خواص خوردن گل رز




خانه

موبایل

خواص خوردن گل رز

مصرف منظم چای گل سرخ در گام اول به سم زدایی و پاکسازی بدن کمک می کند

  

گل سرخ یا همان گل محمدی نوعی گل رز است که در ایران به صورت گسترده کشت و استفاده می شود. از این گل معطر و پرخاصیت در تهیه گلاب، مربا، عطر، به صورت پودر داخل ادویه ها، در ترکیب شیرینیجات و غیره استفاده می شود.چای گل سرخچای یا دمنوش گل سرخ یک نوشیدنی معطر و فوق العاده با خواص مثال زدنی و پرخاصیت برای آن هایی است که علاقه مند به نوشیدنی های گرم هستند. گل سرخ یا همان گل محمدی نوعی گل رز است که در ایران به صورت گسترده کشت و استفاده می شود. از این گل معطر و پرخاصیت در تهیه گلاب، مربا، عطر، به صورت پودر داخل ادویه ها، در ترکیب شیرینیجات و غیره استفاده می شود. گل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است. شما می توانید از این گلبرگ های خوش رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنید. پس بفرمایید یک فنجان سلامت و آرامش.

چای گل سرخ برای سم زدایی از بدنمصرف منظم چای گل سرخ در گام اول به سم زدایی و پاکسازی بدن کمک می کند. چون روی کبد و صفرا تأثیر داشته و باعث تمیزی آن ها می شود. این نوشیدنی معطر ادرارآور است و به کنترل حالت احتباس آب در بدن کمک می کند. البته باید گفت که با یک گل بهار نمی شود. یعنی با نوشیدن یک فنجان چای گل سرخ نمی توانید از این خواص بی نظیر بهره مند شوید. باید این نوشیدنی را به صورت منظم و یک دوره درمانی میل کنید.

گل سرخ سرشار از ویتامین Cگل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است. شما می توانید از این گلبرگ های خوش رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنیدگل سرخ یا همان گل محمدی خواص زیادی برای سلامتی دارد. این گل خوش رنگ سرشار از ویتامین C می باشد. بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، گلبرگ ها و ساقه این گل (به ویژه به صورت خام) منبع غنی ویتامین C محسوب می شود. باید بدانید که در روند خشک شدن گل، 25 تا 6 درصد ویتامین C موجود در آن از بین می رود. بنابراین توصیه می شود در تهیه چای تا حد امکان از گل سرخ تازه استفاده کنید. یادتان باشد که ویتامین C برای دستگاه ایمنی، حفظ سلامت پوست و استخوان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویتامین در جذب هر چه آهن نقش موثری دارد.

گل سرخ منبع آنتی اکسیدان و ضد سرطان استچای تهیه شده از گل سرخ فواید دیگری نیز دارد. این گل سرشار از آنتی اکسیدان ها و به ویژه پولیفنول های موسوم به کاتچین است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کرده و به این ترتیب از بروز سرطان ها پیشگیری می کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی نه تنها از آسیب های رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند بلکه بدون آسیب رساندن به سلول های سالم اطراف، باعث نابودی سلول های سرطانی می شود. در واقع این گل باعث بهبود سلامت درون و بیرون بدن و حفظ جوانی آن می شود.

چای گل سرخ برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی مفید است

 

 چای گل سرخ برای تسکین دردهای زنانهچای گل سرخ همچنین در بهبود دردهای قاعدگی موثر است. اگر شما نیز از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید حتماً این چای را در بره روزانه تان بگنجانید. به عقیده برخی متخصصان این گل همچنین در تنظیم قاعدگی نظم یا شدید موثر است. گفتنی است که گل سرخ برای افزایش میل جنسی نیز موثر عمل می کند.

چای گل سرخ بهترین نوشیدنی برای روزهای سردچای گل سرخ برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است. بنابراین توصیه می شود با فرا رسیدن روزهای سرد سال از این چای غافل نباشید.چای گل سرخ تب بر استاگر تب دارید می توانید به این چای اعتماد کنید. چای گل سرخ باعث کاهش دمای بدن شده و تب را کاهش می دهد. این چای برای پاکسازی بدن و کاهش التهاب و همچنین برطرف کردن ضایعات پوستی نیز موثر است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که گل سرخ از تشدید عفونت جلوگیری می کند.

چای گل سرخ برای آرامش اعصابچای گل سرخ باعث تسکین دستگاه عصبی می شود. اگر به طور منظم از این چای میل کنید از مشکلاتی مانند بی خوابی و خستگی خلاص خواهید شد. این نوشیدنی مفرح اعصاب بعد از یک روز کاری طولانی مدت و همراه با استرس است و باعث رفع خستگی و کسب انرژی دوباره می شود.چگونه چای تهیه کنیم؟چای گل سرخ همچنین در بهبود دردهای قاعدگی موثر است. اگر شما نیز از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید حتماً این چای را در بره روزانه تان بگنجانیدتهیه این چای بسیار ساده است. اگر حوصله تهیه چای گل محمدی را ندارید می توانید داخل قوری چای معمولی تان کمی گلبرگ گل محمدی بریزید تا معطر شود.اما برای تهیه چای گل محمدی برای هر فنجان آب به 6 تا 7 گلبرگ گل سرخ نیاز دارید. برای شیرین کردن آن نیز می توانید از عسل یا عصاره استویا استفاده کنید که یک شیرین کننده طبیعی و فاقد کالری است.برای تهیه این چای کافی است گلبرگ ها را به آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید به مدت 5 تا 1 دقیقه استراحت کند. سپس می توانید چای را صاف کرده و کمی عسل یا عصاره استویا به آن بزنید.می توانید از گلبرگ های خشک نیز در تهیه دمنوش استفاده کنید. می توانید یک قاشق غذاخوری گل سرخ را به همراه یک قاشق غذاخوری چای سیاه یا سبز به مدت 15 الی 2 دقیقه دم کنید. این دمنوش برای از بین بردن بوی بد دهان و کاهش نفخ موثر است.

 

منبع: taghzie.tebyan.net


اسباب بازی های فکری و جالب

حس خوب زندگی (زیباتر شوید)

ویژه تبلیغات در بیتوته

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

تخفیف های ویژه /سوپر مارکت اینترنتی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

جدیدترین عکس های بازیگران و افراد مشهور را در این قسمت ببینید . در این شماره عکس هایی از مهناز افشار ، نیما شعبان نژاد ، مریم معصومی ، فاطمه معتمدآریا ، الناز شاکردوست ، عماد طالب زاده ، دانیال عبادی ، حسام منظور ، رامبد جوان ، ماه چهره خلیلی ، بهرام افشاری ، ارسلان قاسمی ، آناهیتا درگاهی و را داریم.

با دیدن این تصاویر گزارش کاملی از روز چهارم جشنواره فجر 97 را ببینید. در این روز هنرمندان مشهوری مانند پریناز ایزدیار ، زیبا کرمعلی ، نوید محمدزاده ، دنیا مدنی ، الناز حبیبی ، بهنوش طباطبایی ، نسیم ادبی ، صابر ابر ، نازنین بیاتی ، جواد رضویان و مهران غفوریان و .. حضور داشتند.

از هنرمندان وچهره های مشهور ورزشی و سیاسی در کنار فرزندانشان در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ، توئیتر و را برای شما گرداوری کرده ایم . تصاویری از امیرمهدی ژوله و آرش و حنا ، ایرج طهماسب و دختر و دامادش ، لادن طباطبایی و پسرش ، یکتا ناصر در کنار همسر و دخترش سوفیا ،سپهر حیدری و همسر و پسرش را در این شماره ببینید.

امروز صبح عزت الله انتظامی یکی از مفاخر دنیای هنر ایران درگذشت. به همین مناسبت هنرمندان و چهره های مشهور در اینستاگرام پیام های تسلیت فراوانی منتشر کردند از شیلا خداداد تا محمدرضا شریفی نیا ، مهناز افشار و ترلان پروانه.

عکس‌های نایاب قدیمی از چهره های محبوبتان در سینما و تلویزیون را در ادامه جمع آوری کرده ایم که مشاهده میکنید. در این شماره تصاویر بسیار جذابی از دوران کودکی بهنوش بختیاری ، عباس غزالی ، پرستو صالحی ، علی زند وکیلی ، دوران نوزادی بهرام رادان و  را جمع آوری کرده ایم.

خواص خوردن گل رز

مهران غفوریان امروز صاحب دختر بانمکی به هانا شد. اشک شوق مهران غفوریان ،این ویدئو را بسیار دیدنی کرده است. به همین بهانه در این مطلب به زندگی مهران غفوریان مروری کرده ایم. از ماجرای شهرت و شایعه خودکشی تا مصاحبه تلویزیونی وسط خواستگاری!

گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تلویزیون که همسر خود (جمشیداسماعیل خانی) را سالهاست از دست داده، گفت زمانی که دخترانم را شوهر بدهم و به خانه بخت بروند خودم مجددا ازدواج خواهم کرد.

با دیدن این تصاویر گزارش کاملی از روز ششم جشنواره فجر 97 را ببینید. در این روز هنرمندان مشهوری مانند ندا جبرئیلی ، لیلا حاتمی ، شیلا خداداد ، فرشته حسینی ، حامد کمیلی ، پریناز ایزدیار و پیمان معادی ، هستی مهدوی ، الهه حصاری ، آزاده صمدی ، بهرام رادان ، جواد عزتي ، سارا بهرامی و .. حضور داشتند.

(c) 26-218 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

 

هدف مجله غذا ترویج فرهنگ صحیح تغذیه و ارتقا سلامت جامعه است.

کانال رسمی نشریه غذا

 

خواص خوردن گل رز

سرمقالهپرونده نوروزخطر ناراحتی‌های گوارشی در نوروزایده‌های سبزه عید با بذرهای دور ریختنیشاهدانه، شاهکاری از دل طبیعتبیماری به بوسهلیست سیاه خوراکی‌های بارداری        زیبایی، چه میـوه‌ای؟چه ویتـامینی؟وقتی ویتامین نداریمنگاهی به فـرآیند تـولید لـواشک وآلـوچهاستاندارهای غنی‌سـازی پیـتزااز سیـرتا پیاز سبـزی‌های کوهیاینفوگرافی: 1 غذایی که باید ارگانیک خریداری شوندبخوانید و سالم باشیدآشپزخانه غذا (شماره 12)جوانه غذا (ویژه کودکان)فهرست مطالب شماره 12

 

 

 

www.medmags.com

 

 

 

 انجمن مقابله با گرسنگی را بشناسیم

وب سایت رسمی انجمن

 

 

رز یکی از گل‌هایی است که در گل فروشی‌ها در اکثر دسته گل‌ها در رنگ‌های قرمز، زرد، سفید، آبی و و حتی دورنگ دیده می‌شود. این گل خوشبو و خوش رنگ که خیلی طرفدار دارد و رنگ سرخ آن چشم هر خریداری را به خود جلب می کند، اسراری عجیب و باور نکردنی دارد. آیا می‌دانستید اسانس رز گران‌ترین اسانس در دنیا است و با قیمت طلا برابری می‌کند. گل سرخ که در تمام دنیا نشانه‌ی عشق  و علاقه است، ارزش غذایی و دارویی زیادی دارد و محصولات متنوعی از آن تهیه می‌شود. این گل در رنگ و عطر و مدل گلبرگ‌ها تنوع زیادی داشته و بیش از 15 گونه دارد. همین چند منظوره بودن این گیاه باعث شده تا کشت این گل فراتر از خواص زینتی‌اش در همه جا گسترش یابد و طیف کاربرد آن به غیر از طب گیاهی به عطرسازی، محصولات آرایشی و بهداشتی، قنادی‌ها و آشپزخانه‌ها کشانده شود. گل رز شاهکار طبیعت است به طوری که فصل اردیبهشت به فصل گل و گلاب‌گیری معروف شده است.

 

گلی برای آشپزیقدمت استفاده از گل رز به مصر باستان برمی‌گردد، در آن زمان، این گل به منظور درمان کشت می‌شد تا زیبایی آن و در قرون وسطی، گل رز برای دارو و غذا کشت می‌شد. مردم سراسر جهان خصوصا آسیایی‌ها از مصرف گل رز در غذاهایشان لذت می‌برند البته ایتالیایی‌ها و فرانسوی‌ها نیز از آن بهره می‌برند. گلبرگ و میوه‌ی رز محبوب آشپزخانه‌ها و قنادی‌های حرفه‌ای است. 95 درصد گلبرگ‌های رز، آب است بنابراین کالری کمی  دارد. آشپزی با گل رز فرصت کشف و طبخ غذاهایی با طعم و عطر جدید را می‌دهد. هر گل رزی را نباید خورد زیرا گل‌هایی که به منظور خوراکی کاشته می‌شوند، باید در آفتاب کامل و خاک خوب با کود آلی و ارگانیک پرورش داده شوند و دور از آلودگی خیابان‌ها و شهرها باشند. هیچگاه از گل‌های کنار جاده استفاده نکنید و قبل از خوردن آن، گلبرگ‌ها را با آب سرد بشویید و سفیدی ته گلبرگ‌ها را جدا کنید زیرا مزه‌ی تلخی دارد. گلبرگ‌های قدیمی‌تر مزه‌ی بهتری دارد. ویتامین‌ث موجود در گلبرگ‌ها کمتر از میوه‌ی آن است. می‌توانید آن را به سالاد اضافه کنید یا درون ژله بریزید و در تهیه شیرینی و مربا از آن استفاده کنید.

اکثر مردم جهان چای گل رز و میوه‌ی آن را برای درمان انواع بیماری مانند رهایی از تنش و استرس، زخم معده، ناراحتی‌های قلبی، عفونت‌ها، اسهال، سوء‌هاضمه و مشکلات گردش خون می‌نوشند.

سرشار از ویتامینفقط گونه‌های خاصی از رز خاصیت درمانی دارد. رز کانینا یا نسترن خودرو، رز آرکانزانا، رز لاویگاتا(رز چروکی)، رز گالکا‌ (رز فرانسوی) رز محمدی‌ (گل گلاب)، رز روگوزا، رز مولتی فلورا(رز خوشه‌ای) از انواع گل رز است. گلبرگ‌های رز برای درمان عفونت‌های باکتریایی و ویروسی کاربرد دارد و همچنین برای درمان عفونت‌های دستگاه ادراری و اسهال مزمن مفید است. در طب چینی باستان، گل رز برای درمان اختلالات گوارشی، درد ناشی از صدمات و بی‌نظمی قاعدگی زنان استفاده شده است.این گل حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین‌ای، ویتامین‌دی، ویتامین‌ث، ویتامین‌ب3 و ویتامین‌آ و همچنین اسیدسیتریک، بیوفلاونوئید، روی و تانن است. نهنج این گل نیز حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین‌ث است. اکثر مردم جهان چای گل رز و میوه‌ی آن را برای درمان انواع بیماری مانند رهایی از تنش و استرس، زخم معده، ناراحتی‌های قلبی، عفونت‌ها، اسهال، سوء‌هاضمه و مشکلات گردش خون می‌نوشند با این حال  اگر به هر کدام از این بیماری‌ها مبتلا هستید باید تحت نظر یک متخصص باشید.میوه ی این گل، در حقیقت همان تخمدان گیاه است که پس از بارور شدن، تخمک‌ها به دانه تبدیل می‌شوند و تخمدان به میوه.در این موقع است که میوه  سرشار از ویتامین‌ث است (2 برابر پرتقال) و برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و مشکلات معده استفاده می‌شود.میوه ی رز برای اختلالات معده از جمله اسپاسم معده، کمبود اسید معده و جلوگیری از تحریک و زخم معده مفید است و به عنوان یک مقوی معده استفاده می‌شود. همچنین برای اسهال، یبوست، سنگ کیسه صفرا، اختلالات دستگاه ادراری و کلیوی، احتباس مایعات، نقرس، درد پشت پا (سیاتیک)، دیابت، کلسترول بالا، کاهش وزن و فشارخون بالا کاربرد دارد.همچنین برای پایین آوردن تب، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش جریان خون در اندام‌ها مفید عنوان شده است.

احتیاط برای چه افرادی؟میوه و گلبرگ‌های رز به عنوان مصرف خوراکی برای بزرگسالان منعی ندارد اما تهوع، اسهال، یبوست، سوزش سردل، گرفتگی معده، سردرد، بی‌خوابی و آلرژی به گرد و غبار پودر میوه از عوارض جانبی آن محسوب می‌شود.به گفته موسسه ملی بهداشت، مقدار مجاز مصرف روزانه ویتامین‌ث از مواد غذایی و مکمل‌ها،75 میلی‌گرم برای زنان بالغ و 9 میلی‌گرم برای مردان بالغ است. دختران نوجوان نیاز به 65 میلی‌گرم و نوجوانان پسر 75 میلی‌گرم ویتامین ث نیاز دارند. موسسه ملی بهداشت حداکثر مقدار مصرف این ویتامین را برای نوجوانان 18 میلی‌گرم و برای بزرگسالان 2 میلی‌گرم در نظر گرفته است. مکمل حاوی میوه رز (یک کپسول) به اندازه 1 میلی‌گرم ویتامین‌ث دارد در حالی که یک فنجان چای میوه‌ی رز، 2 میلی‌گرم ویتامین‌ث را تامین می‌کند.در حال حاضر هنوز اطلاعات کافی در مورد مصرف این ماده غذایی در بارداری و شیردهی وجود ندارد پس بهتر است از مصرف مقادیر زیاد خودداری نمایید.این میوه به دلیل ویتامین‌ث فراوان ممکن است روی کنترل بیماری دیابت تاثیر بگذارد ولی همه‌ی متخصصان در این زمینه توافق ندارند. ویتامین‌ث فراوان در این میوه ممکن است عوارض مربوط به بیماری کمبود G6PD(گلوکز6 فسفات دهیدروژناز) را افزایش دهد.اختلالات آهن مانند هموکروماتوز و تالاسمی از عوارضی است که مبتلایان به آن باید در مصرف میوه رز احتیاط کنند زیرا ویتامین‌ث موجود در آن، جذب آهن را افزایش می‌دهد و وضعیت فرد مبتلا را تشدید می‌کند. همچنین مقادیر زیاد این ویتامین، خون را اسیدی می‌کند و این می‌تواند بیماران مبتلا به بیماری سلول داسی شکل را تشدید کند.افرادی که تحت شیمی‌درمانی هستند بهتر است از مصرف گل رز اجتناب کنند. 

چند نکتهمیزان مجاز مصرف این میوه بستگی به عواملی از جمله سن و سلامتی فرد  دارد. از آنجا که در اکثر آنتی‌اسیدها، آلومینیوم وجود دارد و ویتامین‌ث به افزایش آن کمک می‌کند بهتر است میوه‌ی گل رز، دو الی چهار ساعت پس از مصرف آنتی‌اسیدها خورده شود.مقدار زیاد ویتامین‌ث موجود در میوه گل رز، اثر وارفارین را که داروی کاهش دهنده سرعت لخته شدن خون است کاهش می‌دهد در نتیجه ریسک لخته شدن خون را بالا می‌برد.

گلاب، تسکین‌دهنده اعصابیکی دیگر از محصولات تقطیر گل رز، گلاب می‌باشد که عطر و بوی دلپذیری دارد. گلاب، ماده محبوبی در خاورمیانه است و مصارف آشپزی و بهداشتی زیادی دارد. گلاب سنتی از رزهای صورتی رنگ به گل محمدی در ایران و بلغارستان تهیه می‌شود. گلاب در صنایع آرایشی کاربرد زیادی دارد و برای کاهش چین و چروک استفاده می‌شود. گلاب را می‌توان در یخچال نگه‌داری کرد و از عطر آن در تهیه شیرینی، مربا و انواع دسر و ژله استفاده کرد.گلاب به سلامتی پوست کمک می‌کند و به عنوان پاک‌کننده چربی‌ها و آلودگی و مرطوب‌کننده قابل استفاده است. گلاب لک‌های پوست راکاهش می‌دهد و پوست را شفاف می‌کند.رایحه درمانی با گلاب نیز می‌تواند آرام بخش باشد و استرس را کاهش دهد. اثر تسکین دهنده اعصاب دارد و به عنوان یک محصول ضد افسردگی استفاده می‌شود.

طرز تهیه دم‌نوش گل رزبرای تهیه این نوع چای کافی است 15میلی‌لیتر آب جوش را در یک فنجان با .5 گرم گلبرگ خشک مخلوط کنید و اجازه دهید 3 دقیقه در آب جوش بماند، سپس میل کنید. این دم‌نوش برای بهبود گلودرد موثر است. می‌توانید گلبرگ خشک شده را با چای سیاه یا سبز مخلوط کرده و دم نمایید و میل کنید.البته این چای با میوه‌ی گل رز تهیه می‌شود. میوه‌ی رز را درون آب مقطر یا آب خالص خرد کنید و به مدت 3 دقیقه بجوشانید سپس داخل صافی بریزید تا عصاره از میوه خارج شود، سپس به همراه عسل میل کنید و از عطر آن لذت ببرید.

 

خواص خوردن گل رز

توسط
ملیکا بینا
·
منتشر شده ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
· بروز رسانی شده ۱۳۹۰/۰۳/۰۸

گلبرگ‌های گل رز همواره از دیرباز به دلیل عطر و ریزمغذی‌های فراوانش در صنعت غذا و دارو مورد توجه قرار گرفته اما نهنج گل رز، بخش دیگری از گیاه شگفتی‌آور است که محتوای ترکیبات مفیدش شهرت بسیاری به آن داده است. نهنج گل رز در واقع همان تخمدان گیاه است که در طبیعت به رنگ‌های متنوعی از جمله قرمز، نارنجی یا بنفش مشاهده می‌شود. این قسمت از گیاه مصارف گوناگونی دارد و به اشکال مختلفی از جمله خشک شده آن یا به صورت تازه برای تهیه غذا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
چای نهنج گل رز، یکی از نوشیدنی‌هایی است که نه تنها تهیه آن آسان بوده بلکه به سبب در دسترس بودن ماده اولیه آن، مصرفش توصیه می‌شود.

برای تهیه این نوع چای، دو قاشق نهنج ساطوری شده گل رز را در یک فنجان آب‌جوش ریخته و مدت ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. باید توجه داشت از گل‌های رزی که آغشته به سموم هستند مصرف نشود و قبل از استفاده نهنج‌ها کاملاً شست‌وشو داده شوند.
چای نهنج گل رز، سرشار از ویتامین ث است به همین دلیل تأثیر بسزایی در تقویت سیستم ایمنی داشته و مصرف آن هنگام سرماخوردگی، سرفه و احتقان گلو را تسکین می‌دهد.
افرادی که از استئوارتریت زانو یا مفصل استخوان ران رنج می‌برند با نوشیدن منظم این چای گیاهی قادر خواهند بود درد خود را به میزان قابل توجهی التیام دهند.
این دم‌کرده گیاهی، ویتامین آ، ویتامین ب۱، ویتامین ب۲، ویتامین ای، ویتامین کا و ویتامین دی فراوانی دارد و آنتی‌اکسیدان، بتاکاروتن و بیوفلاونوئیدهای آن برای پیشگیری از آرتریت بسیار مؤثر است. پکتین فراوان این نوشیدنی به عمل هضم و جذب موادغذایی توسط دستگاه گوارش کمک کرده و به بهبود اسهال کمک می‌کند. استرول‌های گیاهی، کاروتنوئید و پلی‌فنول‌های فراوان موجود در چای نهنج گل رز ریزمغذی‌هایی گیاهی است که نه تنها بدن را در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی مقاوم می‌کند بلکه مانع از سرطانی شدن سلول‌ها نیز می‌شود.
نوشیدن روزانه یک فنجان از چای نهنج گل رز البته برای مدت زمانی محدود، آرامش‌بخش سیستم عصبی بوده و سردرد را تسکین می‌دهد ضمن آنکه به کاهش دردهای سیکل ماهیانه نیز کمک می‌کند. پژوهش‌ها بیانگر آن است، پکتین موجود در این نوشیدنی با چربی‌های موجود در روده ترکیب شده و با کاهش میزان جذب چربی‌ها باعث تنظیم میزان کلسترول خون می‌شود.
چای نهنج گل رز در تسکین خستگی چشم‌ها نیز مؤثر است. به این ترتیب که ابتدا یک دستمال را به خوبی شسته و پس از آغشته کردن آن به این نوع چای، چشم‌ها را بسته و آن را روی پلک‌ها قرار می‌دهند.

خواص خوردن گل رز

مرکبات منبع غنی از ویتامین ث است اما قند فراوان آن یکی از مشکلات تغذیه‌ای بیماران دیابتی است بنابراین دم‌کرده نهنج گل رز جایگزین مناسبی برای تأمین ویتامین ث بدون دریافت قند محسوب می‌شود.
افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها و باکتری‌ها بخصوص عفونت‌های مجاری ادراری از دیگر فوایدی است که به این نوشیدنی نسبت داده می‌شود به‌طوری که تأثیر زیادی در کاهش تب دارد.

روزه ایران۴/۲/۹۰

زیبــا شــو دات کام

برچسب‌ها استئوارتريت زانوتسكين دردهاي استخواني با گل رزچاي نهنج گل رزخواص گل رزدرددردهاي استخواني را با گل رز التیام بخشیدديابتسلامتگل رز


۱۳۸۹/۱۱/۱۱

 توسط
ملیکا بینا
· Published ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
· Last modified ۱۳۹۰/۰۳/۰۸


۱۳۹۰/۰۳/۱۱

 توسط
ملیکا بینا
· Published ۱۳۹۰/۰۳/۱۱


۱۳۹۰/۰۱/۰۴

 توسط
ملیکا بینا
· Published ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
· Last modified ۱۳۹۰/۰۱/۰۵

باید گفت سبحان الله به اعجاز شگفت انگیز خلقت

[پاسخ]

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Current ye@r *


Leave this field empty

دنبال کردن

بیشتر

پوست

ماسک بوتاکس خانگی

۱۱ اسفند, ۱۳۹۶

پوست

درمان خانگی میخچه

۱۱ اسفند, ۱۳۹۶

مو

پیشنهادهای عالی برای موهای خشک و وز

۱۶ تیر, ۱۳۹۶

تغذیه

خواص خوردن گل رز

خواص روغن بادام

۱۶ تیر, ۱۳۹۶

رموز همسرداری / روانشناسی

آیا ﺳﻮﺍﺩ ﺭﺍﺑﻄﻪ داریم؟!

۱۶ تیر, ۱۳۹۶

آرایش / پرسش و پاسخ / مو

پاسخ به سوالات شما(رنگ مو)

۵ فروردین, ۱۳۹۰

زیبایی / سلامت

جراحی زیبایی بینی

۲۸ شهریور, ۱۳۸۹

آرایش / پرسش و پاسخ / زیبایی / مو

پرسش و پاسخ(رنگ مو)

۲۳ مهر, ۱۳۸۹

پوست / سلامت

روش‌های درمانی تعریق زیاد کف دست و پا

۲۴ فروردین, ۱۳۹۰

آرایش / زیبایی / مو

ترکیب رنگ ها و رنساژ مو

۱۸ مهر, ۱۳۸۹

زیباشو دات کام © 219. حق کپی رایت محفوظ است

The online version of the Iranian daily Hamshahri

همشهری آنلاین:
گل سرخ یا همان گل محمدی نوعی گل رز است که در ایران به صورت گسترده کشت و استفاده می‌شود.

از این گل معطر و پرخاصیت در تهیه گلاب، مربا، عطر، به صورت پودر داخل ادویه‌ها، در ترکیب شیرینی‌جات و غیره استفاده می‌شود.

چای یا دمنوش گل سرخ یک نوشیدنی معطر و فوق‌العاده با خواص مثال زدنی و پرخاصیت برای آن‌هایی است که علاقه مند به نوشیدنی‌های گرم هستند. گل سرخ یا همان گل محمدی نوعی گل رز است که در ایران به صورت گسترده کشت و استفاده می‌شود. از این گل معطر و پرخاصیت در تهیه گلاب، مربا، عطر، به صورت پودر داخل ادویه‌ها، در ترکیب شیرینی‌جات و غیره استفاده می‌شود.

گل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق‌العاده است. شما می‌توانید از این گلبرگ‌های خوش رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنید. پس بفرمایید یک فنجان سلامت و آرامش.

خواص خوردن گل رز

مصرف منظم چای گل سرخ در گام اول به سم زدایی و پاکسازی بدن کمک می‌کند. چون روی کبد و صفرا تأثیر داشته و باعث تمیزی آن‌ها می‌شود. این نوشیدنی معطر ادرارآور است و به کنترل حالت احتباس آب در بدن کمک می‌کند. البته باید گفت که با یک گل بهار نمی‌شود. یعنی با نوشیدن یک فنجان چای گل سرخ نمی‌توانید از این خواص بی‌نظیر بهره مند شوید. باید این نوشیدنی را به صورت منظم و یک دوره درمانی میل کنید.

گل سرخ یا همان گل محمدی خواص زیادی برای سلامتی دارد. این گل خوش رنگ سرشار از ویتامین C می‌باشد. بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، گلبرگ‌ها و ساقه این گل (به ویژه به صورت خام) منبع غنی ویتامین C محسوب می‌شود. باید بدانید که در روند خشک شدن گل، 25 تا 6 درصد ویتامین C موجود در آن از بین می‌رود. بنابراین توصیه می‌شود در تهیه چای تا حد امکان از گل سرخ تازه استفاده کنید. یادتان باشد که ویتامین C برای دستگاه ایمنی، حفظ سلامت پوست و استخوان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویتامین در جذب هر چه آهن نقش موثری دارد.

چای تهیه شده از گل سرخ فواید دیگری نیز دارد. این گل سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و به ویژه پولیفنول‌های موسوم به کاتچین است. آنتی اکسیدان‌ها از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و به این ترتیب از بروز سرطان‌ها پیشگیری می‌کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی نه تنها از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند بلکه بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم اطراف، باعث نابودی سلول‌های سرطانی می‌شود. در واقع این گل باعث بهبود سلامت درون و بیرون بدن و حفظ جوانی آن می‌شود.

چای گل سرخ همچنین در بهبود دردهای قاعدگی موثر است. اگر شما نیز از سندرم پیش از قاعدگی رنج می‌برید حتماً این چای را در بره روزانه‌تان بگنجانید. به عقیده برخی متخصصان این گل همچنین در تنظیم قاعدگی نظم یا شدید موثر است. گفتنی است که گل سرخ برای افزایش میل جنسی نیز موثر عمل می‌کند.

چای گل سرخ برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است. بنابراین توصیه می‌شود با فرا رسیدن روزهای سرد سال از این چای غافل نباشید.

اگر تب دارید می‌توانید به این چای اعتماد کنید. چای گل سرخ باعث کاهش دمای بدن شده و تب را کاهش می‌دهد. این چای برای پاکسازی بدن و کاهش التهاب و همچنین برطرف کردن ضایعات پوستی نیز موثر است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که گل سرخ از تشدید عفونت جلوگیری می‌کند.

چای گل سرخ باعث تسکین دستگاه عصبی می‌شود. اگر به طور منظم از این چای میل کنید از مشکلاتی مانند بی خوابی و خستگی خلاص خواهید شد. این نوشیدنی مفرح اعصاب بعد از یک روز کاری طولانی مدت و همراه با استرس است و باعث رفع خستگی و کسب انرژی دوباره می‌شود.

تهیه این چای بسیار ساده است. اگر حوصله تهیه چای گل محمدی را ندارید می‌توانید داخل قوری چای معمولی تان کمی گلبرگ گل محمدی بریزید تا معطر شود.

اما برای تهیه چای گل محمدی برای هر فنجان آب به 6 تا 7 گلبرگ گل سرخ نیاز دارید. برای شیرین کردن آن نیز می توانید از عسل یا عصاره استویا استفاده کنید که یک شیرین کننده طبیعی و فاقد کالری است.

برای تهیه این چای کافی است گلبرگ‌ها را به آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید به مدت 5 تا 1 دقیقه استراحت کند. سپس می‌توانید چای را صاف کرده و کمی عسل یا عصاره استویا به آن بزنید.

می‌توانید از گلبرگ‌های خشک نیز در تهیه دمنوش استفاده کنید. می‌توانید یک قاشق غذاخوری گل سرخ را به همراه یک قاشق غذاخوری چای سیاه یا سبز به مدت 15 الی 2 دقیقه دم کنید. این دمنوش برای از بین بردن بوی بد دهان و کاهش نفخ موثر است.

همشهری آنلاین:
رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه در حالی به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۶۹ سانتی‌متر رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۳۲ سانتی‌متر افزایش سطح داشت.

همشهری آنلاین:
دهم فوریه به عنوان روز جهانی حبوبات برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی در تقویم سازمان ملل ثبت شده است؛ روزی برای ترویج مصرف دانه‌هایی که علاوه بر ارزش غذایی، تاثیر مطلوب بر محیط زیست دارند.

همشهری آنلاین:
کارشناسان محیط زیست هشدار دادند: تغییرات اقلیمی به آب شدن یک سوم از یخچال‌های طبیعی هیمالیا و هندوکش تا پایان این قرن منجر می‌شود.

همشهری آنلاین:
خانه کتاب اسامی داوران و هیأت علمی این جایزه و جایزه جهانی کتاب سال را در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، اعلام کرد.

همشهری آنلاین:
حسین زُمرشیدی معمار سنتی‌کار برتر ایرانی و چهره ماندگار ایران چشم از جهان فرو بست.

همشهری آنلاین:
اصلی‌ترین علت فشارخون بالا، غذاست. مصرف غذاهایی که سدیم زیاد دارند می‌توانند فشارخون را بالا ببرند. سایر عادات ناسالم سبک زندگی مانند سیگار کشیدن و مصرف الکل هم می‌توانند فشارخون را بالا ببرند؛ اما فشارخون بالا یک علت دیگر هم می‌تواند داشته باشد که اغلب نادیده گرفته می‌شود: هوای سرد!

همشهری آنلاین:
حراجی کریستی قصد دارد طی هفته جاری به مدت یک هفته تعدادی از شهاب‌سنگ‌های تاریخی را به حراج بگذارد که سرآمد آنها به مناسبت نزدیکی روز ولنتاین، یک شهاب‌سنگ به شکل قلب است.

همشهری آنلاین:
یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ از موافقت مقام معظم رهبری با برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تقویت بنیه دفاعی کشور خبر داد.

همشهری آنلاین:
وسترن برادران سیسترز به کارگردانی ژاک اودیار برنده سه جایزه لومیر از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان از انجمن رسانه‌های خارجی فرانسه شد.

همشهری آنلاین:
رامی مالک، بازیگر زد اسکار سرانجام سکوت خود را شکست و تجربه همکاری با کارگردان فیلم تحسین‌شده حماسه کولی را ناخوشایند توصیف کرد.

همشهری آنلاین:
۲۰۰ کارگردان، بازیگر و سینماگر زد اسکار درست ۲۰ روز پیش از برگزاری مراسم اهدای جوایز در یک مهمانی شام در بورلی هیلتن گرد هم آمدند و علاوه بر گرفتن عکس یادگاری، رهنمود شنیدند.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

© 218 HamshahriOnline, All rights reserved

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *