مشکل رو داشتم الان ۱۲ سال هست بهش میگن فوبیا و بعدش همراه با پانیک هیچ صدمه ای به جانت وارد نمیکنه ولی در دراز مدت داغون میشی بعضی مواقع مصرف قرص لازم هستش بهترین قرص که خیلی کم عوارض داره تری فلوپرازین هستش برای اطلاعت دوست داشتی مشکلاتت رو کن چون من تا دلت بخوا د دکترهای خارج رفتم ولی همه چیز یکسان و بی اثر Morteza. Kargar 45@gmail.com

سلام من الان پروپرانول ۱۰ با فلووکسامین ۱۰۰ میخورم ایا تریفلوپرازین بهتر

سلام شما ايمي پيرامين مصرف كرديد؟؟

فریبا جون چرا میترسی آیا خدای نکرده از مردن میترسی من سالی چندین بار سوار هواپیما میشم اونم هواپیما داغون از این ملخیااا??من اصلا از مردن نمیترسم وحاظر تمام جونمو فدای اونایی که دوسشون دارم بکنمدلتو بزن به دریا یه حمدو توحید موقع حرکت بخون و خودتو بسپار دست خداهر قرصی هم بخوای بخوری مطمعن باش خواب آور پرپرنوال هم اثر چندانی نداره منم استرسی هستم ولی نه از پروازمشکل من حادتره??

لطفا هر کس فوبیا و لرزش دست داره شماره تلفنش رو بفرسته به ایمل من تا وارد گروه مشاوره اش کنم mahtak5@gmail.com

يه بار قرص خوردن اعتياد نداره الپرازولام ٠/٥ با يه ديازپام نصفه بخور ميخوابي

سلام نیم ساعت قبل پرواز یک دانه قرص کلردیازپکساید نیم بخور

داروی گیاهی مثل دم کرده استخدوس یا بهار نارنج که تو عطاری هستش استفاده کن ان شال.. خوب میشی

یادتون باشه گاهی بایکی دوباردکتررفتن خوب نمیشیدچون دکتربه مرورمیفهمه کدوم داروبهتون میفته

کاش من بمیرم راحت شم

سلام من سه سالی می شه اظطرابم بالاست خیلی بالاست اونقدر که واقعا نفسم بند میاد حتما باید با دهنم نفس بکشم.تورو خدا بگید باید چه دارویی مصرف کنم یه سری دارو دارم ولی یادم نمیاد کدوم برای اظطرابم بود چون خیلی وقته مصرف نمیکنم .خواهش میکنم کمکم کنید حالم واقعا خوب نیست

مره هم مشوره سودمند دهید

باسلام من دانشجوی ارشد هستم بدجور استرس دارم مخصوصا هنگام سمینار لطفا اگه داروی مناسبی هست لطفا راهنمایی کنید..

درمان نداره کارخداهست ولی الکی میگیم خداروشکرمن ازدبستان نتونستم درست انشا بخونم پیشرفتام گرفته شده خیلی به خاطراسترسه حتی ازدواجم من از12اینطوربودم الان 21سالمه بادکترواستفاده ازاین قرصها حافظم به شدت ضعیف میشه ولی دیگه چیزی استفاده نمکنم فقط تنهادرمانتون بعدازیوگااستفاده ازطب سنتی وقطره علف لیمو باقطره اسطقدوس وسنبل الطیب روتوآب قاطی کنید تابه حالت عادی برگردید+خنده درجمع وورزش شنا.وسلام فکرتونم عوض کنید ازاونایی هم که خجالت میکشید اوناهم اکثرامثل خودمونن پس خودتون بایدتحمل کنید..کارخداست یاارثیه نمیدونم ولی من روانپزشک وحتی روان کاو هم رفتم بی تاثیربودحتی دستگاه نوروفیدبک استفاده کردم وچندتادستگاه دیگه نزدیکه3میلیون خرج کردم پیش روان کاو.فقط خودتون

سلام من 16 سالمه بدجور با استرس درگیر شده ام این مشکل رو 2 سال پیش گرفتم وهنوز استرس دارم در همه چی لطفا همراهی کنید

این سایت روکی ساخته چه فایده داره درمان کجاست.استرس ارثی واکتسابی.بایدچ کنیم من هنوزم اذیت میشم حتی سرسفره تومهمونی ها ولی عادت کردم میسازم فقط کنفرانس تودانشگاه روتوان ندارم.من دیگه بااین همه سالها به هیچ دارویی اطمینان ندارم که بتونه منو خوب بکنه خدابه داد فرزندام برسه نکنه ارثی برسه به فرزندام ای خدا چی کارکنیم..من توهمه ی جمع ها باکسی نمیجوشم خیلی ها فکرمیکنن من خونسردم ولی به خاطراسترسه درصورتی که خیلی خونگرمم.ویتامین ث توگوجه فرنگی روزیاداستفاده کنین.شایدروبعضی ها جواب بده خخ.وسلام التماس دعابرای هم دعا کنید یادتون نره

سلام من دخترم ۱۰ سالشهبا شروع مدارس اضطراب پیدا میکنه وافسرده میشهمیگه از اسم امتحان که میاد میترسم واقعا اعصابم به خاطرش به هم ریخته میتونم از دارویی براش استفاده کنم که استرس رو کم کنه یا نه؟؟ممنون

سلام، هیچ قرصی بهتره مصرف نکنید، دوره استرس تمام میشود.

من رفتم دکتر بهم قرص سرترالین که از ssri هست با پروپرانولول و کلردیازپوکساید داد سرترالین و پروپرانولول باعث شد موهام وحشتناک بریزه و استرس و افسردگیم اینجوری بدترم شد که دیگه مصرفم نکردم هر چند ضربان قلبم بهتر شده بود.داروی ضد استرسی هست که ریزش مو نداشته باشه؟

من سالها مشکل اضطراب و افسردگی داشتم و بالاخره به لطف خداوند مسیر درست را پیدا کردم و بهبود یافتم به وب socialphobia1.blogfa.com سر بزنید.

چکار کردی

سلام .من ۱۳سال قرص ضد اضطراب خوردم .یک روز خوب بودم ،وروز ی بد ،بعد خودم شروع کردم به تغییر فکر در مورد زندگی،وهفته ای یک بار به کوه رفتم ،تاثیر زیادی گذاشت ،قرصهام را یکی یکی کنار گذاشنم ،الان حدودا ۶ماه است قرص نمیخورم ،وحالم خوب است .کتابهای روانشناسی هم زیاد کمک کرد .مطمعن باشید باید خودتان اقدام کنید ،چون قرصها بعد از مدتی عادی میشود ،وفقط عوارض دارد

ممنون ازسایت خوبتون.من هم دارم قرص پروپرانول مصرف میکنم.

سلام بهترین کا ر این است که دکتر روانپزشک بروید ودارو را در حد متعادل استفاده کنید با یک دکتر هم بسنده نکنید از دو یا سه دکتر مشورت بخواهید زیاد دارو نخورید ورزش یادتان نرود مخصوصا یوگا اگر درسخوان هستید سرتان را به درس

سلام ببینیددوستان من خودم یکبارسال86 دچاراسترس شدیدشدم دوباره درسال 93 والان دوباره دجاراسترس شدم نگرانی نداره شما باورزش کردن تغذیه مناسب بخصوص خوردن عسل دروعده غذایی خودتون باجمع بودن مسافرت رفتن میتونید استرس وکنترل کنید

با عرض سلام خدمت شما شرکت سینا گستر از سال 89 در تلاش است تا دارویی ضد استرس وووو (گیاهی 1%) در اختیار مردم بگذارد که اینک از کشور پرتقال -اسپانیا داروهایی زیاد که همه آنها گیاهی هستن در حال وارد کردن هستیم و ***(زیر نظر بهداشت)***که همه آنها دارای شماره پروانه بهداشتی یا همان IRC هستند و از شما دوستان و مهمتر سایت (((آسمونی))) تقاضا دارم سایت ما رو در معرض دید قرار بدهید تا مردم بتوانند کمی از نازهای قرصی خود را برطرف کنند ضمنا در داروخانه ها به فروش می رسد کاملا قانونی

سایت ما www.sinagustar.com

مرتیکه یابو

باسلام بنده یک دانشجو هستم در کلاس درس وهنگام سمینار بسیاربسیار دچار استرس میشونمیشوم اگه داروی مناسبی هست بنده را راهنمایی کنید

من قرص پروپرانول 4 خوردم بسیارمفیدبود.

منم همين مشكل رو دارم اما بايد خودمو تغيير بدم .شما قرص مفيدي پيدا كرديد ؟

سلام خسته نباشید مطلبتون خیلی خوب بود منبع مطالبتون چیه ؟ من میخام کار تحقیقی انجام بدم و مطالبتون مفید بود ولی من به ذکر منبعش احتیاج دارم ممنون میشم کمکم کنید

سلام پسری 28 ساله هستم که بی دلیل حتی بدون خبر ناگهانی از درون بدن و از ناراحتی در سیستم عصب در داخل کف پا ودست استرس خیلی شدیدی وترس لرزش و حرف زدنم پق پق .درونم و روحیه ام سرد که گاهی به علت این ناراحتی که نمیدونم چه کنم دکترهم رفتم فایده ای نداشت فقط قرص اعصاب خواب آور میده که اصلا جواب این مشکل من رو نمیده از خانوادم دور کردم والانم مجردم خدا روشکراززندگیمم راضی هستم ولی این تپش قلب واسترس و کنترل نشدن پاهام ورنگ صورتم در برابر دیگران خیلی ضعف و ضعیفی نشون میده که خودم از درون اذیتم و حساس در رنج به شدت عذابم میده. باتشکر

منم اینطوریم کمک کنید

درود بر شما مردن برا ماها خیلی بهتره

من هم مثل شمام خودمم دانشجوی پزشکیم در درجه اول دکتر برای من پروپرانول تجویز کرد ولی تاثیر نداشت مجبور بودم دوزشم بالا ببرم ولی کامل برطرف نمیشد بعد از اون دکترا یه سری دارو تحت عنوان کلی ssri تجویز میکنن این خانواده هم فک کنم جز بتا بلوکر هاست کلی دارو های مختلف تو این خانواده هست و موضوع مهم اینه که خیلی از این دارو ها به یه شخص اثر نمیکنه و تنها یکی یا چند مدل از این دارو ها روی یک شخص اثر داره و اینم توجه کنید که تاثیر هر دارو روی اشخاص مختلف متفاوته شاید رو یکی اثر کنه شاید رو یکی نکنه برا همین متخصصا یه گونه ازین دارو رو معرفی میکنن اگه اثر نکرد یکی دیگه معرفی میکنن مشکلش چیه حالا! اگه اثر نکنه یه عوارض جانبی داره مثل: بی اشتهایی ، افسردگی، تهوع و البته خود سر نخورید حتما به تجویز پزشک استفاده کنید اینم در نظر بگیرید که کاملا اعتیاد آوره و باید هم به تدریج شروع کنید و هم به تدریج قطعش کنید

کسی هست جواب بده ؟؟؟؟؟؟

نه

ذخیره شما برای نظرات بعدی

تبلیغات در آسمونی:

21-2272529

asemooni.com/advertising

استعلام سابقه بیمه با کد ملی

اگر سابقه بیمه دارید اینجا کلیک کنید

www.bajeshahrvandi.com

سیمرغ طلایی پرواز

مجری ویزا و تور کانادا

www.goldensimurgh.com

جذابیت

طراحی سایت و سئو

www.jazabiyat.com

تهران تاتو

آموزش تاتو با مدرک بین المللی

www.tehrantattoo.com

شما

محل تبلیغات

لینک سایت شما

آدرس موردنظر یافت نشد


بازگشت به صفحه اصلی

قرص ضد استرس برای امتحان قرص ضد استرس برای سخنرانی قرص ضد استرس پرواز آرامبخش ها داروهایی هستند که با سرکوب سیستم اعصاب مرکزی و کاهش فعالیت سمپاتیک مغز باعث ایجاد آرامش، تمدد اعصاب، کاهش اضطراب و استرس، خواب آلودگی، سرخوشی، کندی تنفس، کاهش حس تعادل، شل شدن عضلات، قضاوت مختل و واکنش های کند و مردد می شوند.


 


 


 

داروی ضد استرس و اضطراب


قرص ضد استرس دیازپام


 

دیازپام (Diazepam) دارویی مسکن و خواب آور است که در رده درمانی بنزودیازپین‌ها قرار می‌گیرد. از اشکال دارویی آن می‌توان به قرص، آمپول و شیاف اشاره کرد. تجاری معروف دیازپام والیوم است. دیازپام برای تسکین اضطراب، اختلالات خواب، و اختلالات هراس تجویز می‌شود. این دارو همچنین به‌عنوان ضد تشنج و شل‌کننده ماهیچه اسکلتی و برای درمان انقباض عضلانی و تشنج (تب و تشنج در کودکان یا حمله صرع) نیز استفاده می‌شود. دیازپام به عنوان یک قـرص ضـد اسـترس بسته به شرایط متفاوت و در افراد متفاوت با مقادیر متفاوتی تجویز می‌شود. برای آشنایی با این دارو و عوارض مصرف آن به لینک زیر بروید.


 


 


قرص ضد استرس کلردیازپوکساید


 

کلردیازپوکساید (Chlordiazepoxide) اولین دارو از خانواده معروف بنزودیازپین‌ها است که در سال ۱۹۵۷ خواص درمانی آن کشف شد و درسال ۱۹۶۰ با تجاری لیبریوم وارد بازار شد. کلردیازپوکساید یکی از بنزودیازپین‌های‌های پرمصرف است که در درمان اضطراب و بیخوابی موثر است و به عنوان یک قـرص ضـد استـرس به کار می‌رود. این دارو همچنین در درمان قطع مصرف الکل و اضطراب قبل از جراحی مصرف می‌شود.


 


قرص ضد استرس پروپرانولول


 

پروپرانولول (Propranolol) (با‌های تجاری ایندرال و پرانول)٬ نخستین بتابلاکری است که در دهه ۱۹۶۰ توسط جیمز دبلیو بلک دانشمند اسکاتلندی کشف شد. او برای ساخت پروپرانول در سال ۱۹۸۸ جایزه نوبل پزشکی را گرفت. برخی از این دارو به عنوان قـرص ضـد اسـترس استفاده می‌کنند اما این دارو عمدتا برای درمان فشارخون و نظمی تپش قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروپرانول برای بیماری‌های گوناگون دیگری چون تسکین درد قلبی، پیشگیری از سردردهای میگرنی، درمان بی‌نظمی تپش و گلوکوم تجویز می‌شود و در برخی مواقع در تعدادی از اختلالات فیزیکی مانند لرزش اساسی و نیز روحی مانند فوبیای اجتماعی، اختلال اضطراب منتشر و اختلال هراس و به‌ویژه اختلال استرس پس از سانحه نیز کاربرد دارد.


 


 


قرص ضد استرس بوسپیرون


 

“بوسپیرون که با تجاری “BuSpar شناخته شده است، داروی ضد اضطراب جدیدتری است که به عنوان یک آرام‌بخش ضعیف عمل می‌کند. بوسپیرون همانند داروهای SSRI، با افزایش سروتونین و کاهش دوپامین در مغز، اضطراب را کاهش می‌دهد. بوسپیرون در مقایسه با داروهای ضد اضطراب سنتی مانند “زاناکس، عملکرد کندتری دارد. همچنین مزایای متعددی نسبت به داروهای ضد اضطراب قدیمی‌تر دارد، از جمله اینکه به عنوان یک داروی آرام بخش نیست، حافظه و هماهنگی را مختل نمی‌کند، چندان اعتیاد آور نیست و عوارض پس از ترک آن، حداقل است. 


 


 


قرص ضد استرس دیازپام


 

دیازپام دارویی مسکن و خواب آور است که در رده درمانی بنزودیازپین ها قرار می‌گیرد. از اشکال دارویی آن می‌توان به قرص ،آمپول و شیاف اشاره کرد.


 


موارد مصرف:

این دارو جزوبنزودیازپینهای طولانی اثر است و متابولیتهای کبدی آن نیز فعال هستند. از دیازپام برای درمان انقباض عضلانی و تشنج (تب و تشنج در کودکان یا حمله صرع) نیز استفاده می‌شود. دیازپام برای تسکین اضطراب، اختلالات خواب، و اختلالات هراس تجویز می‌شود. این دارو همچنین به‌عنوان ضد تشنج و شل‌کننده ماهیچه اسکلتی استفاده می‌شود.


 


 

اگزازپام در درمان بیخوابی و آرام بخش در درمان اضطراب و علائم محرومیت از الکل استفاده می‌شود. مانند سایر بنزودیازپین‌ها آگونیست گیرنده‌های بنزودیازپینی بوده که با اثر بر روی گیرنده‌های گاما آمینوبوتیریک اسید و در نهایت ورود یون کلر اثرات خود را اعمال می‌کند. از عوارض آن می توان به وابستگی و تحمل، سرگیجه، سردرد و خواب آلودگی اشاره کرد


 


 


قرص ضد استرس آلپرازولام

داروی ضد استرس و اضطراب


 

این دارو برای تسکین اضطراب، اختلالات خواب و اختلالات هراس تجویز می‌شود. این دارو دارای اثر ضد افسردگی است و بنابر این در بعضی موارد برای افراد افسرده تجویز می‌شود. آلپرازولام معمولاً با داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین (Prozac) تجویز می‌شود، مصرف همزمان این دارو با فلوکستین و سرترالین (آسنترا، Asentra) غلظت پلاسمایی آلپرازولام را و نیمه عمر آن را طولانی‌تر می‌کند. آلپرازولام از بنزودیازپینها است.


 


 


 


 

قرص ضد استرس چیست,قرص ضد استرس در بارداری,انواع قرص ضد استرس

قرص ضد استرس چیست,قرص ضد استرس در بارداری,انواع قرص ضد استرس

قرص ضد استرس چیست,قرص ضد استرس در بارداری,انواع قرص ضد استرس

قرص ضد استرس چیست,قرص ضد استرس در بارداری,انواع قرص ضد استرس


 


 


 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد




خانه

موبایل

 

استرس، اضطراب، فشارهای روحی! نگرانی و دلهره! نگرانی از دیر رسیدن، نگرانی از عدم موفقیت، ترس از آینده، ترس از بی‌پولی، استرس‌های شغلی و تحصیلی و هزار و یک دلیل دیگر که باعث می‌شوند اضطراب تمام وجود آدم رابگیرد و امانش را ببرد.داروی ضد استرس و اضطراب

 اضطراب و استرس 7 سال از عمر آدم را بر باد می‌دهد و بقیه را به کامش تلخ می‌کند. اما گویی در دنیای امروزه با این زندگی‌های پرتنش به خصوص در شهرهای بزرگ اضطراب و استرس جزو جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره است و باید به نوعی با آن کنار آمد. استرس یکی از بیماری‌های جدی زمانه‌ی ماست. خوشبختانه این روزها روش‌های متعددی برای غلبه بر استرس و فشارهای روحی وجود دارد مانند یوگا، ریلکسیشن، ماساژ و غیره.علاوه بر این‌ها یک روش کاملا طبیعی دیگری نیز وجود دارد که به کنترل احساسات منفی و اضطراب کمک می‌کند. بله استفاده از گیاهان. حتما شما هم شهرت گل گاوزبان را در کاهش استرس شنیده‌اید. باید بدانید که علاوه بر گل گاوزبان گیاهان دیگری هم هستند که استرس و اضطراب را از شما دور می‌کنند. زالزالکزالزالک خواص آرا مبخشی دارد. کپسول‌های این گیاه تپش قلب، حالت‌های عصبی، زودرنجی یا احساسات افراطی را کاهش داده و  ضربان قلب را تنظیم می‌کند. تمام این‌ها هم باعث می‌شود که آرامشتان را بازیابید و اضطرابتان کمتر شود. در این صورت خواب راحتی هم تجربه می‌کنید. اسطوخودوساسترس یک گیاه ضد اضطراب است. این گیاه به راحتی می‌تواند اعصابتان را آرام و عضلاتتان را شل کند. می‌توانید روزانه دو تا سه فنجان دم کرده‌ی اسطوخودوس میل کنید. از این گیاه مفید برای رفع اختلالات خواب، سردرد و ناراحتی‌های عصبی نیز استفاده می‌شود.در واقع دم کرده این گیاه مانند یک مسکن عمل می‌کند که سیستم عصبی را آرام کرده و اختلالات خواب را رفع می‌کند. روغن یا افشره‌ی خوراکی اسطوخودوس نیز برای کاهش و درمان استرس و فشارهای روحی توصیه می‌شود. البته استفاده از افشره‌های خوراکی برای زنان باردار، شیرده و کودکان توصیه نمی‌شود. گیاه جینسنگگیاه جینسنگ برای مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است. این گیاه به طور موثر با اضطراب مقابله کرده و خواب راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. می‌توانید از کپسول‌های 25 تا 5 میلی‌گرمی عصاره‌ی خشک جینسینگ استفاده کنید. دکتر داروساز می‌تواند در مورد میزان مصرف آن توضیحاتی به شما بدهد. توجه داشته باشید که دوره‌ی درمانی با این گیاه نباید بیش از 3 ماه طول بکشد.  

بادرنجبویهبادرنجبویه خواص آنتی اکسیدانی دارد و دم کرده‌ی آن نیز آرامش‌بخش است و با اضطراب مقابله می‌کند.به عقیده‌ی محققان این گیاه اختلالات عصبی مانند خوابی، نگرانی و آشفتگی را برطرف می‌کند.از روغن این گیاه نیز برای رفع تنش‌های عصبی استفاده می‌شود. سنبل الطیبسنبل الطیب یک درمانگر همه کاره است. دم کرده یا کپسول‌های آن آرامبخش اعصاب است، حالت‌های عصبی را کاهش داده و کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد. در واقع این گیاه خواب راحتی برای شما فراهم می‌کند بدون اینکه بعد از مصرف آن دچار خواب‌آلودگی شده باشید. بابونهبابونه هم یکی از آن گیاهان همه‌کاره هست. علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست می‌گذارد آرامبخش، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، بادشکن و برطرف‌کننده‌ی جراحات می‌باشد. اگر دچار حالت‌های عصبی شده‌اید، مضطرب، نگران، آشفته، بی‌خواب هستید و سردردهای عصبی و میگرنی گرفته‌اید بابونه را دریابید. این گیاه به جذب مواد معدنی کمک زیادی می‌کند. توصیه می‌کنیم از عطار یا دکتر داروساز نحوه‌ی مصرف این گیاه را بر حسب نوع نیازتان جویا شوید.

 

 گیاه رازکرازک قدمتی هزاران ساله دارد. این گیاه آرام‌بخش و خواب‌آور طبیعی است. 15 گرم گیاه رازک را در یک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت حدود 1 دقیقه بجوشد. سپس بگذارید محلول به دست آمده خنک تر شود و سپس آن را صاف کنید.می‌توانید روزانه 2 تا 3 فنجان از این دم کرده میل کنید. مصرف این جوشانده برای درمان دل شوره، نگرانی و استرس بسیار مفید است. چند توصیه‌ی کلیاول از همه بدانید که شما تنها نیستید این روزها اضطراب و استرس همه‌گیر شده است. همه درگیر این مشکل هستند باید راهی برای کاهش آن پیدا کرد.* به طور منظم ورزش کنید.* مواد غذایی متنوعی در بره‌ی غذایی‌تان بگنجانید.* مصرف الکل، دخانیات و کافئین زیاد را کاهش دهید.* به اندازه‌ی کافی بخوابید.* روی تنفستان تمرکز کنید. به آرامی و از شکم نفس عمیق بکشید.* زمانی که اضطراب تمام وجودتان را می‌گیرد دستهای‌تان را خیلی محکم مشت و سپس رها کنید.* به خاطرات خوبتان فکر کنید و سعی کنید ترس را با غرق شدن در خاطرات خوب از خود دور کنید. منبع:tebyan.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *