خواص قرص ویتامین آ برای پوست

خواص دارویی و گیاهی

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– ویتامین آ یکی از ویتامین های مورد استفاده بدن است که دارای خواص زیادی است و مصرف آن در طول روز حتما توصیه می شود.

در ادامه به برخی از فواید ویتامین آ اشاره می شود.

ویتامین A ایمنی بدن را در مقابل عفونت افزایش می دهد و پاسخ های لنفوسیتی علیه آنتی ژن های ایجاد کننده بیماری را افزایش می دهد. این ویتامین غشاهای مخاطی را برای ایمنی مرطوب نگه می دارد و همچنین فعالیت سلول های سفید خون را افزایش می دهد.

ویتامین آ می تواند به بهبود بینایی کمک کند. این ویتامین چشم شما را قادر می سازد تا با تغییرات نور تنظیم شود. چشم ها را مرطوب نگه می دارد و همچنین دید شبانه را بهبود می بخشد. این ویتامین می تواند از بسیاری از شرایط مانند خشکی چشم و کوری شب را با افزایش سازگاری چشم انسان به نور روشن و تاریکی، جلوگیری کند.

این ویتامین ضروری باعث تقویت استخوان ها و دندان ها می شود. ویتامین A به تشکیل عاج دندان کمک می کند، در نتیجه قدرت آن را افزایش می دهد.

با سالم نگه داشتن و حفظ فرم عضلات، ویتامین A نقش مهمی در اطمینان از رشد عضلانی مناسب در کودکان و نوجوانان در حال رشد دارد، در نتیجه مانع ایجاد نقص دیستروفی عضلانی می شود.

ویتامین A یک آنتی اکسیدان قوی نیز است که می تواند انواع خاصی از سرطان را از بین ببرد.

 

ویتامین A نقش مهمی در جایگزینی بافت های قدیمی و فرسوده با عناصر جدید و همچنین حفظ قوت استخوان ها و دندان های شما دارد.

بهترین روش مصرف قرص سوتالول چیست؟

آپوتل دارویی برای کاهش درد

آنچه باید در مورد داروی ضد چربی خون بدانید

عوارض قطع ناگهانی قرص پردنیزولون

از آنجایی که ویتامین A باعث ارتقای کراتین سازی طبیعی می شود، به شرایطی همچون آکنه، اگزما و پسوریازیس کمک می کند. بدون این ویتامین، پوست بسیار خشک و کسل کننده می شود.

در طبیعت، ویتامین A (رتینول) گیاهان را از آسیب های رادیکال های آزاد ناشی از UV محافظت می کند. در محصولات پوستی، ویتامین A به عنوان یک آنتی اکسیدان توصیف شده است که با تقویت هر سلول در مقابل آسیب های درمعرض قرار گرفتن رادیکال های آزاد، پوست را در مقابل پیرشدگی در برابر نور محافظت می کند.

در غلظت های بالاتر، ویتامین A می تواند به عنوان یک روان کننده عمل کند که آب را به سطح پوست می رساند. علاوه بر این، ویتامین A به عنوان بهبود دهنده ای خوب برای چروک های همراه با پیری توصیف شده است.

ویتامین A به کاهش تولید بی اندازه دانه های چربی کمک می کند، بنابراین خطر آکنه را کاهش می دهد. همچنین بافت محافظ پوست را تقویت می کند و درنتیجه باعث افزایش سلامتی و عمر بالای پوست می شود.

ویتامین A ویتامین محلول در چربی است که در کبد ذخیره می شود. ویتامین A برای رشد جنین نوزاد شما، از جمله رشد قلب، ریه ها، کلیه ها، چشم ها و استخوان ها و همچنین سیستم گردش خون، تنفسی و سیستم عصبی مرکزی مهم است.

ویتامین A به ویژه برای زنانی که در حال زایمان هستند ضروری است، زیرا به بهبود بافت پس از زایمان کمک می کند. همچنین به حفظ بینایی طبیعی، مبارزه با عفونت، حمایت از سیستم ایمنی و سوخت و ساز بدن نیز کمک می کند.

میزان مصرف ویتامین A در زنان باردار بدین صورت توصیه شده است:

ویتامین آ در روغن ماهی، ماهی قزل آلا، هویج، محصولات لبنی، اسفناج و بروکلی یافت می شود. میوه ها و سبزیجات (به خصوص نارنجی و زرد و سبزیجات برگی) دارای مقادیر سرشار از بتا کاروتن هستند که بهترین منابع ویتامین A است. شما نیز احتمالا میزان قابل توجهی از ویتامین A را از شیر و غلات غنی شده دریافت خواهید کرد.

ده مورد از غذاهای سرشار از ویتامین آ به شرح زیر هستند.

قیمت قرص ویتامین آ ۳۰هزار تومن و قیمت کرم ویتامین آ ۱۱۵هزار تومن می باشد .

نبض ما- ترجمه:حسین مقدس زاده

منابع: Sharecare- babycenter- draxe- organicfacts

درباره قرص زیپمت چه می دانید؟ 

چگونه اثر قرص را از بین ببریم؟

چگونه آلپرازولام را ترک کنیم؟

چاق شدن سریع با مخمر آبجو

چگونه کمد داروها را خانه تکانی کنیم؟

تاثیر قرص یدوفولیک روی جنین و نوزاد

دکتر سلام

اکوکاردیوگرافی (اکوی قلبی) چیست؟

تصورات غلط در رابطه با سقط جنین

۱۰علامت افت فشار خون و راههای پیشگیری +ویدئو

۱۰ شغل ضد باروری مردان +ویدئو

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

چگونه خاطرات بد را از ذهنمان پاک کنیم؟/ویدئو

پس از مرگ، برای بدن چه اتفاقی می افتد؟ + ویدیو

پزشکی را با چی عوض می کنی+ فیلم

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

آزمایش ایدز یا عفونت HIV در بهترین آزمایشگاه

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

خواص و مضرات گیاهان و داروها

1

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Name *

Email *

Website

دیدگاه

مارا دنبال کنید

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت پوراطب می باشد1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *