برای درمان خشکی پوست صورت چه کنیم

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

برخی از مواد طبیعی می توانند خشکی پوست صورت را درمان کنند

  

برای درمان خشکی پوست صورت چه کنیم

خشکی پوست یکی از مشکلات پوستی است که افراد برای درمان آن به داروهای شیمیایی روی می آورند. در این مقاله مواد طبیعی را به شما معرفی می کنیم که می توانند خشکی پوست صورت شما را درمان کنند.

 

درمان خشکی پوست صورت با آجیل

سرشار از ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدانی است که ناجی محصولات مراقبت از پوست محسوب می شود. ویتامین E محافظ پوست در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو است و مانند اسیدهای چرب امگا ۳ منجر به محافظت از پوست در برابر آسیب های اشعه UV خورشید نیز می شود.

  

درمان خشکی پوست صورت با آووکادو

مانند آجیل، آووکادو مقادیر بالای ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها را دارد. این میوه از چربی های اشباع نشده غنی است و مصرف آن منجر به حفظ رطوبت پوست می شود ضمن این که پیری زودرس پوست را به تاخیر می اندازد و فرایند التهاب را در بدن کاهش می دهد.

  

درمان خشکی پوست صورت با سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین غنی از بتاکاروتن و ویتامین آ است و به همین دلیلی یکی از مغذی ترین مواد برای پیشگیری از خشک شدن پوست است. ویتامین آ به تعمیر آسیب ها در سطح بافت و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند.

 

درمان خشکی پوست صورت با میگو

میگو یکی از غذاهای دارای سطح روی است و منجر به تعمیر پوست با تولید کلاژن می شود. دیگر غذاهای غنی از روی عبارتند از گوشت گاو، لوبیا و جوانه گندم.

  

درمان خشکی پوست با روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ویتامین E و چربی های اشباع نشده به علاوه اسیدهای چرب امگا ۳ است و یک نیروگاه تغذیه ای برای حفظ سلامت پوست محسوب می شود. مصرف روغن زیتون پوست را در برابر اگزما و اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز محافظت می کند.

 

درمان خشکی پوست با خیار

سیلیس، در سبزیجات غنی از آب مانند خیار منجر به افزایش رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست می شود. خیار همچنین سرشار از ویتامین های آ و ث برای تسکین پوست و مبارزه با آسیب های پوستی است.

  

درمان خشکی پوست با ماهی

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، قزل آلا و ساردین حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و مصرف آنها منجر به حفظ رطوبت و تقویت پوست می شود. کمبود امگا ۳ در مقابل خشکی پوست را به همراه دارد. اگر مصرف ماهی برایتان امکان پذیر نیست، از دانه های بذر کتان و یا گردو برای رساندن امگا ۳ به بدن می توانید بهره بگیرید.

 

منبع:‌سلامت نیوز

 


رازهای زیبایی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

از دستانتان در برابر هوا محافظت کنید

 

ما زمانمان را خارج از خانه می گذرانیم و کارها را با دستانمان انجام می دهیم، به همین دلیل دست ما بیش از سایر اعضای بدنمان در معرض آلودگی قرار می گیرد و همین می تواند از دلایلی باشد که پوست دست معمولا خیلی زودتر و از پوست سایر نقاط بدن دچار خشکی و ترک می شود. از راه رفتن ساده در هوای سرد زمستانی گرفته تا شستن ظرف ها، دستان ما همیشه در معرض آسیب دیدن هستند. درفصل سرما  باید با دقت بیشتری از آنها محافظت کنیم تا همیشه دستانی نرم و زیبا داشته باشیم. ما در این مطلب چهار پیشنهاد برای شما داریم تا در خشک نشدن پوست دست یاریتان کند.برای درمان خشکی پوست صورت چه کنیم

 

۱ ) از محصول درست استفاده کنید

دست را با صابون های خیلی خشن نشویید. صابون ها به طور معمول پوست دست را خشک می کنند و اگر از موادی تهیه شده باشند که آنها را قوی تر می کند این تاثیر را روی دست می گذارند. بهتر است از صابون هایی برای شستن دست استفاده کنید که حالت مرطوب کنندگی داشته باشند. امروزه اغلب از صابون های مایع استفاده می شود که بخش زیادی از آن را آب تشکیل داده است. هرچند باید به ترکیبات محصولی که خریداری می کنید توجه کنید، برای مثال Triclosan که به منظور از بین بردن باکتری ها در اغلب صابون های آنتی باکتریال وجود دارد ممکن است بر هورمون های بدن تاثیر بگذارد. (SLS – Sodium Lauryl Sulfate) نیز یکی دیگر از موادیست که در اکثر صابون ها وجود دارد اما ممکن است موجب خارش پوست یا چشم گردد. اگر از صابون های گیاهی استفاده کنید اطمینان بیشتری از سلامت آن خواهید داشت. وجود روغن هایی از جمله روغن اسطوخودوس، روغن درخت چای یا یاسمین در صابون می تواند به معطر بودن آن و همچنین درمان خشکی پوست دست کمک بسزایی کند. پس از استفاده از صابون دستها را با آب ولرم و حداکثر ۲۰ ثانیه بشویید. پس از شستشو حتما از کرم دست برای چرب و مرطوب کردن آنها استفاده کنید.

 

۲ ) از دستانتان در برابر هوا محافظت کنید و آنها را مرطوب نگه دارید 

وقتی دمای هوا کاهش می یابد مقدار رطوبت هوا نیز کم می شود. کاهش دما و رطوبت خیلی سریع بر بدن و بخصوص پوست تاثیر می گذارد. برای اینکه از دستها در برابر این تغییر هوا مراقبت کنید، همیشه آنها را چرب کرده و سعی کنید مرطوب نگه دارید.  برای این کار از روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا استفاده کنید. این روغنها به خوبی جذب پوست شده و خشکی آن را برطرف می کند. مواد طبیعی مثل عسل یا ژل آلوئه ورا نیز می توانند در درمان خشکی پوست موثر باشند. زمانی که خارج از خانه هستید از دستکش استفاده کنید.

 

۳ ) از پوست دست در برابر مواد شوینده محافظت کنید 

برخی از کارهای روزانه که انجام می دهید بر خشک شدن پوست تاثیر می گذارد: از جمله تمیز کردن خانه یا شستن ظرف ها. حین انجام این کارها با مواد شوینده ای در تماس هستید که به پوست دستها آسیب وارد کرده و باعث خشک شدن آنها می شود. مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی برای از بین بردن چربی ها طراحی شده، بنابراین اگر با پوست دست برخورد داشته باشند چربی طبیعی پوست را نیز از بین می برند و این همان دلیل اصلی خشک شدن پوست است. به این مساله توجه داشته باشید که هنگام انجام کارهایی که در آن پوست دست با مواد شوینده در ارتباط است از دستکش های مخصوص استفاده کنید. حتی پس از انجام این کارها با دستکش هم بهتر است دستها را چرب کنید.

 

۴ ) هر شب دستانتان را با کرم مرطوب کننده چرب کنید 

اگر دستان خیلی خشکی دارید یا پوست دست شما آسیب دیده است، شب بهترین زمان برای درمان این مشکل است. حتما هر شب با کرم مرطوب کننده دست، پوست را چرب کنید. اگر خشکی دستها زیاد است برای جذب بهتر رطوبت از دستکش نخی استفاده کنید. با این کار دست ها نرم و لطیف خواهند شد.  از کرم مرطوب کننده دست مخصوص پوست خشک استفاده کنید، کرم مرطوب کننده ای که روغن Shea Butter داشته باشد، تاثیر خوبی در برطرف کردن خشکی پوست دست دارد. وجود عسل و روغن نارگیل در ترکیب کرم مرطوب کننده نیز می تواند بسیار کارساز باشد.

 

منبع: بانوی شهر

 


رازهای زیبایی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بانوی شهر » زندگی بانوی شهر » ۵ اشتباه مردان که باعث لطمه به زندگی مشترک می شود

برای موفقیت در زندگی مشترک و پایداری آن در طول زمان، به کار و تلاش زیادی نیاز هست. بسیاری از مردان به علت مشغله ها یا تعهدات دیگر، نمی‌توانند برای زندگی مشترک شان وقت و انرژی کافی صرف کنند. برای مردانی که ناخواسته زندگی مشترک شان را کنار می گذارند، اغلب دلایل متفاوتی وجود دارد که موجب می شود رابطۀ آن ها از هم بپاشد.

بر اساس گزارشات، عادت‌های نادرست مالی یکی از متداول ترین عواملی است که باعث شکست در زندگی مشترک می شود. این مسئله می تواند بر همسر شما تاثیر گذاشته و اغلب منجر به بروز بحث و جدل های زیاد دیگری نیز شود که دامنگیرتر می شوند. ممکن است در صرف پول‌تان بسیار خسّت به خرج دهید و همسرتان را در هزینه کردن پول حتی برای کالاهای اساسی مورد نیاز خانه یا فرزندان بسیار محدود کنید. شاید همسرتان از شما بخواهد دست از خسیسی بردارید یا اینکه احساس کند حتی در خرید خواروبار یا لباس نیز او را بسیار محدود کرده اید.

شاید نیاز باشد که حساب های بانکی جداگانه یا بودجه بندی متفاوتی برای هزینه های فراغتی نیز داشته باشید تا هر وقت همسرتان خواست مقداری تفریح و ولخرجی کند بتواند از آن استفاده کند. در مورد هزینه کردن پول، همه باید با هم اتفاق نظر داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که قواعد و حدود تعیین شده برای مسائل مالی خانواده رعایت می شود.

اگر بیشترین درآمد خانواده از جانب شماست، ممکن است احساس کنید این حق شماست که اکثر تصمیمات مالی را اتخاذ کنید. اگر همسر شما اجازۀ تصمیم گیری نداشته باشد یا شما مثل یک دیکتاتور و نه یک شریک زندگی رفتار کنید، این مسئله می تواند باعث شود که همسر شما احساس کم ارزشی کند.برای درمان خشکی پوست صورت چه کنیم

این یک باور است که تامین نیازهای خانواده و پرداخت هزینه ها و برآوردن نیازهای عائله وظیفۀ مردان است. اگر شما شغل باثباتی ندارید یا نمی توانید سریک کار برای مدت طولانی دوام آورید، زندگی مشترک شما با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. اگر در طول روز در خانه بنشینید و بی انگیزه باشید و همسر شما مجبور باشد به تنهایی برای تامین نیازهای خانواده کار کند، زندگی مشترک شما با شکست مواجه می شود.

یکی از عواملی که باعث شکست در زندگی مشترک می شود تفاوت در اولویت های شما و همسرتان است. شما می خواهید اوقات فراعت خود را با دوستانتان بگذرانید یا به تماشای مسابقه ورزشی بپردازید در حالی که همسرتان به توجه و محبت شما نیاز دارد. این مسئله می تواند به سرعت باعث شود که او احساس کند نادیده گرفته شده است. اگر نتوانید اولویت های خود را تنظیم کنید، این مسئله می تواند منجر به شکست زندگی مشترک تان شود.

اگر نتوانید با زبان همسرتان سخن بگویید در خطر شکست در زندگی مشترک قرار دارید. او برای اینکه احساس نزدیکی به شما کند نیاز دارد که هر روز با او صحبت کنید و در تماس جسمی با او باشید. هرچند شاید این کار برای شما آسان نباشد، اما باید تمام تلاش تان را بکنید تا به او نشان دهید که چقدر به او اهمیت می دهید تا از این طریق بتوانید رابطه‌تان را تقویت کنید.

ارتباط جسمی برای نگه داشتن یک رابطه خوب با همسر حیاتی است. این ارتباط شامل در آغوش کشیدن، بوسیدن و نوازش کردن است. در فرهنگ ما متاسفانه کمتر دیده می شود که پدر و مادر مقابل فرزندان همدیگر را بغل کنند یا ببوسند. در حالی که با نشان دادن محبت به یکدیگر به فرزندان محبت کردن را یاد می دهند.

بسیاری از مردان در معرض انجام اشتباهات فراوان در زندگی مشترک هستند که می تواند به سرعت موجب آسیب به رابطه شود. اگر احساس می کنید که همسرتان را نادیده گرفته یا با او بدرفتاری می کنید باید به چند علامت خطر دقت داشته باشید. با کشف اشتباهاتی که نیاز به اصلاح دارند، می توانید به موفقیت و پایداری زندگی مشترک تان کمک کنید.

بانوی شهر، قصه ما و شماست. ما نیز همانند شما بانوان همین شهریم.
بانوانی که با تجربیات، تخصص ها و سلایق متفاوت گرد هم آمده ایم تا تازه های شهر را با هم به اشتراک بگذاریم.
از تجربیات و ایده های نو در آشپزی، تزئین و خانه هایمان تا نکته های علمی در مورد مراقبت از پوست و زیبایی، شادابی و سلامتی. شاید بهانه ای باشد تا زمانی را فارغ از شلوغی و هیاهوی روزمرگی زندگی به خود و دلمان اختصاص دهیم.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

Current ye@r *

Leave this field empty

۲۹ آذر ۱۳۹۷

۲۷ آذر ۱۳۹۷

۲۵ آذر ۱۳۹۷

۲۳ آذر ۱۳۹۷

۱۹ آذر ۱۳۹۷

۱۷ آذر ۱۳۹۷

۱۶ آذر ۱۳۹۷

۱۵ آذر ۱۳۹۷

۱۴ آذر ۱۳۹۷

۱۳ آذر ۱۳۹۷

کلیه حقوق مادی و معنوی این متعلق به وب سایت بانوی شهر است. طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای و ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

طراحی وب سایت و سئو سایت توسط بیلاود مارکتینگ 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *