تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت

تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت
تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پیشگیری از گرایش به خشونت و آدرس khshont.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.


خبرنامه وب سایت:

تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت

خشونت بیماری آزاردهنده ای است که روح جامعه را زخمی می کند. رواج آن وحشت و ناامنی را گسترش می دهد. شرایط سیاسی ، اقتصادی، باید و نبایدهای اجباری و تحمیل سلیقه های شخصی برجامعه، رواج خشونت را در پی دارد. بدترین صورت خشونت را می توان در میزان آمار جنایات و تبهکاریها دید. اعمال خشونت آمیز در جامعه ناشی از فقدان عدالت اجتماعی استسست بودن بنیان خانواده، عامل اصلی ناهنجاریهای اجتماع است .خشونت بیماری آزاردهنده ای است که روح جامعه را زخمی می کند. رواج آن وحشت و ناامنی را گسترش می دهد. شرایط سیاسی ، اقتصادی، باید و نبایدهای اجباری و تحمیل سلیقه های شخصی برجامعه، رواج خشونت را در پی دارد. بدترین صورت خشونت را می توان در میزان آمار جنایات و تبهکاریها دید. وقتی تیتر رسانه ها را تبهکاریهایی نظیر زورگیری، اخاذی و قتل شکل می دهند، یعنی این که آفت خشونت رو به گسترش است ومشغول از بین بردن روح پرهیزکاری و سلامت جامعه است .آفتی که بدبختانه طی سال های اخیر به سرعت در حال پیشروی در جامعه کنونی ما است. تقریباً همه کس کم و بیش از علل رشد خشونت در جامعه با خبر است، اما شاید کمتر کسی از عواقب سهمگین و ویرانگر آن مطلع باشد. چون با وجود پیدایش آشکار خشونت در جامعه، حساسیت های لازم برای جلوگیری از آن به چشم نمی آید.برخوردهای قهری و به عبارتی خشونت در مقابل خشونت، تنها راه علاج نیست اعمال خشونت آمیز در جامعه ناشی از فقدان عدالت اجتماعی است.احساس عدم امنیت اخلاقی در جوانان به صورت ناخودآگاه باعث گسترش خشونت در خانواده و جامعه شده است. همچنین کمرنگ شدن روابط فکری و عاطفی فرزندان با خانواده، جوانان را به سمت خشونت گرایی سرگردانی معطوف می کند و این امر باعث ناامنی اخلاقی و انتقادی جوان می شود.برخورد با جوانان از طرف مسؤولان باید به گونه ای باشد که جوان را ملزم به رعایت مقررات اجتماعی کند. همچنین با ایجاد مراکز آموزش برای جوانان می توان فرهنگ اجتماعی را بالا برد و قانون پذیری و نظم را در جامعه افزایش داد. خانواده، مدرسه، مراکز آموزشی و جامعه از عوامل مؤثر در پرورش وجوانان وجوانان هستند.بیشترین وقت کودکان طی ورود به مدرسه تادانشگاه صرف می شود، بنا بر این مراکز آموزشی ارتباط حساس وتأثیر گذار در مسائل اخلاقی فرزندان دارد .یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش خشونت در سطح جامعه برقراری پیوند عاطفی ومعنوی است و آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی نیز در تربیت صحیح نوجوانان و جوانان سهیم هستند همچنین مسؤولان و دست اندرکاران مملکتی باید در برقراری عدالت اجتماعی کوشش کنند، چرا که بسیاری از تنش ها و اعمال خشونت آمیز در جامعه ناشی از فقدان عدالت اجتماعی است.یکی از غریزه های وجودی انسان، وجود پرخاشگری است و همه جامعه شناسان و روانشناسان بر این باورند که پرخاشگری مبنای زیستی ـ محیطی دارد.بسیاری از جوامع و دست اندرکاران جوامع برای بروز و ظهور غریزی فعالیتهای مثبت اجتماعی برنامه ریزی می کنند، چنانچه طی سالهای گذشته شاهد افزایش گرایش جوانان به سمت ورزشهای رزمی هستیم.به طور معمول زمانی پرخاشگری به صورت منفی صورت می گیرد که فرد در جهت رسیدن به اهدافی که مدنظرش است، دچار ناکامی و سرخوردگی شود. شدت و ضعف رفتار پرخاشگرایانه بستگی به انسجام شخصیت فرد دارد. متأسفانه در جوامعی مانند جامعه ما روند رشد طبیعی فرد در خانواده به طوریکه فرد پس از ناکامی در کار، توانایی گزیش راهکار سازنده تری را ندارد.و این مسأله ، ناشی از مشاهدات و الگو برداریهای شخصی از خانواده ها، مدرسه و جامعه است.هرچه روحیه اضطراب و افسردگی در فرد افزایش یابد، آستانه تحریک پذیری در آن فرد بالاتر خواهد رفت.بازنگری در اصول فرهنگی ، تربیتی و اجتماعی را در کاهش سطح خشونت در جامعه مؤثر می باشد و با نگاه اصولی و علمی به فعالیتهای تربیتی و ایجاد زمینه های فعالیت اجتماعی، می توان شاهد کاهش غیرمستقیم پرخاشگری بود.هرچه از میزان تضاد، تعارض در میان افراد و گروههای سیاسی اجتماعی جامعه کاسته شود، شاهد ایجاد فضای آرام تری در جامعه خواهیم بود.جامعه ایران در حال گذار است جامعه فعلی ایران، جامعه ای درحال گذار از سنت به مدرنیزم است ، بنابراین بخشی از این خشونت ها امری معمول است. برای ارزیابی جامعه، بایستی جوانان را مورد آسیب شناسی ویژه قرار داد و بدانیم که جوانان تا چه حدی در خانواده و جامعه مورد توجه قرار گرفته اند. درخصوص ماهیت و چگونگی پیدایش خشونت باید به سطح مطالبات ونیازهای جوانان توجه بیشتری کرد. هرچه به سمت بهبود وضعیت معیشت آنان پیش برویم؛ درک جوانان از مسائل بالاتر خواهد رفت و جامعه به لحاظ سطح خشونت و پرخاشگری روندی منطقی را طی خواهد کرد.سست بودن بنیان خانواده، عامل اصلی ناهنجاریهای اجتماع است. خانواده پایه و مبنای رشد جوانان است و مقدار قابل توجهی از مشکلات و آسیب های اجتماعی ناشی از سست بودن بنیان خانواده است.خانواده هسته مرکزی اجتماع است و والدین نقش بسیار مهمی را در تربیت فرزندان دارا هستند، اما به علت مشکلات مالی و کارکردن پدر و مادر خانواده، اعضای خانواده کمتر به یکدیگر می پردازند.به طور کلی از عوامل مؤثر در بسترسازی خشونت در میان نسل جوان، خانواده، محیط تحصیلی، سطح جامعه، رسانه های اجتماعی هستند.افزایش سطح خشونت در جامعه به ساختار کلی اجتماع و خانواده ارتباط مستقیم دارد. ضعیف بودن بنیان خانواده علت اصلی گرایش کودکان و نوجوانان به خشونت است.با توجه به اینکه در عصر ارتباط زندگی می کنیم، خانواده ها همچنان بافت سنتی تربیت فرزندان خویش را ادامه می دهند، دیده می شود، در برخی خانواده ها برای تربیت و تنبیه فرزندان هنوز از روشهای خشونت آمیز و فحاشی استفاده می شود.اگر جنبه های عاطفی تربیتی در جامعه مطرح نباشد و والدین برای تربیت فرزندان دست بر اعمال خشونت آمیز بزنند، انعکاس این رفتار خشونت آمیز در سالهای نوجوانی کودک در اجتماع مشهود خواهد شد.تربیت غلط خانواده ها و ناهنجاریهای جامعه، باعث گرایش جوانان به سمت اعمال خشونت آمیز، جرم و جنایت و اعتیاد خواهد شد. متأسفانه اگر آمار جرم و جنایت و فساد، طبق روال جاری ادامه یابد، جامعه جوان ما به سمت قهقرا پیش خواهد رفت.یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش بروز خشونت در جامعه را توجه بیشتر مسؤولین امر به جوانان دانست و گفت: مسؤولین، باید کارگزاران را آموزش دهند تا با جوانان برخوردهای منطقی و صحیح داشته باشند. همچنین کانون حمایت از کودکان را توسعه دهند، به طوری که اگر کودکی از سوی خانواده اش مورد تعرض یا بی مهری قرار گرفت به چنین اماکنی تحویل داده شوند.

مقدمه

رفتارهای پرخاشگرایانه یکی از مشکلات مهم و اساسی در هر جامعه ای است و به دلیل اهمیت آن به اینگونه رفتار در دوران کودکی و به خصوص دوران نوجوانی بیشتر توجه می شود.

نکته عمده در در قلمرو پرخاشگری، از مفهوم آن ناشی می شود. مفهومی که در عین حال ساختارهای خصومت، خشم، پرخاشگری را در بر می گیرد. هاولز و رایت 1987 کوشش کردند تا تمایز بین اصطلاحات را بر اساس توصیف خشم، به عنوان یک حالت برانگیختگی هیجانی، خصومت، به عنوان یک بازخورد به همراه یک ارزیابی منفی بلند مدت از دیگران و وریدادها و پرخاشگری را به عنوان رفتاری آشکار، درگیر شدن وآسیب رساندن به دیگران مشخص کنند، اما آنها اصطلاحاتی را تعریف می کنند که به یکدیگر وابسته هستند. هر چند واژه خشونت را به معانی مختلف تعریف می کنند، اما تعاریف اکثر محققان به کارگیری نیروی بدنی، برای اسیب رساندن به دیگران را در بر می گیرد. 

در کل پرخاشگری  وخشونت ممکن است به شکل های مختلفی ، مانند آزار و اذیت دیگران، کتک زدن، دشنام دادن و … جلوه گر شود و هدف آن صدمه زدن به خود یا دیگری است. 

فیندلر و همکاران دریافتند که کنترل خشم به عنوان یک رویکرد شناختی – رفتاری رفتار مخرب را کاهش می دهد و خود کنترلی را در نوجوانان پرخاشگر در موقعیت های مختلف بهبود می بخشد. 

تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت

پژوهشگران عوامل ایجاد رفتارهای فرد را به سه دسته تقسیم می کنند. 1- عوامل درودنی یا انگیزشی. این عوامل باعث ایجاد انگیزه و تمایل در فرد شده و او را به سوی رفتار پرخاشگرایانه سوق می دهد.2- عوامل بازدارنده حضور این عوامل. در شخصیت فرد از ابراز خشونت جلوگیری می کند 3- عوامل موقعیتی یا محیطی. رفتار فرد نه تنها تحت تاثیر شخصیت وی قرار می گیرد بلکه متاثر از موقعیت  و شرایطی است که فرد در آن قرار دارد. بدین ترتیب برای انجام یک عمل خشونت آمیز یا پرخاشگرایانه لازم است عوامل انگیزشی بر عوامل بازدارنده غلبه نماید. برخی پژهشگران نقش زن وبرخی نقش محیط را در ایجاد چنین رفتارهایی غالب می دانند. برخی نیز عوامل دیگری در این نوع رفتار دخیل می دانند. 

 

بیان مسئله

دوره نوجوانی مصادف با دوره طغیان و طوفان و سرکشی می باشد. یکی از رفتارهای بارز نوجوان پرخاشگری، مخالفت، ایستادگی و مقاومت در برابر مسائل اطراف می باشد که با توجه به این امر یکی از بارزترین رفتار نوجوان عصبانیت و خشونت است. درصورت عدم مهارآن، منجر به خطرات عدیده ای برای فرد و جامعه در پی خواهد داشت و بالعکس در صورت درک آنان و استفاده از روش های مناسب در برخورد با فرزندان می تواند عصبانیت و خشونت آنان را کاهش داد و آنان را در سعادت و خوشبختی مساعدت کرد. در این پژوهش  سعی بر ان است که علل رفتار پرخاشگرایانه و راه های  پیشگیری از آن مورد بررسی قرار گیرد.

خشونت در اسلام

انسان در جایگاه مهمترین موجود نظام آفرینش هم به لحظ ابعاد جسمانی و فیزیکی و هم به لحاظ ابعاد روحی و غیر فیزیکی، بسیار پیچیده و قابل مطالعه است و حتی می تواند شاخصی برای سنجش ادیان و مکاتب باشد. اهمیت جایگاه کرامت انسانی در هر مکتب یا دینی، به اندازه ارزشی است که آن مکتب یا دین برای انسان ها قائل شده است. یک گزاره بدون هیچگونه ترید مورد تاکید و تصریح اسلام است و تمام دانشمندان مسلمان در طول تاریخ روی آن اتفاق نظر داشته اند و آن اینکه ” خداوند از روح خودش در انسان دمیده است.” انسان دارای دو بعد است یک بعد از آن الهی است و رو به سوی معنویت و عالم بالا دارد و در هیچ صورت این بعد الهی انسان از بین نمی رود چون جزء ذات و ماهیت اوست. بنابراین روشن است که با موجودی که نیمی از او الهی است چه رفتاری باید داشت. تکریم کرامت و نفی خشونتی که اسلام مدنظر دارد و امام علی (ع) بدان پایبند بود و جامه عمل پوشاند نگرش و رفتاری است متناسب با او در شان موجودی که نفخه الهی در او دمیده شده و نیمی از وجود او روح خداوند تعالی است. نفی خشونت وخونریزی در اسلام و خطیر شمردن این امر در عظمت، شان وکرامت  والای انسان ریشه دارد که می تواند عشق و محبت ریشه دار همراه با تکریم در نوع نگاه به انسان ها ایجاد کند. 

علل پرخاشگری

رفتارشناسان دلایل متعددی را در علل پرخاشگری بیان کرده‌اند که در اینجا به گوشه‌ای از آنها اشاره می‌کنم

 فشارهای محیطی، کمبودهای مادی، ناکامی‌ها و سرخوردگی‌ها باعث بروز پرخاشگری شده که در کنار آن عوامل اقلیمی مانند آب و هوا و گرما و سرما نیز در بروز خشونت تاثیر داشته همچنین از نظر فیزیولوژیکی افزایش نسبت استروژن و پروژسترون باعث پرخاشگری می‌شود. نابهنجاری‌های کروموزومی نیز در پاره‌ای از مواقع باعث خلق ژن پرخاشگری شده و همچنین تحریک بخش‌هایی از مغز مثل بادامه در بروز این ناهنجاری رفتاری بی‌تاثیر نیست.

در کنار علل و عوامل بروز خشونت باید به زمینه‌های یادگیری آن نیز اشاره‌ای کرد. خانه و خانواده اولین کلاس آموزش پرخاشگری به فرزند است و خشونت‌های خانگی مثل تنبیهات فیزیکی و ضرب و شتمهای والدین، تحقیر و تبعیض در خانه، الفبای خشونت را در فرد ایجاد می‌کند. پس از آن، یادگیری اجتماعی است که دو محور یادگیری مشاهده‌ای و تقلید از ابزارهای تکمیل خشونت در فرد است. یادگیری رسانه‌ای در کنار یادگیری اجتماعی نیز در بروز این ناهنجاری کم‌تاثیر یا بی‌تاثیر نیست. انعکاس حوادث و اخبار قتل و جنایت بدون کالبدشکافی همچنین نمایش فیلم‌ها و سریال‌های خشن و به قول اهل فن اکشن، در بالا بردن سطح خشونت در افراد موثر بوده که متاسفانه در جامعه ما در کنار روش‌های انتقال خشونت گفته شده، بازی‌های خشن رایانه‌ای و اسباب‌بازی‌های خشونت آفرین مثل شمشیر و خنجر و سلاح‌های مختلف را در شکل‌گیری خشونت در کودکان باید از منابع اصلی پرخاشگری قلمداد کرد.

پیشگیری از خشونت جوانان     ● افزایش حفاظتمتداول‌ترین مداخله‌های ضدخشونت‌ جوانان، مداخله‌هایی است که در راستای افزایش سطح عوامل حفاظتی طراحی می‌شود و با مهارت‌های فردی، عقاید، باورها و نگرش‌های افراد ارتباط دارد. شواهدی وجود داردکه بر تاثیر برنامه‌های توسعه اجتماعی در کاهش خشونت جوانان و ارتقای مهارت‌های اجتماعی آنها تاکید می‌کند.

● زمان شروع برنامه‌های حفاظتی

برنامه‌هایی که روی صلاحیت‌ها و مهار‌ت‌های فردی و اجتماعی کودکان تاکید دارند، در پیشگیری از خشونت جوانان بیشتر تاثیر می‌گذارند. آغاز چنین آموزش‌هایی در مقطع پیش دبستان و ابتدایی موثرتر از مدارس راهنمایی است. این برنامه‌ها به کودکان مهارت‌های لازم برای موفقیت در مدرسه را می‌آموزد و از این طریق احتمال موفقیت آتی آنها در مراحل تحصیل را بالا می‌برد. چنین برنامه‌هایی پیوند کودک و مدرسه را تقویت کرده و عزت نفس، اعتماد به نفس و قدرت خودکارآیی را در آنها بالا می‌برد در نتیجه از مشارکت آنها در خشونت و سایر رفتارهای مخاطره‌آمیز می‌کاهد. اغلب این برنامه‌ها روی یک یا چند مورد از این موارد متمرکز می‌شوند: کنترل خشم، اصلاح رفتار، پذیرش هویت اجتماعی، پرورش اخلاقی، پرورش مهارت‌های اجتماعی، حل مسایل، حل و فصل سیاسی 

● نمونه موفق

نمونه‌های موفق مداخلات موثر بر عملکرد فردی که با هدف پیشگیری از خشونت جوانان در انگلستان، آلمان و آمریکا با تاثیرات مشابهی صورت گرفته، شامل برنامه‌های پیشگیری از حاملگی ناخواسته برای کاهش آثار سوء استفاده از کودکان و نیز کاهش‌ خطر مشارکت بعدی قربانی در رفتار خشونت‌آمیز، برنامه‌های افزایش دسترسی قربانیان خشونت به مراقبت‌های پیش و پس از بارداری ناخواسته، برنامه‌های غنی‌سازی منابع درسی در مقاطع گوناگون تحصیلی، ایجاد انگیزه در نوجوانان در معرض خشونت برای تکمیل تحصیلات متوسطه و ادامه تحصیلات عالی او آموزش حرفه‌ای برای نوجوانان و جوانان محروم است.بررسی‌ها نشان می‌دهد که نگهداری کودکان بزه‌کار در اردوگاه‌‌های تربیتی با آموزش‌های سربازخانه‌ای موجب تداوم بیشتر بزه در آنان می‌شود. یکی دیگر از روش‌های مقابله با خشونت جوانان، تلاش برای تاثیر مثبت در روابط بین فردی جوانان است. در این برنامه‌ها، روابط بین فردی جوانان در سه حیطه اصلاح می‌شود: روابط بین فردی میان والدین و کودکان، فشار شدید هم‌سالان برای شرکت در خشونت و نبود روابط قوی با یک فرد بزرگسال مراقب

راهکارهایی جهت کاهش  خشونت در فرزندان :

1-فرزندان را تشویق کنید تا احساسات و نظرات خود را با شما مطرح کند.

v     ضروری هست که پدر و مادر مهارت ارتباط مناسب با دیگران را بیاموزند تا در این راستا قادر باشند با فرزند خود ارتباط درست و صحیح برقرار کنند.و به این ترتیب از احساسات و نظرات فرزندشان مطلع می شوند و هم فرزند یاد می گیرد که چگونه در روابط اجتماعی موفق باشد در نتیجه کمتر مواجه به خشونت و عصبانیت می شود.

v     به طور معمول پدرها کمتر با فرزندان ارتباط برقرار می کننند پس وظیفه مادران است که سعی نمایند پل ارتباطی مناسبی بین فرزند و پدر باشد.

v     از همه مهمتر برای ایجاد ارتباط با فرزند زمان بگذارید.

2- از توجه زیاد به نقاط ضعف خودداری کنید. (سعی شود بیشتر نقاط مثبت فرزند را مطرح کنید تا نقاط منفی)

3-سعی کنید در مقابل رفتارهای پرخاشگرانه فرزندتان واکنش نشان ندهید.

v      یکی از راههای مناسب این است که پدر و مادر تسامح کنند یا نادیده گرفتن .

v      در زمان مناسب بدون رفتار پرخاشگرانه متقابل با وی صحبت شود.

4- از انضباط اتفاقی خودداری کنید.

اغلب والدین وقتی مشکلی حاصل شد مجازات را بدون مقدمه انجام می دهند.در صورتی که باید قانون و مقررات در خانه واضح و روشن باشد.

v      باید یاد داد که قانون همراه با مجازات و تشویق هست.

v      حد و اندازه مجازات و تشویق را با مشورت فرزند و والدین معین شود.

(حسن این رفتار 1- بچه مسئولیت پذیر می شود. 2- در ارزش گذاری آموزش می بیند.  البته در مجازات ها تبصره بگذارید ، مثلا در صورت تکرار مجازات سخت تر می شود.)

5- یافتن راههای مصالحه و آشتی

الف)بزرگ منشی                ب)عصبی بودن را کنارگذاریم.            ج)اصلاح رفتار خود(پدر و مادر)

6-سعی کنید الگوی مناسبی برای فرزندانتان باشید.

7-چه کسی رئیس است.

جایگاه هر کس در خانه روشن و واضح باشد.

8-محیط با ثباتی داشته باشیم.

تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت

جهت داشتن محیط با ثباتی باید در خانواده :1- عشق و محبت2-احترام 3-مسئولیت پذیری4 -تعهد (الف) احساس اعتماد به یکدیگر ب)توجه به نیازهای یکدیگر)

9-از اعمال محدودیتهای افراطی خودداری کنید.

v  بعضی از افراد یا بیشتر با خشونت رفتار می کنند و یا بیش از حد محبت می کنند.  بهترین روش داشتن تعادل در رفتار می باشد.

v  در حد و مرزها توجه به نیاز و احساسات و خواسته های فرزند شود و متعصبانه تصمیم گیری نشود.

10-اجازه ندهید رفتار فرزندتان از کنترل خارج شود.

 

    منبع:وبلاگ محمدجوادشهرآبادی      

                                                                                   

اللّهُمَّ
كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في
هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً
وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

کد لوگو حمایت از کشور ایران

كد موسيقي براي وبلاگ

.

تنظیم فونت

كد موسيقي براي وبلاگ

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مقالۀ پژوهشی با عنوان

تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت

 

پیشگیری از گرایش به خشونت

 

 

نگارش

 

 

 

آذر ماه 1395

 

 

 

 

 

 

 

تقدیم به

پدر و مادر عزیز و مهربانم

که در سختی‌ها و دشوار‌ی‌های زندگی همواره یاوری دلسوز و فداکار

و پشتیبانی محکم و مطمئن برایم بوده‌اند.

       

 

 

پیشگفتار

 بررسی وضعیّت خشونت و خشونت در خانواده در مقاله  بر آن است كه تنگناهاي زندگي زنان فراوان و متنوع است اما برخي از آنها از اهميت بيشتري برخوردار است مهمترين اين مشكلات شامل موانع مربوط به اشتغال و آموزش محدوديتهاي ارتباطي، عدم حمايتهاي قانوني، بالاخره خشونت و بد رفتاري با زنان است كه از پديده هاي رايج در جامعه است كه به صورت فيزيكي و كلامي و ساير اشكال انجام مي گيرد. در مقابل خشونتهاي فيزيكي مرد تنها كاري  كه زن مي تواند انجام دهد اين است كه در صورت بروز ضرب وجرح به پزشكي قانوني مراجعه و طول درمان دريافت كند در آن صورت مرد تعهد مي كند كه همسر خود را نزند و در صورت تكرار جريمه اي به او تعلق مي گيرد اما طي اين مسير طولاني با چند مشكل اساسي از جمله ترس از شكايت كردن، عدم اطلاح زنان از حق قانوني خود و نحوه انجام آن، عدم مجازات لازم براي شوهر در قبال بد رفتاري با زنان مواجه است اما خشونت كلامي كه هيچ مرز وحدي ندارد و چون آثاري از خود بر جاي نمي گذارد قابل شكايت هم نيست در نتيجه به صورت فراوان در خانواده هاي ما رواج دارد در كشورهاي خارجي از دهه هفتاد خشونت خانوادگي به عنوان يك مسئله اجتماعي مطرح و مورد پژوهش قرار گرفت به همين علت تحقيقات خارجي انجام شده درباره خشونت خانوادگي به ويژه خشونت همسران عليه زنان در خانواده فراوان است كه هر چند هر پژوهشي به جنبه خاصي از اين مسئله و از زاويه اي خاص به آن نگريسته است اما به طور كلي تمام ابعاد و جنبه هاي مختلف آن مورد پژوهش قرار گرفته است كه مروري بر آن خواهيم داشت .

 

 

چکیده:

خشونت رفتار است که منجر به صدمه زدن به طرف مقابل صورت می گیرد . خشونت خانوادگی ریشه در تاریخ و فرهنگ غلط ما دارد. خشونت جسمی و فیزیکی نسبت به گذشته کاهش یافته، اما حالت روانی و تحقیر کردن آن در حال گسترش است. مهم ترین زمینه های گرایش به خشونت در جامعه ما زمینه های اجتماعی و زمینه های فرهنگی می باشند. در بعد اجتماعی، محرومیت های ساختاری عمده ترین نقش را در گرایش افراد به خشونت های  فردی و به ویژه خشونت های گروهی و شورش های اجتماعی دارد. در بعد فرهنگی، تحقیقات فراوانی بر روی تاثیر رسانه های جمعی بر گسترش خشونت در سرتاسر جهان انجام شده است. نتیاج این تحقیقات نشان از وجود همبستگی مثبت میان میزان استفاده از رسانه های جمعی و گسترش خشونت دارد. زمینه های روانی در میان زمینه های گرایش به خشونت به طور عمده داریا نقش واسطه ای بوده و در مواقع بسیاری معلول زمینه های اجتماعی. مهم ترین کارهای مقابله با زمینه های گرایش به خشونت در جامعه در بعد اجتماعی، راهکارهایی هستند که هدف آنها کاهش سطح محرومیت های ساختاری است. این راهکارها به طور عمده در دو شاخه ی سیاسی و اقتصادی جای می گیرند.

روش تحقیق به صورت کتابخانه ای و فرا تحلیل نظری می باشد که از نتایج آخرین تحقیقات درباره موضوع مذکور استفاده شده است.

هدف این پژوهش بررسی عوامل (فردی، تعادل بین فردی و اجتماعی، اقتصادی)، ابعاد و میزان خشونت، پیامدهای خشونت (روانی، ذهنی، جسمی، اخلال درآمدی خانواده و روابط اجتماعی) وشیوع این پدیده است.

 

 

 

 

تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت

فهرست مطالب

پیشگفتار………………….. ………………………….. ………………………………………………………………………………… ت

چکیده ……………………………………………… ……………………………………………………………………………………… ث

مقدمه ………………………………………………… ……………………………………………………………………………………….1

روش تحقیق……………………………………….. ………………………………………………………………………………………..1

تعاریف ……………………………………………….. ……………………………………………………………………………………….1

نتیجه گیری …………………………………………. ……………………………………………………………………………………..4

اظهار نظر……………………………………………… ………………………………………………………………………………………4

فهرست منابع .. …………………………………… ……………………………………………………………………………………….5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                      

 

 

مقدمه:

 

خشونت را باید موضوعی مبهم تلقی کرد که برخلاف اجماع نظری در رد و انکار آن، در حیات اجتماعی انسان، گستره ای بسی وسیع دارد. انسان ها طی سالیان طولانی از خشونت، آسیب دیده و متضرر شده اند، با این وجود بشر همواره خشونت را تحمل یا اعمال نکرده است. لحظاتی ممتاز در تاریخ به چشم می خورد که آدمی به خشونت خود نسبت به همنوعش اطلاع یافته و در صدد پیدا کردن راهی برای غلبه  بر آن برآمده است. آنچه امروزه نگرانی جوامع مختلف را باعث شده است، همانا وسعت و گسترش روز افزون خشونت است، کمتر روزی پیش می آید که رسانه ها ستون های چندی از صفحات خود و یا بخش هایی از اخبار خود را به شرح اعمال خشونت آمیز اختصاص ندهند. همه روزه شاهد ارتکاب رفتارهای خشونت آمیز در سطح فردی و اجتماعی هستیم. افزای نرخ قتل، ضرب و جرح و تجاوز، نزاع، گسترس جنگ ها و نزاع های داخلی، درگیری های قومی و مذهبی، و شورش های اجتماعی همگی نشان دهنده این واقعیت است که سطح گرایش به خشونت همه روزه در حال افزایش و تغییر الگو است. تا یک دهه پیش، زمانی که درباره خشونت صحبت می شد، ذهن افراد عمدتا معطوف به برخی گونه های خاصی از خشونت، نظیر خشونت علیه زنان و یا خشونت علیه کودکان می گشت، اما امروزه دیگر صحبت از یک یا چند گونه ی خاص از خشونت معنادار نیست. آنچه امروز توجه همگان را به خو معطوف نموده گسترش خشونت در تمامی اشکال و مظاهر آن است. حال این سوالات به ذهن خطور می کند که اصولا خشونت چیست؟ چه عواملی در شکل گیری خشونت دخیل اند؟ راهکارهای مقابله با خشونت کدامند؟ این پرسش ها تنها بخشی از سوالاتی است که در نگاه نخست ممکن است در ذهن ما پیرامون مسئله خشونت شکل بگیرد؛ پاسخ به این سوالات می تواند مسیری را ترسیم نماید که حرکت در آن مسیر، در نهایت ما را به جایگاهی می رساند که با شناخت صحیح عوامل موثر در گرایش به خشونت، قادریم راهکارهایی را برای مقابله با آن ارائه کنیم.  

 

روش تحقیق

 

شیوه تحقیق در این پژوهش توصیفی و تحلیلی می باشد . جهت گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه ای استفاده شده است ، منابع اصلی شامل : پایان نامه ها،  کتب و مقالات می باشد و منابع فرعی شامل : روزنامه ها، مجلات موجود در کتابخانه ها و اینترنت بوده که مورد  بررسی و استفاده قرار گرفته اند.

 

خشونت

 

در واقع رفتاری است که در همه ی کشورها مشاهده می شود و بر قربانیان فراوان آن همه روزه افزوده و موجب اضطراب مردم و احساس ناامنی آنها و به ویژه گروههای ضعیف تر و آسیب پذیرتری می شود.(سروستانی، 114:1386). در کل به رفتاری اطلاق می شود که هدفش اعمال آسیب و رنج می باشد . به عبارت دیگر رفتاری است که به قصد صدمه رساندن جسمانی یا روانی به فرد دیگر است.(آزاد ارمکی، 1377: 77-76).  مگزواشتروس : از دید این دو محقق خشونت رفتاری با قصد و نیت آشکار یا رفتاری با قصد و نیت پنهان اما قابل درک برای وارد کردن آسیب فیزیکی به فرد دیگر می باشد. محقق دیگر یلو در سال 1983 خشونت را چنین تعریف کرده است : خشونت رفتاری آگاهانه در نظر گرفته می شود که نتایج احتمالی آن، ایجاد آسیب فیزیکی یا درد در فرد دیگر است . همچنین خشونت را می توان از نظر مفهومی کنشی در نظر گرفت که از جانب فرد یا افرادی و از روی اراده و آگاهی به منظور آسیب رساندن فیزیکی یا روحی – روانی به دیگری انجام می پذیرد.

 

عوامل گرایش به خشونت:

 

الف: تاثیر عوامل محیطی در برانگیختن خشونت

 

از جمله عواملی که می توانند در زمینه های گرایش به خشونت موثر قلمداد شوند، عوامل محیطی هستند. پژوهش های بسیاری ارتباط میان عوامل محیطی مانند سطوح صوتی و ویژگی های آب و هوایی با پرخاشگری انسانی را تایید کرده اند. برخی از این عوامل مانند:

1-    رابطه میان متغیرهای آب و هوایی و خشونت

2-    رابطه ی میان محیط خانوادگی و گرایش به خشونت

 

ب) زمینه های فرهنگی

 

رفتارهای جمعی افراد جامعه متاثیر از فرهنگ  آن جامعه است، یعنی فرهنگ یک جامعه می تواند هنجاری را تقویت و یا تضعیف نماید، و آرامش طلبی نیز در بطن فرهنگ قرار دارد. به هر حال آنچه مستفاد می گردد آن است که ریشه پرخاشگری و خشونت را می توان در میان اجزای  فرهنگی یک جامعه جستجو کرد. چندان جای تردید نیست که پیشه ی فرهنگی می تواند تاثیر بسیار مهمی بر رفتار و تفکر افراد داشته باشد. در حقیقت کیفیت زندگی ما تحت تاثیر پشینه ی فرهنگی ما قرار دارد؛ قطعا این کیفیت می تواند تحت تاثیر احساس هویت ما و درکی که  از وابستگی به گروه هایی که خود را یکی از اعضای آنها می دانیم نیز قرار بگیرد. (سن، 1387 :396)

 

ج) تاثیر رسانه های جمعی در گرایش به خشونت:

 

نگرانی ها در رابطه با رسانه های جمعی، تاریخی طولانی دارد. افلاطون پیشنهاد کرده بود که در جامعه ی آرمانی او شعر باید ممنوع باشد، چرا که او می ترسید محتوای غیر اخلاقی اشعار، ذهن جوانان را فاسد سازد. تحقیقات بسیاری در رابطه با تاثیر رسانه های جمعی بر روی خشونت در سطح جهان انجام شده است؛ با نگهای به کلیت این مطالعات، نکاتی به دست می آید که لازم است در ابتدای این گفتار به آن اشاره شود. نخست آنکه، خیلی دشوار است که خشونت رسانه ای را تعریف واندازه گیری کنیم، برخی کارشناسان که تاثیر خشونت را در برنامه های تلویزیونی دنبال می کردند، خشونت را به عنوان اقدام به کشتن یا مجروح کردن کسی، مستقل از روش استفاده شده یا شرایط پیرامونی تعریف کرده اند. دوم آنکه، محققان بر سر نوع ارتباطی که داده ها اثبات می کنند، با هم اختلاف نظر  دارند، برخی استدلال می کنند که نمایش خشونت در رسانه ها باعث پرخاشگری است. دیگران می گویند، این دو باهم مرتبطند؛ اما ارتباط علی و معلولی بین آنها وجود ندارد، وعده ای نیز می گویند که کلا ارتباطی بین این دو وجود ندارد. سوم آنکه، حتی آن هایی که به ارتباط بین خشونت رسانه ای و بروز رفتارهای پرخاشگرانه نظر دارند، درباره آن که چگونه یکی بر دیگری اثر می گذارد، با هم اختلاف نظر دارند، بعضی اع تقاد دارند که ساز و کار روان شناختی در راه و رسمی که ما یاد می گیریم ریشه وانده است، برخی دیگر از محققان استدلال می کنند که این اثرات فیزیولوژیکی خشونت رسانه ای است که رفتار پرخاشگرایانه را ایجاد می کند، نمایش تصاویر خشن با افزایش ضربان قلب، تنفس سریع تر و فشار خون بالا ارتباط دارد، برخی فکر می کنند که این عکس العمل ها، مردم را مستعد می کند تا در دنیای واقعی به طور پرخاشگرانه عمل کنند.

 

راهبردهای مقابله ای وپیشگیرانه خشونت:

روشهای زیر می تواند به زوجین کمک نماید تا از بروز خشونت پیشگیری کنند ودر خانواه آرامش برقرار نمایند: گسترش مراکز مشاوره دولتی و تشویق افراد برای مراجعه، آموزش مهارتهای زندگی به زوجین، تشویق افراد به استفاده از روشها ی مؤثر جهت کاهش عصبانیت و کسب آرامش روانی، تدارک برنامه های آموزشی در محل کار یا مراکز بهداشتی-درمانی جهت آشنایی جوانان با الگوی همسرگزینی. با تقسیم نقشها یر اساس تعاون و همکاری بین زن و مرد و حرکت از الگوی مرد سالاری به سمت تعاونگرایی، مشاوره گروهی.

ارتقا وبهبود آگاهی افراد جامعه بخصوص آموزش مهارتهای قبل از ازدواج، بالا بردن فرهنگ زناشویی و احترام متقابل به یکدیگر، ایجاد سیستم های پیگیری عوامل ایجاد کننده خشونت و اجرای قوانین حمایت از زنان در معرض خطر و اصلاح ساختارهای ناسالم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می تواند در کاهش این پدیده هولناک و پنهان اجتماعی کمک نماید(معاشری،1391: 139)

 

راهکارهای مبارزه با خشونت:

 

جملات زاییده اندیشه های ما هستند. در هنگام خشم از جملاتی که بار احساسی شدید دارند استفاده نکنید. مثلاً نگویید از تو متنفرم یا این یک فاجعه بود. بلکه بگوئید ناراحتم می کنی. میزان خشم تان را ارزیابی کنید. دانستن اینکه آیا دیوانه وار خشمگین هستید یا تنها ناراحتید می تواند در نوع واکنش تان مؤثر باشد. هر گاه به حد انفجار خشمگین شدید، پیش از هر عملی ده نفس عمیق بکشید. این زمان چند ثانیه ای، نه تنها فرصت تفکر منطقی را به شما می دهد بلکه موجب تخلیه هیجانی و حواس پرتی تان از موضوع نیز می شود.به خود بگوئید چرا مردم نباید بد رانندگی کرده یا حتی به من خیانت کنند؟ دیگران در طرز رفتارشان آزادند. این ما هستیم که باید رفتارمان را برحسب شرایط تغییر دهیم.کمی فکر کنید. آیا این موضوع ارزش این همه ناراحتی را دارد یا دارید مسأله را بزرگ می کنید.به جای شعله ور ساختن آتش ماجرا، به دنبال راهی جهت خاموش کردن آن باشید و در این میان هر کاری که از دستتان برمی آید انجام دهید.بدترین کار این است که همه چیز را در خودتان بریزید این کار می تواند موجب طغیان احساسی و خرابکاری شود. با صراحت به او بگوئید که ناراحتتان کرده است. اما متهمش نکنید. به او هم فرصت صحبت کردن بدهید.با انجام فعالیت های بدنی مانند ورزش، تمرین های ذهنی مانند یوگا یا ریلاکسیشن انرژی حاصل از خشم را تخلیه نمائید.منطقی باشید. قسمت بزرگی از خشم و ناراحتی به این خاطر است که ما نمی خواهیم کوتاه بیائیم. این بایدها و نبایدها هستند که ما را دچار خشم می کنند.اگر نمی توانید جلوی خشمتان را بگیرد، لااقل میزان آن را برآورد کرده و براساس آن به دیگران هشدار دهید یا محیط را ترک کنید.از دید دیگران هم به موضوع نگاه کنید. شاید طرف مقابل کار دیگری از دستش برنمی آمده تا شما خشمگین نشوید.بخشنده باشید. این کار به معنای فراموش کردن ماجرا نیست بلکه بزرگ منشی شما را می رساند. فراموش نکنید که شهامت کسی که می بخشد از کسی که انتقام می گیرد بیشتر است.در هنگام خشم همیشه سعی کنید که آهسته تصمیم گیری کنید. چرا که هر تصمیم احیاناً احساسی می توانید اوضاع را خراب تر نمائید.مواظب رفتارتان باشید. هتک حرمت، فحاشی، کت ک کاری دور از شأن شماست و از سوی دیگر پل های پشت سر شما را هم خراب می کند و جای بازگشتی باقی نمی گذارد.اعتماد به نفس داشته باشید چرا که کمبود احساس اعتماد به نفس اغلب ما را به سوی رفتارهای غیرمنطقی مانند پرخاشگری های شدید سوق می دهد.یادداشت بردارید. وجدان شما بهترین مرجع جهت بررسی رفتارتان است. این کار رفتارهای نامعقول و معقول را به شما نشان می دهد. برای رفتارهای معقول به خود پاداش داده و جلوی رفتارهای نامعقول را بگیرید.بچه بازی در آورید. اگر نتوانستید جلوی خشم تان را بگیرید، بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنید یعنی به جای آسیب رساندن به دیگران یا به خطر انداختن موقعیتتان به چیزی لگد بزنید یا در خلوت فریاد بکشید تا آرام شوید.فراموش کنید. چه بخواهید و چه نخواهید این اتفاق رخ داده و پس این قیافه را به خود نگیرید.ایده آل گرا نباشید. هیچ کس بهترین نیست. اگر بخواهید نقش بهترین را بازی کنید، چون نیستید عصبانی می شوید.نسبت به خشم و رفتارهای پرخاشگرایانه تان هوشیار باشید. این شما هستید که باید رفتارتان را تحت کنترل درآورید در غیر اینصورت رفتارهایی از شما سرخواهد زد که پشیمان کننده هستند. به منظور مقابله  با اثرات منفی رسانه های جمعی به ویژه تلویزیون در گرایش به خشونت راهکارهای زیر پیشنهاد می شود:

الف- گسترش نظارت بر تولید و ساخت برنامه ها

ب- گسترش نظارت خانواده ها بر دسترسی فرزندان به رسان های جمعی

 

نتیجه گیری:

 

در این مقاله با بیان عوامل گوناگون موثر درگرایش افراد به خشونت، آشکار شد که خشونت موضوعی پیچیده است که با وجود اجماع نظری در رد و انکار آن، در حیات اجتماعی انسان گستره ای بس وسیع را در بر می گیرد. افراد به دنبال آن هستند که از طریق وسایل و امکانات مشروع به اهداف مشروع خویش دست یابند و زمانی که نتواند میان این دور ارتباطی منطقی برقرار سازند، به دنبال منبع بی تعادلی می گردند. اگر میزان نارضایتی افراد بالا رود و افراد نتوانند منبع مسئول وضع حاضر را در محیط اجتماع بیابند، به شدت مستعد رفتارهای پرخاشگرانه و خشونت آمیز خواهند شد، این امر در رابطه با خشونت های فردی و به خصوص در ارتباط با خشونت های اجتماعی صادق است. در حقیقت در سطح جامعه میان اهداف و وسایل دست یابی به آنها تناسبی وجود ندارد از سویی دائما تلاش می شود سطح انتظارات ارزشی افراد بالا نگه داشته شود. این اقدامات به تدریج باعث بالا رفتن سطح انتظارات ارزشی افراد می شود؛ اما افراد در عمل ملاحظه می کنند که اقدامات موثری در راستای پاسخگویی به این انتظارات صورت نمی گیرد، به تدریج افراد به دنبال منبع وضع موجود می گردند و تمام تلاش خود را می نمایندتا به هر طریق ممکن با آن مقابله کنند، خشونت محصول این تقابل است.

 

اظهار نظر

مسئله دیگری که در رابطه با پیشگیری از خشونت دارای اهمیت فراوانی است و متاسفانه کمتر مورد توجه واقع شده، بحث آموزش است. یکی از معروف ترین جملاتی که در زمینه پیشگیری وجود دارد، آن است که «همواره پیشگیری بهتر از درمان است» . آموزش مهارت های زندگی به ویزه مهارت های مرتبط با کتنرل و مهار خشم می تواند گامی اساسی در راستای مقابله کنترل و مقابله با خشونت باشد. واقعیت مسلم آن است که کودکان و نوجوانان ما از مهارت های لازم جهت کنترل و مقابله با فشارهای روانی و موقعیت های تنش زا برخودار نیستند. تقریبا در هیچ یک از مراحل آموزشی، از دبستان تا دانشگاه، مهارت های زندگی آموخته نمی شود، کودکان و نوجوانان آموزش های لازم را در این باره دریافت نمی کنند؛ حتی در زمینه مدرس و کارشناسان آموزشی در این زمینه کمبودهای اساسی وجود دارد، به همین دلیل کودکان و نوجوانان ما از توانایی تحلیلی مناسب برای درک شرایط و اوضاع تنش زا و نیز تصمیم گیری منا سب در موقعیت های حساس برخودار نبوده و به علت این ناتوانی ها دست به ارتکاب  خشونت می زنند، بنابراین توجه به مباحث آموزشی در این باره، گامی اساسی در جهت مقابله با خشونت است.

 

فهرست منابع:

http://tahqigh.blogfa.com/

 

كار.مهرانگيز، پژوهش درباره ي خشونت عليه زنان در ايران، تهران، چاپ سوم، نشر: روشنگران و مطالعات زنان .

ارمکی. آزاد و بهار.مهری (1377)، بررسی مسائل اجتماعی ایران، تهران،موسسه نشر جهاد،چاپ اول.

بگرضايي . پرويز، (1382)، « بررسي عوامل موثر بر خشونت مردان نسبت به زنان در خانواده (موردي شهر ايلام) »، پايان نامه كارشناسي ارشد، تهران، دانشگاه علامه طباطبايي، گروه مطالعات زنان .

پورافکاری، نصرالله(1378)، پرخاشگری و فرهنگ، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان، شماره10

برای مشاهده دستورالعمل ششمین جشنواره نوجوان سالم کلیک کنید.

 

 رویکرد جشنواره نوجوان سالم، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

بخش های  جشنواره :

تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت

ایده پردازی ،مقالله نویسی، روزنامه دیواری ، عکس ،طراحی نقاشی ،گرافیک ،کاریکاتور، فیلم کوتاه ،و نرم افزار

فیلم خشم درآیینه حدیث(تهیه کننده: مدیروبلاگ)

دانلودخشم درآیینه حدیث

روی تصویر کلیک کنید.

ورزش کردن بر کاهش میزان پرخاشگری موثر است .

کاهش خشم و پرخاشگری موضوعی است که بسیاری از والدین کودکان و نوجوانان را درگیر خود کرده است در زمینه علت و علل پرخاشگری و راههای درمان آن قبلا مطالبی را نوشته ایم حال می خواهیم به ارتباط پرخاشگری با ورزش بپردازیم و به والدین نیز نشان دهیم که یکی از راههای کاهش پرخاشگری در کودکان و مخصوصا نوجوانان انجام ورزش و فعالیت بدنی می باشد.

12 سالگی؛ در این سن ورزش‌تان را انتخاب کنید

 

 

اگر یکبار دیگر من زمانینهم پای اندر این دنیای فانیبجویم راه علم و عشق و تقوادر آن ایام پاک نوجوانی

مرتضی بختیاری همدانی

 

 

 

 


statistics

تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت

Trait anger and aggression: A moderated mediation model of anger rumination and moral disengagement

Biting versus chewing: Eating style and social aggression in children

Impact of migration on the expression of aggression and empathy in urban populations

Automatic quantification of juvenile zebrafish aggression

Forming groups of aggressive sows based on a predictive test of aggression does not affect overall sow aggression or welfare

تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت

The spreading impact of playing violent video games on aggression

Electroconvulsive Therapy for Agitation and Aggression in Dementia: A Systematic Review

Voices carry: Effects of verbal and physical aggression on injuries and accident reporting

Interpersonal trauma and hoarding: The mediating role of aggression

Do cognitive deficits predict negative emotionality and aggression in schizophrenia?

Dimensions of psychopathy in relation to proactive and reactive aggression: Does intelligence matter?

The Influence of Social Threat on Pain, Aggression, and Empathy in Women

Strain differences in intermale aggression and possible factors regulating increased aggression in Japanese quail

Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences

Serotonin-specific lesions of the dorsal raphe disrupt maternal aggression and caregiving in postpartum rats

Reduced frontal grey matter, life history of aggression, and underlying genetic influence

A Comparison of Aggression and Self-injury Among Type 1 Diabetic and Healthy Adolescents: A Sample From Turkey

Moving beyond the employee: The role of the organizational context in leader workplace aggression

Neural activity during the viewing of emotional pictures in veterans with pathological anger and aggression

Exploration of Aggression/Violence Among Adult Patients Admitted for Short-term, Acute-care Mental Health Services

Female–female aggression functions in mate defence in an Asian agamid lizard

The relation of borderline personality disorder to aggression, victimization, and institutional misconduct among prisoners

Dispositional and experimentally primed attachment security reduced cyber aggression after cyber ostracism

Global and contingent self-esteem as moderators in the relations between adolescent narcissism, callous-unemotional traits, and aggression

Adherence to a Dash-style diet in relation to depression and aggression in adolescent girls

Rasch Analysis, Dimensionality, and Scoring of the Neuropsychiatric Inventory Irritability and Aggression Subscales in Individuals With Traumatic Brain Injury

Developing nursing and midwifery students’ capacity for coping with bullying and aggression in clinical settings: Students’ evaluation of a learning resource

Fighting cichlids: Dynamic of intrasexual aggression in dyadic agonistic encounters

Omega-3 supplements reduce self-reported physical aggression in healthy adults

Territorial aggression in urban and rural Song Sparrows is correlated with corticosterone, but not testosterone

Mechanistic substrates of a life history transition in male prairie voles: Developmental plasticity in affiliation and aggression corresponds to nonapeptide neuronal function

Predictors of aggression in 3.322 patients with affective disorders and schizophrenia spectrum disorders evaluated in an emergency department setting

Reduced Lordosis and Enhanced Aggression in Paced and Non-Paced Mating in Diabetic Female Rats

Mediators of aggression in a school-based physical activity intervention for low-income adolescent boys

The relationships among family income, parental depression, and adolescent aggression in South Korea: A latent growth mediation model

Monosodium glutamate ingestion during the development period reduces aggression mediated by the vagus nerve in a rat model of attention deficit-hyperactivity disorder

Psychophysiology of proactive and reactive relational aggression

How impulsivity and intelligence are related to different forms of aggression

Health Care Workers’ Experiences of Aggression

Patient characteristics associated with aggression in mental health units

تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت

On thwarted goals and displaced aggression: A compensatory competence model

Social Control of Hypothalamus-Mediated Male Aggression

Romantic motivations for social media use, social comparison, and online aggression among adolescents

Examining the effect of prenatal testosterone and aggression on sporting choice and sporting longevity

Risk factors associated with stranger-directed aggression in domestic dogs

Influence of dietary nutrient balance on aggression and signalling in male field crickets

The relationship between heart rate variability and canine aggression

A competitively designed version of the point subtraction aggression paradigm is related to proactive aggressive and psychopathic traits in males

Life history of aggression: effects of age and sexual experience on male aggression towards males and females

Preliminary evidence that testosterone’s association with aggression depends on self-construal

Exogenous testosterone in a non-social provocation paradigm potentiates anger but not behavioral aggression

Perfectionism and aggression: Identifying risk profiles in children

Distressed and drained: Consequences of intimate partner aggression and the buffering role of supervisor support

The effects of implicit and explicit self-control on self-reported aggression

Negative emotionality and aggression in violent offenders: The moderating role of emotion dysregulation

Assessing causal pathways between physical formidability and aggression in human males

An exploratory study on association between Internet game contents and aggression in Korean adolescents

Relational aggression, big five and hostile attribution bias in adolescents

Anger and aggression problems in veterans are associated with an increased acoustic startle reflex

Perampanel with concomitant levetiracetam and topiramate: Post hoc analysis of adverse events related to hostility and aggression

Behavioural testing based breeding policy reduces the prevalence of fear and aggression related behaviour in Rottweilers

Bidirectional pathways between relational aggression and temperament from late childhood to adolescence

The psychometric properties of the Life History of Aggression evaluated in patients from a psychiatric emergency setting

Males are quicker to adjust aggression towards heterospecific intruders in a cichlid fish

Gender differences in aggression and cortisol levels in zebrafish subjected to unpredictable chronic stress

Testing psychometric properties of a Chinese version of perception of aggression scale

Early childhood aggression among child welfare involved children: The interplay between the type of child maltreatment and ecological protective factors

Aggression and hormones are associated with heterogeneity in parasitism and parasite dynamics in the brown mouse lemur

The role of teacher behavior in children’s relational aggression development: A five-wave longitudinal study

The 10-year course of adult aggression toward others in patients with borderline personality disorder and axis II comparison subjects

Proneness to aggression and its inhibition in schizophrenia: Interconnections between personality traits, cognitive function and emotional processing

Simultaneous use of alcohol with methamphetamine but not ecstasy linked with aggression among young adult stimulant users

The effects of competition and implicit power motive on men’s testosterone, emotion recognition, and aggression

Electronic displays of aggression in teen dating relationships: Does the social ecology matter?

Examining the validity and reliability of the cyber-aggression and cyber-victimization scale

همکاران ما در واحد پشتیبانی آمادگی دارند تمامی درخواست های شما عزیزان را بررسی نموده و در اسرع وقت رسیدگی نمایند.

پس از خرید هر مقاله، یک کد رهگیری منحصر به فرد به شما تقدیم خواهد شد که با استفاده از آن می توانید وضعیت خرید خود را پیگیری فرمایید.

با ثبت کد رهگیری پرداخت، می توانید سفارش خود را پیگیری نموده و به محض اتمام ترجمه، فایل ترجمه مقاله خود را دانلود نمایید.

تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت
تصاویر پیشگیری از گرایش به خشونت
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *