اثرات طناب زدن بر لاغری

اگر به دنبال هستید، طناب زدن برای لاغری ران، شکم و پهلو بسیار موثر و زود بازده است. در این مقاله قصد داریم در مورد طناب زدن با شما صحبت کنیم. با جیمیتو همراه باشید.

 

قبل از هرکاری باید یک طناب مناسب قد خود تهیه کنید. طول طناب، از ۱۸۰ سانتی متر تا ۳۳۵ سانتی متر متغیر است. هرچه قد بلندتر باشید به طناب بلندی احتیاج دارید.  برای شروع به مدت ۳۰ ثانیه به صورت سرعتی و روی دوپا طناب بزنید. دقت داشته باشید که هنگام طناب زدن بایستی دست‌های شما به صورت دورانی چرخیده و ارتفاع پاهایتان هنگام پرش نباید زیاد باشد.

روش طناب زنی (Skipping Rope) در هر ست این بره از ۳۰ ثانیه شروع می‌شود و در هفته آخر به ۵ دقیقه می‌رسد؛ این روال به مرور کالری‌های بیشتری را در بدن شما می‌سوزاند، و با وارد شدن بدن به فاز چربی سوزی سطح چربی‌های کل بدن کاهش پیدا می‌کند.

اثرات طناب زدن بر لاغری

 

بره تمرین ۷۰ روزه زیر یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن است، از آنجایی که کاهش وزن سریع خطرناک است، روش طناب زنی در هر ست این بره از ۳۰ ثانیه شروع می شود و در هفته آخر به ۵ دقیقه می رسد؛ این روال به مرور کالری های بیشتری را در بدن شما می سوزاند، و با وارد شدن بدن به فاز چربی سوزی سطح چربی های کل بدن کاهش پیدا می کند.

 

در این بخش قصد داریم به سوالات متداول شما عزیزان در خصوص طناب زدن برای لاغری پاسخ دهیم تا به کمک این راهنمایی‌ها به تناسب اندام مورد نظر خود برسید.

 

برای لاغری باید میزان کالری بیشتری را نسبت به کالری دریافتی بسوزانید تا به وزن ایده آل خود نزدیک شوید. بنابراین طناب زدن برای لاغری به تنهایی و بدون رعایت رژیم لاغری مناسب موثر واقع نمی‌شود.

اگر میزان کالری دریافتی خود را به صورت دقیق محاسبه کرده‌اید و در عین حال یک رژیم کم کالری را دنبال می‌کنید ۳ ساعت طناب زدن برای لاغری در هفته کافیست.

 

طناب زدن یک تمرین ورزشی کم فشار است؛ که می‌تواند باعث لاغری در سراسر اندام فرد شود. اما اگر به دبنال یک جواب کلی هستید، پاسخ ما مثبت است.

 

در این بخش ۲۳ حرکت مختلف طناب زدن برای لاغری را به صورت ویدیویی آموزش خواهیم داد. اگر به وزن کم کردن علاقه مند هستید این ویدیو را از دست ندهید.

 

بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

این حرکت ورزشی برای من خوبه که ران و باسن را لاغر کنم.
ممنونم از ایده هایی که برای لاغری می دهید

عزیزم خوشحالم که این مقاله به درد شما هم خورده و قبلا هم نتیجه اون رو دیدید

من توی دوستانم دیدم که روزانه با ۳۰ دقیق طناب زدن برای لاغری به راحتی برای ایشون رقم خورد و بعد از ۳ ماه سیکس پک هم آورده بودش. این ورزش های قدیمیا همشون بدرد بخوره
دم شما گرم

دقیقا حق با شماست، رعایت رژیم غذایی مناسب و طناب زدن به لاغر شدن کمک زیادی میکنه

این بره ای که نوشتید به نظر ساده میادش باید امتحان کنم ببینم با طناب زدن میتونم این پهلوها رو آب کنم یا نه خسته شدم از دستش

ایشالا که جواب بگیری شادی عزیزم و بتونی به تناسب اندام مورد نظرت برسی

سلام برای کسی که وزن بسیار زیادی داره طناب زدن به زانو ها فشار نمیاره و اسیب نمیزنه؟

مطمئنا تاثیر گذاره عزیزم، اما همانگونه که در مطلب خدمت شما دوست خوبم اشاره کردم، مدت زمان حرکات بسیار کوتاه است.
بعلاوه استفاده از کتانی ورزشی مناسب می تواند میزان فشار وارد بر زانو را کاهش دهد.

سلام،اگه با این بره پیش برم و وارد فاز چربی سوزی بشم،صورتم هم لاغر میشه؟

درود به شما
معمولا فرایند لاغری بر تمام نقاط بدن تاثیر می‌گذارد اما اگر نگران لاغر شدن صورت هستید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید
تا به کمک ان دیگر نگران لاغر شدن صورت خود نباشید.
https://gymito.com/blog/face-gain-fat/
باتشکر از همراهی شما با جیمیتو

ویدئو بسیار عالی و متفاوتی بود برای طناب زدن
ممنون از مطلب خیلی خوبتون

سلام خسته نباشید
با طناب زدن بازو و سینه لاغر میشه؟

آرام جان
باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و میزان چربی را در از تمام نقاط بدن کم می کند.
بنابراین بازو و سینه نیز تحت تاثیر این حرکت ورزشی قرار خواهد گرفت

سلام وقت بخیر
دکتر زنان گفتن که برای خانم ها افتادگی رحم میاره من خیلی نگران این مسأله هستم اگه لطف بفرمایید با ذکر علت پاسخ بدید ممنون میشم

عزیزم
این مورد را حتما باید با پزشک متخصص زنان مطرح کنید و هر آن چیزی که این عزیزان بیان می کنند را رعایت نمایید.
باتشکر

سلام.من چندوقته باشگاه نمیرم و این باعث شده شکم و پهلو بیارم و ۱هفته دیگه عروسی داریم باطناب زدن یه هفته ای میشه یکم سایزکم کنم؟؟؟

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اثرات طناب زدن بر لاغری

در صورتی که می خواهید در بازه زمانی کمی لاغر شوید ، طناب زدن ورزش مناسبی است . این ورزش برای کاهش چربی ران، شکم و پهلو خیلی تاثیرگذار و زود بازده است. طناب زدن یک ورزش کم فشار است؛ که می‌تواند سبب لاغری در کل بدن فرد شود.

در ابتدا یک طناب متناسب با قد خود تهیه کنید. طول طناب، از ۱۸۰ سانتی متر تا ۳۳۵ سانتی متر متغیر است. هرچه قد شما بلندتر باشد به طناب بلندتری نیاز دارید. برای شروع به مدت ۳۰ ثانیه به طور سرعتی و روی دوپا طناب بزنید. توجه کنید که در زمان طناب زدن باید دست‌های شما به صورت دورانی چرخیده و ارتفاع پاهایتان در زمان پرش نباید زیاد باشد.

بره تمرین ۷۰ روزه که یکی از مناسب ترین راهها برای کم کردن وزن است، روش طناب زنی در هر ست از ۳۰ ثانیه آغاز می شود و در آخرین هفته به ۵ دقیقه می رسد؛ این کار به مرور کالری های زیادتری را در بدن شما می سوزاند، و با وارد شدن بدن به فاز چربی سوزی سطح چربی های کل بدن کاهش پیدا می کند.

برای کاهش وزن باید مقدار کالری بیشتری را نسبت به کالری دریافتی بسوزانید تا به وزن ایده آل خود برسید . در نتیجه فقط طناب زدن جهت لاغری و بدون رعایت رژیم لاغری مناسب تاثیرگذار نمی باشد.در صورتی که مقدار کالری دریافتی خود را به طور دقیق اندازه گیری کردید و همچنین یک رژیم کم کالری را دنبال می‌کنید ۳ ساعت طناب زدن در هفته جهت لاغری کافی است .

اثرات طناب زدن بر لاغری

کلمات کلیدی

نظر خود را بنویسید

شماره های تماس : 218681875 – 9128434116

آدرس مطب : تهران-میدان ونک-خیابان گاندی شمالی-کوچه صانعی-پلاک 29-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 4-واحد 11

تمامی حقوق این سایت متعلق به دکتر نجف بیگی می باشد

فارسی
   ,   
العربی

تبریک عید نوروز 98

در طول تمرین‌تان، طناب زدن را فراموش نکنید. طناب زدن یک روش مؤثر برای ساخت سرعت، چابکی و استقامت است. ورزشکاران حرفه‌ای برای تقویت پاها، ساخت استقامت در هنگام دویدن و قوی‌تر نگه داشتن عضلاتی که هنگام دویدن استفاده می‌کنند (آن هم با برخورد کمتر)، طناب زدن را به بره تمرینی‌شان اضافه می‌کنند.

همچنین، طناب زدن به حفظ هماهنگی و تعادل کمک می‌کند. به همین دلیل است که روال تناسب اندام ورزشکاران حرفه ای مانند بوکسرها، بازیکنان بسکتبال، بازیکنان فوتبال و قهرمانان دوی سرعت، بدون طناب زدن کامل نیست. هر نوع ورزشی که مستلزم حرکت سریع پاها باشد، از طناب زدن به عنوان بخشی از تمریناتش استفاده می‌کند.

فواید طناب زدن

پریدن از طناب، عضلات پشت ساق پا، چهار سر و سرین را هدف می‌گیرد. همچنین قفسه‌ی سینه، پشت، شانه ها و سه سر را درگیر می‌کند. از آنجا که تمام این گروه‌های عضلانی در هنگام پریدن از طناب، درگیر می شوند. این تمرین به شما کمک خواهد کرد که به مرور زمان قدرت ، استقامت و تعادل بسازید که تمام آن‌ها در هنگام دویدن،مهم هستند. در واقع با توجه به International Sports Conditioning Association، پریدن از طناب معادل دویدن است. شما درهر دقیقه‌ای که طناب می‌زنید، 12 تا 15 کیلوکالری می‌سوزانید.

اثرات طناب زدن بر لاغری

به علاوه، استفاده سریع از پاها در طناب زدن، به بهبود عملکرد یک دونده کمک می‌کند. بنابراین اگر یک دونده‌ی رقابتی هستید، طناب زدن قطعا به نفع‌تان خواهد بود. از سویی دیگر، دوندگان استقامت نیز می‌توانند از طناب زدن سود ببرند زیرا به بهبود پوسچر کمک می‌کند. به عنوان مثال اگر شما عادت دارید که با پشت قوز کرده یا شانه‌های گرد بدوید، طناب زدن را امتحان کنید. این تمرین به بالاتنه شما می‌آموزد که با صاف کردن ستون فقرات، خودش را در وضعیت ایده‌آل نگه دارد.

اگر شما نگران ضربه وارد شده بر زانوها در هنگام طناب زدن هستید، باید بدانید که این ضربه یا برخورد، به مراتب کمتر از آهسته دویدن یا دوی سرعت است. پریدن از طناب عمدتا یک ورزش تحمل کننده‌ی وزن است اما به دلیل حرکت استاتیک، با زانوها و مفاصل بسیارمهربان‌تر می‌باشد.

اضافه کردن طناب زدن به تمرینات چندگانه (Cross)

تمرین چندگانه (کراس) به معنای به کارگیری انواع مختلف تمرینات تناسب اندام در یک تمرین است. این تمرین معمولا توسط ورزشکاران حرفه‌ای انجام می‌شود، اما هر فردی که به تناسب اندام علاقمند باشد نیز می‌تواند برای انجام یک تمرین همه جانبه و کامل، آن را امتحان کند. شما با استراحت دادن به عضلات خسته‌تان از طریق تمرین چندگانه، به سرعت قدرت و عملکردتان را بهبود می‌بخشید. تمرین چندگانه به بهبود سیستم قلبی عروقی و افزایش استقامت شما کمک می‌کند تا به راحتی از یک تمرین به تمرین دیگر بروید.

چرا باید همین امروز طناب زدن را شروع کنید

به نظر می‌رسد که طناب زدن بسیار آسان است و هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد.اما این تمرین، چندین گروه عضلانی را به کار می‌گیرد و سریع‌تر کالری می‌سوزاند. کلید توانایی این تمرین برای بهبود تعادل و هماهنگی فرد، استفاده از پاها برای پریدن از طناب است.
مطلب مرتبط: تمرین با کمک وزن بدن برای چاق‌ها

پریدن از طناب، فواید سلامتی و تناسب اندام بسیاری دارد. تصور کنید که بدون یک باشگاه خانگی، وزن کم می‌کنید و عملکردتان را بهبود می بخشید. این اساسا همان کاری است که پریدن از روی طناب انجام می‌دهد. طناب زدن، یک تمرین ساده، سرگرم کننده و مؤثر است و شما نیازی به خریدن تجهیزات بزرگ بدنسازی ندارید. بنابراین همیشه طناب پرش را در ساک باشگاه‌تان داشته باشید و به دنبال راه‌هایی باشید که خارج از باشگاه، از آن استفاده کنید. شما می‌توانید تقریبا در هر جا و هر مکانی از طناب بپرید. به عنوان مثال می‌توانید در هنگامیکه منتظر اتوبوس هستید، طناب بزنید یا وقتی بره مورد علاقه‌تان را می‌بینید و . می‌توانید هر چقدر که می خواهید خلاقیت به خرج دهید. / فیتنس مگزین

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

اثرات طناب زدن بر لاغری

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

در این بره شما را با فواید عجیب طناب زدن آشنا میسازیم.امیدواریم که این بره مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گیرد.برای دیدن بره های لطفا کانال ما را سابسکرایب کنید.1 تا ازtop 1 farsi1 ta az

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Playlists werden geladen

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *