تعرفه گمرکی گوشی مسافری

از زمان راه‌اندازی طرح رجیستری برای خیلی‌ها سوال شده که هزینه رجیستری گوشی مسافری چقدر است؟ برای گرفتن پاسخ با همراه شوید.

به گزارش بازتاب به نوشته از آی سی تی پک، مدت زیادی از شروع طرح رجیستری می‌گذرد اما هنوز برای بسیاری از افراد این سوال بدون پاسخ مانده که هزینه رجیستر کردن گوشی مسافری چقدر است؟

براساس قوانینی که در این زمینه تنظیم شده هر مسافر می‌تواند یک گوشی همراه در طول سال وارد کشور کند که البته برای رجیستر کردن آن باید شماره پاسپورت خود را در سامانه مربوط وارد کند تا از این طریق وارد شدن گوشی توسط مسافر به اثبات برسد. ضمن اینکه عملیات رجیستر کردن باید حداکثر یک ماه بعد از بازگشت به کشور انجام شود در غیر این صورت عواقب آن به عهده مسافر خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات گوشی تلفن همراه توسط مسافران مشمول ۴ درصد حقوق گمرکی و ۱ درصد سود بازرگانی است که بر اساس بخشه مرکز واردات گمرک ایران سود بازرگانی دو برابر محاسبه می شود. همچنین علاوه بر این ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱ درصد عوارض هلال احمر نیز توسط گمرک ایران اخذ می گردد که مجموع حقوق و عوارض گمرکی واردات گوشی تلفن همراه مسافری به ۱۶ درصد می‌رسد.

به عنوان مثال در حال حاضر (۲۱ مرداد ۹۷) با توجه به قیمت دلار که در بازار آزاد حدود ۱۰۴۰۰ تومان است، قیمت یک آیفون هزار دلاری (iPhone X 64GB) معادل ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌شود که ۱۶ درصد آن به عنوان هزینه رجیستری از مسافر اخذ می‌گردد. به عبارتی یعنی حداقل حدود ۱ میلیون ۶۶۴ هزار تومان برای رجیستر کردن آیفون ۱۰ باید پرداخت شود تا این گوشی در شبکه موبایلی کشور قابل استفاده باشد.تعرفه گمرکی گوشی مسافری

عملیات رجیستر کردن به‌صورت آنلاین از طریق سامانه «ثبت شناسه بین‌المللی گوشی تلفن همراه» به آدرس epl.irica.gov.ir/ImeiRegister انجام می‌شود که برای شروع آن به شماره IMEI گوشی و شماره پاسپورت مسافر نیاز است.

 +  4    11 .hide-if-no-js {
display: none !important
}

گمرک ایران از مهلت ۳۰ روزه گمرک برای ثبت و اظهار گوشی های تلفن همراه مسافری در سامانه گمرک خبر داد و اعلام کرد که مسافران ورودی صرفا یک دستگاه تلفن همراه را باید در سامانه ثبت کنند .

کاربری

رمز ورود


 ورود با اکانت گوگل (جیمیل)

صفحه‌ای را که می‌خواهید ‌نمی‌توان یافت. لطفا آدرس صفحه را بررسی کنید و مجددا تلاش کنید و یا از قابلیت جستجو استفاده کنید.

۱۴ دیدگاه

ارسال شده توسط: م. معصوم‌پور

1 آذر 97 ساعت 16:35

اگر از یک کشور خارجی گوشی بخرید و به داخل کشور بیاورید، باید آن را در سامانه گمرک ثبت کنید. در این مطلب قصد داریم نحوه رجیستری گوشی های مسافری را آموزش دهیم و قوانین و هزینه‌های آن را بررسی کنیم.

مدتی است که طرح رجیستری در ایران اجرایی شده و بر اساس آن، فقط گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده و دارای گارانتی معتبر باشند، فعال می‌شوند و امکان فعالیت گوشی های قاچاق در کشورمان وجود نخواهد داشت. پس از اجرای این طرح، رجیستری گوشی های مسافری نیز مطرح شد و به این ترتیب، گوشی‌هایی که در تعداد محدود و توسط مسافران وارد کشور می‌شود نیز باید در سامانه رجیستری فعال شوند. در واقع، اگر شما به خارج از کشور سفر کنید و یک گوشی تلفن همراه بخرید و به داخل کشور بیاورید، 3 روز مهلت دارید تا عوارض گمرکی را پرداخت کرده و مراحل ثبت و فعال‌سازی گوشی را انجام دهید؛ در غیر این صورت، گوشی شما پس از 3 روز غیر فعال می‌شود.تعرفه گمرکی گوشی مسافری

برای ثبت یا رجیستر کردن گوشی های مسافری می‌توانید از دو روش اقدام کنید. در روش اول می‌توانید به دفاتر گمرکی در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مرزی مراجعه کرده و با اظهار گزارش، ارائه مشخصات و پرداخت هزینه گمرک، گوشی خود را ثبت کنید. پس از انجام این مراحل، مجوزی به شما داده می‌شود که باید آن را تا پایان مراحل ثبت و رجیستری به همراه داشته باشید. چند روز پس از پرداخت عوارض گمرکی، می‌توانید با مراجعه به سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی)، گوشی خود را فعال کنید.

برای ورود به سامانه همتا به https://hamta.ntsw.ir بروید و روی گزینه فعال‌سازی کلیک کنید. سپس مشخصات گوشی و شماره سیم کارتی که در آن استفاده خواهید کرد را وارد کنید.

روش دوم برای رجیستری گوشی های مسافری ، فعال‌سازی آن از طریق سایت گمرک است. همان‌طور که گفته شد، شما برای رجیستر کردن گوشی مسافرتی خود، 3 روز مهلت خواهید داشت و در این بازه زمانی می‌توانید با مراجعه به سایت گمرک، مراحل ثبت گوشی را انجام دهید. برای این کار به صفحه ثبت و رجیستری گوشی های مسافری در سایت سازمان گمرک ایران به نشانی http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister مراجعه کنید. در این صفحه، کد IMEI گوشی را که پشت باتری یا روی جعبه درج شده وارد کنید. شناسه IMEI را همچنین می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری ستاره مربع 6 مربع (#6#*) از گوشی مدنظر به دست بیاورید. پس از وارد کردن کد IMEI، کد امنیتی را وارد کرده و روی گزینه ادامه کلیک کنید.

در صفحه‌ی بعدی، مشخصات و مدل گوشی مدنظر را تعیین کنید. هزینه‌ی پرداخت عوارض برای هر مدل تلفن همراه متفاوت است؛ بنابراین توجه داشته باشید که مدل و مشخصات گوشی خود را به درستی انتخاب کنید، در غیر این صورت مسئولیت مشکل‌های احتمالی بر عهده خودتان خواهد بود.

در مرحله‌ی بعد نیز شماره سیم کارتی که می‌خواهید روی گوشی استفاده کنید و سایر مشخصات مانند کد ملی، شماره پاسپورت و را وارد نمایید. سیم کارتی که شماره‌ی آن را در کادر مربوطه وارد می‌کنید باید حتما به شخصی باشد که کد ملی و اطلاعات شخصی وی را وارد کرده‌اید. در غیر این صورت، پیغام خطا به شما داده می‌شود و اجازه رفتن به صفحه‌ی بعد را نخواهید داشت.

در این مرحله، یک کد امنیتی از طریق پیامک به شماره تماسی که وارد کرده بودید، ارسال می‌شود که باید این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید و به مرحله بعد بروید.

سپس هزینه ثبت یا رجیستر کردن گوشی نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید با زدن گزینه «پرداخت»، حقوق گمرکی تعیین شده را پرداخت کنید. همان‌طور که گفته شد، هزینه گمرکی برای مدل‌های مختلف گوشی متفاوت خواهد بود.

برای رجیستری گوشی های مسافری باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

برچسب ها : رجیستری طرح رجیستری واردات گوشی موبایل

امتیاز

سلام
من یه گوشی توی گمرک ثبت کردم. شناسه پرداخت داد. پرداخت هم کردم. از حسابم مبلغ کم شد. مرحله آخر که گزینه بازگشت به سایت پذیرنده رو زدم چند دقیقه همونجا گیر کرد و آخر سر هم پیغام داد که ارسال اطلاعات با اشکال مواجه شد.
حالا تکلیف این گوشی و مبلغی که کسر شده چی میشه؟؟؟

دوستان یه سوال من الان از مغازه دار گوشی خریدم ریجستری نشده گف برم سایت گمرک موبایل بعد یه کد گذره داد زدم نشد الان تکلیف من چیه بعد هزینه ریجستر گوشی با کی

مسافری که یک گوشی داره و در کشور دیگه ای اقامت داره و برای تعطیلات سفر میکنه توی هیچ کشوری پولی برای گمرکی و ریجستری گوشی نمیده بجز ایران . واقعا خیلی مزخرفه

به نظر من پرداخت گمرک یا مالیات کاملا به حق هست و با کمال میل باید این مبالغ رو پرداخت. ولی باید راهی باشه که کسی اذیت نشه. ماشالله این همه بی کار ما توی این مملکت داریم چند نفر را استخدام کنند تا به این بیچارگانی که مثل من گوشییشان الان مدتی هست که قطع شده کمک کنند خداوند خیرتان بدهد .

من یه گوشی از بست چاینا سفارش دادم .هزینه گمرک و همه چی پرداخت کردم .گوشیمم رجیستر کردم اما کد از طرف همتا نیومد برام الان یه هفتس گوشیم قطع شده .با گمرک هم تماس میگیرم کسی جواب نمیده .خنده داره کار و بارشون

تا میتونید جیب این ملت تورم زده کمر شکسته رو خالی کنید معلوم نیست برای سال ۹۸ چ بره ای دارن

چرا باید شخصی که گوشی برای مصرف شخصی خریده عوارض گمرکی بدهد؟ عوارض گمرکی برای تجاری است که محصولات خود را برای فروش و اخذ سود وارد کشور می کنند.
چرا دولت ما قانون گرا نمی باشد؟

هزینه این کم بود فقط

چیز خاصی نمیشه فقط ب معنای واقعی کلمه نابود میشی خخخ

مشلا چ مشکل احتمالی میتونه پیش بیاد اگ اشتباه وارد کنیمتعرفه گمرکی گوشی مسافری

خدایی چرا همه چی باید هزینه داشته باشه

چرا واقعا چراااا؟؟؟؟!!!!!

مگ میشه خودمون اینکارو کنیم پس تا الان ایسگا بودیم؟

پولدارا فقط از اینکارا میکن

وارد کردن و اجباری است | در سایت ثبت کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

*

.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “742c711a55fda66cc592c4ffe2bb1” ).getElementById(“ea1a24a73”).setAttribute( “id”, “comment” )

خرید هاست و دامنه از میزبان فا

طراحی سایت اینترنتی

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *