داروهای سه ماه دوم بارداری

امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

در طول سه ماهه دوم بارداری ، یعنی هفته های 15 تا 27 ، احساسات شما نسبت به سه ماهه اول از این دوران پایدارتر شده و بدنتان هم طیف وسیعی از تغییرات فیزیکی جدید را تجربه خواهد نمود. همچنین، اگر روند حاملگی شما به صورت طبیعی پیشرفت کند، تورم پاها مخصوصا ناحیه مچ پا در سه ماهه دوم بارداری ظاهر می­شود. اما یادتان باشد که در سه ماهه سوم از دوران بارداری، تورم پاهای مادران حامله باید از بین برود. بنابراین، اگر میزان ورم پاهای شما در ماه­های پایانی دوران بارداری، حتی با استراحت کافی کاهش نیافت، باید به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه نموده و با به­کار بردن مراقبت­های بهداشتی لازم، مشکل خود را درمان کنید. علاوه بر این موارد، بعضی از زنان حامله در سه ماهه دوم بارداری خود احساس می­کنند که مشکل احتقان و گرفتگی بینی آن­ها تثبیت شده و دیگر درمان نخواهد شد. ولی یادتان باشد که این مشکل پس از تولد نوزاد، خود به خود از بین خواهد رفت.

برخی دیگر از زنان حامله در سه ماهه دوم بارداری خود گزارش داده­اند که حالت تهوع آن­ها کاهش یافته، بدنشان انرژی بیشتری دارد و فشار مثانه نیز به میزان قابل توجهی کاهش ­یافته است. در نهایت، جالب است بدانید که اگر زنی بتواند بدون داشتن مشکلات خاص پزشکی، سه ماه اول از دوران  بارداری خود را به طور طبیعی پشت سر بگذارد، شانس سقط جنین در او بسیار کم شده و روند بارداری با مشکل خاصی مواجه نخواهد شد.

هر مادر بارداری باید درباره موقعیت جنین اطلاعاتی داشته باشد تا ناخواسته جنین خود را به خطر نیندازد، جلوگیری از قرار گرفتن جنین در موقعیت ناسب خلفی به شما در این راه کمک میکند. داروهای سه ماه دوم بارداری

این ناراحتی زنان ناشی از تغییرات هورمونی بوده و با ایجاد پلاک در دندان­ها، لثه­ها را نیز دچار مشکل خواهد نمود. پس، زنان جوان و بی­تجربه باید سعی کنند تا با شروع دوران بارداری، دندان­های خود را به طور مرتب مسواک زده و با مراجعه به دندانپزشک، به بهداشت دهان و دندان خود برسند. البته در هنگام مراجعه به دندانپزشک مطمئن شوید که او از باردار شما باخبر است.

در چنین شرایطی بهتر است فرد با قرار دادن پدهای پستان در داخل سینه­بند خود، آن­ها را پوشش داده و از نشت مایع به لباس­های رویی خود جلوگیری کند.

بروز مشکلات جزئی در بینی زنان باردار از علائم شایع سه ماهه دوم است. این افراد باید سعی کنند تا سیگار نکشیده و از دود و دم دخانیات کاملا در امان باشند. همچنین، در مواردی که با خشکی داخل بینی مواجه شدید یا احساس کردید که راه­های تنفسی شما گرفته است، حوله گرم و مرطوبی را بر روی صورت خود قرار دهید. علاوه بر این موارد، استفاده از حمام بخار یا گرفتن دوش آب داغ در این شرایط بسیار تاثیرگذار است. البته زنانی که در سه ماهه دوم بارداری از مشکل احتقان و یا خونریزی بینی رنج می­برند، می­توانند با قرار دادن یک ظرف پر از آب جوش یا دستگاه  بخار در اتاق از خشک شدن راه­های تنفسی خود جلوگیری کنند. البته، فراموش نکنید این کار فقط زمانی جواب می­دهد که میزان رطوبت موجود در هوای محیط زندگی زن حامله کم بوده و یا هوا بسیار گرما یا سرد باشد.

علاوه بر این موارد، ماساژ دادن سینوس­ها که با مالش دادن لبه استخوانی بالا و زیر ابروها، زیر چشمان و سمت پایین ناحیه بینی میسر است، برای از بین بردن احتقان زنان حامله در سه ماهه دوم از این دوران بسیار مفید خواهد بود. زنان حامله باید سعی کنند تا در کل دوران بارداری خود، آب را به مقدار کافی بنوشند. همچنین، برای از بین بردن مشکل گرفتگی بینی، زنان حامله می­توانند از قطره بینی استفاده نموده و یا با آب-نمک که با 1/4 قاشق چای­خوری نمک حل­شده در یک فنجان آب گرم تهیه می­شود، داخل بینی خود را شستشو دهند. هرگز به عنوان یک زن حامله برای از بین بردن گرفتگی بینی خود از داوری آنتی­هیستامین استفاده نکنید، مگر اینکه مصرف آن  توسط پزشک متخصص زنان و زایمان توصیه شده باشد.

زنان با ورود به سه ماهه دوم بارداری خود، وجود حباب، لرزش یا ضربه زدن جنین به دیواره رحم را احساس خواهند کرد که میزان این حس­ها ممکن است بین زنان مختلف، متفاوت باشد.  سعی کنید تا در کل دوران بارداری، با جنین درون رحم خود ارتباط برقرار نموده و در این شادی، شریک زندگی خود را هم سهیم کنید. برای این کار، کافی است به همراه شریک زندگی خود با فرزندتان  صحبت کرده و آرام آرام شکم خود را ماساژ دهید. علاوه بر این، زنان حامله سعی کنند تا آلبومی تهیه نموده و همه عکس­های دوران بارداری خود را به همراه تصویر سونوگرافی در آن نگه دارند.

کشیده شدن پوست بدن زنان در دوران بارداری ممکن است با بنفش، صورتی یا قرمز شدن پوست نواحی شکم، سینه­ها و ران­ها همراه باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل یا کم کردن میزان کشش پوست، زنان حامله می­توانند کارهای مختلفی انجام دهند. برخی از ساده­ترین نکات در مورد بروز علائم کشش در بدن زنان در سه ماهه دوم بارداری عبارتند از:

همچنین، زنان با ورود به سه ماهه دوم بارداری خود، دردی را در ناحیه پایین کمر احساس می­کنند که با حفظ بدن در یک موقعیت خاص مانند نشستن یا ایستادن برای مدت طولانی افزایش می­یابد. پس اگر به عنوا یک زن حامله مجبور هستید تا برای مدت طولانی در یک حالت قرار بگیرید، سعی کنید به عضلات شکم و باسن خود حرکت داده و حالت کششی ایجاد نمایید. این کار را بر روی صندلی، می­توان با چرخاندن بدن به طرفین یا عقب و صاف کردن دوباره آن انجام داد. زنان شاغل باید در دوران بارداری خود برای نشستن از صندلی­های پشتی­دار و ثابت استفاده نموده و از پوشیدن کفش­های پاشنه بلند خودداری کنند.

فراموش نکنید که خوابیدن بر روی سمت چپ بدن و قرار دادن یک بالش زیر پاها، برای پشتیبانی از شکم و کمر زنان در دوران حاملگی ضروری است. از بلند کردن و یا جابجایی وسایل سنگین در کل دوران بارداری اجتناب نمایید، زیرا این کار منجر به خونریزی و سقط جنین داخل رحم شما (حتی در سه ماهه دوم بارداری) خواهد شد. علاوه بر نکات ذکرشده، زن حامله باید سعی کنند تا با قرار دادن کیسه آب گرم یا سرد بر روی پشت بدن و ماساژ دادن این ناحیه، سبب خون­رسانی به داخل رحم و سایر قسمت­های بدن شوند.

یادتان باشد که به جای برداشتن مستقیم اشیاء از روی زمین، جهت تغییر دادن مکان آن­ها، سعی کنید تا اشیاء را بر روی زمین حرکت دهید. هیچ وقت برای حرکت دادن اشیا، آن­ها را با پای خود فشار ندهید. همچنین، شما باید از باز کردن و بستن کامل زانوهای خود در کل دوران بارداری اجتناب نمایید.

اگر در دوران حاملگی با درد پا و وریدهای واریسی مواجه شدید، به یاد داشته باشید که داشتن استراحت و خواب کافی با قرار دادن یک بالش بین پاها و طرفین بدن برای از بین بردن درد آن بسیار موثر خواهد بود. پیاده­روی و انجام انواع دیگر ورزش­ها نباید در سه ماهه دوم بارداری زنان فراموش شود. اگر پزشک متخصص زنان و زایمان به شما توصیه کرده است که از گن­های مخصوص دوران بارداری برای حمایت از شکم و پاهای خود استفاده کنید، حتما آن را در هنگام پیاده­روی کردن بپوشید. علاوه بر این موارد، در هنگام  بیکاری و یا نشستن بر روی صندلی، انجام تمرینات پاها و مچ پا را از یاد نبرید. این نکته مه را به خاطر داشته باشید که از قرار دادن یک بالش در زیر زانوها در هنگام ورزش خودداری کنید. در نهایت، اگر به عنوان یک زن حامله مجبور هستید تا برای مدت طولانی سرپا بایستیدید یا بنشینید، از یک پایه یا صندلی کوچک برای بلند نگه داشتن پاها در هنگام نشستن یا ایستاده استفاده کنید.

با مشکل تورم در ناحیه پاهای خود مواجه شدید، برای مدتی سعی کنید که پاهای خود را بالاتر از سطح بدن نگه دارید. حتما در هنگام استراحت کردن و خوابیدن در شب بر روی سمت چپ بدن خود قرار گیرید تا فشار خون در عضلات اصلی بدن شما کاهش یابد. همچنین، از پوشیدن لباس­های تنگ و یا استفاده بیش از حد از لوازم جانبی، از جمله ساعت، حلقه­ها و طلاجات و یا جوراب­های تنگ با توری­های الاستیک جدا خودداری نموده و از نظر جسمی همیشه فعال باشید.

سعی کنید آب بیشتری بنوشید. با پزشک معالج خود در مورد مراقبت­های بهداشتی و داشتن بره غذایی سالم و مغذی در این دوره از زندگی صحبت کنید، زیرا این امر می­تواند برای از بین بردن مشکل یبوست شما مفید باشد. علاوه بر این موارد، یادتان باشد که مصرف مکمل­های آهن نیز برای از بین بردن یبوست زنان در سه ماهه دوم بارداری بسیار کمک­کننده می­باشد. هرگز مصرف غذاهایی با فیبر بالا را فراموش نکنید. یک زن باردار باید سعی کند تا در نه ماه دوران حاملگی خود از نظر جسمی کاملا فعال باشد.

همچنین زنان حامله باید بلافاصله بعد از احساس حرکات روده­ در بدن خود به دستشویی مراجعه کنند، زیرا عقب انداختن این کار، او را با مشکل یبوست روبرو خواهد نمود. هرگز به عنوان یک زن باردار از مایعات ناشناخته، روغن­های معدنی و ملین­ها برای از بین بردن مشکل یبوست استفاده نکنید، مگر اینکه توسط پزشک متخصص زنان و زایمان توصیه شود.

همه شما می­دانید که بروز علائمی مانند ظاهر شدن لکه­های قهوه­ای رنگ بر روی پوست صورت و تغییر در ترشحات معده از جمله مشکلاتی است که بعضی از زنان در سه ماهه دوم بارداری خود با آن­ها روبرو می­شوند، اما جای هیچ نگرانی نیست! زیرا  پس از تولد نوزاد، همه این عوارض خود به خود ناپدید خواهند شد. ولی فراموش نکنید که خط­های تیره­ای که در اطراف ناف و شکم مادر حامله ایجاد شده، ممکن است برای همیشه باقی بماند.

در نهایت، در مورد هر یک از تغییرات جسمی خود در دوران بارداری نگران هستید حتما با پزشک متخصص زنان و زایمان یا مامای معالج خود در مورد آن­ها صحبت کنید.

بعد از پایان سه ماه دوم شما وارد ماههای آخر میشوید، خواندن در سه ماهه سوم بارداری چه بر سر بدن مادر می آید؟ به شما کمک میکند تا رحتتر این دوران را پشت سر بگذارید.

سلام من هفته سیزده حاملگی هستم وخیلی دوس دارم هرچه سریع تر از جنسیت جنین خودم باخبر بشم.عوارض حاملگی مثه حالت تهوع ها بسیار کم شده واشتها بر خلاف قبلن بالا رفته.ممنون

سلام
باید تا هفته شانزده صبر کنید تا جنسیت فسقلیتون رو بدونین، همیشه سلامت باشین.

 گوگل پلاس  |    |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ |  اینستاگرام  |  الکسا  |  کانال تلگرام

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا ریزش مو را کاهش دهید یا متوقف سازید. اما آنچه که انجام می دهید به علل  ریزش موهایتان،  بستگی دارد. در بعضی از مواقع  نظیر ریزش مو پس از بارداری، ممکن است که مشکل خود به خود بر طرف گردد و به خاطر داشته باشید که هر شخصی روزانه مقداری ریزش مو دارد که کاملا طبیعی است. وقتی که ریزش مو ادامه می یابد، مایلید که پزشکتان را ببینید. در این مقاله از بخش زیبایی،

روغن های گیاهی چگونه برای حفظ سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند؟ در چند سال اخیر استفاده و محبوبیت روغن های گیاهی رشد چشم گیری داشته است. برند های زیادی این گونه روغن ها را تولید می کنند که خواصی مانند ضد اضطراب و ضد میکروب بودن، آنتی اکسیدان، ضد التهابی، تقویت ایمنی بدن، خواب آور و کاهش استرس نیز دارند. در این مقاله از بخش طب سنتی و داروهای گیاهی دکتر سلام، به فواید روغن های گیاهی برای کاهش وزن می پردازیم. یکی از

در مورد اسب درمانی چه می دانید؟ آیا با فواید و کاربردهای اسب درمانی آشنایی دارید؟ می دانید که با کمک این روش میتوان بیماری های روانی را درمان کرد؟ حیوانات به میزان فوق العاده ای می توانند حمایت احساسی ارائه دهند. فراتر از رابطه با حیوانات خانگی که بسیاری از ما آن را  تجربه کرده ایم، گاهی اوقات حیوانات از طریق به چالش کشیدن تجربیات عاطفی درمان جویان در تنظیمات درمانی شان، به آن ها کمک می کنند. در این مقاله از بخش روانشناسی

کودکان و نوجوانانی که درگیر اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) هستند، گاهی تا بزرگسالی با این علائم زندگی می کنند بدون این که حتی متوجه آن ها شوند. اگر چه SAD سومین اختلال سلامت ذهن رایج است، بسیاری از والدین و معلمان با علائم و نشانه های آن در کودکان و نوجوانان آشنا نیستند. اختلال اضطراب اجتماعی شامل ترس یا فوبیای شدید از موقعیت های اجتماعی یا عملکردی است. اگرچه بسیاری از نوجوانان اضطراب های نرمال ناشی از تغییرات بلوغ را تجربه می کنند، افرادی که

می دانید فیتوتراپی چیست؟ آیا می دانستید که واکنش نسبت به برخی از داروها چهارمین علت مرگ و میر در آمریکا است؟ با توجه به تحقیقات منتشر شده توسط دانشگاه هاروارد، احتمال واکنش نسبت به داروهای تجویزی حتی پس از آزمایش آن ها یک پنجم است. حتی داروهایی که به درستی تجویز شده بودند نیز باعث بستری شدن ۱.۹ میلیون نفر در هر سال می شدند، از این میان حدود ۸۴۰,۰۰۰ نفر تحت تاثیر عوارض جانبی دارو در بیمارستان بستری می شدند. تمام این ها داروهای سه ماه دوم بارداری

 دلایل متعددی وجود دارد که بر اساس آن شما پی می برید که به بلیط لحظه آخری نیاز دارید. ممکن است یک مسئله مهم خانوادگی یا فرصت شغلی

در ابتدا باور بر این بود که چربی قهوه ای تنها در کودکان وجود دارد، اما بعدها دانشمندان آثاری از وجود این نوع چربی، در افراد بالغ نیز

در مورد همبرگر غیر ممکن چه می دانید؟ آیا این همبرگرها واقعا بدون گوشت درست می شوند؟ همبرگر های غیر ممکن در تمامی کشور قابل رویت در تمامی

می دانید چه کسانی به ایمپلنت چانه نیاز دارند؟ ایمپلنت های چانه برای ایجاد تعادل در قسمت پائینی چهره، ترمیم آرواره مربع شکل و یا چانه شکاف دار

اول از همه افراد باید مشخصات یک لثه سالم را بدانند. لثه سالم به طور عادی دارای علائمی مثل درد، سوزش، حجم اضافی، تغییر رنگ و یا تغییر

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

چگونه میتوان با ورزش به بهبودی رابطه جنسی پرداخت؟ همه ما می دانیم که مزایای ورزش کردن برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله

تمرین اسکات با تکیه به دیوار برای تقویت ران ها، مفاصل ران، ماهیچه های ساق پا و پایین تنه مناسب است. این تمرین ها


۷۷۱۹۱۶۵۹
۷۷۱۸۹۶۲۴

۰۲۱ تلفـن

EN

سه ماهه دوم بارداری

 

داروهای سه ماه دوم بارداری

اغلب خانوم های باردار در سه ماهه دوم بارداری حالشان بهتر است .

با اینکه تغییرات جدید جسمی در حال وقوع است ولی حالت تهوع و بی حالی به پایان رسیده است . شکم هنوز آنقدر برآمده نشده که ایجاد ناراحتی کند .

با این حال ، خانوم ها در سه ماهه دوم بارداری نگرانی هایی دارند که در این مقاله به مهم ترین آنها اشاره میکنیم و در ادامه راه حل هایی برای رفع آنها ارائه میدهیم .

 

چه زمانی میتوانم از جنسیت فرزندم باخبر شوم ؟

 

بهترین راه برای تشخیص جنسیت فرزندتان بی شک منتظر ماندن تا لحظه تولد است . ولی اگر نمی خواهید مدت زمان طولانی منتظر بمانید ، می توانید از هفته هفتم بارداری بوسیله انجام آزمایشات و روش های متنوع پزشکی از جنسیت فرزندتان باخبر شوید .

افراد در اواسط بارداری از طریق سونوگرافی به جنسیت فرزندشان پی میبرند . این عکس برداری با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا جنین را به تصویر کشیده و عکس نهایی اندام های تناسلی او را نشان میدهد . با این حال لازم است جنین در وضعیتی قرار بگیرد که آلت تناسلی او به وضوع دیده شود و اگر پزشک شما قادر به گرفتن نمای واضح نشد ، مجبور خواهید بود تا قرار ملاقات بعدی صبر کنید . 

تست غربالگری غیر تهاجمی جنین روش دیگری است که در آن با بررسی کروموزوم های جنسیت نر در خون مادر به جنسیت جنین پی میبرند .

در ضمن این آزمایش به تشخیص ناهنجاری های کروموزومی نظیر سندروم دان نیز کمک میکند .

در این غربالگری غیر تهاجمی میتوان دی ان ای آزاد جنین را نیز اندازه گیری کرد .

در این آزمایش خون ، دی ان ای های آزاد جنین که در گردش خون مادر وجود دارند بررسی میشوند .

دی ان ای خصوصیات ژنتیکی جنین ، جنسیت و اختلالات کروموزومی را نشان میدهد .

تست غربالگری دی ان ای آزاد جنینی در هفته هفتم بارداری انجام میشود .

در بعضی موارد برای تشخیص جنسیت نوزاد و اختلالات کروموزومی از آمونیوسنتز یا نمونه برداری از پرزهای جفتی استفاده میشود . دراین روش با نمونه گیری از جفت یا مایع آمینیوتیک جنسیت جنین را تشخیص میدهند .

این نمونه برداری با اینکه دقیق است اما به دلایل احتمال خفیف خطر سقط و عوارض دیگر توصیه نمیشوند .

 

هنگام سرما خوردگی چه دارویی میتوانم مصرف کنم ؟

 

مصرف گایافنزین و دیگر شربت های سرفه بدون نسخه معمولا بی خطر هستند . مصرف متعادل سدوفرین برای آبریزش شدید بینی نیز بی خطر است . هم چنین برخی از قطره های بینی و مرطوب کننده ها برای رهایی از علائم سرماخوردگی موثرند . 

اگر علائم زیر را داشتید برای بررسی به پزشک مراجعه کنید :

•علائم سرماخوردگی که از یک هفته طول بکشد .

•سرفه ای که همراه با خلط زرد یا سبز رنگ باشد .

•تب بالای ۳۷ درجه سانتی گراد 

 

برای درمان یبوست و سوزش معده چه باید کرد ؟

 

یبوست و سوزش معده در دوران بارداری بسیار شایع هستند . داروهای خنثی کننده اسید معده مانند کربنات کلسیم برای سوزش معده بسیار مفیدند .

میتوانید آنها را به راحتی داخل کیف ، ماشین یا روی میز کار کنار دستتان نگه دارید تا به محض سوزش ناگهانی معده مصرف کنید .

 

برای برطرف کردن یبوست بهتر است :

 

•آب فراوان بنوشید .

•آلو سیاه ، سبزیجات سبز رنگ و برگ دار مانند کلم پیچ و اسفناج مصرف کنید .

•داروی دوکوزات سدیم ، دوکوزات کلسیم و سیلیوم مصرف کنید .داروهای سه ماه دوم بارداری

اگر با روش های  ذکر شده مشکل حل نشد ، ممکن است پزشک شیاف بیزاکودیل یا تنقیه را تجویز کند .

 

 

 

برنده ۱۷ مدال طلای جهانی و ده‌ها عنوان داخلی

با مدیریت مدرس عکاسی و گرافیک رایانه

اتوبان رسالت نرسیده به اتوبان باقری جنب ایستگاه مترو علم و صنعت شهر کودک شاپرک طبقه ٥ واحد ٥٠٤

۰۲۱۷۷۱۹۱۶۵۹

۰۲۱۷۷۱۸۹۶۲۴

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *